صعود از گروه چهارم برای کاستاریکا یعنی "غیرممکن" و مردم این کشور در خوشبینانه ترین حالت از تیم خود توقع تماشای بازی زیبا دارند.

ساحل‌نشینان منزوی +عکسویژه‌نامه جام جهانی مشرق – بازهم مستطیل سبز چشم‌ میلیون‌ها نفر را در سراسر دنیا به سوی خود معطوف کرده و علاقه مندان به فوتبال در انتظار جادوی توپ گرد در سرزمین قهوه و کشور صادرکننده فوتبالیست هستند.

بیستمین دوره جام جهانی فوتبال از 12 ژوئن 2014 (22 خرداد 93) در برزیل آغاز خواهد شد و 32 تیم راه یافته به این تورنمنت بسیار مهم، برگی دیگر از تاریخ پرماجرا و پرهیجان فوتبال را خواهند نوشت.
اگر پیگیر اخبار مربوط به جام جهانی در سرویس ورزشی مشرق بوده باشید، می دانید که مدتی است در دو بخش "اتفاقات جالب جام‌جهانی" و روزشمار (0 تا 100) جام جهانی با نگاهی متفاوت به وقایع جام جهانی در ادوار مختلف با کمک حروف الفبا (A-Z) و اعداد 0 تا 100 پرداخته ایم و این رویدادها را شرح خواهیم داد.

در ادامه سلسله گزارش‌های سریالی جام جهانی در 32 قسمت به معرفی تیم‌های حاضر در جام جهانی به ترتیب حروف الفبا خواهیم پرداخت.

** بخش اول معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (آرژانتین)
** بخش دوم معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (آلمان)
** بخش سوم معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (آمریکا)
** بخش چهارم معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (اروگوئه)
** بخش پنجم معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (اسپانیا)
** بخش ششم معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (استرالیا)
** بخش هفتم معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (اکوادور)
** بخش هشتم معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (الجزایر)
** بخش نهم معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (انگلیس)
** بخش دهم معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (ایتالیا)
** بخش یازدهم معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (ایران)
** بخش دوازدهم معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (برزیل)
** بخش سیزدهم معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (بلژیک)
** بخش چهاردهم معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (بوسنی و هرزگوین)
** بخش پانزدهم معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (پرتغال)
** بخش شانزدهم معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (روسیه)
** بخش هفدهم معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (ژاپن)
** بخش هجدهم معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (سوئیس)
** بخش نوزدهم معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (ساحل عاج)
** بخش بیستم معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (شیلی)
** بخش بیست و یکم معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (غنا)
** بخش بیست و دوم معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (فرانسه)


ساحل‌نشینان منزوی +عکس23- کاستاریکا (Costa Rica)
سرمربی: خورخه لوئیس پینتو

کاپیتان:  برایان رویز

ستاره: مارکو اورنا

بیشترین بازی ملی: والتر کونتنو (137 بازی)

بهترین گلزن ملی: رونالدو فونسکا (47 گل)

رنکینگ در فیفا: 34

حضور در جام جهانی: 3 بار (آخرین بار 2006)

بهترین عنوان: یک شانزدهم نهایی

شعار تیم در جام جهانی: عشق من فوتبال است، قدرتم مردم هستند، افتخارم کاستاریکا است

هم‌گروه‌های کاستاریکا در جام جهانی برزیل: اروگوئه، انگلیس، ایتالیا در گروه D

آشنایی کلی با کشور کاستاریکا
کاستاریکا یک نام اسپانیایی است و در زبان اسپانیایی کاستا یعنی ساحل و ریکا یعنی غنی و کاستاریکا به معنای ساحل غنی است. نام این کشور در زبان فارسی کاستاریکا نوشته می‌شود.

تاریخ کاستاریکا
ساحل‌نشینان منزوی +عکسپیش از ورود اروپائیان به قاره آمریکا مردمانی از قبایل مایان و آزتک در آمریکای مرکزی زندگی می‌کردند سرخپوستان کاستاریکا تا پیش از غلبه اروپایی بر این کشور در این سرزمین زندگی می‌کردند. یکی از عجیب‌ترین رازها در باستان‌شناسی این کشور پیدا شدن حدود 300 گوی سنگی در جلگه دیکوئیس در دهه 30 میلادی بود که مربوط به تمدن دیکوئیس است. در صده 16 میلادی اسپانیان سرزمین‌های مردم کاستاریکا را گرفت و این کشور جنوبی‌ترین استان اسپانیای نو شد.این کشور اما در سال 1821 اعلام استقلال کرد.

سیاست کاستاریکا
قدرت اجرایی در این کشور به رئیس‌جمهور سپرده شده است. کلیه وزیران را او منتصب می‌کند و دو معاون هم وی را همراهی می‌کنند. در این کشور دو حزب سیاسی سوسیال مسیحی و حزب آزادی‌بخش ملی فعالیت می‌کند.

جغرافیای کاستاریکا
مساحت این کشور 51هزار و 100کیلومتر مربع است. کاستاریکا از شمال با نیکاراگوئه و از جنوب غربی با پاناما همسایه است. رود مهم این کشور ریوگرانده نام دارد و بلندترین نقطه کاستاریکا قله چیریپوگرانده است که 3هزار و 820متر ارتفاع دارد. از جمله شهرهای مهم کاستاریکا می‌توان به لیمون، ‌الاهوئلا،‌ کارتاگو و لیبریا اشاره کرد.

سیاست در کاستاریکا

رئیس حکومت و رئیس دولت در این کشور رئیس جمهور است. او و معاون اولش با رای مردم برای دوره‌ای چهار ساله انتخاب می‌شوند که قابل تمدید نیست.
مجلس این کشور ۵۷ کرسی دارد که نمایندگان آن با رای مردم برای دوره‌ای چهار ساله انتخاب می‌شوند.

ساحل‌نشینان منزوی +عکس

اقتصاد در کاستاریکا

واحد پول این کشور کولون نام دارد و بخش عمده‌ای از صادرات کاستاریکا را قهوه تشکیل می‌دهد. موز، نی‌شکر، گاو گوشتی، الوار و کاکائو هم از دیگر صادرات کاستاریکا به حساب می‌آید. بدهی‌های خارجی از جمله مشکلات اقتصادی این کشور شمرده می‌شود. کاستاریکا در سال 2013 میزبان حدود 2میلیون و 150هزار گردشگر بود و با اقداماتی که انجام شده کاستاریکا می‌خواهد به یکی از قطب‌های گردشگری درمانی جهان تبدیل شود.

مردم کاستاریکا

جمعیت این کشور حدود چهار میلیون و ۱۹۶ هزار نفر با میانگین سنی ۲۷ سال است. امید به زندگی برای زنان ۸۰ و برای مردان ۷۵ سال است.
۹۴ درصد از مردم آن سفیدپوست هستند. زبان رسمی این کشور اسپانیایی است. حدود ۷۶ درصد از آنها مسیحی کاتولیک هستند.

ساحل‌نشینان منزوی +عکس

*فوتبال کاستاریکا

تیم ملی فوتبال کاستاریکا اولین دیدار رسمی خودش ار با پیروزی 7 بر صفر مقابل السالوادور در سال 1921 برگزار کرده است و بهترین پیروزی این تیم برد 12 بر صفر مقابل پورتوریکو در سال 1946 بوده است. بدترین شکست تیم ملی کاستاریکا هم باخت 7 بر صفر مقابل مکزیک به حساب می‌آید.

صعود درخشان به جام 1990
کاستاریکا در مرحله مقدماتی جام جهانی 1990 یکی از بازه های زمانی درخشان در فوتبال خود را ثبت کرد، تیم ملی فوتبال این کشور موفق شد بالاتر از السالوادور، گواتمالا، ترینیداد و توباگو و آمریکا با 11 امتیاز از 8 بازی (5 پیروزی و 2 شکست) راهی جام جهانی 1990 ایتالیا شود.

ساحل نشینان منزوی
ترکیب احتمالی کاستاریکا در جام جهانی


کوپاآمه‌ریکای تلخ 97

تیم ملی فوتبال کاستاریکا در بازیهای کوپاآمه‌ریکا به سال 1997 بازی های بسیار تلخ و ضعیفی را از خود به نمایش گذاشت و در نهایت بعد از برزیل، مکزیک و کلمبیا در گروه خود به رتبه چهارم رضایت داد و راهی دور بعد نشد.

نحوه صعود به جام جهانی 2014 برزیل
تیم ملی فوتبال کاستاریکا، پس از یک دوره غیبت، در مرحله گروهی و مقدماتی راه یابی به جام جهانی 2014 برزیل، با پیروزی یک بر صفر برابر آمریکا برای حریفان خود خط و نشان کشید. تساوی های بعدی نگران کننده بود، دو بر دو مقابل پاناما، بدون گل برابر مکزیک، یک بر یک مقابل جامائیکا و ناکامی برابر هندوراس اما کسب نتایج ضعیف از سوی رقبا به کام کاستاریکا شد و به عنوان تیم دوم مجوز حضور در برزیل را دریافت کرد.

کاستاریکا: برایان رویز (Bryan Ruiz) - مهاجم تیم فولام با زدن 3 گل در دور مقدماتی و بازیهای درخشان نقش بسزایی در صعود مستقیم کاستاریکا داشت.
برایان رویز (Bryan Ruiz) - مهاجم تیم فولام که به طور قرضی در آیندهوون بازی می کند با زدن 3 گل در دور مقدماتی و بازیهای درخشان نقش بسزایی در صعود مستقیم کاستاریکا داشت.
نتایج ضعیف در چند بازی اخیر
تیم ملی فوتبال کاستاریکا در چند بازی دوستانه اخیر خود نتایج بسیار ضعیفی کسب کرده است، این تیم برابر شیلی به شکست 4 بر صفر تن داد، مقابل کره جنوبی یک بر صفر باخت و در آخرین بازی تدارکاتی خود برابر ژاپن 3 بر یک در هم کوبیده شد. آنها یک بازی دیگر قبل از آغاز رسمی جام جهانی برابر جمهوری ایرلند خواهند داشت. کارشناسان بر این باورند که عبور از سد انگلیس، ایتالیا و اروگوئه برای کاستاریکا غیرممکن است.

فهرست
23 نفره بازیکنان تیم ملی کاستاریکا:


ساحل‌نشینان منزوی +عکس

دروازه‌بانان: کیلور ناواس (لوانته اسپانیا)، پاتریک پمبرتون (آلاخولنس کاستاریکا) و دنیل کامبرونرو (هردیانو کاستاریکا)

مدافعان: جانی آکوستا (آلاخولنس کاستاریکا)، جان‌کارلو گونزالس (کلمبوس کرو آمریکا)، مایکل اومانا (ساپریسا کاستاریکا)، اسکار دوارته (بروژ بلژیک)، وایلون فرانسیس (کلمبوس کرو آمریکا)، هینر مورا (ساپریسا کاستاریکا)، جونیور دیاز (ماینتس آلمان)، کریستین کامبوآ (روزنبرگ نروژ) و روی میلر (رد بولز نیویورک آمریکا)

هافبک‌ها: سلسو بورگس (آی‌.اِ.ک سوئد)، کریستین بولانوس (کپنهاگن دانمارک)، اسکار استبان گرانادوس (هردیانو کاستاریکا)، مایکل بارانتس (آلسوند نروژ)، یلتسین تجدا (ساپریسا کاستاریکا)، دیه‌گو کالوو (والرنگا نروژ) و خوزه میگل کوبرو (هردیانو کاستاریکا)

مهاجمان: برایان روئیز (آیندهوون هلند)، جو کمپبل (المپیاکوس یونان)، راندال برنس (کارتاگینس کاستاریکا) و مارکو اورنا (کوبان کراسنودار روسیه)

ساحل‌نشینان منزوی +عکس
لباس تیم ملی کاستاریکا در جام جهانی برزیل


برنامه بازیهای کاستاریکا در گروه C جام جهانی 2014 برزیل

شنبه 24 خرداد 93 (14 ژوئن):

کاستاریکا - اروگوئه (فورتالزا - ورزشگاه کاستلائو) :: (ساعت 23:30) ::

جمعه 30 خرداد (20 ژوئن):

کاستاریکا - ایتالیا (رسیف - پرنامبوکو) :: (ساعت 20:30) ::

سه شنبه 3 تیر 93 (24 ژوئن):

انگلیس - کاستاریکا (بلوهوریزونته - ورزشگاه مینیه رو) :: (ساعت 20:30) ::


**شما مخاطبان عزیز هم اگر مطلبی اضافه بر گزارش فوق به ذهنتان می رسد می توانید در بخش نظرات بیان کنید. لازم به ذکر است فقط نظرات مرتبط با گزارش نمایش داده خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • محمد ۲۲:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۴
    0 0
    خیلی عالی. دمتون گرم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس