محمدامین توکلی‌زاده

شهرداری تهران دیگر منع پذیرش برای خیابان‌خواب‌ها را ندارد. این اثر "رأی خوب مردم" در انتخابات شورای شهر ششم است.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و اتفاقات کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

شهرداری تهران دیگر منع پذیرش برای خیابان‌خواب‌ها را ندارد

اثر "رأی خوب مردم" در انتخابات شورای شهر ششم

دنیای فعلی دنیای دولت‌هاست نه موشک‌ها!/ مردم باید دستگاه‌های کم‌کار را بشناسند

محمدامین توکلی زاده، معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران، روز شنبه گذشته در مراسم بهره برداری از فاز ۲ مرکز تربیتی، آموزشی و درمانی یاور شهر ۹ گفت: وقتی نخستین جلسه شورای اجتماعی به همت ریاست جمهور تشکیل شد، در آغاز راه باتوجه به کمبودها متوجه شدیم که چقدر با چیزی که باید باشد فاصله وجود دارد، در آن زمان حدود ۱۲ تا ۱۳ هزار تخت برای اسکان مشمولان ماده ۱۶ وجود داشت و بسیار نگران بودیم که کسی در سرما نماند و برای تهیه یک تخت به چندین جا زنگ می‌زدیم. شب‌هایی که همکاران ما، غربالگری انجام می‌دادند و نیروهای سازمان بهزیستی طرح را اجرا می‌کردند، اعلام می‌شد که چون افراد منع پذیرشی هستند، جایی برای آنها وجود ندارد.

به گزارش ایرنا، وی افزود: آن روزها در خصوص منع پذیرشی‌ها که شامل آلزایمر، بیماری خاص، صغر سن و کبر سن هستند مشکل داشتیم اما امروز با زحمت و تلاش مسئولین که با هم همدل شدند چیزی به اسم منع پذیرشی نداریم و ظرفیت ۲۴هزار نفری برای پذیرش تمامی این افراد تامین شده است. قوه قضائیه و ۱۴دستگاه به صورت مستقیم و ۲۰ دستگاه به شکل غیر مستقیم کمک کردند تا ۲۴ هزار ظرفیت ایجاد شود.[۱]

*این خبر مسرّت بخش و نبود منع پذیرش در مراکز نگهداری شهرداری تهران؛ در وهله اول ثمره "رأی خوب مردم" به شورای شهر ششم است.

رأی که اینچنین و با انتخاب یک شهردار خدمتگزار توسط شورای شهر؛ ثمرات خود را به رخ می‌کشد.

مسئله خیابان خواب‌ها در تمام پایتخت‌های بزرگ دنیا یک معضل است.

معضلی که البته چندان هم برای مسئولان کلانشهرهای دنیا عجیب نیست و طبق آنچه از اخبار می‌دانیم؛ آنها با مرگ خیابان‌خواب‌ها بر اثر سرما، گرسنگی و یا بیماری کنار آمده‌اند.

لکن این از نفحات عدالت و خدمتگزاری در نظام جمهوری اسلامی است که ولو حتی یک نفر نیز نباید در خیابان بماند و نظام موظف به ایجاد سرپناه برای آسیب‌دیدگان است.

در عین حال باید دقت کرد که اجرای بسیاری از وظایف نظام در حیطه اجرایی منوط به "رأی خوب مردم" است و طبعا اگر مردم گفتمانی دیگر را برای شورای شهر خواسته بودند؛ نمی‌شد انتظار شنیدن اخبار نظیر نبود منع پذیرش در مراکز نگهداری شهرداری را بشنویم.

دقت شود که گزاره‌های پیش‌گفته هرگز به معنی نبود ضعف یا ایراد در عملکرد شهرداری و یا قدیس‌سازی نیست. لکن باید از نظر فرهنگی و تحلیلی به این رواداری برسیم که همانطور که بازار نقد و ایرادگیری در فضای جامعه داغ است؛ البته بیان واقعیت و اخبار مربوط به عملکردهای مطلوب نیز سکه‌ی بازار شود.

***

دنیای فعلی دنیای دولت‌هاست نه موشک‌ها!

دنیای فعلی دنیای دولت‌هاست نه موشک‌ها!/ مردم باید دستگاه‌های کم‌کار را بشناسند

محمد جواد ظریف، وزیر سابق امور خارجه طی سخنانی در مجمع عمومی انجمن اسلامی جامعه پزشکی ایران گفته است: امروز در حال ورود به دنیایی هستیم که انسان‌ها در آن صاحب نقش هستند. بزرگ‌ترین قدرت نظامی جهان که از مردم بیگانه شده بود، سقوط کرد. این به خاطر یک فهم بود. قدرت وابسته در ایران که از حمایت بین‌المللی برخوردار بود به واسطه مردم سقوط کرد. جنگ به رغم برتری تسلیحاتی صدام، توسط مردم مورد مقاومت قرار گرفت.

او با اشاره به رخدادهای سال ۲۰۰۲ و احتمالات حمله آمریکا به ایران در آن مقطع اظهار می‌دارد: دو دلیل مطرح بود که چرا نباید به ایران حمله کرد؛ دلیل اول، دوازده سال قطعنامه‌های مکرر شورای امنیت سازمان ملل علیه عراق، جنگ با این کشور را موجه و کم‌هزینه می‌کرد. دومین دلیل هم این بود که جغرافیای وسیع ایران، همراه با مردمی که با حکومت هستند، باعث خواهد شد که نتوانیم به صورت برق‌آسا موفق شویم. لذا اینجا مردم بودند که سلاح ما را نجات دادند، نه سلاح ما که مردم را نجات دهد!

ظریف همچنین در ادامه تصریح می‌کند: ما پاسخ هر چیز را با پهپاد و موشک تصور کردیم اما در نظر نداشتیم که نفوذ با حضور متفاوت است. در جهان کنونی، دولت‌ها مهم هستند. البته نمی‌گویم که آمریکا افول کرده! آمریکا تا ۳۰، ۴۰ سال آینده قدرت بزرگی در دنیا خواهد بود اما دیگر قدرت هژمونیکی نخواهیم داشت، نه آمریکا و نه هیچ کشور دیگری.

او ادامه می‌دهد: نفوذ ما در منطقه برای ما مهم است اما به این شرط که نفوذ را با حضور اشتباه نگیریم. هیچ کشوری دوست ندارد که نیروی خارجی در خاک کشورش حضور داشته باشد. این مسئله را آمریکا متوجه شده و از سال ۲۰۰۴ به این سو از حضور فراری است. حضور هزینه‌آفرین است اما ما چون حضور را با نفوذ اشتباه گرفتیم، نفوذ را هم نفی می‌کنیم. نباید از آن سوی بام افتاد.

به گزارش ایلنا، این دیپلمات سابق تصریح می‌کند: نباید دیپلماسی را به میدان تقدیم کرده و ادبیات‌مان را نظامی کنیم. نگوییم قرارگاه دیپلماسی، نگوییم سردار دیپلماسی، ما واژگان‌مان را از دست داده‌ایم. خیال می‌کنند که اگر بگویند در سنگر هستند، قدرت دارند در حالی که قدرت، مردم هستند. قدرت بخش پزشکی ما هستند. بخش خصوصی و مردم هستند که این کشور را حفظ کرده‌اند. مردم را با مشت آهنین نمی‌توان حفظ کرد. خدا به رسول خدا می‌فرماید که رحمت بر تو که با این مردم، نرم هستی و اگر با آن‌ها برخورد تندی داشتی، از دور تو پراکنده می‌شدند.[۲]

*حتما اینطور است که مردم ستون قائمه یک نظام سیاسی هستند و حکومت و امنیت بدون مردم متصور نیست. لکن نباید از این گزاره نتیجه غیر منطقی گرفت!

آقای ظریف باید تجربه جنگ چالدران را در کتاب‌های تاریخی بخواند که چطور نبود اسلحه‌ی مناسب سبب شکست ایران شد.

انتظار است که وزیر سابق امور خارجه تجربه تلخ قحطی ایران در ابتدای قرن را هم ملاحظه کند و ببیند که چگونه ممکن است در بود مردم و نبود اسلحه؛ یک کشور در قحطی فرو برود و مردمان فوج‌فوج بمیرند.

او همچنین باید به این سوال پاسخ بدهد که امام راحل چرا می‌فرمود: اگر سپاه نبود کشور هم نبود.

ظریف البته در مقابل این مسئله عقلانی هم قرار دارد که آیا اگر موشک‌ها و پهپادهای ایران نبودند؛ امروز با این "سیادت ایرانی" در منطقه و جهان مواجه بودیم یا کشور تبدیل به جولانگاه آمریکا و اشرار و داعش شده بود؟!

پس نباید مسئله را تقلیل داد و همانند صفین، به بهانه قرآن حرف غیر قرآنی زد!

ظاهر مسئله اینست که ظریف هنوز به آن تور بازدید دفاعی که مقام معظم رهبری تأکید کرده بودند نرفته(!). لکن در نگاه بدبینانه مدام این احتمال نیز خود را به رخ می‌کشاند آیا حرف‌های ظریف ادامه همان خیانتی است که می‌گفت دنیای فردا دنیای موشک‌ها نیست و دنیای گفتمان‌هاست؟!

در بحث نفوذ و حضور هم متأسفانه باید گفت آقای ظریف متوجه بدیهیات نیست و فرق کشورگشایی و استعمار زایی را با "حمایت هژمونیک، حضور مستشاری و اجابت درخواست کمک" نمی‌داند.

و این از تألمات زمانه‌ی ماست که فردی واقعا و یا برای نهادینه کردن تمنیّات درونی خود؛ اینهمه واقعیت‌های تاریخی را نادیده می‌انگارد.

***

معاون حقوقی رئیس‌جمهور تأکید کرد:

مردم باید دستگاه‌های کم‌کار را بشناسند

دنیای فعلی دنیای دولت‌هاست نه موشک‌ها!/ مردم باید دستگاه‌های کم‌کار را بشناسند

محمد دهقان، معاون حقوقی رئیس‌جمهور در مصاحبه با شفقنا پیرامون وضعیت مبارزه با پولشویی گفته است: در حال حاضر مرکز مبارزه با پولشویی در ذیل وزارت اقتصاد فعال است و جلسات آنها به خوبی در حال برگزاری است و مسئولین مربوطه می توانند در این زمینه گزارش خوبی به افکار عمومی ارایه دهند.

وی گفت: من به جد اعتقاد دارم در هر موضوعی اگر دستگاهی به وظیفه خود عمل نمی کند، حتماً افکار عمومی باید بداند و در خصوص موضوع مورد بحث نیز مرکز مبارزه با پولشویی باید در معرفی افراد متخلف هیچ ملاحظه ای به خرج ندهد.[۳]

*چالش مطروحه از سوی معاون محترم رئیس‌جمهور بسیار جالب است و امیدواریم که حتما انجام شود.

اینکه مردم از طریق رسانه‌ها و بهتر از آن از لسان مقامات بلندپایه دولتی بدانند که کدام دستگاه دولتی و حتی غیر دولتی در انجام وظایف خود کاهلی می‌کند؛ نشانه پیشرفتگی حکمرانی است.

نشانه‌ای که در یکی از نفحات خود می‌تواند مردم را نسبت به دلایل مشکلات آگاه‌تر کند و در ادامه موجب شکل‌گیری تحمل معقول و مطالبه عقلانی شود.

دقت شود که هم‌اکنون برخی دستورات مرتبط با معیشت مردم از قبیل "قانون تعیین سقف برای اجاره‌بها" وجود دارد که عملا اجرا نشده و معرفی نهاد یا نهادهای مقصّر و کم‌کار در این زمینه می‌تواند تأثیری سریع و مهم در معیشت مردم داشته باشد.

***

۱_https://irna.ir/xjPGWK

۲_https://www.ilna.ir/fa/tiny/news-۱۴۴۴۱۸۳

۳_https://fa.shafaqna.com/?p=۱۶۹۴۵۹۵

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 88
  • در انتظار بررسی: 5
  • غیر قابل انتشار: 34
  • IR ۰۷:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
    81 18
    عقل بچه دبستانی از عقل ظریف بیشتره-
    • IR ۰۹:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
      46 8
      ظریف شده سخنگوی اسرائیل در ایران
    • IR ۱۰:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
      50 5
      ظریف حافظ منافع اسرائیل در ایران
    • IR ۱۰:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
      32 4
      موافقم
    • SE ۱۱:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
      40 2
      آقای ظریف جنایت صاحبان ماشین جنگی و بمبهای سنگر شکن در غزه را دیده و هنوز مدعی است دوران موشک تمام شده و از نقش قدرت انسانها و دولتها میگوید بی سلاح و موشک سخن میگوید. عجب سیاس احمقی هستی مردک! صنار آبرو برای خودش قائل نیست و فقط برای منافع ارباب اراجیف و مضخرف بخورد جامعه میدهد. یکی نیست تو دهن این مردک خائن بزند؟
    • SE ۱۱:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
      36 3
      این ظریف و جهانگیری میگن همه رو مثل قجر و پهلوی ملعون بدیم بره تا بتونیم حکومت کنیم و در چاپیدن ایران با بیگانگان شریک شویم.
    • محمد IR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
      33 2
      ظریف منافقانه حرف میزنه. شما کافیه اخبار رو پیگیری کنید، ببینید چقدر از مردم و اقتصاد گفته میشه، و چقدر از نظامی گری و سلاح گفته میشه. مشخصه که اولویت مردم و اقتصاد هستن. آقای ظریف و دوستان منظورشون اینه که کلأ بساط نظامی گری رو تعطیل کنیم، حالا چرا دنبال این مساله هستن، خدا میدونه!!!
    • سعید IR ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
      32 1
      امروز اگر موشک نداشتیم نابودمان می کردند
    • IR ۱۲:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
      28 2
      اگر موشک نداشتیم اقایضریف کجا بود که اظهار نظر کند
    • IR ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
      13 0
      ظریف زمان جنگ تحمیلی توی امریکا بود و ندیده که چطور صدام شهرهای ایران را موشک باران می کرد و ما قدرت بازدارندگی نداشتیم.
    • IR ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
      13 0
      ظریف میگفت امریکا می تواند با یک بمب سیستم دفاعی ما را نابود بکند ! از این افراد بزدل و ترسو بیش از نباید انتظار داشته باشیم.
    • DE ۱۵:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
      13 0
      کلی مدرک از منابع عمومی وجود داره که نشون می ده ظریف وابسته هست ولی بازم هیچ کسی باهاش کار نداره. خب همینه که شایسته سالاری به تمسخر گرفته می شه. طرف دیگه باید چیکار کنه و چه سوابقی داشته باشه تا محاکمه بشه!!!
    • محمدقزل IR ۱۷:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
      12 0
      ظریف شده جاسوس آمریکا و اسرائیل در ایران..... ظریف و روحانی با نظام جمهوری اسلامی ایران و شخص رهبر عزیزمان دشمن هستن
    • NL ۲۲:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
      6 0
      رفته کلاس اکابر دوتا لغات یاد گرفته بیچاره نفوذ & حضور !!!!! نمیدونه یکی بدون دیگری امکان پذیر نیست ....عجبا ....حتما نفوذی است که حضور قبول نداره !
  • سالار IR ۰۷:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
    12 37
    جان مادرتون به وضعیت مردم وکشور برسید چرت وپرت جواب منطقی بودن صحبت های ظریف نیست الان روسیه با داشتن بمب اتمی مثل خر تو گل اوکراین گیر کرده اگر عقل داشته باشید به شعر مولانا گوش می کردید که در جواب پسرش می گوید: تو هم ای فرزند تنها از خرد پیروی کن تا به مینویت برد با تمام مردم روی زمین دوستی کن بهترین دین است این
    • IR ۰۸:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
      38 7
      جان مادرت ، عقلت را آکبند نذار بمونه و با سرمایه های صهیونیستی ، همصدا نشو ظریف و همفکرانش سالها در قدرت بودند ، چه گلی به سرمان زدند ؟؟؟ این خائنین، قرآن بر نیزه ، علیه اسلام با تمام قوا و با کمال پرویی فعالند ، من و شما باید عاقل باشیم و دوباره دنبال این غربگدایان مزدور و ... راه نیفتیم
    • IR ۰۸:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
      30 2
      کسی که از ترس جبهه و جنگ در سال های تجاوز بیگانگان و دشمنان به کشورش، به بهانه های مختلف از بازگشت به میهن و قرارگرفتن در صف مدافعان اجتناب ورزیده است، این افاضاتش را به پای توجیه آن رفتارش بگذارید و نه فهم و شعور نداشته سیاسیش !!!!
    • IR ۰۸:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
      22 1
      هر تعامل و گفتگو با غرب اگر از جنس تعامل غرب باشد ناخواسته زیر مجموعه غرب قرار میگیرد به عبارتی دیپلماسی سلاح غرب است نمیتوان بر علیه خودشان استفاده کرد؛؛؛ نمونه برجام دیدیم چگونه کمربند شلوار دولت قبل را چگونه باز کردند؛؛؛؛ ایران اگر نفوذ نداشت نمی‌توانست حضور داشته باشد؛؛؛ ایران هم دولت دارد هم نفوذ هم قدرت ا؛؛؛اقایان باید تلاش میکنند قدرت را بگیرند همان کاری که غرب میخواهد؛؛؛
    • رضا IR ۰۸:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
      26 0
      سالار جان، با گرگ درنده هم میشه دوستی کرد آیا؟!!
    • حامد IR ۱۰:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
      21 0
      چه آدم ساده اي هستي. در حالي كه ده كشور پيشرفته روزانه به اوكراين تسليحات ارسال مي كنند و دنبال نابودي روسيه هستند، و هزاران نقطه در اوكراين نابود شده چون روسيه سلاح و بمب اتمي دارد حتي يك خانه در روسيه با با بمب تخريب نشده و يك نفر از مردم روسيه هم در داخل روسيه با بمب و موشك نمرده اند
    • SE ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
      27 0
      فقط احمقها ارجیف طریف براشون منطقیه
    • محمد IR ۱۲:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
      16 0
      روسیه مثل هر گیر کرده یا آمریکا که دوقلو زاییده زیرش توی اوکراین و غزه
    • IR ۱۳:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
      8 1
      روسیه 2 سال در مقابل ناتو یعنی امریکا و غرب مقاومت کرده و شکست نخورده اگر سلاح اتمی نداشت تا حالا شکست خورده بود.
    • FR ۱۱:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
      1 0
      لابد روسیه با اوکراین طرفه ؟! بنده خدا روسیه اتمی با ناتو اتمی طرفه و تازه آنکه مثل خر در گل گیر کرده تا اینجا ناتوست … مثل همه ناتوها امثال ظریف شارلاتان !
  • IR ۰۷:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
    32 0
    جقدر چرت وپرت میکی اگر ایران قوی نبود تورو ادم حساب نمی کردن موقع که وزیر بودی پس تو باعث شدای سردار ما به شهادت برسید بازبون بی زبونی داری میکی اقاقوه قضاییه کجای به قدرت یک کشور توهین کردن یعنی چه
  • IR ۰۸:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
    17 0
    کدوم انسانها در آن نقش دارند امروز اربابت خود را حاکم بلامنازع جهان می داند برای به هلاکت رسیدن سه آمریکایی باید جهان عزار دار باشد برای چندین هزار فلسطینی چطور آقای وزیر امور خارجه مسلمان سابق!!!
  • IR ۰۸:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
    30 3
    محمد جواد ظریف ، یک بی خاصیت است.......
    • IR ۱۰:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
      22 2
      جرت ندارید واقعیت ها را منتشر کنید اگر داشتید هشت سال بی خاصیتی ظریف و روحانی هم مرام او را پنهان نمی کردید . اینها همان وطن فروشان شبیه محمد رضا پهلوی و پدرش هستند.دشمن امروز حرف زور را می فهمد. گرگ حریص بلد است همیشه بدرد. ذاتش چنین اقتضا می کند ترحم سر نمی شود.
  • IR ۰۸:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
    26 1
    بازم یذره هوا باز شد این ظریف از لاکش درومد بیرون سال پیش حرفی نمی زد.! زبانتو موش خورده بود
  • IR ۰۸:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
    20 1
    آقای ظریف مواهب قدرت نظامی (که البته با عقلانیت حاکمیتی ترکیب شده است) را در اقتدار جهانی ایران میبیند اما خیال میکند این مواهب همینطوری و شانسی بوجود آمده اند و خاصیت طبیعی این روزهای دنیا هستند! یعنی اگر اقتدار نظامی و موشکی نبود هم خود به خود ایران همینطوری قوی میشد و آمریکا هم همینطوری افول میکرد!
  • رضا IR ۰۸:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
    19 1
    یعنی ظریف نمی فهمه که فرار آمریکا از منطقه به خاطر قوی تر شدن موشک هایمان است یا خودش را داره می زنه به اون راه؟!!
  • IR ۰۸:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
    23 0
    ظریف خان!کل اگرطبیب بودی ،سرخوددوانمودی !!هشت سال دیگرهم کل نظام دوردستانتان بودوشماراآزمودند!جزبرجامبیفرجام که ثمرش «تقریباهیچ»بود(به اذعان یاران خودتان!)مارابهخیرتوامیدنیست!شرمرسان!
    • IR ۱۱:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
      9 0
      طرف خودش یه بار با این حرفا فریب خورده، باز هم نفهمیده تو دنیا چی به چیه
  • IR ۰۸:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
    19 0
    ظریف بدبخت تو دولت بود و تو دیپلمات بودی و آمریکا و غرب هم می دانستند که با دیپلماسی کل انرژی هسته ای را از بین بردی وبا همه این دیپلماسی التماسیت باز له هواپیمای حضرتعالی تو آلمان سوخت ندادند نمی دانم نمی فهمی یا خودت را به نفهمی زده ای و یا عامل غرب در کشور هستی در ضمن در میان این پزشکان یک پزشک وطن دوستی نبود که با منطق جواب این ظریف بزگ شده در آمریکا را بدهد
    • IR ۱۰:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
      18 0
      عاقلانه نیست که عذر خواهی ظریف در فایل صوتی اش را بابت درج چندین بار تعلیق در برجام که چند سال قبل در مجلس منکر آن شده بود را قبول کرد. چقدر راحت در مجلس به نمایندگان 80 میلیون مردم دروغ گفت و با دروغهایش منافع 85 میلیون جمعیت کشور را فدای حماقت خودش کرد.
    • IR ۱۰:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
      16 0
      آقا جواد در فایل صوتی عذر خواهی ات به دروغگوییت به نماینده ها و وجود تعلیق در برجام اعتراف کردی
    • IR ۱۰:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
      14 0
      یعنی میشه برداشت کرد جریان اصلاح طلب = فریبکار و دروغگو
  • IR ۰۸:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
    15 0
    دلخوری ظریف از داستان دیپلماسی و میدان تمامی ندارد و خود را به هر در و دیواری میزند که ثابت کند دیپلماسی بر میدان ارجحیت دارد با همه ادعایش جنگ جهانی دوم را فراموش کرده که این میدان و قدرت بود که برای دیپلماسی فضا و قدرت ایجاد کرد متاسفانه عقده گشایی تفکر درست را ضعیف و ظریف را با ضعف منطق مواجه می‌کند فقط یک نکته رو فراموش نکن اگر پشت دیپلماسی قدرت نباشد کسی برای حرف دیپلمات ها تره خورد نمیکند
  • IR ۰۸:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
    12 0
    ظریف نزدیک انتخابات زبانش بازتر شده و کاملا اصلاح طلب شده
  • IR ۰۹:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
    15 0
    آقای ظریف شما هم که حرف هاشمی را می زنی و آن هم پوچ از آب در آمد اگر دنیای فعلی دنیای دوللتهاست پس چرا رژیم کودک کش همه کودکان را با موشک می زند و می کشد چرا کدخدای دوست شما با انگلیس خبیث مردم منطقه را بمباران می کنند نکند ارباب گفته شما به جای آنها حرف بزنی اما حرفت حتی برای خودت هم ارزشی ندارد تا چه رسد برای دیگران تو اگر امروز داری حرف می زنی صدقه سر همین موشکهاست که رفتی کارخانه اش را دیدی اما نفهمیدی
  • IR ۰۹:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
    13 0
    ظریف و روحانی اینقدر مردم مردم می کنند یکی ندونه فکر میکنه اینا دهقان فداکارند. تورم بالای 50 درصد و مشارکت در انتخابات زیر 50 درصد هر دو نتیجه روش تفکر و عملکرد شما بود. در دنیایی که اگر ضعیف باشی قورتت میدن باید یک لحظه هم تفنگت رو زمین نذاری.
  • حامد IR ۰۹:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
    20 0
    مردم غزه با حماس و حكومت خود يكي هستند اما اين گونه شهرهايشان به ويرانه تبديل شده. مردم دست خالي هر چقدر هم با حكومت خود باشند محكوم به نابودي اند اگر تسليحات نداشته باشند. دنياي امروز دنياي تسليحات و رسانه هاست. ظريف با همين توهمات 8 سال مملكت رو به عقب برد. در نهايت در دولت اين عناصر حقير ركوردهاي تورم، گراني، ركود و ركورد بيشترين تحريم شكسته شد. اگر سلاح نداشتيم صد برابر بيشتر از دوران 8 سال دفاع مقدس ضربه مي ديديم. در دفاع مقدس مرد صد در صد حامي نظام و ارتش و سپاه بودند اما بازهم خاك كشور ما اشغال شد و صدها هزار نفر شهيد شدند. ظريف با تفكر خام هنوز بعد از اين همه سال جنگ و خون ريزي داعش و آمريكا در سوريه و عراق و افغانسان و غزه و ليبي و حتي خود ايران هنوز فكر مي كنه دنياي امروز دنياي گل و بلبل است و علت عدم حمله آمريكا به ايران مردم و وسعت كشور است! بله علت مردمند ، اما مردمي كه به پيشرفت هاي نظامي افتخار كرده حمايت مي كنند، بله وسعت كشور است اما وسعتي كه در همه گوشه كار آن تونل هاي زير زميني موشك وجود دارد. مردم و وسعت اين گونه عامل دفاع هستند. و الا بدون موشك با دست خالي به سرنوشت غزه دچار مي شديم و امثال ظريف در آمريكا بيانيه صادر مي كردند. تازه غزه مقداري تسليحات وتونل هايي دارد اگر اين را هم نداشت نصف مردمش مرده بودند و نصف ديگر مردمش در بيابان هاي مصر چادر نشيني مي كردند
  • IR ۱۰:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
    18 0
    تمام تلاش رفیق کری و شرمن و... اینکه مردم را تا می توانند از صندوق دور کنند و نقاط قوت به ظاهر رقیب را زیر سوال ببرند و خلاصه اینکه می گویند یا حتمی ما باید باشیم یا هیچ کس!؟
  • حامد IR ۱۰:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
    14 0
    ظريف همان كسي است كه با رانت و پارتي بازي سربازي نرفت و به جاي سربازي به آمريكا رفت و با رانت و غير قانوني به استخدام وزارت خارجه در آمد. در حالي كه مردم عادي سربازي به جبهه مي رفتند او سربازي را در نمايندگي ايران در سازمان ملل در آمريكا گذراند و حقوق به دلار مي گرفت
  • IR ۱۰:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
    11 1
    ظریف اگر قرآن نمی خوانی یعنی حتی اون آیه نوشته شده در آرم سپاه رو هم ندیدی؟ ...تا میتوانید از ساز و برگ جنگی برای خود فراهم کنید... نکنه فکر می‌کنی که از خداوند بیشتر میفهمی؟
  • IR ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
    10 0
    از دست رفتن ملت هم به خاطر نفهمی و بی تدبیری امثال ظریف و روحانی بود که اقتصاد را تخریب کردند و مردم را نا راضی
  • IR ۱۰:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
    9 0
    متهمین شاکی
  • محمدایوب IR ۱۰:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
    9 0
    ایشون درزمان دفاع مقدس در کشور نبود که ببیند موشکهای صدام چگونه خانه های مردم را ویران وزن وبچه هارابه خاک و خون می کشاند آن زمان که این بچه ژگول در واشگنتن صفا میکرد حسن مقدم ودیگر پاسداران همکارش در سرمایه سوریه آموزش موشک می دیدند پسردار حاجی زاده در سرمای زمستان کرمانشاه به دور از چشم جاسوسان تونل‌های موشک می ساختند یادش رفته که ارباب وکدخدایشان تا چندی پیش حتی در زمان خودش دائم از گزینه روی میز می گفتند اما الان ملتمسانه می گویند ما با ایران کار نداریم احمق بیا با هم رودر رو مناظره کنیم
  • IR ۱۱:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
    10 0
    یکی به این ظریف بگه مردم بدون سلاح مگه می‌تونستن مقابل صدام مقاومت کنند هواپیماهاشونو ، تانک هاشونو با تف که منهدم نمیکردن در عملیات ها هم هروقت بودجه برای تسلیحات میدادن پیشروی میکردیم هر وقت تسلیحات نمی رسید عقب نشینی ،جناب اصلأ جنگ ندیده نمیدونه چی به چیه، واعدوا لهم ما استطعتم من قوه
  • IR ۱۱:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
    10 0
    چقدرم معلومه !!!آقای ظریف آمریکا با ناوهای هواپیما بر و بمب های اتم و موشک های قاره پیما و هزاران جنگنده مثل اف ۱۶ و اف ۳۵ و ....شده آمریکا و هژمون ایجاد کرده.شما یه نگاه به ابرقدرت ها بنداز به چین به روسیه به آمریکا همشون بمب اتم و فاکتورهای نظامی قدرتمندی دارن.بدون تسلسحات و بدون موشک و.....تحت استعمار خواهی بود.صدام شهرهای ایران رو زیر بمباران موشکی گرفت و این رو رهه نکرد مگر اینکه ما هم توانستیم از موشک استفاده کنیم.عربستان و امارلت یمن رو بمباران میکردن ولی تا وقتی که یمن قدرت موشکی و پهبادی نداشت.درسته اصل ایمان و مردمه ولی با دست خالی هم نمیشه جنگید و نیروی ایمان باید به نیروی علم مسلح بشه.باید دست مردمان غیور و با ایمان پربشه.ایران دارای موشک قاره پیما ایران داری کلاهک های هسته ای قطعا ایرانی پرنفوذ تر و ایرانی با قدرت بیشتر در رویارویی با استعمارگران خواهد بود.
  • IR ۱۱:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
    10 0
    اگر سلاح نبود امروز اسراییل و آمریکا در بمباران ایران دریغ نمیکردن.بازدارندگی با سلاح به دست میاد.مردم با ایمان مسلح به سلاح علم.اگر ایران موشک قاره پیما و کلاهک هسته ای میساخت شک نکنید حتی لحن غربی ها و شدت جنایت اونها در فلسطیت و منطقه هم تغییر میکرد شاید حتی اسراییل جرات چنین جنایاتی رو در فلسطین پیدا نمیکرد چون میدونست یک قدرت اتمی پشتیبان مردم فلسطینه‌.آمریکا هم میدونست در صورت روبارویی خاک آمریکا در تیر رس موشک های ایران هست و در صورت حمله مورد حمله قرار خواهد گرفت.
  • IR ۱۱:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
    12 0
    باز اين غرب‌زده حرف زد اگر سلاح وموشک نیاز نیست چرا درجنگ جهانی دوم ارتش ايران دوروز هم نتوانست ازخاک ايران دفاع کند وسقوط کرد احتمالا مغرضانه اين حرفها می‌زند همان حرفای هاشمی که میگفت آينده دنیای گفتمان است نه موشکها جنگ غزه جلو چشمش باز هم اين حرفها می‌زند ظریف مصور
  • حسن IR ۱۱:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
    8 0
    انجمن ها وتشکل های زرد که مثل قارچ در وقت انتخابات بیرون می آیند یک سخن ران ثابت دارند به نام محمد جواد ظریف
  • IR ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
    8 0
    ظریف جان- اگه قدرت نظامی ایران نبود کی محل تو میذاشت؟ وزیر خارجه اوکراین در ملاقات با لاوروف گفته بود دوست داشتم با مشت بکوبم تو دماغ لاوروف-چرا نزد؟
  • صادق IR ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
    7 0
    وای از دست تو ظریف
  • محسن IR ۱۱:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
    15 0
    ضریف یه روز میگه ما از فلسطینیها فلسطنی تر شدیم در سورتی که فلسطینیها جلو تانک مرکاوا استاده اند او در تهران برای اسرائیل مرثیه سرای میکنه باز امروز میگه اسله ،بم و موشک کارایی نداره ،اگه میشه اینهارا به امریکا ،انگلیس واسرائیل اشغالگر بگوئید تا این همه بم وموشک بر سر مردم غزه ،یمن ، عراق وسوریه نریزن اینجا زبانتان بند می اید کشورتو به کدام ملت تعدی کرد و برسر انها بم یا موشک اوار کرده باشد بلی ما بر سربد خواهان این ملت موشک کوبیدیم تا حساب دتشان بییاید نه بر سر مردم مظلوم وبیدفاع
  • محمد IR ۱۱:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
    62 7
    اثر "رأی خوب مردم" در انتخابات شورای شهر ششم، بعرض عالی میرساند خیلی به اون جلو جلوها که در دید هستند نگاه نکن لطفا زیر پل های قبل از راه آهن را یه نگاه بنداز ببین چقد آدما شب و زیر این پل ها و با آتش هیزم ، به صبح می رسوند و امثا شما در روز قیامت مسئولید چون بدنبال مطامع خودتان هستید................
    • IR ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
      10 31
      اونا معتاد هستند !!!! چند میلیون افغانی اومدن اینجا مشغول کار و تلاش هستند وضع مالی شون هم داره هر روز بهتره میشه ، مشکل از خود اون افراد هست که تن پرور هستند و دنبال الواتی، شما خودتو ناراحت نکن
  • SE ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
    18 0
    دنیای دولت شما را دیدیم آقای ظریف! چون افکار دولت شما افکار تسلیم و بتن پرکنی و بدیم بره و التماس برای دست دادن بود لذا متن برجام را نخوانده امضا کردید و همه چیز را با عجله دادید بردند و در چهار چوب فکری اکنون دنیای دولتها است نه موشکهای شما دولتهای طرف مقابل با اتکا به موشکهایشان تف هم که دست شما نیانداختند که چیزی برای جا زدن به عنوان دستاورد داشته باشید و به مردم ارائه دهید لذا لطفا بس کنید به خانه بروید و برای نوه هایتان لالایی بگوئید و با این اراجیف امنیت کشور را به سخره نگیرید. البته اگر بخاطر اعمال خائنانه برجامچای محاکمه شده بودید الان دوباره پاشنه ور نمی کشیدید که ایران را تضعیف کرده و مطیع ارباب یانکی کنید.
  • علی IR ۱۲:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
    1 9
    در پاسخ به شمابایدگفت ضمن دعوت مسئولین کشورمان به عملکردی مبتنی بر سیاست و خردورزی وحفظ منافع ملی، معیشت و اقتصاد کشورو توسعه اقتصادی در اولویت قرار دارد. توسعه قدرت دفاعی و بازدارندگی ما نیز بسیار حیاتی است، اما قدرت دفاعی یک کشور زمانی رشد می‌باید که قدرت اقتصادی توسعه یابد، توان دفاعی اگر بر روی فقر عمومی استوار شود بسیار آسیب‌پذیر خواهد بود. آرزومندم که تصمیم گیرانی که سرنوشت ملت را در دست دارند، اجازه بدهند که امکانات دفاعی و بازدارندگی کشور در حد همان نام بازدارندگی باقی بماند. تصور اینکه ما می‌توانیم دیگران را نابود کنیم شاید برای برخی شیرین هم باشد، اما این تفکر به واکنش متقابل منتهی خواهد شد.
  • محمدایوب IR ۱۲:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
    19 0
    برای خودم متاسفم که کشورم یک قانون نداره این بچه مزلف وزیر امور خارجه بود 8سال با زباندانی تو سرمردم زدند بعد در برجام در مجلس سینه سپر کرد گفت تعلیق نیامده بعد که گندش درآمد آمد گفت من نخوانده بودم غلط کردی بی شرف پس ماهها در هتل کوبورگ چه می کردی آن. همپالگیهایت که باتو بودند چه میکردندچرا درمملکت یکی نیست یقه این وطن فروش سرباز آمریکا را بگیرد یا با آنها بوده عمدا بوده یا سواد سواد نداشته یا در عیش و نوش بوده هزینه آنرا باید مردم بدهند الان هم طلبکار شده
  • IR ۱۲:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
    15 0
    ظریف خان!شمااگردنیاشناس بودی بادیپلماسی التماسی ملت قهرمان ماروتحقیرنمی کردی!خودکم بینی توبجاست!ولی حق تحقیرمارونداشتی!چکارکنیم که تودیگه تز ندی؟اطلاعات وپیش بینی هاتو واسه خودت نگهدلردست ازسرمابردار.
  • سیداسماعیل هاشمی IR ۱۲:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
    14 0
    اقای ظریف خودت احمقی یابرای عده احمق افاضه کلام میفرماییداگرارزوی ارمانی تو امریکا سلاح نداشت کجای دنیا بود
  • IR ۱۳:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
    14 0
    واژه خائن خیلی با ظریف جوره، این مردک خیر سرش از برکت ج.ا. ایران دور دنیا رو گشته و رابطه تسلیحات با اقتدار و نفوذ رو در همه کشورها با چشمان کورش دیده، اینکه خودش رو به جهل و نادانی زده از سر عمد و مزدوری و ادامه همون ماموریت خود تحقیری و خود تخریبی هست که بهش محول شده
  • احسان معتمدی IR ۱۳:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
    15 0
    جواد ظریف فکر می کند چند سال وزیر امورخارجه بوده دیگر جانشین خدا بر روی کره خاکی است . احساس مالکیت او فراتر رفته و توهم شدید او را گرفته است . بیچاره ان افرادی که این اقا در دانشگاه برای انها تدریس می کند .
  • علی IR ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
    10 0
    عملیات آمریکا و اسرائیل و برتری آنها به خاورمیانه و جهان ثابت کرده که دنیای اکنون دنیای دولت هایی است که هم موشک دارند هم برنامه هم استراتژی و تعهد به مردمانشون، متاسفانه شما همیشه ساده ترین بخش امور می بینید البته همون بخش که مربوط به سود شما در گرفتن قدرت و منصب و ثروت و ..،، هست
  • IR ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
    6 0
    آقای ظریف خواهشاً منافقانه حرف نزن و مردم را گمراه نکن عاقبت بخیر نمی‌شوید ؛ ها؛
  • IR ۱۴:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
    5 1
    بفرستیدش غزه بره با اسراییلیها مذاکره و دیپلماتیک کنه حتما موفق میشه
  • مهران IR ۱۵:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
    4 0
    با سلام با همین اراجیف و چرندیاتی که ظریف و روحانی به خورد مردم میدادند توانستند برجام را تو پاچه مردم کنند. ظریف و بقیه نفوذیها هنوز به دنبال خلع سلاح کردن کشور هستند و در ذهن فاسدشان بدنبال برجام موشکی و پهبادی و غیره هستند. آقای ظریف دشمنان این کشور اهل منطق و قانون و اخلاق و فرهنگ نیستند. آنها تنها زبان زور را میفهمند. اگر اهل قانون بودند اینگونه غزه را نابود نکرده بودند و دست به نسل کشی نزده بودند.
  • IR ۱۶:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
    3 6
    قطعا رای خواهم داد
  • م IR ۱۶:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
    0 6
    درودها بر جناب ظریف !!
  • طاها IR ۱۷:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
    5 0
    لعنت به این ظریف خائن
  • وهاب IR ۱۸:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
    1 0
    شما که جنگ چالدران را مثال میزنید ...بعد از جنگ جهانی دوم و اشغال ایران روسها حاظر به خروج از ایران نبودند وحتی قزوین را هم ضمیمه خاک خود کرده بودند
  • IR ۱۸:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
    4 0
    آقای ظریف خیلی از عمر ظریف خود را در آمریکا گذرانده و تحصیل کرده آمریکا و غرب است. تاریخ و تاریخ معاصر که بماند صحنه امروز دنیا و سردمداران جنگافروز غرب را شما نگاه کنید. اگر دوراندیشی رهبر فهیم و آگاه ما نبود معلوم نبود که دشمنان با ملت چه می کردند. جای تاسف بسیار برای این دیپلمات دارد.
  • حسینیّ IR ۱۸:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
    6 0
    اگر تسلیحات یا حضور نظامی چیز بدی است، پس چرا اقای ظریف با کشورهایی که بیشترین تسلیحات یا حضور نظامی را در جهان داشته اند مذاکره کرده است؟
  • IR ۱۹:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
    1 5
    ظریف نگفت کشور موشک و اسلحه نمیخواهد. گفت با این دشمن تراشی غیر ضروری کشور رو در دام تحریم نیاندازین.مگه پاکستان وترکیه که موشک و پهبادشان از ما بهتر هست این همه تحریم به جان خریدن؟
    • IR ۲۳:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
      4 0
      پهپاد و موشک ترکیه و پاکستان از ما بهتره؟ اوکراین شده گورستان پهپادهای ترکیه ای-روسیه هم دست به جیب بشه برای خرید موشک از پاکستان -چرا نمیخره به نظرت؟ پاکستان نوکر امریکا الانن درگیر تورم افسار گسیخته ست -به یک دلار هم نیاز شدید داره-مگه تو با اون مغز فندقی از ظریف دفاع کنی
  • IR ۲۰:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
    2 0
    اقای ظریف حضور مردم دیپلماسی است یا میدان دفاع مردم خصوص درهشت سال دیپلماسی است یا میدان شما کهبرضد میدانید بادیپلماسیتان کدام دست اورد راغیر ازبازیچه دشمن شدن وتعطیل کردن قدرت چه ثمر داشتید میوههای مقومت ومیدان رافروختید که شیاطین باشما قدم زدند وتحویلتان گرفتند انان بدون شلیک یک گلوله توسط سیاست ذلت شما به اهداف خودرسیدند وبریش رعیستان خندیدند میدان عزت اورد ودشمن رانامید کرده کهجرات حمله ندارد دیپلماسی شما کهمملکت راتقدیم انان کرد واوامر دیکته شده انان رادنبال میکردید مقدمات میدان رابرمیشمارید ونتیجه دیپلماسی میگیرید
  • IR ۲۰:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
    3 0
    دقیقا در سخنان ظریف وروحانی وخاتمی منافع وخواسته های کدخدا نهفته هست یعنی اینها زبان دشمن هستند کدخدا از هستهای شدن ایران بیم داشت اینها انرا بدرد نخور ومخالف ان وموشکی هستند یعنی شیطان ازمیدان وقدرت هراس دارند واینان برضد انها سخن میرانند وزبان دیپلماسی وذلت راتوصیه میکنند
  • نادر IR ۲۰:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
    3 0
    اکنون که فرماندهان آمریکا اقرار!!! کردند نمی‌توانند با ایران بجنگند، ظریف با احتیاط فراوان پذیرفت ۳۰ سال دیگر آمریکا قدرت هژمونیک نخواهد بود. باید به این ادراک دیرهنگام تبریک گفت
  • IR ۲۰:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
    2 0
    ظریف در رویای ایفای نقش امیرکبیر برای نجات کشود در زمانه حاضر بود. که نشد مسلماً پذیرفتن واقعیت برایش سخت است. چون باید غرورش را زیر پا بگذارد
  • IR ۲۳:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
    3 0
    جناب آقای ظریف فرموده اند :جنگ به رغم برتری تسلیحاتی صدام، توسط مردم مورد مقاومت قرار گرفت. این صحبت کاملا درست است. ولی زمان جنگ شما کجا تشریف داشتید؟!؟! در آمریکا با پول ملت ایران خوشگذرانی می کردید خجالت بکش آقای ظریف.
  • Mohammad IR ۰۶:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
    4 0
    ظریف باید بداند با این طرژ فکر احمقی بیش نیست.مردم بدون اسلحه و موشک نتوانستند مانع اشغال ایران پس از جنگ دوم جانی شوند. ظزیف دقیقا حرف دشمنان ایران را می زند . زمانی اورا به عنوان سیاست مدار برجسته دوست داشتم و همین حرفهای مفت و بی ارزش اورا از چشم خیلی ها انداخت.
  • IR ۱۱:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
    1 0
    درمحضر شیطان...تمام اختلافات سوع تفاهم است کهباگفتگو حل میشود اختلاف ایران وامریکا .فلسطین واسراعیل .و.....اگرمذاکره کنند باافراد کاربلد نتنها حل میشود بلکه امریکا دشمنی راکنار گذاشته به کمک مامیاید دیدید مامذاکره کردیم حتی ازدرحمایت از دارودسته ماامد ودرانتخابات ازما حمایت کرد .اگر دست ازمیدان که کدخدا روی ان حساس است بردارید وهستهای وموشکی ومنطقه رادست بکشید بعد میبینید کهدیپلماسی چه هنری دارد وامریکا راازدشمن به دوست تبدیل میکند البته نقش انجمن اعلامی پزشکان هم دراننقش دارند اگرگذاشته بودند برجام دو وسه هم بادیپلماسی مثل اب سنگین وسانتری فیوژ ها حل میشد وفاتحه اسلام رامیخواندیم میشدیم کشوری کهامریکا واروپا دوستمان بود
  • IR ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
    2 0
    جناب ظریف! جنگ کنونی آمریکا و انگلیس و فرانسه و ایتالیا و اسرائیل علیه مردم غزه یک چیز را به خوبی ثابت کرد و آن ارزش داشتن سلاح ذر برابر سربازان وحشی اسرائیلیها بود. همان مختصر سلاح در برابر سلاحهای نا متعارف اسرائیلیها نبود تما دو میلیون نفر سلاخی می شدند. راستی شما با این حرفهایتان امنیت آینده ایران را به نفع چه کسی هدف می گیرید؟ لطفا صادقانه جواب بدهید!
  • IR ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
    2 0
    جناب ظریف! جنگ کنونی آمریکا و انگلیس و فرانسه و ایتالیا و اسرائیل علیه مردم غزه یک چیز را به خوبی ثابت کرد و آن ارزش داشتن سلاح ذر برابر سربازان وحشی اسرائیلیها بود. همان مختصر سلاح در برابر سلاحهای نا متعارف اسرائیلیها نبود تما دو میلیون نفر سلاخی می شدند. راستی شما با این حرفهایتان امنیت آینده ایران را به نفع چه کسی هدف می گیرید؟ لطفا صادقانه جواب بدهید! جالبتر آنکه همین بزرگوار در ابتدای وزارت خارجه اش چیز عجیب تری گفت و آن این بود که آمریکا با فشردن یک دکمه می تواند ما را نابود کند. حتما این امر رخ خواهد داد بعد از آنکه تمام شلاحههای ما را از ما بگیرند!
  • FR ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    0 0
    قطعا آن مردمی که حفظ اقتدار می‌کنند از جنس آقای ظریف نیستند ! اقای ظریف بیش از این با کلمات شامورتی بازی در نیار ابروی دیپلماسی را بردی !
  • IR ۲۰:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۲
    0 0
    ظریف ایران خلع سلاح شده رو میخواد تا غرب با حمله به ما کار ایران یکسره بشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس