جشنواره اسباب‌بازی‌ها

"اسباب‌بازی" در ایران، هم‌اکنون با مشکلاتی مثل متریال ناسالم، قیمت‌های بعضا گران، قاچاق و واردات بی‌رویه و بی‌توجهی به پیوست فرهنگی مواجه است.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و اتفاقات کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

برملا شدن نقشه حجاریان در یادداشت ربیعی

در قبال ردّ صلاحیت روحانی چه کنیم؟!

سعید محمد علیه پاکدستی و کارآمدی! / در قبال ردّ صلاحیت روحانی چه کنیم؟

علی ربیعی، فعال چپ و از مقامات دولت اعتدال در یادداشتی با اشاره به رد صلاحیت شیخ حسن روحانی نوشت: خرد حکم می‌کرد برای انتخابات پیش‌رو چنان گشایشی ‌تدبیر شود که بتواند بخشی از ناراضیان پشت پنجره‌ را به پای صندوق‌های مشارکت بیاورد و تئوری صندوق در برابر چالش‌های خیابانی را تقویت کند. چنین اقدامی می‌توانست یک گام مهم در جهت پیشگیری از نهادینه شدن ناامیدی‌ها باشد.

به گزارش اعتمادآنلاین، او می‌افزاید: سیاست‌های اعمال‌شده در انتخابات مجلس و رد صلاحیت‌ها، دقیقا در جهت خلاف مسیر حل مساله پیش رفت و آخرین تکه پازل این مجموعه نیز ردصلاحیت روحانی (رییس‌جمهور دو دوره و نماینده پنج دوره مجلس شورای اسلامی و سه دوره مجلس خبرگان با رای مردم) که به‌رغم انتقادات زیاد، باز هم اقدام به ثبت‌نام برای کاندیداتوری کرده بود و این سوال بزرگ همچنان باقی است که دایره نظام تا کجا تنگ خواهدشد؟ آیا تا آنجا که مرکز نیز به بیرون افتد؟! آیا تصمیم‌گیران کنونی، به تبعات روانی ناشی از نابودی کورسوی امید برای اثربخشی صندوق‌ها اندیشیده‌اند؟!![1]

*اظهارات ربیعی دو بخش مهم و البته مجزا دارد که باید بصورت جداگانه مورد بررسی و تشریح قرار گیرند:

بخش اول: ربیعی در یادداشت خود اگرچه به بهانه رد صلاحیت روحانی اما به حقیقتی بزرگ پیرامون "تحریم انتخابات" اشاره می‌کند. آنجا که از "تئوری صندوق در برابر چالش‌های خیابانی" حرف می‌زند.

بله! جایی که صندوق نباشد البته "گزینه خیابان" و خشونت و اسلحه جایگزین می‌شود و این حقیقتی است که بانیان تحریم انتخابات (خاصّه سعید حجاریان) در پی کتمان آن هستند.

مشرق طی 4 سال گذشته بارها این هشدار را داد که در پیامد تزهایی مثل مشارکت مشروط (همان تحریم انتخابات) هیچ گزینه‌ای به جز خیابان وجود ندارد و بانیان این حرکت باید بعنوان "فرماندهان جنگ خیابانی" مورد برخورد امنیتی قرار بگیرند. تحلیلی که البته حجاریان و امثال او با تمام قوا برای انکارش تقلا کردند و می‌کنند.[2]

لکن همانطور که می‌بینیم کسانی مثل ربیعی که سابقه امنیتی هم دارند اما اذعان می‌کنند که دوگانه "صندوق رأی و خیابان" هیچ ضلع سومی ندارد. همچنان‌که پیش از این کسان دیگری مثل علوی‌تبار، کرباسچی و... هم صراحتا به همین معنا اشاره کرده بودند اما حجاریان و سایر فرماندهان جنگ خیابانی اصرار دارند که اینچنین نیست!

افشای این حقیقت بزرگ تکلیفی صد چندان را بر ذمه مسئولان امنیتی کشور می‌گذرد که با "مخالفان انتخابات" چگونه باید مواجه شوند.

بخش دوم: اعتراض به رفتارهای مختلف سیاسی در یک نظام معقول امری پذیرفته شده است. لکن نه آن اعتراضی که سمت ناامیدی و عدول از انتخابات و صندوق رأی را نشان بدهد!

ما همچنین این حقیقت مهم را به آقای ربیعی و معقبین ایشان که معترض رد صلاحیت روحانی هستند گوشزد می‌کنیم که ولو همان کورسوی امیدواری که ربیعی به آن اشاره دارد نیز نه تأیید یا ردّ صلاحیت یک رجل سیاسی بلکه خود "صندوق رأی" است.

یعنی ربیعی مخیّر است بین اینکه همه امید مردم را به تأیید یا ردّ صلاحیت روحانی گره بزند و نتیجه یأس از انتخابات را بگیرد یا اینکه این امیدواری را ایجاد کند که می‌توان همچنان با حمایت از "نامزد نزدیک" و یا "انتخابات بعدی" به تغییر امیدوار بود.

طبعا عقلانیت گزینه دوم را پیشنهاد می‌کند و اقتضائات فتنه‌گری گزینه اول را!

گفتنیست اصلاح‌طلبان در جریان انتخابات سال 92 نیز عملا هیچ نامزد رسمی حائز صلاحیتی در رقابت‌های ریاست‌جمهوری نداشتند اما با گزینه عقلانی "حمایت از نامزد نزدیک" به عرصه انتخابات آمدند و اتفاقا پیروز هم شدند.

اینکه جماعت چپ‌های تحریمی امروز قصد تکرار آن عقلانیت را ندارند، به دلیل جرأت‌یابی آنان برای انجام پروژه تحریم انتخابات و معارضه رودررو با مردم و نظام اسلامی در عرصه خیابان‌هاست...

***

سعید محمد علیه پاکدستی و کارآمدی!

سعید محمد علیه پاکدستی و کارآمدی! / در قبال ردّ صلاحیت روحانی چه کنیم؟

سعید محمد، دبیر پیشین شورایعالی مناطق آزاد و از چهره‌های نزدیک به یک سخنران محفلی، به تازگی در بخشی از یک مصاحبه گفته است: کسانی‌که امروز برای مجلس شورای اسلامی در حال علم بلند کردن هستند همان کسانی‌اند که بارها و بارها در بوته آزمایش و درمقابل مردم قرار گرفته‌اند و مردم خروجی کارهایشان را دیده‌اند که عملا چیزی غیر از ناکارآمدی نبوده و نباید دوباره مردم در چاه مجددی بیفتند!

به گزارش انصاف‌نیوز، او هدف خود را آگاه‌سازی مردم دانسته و همچنین ادعا می‌کند که –در دوران دبیری شورایعالی مناطق- از ناحیه مجلس بسیار اذیت شده و مجلس در کار دولت دخالت می‌کرده است!

محمد همچنین از مخالفت قالیباف با حضورش در وزارت راه نیز خبر می‌دهد و از این می‌گوید که فضاسازی علیه او در انتخابات سال 1400 به دلیل "همان پرونده فساد" (هولدینگ یاس) بوده که او پیگیری‌اش کرده است.

این چهره نزدیک به شبکه سخنران محفلی ادعا می‌کند: در مبارزه با فساد پا روی دم خیلی ها گذاشته بودم و برخی از آنها درباره صلاحیت من نظر دادند.[3]

*حرف‌های محفلی آقای محمد علیه قالیباف نکته تازه‌ای ندارد.

الّا اینکه حالا و با پیگیری‌های قوه قضائیه مشخص شد که قالیباف نه تنها در پرونده هولدینگ یاس بلکه در هیچ پرونده دیگری نقشی نداشته و پاکدست بوده است.

در ماجرای دخالت در مناطق آزاد نیز محمد باید سند خود را درباره غیر قانونی بودن این دخالت‌ها ارائه کند چون دخالت مجلس اگر قانونی و نظارتی باشد فی‌نفسه چیز بدی نیست.

پیرامون مخالفت قالیباف با وزارت محمد نیز مجددا با چالش سند و مدرک مواجهیم. اگرچه باید اذعان کرد یک رئیس مجلس اگر دارای کارنامه‌ای کارآمد باشد؛ هیچ اشکالی ندارد اگر در روند انتصاب یک وزیر توصیه‌هایی داشته باشد. چون طبعا او بهتر از همه می‌داند که چه کسی کارآمد هست و چه کسی نیست؟! از طرفی همه می‌دانیم حرف‌های محمد بهانه‌جویی سیاسی است زیرا انتخاب نهایی وزیر با شخص رئیس‌جمهور است نه با هیچکس دیگر!

در این میان اما محمد همچنان با چالش بی‌سندی علیه قالیباف و البته کارآمدی قالیباف مواجه است. و این، هجر عقلانیت در مواضع او را بیشتر آشکار می‌کند.

دوست و دشمن می‌دانند که قالیباف کارآمد است و کارنامه مجلس یازدهم نیز به سبب همین کارآمدی مشحون از نمرات خوب است. (اگرچه ضعف‌هایی هم به دلیل جایگاه صرفا تقنینی مجلس و تداخلات سیاسی در آن وجود دارد)

لذا اکنون باید پرسید محمد با کدام انگیزه یا مأموریت قصد ایستادن در مقابل این حقیقت را دارد؟

کتمانی که می‌بینیم یا علیه قالیباف هیچ سندی ندارد و یا برای پوشاندن واضحات کارنامه او از قبیل کارآمدی تقلا می‌کند.

در اینجا البته یک خیرخواهی هم برای آقای محمد بیراه نخواهد بود. و آن اینکه کارآمدی و پاکدستی خواسته و مطالبه ولی فقیه است و عاقبت مخالفت با آن، دشمنی با مردم خواهد بود.

آن مدعیان عدالتخواهی، آن سخنران محفلی و همه دیگرانی که به سمت این گزاره‌ها سنگ پرتاب می‌کنند؛ خوش‌عاقبت نخواهند بود. همچنانکه در دنیا هم کارشان به رسوایی، ادعای ارتباط با غیب، خوش‌نشینی با امثال تتلو و مخالفت با خواست و مصلحت مردم یعنی "کارآمدی" کشیده است.

***

درباره پیوست فرهنگی اسباب‌بازی‌ها چه کرده‌ایم؟

"اسباب‌بازی‌ها" منتظر توجه ما هستند

سعید محمد علیه پاکدستی و کارآمدی! / در قبال ردّ صلاحیت روحانی چه کنیم؟

عبدالحسین خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در حاشیه بازدید خود از هشتمین جشنواره ملی اسباب‌بازی به ایسنا گفته است: در زمینه صنعت اسباب‌بازی به دنبال سند پشتیبان برای صنعت اسباب بازی، صنعت نوشت افزار و تمام صنایع مرتبط با حوزه کودک و نوجوان هستیم.

او می‌افزاید: برای صنعت اسباب‌بازی تدوین اولیه سند انجام شده و هفته آینده بررسی اولیه آغاز خواهد شد و انشاءالله تا پایان سال سند اسباب‌بازی در شورای عالی انقلاب فرهنگی تدوین و مصوب می‌شود.

خسروپناه تصریح کرده است: وزارت صمت باید از واردات بی‌رویه اسباب‌بازی‌های خارجی جلوگیری کند و در مقابل از تولیدکنندگان اسباب‌بازی‌های داخلی که به دنبال بومی‌سازی این صنعت متناسب با فرهنگی ایرانی اسلامی هستند، حمایت کنند؛ اما اگر قرار باشد اجازه واردات بی‌رویه اسباب‌بازی با تعرفه کم را هم بدهند به تولیدکننده داخلی خیانت کرده‌اند.[4]

*"اسباب‌بازی" در ایران هم‌اکنون با مشکلاتی چندوجهی مواجه است که همه؛ اعم از مردم و دولت باید با ورود مسئولانه به آن نسبت به کمرنگ‌سازی مشکلات اقدام کنند.

اسباب‌بازی‌هایی با مواد اولیه ناسالم، قیمت‌های بعضا گران، کمبود اسباب‌بازی‌های ایرانی به نسبت اسباب‌بازی‌های خارجی، بی‌توجهی به پیوست فرهنگی اسباب‌بازی‌ها و همانطور که در بالا اشاره شد؛ قاچاق و واردات بی‌رویه اسباب‌بازی‌ها از جمله مشکلات بزرگ این حوزه هستند.

در این باب البته توجه به تجربه خوب مردم ایران در مسئله نوشت‌افزار و لوازم‌التحریر نیز ضروری است. تجربه‌ای موفق که به فراگیر شدن استفاده از ملزومات ایرانی و تولید داخل انجامید ضمن اینکه پیوست‌های فرهنگی خوبی هم داشت.

این تجربه برای اسباب‌بازی‌ها نیز قابل اجراست.

***

1_ https://www.etemadonline.com/tiny/news-649624

2_ mshrgh.ir/1533450

3_ https://ensafnews.com/486834

4_ isna.ir/xdQrDY

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 148
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 81
  • امیر IR ۰۷:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    دوست و دشمن می داند قالیباف کارآمد است
    • IR ۰۸:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
      از أقای قالیباف بت نسازید
    • IR ۰۸:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
      11 9
      دقیقا براساس همین کارآمدی است
    • IR ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
      47 19
      دولت روحانی آنچنان بلایی بر سر اقتصاد کشور و معیشت مردم آورد که مغول ها نیاوردند ربیعی بهتره سکوت کند.
    • سید داود صالحی IR ۱۴:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
      30 3
      همین که این نوشته!!! بجایی ذکر نام، از واژه سخنران محفلی استفاده کرده، مشخصه بوی سوختن از جایی بلند شده، بقول احمدی‌نژاد آب رو بریز اونجا که میسوزه
    • کارگر IR ۱۷:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
      15 2
      از خوبیهای انتخابات اینه
    • IR ۱۷:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
      1 39
      قالیباف امید آینده اسلام است. این وصله ها نمیچسبد
    • IR ۱۸:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
      15 0
      چهره نزديك به سخنران محفلي!!!!!! اره بابا
    • IR ۲۰:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
      40 0
      كسی که امید اسلام است خودش را باید فدای اسلام نماید نه اینکه اسلام عزيز را فدای خود. در قضیه حجاب میزان عیار واقعی افراد مشخص شد.
    • IR ۲۲:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
      0 13
      یک تفرقه افکن میان محمد و فالیباف است او باید اخراج شود
    • رزا CA ۲۳:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
      4 1
      خب سعيد محمد راست مى گه هيچى سر جاش نيست
    • IR ۱۹:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
      0 0
      اسامی دوستان و دشمنان را لیست کنیم ببینم این مدعی کی بوده این حرف زده
  • IR ۰۷:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    21 35
    هیچکس به قطاری که حرکت نمیکند سنگ نمی‌اندازد.
    • IR ۰۸:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
      34 8
      اتفاقا" همه سنگهایی که به سمت حسن روحانی پرتاب میشد بواسطه عصبانیت مردم از بی حرکتی و سکون او و دولتش بود!
    • IR ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
      16 4
      دولتهای هاشمی و روحانی قیمت دلار و سکه و خانه و ماشین را 10 برابر کردند و باعث نارضایتی گسرده مردم شدند.
    • IR ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
      13 3
      دولتهای هاشمی و روحانی قیمت دلار و سکه و خانه و ماشین را 10 برابر کردند و باعث نارضایتی گسترده مردم شدند.
  • IR ۰۷:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    173 9
    خبر گزاری مشرق انصافا عملکرد آقای قالیباف را در مورد مدیران زیر دستش ببینید. مثلا تبعیض و فساد در مرکز پژوهش ها کولاک می کند واقعا نمره آقای قالیباف با اعتماد بیش از حد به دوستانش بیشتر از 5 نیست . از قالیباف دفاع نکنید چون روز قیامت پیش خداوند حجتی نخواهید داشت.
  • سید IR ۰۷:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    75 2
    درباره وجود مواردی اختلاف بین آقای سعید محمد و برخی نمایندگان و از جمله آقای قالیباف به دو دلیل نمی توان گفت که حق با آقای قالیباف است! اولاً سخنان جناب رسائی در این موارد که هرگز از سوی آقای قالیباف تکذیب نشد و ثانیاً برکناری معاون وزیر کشور در موضوع نمایندگان کنونی مجلس و انتخابات پیش روی مجلس!!!
    • GB ۱۳:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
      2 103
      متأسّفانه مخالفان آقای قالیباف بجای مبارزه سیاسی بحث رو شخصی میکنن و به شخص ایشون حمله میکنن. طیف سیاسی قالیباف مرتب تغییر موضع میده و یک خط سیاسی مشخص رو دنبال نمیکنه و ضعف ایشون و اطرافیان این هست. آقای قالیباف تنها گناهش این هست که طیفشو خوب رهبری نمکنه.
  • IR ۰۸:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    40 1
    چرا علت اصلی که آقای محمد از دولت اخراج شد بیان نمی فرمایید
    • IR ۱۳:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
      5 6
      شما بفرمایید تا ما هم بدانیم
  • رضا IR ۰۸:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    23 6
    سلام. به پیر به پیغمبر هرآنچه شما فکر میکنید درست نیست.
    • محمد IR ۰۰:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
      4 0
      داداش من امروز واقعأ به حرفت رسیدم. من به شخصه از آقایان قالیباف و محمد طرفداری می کردم. اما حالا معلومه که حداقل یکی شون مساله دارن. پس طرفداری های من نوعی میره زیر سوال!
  • IR ۰۸:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    5 71
    دوست و دشمن می‌دانند که قالیباف کارآمد است و کارنامه مجلس یازدهم نیز به سبب همین کارآمدی مشحون از نمرات خوب است.
    • GB ۱۳:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
      31 1
      مثل طرح شفاف‌سازی؟
  • IR ۰۸:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    39 4
    چرا فکر میکنی ما دلایل دشمنی را با سردار محمد نمیدانیم؟!
    • IR ۱۳:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
      8 28
      سردارمحمد توان ادارهٔ قرارگاه خاتم را نداشت چه برسه به مسئولیتهای بزرگتر
    • IR ۱۷:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
      11 1
      توانشو داشت کامل هم داشت چون منافع به خطر میوفتند امثال شما ها دوست دارین تو ذهنتون بگین توان نداشت همرو یا منحرف و یا ناتوان و ... خطاب کردن نشان دهنده این است پای منفعت بزرگ در میان است ازونور توان شماها و نتیجش در جامعه مشخص است
  • پیروز IR ۰۸:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    15 1
    عدم دخالت در انتصابات!!
  • IR ۰۸:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    8 40
    مواضع و شخصیت سعید محمد من رو یاد احمدی نژاد میندازه!
    • داودی IR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
      2 2
      دم احمدی نژاد گرم
  • IR ۰۸:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    2 0
    قرار نبود
  • IR ۰۸:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    32 5
    اینی که گزارش روی سعید محمد کار کردین می دونین یعنی چی، یعنی اذعان می کنین اصولگرایان همان اصلاح‌طلبان 30 سال پیش هستند.
  • حامد US ۰۸:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    18 1
    تصمیم گرفته اید تطهیر کنید؟
  • IR ۰۹:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    23 4
    تخریب می کنید ولی فقط یک مدیر کارامد را از صحنه سیاسی دور می کنید
  • IR ۰۹:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    6 0
    قبلا هم شایع شده بود
  • IR ۰۹:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    17 0
    خدا را درنظر بگیرید
  • حاجی IR ۰۹:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    1 11
    بدبخت احمق
  • حمزه IR ۰۹:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    52 5
    سخنران محفلی!؟ سعید محمد جلوی فساد عظیم هلدینگ یاس رو گرفت
    • IR ۱۳:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
      5 1
      توان مدیران را کارمندان آن مجموعه مشخص می کنن
  • IR ۰۹:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    5 47
    قطعا قالیباف در برخی جاها خوب عمل کرده
  • رضا IR ۰۹:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    27 6
    سخنران محفلی بد جور داره اذیت می‌کنه
  • IR ۰۹:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    16 2
    سخنران محبوب ?سخنران محفلی .
  • IR ۰۹:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    0 0
    امان امان امان
  • امیرحسین IR ۰۹:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    5 5
    محفلی، بی سند
  • IR ۰۹:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    0 1
    جواب گوی کشور عزیزمان ایران با تنوع بسیار فرهنگی و جغرافیایی نیست ...
  • علی IR ۰۹:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    8 0
    سخنران محفلی!!!
  • احمد IR ۰۹:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    25 1
    منظورتون از سخنران محفلی، رائفی پور هست.
  • امیرعلی IR ۰۹:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    6 0
    همه چی آرومه ، من چقدر خوشبختم.
  • IR ۰۹:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    10 5
    قالیباف فقط در شهرداری خوب عمل کرد ولی کلا چشمم همیشه جلوی فساد میبندد
    • IR ۱۴:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
      30 1
      فساد چند هزار میلیاردی عیسی شریفی دسته گل ایشون در شهرداری بود....
  • IR ۰۹:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    52 3
    به نظرم عملکرد قالیباف بسیار ضعیف بود - خودرو گرفتن نمایندگان - شفافیت مجلس - ماجرای عنابستانی - برکناری معاون وزیر کشور در همه این موارد آقای قالیباف می توانست با مدیریت بهتر قضیه را حل و فصل کند
    • DE ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
      0 0
      عنابستانی بی شرف
  • IR ۰۹:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    31 3
    باشه اقا همه بد فقطقالیباف خوب فهمیدیم چه خبره
  • IR ۱۰:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    61 2
    بارک الله مشرق نیوز، نمیدونستم قالیباف چنین حامی و پشتیبان شش قبضه ای داره!!! چرا دارید یک فرد رو اینقدر بدون قاعده گنده ش می کنید؟ چه خبره؟ میشه بفرمایید معجزات جناب قالیباف، تئوری و عملی چیا بوده؟ البته با سند قبوله!
  • جواد IR ۱۰:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    3 56
    دوست و دشمن می‌دانند که قالیباف کارآمد است
    • محمد IR ۱۰:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
      11 10
      آقای قالیباف برای امور اجرایی و سازندگی بسیار موفق است مثل زمان شهرداری تهران که اتوبانهای بزرگی در تهران ایجاد کرد و مترو را خیلی گسترش داد اما در امور سیاسی کم می آورد اگر در مجلس در مورد ایجاد قانون حاکمیت کشور بر داده ها و اینترنت و فضای مجازی اقدام می کرد یا در مورد شفافیت و یا در مورد عفاف و حجاب و ... زمینه نفوذ و دخالت دشمنان در حوادث 1401 از بین می رفت هرچه باشد سگش به اصلاح طلب ها شرف دارد
    • GB ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
      6 3
      عزیز جان اصولاً بحث اصلا شخصی نیست. نمونه ناکارآمدی طیف آقای قالیباف شکست شفاف‌سازی هست. سیاست کذاری و داشتن برنامه بصورت جمعی تصمیم‌گیری میشه.
  • IR ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    6 3
    گفتمان تهدید و چنگ و دندان نشان دادن جدید علی ربیعی از افسران اطلاعاتی - امنیتی جبهه اصلاحات : به رخ کشیدن احیای فتنه و چالش خیابانی ! ناخواسته و شاید خواسته میگوید که بخشی از پتانسیل فتنه و چالش خیابانی متعلق و در اختیار جریان تندرو و خشن اصلاحات است که ممکن است با رد صلاحیت عناصری مثل شیخ حسن روحانی علیه نظام فعال شود ! غافل از اینکه نزدیک نیم قرن است که انقلاب توسط امریکا و انگلیس و اسرائیل و ناتو و همپیمانان منطقه ای و داخلی انان هم تهدید می شود و هم مورد هجمه قرار میگیرد . کشتار و قتل عام زائران مرقد نورانی شهید سلیمانی یکی از اخرین انها بود .افرادی مثل دکتر ربیعی واقعا عصر حجری و بسیار مرتجعانه فکر میکنند . هنوز در حصارهای متوهمانه فکری و هواهای نفسانی خود گرفتارند .
  • علـی IR ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    5 22
    امید نادان خیــــــــــــــــــــــــــــــــــلی از این آقای محمـد حمایت میکرد!
    • DE ۱۱:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
      25 2
      امید نادان سالها توسط اطلاعات سوئد آموزش دیده بود که در سازمانهای امنیتی ایران نفوذ کند و همه امکانات هم در اختیارش بود
    • محمد IR ۰۰:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
      4 1
      خب امید نادان، یه موقعی از رهبر هم حمایت می کرد، یه موقعی هم از ولیعهد پهلوی، حالا که چی؟!
  • IR ۱۰:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    33 61
    درود خدا بر استاد رائفی پور قهرمان و سعید محمد. مشرق شرف داری کامنتمو منتشر کن
    • IR ۱۱:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
      2 7
      رائفی پور مثل دکتر سایان است.
    • IR ۱۲:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
      8 2
      به نظر من تاييد صلاحيت روحاني اعصاب جامعه را خرد مي كرد با هر گرايشي ولي رد صلاحيتش تاثيري بر جامعه نداشت خودشان هم مي داند
  • IR ۱۰:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    4 4
    جناب اقای ربیعی بنا بر اظهار کارشناسان ارشد سیاسی و اقتصادی که بعضا همراه با جریان اصلاحات هم هستند خروجی و نتیجه و کارنامه جریان متبوع سیاسی شما که نزدیک سی سال قدرت اجرایی و بعضا قانونگذاری کشور را در دست داشتید برای اقتصاد و فرهنگ و امنیت کشور خسارتهای بزرگی را به بار اورده . چرا نظام و مردم را با یاداوری خشونتهای خیابانی و قمه کشی اراذل و اوباش می ترسانید؟ ایا شما نمیدانید افرادی مثل اقایان منتظری و هاشمی و خاتمی و... نیز قبل از اقای روحانی و... با خود زنی و فاصله گرفتن از ارزشهای انقلاب و امام ره از صحنه سیاسی کشور حذف شدند؟
  • IR ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    43 0
    تبعیض و رابطه بازی حقیقت وجودی کشور هستن .
  • pourya7125 IR ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    19 1
    در گذشته هر ناکارآمدی و تورم و فاصله طبقاتی پیش می اومد میگفتن همش زیر سر رئیس جمهور لیبراله
  • تک سوتر DE ۱۱:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    10 0
    برگ زرین دیگر
  • شهاب IR ۱۱:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    1 0
    مشرق نیوز
  • IR ۱۱:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    6 0
    اجازه نمیده مدیر دیگه رشد کنه
  • IR ۱۱:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    1 0
    بصیر انتقاد می‌کنه البته همه می‌دونن
  • فرشید IR ۱۱:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    0 0
    نه خوب است نه بد!
  • IR ۱۱:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    1 0
    نسئله اساسی که وجود دارد این است که در تمام سالها در دولت قبل و این دولت مجلس متهم به حداقل ایجاد وسری در بودجه بوده
  • مرتضی IR ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    8 2
    قالیباف نیروی انقلابی قبول اما آیا تراز مسئول انقلابی و بضاعت جمهوری اسلامی اینه؟!؟
  • فرزاد کایا IR ۱۱:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    23 0
    یا ابالفضل این محمد که حالا آقایان حتی در حدی نمیبینند که با نام خانوادگی صداش کنند همانی بود که زمانی به عنوان مدیرجهادی سپاهی و یار ولایت در میدان سازندگی و کاندیدای ریاست جمهوری شب و روز پزشو میدادن
  • IR ۱۱:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    15 0
    انصافا من هروقت صحبتهای مخالفان قالیباف را میخونم میبینم که طرفداهای قالیباف جواب قابل قبولی برای این حرفها ندارن
  • حسین IR ۱۱:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    0 10
    دم نویسنده گرم
  • IR ۱۱:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    2 0
    بی لیاقتی و بیععملی و کجراهه را شاهد هستیم.
  • IR ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    1 1
    خوب اصلاح طلبها می خ دهند این کار را انجام دهند خیابان کشی کنند چه کار می کنید ¿¿¿¿¿هیچ نظری فکری می خ دهند بگذارید جنگ داخلی راه بیافتد یا براندازی خودتون می دونید دیگه هر چی التماس داشتم خرج کردم
  • IR ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    5 2
    بعد از سیاه بازیهای حسن روحانی انتظار داشتیم کشور به سمت توسعه تغییر نسیر دهد
  • IR ۱۲:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    6 1
    دکتر مهندس آقای سعید محمد خود پاکدستی و کارآمدی است!
  • IR ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    3 9
    بنده از سعید محمد کارآمدترم
  • IR ۱۲:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    6 0
    سخنرانی محفلی!!! اسمشو بیارید
  • بنده خدا DE ۱۲:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    3 6
    منافقی بیش نیست
  • محسن IR ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    5 0
    در خصوص کارآمدی مجلس، آیا این مجلس طرح موفقی برای مهار بازار مسکن ارائه داده؟ یا بازار ارز؟ یا افزایش عدلت اجتماعی در ادارات؟
  • حسن IR ۱۲:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    6 0
    اقای ربیعی خرد،وجدان،مردانگی و۰۰۰ حکم می کند شما حقایق فوت ویا خودکشی ویا قتل اقای محمد علی عمرانی فرزند شیخ حسن را بعد از بیش از دو دهه بیان کنید
  • کارمند ساده IR ۱۲:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    0 1
    ننه من قریبم را این روزها برای رای زیاد می شود دید ... مراقب باشید و بدانید که ، فرق می کند به چه کسی رای بدهیم؛
  • IR ۱۲:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    1 1
    بی خیال شما هم از دایره پاکدستی دارید خارج می‌شوید .
  • حسین IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    0 1
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
  • IR ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    7 0
    مشرق خیلی بی انصافی
  • مقدس IR ۱۲:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    7 0
    جناب على ربيعى شما در ارتباط با 200.000 £ رشوه گيرى اجبارى از ..... براى اعطاء مجوز .... احيانا جوابى داريد ؟؟ هر چند كه جنابعالى به من نظر بنده دچار يك التقاط فكرى از نوع چپ ماركسيست شده ايد والبته اگر بى وجدانى و فريبكارى و فساد هاى ديگر شما را مد نظر قرار دهيم واقعا شما ملغمه اى از توهم و فريبكارى و شارلاتانيزم و فساد ذاتى در وجودتان هستيد . در خصوص ارباب بى كفايت فريبكار و شارلاتان شما ( حسن كليد روسياه ) هشتاد ميليون ايرانى به خوبى ميداند اين ملعون نفوذى وطن فروش انگل ستانى عمدا چه فاجعه اى بر سر مملكت و ملت در آورد .
  • IR ۱۳:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    5 0
    از چای دبش تا دزدی
  • محسن IR ۱۳:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    7 1
    کینه ای که از آقای سخنران محفلی داری خیلی تابلوست.
  • GB ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    2 0
    با سلام و تشکر از زحمات سایت مشرق. در قسمت آقای سعید محمد و رائفی پور شما طرف دولت ایستادید و از کارآمدی صحبت می‌کنید. اصولاً دولت سیزدهم و کارآمدی با هم در یک جمله نمیگنجه.
  • IR ۱۳:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    6 0
    مشرق از خدا بترس
  • سروش IR ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    15 0
    شما که تمام قد از قالیباف دفاع میکنید لطف کنید خروجی عملکرد واقعی ریاست ایشان تو این چهارسال واسه ما بیان کنید که نتیجه عملی مصوباتش در زندگی مون مشاهده کنیم بخصوص عملکرد مثبت ایشان در مساله بورس، دلار، ماشین های وارداتی، ساخت مسکن
  • مهدی IR ۱۳:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    18 0
    انشاالله این دفعه دیگه قالیباف رای نمیاره
  • رضا IR ۱۳:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    21 0
    دفاعتوت از قالیباف حال بهم زنه
  • IR ۱۳:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    40 4
    رائفی پور و قالیباف هر دو در زمینه اقتصاد تفکرات نئولیبرالی دارند و از این نظر باجی به هم نمیدهند
  • IR ۱۳:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    14 0
    به خیال خودتان چهره دکترمهندس سعیدمحمد را تخریب می کنید ولی فقط یک مدیر کارامد را از صحنه سیاسی دور می کنید و جواب آن را از مردم خواهید گرفت وقتی ناشایست ها جای خدمتگزاران راستین مردم را می گیرند مردم ناامید می شوند
  • IR ۱۳:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    11 2
    رئیس مجلس مانع حضور سعید محمد در دولت بوده و رئیس جمهور در این باره کوتاه آمده
  • ب IR ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    9 1
    دوران ریاست چهار ساله صدارت ایشان ، حمایت ایشان و مجلس از ناکارآمدی دولت ، مردم را به فلاکت انداخته ، سفره مردم خالی تر شده ، تورم امان بریده ، خوب این کارنامه قابل دفاع است کدام کارآمدی ، کدام موفقیت بدبختی اسمش پیشرفت است ، من کاری به پرونده ایشان ندارم ،همین هفته موضوع ۱۴۰ سکه ماسمالی شد ، قضاییه خودرو همین طور در زمان شهرداری ایشان موضوع واگذاری املاک به نورچشمی ها با رانت آنهم در منطقه یک و خوب تهران ،چی شد یاشار سلطانی افشاگر زندانی شد ، کدام کارنامه ، این کارنامه جز نابودی آرزوی مردم چیزی نیست
  • IR ۱۳:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    19 3
    نوع رفتار شورا نشان میدهد که تحت سیطره یک سیاست پادگانی است.درداحل مجلس نیز مدیریت دستوری و قطع تریبون و تهدید و تطمیع دیده میشود. قالیباف یک تنه دارد کشور را اداره میکند به سمت دور شدن هرچه بیشتر از اهداف انقلاب .
    • IR ۱۳:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
      2 7
      دشمنی با کارآمدی قالیباف کار دوست نیست.
  • امین IR ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    5 1
    یکی به این ربیعی بگه اگه ناامیدی تجسم داشت قطعاً عین عین دولت تدبیر و امید میشد پس بجای توهین به شعور ملت بفرمائید در ۸ دقیقاً کجا امیدی به مردم دادید که امروز برگردید اضافه تر خواهید داد؟ بعد دوسال نکبت و بدهی دولت سراسر تباه و سیاهتان هنوز بر گرده ملت و مملکت سنگینی میکند انگار جز خاک گور نمیتواند دهان یاوه گو و دروغ بافتان را ببندد.
  • IR ۱۴:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    5 1
    این مقاله دیگه خیلی باندی هست! بین پاکدستی سعید محمد و قالیباف اگر یک انتخاب باشه شما کدوم رو انتخاب میکنید مردم؟
  • FR ۱۴:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    1 0
    اتفاقا روحانی قصد داشت که با راه یافتن به قدرت راه خیابان را هموار کند و رد صلاحیت او مشارکت را بیشتر خواهد کرد
  • FR ۱۴:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    2 10
    سعید محمد حداکثر یک نسخه ناقص از احمدی نژاد می بود اگر به قدرت میرسید
  • حمزه IR ۱۵:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    3 0
    من دوتا پیام دیگه دادم ولی دریغ از شفافیت شما
  • IR ۱۵:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    7 1
    از سعید محمد کارآمدتر و پاکدست تر سراغ ندارم
  • IR ۱۵:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    6 1
    از سعید محمد کارآمدتر و پاکدست تر سراغ ندارم
  • IR ۱۵:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    6 1
    از سعید محمد کارآمدتر و پاکدست تر سراغ ندارم
  • علی IR ۱۶:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    7 0
    حمایت از قالیباف تا کجا؟؟!!
  • IR ۱۶:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    0 8
    اینجانب در همان دوره طرح اسم آقای محمد به عنوان کاندیدای انتخابات عرض کردم با توجه به شناخت دورادوری که از او دارم، او را احمدی نژاد شماره ۲ میشناسم با این تفاوت که حتی هوشمندی ‌و توانمندی به مراتب کمتری از احمدی نژاد دارد اما متاسفانه مطالبمان فیلتر می‌شد ‌و حتی به عنوان یادداشت هم جایی منتشر نگردید. متاسفانه ما در ایران همواره دنبال درمان هستیم و عمدتا به پیشگیری و بهداشت کمتر اهمیت میدهیم …
    • IR ۱۷:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
      5 1
      سعید محمد صادق و پاکدست هست اما احمدی نژاد علاوه بر آن نبوغ مدیریتی و اندیشه اعتقادی بی نظیری حداقل در میان رجل سیاسی وقت دارد شما هم به خیال هشدار داری به مردم بشارت میدی اما کاش آقای محمد لیاقت این تصور تشبیهی جنابعالی را داشت. در هر صورت شما نگرانی اما اقشار محروم آرزوی تحقق نگرانی شما را دارند. محمود و محمد در کنار هم برای خدا و مردم.
  • IR ۱۶:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    2 0
    وااااییی با رد صلاحیت حسن کلید ساز ما همه افسرده شدیم و اشتها نداریم هر لحظه امکان داره سکته کنیم
  • IR ۱۶:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    4 0
    مرگ بر کثیف
  • IR ۱۶:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    6 0
    چرا انقدر ماله کشی
  • DE ۱۷:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    2 0
    همانطور که تک تک انگشتان دست یکسان خلق نشدند و هرکدام شکل و کارکرد خاص خود رو داره. خداوند نیز مخلوقاتش رو با تنوع فراوان توانمندی و استعدادهای گوناگون خلق کرده تاموجود زنده در چالش زندگی تکامل پیدا کنه. این رویه که یکی رو بالا ببریم یکی دیگه رو تخریب کنیم. کلا کار خردمندانه ای نیست
  • IR ۱۷:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    1 0
    اکثر کسانی که پس از انقلاب مسول مقامی شدند فاقد تجربه و کارآمدی بودند ولی چون مورد اعتمادم دم بودند توانستند منشاء خدمت به مردم وکسب رضایت آنها شوند مشکلات فعلی ناشی از عدم اعتمادبه مسولان است ونه ناکارآمدی انها
    • مش غلام IR ۲۲:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
      1 0
      دوستان گذشته هرچی بوده دیگه گذشته و باید به فکر آینده باشیم به احتمال خیلی زیاد انتخابات مجلس آینده را اصلاح طلبان می‌برند و رئیس جمهور بعدی هم ۱۰۰درصد آقای دکترظریف است!
  • IR ۱۷:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    3 0
    امثال حجاریان نیرو یه قدرت خارجی اروپایی هستند که نمیشه بهش دست زد وگرنه کلا داستان میشود
  • IR ۲۰:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    9 1
    خخخخخخ سعید محمد خیلی خوب به افشاگری پرداخته و قالیباف و تیمش را دچار حیرت کرده.
  • محسن IR ۲۰:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    9 1
    وقتی دوست و دشمن زیرآب مدیر کارآمدی مثل سعید محمد رو میزنن ، چرا باید امیدی به تحول داشت. این چه جامعه ایه که پوست نخبه هاشو میکنه بعد انتظار درست شدن هم داره؟؟؟؟
    • IR ۰۲:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
      0 1
      جنابعالی دوست و دشمن را چطور تشخیص میدید؟ این روزنامه ها و روزنامه نگارها به هیچ وجه قابل اعتماد نیستند.
  • IR ۲۰:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    0 0
    انشاءالله که بقیه هم پاکدستند
  • IR ۲۰:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    0 1
    ربیعی و سعید محمد قیافه هاشون شبیه آدم های پلید است، حس بدی به آدم می دن.
  • IR ۲۰:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    2 0
    همه. ا از قطار پیاده میکنید
  • ناصرامینی IR ۲۱:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    0 0
    یک رئیس مجلس اگر دارای کارنامه‌ای کارآمد باشد؛ هیچ اشکالی ندارد اگر در روند انتصاب یک وزیر توصیه‌هایی داشته باشد. چون طبعا او بهتر از همه می‌داند که چه کسی کارآمد هست و چه کسی نیست؟
  • IR ۲۱:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    2 0
    مشرق خیلی داری تند میری
  • IR ۲۱:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    1 0
    پشت روحانی نماز خوندن پس چی شد
  • حمزه IR ۲۱:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    1 0
    ببینید عرض کردم شما هم ته تهش جناحی و با غرض‌ورزی در حب و بغض ها عمل میکنید
  • IR ۲۱:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    0 0
    روزنامه دنیای اقتصاد نوشت: مطالعات اقتصادی جدید در حوزه فساد شواهد آماری جالبی را نشان می‌دهد مبنی بر اینکه پس از هر رسوایی مالی یا اختلاس که در روزنامه‌ها منتشر می‌شود، احتمال دزدی در فروشگاه‌های مواد غذایی به میزان ۱۶درصد افزایش پیدا می‌کند
  • IR ۲۳:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    0 0
    بگذارید بیاد برای انتخابات لیست رده هرچه قدر رای اورد
  • مهدی US ۲۳:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    2 0
    این مجلس خیلی بهتر از مجلس قبل بود. ولی کارامدی این مجلس چقدر بوده و است.ا؟
  • IR ۰۰:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
    0 0
    خجالت آور هست
  • IR ۰۰:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
    0 2
    دم خروس بیرون.به هرحال رای بهش نمیدیم که نمیدیم.
  • محمد IR ۰۰:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
    2 0
    شک کرده بودم، الان دیگه مطمئن شدم
  • IR ۰۱:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
    2 0
    اینهمه ماله کشی نداره
  • ایمان ش IR ۰۲:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
    1 0
    خب خداروشکر
  • IR ۰۶:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
    1 0
    خار چشم
  • مسلم IR ۰۷:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
    3 0
    آقای سعیدمحمد فردی بی حاشیه و فعال هستند
  • DE ۰۸:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
    2 0
    الان دیگه مردم فرق بین باندبازی و کارآمدی رو می دونند
  • IR ۰۹:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
    1 0
    جالبه متاسفانه
  • IR ۰۹:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
    3 0
    شما هم مثل فرارویی ها از طیف خودتون دفاع متعصبانه میکنید ا
  • IR ۱۴:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
    0 0
    فقط تعریف و تمجید رو انعکاس میدید این یعنی تربیون ظالمانه
  • مهدی IR ۱۳:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۱
    0 0
    تا وقتی افراد سالم ،پاکدست وکارامدی مثل سعید محمد بایکوت و رد صلاحیت میشن رای دادن بی فایده است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس