قهر از صندوق‌های رأی درست نیست

عضو ارشد حزب کارگزاران سازندگی تأکید کرد: قهر از صندوق‌ها درست نیست، چون کم هزینه‌ترین راه برای حضور مردم در تعیین سرنوشت‌شان، حضور در انتخابات‌ها است.

به گزارش مشرق، محسن هاشمی‌رفسنجانی رئیس شورای مرکزی حزب کارگزاران در برنامه تلویزیونی «صف اول» با اشاره به وظایف احزاب در پرشور شدن انتخابات، گفت: امیدوارم صداوسیما فضا را همین طور باز نگه داشته و ممیزی‌ها را کنار گذاشته تا شاهد یک فضای رقابتی در انتخابات داشته باشیم.

وی افزود: کشور نیاز به یک انتخابات رقابتی با مشارکت بالا دارد و ما نیاز به یک مجلس ملی و متکثر و کار آمد داریم و اگر چنین مجلسی داشته باشیم، تأثیر زیادی در زندگی مردم خواهد داشت.

عضو ارشد حزب کارگزاران سازندگی تأکید کرد: قهر از صندوق‌ها درست نیست، چون کم هزینه‌ترین راه برای حضور مردم در تعیین سرنوشت‌شان، حضور در انتخابات‌ها است و ما نباید کاری کنیم که مردم حس بدی نسبت به انتخابات داشته باشند.

هاشمی‌رفسنجانی خاطرنشان کرد: پیش ثبت‌نام ناگهانی که اتفاق افتاد، حلقه تصمیم‌گیری جریان‌های سیاسی به شدت تنگ شد و آن چیزی که مشارکت بالا را محقق می‌کند، حضور جریان‌های سیاسی با یک برنامه‌ریزی است.

عضو ارشد حزب کارگزاران سازندگی در ادامه گفت: سه نگاه در کشور نسبت به رأی مردم و انتخابات وجود دارد، نگاه اول نگاه علما و نخبگانی مثل امام خمینی (ره) و رهبر انقلاب و آقای هاشمی‌رفسنجانی بود که برخورداری از اکثریت برای نظام، مشروعیت به عمل می‌آورد و نگاه‌شان همراه کردن اکثریت مردم بود.

وی در ادامه گفت: نگاه دوم، نگاه بخشی از اعضای شورای نگهبان و بخشی از علمای حوزه علمیه قم است که می‌گویند حضور مردم ایجاد مقبولیت می‌کند و نظام اسلامی خود به خود مشروعیت خود را دارا است.

عضو ارشد حزب کارگزاران سازندگی تصریح کرد: نگاه سوم این است، اکثریت جامعه، در سطح مشروعیت و مقبولیت لازم نیست و در حدی لازم است که برای نظام زینت باشد و بعضی از علما و نزدیکانشان، چنین نگاهی داشتند.

هاشمی‌رفسنجانی یادآور شد: اگر بخواهیم به انتخابات در ۴۴ سال گذشته نگاه کنیم، کارکرد انتخابات را به خوبی متوجه می‌شویم و نیاز است که یک آسیب‌شناسی انتخابات‌های کشور را داشته باشیم و اگر این اتفاق بیفتد، ما شاهد یک انتخابات پرشور در انتخابات آینده خواهیم بود.

وی عنوان کرد: احزاب باید در موسم انتخابات فعالیت‌های خود را انجام دهند تا ماهیت فعالیت خود را به ثمر برسانند و در این هفت ماه تا انتخابات باید حمایت ویژه‌ای از احزاب صورت گیرد.

رئیس پیشین شورای شهر تهران گفت: لازم است احزابی که در خانه احزاب فعال هستند، در جلساتی از آن‌ها خواسته شود که وظایف خود را که کنشگری در انتخابات است را انجام دهند.

وی افزود: صداوسیما باید به احزاب کمک کند تا این احزاب، نخبگان را در لیست‌های خود قرار دهند.

عضو ارشد حزب کارگزاران سازندگی در ادامه گفت: باید منویاتی که ولایت‌فقیه برای انتخابات در نظر گرفته‌اند، سرلوحه کار مسئولین قرار گیرد تا شاهد یک انتخابات پرشور و با مشارکت گسترده مردم باشیم.

وی افزود : این سخنان کار را برای صداوسیما بسیار سخت می‌کند و ما انتظاریم مطالبات رهبر انقلاب نسبت به مسئله مشارکت واقعا محقق شود.

هاشمی‌رفسنجانی گفت: به نظر می‌رسد یکی از دلایل شلوغ شدن و اغتشاشات خلوت شدن صندوق‌های رأی است و اگر ما می‌خواهیم مسأله امنیت کشور را تقویت کنیم، باید به رونق انتخابات کمک کنیم.

وی در ادامه تصریح کرد: باید در شیوه‌های عمل‌مان در انتخابات تغییر ایجاد کنیم و صندوق‌های رأی را به حالتی درآوریم که همه مردم به سمت صندوق‌های رأی گرایش پیدا کنند.

عضو ارشد حزب کارگزاران سازندگی ادامه داد: گام نخست، تغییر در ساختار فعلی انتخابات است و ما اگر به نظام علاقه‌مندیم و می‌خواهیم منویات رهبر انقلاب محقق شود، باید همه و همه دست به دست هم دهیم؛ البته کار سختی نیست و می‌شود به این سمت پیش رفت.

هاشمی‌رفسنجانی گفت: آقای هاشمی‌رفسنجانی هیچگاه با انتخابات قهر نکردند و ایشان با وجود ردصلاحیت، باز هم مردم را دعوت به حضور در انتخابات می‌کنند و این نگاه باعث می‌شود مردم در انتخابات شرکت کنند.

وی در ادامه افزود: تفریطی‌ها که به دنبال براندازی هستند، اما اکثر جامعه این کار را نخواهند کرد و هیچ اعتقادی به این خارج‌نشینان ندارند.

عضو ارشد حزب کارگزاران سازندگی تصریح کرد: صداوسیما و سخنرانان باید در جهت مشارکت حداکثری حرکت کنند و مردم را نباید نا امید و عصبانی کنند؛ راه‌حل کشور این است که با افراط و تفریط باید مبارزه کنیم و این دو گروه، روی دو سکه‌اند و بعضاً نتیجه جریان نفوذ هستند.

عضو ارشد حزب کارگزاران سازندگی در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم مسیر کشور بتواند سالم و امن پیش رود و با یک انتخابات رقابتی و پرشور به سمت غنی شدن کشور پیش رویم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 48
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 21
  • IR ۲۱:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۸
    36 3
    حتی یک درصد هم روی من حساب نکن...
    • هوشنگ IR ۲۲:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۸
      2 1
      احسنت باید مرا هم فراموش کنه چون کاری مهم تر از رای دادن دارم سفر به مالدیو مهم تر از رای دادن به دروغگو غارتگره
    • حاجی از سه راه جوبشور قم IR ۰۰:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۹
      1 2
      میخواد درست باشه یا نباشه مگه کارهای مقامات درسته من یکی که خداحافظ بقیه هم خودشون میدونن
    • IR ۰۴:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۹
      4 1
      تو رو خدا شما قماش اصلاح طلب فساد طلب با صندوقها که هیچی با مردم و نظام قهر کنید گورتون رو از این آب و خاک گم کنید همین شماها آبروی شهدا و امام پابرهنه ها رو بردین منافقهای مزدور خائن
    • عبدالله مومن IR ۰۶:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۹
      3 0
      چه خوش بوَد که شغال افساداتی از باغ انگور کشور ما. قهر کند !!!
    • محمدایوب IR ۰۸:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۹
      1 2
      21/40اشتباه شد به بقل دستی ات گفتن تو آدمی تو برو راحت باش خودت را قاطی نکن
    • تک سوار DE ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۹
      0 0
      راست می گه چون ازش پول در میارن.
  • محمد IR ۲۱:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۸
    5 0
    من چند دقیقه ازین مصاحبه بسیار عجیب رو دیدم در شبکه خبر. مجری خانوم محترم که فقط نشسته بود تا آقای هاشمی افاضه کنند بعد اینکه من روی صحبتم با شماست اقای محسن بقول مجری اقای مهندس هاشمی. مبارزه ی سیاسی در زمان شاه هم سخت بود درسته ولی الان هر خانومی که حجابشو برداره (برخلاف نظر شما و خنده ی معنادارتون) علم مبارزه با نظام نیست! ما ب شیوه ی پدرتون بفضل خدا آشناییم! ولی احسنت خوب کوری ای برای نظام و مظلومان و انقلابی ها خواندید... درسته معیشت مردم خیلی خرابه ولی شک نکن ما تن به ذلت شماها نمیدیم که مالک پسماند بخوربخور شماها شیم. ما زیر بار فقر و فشار میمیریم ولی سکان کشور رو دیگه دست شما نمیدیم. اون روز که تک تک استخونهای اغنیا و نجومی ها زیر پای برهنه ی مردم مظلوم خورد بشن خیلی نزدیکه.. لترغبلن غربلتا.. فرمایش امیرالمومنین علی علیه السلام بوقوع میپیوندند که در آخرالزمان بالا دستان به جایگاه فرودستان میروند و فرودستان جای بالا دستان را میگیرند...
  • IR ۲۱:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۸
    6 2
    مردم را فقط برای پای صندوق می خواهید تا پست و مقام های نامشروع تون رو حفظ بکنید.
  • IR ۲۲:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۸
    1 0
    شما باعث شدید مردم رای ندهند مردم چه تقصیری دارند کم مشکل درست کردید ؟؟
  • هوشنگ IR ۲۲:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۸
    3 2
    هرگز در انتخابات شرکت نمی کنم هرگز به کسی کمک نمی کنم بیت المال رو غارت کنه خوابشو ببینی در انتخابات شرکت کنیم
  • هوشنگ IR ۲۲:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۸
    3 0
    نکنه فک فامیلت یا خودت برای انتخابات می خوای نامزد بشی که اینو می گه تا مردم بهت رای بدن ؟ شک ندارم برای غارت بیت المال پول نفت ثروت ملی نقشه کشیدی بگو نقشت چیه
  • محمدرضا IR ۲۲:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۸
    9 2
    تورا خدا بیا رای بده
  • IR ۲۲:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۸
    4 0
    جای تاسف داره...؟!!! صدا وسیما برای پُرشور کردن انتخابات برنامه خاصی ندارد.‌خاندانی که زبانزد شدند، فرزندانی به دزدی، خیانت، همراهی با بهایت و معاندین فراری ، طرفداری از بی بند و باری، و... بازداشت و زندانی شدند . به راحتی در گفتگو صف اول شرکت می کند. کل وقت برنامه رو برای مبرا پدرشان از وضعیت موجود جامعه قرار می دهد. جای تاسف تر آن که برای توجیح و صحت حرفش از از بیانات رهبری استفاده می کند. که اعتقادی به ولایت بانوشته های رسانه ای شان نشان دادند. به راستی برای ما یک سئوال وجود داره مگر هاشمی آیت‌الله بوده.؟!!! که فرزندش مکررا" به می گفتند؟!!!!!
    • IR ۱۹:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۹
      0 0
      متاسفانه صدا و سیماامثال رائفی پور رو بایکوت میکنه و تریبون رو به امثال محسن هاشمی میده. اینافقطپیش بهایی یهودیهای مخفی محبوبن
  • علی IR ۲۲:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۸
    7 1
    سرنوشت؟
  • سید فروزان CH ۲۲:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۸
    8 11
    چرا مسئولان نظام این خانواده فاسد را دهان بند نمیزنند بروند خبر مرگشان با ثروت باد آورده در انکلیس و به شراب و کوکایین و حال کردنشان مشغول
    • IR ۰۷:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۹
      1 3
      ثروتشان باد اورده نیست حتی خود رهبری هم گفته اند که زمانی که برای خرجشان کم می اوردند از اقای هاشمی قرض می کردند این خاندان از اول مرفه بودند
    • IR ۰۷:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۹
      0 0
      خدا به داد تو برسه که مفتی مفتی برای خودت عذاب میخری
    • IR ۱۰:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۹
      1 2
      اخویش فساد سیاسی داشت حبس شد اینم اگر داشت با عنادی که به خانواده مرحوم هاشمی دارن تا حالا پروندشو خارج از نوبت رسیدگی و حکم صادر کرده بودن ولی چیزی ازش ندارن! افتاد؟!
  • IR ۲۲:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۸
    17 4
    جناب از آشتی با صندوق چه حاصلی به دست اومده؟ میدان برای اقا زا ده ها فراخ شده لقمه عده ای پر چرب وانگشت حسرت بر لب ما.
    • IR ۰۳:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۹
      1 0
      جنب خودش اصل آقازادگی هست برادر خونت را کثیف نکن
    • IR ۱۰:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۹
      0 1
      آخ که چقدر دلت لک زده برا مفت خوری، منتهی حیف دستت بهش نمیرسه
  • IR ۲۳:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۸
    18 0
    برای ما بدبخت بیچاره ها هیچ فرقی نمی کند تو امثال تو برای مفت خوری شاستی بلند وغیره وحقوق 100 میلیونی دندان تیز کرده اید
  • IR ۰۰:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۹
    1 0
    خیانت مسولین به ملت هم درست نیست باز کارشون به ملت افتاد
  • احسان IR ۰۰:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۹
    5 0
    لعنت به هرچی لیبرال و اصلاح طلب که هرچی مشکل داریم از اول انقلاب زیر سر این نفوذی هاست.
  • DE ۰۰:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۹
    1 3
    تحت هیچ شرایطی دیگه رای نمیدیم
  • مسعود IR ۰۱:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۹
    4 0
    نزدیک انتخابات شد باز اقایون یاد مردم افتادن من طرفدار خارج نشینی نیستم ولی طرفدار شمام نیستم چون مردم توی بدترین شرایط دارن زندگی میکنن و شما خودتونو زدید به کوری و کری بترسید از ناله و نفرین و قیام گرسنگان
  • ش. AE ۰۱:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۹
    4 1
    دوباره سر و کله این جماعت پیدا شد آقای هاشمی قهر از صندوق درست نیست اما جیب مردم چپاول کردن ،خیانت به بیت المال کردن ،از سفره نظام خوردن بعد تیشه به ریشه نظام زدن ،و...........درسته رو که نیست سنگ پای قزوین
  • جهان FR ۰۱:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۹
    5 0
    تو و دارو دسته های شما حناتون رنگ نداره بیخود دست و پا نزن برو برو
  • رضا IR ۰۱:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۹
    2 3
    نه تنها من بلکه خانوادم و فامیلا یک درصد هم شرکت نمیکنیم شناسنامم رو هم عوض کردم پاک پاک
    • IR ۱۷:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۹
      1 0
      لیاقت ندارین رای بدین لیاقت شما پهلوی سگ باز و مشروب خوار و زن بازه که شما رو به هیچ حسابم نمیکنه که ازتون رای بخواد
  • DE ۰۱:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۹
    1 1
    پس چه چیز درست است؟؟ مثل بز سر و ریش را جنباندن برای ادامه وضع موجود ؟؟ چاپلوسی تهوع آور را بس کن !
  • US ۰۲:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۹
    3 0
    بخاطرخودت میگی دیگه
  • علی IR ۰۲:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۹
    4 1
    مرتیکه ی بیشعور مرتیکه ی لجن
  • IR ۰۲:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۹
    1 2
    انتخابات نگید لطفاً انتصابات قشنگترین جمله است
  • US ۰۳:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۹
    3 4
    مردم نظر خود را دادند : اصلاح طلب ،اصولگرا ، دیگه تمام است ماجرا . رای بی رای . استبداد نیازی به رای ندارد . سر همین استبداد علیه شاه قیام کردیم .
  • IR ۰۵:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۹
    1 3
    دیگه رای بی رای،، تا حالا هم هر چی رای دادم اشتباه بوده،، باید توبه کنم.
  • IR ۰۸:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۹
    3 3
    انتخابات؟ یا انتصابات؟
  • IR ۰۸:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۹
    2 0
    بهمن 88 سازمانهای نظرسنجی امریکا صحت نتیجه انتخابات 88 را تایید کردند اگر مردم خبر دار میشدن کار به اینجا نمی کشید جناب ضرغامی
  • IR ۰۸:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۹
    4 2
    كدوم صندوق؟ كدوم راي؟ وقتي طرف براي مردم حق و قدرت تشخيص قائل نيست و يك پيرمرد 100 ساله رو مامور رد و تاييد صلاحيت كانديداها مي كنه انتخابات بي معنيه!
  • انقلابی منطقی IR ۰۹:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۹
    2 2
    این جور موقع ها مشرق اصلاح طلب میشه!
  • حسين DE ۰۹:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۹
    0 2
    هاهاهاهاهاها………..هاهاهاهاها
  • رضا IR ۱۱:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۹
    3 2
    انتخابات یعنی حضور مردم پای صندوق رای برای انتخاب کاندیدای مورد نظرشون و اگر کاندیدای مورد نظری وجود نداشته باشه قاعدتا حضور پای صندوق رای بی مورده. صندوق رای رو با مراسم عزا داری امام حسین ویا سایر مراسم مذهبی اشتباه نگیرید که در آنها مردم با هر گونه سلیقه سیاسی با جون دل شرکت میکنن. بهتره کمی از انحصار طلبی خودتون کم کنید و به مردم اجازه انتخاب آزادانه بدهید.
  • IR ۱۳:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۹
    0 0
    درست مثل باباشه با زبون یه چیز میگه پشت سر دشمنی میکنه
  • ناشناس IR ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۹
    0 0
    یعنی من می خواستم بیام ولی چون محسن بابا افاضات کرد دیگه محال بیام چقدر ایران بدبخت شد که مثل محسن و فائزه ی بابا باید مردم رو تشویق کنند
  • IR ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۹
    0 0
    آره ، قهر از استخر فرح هم درست نیست ، حتما خانوادگی تشریف ببرید ، والده ماجده شورشی مآب رو هم فراموش نکنید ، بالاخره راه پدر رو باید ادامه دهید البته در استخر !
  • محمدایوب IR ۱۹:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۹
    0 0
    عفت فردا میگه پسر بابا رای نیاورد بریزین تو خیابون

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس