«آذر منصوری» رئیس جبهه اصلاحات شد

"جبهه اصلاحات" در قبال انتخابات امسال اگرچه برای فرار از برخورد امنیتی از لفظ "تحریم انتخابات" استفاده نمی کند اما هدفش تحریم انتخابات و کاستن از مشارکت مردم است.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و اتفاقات کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

سوپرانقلابی‌های چپ از کارنامه منفی مجلس می‌گویند!

سنگرسازی عضو مجلس خبرگان علیه یک توطئه/ سوپرانقلابی‌های چپ از کارنامه منفی مجلس می‌گویند!

غلامرضا جعفرزاده ایمن‌آبادی، فعال چپ و نماینده سابق مجلس اخیرا در بخشی از یک مصاحبه که سایت اعتمادآنلاین آنرا منتشر کرده، گفته است:

"مجلس یازدهم کارنامه سوپرمنفی برای خود ایجاد کرده است. ایجاد این شرایط اقتصادی و نرخ افزایشی قیمت‌ها و تورم کمرشکن و رکودی که یخ‌زدگی در جامعه ایجاد کرده است تا افزایش نرخ بیکاری و ناامیدی و... بر حرف من صحه می‌گذارد"! [1]

*آقای ایمن آبادی گویا این معنی ساده را نمی داند که اموری که برشمرده است مربوط به اجرائیات دولتی است و ربطی به مجلس ندارد.

مجلس صرفا وظیفه قانونگذاری دارد. اما اینکه مصوبات مجلس تا چه میزان اجرایی شده و یا اساسا اجرایی شده یا خیر؛ مسئله دیگری است. مسئله دیگری که گویا مخالفان مجلس انقلابی و و امثال جعفرزاده تمایلی ندارند به آن بپردازند زیرا در صورت پرداخت اصولی به مسئله؛ آنچه که ثابت می شود کارنامه مثبت و کارآمدی مجلس یازدهم است نه چیزهایی که جعفرزاده ادعا کرده است.

مجلس یازدهم مصوباتی داشت که برخی از آنها که به خوبی به منصه اجرا رسیدند؛ تأثیرات مستقیم و ملموسی در زندگی مردم گذاشتند. مصوباتی از قبیل افزایش چشمگیر حقوق سربازان وظیفه، امتیازات قانون جوانی جمعیت، اخذ مالیات از خانه های خالی، قانون کالابرگ و...

اینکه آقای ایمن آبادی چرا از دیدن این واقعیت ها عاجز است و مشکلات حیطه اجرایی را به حوزه تقنینی ربط داده؛ از تأملات روزگار ماست.

***

"تحریم انتخابات"؛ موضع روشن جبهه اصلاحات در قبال انتخابات

سنگرسازی عضو مجلس خبرگان علیه یک توطئه/ سوپرانقلابی‌های چپ از کارنامه منفی مجلس می‌گویند!

آذر منصوری، دبیر کل جبهه اصلاحات و از چپ‌های تحریمی در بخشی از یک مصاحبه که نامه نیوز آنرا منتشر کرد درباره اغتشاشات سال گذشته اظهار می کند: آقای خاتمی از جنبش زن زندگی آزادی دفاع و تجلیل کرد که فکر می کنم که اتفاقا یکی از درخشان ترین مواضع ایشان همین همراهی با این جنبش اعتراضی بود. البته هیچ نسبتی بین جنبش و اتفاقاتی که در کف خیابان رخ می داد با اصلاحات وجود نداشت و کاری از دست اصلاح طلبان و آقای خاتمی جز همراهی با مطالبات این جنبش بخصوص در بحث زنان بر نمی‌آمد.

او سپس در اشاره به انتخابات پیش رو و در پاسخ به این سوال که "برای انتخابات پیشرو از اصلاحات قهر از صندوق را خواهیم دید یا برنامه دیگری دارید؟ " گفته است:

"با توجه به اینکه موضعی که جبهه اصلاحات گرفت یعنی توصیه ای برای ثبت نام نداریم، معنی کاملا روشن است. وقتی تشکیلاتی با این ساختار و ظرفیت احزاب عضو و شخصیت های حقیقی که عضو هستند، به چنین جمع بندی می رسد، پیام روشنی دارد. ما هیچ وقت نمی توانیم تجربه انتخابات 1400 را فراموش کنیم. جبهه اصلاحات در آن انتخابات ساختار، ساز و کار و شاخص تعیین کرد که چه کسی می تواند از طرف جبهه اصلاحات برای انتخابات ثبت نام کنند، باز ما تعلل کردیم و گفتیم که داوطلبین ثبت نام بکنند و بعد آن را بررسی می کنیم که کدام یک از طرف جامعه با اقبال بیشتری مواجه می شوند. بعد از برگزاری جلسات متعدد و تشویق جامعه برای شرکت در انتخابات، 9 نفر از طرف جبهه اصلاحات ثبت نام کردند. از آقای تاج زاده تا آقای صدر و خانم شجاعی ثبت نام کردند که یک نفر از این 9 نفر تایید نمی شوند، پیام این موضوع به اصلاح طلبان کاملا روشن است. یعنی اصلاح طلبان در حدی می توانند در انتخابات حضور و شرکت کنند که خودشان در تعیین کاندیدا نقشی نداشته باشند. وقتی خودمان نمی توانیم کاندیدا مشخص کنیم، برای انتخاب اسفند 1402 چه توصیه ای می توان به افراد کرد!؟ مگر یک بار این راه را نرفتند و همه افراد پیشنهادی اصلاح طلبان رد صلاحیت شدند؟ "[2]

*حمایت خاتمی از اغتشاش و فتنه البته مسئله ای مسبوق به سابقه است و از همین روست که این شخص در انزوای سیاسی نگه داشته شده تا خطرات او بیش از این دامان مردم را نگیرد.

فلذا اینکه خانم منصوری به این حمایت خطرناک افتخار می کند؛ اولا یک پالس ریز برای راهبری آشوب است و ثانیا این حرکت بایستی برای اهل نظر سبب تأمل و تدبر باشد تا ملت بداند دوست و دشمن واقعی او کیست!؟

و اما مسئله انتخابات و تحریم انتخابات!

پیش از این نیز پیش بینی می شد که چپهای تحریمی برنشسته در ستاد اصلاحات؛ توطئه خود را علیه مردم و نظام اسلامی عملی کنند و مجددا تصمیم بر "تحریم انتخابات" بگیرند. رفتاری شریرانه که با هیچ منطقی سازگار نیست و حتی بر خلاف سوابق اصلاح طلبان نیز هست. (مثل حضور در انتخابات ریاست جمهوری سال 92 بدون داشتن نامزد مستقیم).

دقت شود که اظهارات چپهای تحریمی مبنی بر اینکه در انتخاباتی که نامزد نداریم شرکت نمی کنیم؛ یک بهانه جویی آشکار و فرار رو به جلو است. چه اینکه اولا آنها باید به مردم پاسخ بدهند چرا نتوانسته اند نامزد یا نامزدانی بدون سوء سابقه و دارای صلاحیت داشته باشند تا به مردم و قانون معرفی کنند.

و ثانیا تکلیف حضور در انتخابات هیچگاه ساقط نمی شود و کسی که احساس می کند نامزدی در انتخابات ندارد بایستی ضمن حضور و تشویق به حضور؛ به "نامزد نزدیک" رأی دهد. دقیقا نظیر رفتاری که اصلاح طلبان در انتخابات سال 92 انجام دادند اما امروز به دلیل اینکه شمشیرهایشان را علیه مردم و نظام اسلامی آخته کرده اند؛ حاضر به تکرار آن رفتار نیستند.

***

سنگرسازی عضو مجلس خبرگان علیه یک توطئه

سنگرسازی عضو مجلس خبرگان علیه یک توطئه/ سوپرانقلابی‌های چپ از کارنامه منفی مجلس می‌گویند!

آیت ا... سیدحسن عاملی، عضو مجلس خبرگان رهبری و نماینده ولی فقیه در استان اردبیل، طی خطبه های این هفته نماز جمعه در اشاره به دسیسه تبلیغاتی دشمن برای ایجاد اغتشاش در کشور گفته است: ملت ما آگاه باشد که گرگ درنده لباس عوض کرده است.

به گزارش جماران، او همچنین با برشمردن تناقضات دشمنان مردم ایران در قبال مسائلی مثل حقوق زنان گفته است: شعار "زن زندگی آزادی" از طرف کانال‌های معاند و کشورهای مخالف به هیچ وجه برای احیاء حقوق زن نیست بلکه یک شعار کاملاً سیاسی است.

آیت ا... عاملی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح می کند: من می‌گویم این پرچمی که الان این ۲۰۰ کانال -خبری برای تشویق به اغتشاش- برداشته و برای ملت ما خیرخواه شده‌اند همان پرچمی است که کودتای ۲۸ مرداد را به راه انداخت و ملت ما را چندین دهه بسیار حساس به خاک سیاه نشاند. همان پرچمی است که هشت سال جنگ را بر ما تحمیل کرد و ۲۲۰ هزار جوان فرهیخته یعنی ۲۲۰ نسل فاخر را را از ما گرفت همان پرچمی است که چهل سال ما را در محاصره اقتصادی گذاشته است همان پرچم پمپئو است که گفت ملت ایران را آنقدر گرسنه نگاه می‌داریم تا در برابر ما رکوع کند همان پرچم جان بولتون است که گفت امسال عید کریسمس را در تهران جشن خواهیم گرفت همان پرچم اوباماست که گفت اگر بتوانم حتی یک پیچ دانش هسته‌ای ایران را نمی‌گذارم فعال باشد همان پرچم است که داعش را درست کرد تا خود را به تهران برساند و فقط در سوریه ۴۰۰ هزار نفر با وحشی‌گری تمام کشته شد همان پرچم رامسفلد است که گفت آرزوی من این است که شب بخوابم روز بیدار شوم ببینم کشوری به نام ایران روی نقشه وجود ندارد همان پرچمی است که بالای خلیج فارس هواپیمای مسافربری ما را ساقط کرد و فرمانده ناو وینسنس که این جنایت را مرتکب شد در آمریکا بزرگترین مدال افتخار را گرفت همان پرچمی است که می‌گوید در دی‌ان‌ای ایرانی‌ها عنصر شرارت خوابیده است. [3]

*جهاد تبیین و عمل بصیرانه این عضو خبرگان رهبری در نقد شعار "زن، زندگی، آزادی" در حالی است که اصلاح طلبان و بطور خاص، لیدر اصلاح طلبان صراحتا از این شعار حمایت کرده و آنرا زیبا نامیده اند! [4]

اقدامی که هیچ تعبیر و تفسیری غیر از بانی‌گری برای آشوب و تقلا برای ایجاد اغتشاش در کشور ندارد و اگر به سنگرهای سدیدی نظیر آنچه آیت ا... عاملی تبیین کرده است، برخورد نکند؛ بسا که در هدف خود نیز موفق باشد.

ارائه سخنان بصیرانه و تحلیل صحیح پیرامون مسائل روز، یک انتظار مهم متدینین و خردمندان جامعه از تریبون های نماز جمعه است.

***

1_https://www.etemadonline.com/tiny/news-631167

2_https://www.namehnews.com/fa/tiny/news-687397

3_https://www.jamaran.news/fa/tiny/news-1606897

4_https://www.sharghdaily.com/fa/tiny/news-863608

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 30
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 12
  • IR ۰۹:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
    49 16
    درود بر امام جمعه انقلابی اردبیل خدا حفظت کند
    • IR ۰۹:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
      25 15
      آیت اللّه سید حسن عاملی یکی از بابصیرت ترین و انقلابی ترین علماء و ائمه جمعه و جماعات ایران هستند
    • IR ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
      14 9
      یاشاسین حاج آقای عاملی
    • alir IR ۱۴:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
      0 0
      نامزد نزدیک" رأی دهد؟؟؟؟ به کی رای دهیم به عنابستانی یا میرسلیم و یا مرتضی آقاتهرانی
    • مشهدی عباد IR ۱۸:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
      1 0
      9:53 - همین آقا گفت قره باغ اسلام تورپاخی . حالا بر سر گذرگاه زنگزو با باکو سرشاخیم.
  • IR ۰۹:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
    14 7
    این گندهارادولت روحانی به مملکت زده ملت ازاصلاح طلبهامتنفراست
  • IR ۱۰:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
    5 0
    منصوری: البته هیچ نسبتی بین جنبش و اتفاقاتی که در کف خیابان رخ می داد با اصلاحات وجود نداشت و کاری از دست اصلاح طلبان و آقای خاتمی جز همراهی با مطالبات این جنبش بخصوص در بحث زنان بر نمی‌آمد. اگه نسبتی بین اصلاحات و اغتشاشات نیستش پس حمایت برای چی هستش؟جز اینکه هیزم روی آتیش ریختن هستش؟یا خون جوانان مردم وسیله ای برای شما برای رسیدن به قدرت و دیکتاتوری هستش؟ نمیشه از اغتشاشات حمایت کنی ولی بگی هیچ نسبتی وجود نداره..... جبهه اصلاحات حاضر نشد یه وزیر زن تو کابینه داشته باشه و هر بار بهونه ای آورد. حضور آذر منصوری هم خودش تو این شرایط فقط فقط بهانه ای برای نشان دادن ارادت و نسبت شما با اغتشاشات هستش و هیچ گونه هایلی بین شما و اغتشاشات نیستش
  • IR ۱۰:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
    7 4
    اذر منصوری که فیلم سگ بازی اش را علنا پخش میکند در جامعه و نظام اسلام صلاحیت حضور و اظهار نظر ندارد . اگر اصلاح طلبان به اسلام و امام و انقلاب و ایران علاقه داشتند از این عنصر سیاسی سگ باز اعلام برائت میکردند . تعجب این جاست که افرادی مثل اقایان مجید انصاری و سید حسن خمینی و کواکبی واصلاح طلبانی که در کسوت روحانیت اند و یا به انقلاب اظهار علاقه میکنند از چنین عناصر بد نام و بد کردار اعلام برائت نمیکنند ؟
  • IR ۱۰:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
    10 5
    عملکرد این مجلس واقعا بد بوده،
  • IR ۱۰:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
    16 8
    شعار فریبنده و تو خالی زن زندگی آزادی، شعار منافقان هست # مهسا کومله # کومله تروریست
  • FR ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
    6 0
    جماران همه گفته های ایشان را منتشر کرده ؟ چه عجب !
  • سیدهادی IR ۱۰:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
    6 7
    درود بر امام جمعه انقلابی اردبیل مشخص نیست این ‌ اصلاح طلبها از جان ملت ایران چه میخواهند بدون شک اینها شعبه ای از امریکا و اسرائیل در داخل کشور ایران هستند
  • IR ۱۱:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
    0 6
    :)))) کسی که احساس می کند نامزدی در انتخابات ندارد بایستی ضمن حضور و تشویق به حضور؛ به "نامزد نزدیک" رأی دهد.
  • IR ۱۱:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
    4 2
    انتخاب خانم منصوری و سیاست سکوت اصلاح طلبان خاری در چشم شما شده ! چون اصلاح طلبان بی خاصیت هر وقت بصورت نسبی شریک در قدرت شدند به مردم پشت کردند . شماها هم کلا اصلا مردم براتون اهمیت ندارند و "مردم" براتون فقط همون طرفداراتون هستند
    • IR ۱۳:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
      1 1
      مردم؟!
  • IR ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
    8 8
    ننگ بر بانیان وحامیان شعار مبتذل ، زن ، زندگی ،آزادی.حاکمان دولت اصلاحات
  • green IR ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
    9 5
    عالم به عمل و وارسته درود بر شما
  • IR ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
    4 11
    مهسا بد بخت که یک طعمه بیشتر نبود.پدر ومادرش فریب خوردند و در حق اوجفا کردند.
  • من غدیریم IR ۱۲:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
    2 1
    بقول مثل ترکها، اصلاح طلبان " ناخیر ائتیریب آلا دانا گعزیرلر" ترجمه فارسی میشه یارو یک گله گاو را گم کرده است دنبال گوساله ابلق می گردد. اصلاح طلبان هرکدامش یک نوا می نازند هماهنگ با ارکستر نیست. یعنی آهنگ ها تکنوازی می کنند بدون رهبر ارکستر نوا دردآور میشود.
  • IR ۱۲:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
    6 5
    اصلاحات = کثافات
  • IR ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
    6 6
    خدا حفظت کنه امام جمعه بصیر
  • IR ۱۴:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
    5 5
    احسنتم شیخ معلومه در درس دشمن شناسی حضرت آقامون خامنه ای نمره بیست گرفتی..
  • IR ۱۴:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
    3 3
    اصلاحات=نجسات
  • رضا IR ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
    0 0
    خیلی وحشتناکه
  • علی IR ۱۵:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
    5 4
    عاشق آیت اله عاملی هستم.بسیار بصیر و قاطع و در عین حال ساده و مردمی.وقتی با لهجه زیبای آذری صحبت میکند آدم حیفش میاد تاآخر گوش نکنه.خدا بر عمر و عزتش بیافزاید.واقعا فرزند برومند آذربایجان است و افتخار ایران.
  • IR ۱۶:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
    0 0
    از مردم در مورد کارنامه مجلس سوال کنید
  • IR ۱۶:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
    0 0
    سید حسن عاملی در خصوص تروریسم ،پانترک و ارتباط با صهیونیسم بگوید در این زمان
  • IR ۱۹:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
    1 3
    به راحتی به اساتید دانشگاهی ارتقا رتبه ندهید . به راحتی به اساتید رتبه استاد تمامی ندهید . در رتبه اساتید دانشگاهی بازنگری شود . اساتیدی که بدون ثبت اختراع و کار صنعتی شاخص ارتقا رتبه میگیرند درست نیست . دانشگاه ها را از مقاله محوری خارج کنید . چرا ارز های هنگفت صرف انتقال تکنولوژی های قدیمی صنعتی در نفت و گاز و پتروشیمی می شود . چرا به جای محققان چینی ، دانشگاه های کشور مجری طرح ها نمی شوند . چرا اساتید دانشگاه ها مقاله محور شده اند
  • DE ۱۹:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
    1 3
    اصلاحطالبان نه کاری به تفسیر من و شما دارند نه کاری به مردم. آنها دقیقا به دست موسسه های نظر سنجی جهانی نگاه میکنند. واز حالا میدانند که مردم هیچ علاقه ای به این غربگدایان از خدا بیخبر ندارند
  • US ۲۰:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
    1 1
    بصیرت، تیزبینی، نکته سنجی جناب عاملی مانند رهبر ازاده هست.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس