فوت نوجوان 14 ساله در شهریار در پی حمله سگ

یک روزنامه اینترنتی ادعا کرد که برخی سگ های پلاک‌دار در شهر تهران هار شده‌اند و به مردم حمله می‌کنند.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و اتفاقات کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

انگشت پلیس برای فشردن ماشه علیه جنایتکاران همچنان مردد است

حمله یک زن به مأمور پلیس راهور

آنچه پورمحمدی درباره انتخابات به مردم نگفت!/ حمله یک زن به مأمور پلیس راهور

معاون فرهنگی و اجتماعی پلیس استان کرمان گفت: خانمی که هنگام اعمال قانون در یکی از خیابان های شهر کرمان به مامور پلیس راهور اهانت کرده بود تحت تعقیب قضایی قرار گرفت.

به گزارش ایرنا، سرهنگ "امین غفوری" در تشریح این خبر افزود: اخیرا یکی از ماموران پلیس راهور استان کرمان طبق قانون به یک خودرو متخلف که راننده خانم آن مشغول صحبت با تلفن همراه بوده ایست می دهد و ضمن تذکر به ممنوعیت صحبت با تلفن همراه حین رانندگی با برداشتن شماره پلاک از راننده طلب مدارک می کند اما راننده با بی توجهی به تخلف ارتکابی شروع به طفره رفتن و داد و فریاد و پس از پیاده شدن به سمت مامور حمله ور شده و مامور را از ناحیه کتف زخمی می کند.

وی با اشاره به سعه صدر مامور در مقابل عمل نامتعارف این شهروند تصریح کرد: در ادامه این خانم با شلوغ کردن جو و تجمع سایر شهروندان پس از اینکه با حمایت مردم از مامور پلیس مواجه می شود محل را ترک می کند که تعقیب قضایی این بانو به دلیل اهانت به مامور هنگام اعمال قانون در دستور کار قرار گرفته است. معاون فرهنگی و اجتماعی پلیس استان با بیان اینکه برابر قانون، مامور پلیس موظف به اعمال قانون فرد متخلف است اظهار داشت: در ادامه با حضور اورژانس، مامور پلیس به بیمارستان و خودرو این خانم به پارکینگ منتقل می شود که پی جویی های قضایی به منظور بررسی جوانب این حادثه و دستگیری ضارب در دست اقدام است.[1]

*خوانش این خبر از این حیث حاوی تأمل و البته تأسف است که گویا جریمه ها و مجازات های در نظر گرفته شده از سوی نهادهای متولی حفظ قانون یعنی نیروی انتظامی و قوه قضائیه؛ در حدی از اقتدار و بازدارندگی نیستند که جلوی تروریست ها، خاطیان و اوباش اینچنینی را بگیرند!

پیش از این نیز در استان سیستان و بلوچستان شاهد یک حمله تروریستی به مأموران محترم پلیس راهور بودیم که منجر به شهادت تعدادی از آنان شد.

سوال اساسی این است که مجرمانی مثل زن موصوف در چه حدی از بی اطلاعی یا بی اعتنایی نسبت به مجازات های قانونی قرار دارند که به خود اجازه می دهند اینچنین علیه قانون شورش کنند و بدتر آنکه مأمور قانون را مورد ضرب و شتم قرار دهند و یا احیانا بکشند؟!

گفتنیست علیرغم سروصداهای مختلفی که چندی قبل درباره قانون بکارگیری سلاح توسط نیروی انتظامی بلند شد اما به نظر می رسد که این سر و صداها به جایی نرسیده و انگشت پلیس همچنان برای فشردن ماشه علیه جنایتکاران و مجرمین مردد است.

جالب آنکه مأموران پلیس راهور نیز مسلح نیستند که برخی معتقدند باید در این زمینه تجدید نظر صورت بگیرد.

***

سگ‌های پلاک‌دار تهران هار شده‌اند!

آنچه پورمحمدی درباره انتخابات به مردم نگفت!/ حمله یک زن به مأمور پلیس راهور

سایت فراز به نقل از یک منبع آگاه مدعی شده است که از ابتدای سال، ۴ هزار و ۴۲۳ نفر پس از گزیدگی از سوی این حیوانات (سگ های ولگرد در شهر تهران)، دُز صفر واکسن هاری را تزریق کرده‌اند و بیشتر موارد، مربوط به سگ‌های ولگرد در پارک‌ها و معابر شهری است که گوش‌هاشان با پلاک‌های شهرداری تهران سوراخ شده است!

این گزارش تصریح می کند: شهرداری تهران در سال‌های گذشته، در طرحی با عنوان «زنده‌گیری سگ‌های ولگرد»، گامی در راستای جمع‌آوری این حیوانات برداشت. به این صورت که سگ‌های ولگرد در معابر و اماکن شهری، توسط «زنده‌گیرها» جمع‌آوری می‌شدند و با تزریق واکسن و عقیم‌سازی، به پناه‌گاه‌ها منتقل می‌شدند. گزارش‌ها از افزایش تزریق واکسن هاری اما نشان می‌دهد که گویا در ماه‌های اخیر، کار از دست شهرداری تهران در رفته و مدیران شهری، کنترل این مساله را درست مثل تمام مسایل شهری دیگر، از دست داده‌اند.[2]

*پاسخ درباره صحت و سقم این گزارش بر عهده شهرداری است.

لکن بخش مشخص مسئله و چیزی که قابل کتمان نیست؛ معضل سگ های ولگرد یا صاحبدار در تهران و سایر شهرهای ایران است که گویا عزمی برای مقابله با آنها نیست.

بگذریم از اینکه برخی محافل تحلیلی معتقدند راه مبارزه با سگ های ولگرد؛ مشخص است. لکن در بحث سگ های صاحبدار نیز به هیچ وجه پذیرفته نیست که در یک جامعه اسلامی شاهد رفتار خطرناک و غیر اسلامی سگ گردانی و سگ بازی علنی باشیم و پلیس و شهرداری و سایر نهادهای متولی هم در این زمینه کاری نکنند!

البته چند سال قبل طرح مقابله پلیس با سگ گردانی از سوی نیروی انتظامی به اجرا درآمد که البته اکنون به هر دلیلی شاهد مسکوت ماندن این طرح خوب و عقلانی هستیم.

وجود سگ در شهرها؛ چه از نظر انتقال انواع بیماریهای خطرناک و چه از نظر حملات سگ ها به کودکان و بزرگسالان معضلات بزرگی را پدیده آورده که هرگز شایسته آبروی ایران اسلامی نیست و بایستی هرچه سریعتر فکری برای آن بشود.

***

آنچه پورمحمدی درباره انتخابات به مردم نگفت!

آنچه پورمحمدی درباره انتخابات به مردم نگفت!/ حمله یک زن به مأمور پلیس راهور

حجت‌الاسلام مصطفی پور محمدی، رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی و دبیر جامعه روحانیت مبارز در اظهاراتی پیرامون انتخابات امسال به مسئله مشارکت حداکثری پرداخته واز این گفته است که رضایت عمومی کاهش پیدا کرده.

پورمحمدی سپس در کنایه به کسانی که بر لزوم اجرای قانون در انتخابات -با هر میزان مشارکتی- تأکید دارند، گفته است: برخی‌ها مطرح می‌کنند که ما قانون را اجرا می‌کنیم. ابتدا باید به این سؤال بپردازیم که این قانون برای چه امری است. غیر از این است که می‌خواهیم زندگی مردم را بهتر کنیم و مردم نسبت به حال و آینده خود و جامعه خود امیدوار باشند و با علاقه در انتخابات شرکت کنند. اگر ما گفتیم وظیفه ما فقط اجرای قانون است و ما به بقیه موارد کار نداریم. در این صورت یا قانون مشکل دارد که باید اصلاح شود یا تفسیر ما از قانون غلط است که باید بازاندیشی کنیم یا در اجرا دچار مشکل هستیم که باید این مسئله را هم حل کنیم.

به گزارش جماران، او می افزاید: ما باید به خروجی اقدامات خود فکر کنیم. اگر قانون را اجرا کردیم و به قانون اصرار کردیم باید خروجی مطلوب داشته باشد. اگر قانون را اجرا کردیم مشکلات بیشتر شد، باید بازنگری کنیم.

پور محمدی در بخش دیگری از اظهارات خود نیز گفته است: مشارکت پایین، شکست همه است و در این صورت کسی و جریانی که خود را علاقه‌مند به نظام می‌داند، پیروز نیست. پیروزی با مشارکت پایین چه سودی دارد و فایده این مسئله چیست.[3]

*از آنجا که ما در وبلاگ مشرق نخستین استدلال ها و تبیین ها پیرامون ارجحیت قانون بر مشارکت را مطرح کرده ایم؛ لازم است که به شبهه حجت الاسلام پورمحمدی نیز پاسخ دهیم.

و پاسخ اینکه جناب پورمحمدی در گزاره ذهنی خود "تحلیل غلط مردم و خواص" را داخل نکرده اند و از همین روست که همه اشکالات را از قانون، از مجریان قانون و از انتخابات می بینند!

سوال اصلی اینجاست که در فرض رعایت قانون و در فرض عقلانی و کامل بودن قانون اما اگر کسی از خواص یا مردم مرتکب تحلیلی غلطی شد و عزم تحریم انتخابات کرد؛ آنگاه چه باید بکنیم؟!

فرض دیگر اینکه اگر قانون خوب و مُرّ آن رعایت شد و تحریم انتخابات هم در کار نبود اما مردم به جای رأی خوب؛ "رأی بد" دادند چه؟ آیا آنگاه هم تقصیر قانون و مجری قانون است؟

پاسخ این سوالات روشن است و آقای پورمحمدی منطقا نمی تواند از این بگوید که در 2 حالت پیش گفته نیز همه تقصیرها را باید در نزد قانون و مجری قانون جستجو کرد.

از این سوالات منطقی و از پاسخ های روشن آنها میتوان نتیجه گرفت که می شود یک قانون اصولی به نحو اصولی در کشور رعایت شود (مثل برگزاری انتخابات) اما کسانی دچار تحلیل غلط باشند و دست به تحریم انتخابات بزنند و یا رأی بد بدهند و در نتیجه‌ی هر دو این حالت ها سطح رضایتمندی عمومی کاهش پیدا کند.

و البته این کاهش بدیهی سطح رضایتمندی نیز تقصیر قانون و مجریان قانون نیست و باید صبر کرد تا مردم در انتخاباتی دیگر و با مشارکتی وسیعتر رأی خوب بدهند تا اوضاع حل شود.

از طرف دیگر، این را هم بدانیم که حضور در انتخابات اگرچه یک واجب عقلانی و سیاسی است اما واجب حکومتی نیست و حکومت نمی تواند مردم را به حضور در انتخابات مجبور کند. از این حیث اثبات می شود که ناصیه نظام و آبروی کشور نیز به یک امر مربوط به حیطه شخصی افراد (رأی دادن و میزان مشارکت) وابسته نیست و بلکه به امر بدیهی یعنی رعایت میثاق ملی یا همان قانون وابسته است.

در واقع مشارکت بالای انتخابات اگرچه یک امتیاز است اما اثبات کننده چیزی نیست و در مقابل آنچه که اثبات می کند یک نظام سیاسی آبرومند است و در حد اعلای اقتدار و عزت قرار دارد؛ رعایت مُرّ قانون در انتخابات است که نشانگر عزم نظام سیاسی برای توجه به 2 میثاق بزرگ ملی یعنی قانون و دموکراسی است.

لذاست که در ادامه آشکار می شود یک انتخابات با هر میزان مشارکتی اگر با رعایت قانون برگزار شده باشد و رأی مردم به درستی خوانده شود؛ پس قطعا آن انتخابات یک پیروزی بزرگ برای جمهور است و میزان مشارکت در این میان هیچ تأثیری ندارد.

همچنین باز هم در ادامه و با توجه به مثال ها و استدلال های پیشین؛ این نکته هم بصورت خودکار اثبات می شود که شبهه "پیروزی انتخاباتی با مشارکت پایین چه سودی دارد؟!" اساسا یک شبهه غلط است زیرا نتیجه یک انتخابات قانونی با هر میزان مشارکتی لازم الاتباع است و یک نامزد پیروز با مشارکت کم همان اختیاراتی را در حیطه قانون دارد که یک نامزد پیروز با مشارکت بالا.

انتظار بود حجت الاسلام پورمحمدی از حیث سوابق نیکویی که دارند؛ از این تحلیل درست نیز برخوردار می‌بودند که به مردم بگویند اتفاقا در شرایط نارضامندی؛ بایستی حضور پررنگ تری در انتخابات داشت و با رأی خوب کسانی را روی کار آورد که سطح رضامندی بیشتری را ایجاد کنند و بر اساس کارنامه‌شان توانمندی کاهش مشکلات را داشته باشند.

***

1_https://irna.ir/xjN4Tc

2_https://www.farazdaily.com/fa/tiny/news-64791

3_https://www.jamaran.news/fa/tiny/news-1602416

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 64
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 8
  • سید IR ۰۷:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۹
    27 19
    واللّه که اگر اصلاح طلبان تهوع آور و طرفداران بعضاً نادان و بیشتر مزدورشان انتخابات ایران را تحریم کنند این به نفع نظام ما هست
    • قمی IR ۱۰:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۹
      8 2
      کسی که زمانی وزیر بود و عزل شد بخاطر پرونده اتوبوس های شهری وارداتی که پولش رفت ولی اصلا وارد شدند و شاهدش هم به طرز مشکوکی ....باید محاکمه شود نه اینکه الان نسخه نویسی کند
    • IR ۱۰:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۹
      2 1
      برای هر پلیس راهنمایی حتی سربازشون هم از لحاظ سازمانی در مقرها سلاح وجود داره ولی چون پلیس راهنمایی در این جور موارد با متخلفین درگیره نه مجرمین وگاهی همین متخلفین با دیدن سلاح مامور راهور تلاش میکنند که مامورو خلع سلاح کنند که این جرمه وباید مامور باسلاحش از خود وسلاحش دفاع کنه که این خودش باعث کشته شدن طرف میشه وبرای مامورثابت کردن اینکه متخلف مرتکب جرم اقدام برای خلع سلاح کرده خیلی سخت و در اغلب موارد غیر ممکنه.
    • alir IR ۱۱:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۹
      1 1
      یک کلام ختم کلام! قدرت در دست است و هر چه دیگران بگوبند بهانه ای اورده می شود
    • IR ۱۲:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۹
      3 2
      تهوع آور تر از باند در دنیا پیدا نمیشه.
    • IR ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۹
      6 2
      این خانمی که به پلیس راهور اهانت کرده باید دستگیر شود
    • فاطمه IR ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۹
      4 1
      باید مامورین امر به معروف را نیز پلاک دار کنید تا هر کسی سو استفاده نکند و به جان مردم نه افتد.
    • باران کوثری FR ۱۵:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۹
      2 3
      سگ ها باید آزاد باشند تا هر بلایی دلشان خواست سر مردم بیاورند.
    • IR ۱۵:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۹
      3 3
      زنده باد اصلاحات
  • IS ۰۸:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۹
    28 14
    دست از سر این مردم عاصی و کلافه و خسته از این همه فشار بردارید
    • IR ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۹
      5 6
      به نظرم فشارها باید بیشتر هم بشه تا نتیجه بده
    • IR ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۹
      2 3
      چرا دلار بدون دلیل صعودی شد؟ آیا به‌ طرح جدید و عجیب بانک مرکزی در مورد صرافی های غیرمجاز که تحریم را دور می‌زدند ربط دارد؟ چرا مجوز بیشتر نمی دهید تا انحصار بشکند و دلار کاهشی شود؟
  • IR ۰۸:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۹
    39 7
    خداوکیلی توی آمریکا می تونی روی پلیس دست بلند کنی ؟ یک خشاب توی شکمت خالی می کنه - تقصیر قوه قضائیه هست که سگ رو ول کرده و سنگ رو بسته
  • IR ۰۸:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۹
    30 14
    تعقیب قضایی این بانو? این عفریته! بانو چیه
    • IR ۱۸:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۹
      1 0
      موافقم .کلمه عفریته درخوره این ناخلفه وپلشت
    • ایرانی IR ۰۹:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۶
      0 0
      جناب این حرفا چیه باید صحبت های طرف رو نید بعد قضاوت کرئ
  • کارمند ساده IR ۰۸:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۹
    10 1
    آقای پور.... یادتان هست که رئیس بازرسی کل کشور بودید و برای سرپوش گذاشتن برروی تخلفات متعدد بانک ها با گرفتن یک وام طولانی مدت و کم بهره برای خودتان و کارمندان تان بین حق و باطل ماندید؛
  • محمدایوب IR ۰۸:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۹
    11 9
    هرچه باشد پور محمدی همنشین مغروق وخاتمی ومنتظری وناطق وروحانی سید حسن مصطفوی موسوی خویینی ها وچپ ها بوده و هست انتظاری از اونیست انشاالله امام زمان بیاید
    • صنم گل IR ۱۰:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۹
      9 6
      کمی شعور داشته باش با مخلوطی از منطق. پور محمدی اولین بار درزمان احمدی نژاد واصولگراها در دولت پست مهم گرفت
    • صنم گل IR ۱۰:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۹
      8 4
      کمی شعور داشته باش با مخلوطی از منطق. پور محمدی اولین بار درزمان احمدی نژاد واصولگراها در دولت پست مهم گرفت
    • IR ۱۱:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۹
      6 3
      نفوذی بود و عزل شد توسط احمدی نژاد بخاطر یک مسئله مالی هنوز مشکوک
    • IR ۱۱:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۹
      7 1
      مگه پور محمدی همون کسی نیست که درباره اعدامهای سال 67 میگند همکاری داشته؟
  • IR ۰۸:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۹
    10 0
    چطور است که در مواجهه با میزان مشارکت مردم در کشورهای مخالف تان چنین تحلیلی ندارید؟
  • سعید IR ۰۸:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۹
    2 8
    اقای چور محمدی ایا می توانیم بخاطر مشارکت حداکثری که بهانه خوبی است ضد انقلاب را وارد حکومت کنیم شرکت کنندکان در اشوب های سال گذشته را هم تایید کنیم؟؟؟؟
    • IR ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۹
      2 1
      انتخاب شده را انتخاب کردن
    • بهنام IR ۱۴:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۹
      6 1
      لازم نیست ضد انقلاب را وارد انتخابات کنید فقط کافی است از سیره مولای متقیان در حکومتداری پیروی کنید
  • IR ۰۹:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۹
    6 0
    پلیس راهور ؟!
  • IR ۰۹:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۹
    2 4
    همه اش از ندانستن قانونه و به نظر من دو دستگاه کم کارن یکی قوه قضا یکی صدا و سیما
  • IR ۰۹:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۹
    16 7
    نظامی که از مامور قانون خودش حمایت نکند یعنی پایه های صندلی خودش را اره کرده
    • IR ۱۸:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۹
      0 0
      هم عقیده ام باجمله ات
  • IR ۰۹:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۹
    5 5
    بله دیگه .مگه با بقیه اوباش چه برخوردی شده که با این زن بشود ؟؟؟
  • حاجی از سه راه جوبشور IR ۰۹:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۹
    4 7
    عبدی و حجار و خاتمی و نبوی و دار و دسته شان کم بودند این هم اضاف شد. پورمحمدی که هیچ وقت حرف نمیزد انهم درباره مسائل سیاسی روز و انتخابات. لال ها همه شفا گرفتند. الحمدلله
  • محسن IR ۱۰:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۹
    12 1
    من که حتما حتما رای میدم.اصلا شک نکن...مملکت گل و بلبل...همه چی آرومه...من چقدر خوشبختم....باز داستان شروع شد
  • ساس IR ۱۰:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۹
    5 3
    ساز را از سر کلفتش نمیزنند!!! کنترل بیولوژیکی از طرف وزارت بهداشت بهترین راه است چطور؟ گرداننده سگ باید هزینه آزمایشات مدفوع و بزاق دهان سگ را در واحد آزمایشگاه تشخیص طبی غیر گیر طرف قرارداد نیروهای مسلح انجام دهد و معاینات هفتگی را مبنی بر عدم هاری و سایر بیماری های اییدمی حیوانی و انسانی را در مطب دامپزشک مورد تایید وزرات بهداشت و نه جهاد کشاورزی محل سکونت انجام دهد و با تغییر محل و مسافرت نیز آزمایشات در استان مربوطه یا هر استان عبوری جداگانه اخذ شود. و در صورت داشتن بیماری اپیدمی و مشترک هزینه های خسارت سایرین در آن محدوده حفاظتی همگی بر عهده دارنده حیوان بیمار(محیط کشت میکروب) است، سگ یا گرگ یا عقاب یا شاهین یا خرس یا پلنگ کاربردی همانند سلاح دارد و متولی آن وزرات نیروی مسلح باید باشد. از آنجا که محیط کشتی برای انواع میکروب ها و ناقلی برای حملات میکروبی است باید زیر نظر وزرات بهداشت هم باشد و کمسیون جنگ های ش م ر. اگر در مورد حجاب هم خسارت خانواده های و کودکان بدسرپرست یا معتادین و خانواده فروپاشیده را از هرزگان همان محل جرم اخذ کنید کمتر کسی وارد این جرائم میشود. کو درایت و هوش عجیب؟با اهرم دین سراغ بی حجابی و الکلیسم و زوفیلیزم و شوونیزم و فحشا و فساد مالی و ارتشا نروید کو کیاست و سیاست عمیق !
    • صنم گل IR ۱۱:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۹
      1 0
      کاملا صحیح فرمودید، اما این گونه رفتارهای مفید ، نه درایران ، بلکه در کشورهای مدرن اروپائی وآمریکا ژاپن و.... انجام میشه که هرکاری که کنی زیر زره بین پلیس وقانون خواهی بودو در صورت عدم تمکین از قانون بشدت مواخذه خواهی شد
    • IR ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۹
      0 1
      ساس محترم؟! 1) در دردنیا، اموربهداشت و درمان دام و انسان از هم جدااست. 2) در سطح جهانی این جداسازی رعایت شده و سازمان ملل هم برای این کار دو سازمان جهانی بهداشت دام (OIE) و سازمان جهانی بهداشت(who) ایجادکرده است. 3) این جداسازی درکشورها نیز رعایت شده و سازمان هایی مانند سازمان دامپزشکی وظیفه بهداشت دام، طیور، و حتی حیوانات غیراهلی را عهده دار هستند و وزارتخانه های بهداشت به امور بهداشت و درمان انسان ها می پردازند. 4) چون مسئولیت و مدیریت تولید و پرورش دام ، طیور و... با وزارت های کشاورزی است، سازمان های دامپزشکی نیز در بیشتر کشورها ، وابسته به آن وزارتخانه هااست.5) بنابران، نخست اطلاعات خود را تکمیل کن و پس ازآن اظهار نظر کن. سستی دیگر اظهار نظرت هم همینگونه است. تا مرد سخن نگفته باشد ـ عیب و هنرش نهفته باشد. کو درایت و هوش عجیب؟ .
  • IR ۱۰:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۹
    10 21
    خاااااککک عالم بر سر ملت ایران که دریدگی و حمایت از زن هرزه و وحشی شده کارشون
  • IR ۱۰:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۹
    9 9
    این مردا فکر می کنن از زنای وحشی و دریده حمایت کنن چی بهشون می دن؟؟ ملت حتی جلو اون زن دریده هم می خوان خودشونو نشون بدن واقع بیماری روانی دارن این تیرانیا
  • IR ۱۰:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۹
    2 3
    بعداز سالها دنبال سازوکار هستید قایم مقام وزیر کشو.ر وزیر دادگستری دبیر روحانیت مبارز؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ودر نهایت تحلیل غلط
  • سعید IR ۱۰:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۹
    1 0
    اینن اقا چطور شده دبیر جامعه روحانیت
  • IR ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۹
    2 2
    دیگه زنا هم میان پلیس رو میزنند زرشک به این امنیت اجتماعی نداشته
  • IR ۱۰:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۹
    1 0
    طرف زده ده دقیقه کار می کنم پونصد تومن می گیرم برا تعمیر برد لوازم خانگی! متاسفانه انتقال علم بین مهندسان برای نبود رقیب در بازار طبق امار جهانی در جایگاه بالای صدمین کشور است و کسی بر حقوق و مالیات اصناف نظارت نمی کند و همه اصناف معتقدن چون کشور نفت دارد و صنعتی نیست پس نباید هم مالیات بدهند و در دریافت دستمزد رحم داشته باشند . خلاصه مدیران دولتی نفتی و بانکی و هلدینگ ها را از نظر حقوق عملکرد شفاف کنید تا دیر نشده تا سرشاخه های صنعتی کشور شفاف نشوند و قانونمدار اوضاع همین است.
  • محمدکریم IR ۱۱:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۹
    5 0
    مردم به جای رای خوب رای بد دادن اونوقت چه؟؟!! یعنی با این یک جمله قشنگ به همه فهموندی که پشت پرده چه خبره
  • احمد IR ۱۱:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۹
    2 0
    پور محمدی لطفاً بر آتیش دم نزن.هنوز گندکاریهای تو از یادمون نرفته
  • IR ۱۲:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۹
    1 2
    دروغ می گویند از یک سو تحریم می کنند و از سوی دیگر رای بد میدهند خدا لعنت کند هر ایرانی را که به خفت و ذلت ایران کمک کند و خداوند عزیز کند کسی را که به عزت امت اسلامی خدمت میکند
  • IR ۱۲:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۹
    4 4
    پلیس هم خیلی خشونت علیه مردم اعمال می کنه شاید به همین خاطر تحمل مردم کم شده
  • IR ۱۲:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۹
    4 0
    با این فلسفه فکری شما د وشورهایی که طبق قانون یک نفر کاندیدا میشوند و رای هم میاورند نظامشان پیروز شده است
  • IR ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۹
    0 1
    البته این کاهش بدیهی سطح رضایتمندی نیز تقصیر قانون و مجریان قانون نیست و باید صبر کرد تا مردم در انتخاباتی دیگر و با مشارکتی وسیعتر رأی خوب بدهند تا اوضاع حل شود.
  • IR ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۹
    2 0
    شهرداری ها آنقدر مردم را چپاول میکنند آنوقت سگهای ولگرد را جمع نمیکنند مملکت از بنیان خراب است
  • آمیتا چاخان IR ۱۲:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۹
    4 1
    فشار اقتصادی زیاده زودتر انتخابات شروع بشه،ولی کی بره رأی بده😂
    • IR ۱۷:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۹
      1 2
      میرن رای میدن .تا تو حرص بخوری
  • IR ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۹
    4 2
    این مسخره بازی چیه زنه میتونه به پلیس نامحرم دست بزنه کتک بزنه اما اگه پلیس بگیره دستبند بزنه بهش بازداشتش کنه به نامحرم دست زده ؟
  • IR ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۹
    2 2
    مامور راهور باید طرف رو با چک و لگد بدرقه می کرد به دادسرا
  • IR ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۹
    4 0
    مشکل این کشور حل نخواهد شد تا سیستم مدیریتی و اداری این کشور اصلاح نشه.
  • یک بانو IR ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۹
    3 2
    اون زنکی که مامور رو‌زخمی کرده "بانو" نیست مشرق! سلیطه اس
  • بهنام IR ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۹
    4 1
    سلام مشرق جان نزدیک 30 سال هست همه از صغیر و کبیر می دانیم مشکل کشور اقتصادی است کمتر سالی بود که مقام معظم رهبری در نامگذاری به اقتصاد اشاره نفرموده باشد ولی متاسفانه اقدام علمی و موثری در کاهش تورم انجام نگرفته که هیچ انرژی عمده دولت در مسائل حاشیه ای صرف شده مثل همین قضییه حجاب که مشکل اصلی مردم نیست ولی بدجوری موضوع را حیثیتی کرده اند مشکل گرانی و بیکاری و مسکن و... است اگر اینها حل شود هزاران مشکل دیگر خود بخود حل میشود
  • IR ۱۵:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۹
    3 0
    اصلا مجلس چه قدرتی داره که جوش میزنید همش فرمالیته هست هر کسی که رای میده شعور نداره
    • IR ۲۳:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۹
      0 0
      مجلسی ها در حفظ منافع سرمایه داری کارهای بسیاری میکنه نه مردم ندار
  • IR ۱۷:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۹
    0 2
    اقای پور محمدی مثل اینکه بدهکار حرف زدنه تو کار خودت را خوب انجام بده بقیه کارشون را حداقل از تو بهتر بلدند
  • محمد IR ۱۷:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۹
    0 0
    پلیس که مترسک نیست هیبت پلیس باید به جای خود برگردد. پلیس احتیاج به اسلحه دارد. قوانین باید اجرا شود
  • محمد IR ۱۸:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۹
    0 0
    کو درایت و هوش عجیب در مورد حجاب خسارت خانواده های و کودکان بدسرپرست یا معتادین و خانواده فروپاشیده را از هرزگان همان محل جرم اخذ کنید کمتر کسی وارد این جرائم میشود.
  • مجتبی IR ۲۰:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۹
    0 0
    سلام این به اصطلاح بانو حتما پشتش به یه سیاستمدار یا مقامی وصله که داره شاخ وخونه میکشه تو مملکت ما عادیه اون خانم از نظر قضایی هم محکوم بشه با پول یا فشار از بالای ها حل میشه
  • CH ۰۵:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۰
    0 0
    یکسری احمق در اتاق های فکر تاریک خانه ها مملکت به اینجا کشانده اند وقتی مردم بیان رای بدن با نیان رای بدهند وضعیت کشور یکی است برای چه بیایند رای بدهند؟ اصلا رای دادن برای چی هست ؟
  • IR ۰۹:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۰
    0 0
    بگو شیرزن🤭اوپس ببخشید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس