اصلاحات- اصلاح طلبان

"چپ‌های تحریمی" می‌پرسند: "در انتخاباتی که همفکران ما حضور ندارند به چه کسانی رای بدهیم؟! پاسخ ساده است. فرض بر صحت ادعا، همانند سال 92 به "نامزد نزدیک" و کسانی مثل روحانی رأی بدهید.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و اتفاقات کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

حرفی که آمریکا هم حاضر به بیانش نیست...

تقلّای تبیین برای کتمان اشتباهات "ظریف"!

کرباسچی: نظر کروبی مشارکت در انتخابات است/ تقلّای تبیین برای کتمان اشتباهات "ظریف"!

مجید انصاری، فعال اصلاح‌طلب و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اخیراً در اظهاراتی که سایت خبرآنلاین آنها را منتشر کرد درباره محمدجواد ظریف (وزیر خارجه دولت روحانی) گفته است:

"از دید من در عرصه دیپلماسی کشور در این چند دهه اخیر ما انقلابی‌تر از آقای دکتر ظریف نداشته ایم که همه زندگی و حیثیت خود را به میدان آورد برای اینکه سنگ بزرگ تحریم‌ها را با تدبیر بردارد."

او می‌افزاید: در درجه اول باید این عناوین تعریف بشوند و شاخص هایش مشخص شود آنوقت خواهیم دید جای خیلی از افراد مدعی انقلابی گری با کسانی که امروز به ضد انقلابی بودن متهم می شوند عوض خواهد شد. البته الان در دید مردم همینطور است و مردم انقلابیون واقعی را علیرغم همه این تهمت ها می شناسند.[1]

*باید از آقای انصاری پرسید که این چه انقلابی‌گری و سابقه‌ای است که می‌گوید آمریکا فقط یا یک بمب می‌تواند سیستم دفاعی ایران را از کار بیاندازد؟![2]

و یا این چه انقلابی‌گری بود که حتی به اسم میدان و دیپلماسی نیز از دستاوردهای شهید سلیمانی در محور مقاومت انتقاد می‌کرد.

ما متوجه حب آقای انصاری نسبت به آقای ظریف و اقتضائات باندی امثال آقای انصاری هستیم لکن عقلانیت چیز خوبی است و نباید اسم ضعف را پیشتازی در انقلابی‌گری گذاشت.

***

به روحانی رأی بدهید؛ یک پاسخ ساده به چپ‌های تحریمی

کرباسچی: نظر کروبی مشارکت در انتخابات است/ تقلّای تبیین برای کتمان اشتباهات "ظریف"!

اسماعیل گرامی‌مقدم، از چپ‌های تحریمی و قائم مقام حزب اعتماد ملی در بخشی از یک مصاحبه گفته است:

"در انتخاباتی که همفکران من حضور نداشته باشند به چه کسی باید رای بدهم؟!"

به گزارش اعتمادآنلاین، او همچنین با بیان اینکه بخشی از مردم از همه چیز عبور کردند و جز به براندازی فکر نمی‌کنند، می‌گوید: برعکس وضعیت فعلی را فکر کنیم. شورای نگهبان همه ما اصلاح‌طلبان را تایید کند و به آقای زاکانی و قالیباف بگویند به گرامی‌مقدم رای بدهید، اگر رای دادند! [+]

*پاسخ سؤال مهم آقای گرامی‌مقدم و سایر چپ‌های تحریمی که می‌گویند "در انتخاباتی که همفکران من..." ساده است:

همان کاری که در انتخابات سال 92 کردید!

مردم باید بدانند که چپ‌های تحریمی بر خلاف ادعاهای امروزشان؛ در سال 92 هم پس از ردّ صلاحیت مرحوم هاشمی هیچ نامزدی در انتخابات نداشتند اما از آنجا که جرأت تحریم انتخابات را هم نداشتند وارد یک فرایند معقول شده و از "نامزد نزدیک" یعنی شیخ حسن روحانی که اصلاح‌طلب اسمی هم نبود حمایت کردند.

اینکه آنها چرا امروز حاضر به بیان این سابقه با مردم نیستند و چرا نمی‌خواهند آن رفتار معقول را تکرار کنند از سؤالاتی است که بسا باید پاسخ آن را در خارج از مرزها جستجو کرد!

دقت شود که "رأی دادن به نامزد نزدیک در صورت نامزد نداشتن" در همه ازمنه و برای تمام اشخاص یک ضرورت عقلانی است و اصولگرا و اصلاح‌طلب هم ندارد.

کسی که احساس می‌کند نامزد مطلوبش در انتخابات نیست؛ باید برای تقویت راه‌های پیشرفت؛ به نامزد نزدیک رأی بدهد تا مسیر آینده هموارتر شود.

اظهارات گرامی‌مقدم مبنی بر اینکه "بخشی از مردم از همه چیز عبور کردند و به براندازی فکر می‌کنند" نیز ناظر به 2 مسئله است:

اولا این عده قلیل مردم نیستند زیرا "مردم" مفهومی است که با دین و قانون در تعارض نیست و برای اصلاح هم به جای خیابان، صندوق رأی را برمی‌گزیند.

ثانیا اشتباه همین عده قلیل نیز بیش از همه متوجه امثال شخص آقای گرامی‌مقدم است که به جای صحبت با این آدم‌ها و گوشزد کردن اشتباهشان؛ اما خود بعنوان رجال سیاسی و حزبی همراه با اشتباه تعدادی فریب‌خورده شده‌اند و به استفاده از نتایج اشتباه آنان می‌اندیشند!

***

کرباسچی: نظر کروبی مشارکت در انتخابات است

کرباسچی: نظر کروبی مشارکت در انتخابات است/ تقلّای تبیین برای کتمان اشتباهات "ظریف"!

غلامحسین کرباسچی، رئیس ستاد انتخاباتی کروبی در سال 88 به تازگی در گفت‌وگویی پیرامون پیام کروبی به کنگره حزب اعتماد ملی اظهار کرده است: در سال ۹۸ هم با همه اعتراضی که به شورای نگهبان و دستگاه‌های نظارتی و اجرایی برای ردصلاحیت بسیاری از نمایندگان داشتند، اما در عین حال تعبیر ایشان همیشه این بوده که از صندوق رای و انتخابات نباید فاصله بگیریم چراکه معتقد بودند اگر سازوکارهای اشتباهی داریم که انتخابات را از نظر نظارت و اجرا تضعیف می‌کند و مردم را ناامید می‌کند، یا اینکه خودمان بخواهیم انتخابات را کنار بزنیم و در آن شرکت نکنیم، دیگر هیچ راهی برای مداخله مردم و نظارت مردم و حضور نمایندگان مردم نداریم.

به گزارش خبرآنلاین، او می‌افزاید: به همین دلیل در سال ۹۸ نیز با وجود نگرانی آقای کروبی از شرایط ایجاد شده در زمینه انتخابات، اما تاکید ایشان همیشه بر حضور بوده و در سال ۱۴۰۰ نیز تاکید داشتند تا مردم در انتخابات رای دهند و حضور داشته باشند (با وجود اینکه کاندیدای مدنظر چندان موقعیتی نداشت). گمان می‌کنم رویه ایشان تغییری نداشته اما ممکن است لحن بیانات او در مقاطعی، شدیدتر یا آرام‌تر بشود. اما اصل دیدگاه‌های آقای کروبی در مجموع تفاوتی نکرده است.[3]

*جبهه اصلاحات و چپ‌های تحریمی تا اینجا قصد دارند انتخابات امسال را نیز همانند دو انتخابات قبلی تحریم کنند.

مع‌الوصف گویا برخی رجال و احزاب اصلاح‌طلب از قبیل مرعشی، کرباسچی، حزب کارگزاران، حزب ندای ایرانیان و... تا اینجا با این تصمیم موافق نیستند.

لکن از آقای کرباسچی این انتظار بود و هست که نگاه واقعی‌تری به بیانیه کروبی و شخص او داشته باشند.

اولا شخص آقای کروبی با توجه به ارتباطات و اطرافیان از جمله فرزندانش، فرد قابل اتکایی نیست و لجبازی او از بابت نپذیرفتن اشتباه بزرگش در سال 88 تجربه ای تاریخی در این زمینه است.

ثانیا کروبی تقلا کرده در بیانیه اخیرش موضعی دوپهلو بگیرد تا اگر قرار بر تحریم انتخابات شد؛ خودش را همنوا با دوستان تحریمی‌اش نشان بدهد.

ما پاسخ و قضاوت در این زمینه را البته به مخاطبان محترم نیز واگذار می‌کنیم و ایضا این هشدار را نیز می‌دهیم که در قبال انتخابات پیش رو بایستی بر دو نکته تأکید کرد:

یکم: مشارکت بالای انتخاباتی اگرچه یک امتیاز است لکن تعیین‌کننده چیزی نیست و نتیجه انتخابات با هر میزان مشارکتی برای همه لازم‌الاتباع است.

دوم: بانیان تحریم انتخابات همان بانیان آشوب هستند و بایستی با برخورد دوگانه تبیینی_امنیتی به مصاف آنها رفت. وگرنه خیانت آنها در حق مردمسالاری دینی تمامی نخواهد یافت.

***

1_ khabaronline.ir/xkpts

2_ https://www.aparat.com/v/0B7YH

3_ khabaronline.ir/xkptF

4_ https://www.etemadonline.com/tiny/news-630194

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 26
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
    7 2
    خاک بر سر قانون در این کشور که کرباسچی داره کار سیاسی انجام میده
    • IR ۱۹:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
      2 5
      پس کی باید کار سیاسی انجام بده؟؟؟
    • IR ۲۱:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
      2 3
      11 اسفند 402 رفراندوم
    • IR ۰۱:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۴
      2 2
      اگر اجازه فرمایند نیروی جوان که اهل مایوس شدن نیست و نگاش به دیگران . جای برخی را پر کنند . بالاخره که باید رفت . زودتر . تا آزموده و کار کشته شوند
  • IR ۱۴:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
    6 4
    بهمن 88 سازمانهای نظرسنجی امریکا صحت نتیجه انتخابات 88 را تایید کردند اگر مردم خبر دار میشدن کار به اینجا نمی کشید
  • IR ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
    6 5
    سال گذشته غرب، با ترک مذاکرات، اعلام کرد،. مذاکرات، را در کف خیابان های ایران جستجو میکنیم،،، ، توطئه این اغتشاشات، در زمان مذاکرات برجام ، همان پلن B غرب بود ، تا با التهاب و تورم، ایران را مجبور به پذیرفتن شرایط مد نظر غرب کند، ، اصلاح طلبان و سلبریتیهای غربگدا،. بازی گردان‌های این خیانت بودند
    • IR ۱۵:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
      0 1
      احسنت به این تفکر. کاش افساد لجن ها و غربگداها هم مثل شما باشن.
  • FR ۱۵:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
    4 2
    چپ های تحریمی که از جمهوری اسلامی هم عبور کرده اند چگونه میخواهند نماینده داشته باشند و تایید صلاحیت هم بشوند و اگر این بار شورای نگهبان با یک عمل واقعا قهرمانانه انها را تایید صلاحیت کرد و رای نیاوردند میخواهند چکار کنند اگر احیانا رای اوردند مثلا میخواهند چکار کنند ؟!
  • IR ۱۶:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
    6 5
    حالا‌ببینین‌اصلا‌اسفند‌ماهی‌در‌کارهست‌ 😂😂😂
    • IR ۱۹:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
      2 5
      شد۴۵ سال که همین حرف تکراری را میزنید خسته نشدید؟
  • سید IR ۱۷:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
    5 1
    آقای انصاری هم دانشش بیشتر از دیگر معممین وابسته به این نحله (اصلاح طلبان تهوع آور) نیست و سخنان و اظهاراتش هم در همین قیاس باید ارزیابی کرد!!!
  • سید IR ۱۷:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
    6 1
    اگر اصلاح طلبان تهوع آور به این جمع بندی برسند که انتخابات را تحریم کنند، ملت باید سپاسگزار خداوند متعال نسبت به این موهبت الاهی باشند که شرّ یک نحله ضاله به این وسیله از قوای مقننه و مجریه کشور رفع و دست شان کوتاه می شود !!!
  • مرصاد IR ۱۸:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
    2 3
    لیبرال اصلاح طلبان ؛ نفوذی های دشمن ، در داخل !!
  • IR ۲۱:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
    2 4
    محسنی اژه ای با بازداشت و اعدام کرباسچی ثابت کند دشمن جریان معاند ایست
  • IR ۲۱:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
    3 3
    سگ زرد سخنگوی شغاله ، کروبی کلا در انتخابات 5 نفره ریاست جمهوری 100هزار رای نداشت ، یعنی هیچکس قبولش نداشت
  • IR ۲۱:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
    2 2
    سگ زرد سخنگوی شغاله ، کروبی کلا در انتخابات 5 نفره ریاست جمهوری 100هزار رای نداشت ، یعنی هیچکس قبولش نداشت ، حالا ادای پدر خوانده های سیاسی رو در میاره
  • IR ۲۲:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
    1 0
    یک عده تو تله افتادن و تنور انتخابات رو گرم کردن
  • IR ۲۲:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
    2 0
    کرباسچی همون نبود که شبکه ۶می گفت بابام کشتند هی هی کاش نمی کشتند هی هی خخخ
  • IR ۲۳:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
    2 2
    اختلاس طلبان
  • IR ۰۰:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۴
    2 1
    اصلاح طلبان انتخابات را تحریم نمیکنند ولی مردم آنها را تحریم خواهند کرد . دیگه حقه های رحم اجاره ای ,... هم جواب نخواهد داد . پرونده جبهه اصلاحات خیلی وقته که بسته شده مثل جبهه ملی ، حزب توده و نهضت آزادی
  • IR ۰۶:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۴
    2 1
    19:34 همین سران و تئوریزینهای اصلاح طلب پدر مملکتو درآوردن چرا نمیخواین بیدار شین و برای همیشه این جماعتی که هم ثروت و هم فرهنگ مملکتو بلعیدن رو از صحنه تصمیم سازی و رانت گرایی حذف کنید
  • IR ۰۷:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۴
    7 2
    این قبری (انتخابات)ک رویش گریه میکنید مرده ای توش نیست
  • سعید IR ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۴
    3 1
    کرباسچی برای مسیر استقلال ایران و آینده ایران از هر مهره دیگری خطرناک تر است و استفاده اش از کروبی تنها یک استفاده ابزاریست و روزنامه اش هم یکی از خطرناک‌ترین ابزارهایست که در دست دارد کرباسچی بسیار خطرناک تر از باند روحانی و یا دارودسته لاریجانی ها ست او حتی راه استفاده از بعضی تلویزیون های به اصطلاح سلطنت طلب را هم آموخته و دکتر زیبایی کلام را بخوبی مهره خودش کرده او روباهی است که باید مهار شود
    • IR ۰۷:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
      1 1
      کاملا درست است کرباسچی برای انقلاب و اسلام و ایران بسیار عنصر خطرناکی است
  • IR ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۴
    2 2
    جناب کرباسچی بعید است که خیانت جنابعالی به اقای کروبی فراموش شود شما در حالیکه بعنوان عنصر نفوذی رسما از کادرهای اصلی و تصمیم گیران ستاد انتخاباتی اقای کروبی بودید در پایان انتخابات گفتید به کروبی رای ندادم بلکه به موسوی رای دادم !!شما صلاحیت اخلاقی ندارید که سخنگو و حامی جناب اقای کروبی باشید .
  • IR ۱۴:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۴
    1 1
    قبول میکنید اسفند ماه رفراندوم هست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس