آغاز اجرای طرح پالایش کتاب در کتابخانه‌های مساجد سراسر کشور

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفته است: سه‌هزار و ۸۰۰ کتابخانه فعال در کشور وجود دارد که در این شاخص رتبه نخست منطقه را داریم.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و اتفاقات کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

در قالب سند راهبرد انتخاباتی جبهه اصلاحات اظهار شد:

اولتیماتوم فرماندهان جنگ خیابانی به ایران!

اولتیماتوم فرماندهان جنگ خیابانی به ایران!/ یک رتبه مطلوب فرهنگی برای مردم ایران

جبهه اصلاحات (ارگان ستادی جریان چپ) به تازگی متنی را با عنوان "سند راهبرد انتخاباتی جبهه اصلاحات" تصویب و منتشر کرد.

متنی که طی آن راهبردهای احتمالی اصلاح‌طلبان در 5 وضعیت انتخاباتی محتمل به رشته تحریر درآمده و اینطور تهدید شده است که فی‌النهایه اگر شرایط اصلاح‌طلبان محقق نشود؛ آنها در انتخابات شرکت نمی‌کنند! (می‌توانید متن این سند را در اینجا مطالعه کنید)

در سند مذکور هیچ اثری از احترام صد در صدی به صندوق رأی و مردمسالاری نیز دیده نمی‌شود.

"جواد امام" سخنگوی جبهه اصلاحات به تازگی در یک توییت پیرامون همین سند نوشته است:

"با توجه به تصویب راهبرد انتخاباتی جبهه اصلاحات ایران در اول بهمن ۱۴۰۲، طبعاً اصلاح‌ طلبان نمی‌توانند در انتخاباتی تهی از معنا، غیر رقابتی و غیر منصفانه و غیر مؤثر در اداره کشور و سرنوشت شهروندان شرکت کنند. البته این راهبرد به‌ منزله قهر با صندوق و تحریم انتخابات نیست."

*از کین‌توزی و دشمنی نهفته در سند راهبردی اصلاح‌طلبان همین بس که حرف تکمیلی و حاقّ آنرا باید در توییت سخنگوی جبهه اصلاحات خواند. حرفی که در ورای خود می‌گوید ما همگی بردگان حجاریان (مفتی مشارکت مشروط) هستیم و کار ما "مشارکت مشروط" یا همان تحریم انتخابات است.

به این معنی که "صندوق رأی" برای ما مقدس نیست، برایمان مهم نیست که "مخالف انتخابات" لقب گرفته‌ایم و این هم هیچ اهمیتی ندارد که در پیامد تحریم انتخابات گزینه خیابان مطرح خواهد بود. لذا اگر انتخابات طبق میل ما و با قانون ما برگزار نشود؛ شرکت نخواهیم کرد و مرتکب خیانت تحریم انتخابات می‌شویم.

دقت شود که تأکید امام بر اینکه "این راهبرد به منزله قهر با صندوق و تحریم انتخابات نیست" در واقع یک پشتک‌وارو و یک ضد اطلاعات برای فرار از کمند برخورد امنیتی نظام با مخالفان انتخابات و "فرماندهان خشاب بسته جنگ خیابانی" است.

و گرنه مشارکت مشروط (فقط به شرط تأیید صلاحیت فلانی و فلانی شرکت می‌کنیم و لیست می‌دهیم) عملا همان تحریم انتخابات است. اگر بخاطر رذالت نهفته‌ای که دارد؛ بدتر از نام تحریم نباشد.

همچنین بایستی برای چندمین بار این حقیقت را با مخاطبان محترم در میان گذاشت که فحاشی چپ‌ها به انتخابات با مضامینی مثل غیر رقابتی، بی‌معنا و... در حالی است که آنها در انتخابات سال 92 هم نتوانستند هیچ نامزد واجد صلاحیتی را به عرصه انتخابات معرفی کنند اما از آنجا که مثل امروز جرأت تحریم علنی را نداشتند؛ راهبرد عقلانی "حمایت از نامزد نزدیک" را اتخاذ و از شیخ حسن روحانی حمایت کردند.

اینکه همان آدم‌ها اما امروز کمر به تحریم انتخابات و پیش‌کشیدن گزینه خیابان بسته‌اند صرفا به این دلیل است که آقایان با توجه به فرا رسیدن روزهای کبر سنی قصد دارند به هر قیمتی شده؛ خواب براندازی نظام اسلامی را به حقیقت متصل کنند. تحریم انتخابات فاز اول آشوب خیابانی است.

گفتنیست چپ‌های نجیب و اصلاح‌طلبان اصیل احتمالا با چپ‌های تحریمی همراهی نخواهند کرد.

مواضع چپ‌های نجیب تاکنون مشارکت‌جویانه بوده است.

***

یک رتبه مطلوب فرهنگی برای مردم ایران

اولتیماتوم فرماندهان جنگ خیابانی به ایران!/ یک رتبه مطلوب فرهنگی برای مردم ایران

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی گفته است: سه‌هزار و ۸۰۰ کتابخانه فعال در کشور موجود است که در این شاخص رتبه نخست منطقه را داریم.

مهدی رمضانی طی سخنانی که ایرنا آنها را منتشر کرد همچنین می‌افزاید: پس از ایران، کشور ترکیه با یک هزار و ۶۰۰ کتابخانه در جایگاه دوم منطقه می‌باشد.

او تصریح می‌کند: مقام معظم رهبری همواره بر کتاب و کتابخوانی تاکید دارند که تا رسیدن به نقطه تمدن کتابخوانی مدنظر رهبری فاصله داریم اما وضع وخیم نیست و ایران از لحاظ شبکه کتابخانه‌ها بین ۲۰ کشور برتر جهان است.[1]

*رتبه مورد اشاره آقای رمضانی سبب افتخار و مایه مباهات است.

مباهاتی که البته در پیوست آن باید به مقولات مهمی مثل ترویج "کتاب خوب" و بهینه‌سازی فضای کتابخانه‌ها از نظر معماری و طراحی داخلی توجه کرد.

در اینجا همچنین می‌توان بر ضرورت ساخت چند ساختمان شاهکار معماری با کاربری کتابخانه در استان‌های کشور نیز تأکید کرد.

اگرچه برخی ساختمان‌های شاهکار در ایران به کتابخانه اختصاص یافته‌اند لکن شایسته نظام جمهوری اسلامی است که مسئولان نسبت به ساخت چندین ساختمان ویژه در تمام استان‌های کشور با کاربری کتابخانه اهتمام داشته باشند. زیرا کتابخانه و معماری هر دو از ابزارهای تمدن‌سازی هستند.

فراهم‌آوری زمینه‌هایی برای استفاده دور یا نزدیک مادران خانه‌دار به همراه کودکانشان از فضای مطلوب کتابخانه‌ها نیز یک گزینه فکری مناسب به نظر می‌رسد که می‌تواند مد نظر مسئولان ذیربط در امور کتابخانه‌های کشور باشد.

***

1_ https://irna.ir/xjPB7m

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 30
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 18
  • سید IR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۴
    11 10
    قهر با صتدوق رأی و یا عدم شرکت اصلاح طلبان تهوع آور در انتخابات را به فال نیک باید گرفت و این موضوع را از الطاف الاهی دانست! چرا که این قوم یعجوج و معجوج و لجوج در هر انتخابات چنانچه پیروز شوند راهگشای جاسوسان صهیونی به کشور می شوند و اگر ببازند بلوا و فتنه و آشوب به پا می کنند و به دنبال انقلاب های رنگی جورج سوروسی می روند!!
    • قـهـــــوه تــلــــــخ IR ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۴
      19 4
      با این اوضاع و احوال کنونی کشور و فشــار بیــش از حــدِ دولــت بــه مــلت = معیـشـت افتـضــاح ، چپاولو زورگـویــی اداره مالـیات و جیــب بری شهرداری ها و بی رحمی تمامِ تعزییرات با جرائم غیر منطقی اصناف و ...و....و... دیگه رمقی برای مردم نمانده. انقریبِ کشتی به گل نشسته در تلاطم طوفان نارضایتی ها اسائه متلاشی و به آتش کشیده شود. دوست من رأی بدهید.
    • محمد IR ۲۱:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۴
      10 0
      اتاق بازرگانی دلار را به 55 رساند! کسی جلودارش نیست؟ کنجکاو هم نیست؟
    • IR ۱۷:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۵
      0 5
      الاهی؟!!! خخخخخ
  • IR ۱۱:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۴
    27 3
    الان فکر کردین مردم معطلند تا ببینند اصلاح‌طلب‌ها چی می گن؟ ملت از همتون متنفرند چه اصلاحطلب چه اصولگرا
    • DE ۱۶:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۴
      3 18
      با حرفت موافقم ولی چطور یک دفعه از ترکیه پریدی به ژاپن!!!
    • IR ۰۱:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
      0 0
      مردم یعنی کیا؟
  • IR ۱۲:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۴
    4 8
    انتخابات با مشارکت درصد کم بهتر از انتخاب شدن افراد متخلف و خائن ب مملکت هست انتخاب افراد خائن اصلاح طلب اثر مخربش تا دهه ها باقی میماند
  • کلیم IR ۱۲:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۴
    9 2
    با سه برابر تعداد کتاب خانه ها نسبت به ترکیه بد نیس به آمار سرانه مطالعه کتاب ژاپن و ترکیه و ایران نگاه کنیم
  • کلیم IR ۱۲:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۴
    9 4
    با سه برابر تعداد کتاب خانه ها نسبت به ترکیه بد نیس به آمار سرانه مطالعه کتاب ژاپن و ترکیه و ایران نگاه کنیم ژاپن 90 دقیقه، ترکیه 55 دقیقه و وطنم پاره تنم 2 دقیقه..... یا مفهوم کتابخوانه رو اشتباه تعریف کردین و یا کتابهای توش رو
    • دبـیـر IR ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
      9 0
      عـاقـــای کـلـــیــم سـوتــی!! برادر من شما خودت چندتا کتاب خوانده ای عمو جون؟!؟ کتابـخــوانه ؟؟؟!!!! یـــــا کتاب خانه ، کتابخانه ؟! خخخخخخخخ استاد سطح سواد به خواندن نیست به نوشتن درست هستش. نکنه اسمت گلیمه نوشتی کلیم؟!! خرما نخور دوغتو بنوش . . ./__(^.^)__\
    • دبـیـر IR ۱۲:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
      18 0
      عـاقـــای کـلـــیــم سـوتــی!! برادر من شما خودت چندتا کتاب خوانده ای عمو جون؟!؟ کتابـخــوانه ؟؟؟!!!! یـــــا کتاب خانه ، کتابخانه ؟! خخخخخخخخ استاد سطح سواد به خواندن نیست به نوشتن درست هستش. نکنه اسمت گلیمه نوشتی کلیم؟!! خرما نخور دوغتو بنوش . . ./__(^.^)__\
  • خادم IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۴
    3 1
    اجازه بدین شرکت کنند این دوره رای نمیارن.
  • IR ۱۲:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۴
    5 1
    خون جوانان وطن می چکد از چنگتان مرگ به نیرنگتان
  • IR ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۴
    16 2
    خدا لعنت کنه هم اصلاح طلب ها هم اصول گراها که باعث بدبختی مردم شدن
    • محمد قزل IR ۱۸:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۴
      3 13
      حرف مفت نزن ...کدام اصول گرا باعث بدبختیت شده
  • قـهـــــوه تــلــــــخ IR ۱۳:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۴
    19 2
    با این اوضاع و احوال کنونی کشور و فشــار بیــش از حــدِ دولــت بــه مــلت = معیـشـت افتـضــاح ، چپاولو زورگـویــی اداره مالـیات و جیــب بری شهرداری ها و بی رحمی تمامِ تعزییرات با جرائم غیر منطقی اصناف و ...و....و... دیگه رمقی برای مردم نمانده. انقریبِ کشتی به گل نشسته در تلاطم طوفان نارضایتی ها اسائه متلاشی و به آتش کشیده شود. دوست من رأی بدهید.
  • هادی IR ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۴
    4 0
    مملکت که فوه قضائیه نداره. پس هر کی هر غلطی میکنه.
  • IR ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۴
    5 2
    ولی چه فایده ... که مورچه ای هم وارد کتابخانه برای مطالعه نمیشه
  • IR ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۴
    14 2
    نه از اصلاح طلبان سودی به مردم می رسد نه اصولگرایان، هر چه بدبختی و فقر و گرانی و... است برای مردم می ماند و آقایان روز به روز فربه تر میشوند
  • DE ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۴
    4 7
    این اصلاح طلب ها کور خوندن مردم ایران نمی ایستند تا اینا هر غلطی دلشون میخواد بکنن. حزبی مثل اصلاح طلب های تند رو که برای مردم برکتی نداشته باشه و فقط هزینه رو هزینه تولید کنه همون بهتر به قبرستان تاریخ سرریز بشه!
    • IR ۱۵:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۴
      5 1
      برو قرصهای اعصابت را بخور
  • IR ۱۴:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۴
    4 48
    آیا کسی که در انتخابات شرکت نمی کند استحقاق استفاده از امکانات دولتی را دارد ؟
    • IR ۱۷:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۵
      5 0
      چرا ندارد؟ امکانات کشور ملی است و متعلق بهر ایرانی و با تصویب هیچ قانونی نمیتوان ایرانی را از آن منع نمود
  • تک سوتر DE ۱۶:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۴
    21 5
    بهتره نظام بجای فحاشی به این زنرال های داعشی دست به طراحی مقابله بزنه نه اینکه وقتی کار به جای باریک می رسه عجمیان شهید بشه و وقتی می خوان ماست مالی کنم، همه رو عفو می کنه. نظام توان مقابله با سواستفاده اجتماعی رو نداره
  • US ۱۷:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۴
    5 11
    در واقع اصلاح طلبان خودشون همراه مردم کردند از قافله مردم جا مانده بودند از 96 به بعد ملت دیدند رای دادن تاثیری ندارد اصلاح طلب و اصولگرا دیگه تموم شد و تمومه ماجرا سر دادند حالا شماها برای خودتون دنبال دشمن فرضی بگردین قدرت باید مال ملت باشد و چرخشی زیر دست ملت بچرخد همین ارث باباتون نیست درک همین جمله چقدر سخته و کشور باید ویران بشه تا بهش عمل کنید ؟
    • IR ۱۸:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۴
      7 5
      یعنی چی چرخشی؟! کشور 90 میلیون جمعیت داره روزی یه نفر بیاد قدرت رو بگیره دستش؟ یه چیزی طوطی وار حفظ کردید واسه خودتون هی تکرار می کنید.
  • dayani IR ۱۸:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۴
    5 2
    ساخت یک کتابخانه عمومی مرکزی زیبا در سالهای قبل از انقلاب مطرح شد، برخی اقدامات صورت گرفت ، اما لااقل در مشهد شاید بیش از 40 سال طول کشید تا کتابخانه عمومی مرکزی امام خمینی بالاخره در بلوار هفت تیر افتتاح شد. بهتر است به کارهای کوچکتر که عملی است توجه شود.
  • IR ۱۸:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۴
    21 1
    درصد مشارکت بسیار پائین خواهد بود سال اینده چالشهای بسیاری برا شما بوجود میاره ربطی به بودن راست و چپ نداره .مگه مجلس انقلابی چکار کرد هم.ن کارهای قبلی زیر ژست جهادی بودن
  • محسن IR ۱۹:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۴
    3 3
    خاک بر سر اصلاح طلبان غرب زده بیچاره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس