علیرضا علوی تبار

مردم ایران و امنیت ملی کشور در یک خطر بزرگ قرار گرفته اند... خطر بزرگی که فرماندهانش با عملیات ضد اطلاعات، قصد کمرنگ‌سازی تمرکزها بر رفتار خود را دارند.

سرویس سیاست مشرق _ علیرضا علوی تبار از فعالان و تئوریسین های اصلاح طلب است که نظرات وی همتراز با سعید حجاریان ارزیابی می شود.

علوی تبار به تازگی در یادداشتی با عنوان "دغدغه امنیت ملی" که در وبسایت مشق نو منتشر شد بر امنیت ملی تأکید کرده است.

او در این باره می نویسد: تأمین «امنیت ملی» یک دغدغه و جهت‌گیری‌ دائمی است. مستقل از اینکه چه نظری درباره حکومت داریم، تأمین امنیت ملی یکی از اهداف اصلی همه جریان‌هایی است که در مورد ارتباط کشور با جهان پیرامون‌اش می‌اندیشند و می‌خواهند در شکل‌دهی به این روابط مؤثر باشند. دغدغه امنیت ملی به‌ویژه برای کشوری چون ما که به علت قرار گرفتن در محدوده‌ای سرشار از بحران و تنش به‌طور مداوم در معرض خطر و تعارض قرار دارد، پررنگ‌تر و مهم‌تر از دغدغه‌های دیگر جلوه می‌کند.

علوی تبار می افزاید: حکومت‌ها می‌آیند و می‌روند، اما تأمین امنیت ملی به عنوان یک جهت‌گیری مهم باقی می‌ماند. همه جریان‌های سیاسی متکی بر شهروندان ایرانی باید به تأثیر انتخاب‌ها و خط‌مشی‌های پیشنهادی خود بر روی امنیت ملی فکر کنند. امنیت ملی معیاری است برای ارزیابی مواضع و دیدگاه‌های سیاسی ما. ما نیازمند یک گفت‌وگوی ملی در مورد امنیت ملی و راه‌های تأمین آن و عوامل آسیب زننده به آن هستیم.

او سپس به بررسی عوامل تهدیدکننده امنیت ملی پرداخته و در پایان به تفصیل از این می نویسد که عوامل تهدیدکننده امنیت ملی ما در سطحی نگران کننده، وجود دارند و خلل هایی نیز در ابعاد مختلف این مسئله وجود دارد. [1]

علوی‌تبار و حجاریان چه چیزی را انکار می‌کنند!؟ / "بانیان آشوب" دست به عملیات ضد اطلاعات زده‌اند

*منهای نتیجه گیری علوی تبار اما تأکید او بر امنیت ملی و تصریح او بر اینکه همه جریان های سیاسی باید به امنیت ملی فکر کنند کاملا صحیح و مغتنم است.

لکن این تأکید درست در کنار سوابق علوی تبار و رفتاری که از جبهه سیاسی وی (اصلاحات) می شناسیم؛ سوالات بزرگی را ایجاد می کند.

باید از علوی تبار پرسید که آیا رفتار تحریمی جبهه اصلاحات که در روزهای اخیر صراحتا بر شرکت نکردن در انتخابات تأکید دارد برای امنیت ملی کشور مفید است یا مضر!؟

تئوری دوست آقای علوی تبار یعنی سعید حجاریان مبنی بر "مشارکت مشروط" و شرط گذاری برای قانون و انتخابات چه!؟ آیا این رفتار مغایر امنیت ملی نیست؟

از علوی تبار، اظهاراتی در دست است که چند ماه قبل از اغتشاش آبان 98، طی اظهاراتی از امکان اشغال نقاط حساس نظام -البته بصورت مسالمت آمیز- سخن گفته بود. [2]

این فرد همچنین در سال 96 از چیزی به نام "جنبش میلیونی خیابانی" حرف زده بود. جنبشی که باید در خیابان ها حرف بزند و البته بدون خشونت! [3]

جالب تر از همه اینکه شخص آقای علوی تبار چند ماه قبل و در اشاره به تز تحریم انتخابات نیز عملا فرجام خیابانی این توطئه شوم را اینگونه افشا کرده بود:

"به نظر من وقتی مردم به خیابان می‌آیند که احساس می‌کنند مجرای دیگری برای ایجاد تغییر ندارند. فکر می‌کنند حتی اگر در انتخابات هم پیروز شوند، نامزد پیروز نمی‌تواند تغییر ایجاد کند. خیابان نوعی استیصال است. "[4]

دقت شود که این اشاره به فرجام خیابانی توطئه تحریم انتخابات را علوی تباری می گوید که نیک میداند دوستانش در جبهه اصلاحات دست به تحریم انتخابات زده اند و همین فرد به تازگی بر اهمیت امنیت ملی هم تأکید کرده است. با این جهان تناقض چه باید کرد!؟

با دانستن این سوابق و مواضع و تناقض ها؛ آن سوالاتی که در ابتدا اشاره کردیم بیشتر هویدا می شوند...

نسبت این سوابق و مواضع با تأکید اخیر علوی تبار بر امنیت ملی چیست و کجاست!؟

پاسخ محرز است و تناقضات آشکار!

این یادداشت هیچ نسبتی با آنچه در زندگی و پیرامون علوی تبار می گذرد نسبتی ندارد.

علوی‌تبار و حجاریان چه چیزی را انکار می‌کنند!؟ / "بانیان آشوب" دست به عملیات ضد اطلاعات زده‌اند

اکنون باید پرسید که شخصی مثل علوی تبار چرا دست به نوشتن چنین یادداشت عجیبی زده است!؟

پاسخ تحلیلی و استنباطی ما به این سوال، گزینه "ضد اطلاعات" و عملیات فریب است. او احتمالا قصد داشته با نوشتن این یادداشت از کمند برخورد امنیتی نظام با "فرماندهان فتنه خیابان" برهد.

کما اینکه دوست گرمابه و گلستان او یعنی سعید حجاریان نیز چندی قبل دست به همین کار زد و در یک مصاحبه با انکار فرجام خیابانی تحریم انتخابات گفت: "حرف‌هایی از جنس اینکه آن سوی عدم شرکت در انتخابات، خیابان است، بی‌معناست. از انتخابات تا خیابان، منازل زیادی وجود دارد؛ یعنی تاکتیک‌های مختلفی در دنیا تجربه شده است که اصولگرایان به آن جاهل هستند و این جهل‌شان ناشی از نخواندن تاریخ سیاسی کشورهای مختلف است. "

حجاریان که البته از آن روز تاکنون نتوانسته هیچ اشاره ای به آن "منازل زیاد" داشته باشد، در ادامه صحبت خود و برای محکم‌کاری پروژه ضد اطلاعات می افزود: تا مقوله تحریم جرم‌انگاری نشود و برای آن کیفر متناسب تعیین نشده باشد، نمی‌توان افراد را به جرم تحریم انتخابات یا هر نوع تحریم دیگری به دادگاه کشاند. [5]

ظاهر ماجرا و آنچه که می توان بر مبنای عقلانیت و سند بدان دست یافت اینست که مردم ایران و امنیت ملی کشور در یک خطر بزرگ قرار گرفته اند... خطر بزرگی که فرماندهانش با عملیات ضد اطلاعات قصد کمرنگ‌سازی تمرکزها بر رفتار خود را دارند.

***

1_https://mashghenow.com/?p=6026

2_mshrgh.ir/979440

3_mshrgh.ir/836280

4_mshrgh.ir/1541625

5_mshrgh.ir/1533450

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 21
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 8
  • IR ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
    9 4
    علوی تبار ، حجاریان ، تاج زاده و امثالهم سرمایه صهیونیست ها هستند و واضح است که در جهت ضربه زدن به جمهوری اسلامی و ایران گام بر می دارند و مردم خواهان ریشه کنی این مزدوران و کارمندان استکبار توسط دستگاه‌های قضایی و انتظامی هستند.
    • IR ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
      9 5
      رأفت اسلامی زیاد از حد و شک برانگیز مخصوصاً در مورد فتنه‌گران و سرمایه های اسرائیل در ایران ضربه به اعتماد مردمی که حامی اصلی نظام اسلامی میزند
    • SE ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
      4 0
      اینها همان خوارج زمانه هستند
    • IR ۱۶:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
      5 0
      خیلی جالب است که سرمایه های اسرائیل در ایران نگران امنیت ایران شده باشند !!!!
    • IR ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
      0 0
      بیش از 130،000 هموطنمان را بخاطر وارد نکردن عمدی واکسن کرونا توسط روحانی و اصلاح طلبان از دست دادیم. عباس عبدی فروردین 1399 گفته بود که روحانی برای زنده کردن برجام با کرونا مقابله نمی کند. وارد نکردن واکسن کرونا هم برای زنده کردن برجام خسارت محض بوده. اصلاح طلبان فقط به مردم و کشور لطمه زده اند. اصلاح طلبان آیا حاضرند فوت بیش از 130،000 هموطن ایرانی در دولت روحانی بخاطر وارد نکردن عمدی واکسن کرونا را محکوم کنند؟ تلفاتی که اصلاح طلبان با وارد نکردن عمدی واکسن کرونا ایجاد کردند چند برابر کشتار اسرائیل در غزه است. با این حساب، اصلاح طلبهای عامل وارد نکردن واکسن کرونا و ایجاد تلفات در هموطنان بیگناهمان در حقیقت استاد اسرائیل در از بین بردن مردم بیگناه هستند.
  • FR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
    6 5
    این حرفه‌ای اصلاح طلبان کاملا بوی غلط کردن با توجه به شکست همه خباثت های براندازانه آنها را می‌دهد
    • IR ۲۰:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
      1 3
      اصلاح طلب! اصول گرا! هیچ تفاوتی ندارند....این بازیها کهنه شده دیگه..
  • حاجی IR ۱۴:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
    0 0
    اصلاح طلب و اصولگرا همش عوام فریبیه
  • IR ۱۵:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
    4 0
    إِنَّ رَبَّكَ لَبِالْمِرْصَادِ خداوند در کمین ستمکاران است.
  • IR ۱۵:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
    5 0
    آغایان نامحترم خبیث علوی تبار ، حجاریان ، تاج زاده و غیره، مرحوم بی نوا محمدرضا خباز که درس عبرتی است برای همه ی قدرت طلبان در مرصاد خداوند متعال منتظر شماست. (ان ربک لبالمرصاد)و او بر سر راه، در کمین‌گاه ستمگران است،
  • IR ۱۵:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
    5 0
    این دوتا آشغال هم بفرمایند جهنم پیش خباز.
  • IR ۱۶:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
    1 6
    زنده باد حجاریان
    • IR ۰۶:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۲
      0 0
      بله حجاریان از کبر و نخوت و غرور باد کرده. و چه زنده یا مرده، بادش بهذ دردتان نمی خورد.
  • حسين DE ۱۶:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
    5 0
    خطاب به اين يارو علوى تبار مردك شارلاتان كم سواد،بحث امنيت ملى در استقلال هر كشورى تنيده شده و اين دو لازم و ملزوم يكديگر هستند يعنى اينكه امنيت بدون استقلال و استقلال بدون امنيت وجود ندارد،نكته بعدى اينكه همه جريانات سياسى به امنيت ملى بايد فكر كنند منظور كدام جريانات سياسى هستند؟كارگزارانيها ،اعتداليون،و تمامى جريانات اصلاح طلبان و ليبرالها كه از بدو پيدايش خودشان تحت هر نام و عنوانى تا به امروز عملكردى جزء خيانت و وطنفروشى نداشتند آيا اين خائنين و مزدوران ميتوانند به امنيت ملى فكر كنند؟ درخواست تحريمهاى فلج كننده مگر خواسته شماها نبود؟ از فتنه ٨٨ تا اغتشاشات ززآ كه تمامى آنها در اتاق فكرهاى آمريكا و اتحاديه اروپا و رژيم صهيونيستى براى نابودى جمهورى اسلامى ايران طراحى و برنامه ريزى شده بود شماها(تمامى جريانات اصلاح طلبان و ليبرالهاى خائن و مزدور و وطنفروش) مجرى آن نبوديد؟ شارلاتان تو از امنيت صحبت نكن،اگر ذره ائى فهم و شعور و سواد سياسى دارى بگو كه برجام شماها چگونه امنيت ملى و استقلال ما را به خطر انداخت كه اگر چنانچه اقتدار مقام معظم رهبرى نبود كشور ما به تاراج رفته بود، شارلاتان با بحث دخالت همه جريانات سياسى در امنيت ملى مسئله امنيت ملى را لوث نكن،براى تو و همه كله گنده هاتون و تمامى جريانات اصلاح طلبان و ليبرالهاى خائن و مزدور و وطنفروش امنيت ملى معنا و مفهومى ندارد،شارلاتان چيز خودتى و همفكرانت.
  • مهدی US ۲۳:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
    3 0
    سعید حجاریان ارباب کشمیری و سعید امامی نفوذی
  • IR ۲۲:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۲
    0 0
    نه تنها اینها بقیه اثلاحطلبها هم همین هست فقط ادا در میارند
  • IR ۲۳:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۲
    0 0
    دارند سعی می کنند قرات دین انگارانه از دعوای اسلام یهود را به نفع اسراظیل که اسراییل باسه اما یهودی هد جاهای دیگری باشند اما ادعام هم بشند در حالی که دین بقیه را از بین میبرند مثل اسلام مسیحیت بخش سنتی دین خودشون را همیشه نگه میدارند برای اینکه یهودی باشند و خلوص باقی بمونه در عده قلیلی
  • IR ۰۰:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۳
    0 0
    مزدور شناخته شده ورسوا بهتر از مزدور پنهان وناشتاس میباشد پس چهرههای پلید شناخته شده اگرنقش دشمن رابازی کنند هم ازنوظهورها جلوگیری میکنند
  • م IR ۰۸:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۳
    0 0
    بانیان آشوب
    • IR ۱۱:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۳
      0 0
      خودتون چرا ؟
  • IR ۲۳:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۳
    0 0
    زلزله دراسراعیل وپس لرزه دراردوگاه سرمایه های اسراعیل درایران .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس