تیم ملی فوتبال کلمبیا نزد فوتبال دوستان سراسر جهان به تیمی مافیایی شهرت دارد که بازیکنانش از ترس جان با تمام توان می جنگند چرا که فوتبال در کلمبیا مرگ و زندگی است.

تیم مافیایی جام‌جهانی فوتبال +تصاویرویژه‌نامه جام جهانی مشرق – بازهم مستطیل سبز چشم‌ میلیون‌ها نفر را در سراسر دنیا به سوی خود معطوف کرده و علاقه مندان به فوتبال در انتظار جادوی توپ گرد در سرزمین قهوه و کشور صادرکننده فوتبالیست هستند.

بیستمین دوره جام جهانی فوتبال از 12 ژوئن 2014 (22 خرداد 93) در برزیل آغاز خواهد شد و 32 تیم راه یافته به این تورنمنت بسیار مهم، برگی دیگر از تاریخ پرماجرا و پرهیجان فوتبال را خواهند نوشت.
اگر پیگیر اخبار مربوط به جام جهانی در سرویس ورزشی مشرق بوده باشید، می دانید که مدتی است در دو بخش "اتفاقات جالب جام‌جهانی" و روزشمار (0 تا 100) جام جهانی با نگاهی متفاوت به وقایع جام جهانی در ادوار مختلف با کمک حروف الفبا (A-Z) و اعداد 0 تا 100 پرداخته ایم و این رویدادها را شرح خواهیم داد.

در ادامه سلسله گزارش‌های سریالی جام جهانی در 32 قسمت به معرفی تیم‌های حاضر در جام جهانی به ترتیب حروف الفبا خواهیم پرداخت.

** بخش اول معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (آرژانتین)
** بخش دوم معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (آلمان)
** بخش سوم معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (آمریکا)
** بخش چهارم معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (اروگوئه)
** بخش پنجم معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (اسپانیا)
** بخش ششم معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (استرالیا)
** بخش هفتم معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (اکوادور)
** بخش هشتم معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (الجزایر)
** بخش نهم معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (انگلیس)
** بخش دهم معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (ایتالیا)
** بخش یازدهم معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (ایران)
** بخش دوازدهم معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (برزیل)
** بخش سیزدهم معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (بلژیک)
** بخش چهاردهم معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (بوسنی و هرزگوین)
** بخش پانزدهم معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (پرتغال)
** بخش شانزدهم معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (روسیه)
** بخش هفدهم معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (ژاپن)
** بخش هجدهم معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (سوئیس)
** بخش نوزدهم معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (ساحل عاج)
** بخش بیستم معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (شیلی)
** بخش بیست و یکم معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (غنا)
** بخش بیست و دوم معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (فرانسه)
** بخش بیست و سوم معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (کاستاریکا)
** بخش بیست و چهارم معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (کامرون)
** بخش بیست و پنجم معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (کره جنوبی)
** بخش بیست و ششم معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (کرواسی)


تیم مافیایی جام‌جهانی فوتبال +تصاویر27 – کلمبیا (Colombia)

سرمربی: خوزه پکرمن

کاپیتان: ماریو یپس

بیشترین بازی ملی: کارلوس والدراما (111 بازی)

بهترین گلزن ملی: آرنولدو ایگواران (25 گل)

رنکینگ فیفا: 8

حضور در جام جهانی: 4 بار (آخرین بار 1998)

بهترین عنوان: یک شانزدهم نهایی

شعار تیم در جام جهانی: اینجا یک کشور است نه یک تیم

هم‌گروه‌های کلمبیا در جام جهانی برزیل: یونان، ساحل عاج و ژاپن در گروه C

آشنایی کلی با کشور کلمبیا
تیم مافیایی جام‌جهانی فوتبال +تصاویرکلمبیا شمال غربی‌ترین کشور آمریکایی جنوبی است و با کشورهای برزیل، اکوادور، پرو و ونزوئلا هم مرز است که البته این کشور از طریق دریای کارائیب با اقیانوس اطلس و از غرب با پاناما هم مرز مشترک دارد.hین کشور چهارمین کشور بزرگ آمریکای جنوبی به حساب می‌آید که یک میلیون و 141هزار کیلومتر مربع وسعت دارد. خاک سرزمین کلمبیا دارای شرایط متنوعی است و از قله‌های بلند و برفی آند تا دشت‌های گرم و مرطوب حوزه رود آمازون را شامل می‌شود. کلمبیا بعد از برزیل بیشترین جمعیت را در بین کشورهای آمریکای جنوبی داراست. پایتخت این کشور بوگوتا است و مردم زیادی در این شهر زندگی می‌کنند.

تاریخ کلمبیا
در حدود 10هزار سال قبل از میلاد مسیح جوامع شکارچی در بوگوتای امروزی با یکدیگر تجارت می‌کردند. در اولین هزاره قبل از میلاد گروه‌های سرخپوست ساکن در این منطقه سیستم سیاسی کاسیکازگوها را ایجاد کردند. کاوشگران و جستجوگران اسپانیایی در سال 1500میلادی اولین جستجوها در این منطقه انجام دادند. کریستف‌کلمب هم در سال 1502 در حوالی دریای کارائیب به سفر پرداخت. در سال 1513 ،‌ وی اولین اروپایی بود که اقیانوس آرام را کشف کرد و آن را دریای جنوب نامید که در واقع راه اسپانیایی‌ها به آمریکای جنوبی باز کرد. همچنین از این تاریخ به بعد بود که بردگان آفریقایی به آمریکای جنوبی برده شدند و در مناطق مختلف این قاره پراکنده گشتند. سیمون بولیوار اولین رئیس‌جمهور کلمبیا به حساب می‌آید. در سال 1863 ایالات متحده کلمبیا ایجاد شد و این نام تا سال 1886 مورد استفاده قرار گرفت تا اینکه این نام به جمهوری کلمبیا تغییر کرد.

جغرافیای کلمبیا
کلمبیا در مقایسه با سایر مناطق هم اندازه در آمریکای جنوبی دارای بیشترین تنوع فیزیکی در قلمرویش است. این کشور بخشی از حلقه آتش اقیانوس آرام است که در واقع محلی زلزله‌خیز و در معرض آتشفشان به حساب می‌آید. سطح ارضی کلمبیا الگوهای پیچیده‌ای دارد. منطقه کوهستانی غرب این کشور نسبت به سایر مناطق کلمبیا مرتفع‌تر است و قله‌هایی در حدود 4 هزار متر هم در این منطقه وجود دارد. در جنوب شرق کلمبیا باران‌های حارّه‌ای باریده می‌شود.

تیم مافیایی جام‌جهانی فوتبال +تصاویر
با مصدومیت رادامل فالکائو ستاره کلیدی تیم ملی کلمبیا شاید اغراق نباشد اگر قدرت این تیم را نصف بدانیم. فالکائو 51 بازی ملی و 20 گل زده در کارنامه دارد.
سیاست کلمبیا
شاخه اجرایی در کلمبیا در رأس ساختار دولت قرار دارد، رئیس‌جمهور در این کشور هم رئیس دولت و هم رئیس کشور است و رئیس‌جمهور در کلمبیا در دو دوره چهارساله متوالی می‌تواند بر سر کار حضور داشته باشد، اما شهردارها و سایر مقامات اجرایی برای دوره‌های سه ساله برگزیده می‌شوند و نمی‌توانند دوباره بر سر کار قرار بگیرند. اعضای مجلس و سنای کلمبیا با انتخاب مردم برای چهار سال بر سر کار می‌روند. در رأس سیستم قضایی این کشور دادگاه عالی عدالت قرار دارد و اعضای آن توسط رئیس‌جمهور و کنگره کلمبیا انتخاب می‌شوند.

اقتصاد کلمبیا
اقتصاد کلمبیا در اواخر قرن بیستم دچار رکود اقتصادی شد و رفع این وضعیت بسیار وقت‌گیر و سخت بود کمی تقاضای داخلی و خارجی، وضعیت سخت بودجه دولت و درگیری‌های مسلحانه شدید داخلی از جمله مشکلات اقتصادی کلمبیا به شمار می‌رود. صادرات اصلی کلمبیا شامل کالاهای تولیدی، مواد نفتی، ذغال‌سنگ و قهوه است.

تیم مافیایی جام‌جهانی 2014 +تصاویر
آندرس اسکوبار مدافع تیم ملی کلمبیا در جام جهانی 1994 در دیدار برابر میزبان یک گل به خودی زد که موجب باخت تیمش و در نتیجه عدم صعود به مرحله حذفی شد. وی پس از بازگشت به کشورش به ضرب گلوله کشته شد!

جمعیت کلمبیا
کلمبیا با نزدیک به 45میلیون نفر جمعیت از کشورهای پرجمعیت آمریکای لاتین بعد از برزیل و مکزیک به حساب می‌آید. در اواسط قرن بیستم مهاجرت از مناطق روستایی به شهرها بسیار زیاد بود اما بعد از آن این روند کاهش یافت. 30 شهر در کلمبیا دارای جمعیت 100هزار نفر و بیشتر هستند. گفته می‌شود بر اساس پیش‌بینی‌ها جمعیت کلمبیا تا دو سال دیگر به حدود بیش از 50 میلیون نفر خواهد رسید. مهاجران اروپایی، بومی‌ها، بردگان آفریقایی،‌آسیایی‌ها، اهالی خاورمیانه و سایر مهاجران قومیت‌های مختلفی افراد ساکن در کلمبیا را تشکیل می‌دهند. مهاجران آسیایی ساکن در این کشور را افرادی از لبنان، اردن، سوریه، چین، ژاپن و کره شمالی تشکیل می‌دهند.

فوتبال کلمبیا
تیم ملی کلمبیا یکی از تیم هایی است که تجربه کمی در جام جهانی دارد و تا کنون فقط 4 بار به این مسابقات راه پیدا کرده است که در سال های 1962، 1990، 1994 و 1998 بوده است. بهترین نتیجه تیم ملی کلمبیا در جام جهانی، صعود به مرحله یک شانزذهم نهایی بوده است. کلمبیا در سال 1996 به رده چهارم رده‌بندی فیفا رسیده که بهترین رکورد و نتیجه تیم ملی آن از ابتدا تاکنون بوده است. کلمبیا با 218.6 میلیون یورو دهمین تیم گران قیمت جام بیستم به شمار می رود.

تیم مافیایی جام‌جهانی فوتبال +تصاویر
تیم ملی کلمبیا پس از 3 دوره غیبت دوباره به جام جهانی آمده و اتفاقا به عنوان سرگروه در یک گروه نسبتا راحت قرار دارد. باید دی می تواند از جمع 16 تیم بالاتر برود یا نه؟

تیم ملی فوتبال کلمبیا اولین دیدار رسمی ملی خودش را در سال 1938 با باخت مقابل مکزیک تجربه کرد. این تیم اما بهترین پیروزی خود را با برد 5 بر صفر مقابل آرژانتین در سال 1993 به دست آورد. بدترین شکست این کشور باخت 9 بر صفر مقابل برزیل در سال 1957 میلادی به حساب می‌آید.
پنجمین حضور مافیا در جام جهانی فوتبال +تصاویر
ترکیب احتمالی تیم ملی فوتبال کلمبیا در جام جهانی


فوتبال کلمبیا شاید نام و آوازه فوتبال برزیل و آرژانتین را نداشته باشد اما همیشه فوتبال خوبی را ارائه داده و از ساختار منسجمی در فوتبال بهره می‌برد هرچند که فوتبال در این کشور با سیاست و مافیا آمیخته شده که همین موضوع باعث می‌شود بازیکنان این تیم همواره فوتبال با استرسی انجام دهند. اگر این تیم به مرحله بعد صعود کند بازیکنانش در حد یک قهرمان ستایش می‌شوند و اگر این اتفاق نیفتد شاید همانند اسکوبار در جام جهانی 1994 به گلوله بسته شوند! فوتبال در کلمبیا مرگ و زندگی است.

تیم مافیایی جام‌جهانی 2014 +تصاویر
خوزه نستور پکرمن سرمربی آرژانتینی کلمبیا دومین جام جهانی خود را تجربه می کند. این سرمربی در جام جهانی 2006 به همراه آرژانتین بدون باخت از دور مسابقات حذف شد؛ در مرحله یک چهارم نهایی شاگردان پکرمن پس از تساوی برابر آلمان میزبان در ضربات پنالتی ناکام ماندند و با جام هجدهم وداع کردند. آیا کلمبیا با پکرمن شگفتی ساز می شود؟

نحوه صعود به جام جهانی
تیم ملی کلمبیا در منطقه آمریکای جنوبی با 9 برد، 3 مساوی و 4 باخت پس از آرژانتین مستقیما به جام جهانی برزیل راه یافت و با توجه به رنکینگ خوبش در فیفا به عنوان سرگروه معرفی شد. به نظر می رسد اگر کلمبیا مثل دور مقدماتی خوب کار کند بتواند برای اولین بار از جمع 16 بالاتر برود هر چند نبود فالکائو ضربه مهلکی بر این تیم زده است.

ترکیب تیم ملی کلمبیا برای جام جهانی

تیم مافیایی جام‌جهانی فوتبال +تصاویر

دروازه‌بان‌ها: 
دیوید اوسپینا (نویس)، ماریاد موندراگون (دیپورتیو کاسی) ، کامیلو وارگاس (سانته فی) 

مدافعان: ماریا یپس (آتالانتا) ، آکو یوالدو (کلاب آمریکا) ، کریستین ژاپاتا (آث میلان) ، کارلوس والدز (سن لورترو) ، آمارانتو پریا (کرونر آزول) ، ادر آلوارز (ریور پلاته) ، سانتیاگو آریاس (پی اس وی – آیندهوون) ، کامیلو زوینگو (ناپولی) ، پابلو آرمرو (ناپولی)

هافبک‌ها: کارلوس سانچز (الچه) ، فرری گوارین (اینتر میلان) ، آبل اگویلار (تولوس) ، آلدولیا رامیرز (مورلیا) ، خوان فرنانندو (پورتو) ، ویکتور ایبرابو (کالیاری) ، جیمز رودریگز (موناکو)  ، مک نلی کورس (الشباب) ، خوان گویلرمو (فیورتینا) ، ادوین والنسیا (فلومنینس) ، اکساندر مخیا (ناسیونال) ، الکین سوتو (مانیز)

مهاجمان: * رادمال فالکائو (موناکو) ، کارلوس باکا (سویا) ، آدرین راموس (هرتابرلین) ، لویس فرنانندو موریل (ادونیزه) ، تیفیلو گویترز (ریور پلاته) ، جکسون مارتینر (پورتو)

* فالکائو به علت مصدومیت با جام جهانی خداحافظی کرد.

تیم مافیایی جام‌جهانی فوتبال +تصاویر
لباس تیم ملی کلمبیا در جام جهانی برزیل

برنامه بازیهای کلمبیا در گروه C جام جهانی 2014 برزیل

شنبه 24 خرداد 93 (14 ژوئن):

کلمبیا - یونان (بلوهوریزونته - ورزشگاه مینیه رو) :: (ساعت 20:30) ::

پنجشنبه 29 خرداد (19 ژوئن):

کلمبیا - ساحل عاج (برازیلیا - ورزشگاه ناسیونال) :: (ساعت 20:30) ::

چهارشنبه 4 تیر 93 (25 ژوئن):

ژاپن - کلمبیا (رسیف - پرنامبوکو) :: (ساعت 00:30 بامداد) ::


**شما مخاطبان عزیز هم اگر مطلبی اضافه بر گزارش فوق به ذهنتان می رسد می توانید در بخش نظرات بیان کنید. لازم به ذکر است فقط نظرات مرتبط با گزارش نمایش داده خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • رضا ۲۲:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۷
    0 0
    پیشنهاد می کنم یه گزارش تهیه کنید درباره تعداد بازیکنان مسلمان جام جهانی و مقایسه با دوره های قبل.
  • ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۹
    0 0
    كلمبيارا فقط بخاطر فالكاىو دوستداشتم خيلي حيف شد كاش ميرسيد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس