متن راهبرد انتخاباتی اصلاح‌طلبان منتشر شد

باید منتظر ماند و دید که آیا چپ‌های تحریمی برنشسته در ستاد جبهه اصلاحات می‌توانند "چپ‌های نجیب" را از حضور در انتخابات منصرف کنند یا خیر؟!

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و اتفاقات کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

تمجید ویژه امام جمعه اهل سنت کرمانشاه از حضرت علی(ع)

درس روحانی به "چپ‌های تحریمی" پس از رد صلاحیت/ تمجید ویژه امام جمعه اهل سنت کرمانشاه از حضرت علی(ع)

ماموستا ملاعبدالرحمن مرادی، در خطبه های نماز جمعه این هفته اهل سنت شهر کرمانشاه با تبریک سالروز ولادت حضرت علی علیه السلام و روز پدر طی سخنانی گفت:

"قطعا نامگذاری روزی بنام پدر و مصادف شدن آن با ولادت ابر مرد بزرگ اسلام علی بن ابی طالب بسیار مبارک بوده و حق آن است که همه مردان از امام علی اقتدا کنند."[1]

*اهل سنت ایران در طول تاریخ خود به نجابت مشهور بوده‌اند. نجابتی که البته با همراهی آنها با انقلاب اسلامی ایران و تقدیم ده‌ها شهید در دوران دفاع مقدس و پس از آن به اثبات رسید.

در این بین البته نباید از نقش ارزنده ماموستایان و مولوی‌های معظمی که در تعیین راهبردهای اهل سنت ایران تلاش می‌کنند نیز غافل ماند.

جالب است که علیرغم تقلای بدخواهان و اختلاف‌انگیزان که می‌خواستند ایران را به نمادی از اختلافات تشیع و تسنن بدل سازند اما ایران به یمن عقلانیت و سیاست‌های دقیق خود توانست بر خلاف خواسته آنها به نمادی از وحدت، همزیستی و البته هم‌خونی شیعه و سنی تبدیل شود.

امروز همه می‌دانند که یکی از بزرگترین یادگارهای سردار شهید حاج‌قاسم سلیمانی، کارنامه او بود که در این جمله جلوه‌گر شد:

"جان ما سپر سنّی‌ها بوده است."[2]

***

خواب شوم "چپ‌های تحریمی" برای چپ‌های نجیب

درس روحانی به "چپ‌های تحریمی" پس از رد صلاحیت/ تمجید ویژه امام جمعه اهل سنت کرمانشاه از حضرت علی(ع)

امتداد گزارش داد: حسین نقاشی، فعال چپ و عضو شورای مرکزی حزب تحریمی اتحاد ملت طی اظهاراتی پیرامون سند راهبرد انتخاباتی جبهه اصلاحات و مزاج تحریمی آن گفته است:

"اما اینکه چقدر به –متن تحریمی- آن پایبندی وجود داشته باشد را باید منتظر ماند و دید در زمان انتخابات چه اتفاقی رخ خواهد داد. تصور می‌کنم تعدادی از احزاب و شخصیت‌های سیاسی در ائتلاف با حزب اعتدال و توسعه که همراهان آقای روحانی هستند، در انتخابات شرکت می‌کنند و لیست می‌دهند هرچند که موضع این متن این است که چنین اتفاقی رخ ندهد"!

*اشاره نقاشی به سند یا بیانیه‌ای است که اخیرا توسط جبهه اصلاحات منتشر و در آن تأکید شد که اگر شروط جبهه اصلاحات برای انتخابات محقق نشود آنها در انتخابات شرکت نمی‌کنند.[3]

لکن اظهارات امثال نقاشی به وضوح هرچه تمامتر نشان می‌دهد که محتوای این بیانیه بر اساس مانیفست "تحریم انتخابات" است (بر خلاف موضع‌گیری برخی توجیه‌گران!) و چپ‌های تحریمی هیچ مشکلی برای عبور از صندوق رأی و پا گذاشتن به عرصه خیابان ندارند.

اظهارات نقاشی البته یک وجه مهمتر نیز دارد و آن تقلای متن مذکور برای منصرف کردن "چپ‌های نجیب" و اضلاعی از اردوگاه اصلاحات است که قصد حضور در انتخابات را دارند و به ذبح صندوق رأی و مردمسالاری معتقد نیستند.

اکنون همانطور که نقاشی هم اذعان دارد باید منتظر ماند و دید که آیا چپ‌های تحریمی برنشسته در ستاد جبهه اصلاحات برای تحقق نقشه شوم خود مبنی بر اینکه چپ‌های نجیب را از حضور در انتخابات منصرف کنند؛ موفق خواهند شد یا خیر؟!

***

درس روحانی به "چپ‌های تحریمی" پس از رد صلاحیت

درس روحانی به "چپ‌های تحریمی" پس از رد صلاحیت/ تمجید ویژه امام جمعه اهل سنت کرمانشاه از حضرت علی(ع)

شیخ حسن روحانی، رئیس‌جمهور سابق ایران و داوطلب نامزدی در انتخابات مجلس خبرگان که صلاحیت وی تا این لحظه از سوی شورای محترم نگهبان مورد تأیید قرار نگرفته است، در بیانیه خود پس از اعلام خبر ردّ صلاحیت، بر حضور در پای صندوق‌های رأی تأکید کرد.

آقای روحانی در بخش مذکور از بیانیه خود نوشته است: هم اکنون نیز، بیش از پیش باید بر اهمیت رأی مردم و تعیین‌کنندگی صندوق رأی پای فشرد و به نقشه حذف صندوق و حذف جمهوریت از نظام اعتراض کرد. راه اعتراض هم جز صندوق نیست.

به گزارش جماران، او می‌افزاید: باز هم معتقدم باید در انتخابات شرکت کرد اگرچه مرا هم رد کرده باشند. باید با رأی، اعتراض کرد. رأی ندادن، عمل به خواست آن‌هاست که می‌خواهند ما رأی ندهیم و به تدریج مردم را از حق مسلم «انتخاب» محروم نمایند.[4]

*"مشارکت‌جویی" رمز شناخت دوست و دشمن در انتخابات سال جاری است. رمزی که بوسیله آن می‌توان علیرغم همه انتقادات و ناراحتی‌ها اما دریافت که چه کسانی پای عقلانیت، پای مردم و پای نظام اسلامی ایستاده‌اند و چه کسانی هم البته بند جیب خشاب و پوتین‌های خود برای خیابان را محکم می‌کنند؟!

زلکن می‌بینیم که آقای روحانی مسیر عقلانیت را برگزید و از چارچوب انتخابات و صندوق رأی خارج نشد اما چپ‌های تحریمی که جز به خیابان و نبرد مسلحانه نمی‌اندیشند؛ بر اساس رذالتی که دارند حاضر به فهم عقلانی نیستند و به بهانه مسئله ردّ صلاحیت‌ها از بی‌اعتباری صندوق رأی و لزوم تحریم انتخابات دم می‌زنند.

ماجرای پیش‌گفته همچنین لزوم برخورد امنیتی با "مخالفان انتخابات" و چپ‌های تحریمی را بیش از پیش آشکار می‌کند.

مقام معظم رهبری اخیراً پیرامون "مخالفان انتخابات" تأکید کردند که آنها مخالف اسلام و جمهوری اسلامی هستند.[5]

***

1_ https://irna.ir/xjPCp8

2_ mshrgh.ir/1450918

3_ mshrgh.ir/1568858

4_ https://www.jamaran.news/fa/tiny/news-1621151

5_ mshrgh.ir/1562028

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 32
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 20
  • سامان IR ۱۲:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
    21 21
    عملکرد ضعیف دولت و مجلس اصلاح طلب سبب رویگردانی مردم از صندوق رای در انتخابات سالهای 98 و 1400 شد روحانی نعل وارونه میزند.
    • IR ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
      29 8
      الان که بیش از دو سال دست دولت مردمیه ببینید چقدر مشارکت میکنن دو سال بعد هم خواهید دید
    • IR ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
      51 10
      امسال رو هم میبینیم. عدم مشارکت به ضعف حکومت برمیگرده نه دولت ها‌. با روندی که پیش میره و سقوط مجدد دلار هیچ دولتی نمیتونه با رفتارهای پوپولیستی کار مفیدی انجام بده‌. هرچقدر مردم ناتوان تر بشن کمتر میان پای صندوق.
    • IR ۱۳:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
      15 11
      دوره روحانی که تورم 10درصد بود
    • IR ۱۴:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
      4 8
      چشم امید مردم به این دولت است اگر این دولت موفق باشد امار رای دهی هم بالاتر میرود
    • IR ۱۵:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
      6 38
      اصلاح طلبان فقط به مردم و کشور لطمه زده اند. اصلاح طلبان آیا حاضرند فوت بیش از 130،000 هموطن ایرانی در دولت روحانی بخاطر وارد نکردن عمدی واکسن کرونا را محکوم کنند؟ آیا رضایت اصلاح طلبان با سکوتشان در برابر وارد نکردن عمدی واکسن کرونا بطور عملی حمایت از اشتباه دولت اصلاح طلب روحانی نیست؟ آیا سکوت اصلاح طلبان در برابر فوت بیش از 130،000 نفر در اثر عدم تزریق واکسن کرونا توسط دولت اصلاح طلب روحانی بدلیل رضایت آنها از فوت مردم بیگناه بدست اصلاح طلبان غربگدا و سرمایه اسرائیل در ایران است؟
    • IR ۱۷:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
      4 5
      زشته کاری نکنین که دشمن سواستفاده کنه و زخم زبون بزنه مثلا مشخصه که برای اینکه لاریجانی توی خبرگان مازندران رای بیاره برای ۴تا نماینده فقط ۵نفر رو تایید کردن!!؟ تعداد بیشتری رو تایید کنین
    • IR ۱۷:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
      4 13
      قهر با صندوق رأی و یا عدم شرکت اصلاح طلبان تهوع آور در انتخابات را به فال نیک باید گرفت و این موضوع را از الطاف الاهی دانست! چرا که این قوم یأجوج و مأجوج و لجوج در هر انتخابات چنانچه پیروز شوند راهگشای جاسوسان صهیونی به کشور می شوند و اگر ببازند بلوا و فتنه و آشوب به پا می کنند و به دنبال انقلاب های رنگی جورج سوروسی می روند!!
    • IR ۱۰:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
      0 1
      چند نماینده اصلاح طلب در 25 مرداد 1395 خبر مخالفتشان با سوخت گیری و مهماتگیری بمب افکن های روسی در همدان برای حملات شدید هوایی بر علیه داعش در سوریه و عراق ، رسانه ای شد. خبری های از جمله با تیتر "از حب داعش یا بغض روسیه" در نقد مخالفت اطلاح طلبها با مهماتگیری بمب افکن ها در پایگاه همدان در آن مقطع زمانی در وبسایتها منتشر شد. علی اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در خبری اعلام کرد: "همکاری‌های دفاعی صورت گرفته بین ایران و روسیه برای مبارزه با تروریسم امر غیرمنتظره‌ای نیست و نگاه ایران به رابطه با روسیه یک نگاه راهبردی است"" - در نهایت سنگ اندازی نماینده های اصلاح طلب مانع اجرای بمباران سنگین داعش در عراق و سوریه شد- طبق اعلان کارشناسان نظامی روس در صورت مهماتگیری و سوختگیری بمب افکن های مهاجم به داعش در همدان امکان بارگیری 22 تن بمب با پرواز 700 کیلومتری را داشته اند در صورتیکه با بارگیری در روسیه امکان بارگیری 5 تا 7 تن با مسافت 2000 کیلومتری را داشته اند. بهر حال توقف بمباران شدید داعش توسط این بمب افکنها هدیه اصلاح طلبان داخلی به داعش و سنگ اندازی بر سر راه نابود کردن داعش بود. چه تائیدی بر عمدی بودن ایجاد مزاحمت اصلاح طلبان داخلی بر سر راه نابود کردن داعش بهتر از این: علی مطهری در برنامه زنده تلویزیونی نابودی داعش در سوریه توسط ایران را اشتباه اعلام کرد. در حالیکه حتی دبیر شورای امنیت ملی وقت استفاده از فضا و امکانات ایران برای بمباران تروریستهای داعش را اعلام کرده بود. "شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی هم در واکنش به انتشار خبر استفاده روسیه از فضا و امکانات ایران برای حمله به تروریست‌ها در سوریه گفت: "همکاری‌های تهران - مسکو برای مبارزه با تروریسم در سوریه راهبردی است و ما در این زمینه تبادل ظرفیت و امکانات داریم". این موضع گیری شمخانی در شرایطی بود که به موجب اصل ۱۷۶ قانون اساسی، "بهره گیری از امکانات مادی و معنوی کشور برای مقابله با تهدیدهای داخلی و خارجی" از وظایف شورای عالی امنیت ملی است. ولی با مخالفت بسیار شدید نمایندگان اصلاح طلب، در نهایت مهماتگیری و سوختگیری در همدان با غوغا راه انداختن "نقض حاکمیت کشور طبق اصل 176 قانون اساسی" اصلاح طلبان متوقف شد.
  • IR ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
    10 15
    بای بای روحانی بای بای🤣
    • مش غلام IR ۱۴:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
      4 4
      مغز متفکر سیاست ایران ! عالیجناب روحانی بزرگ روز مرد را به جنابعالی تبریک عرض میکنم !
    • IR ۱۶:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
      25 5
      دلار فعلا بجای نردبون با آسانسور داره میره بالا.پس ربطی به رییس جمهور نداره.
  • IR ۱۳:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
    9 9
    روحانی مثل بچه ای هست که زدنش اما میگه اصلا درد نداشت🤣🤣🤣
  • DE ۱۳:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
    8 6
    تز این شیخ فری گلاسکو ، مهره ی سوخته ، با همراهی کردن ودر وقت مناسب پشت سر قرار گرفتن ، وخنجر از پشت زدن است ، دستش رو شده
  • IR ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
    7 4
    درود بر مولوی برای توصیه درست و دقیق به پیروی از امیرمؤمنان علیه السلام
  • IR ۱۳:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
    25 7
    خیالتان راحت پشت دستمان را داغ کرده ایم برای انتخابات و انتخابات ها..
    • * IR ۱۲:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
      0 24
      غلط کرده اید . التماس تفکر
  • IR ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
    14 3
    شفافیت در همه امور مخصوصا شمارش آرای مردم و شمارش آرای نمایندگان
  • سیدمهدی موسوی IR ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
    32 4
    درد شما اینه که فکر می کنید مردم بخاطر روحانی شرکت نمی کنند نه عزیز بسه دیگه ما کارگران بخاطر خیانت مجلس و ظلم شورای نگهبان بقرآن شرکت نخواهیم کرد هیچ خانواده هایمان را هم مجاب کرده ایم که شرکت نکنند
  • lind IR ۱۴:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
    10 5
    اگر در انتخابات مردم کم شرکت کنند بخاطر این جناح و آن جناح نیست ربطی به تحریم اصلاح طلبها ندارد واقعیت این است که مردم از فساد و دزدی و رانت خسته شده اند من چون نظام رو دوست دارم رای سفید میدم
  • IR ۱۵:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
    7 1
    به هر کی حقوق ریاست جمهوری بدهید همین را نمی گوید؟
  • IR ۱۵:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
    6 5
    ریش بنفش ملعون
  • IR ۱۵:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
    6 33
    رای من به جمهوری اسلامی است به خون شهدا به اماممین انقلاب اسلامی
  • IR ۱۵:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
    4 2
    روحانی خودتی
  • میثم IR ۱۸:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
    4 4
    آقای روحانی هم چون میدونه بدنه اجتماعی نداره روغن ریخته رو نظر امام زاده میکنه وگرنه اگر کمی مطمئن بود از بدنه اجتماعی لحظه ای دریغ نمیکرد همان طور که در وقاحت زما ن ریاست جمهوری ایشون نشون دادن
    • IR ۰۶:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
      5 1
      بدنه اجتماعی نداشت که ترسی از تایید صلاحیتش نداشتید.یعنی میگی بدون بدنه اجتماهی دوره گنده های افراط رو تو انتخابات شکست داد؟
  • IR ۲۲:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
    0 0
    جرات دارین بزارین اصلاح طلبان کاندید بشن.
  • US ۰۱:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    13 2
    اصلاح طلب یا اصلوگرا یا هرچه خودت ک ۸سال بودی چ کردی که حالا سنگ اصلاحات ب سینه میزنی همتون دنبال کیسه دوختنید رای دادن اشتباه محضه
  • حقیقت IR ۱۰:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    27 3
    باسلام در یکی از نظرات منتشر شده کلمه الهی رو الاهی نوشته ، بی سواد یعنی تو یک بار هم کلمه الهی رو در مناجات ها و جای دیگر ندیدی
    • مش غلام IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
      1 20
      داداش دقت کن ، الا یا ایها الساقی ، که مخففش میشه الاهی !! دیدی حالا بیسواد خودتی !
  • IR ۱۱:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    0 1
    خداییش درخبره بودن روحانی ودرحجت اسلامیش هیچ شک وتردیدی نیست شما اگر از شیطان بزرگ هم نیرو میاوردید توان وخبرگی روحانی رادرتخریب اسلام ومملکت نداشت علی ش دمکرات حسنش اهل سازش وقبول معاویه وحسینش امه برای مذاکره .هدایت وبهشت وجهنم مردم هم کهبه اوربط نداشت
    • محسن IR ۱۹:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
      3 0
      من کامنت شما را چندین بار خواندم و آخر هم بعضی از کلمات تان را نفهمیدم، مانند: "حسینش امه برای مذاکره" . نمی دانم چه اجبار و اصراری هست که هر کس یک گوشی در دست داشت بنشیند کامنت بنویسد و مایه ی زحمت خلق خدا شود!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس