.

ارتش روسیه در ادامه پیشروی خود در جبهه شهر انرهودار در استان زاپروژیا در جنوب اوکراین موفق به کنترل نیروگاه اتمی مهم این استان شد.

سرویس جهان مشرق _ به نظر می‌رسد جنگ اوکراین وارد مرحله تعیین کننده و سرنوشت ساز خود شده است؛ بر خلاف روزهای نخست حجم پیشروی‌های ارتش روسیه در جبهه‌های سه گانه (خارکیف، ماریوپل، کی‌یف) کمتر شده و کرملین نیازمند نقطه عطفی در ادامه راه خواهد بود.

فرماندهان نظامی روسیه تا امروز اگرچه از لحاظ میدانی پیشروی گسترده و مطلوبی را داشته‌اند و شهرهای مهمی نیز خرسون، ملیتوپل و بردیانسک در جبهه جنوب و گوستومل در شمال غرب کی‌یف را به تصرف درآورده‌اند اما همچنان ۳ هدف اصلی از زمان آغاز نبرد یعنی خارکیف، ماریوپل و کی‌یف پایتخت اوکراین باقی مانده است و اگر قرار بر پایان سریع نبرد و جلوگیری از فرسایشی شدن آن و ادامه ارسال سلاح و تجهیزات توسط اعضای ناتو به اوکراین باشد، ارتش روسیه بایستی طرح متفاوت نظامی نسبت به روزهای گذشته را در دستور کار قرار داده و تکلیف این سه شهر راهبردی اوکراین را مشخص کند.

 نیروگاه اتمی زاپروژیا به تصرف ارتش روسیه درآمد/ نگاهی به خسارات تجهیزات اوکراین و روسیه در ۸ روز گذشته +نقشه و تصاویر

آنچه که مشخص است هر چه تعداد روزهای مقاوت اوکراینی‌ها بیشتر شود، روحیه آنها برای ادامه مبارزه بالاتر رفته و غرب نیز برای باتلاق ساختن از نبرد اوکراین برای ارتش روسیه بیشترین تلاش خود را انجام داده و به ادامه سرازیر کردن تسلیحات و کمک‌های اطلاعاتی به ارتش اوکراین اقدام خواهد کرد.

 نیروگاه اتمی زاپروژیا به تصرف ارتش روسیه درآمد/ نگاهی به خسارات تجهیزات اوکراین و روسیه در ۸ روز گذشته +نقشه و تصاویر
اینفوگرافی از انواع پلتفرم‌های هوایی ناتو که مشغول رصد میادین نبرد اوکراین هستند

نگاهی به خسارات تجهیزاتی دو طرف از آغاز نبرد

اگرچه از زمان شروع درگیری‌ها در ۲۶ فوریه ماه گذشته میلادی، آمارهای متناقض و بعضا اغراق آمیز از سوی هر دو طرف در خصوص تلفات و خسارات رقیب منتشر می‌شود اما بر اساس انچه که در هشت روز گذشته در تصاویر و ویدئوهای منتشر شده از میدان نبرد دیده شد حداقل می‌توان لیستی از خسارات تجهیزاتی روسیه و اوکراین در این نبرد را به شکل زیر عنوان کرد:

ارتش روسیه:

_۸۷ دستگاه تانک اصلی میدان نبرد از مدل‌های مختلف نظیر تی۷۲، تی۸۰ و تی۹۰

_ ۶۷ دستگاه خودروی رزمی پیاده نظام از مدل‌های مختلف نظیر خانواده BMP و BTR

_ ۳۸ دستگاه خودروی زرهی هوابرد از مدل‌های مختلف BMD و BTR

_ ۴۶ دستگاه خودرو و نفربر زرهی نظیر MT-LB و GAZ

_ ۵ دستگاه خودروی محافظت شده ضد مین و ضد کمین (امرپ) مدل KAMAZ

_ ۲۲ دستگاه ادوات زرهی غیر قابل تشخیص

_ ۳۰ دستگاه توپخانه خودکششی

_ ۱۲ دستگاه توپخانه کششی

_ ۲۴ دستگاه خودروهای مهندسی رزمی

_ ۲۸ دستگاه انواع سامانه‌های پدافندی نظیر، بوک ام۲، تور ام۲ و پنتسیر

 نیروگاه اتمی زاپروژیا به تصرف ارتش روسیه درآمد/ نگاهی به خسارات تجهیزات اوکراین و روسیه در ۸ روز گذشته +نقشه و تصاویر
سامانه پدافندی Tor-M۲ ارتش روسیه که به غنیمت اوکراین درآمده است

_ ۴ دستگاه رادار کشف

_ ده ها دستگاه کامیون ترابری و پست فرماندهی متحرک

_ ۶ فروند هواپیمای جنگنده و ۱ فروند هواپیمای ترابری

_ ۲ فروند بالگرد رزمی

 نیروگاه اتمی زاپروژیا به تصرف ارتش روسیه درآمد/ نگاهی به خسارات تجهیزات اوکراین و روسیه در ۸ روز گذشته +نقشه و تصاویر
بالگرد رزمی کاموف۵۲ روسی که به غنیمت درآمده است

_ ۵ فروند لنج و کشتی آبی خاکی

ارتش اوکراین:

_ ۳۲ دستگاه تانک اصلی میدان نبرد از انواع تی۶۴ و تی۸۰

 نیروگاه اتمی زاپروژیا به تصرف ارتش روسیه درآمد/ نگاهی به خسارات تجهیزات اوکراین و روسیه در ۸ روز گذشته +نقشه و تصاویر
تانک تی۸۰ اوکراینی که آسیب دیده و رها شده است

_ ۳۱ دستگاه خودروی رزمی پیاده نظام

_ ۳۷ دستگاه نفربر زرهی

_ ۱۵ دستگاه خودروی زرهی محافظت شده ضد مین و ضد کمین (امرپ)

_ ۵ دستگاه توپخانه خودکششی

_ ۳ دستگاه توپخانه کششی

_ ده ها دستگاه کامیون ترابری

_ ۹ دستگاه سامانه پدافندی نظیر اس۳۰۰ و بوک ام۱

_ ۵ دستگاه رادار کشف

_ ۵ فروند جنگنده رزمی سوخو۲۷ و سوخو ۲۵

 نیروگاه اتمی زاپروژیا به تصرف ارتش روسیه درآمد/ نگاهی به خسارات تجهیزات اوکراین و روسیه در ۸ روز گذشته +نقشه و تصاویر
بقایای جنگنده سوخو۲۵ اوکراینی

_ ۲ فروند هواپیمای ترابری آنتونوف

* قابل ذکر است که لیست خسارات تجهیزاتی فوق تنها بر اساس مواردی است که تصاویری از آنها وجود داشته است و طبیعتا آمار واقعی خسارات هر دو طرف بیشتر از ارقام ذکر شده در بالا است.

تصرف نیروگاه اتمی زاپروژیا

ارتش روسیه در ادامه پیشروی خود در جبهه شهر انرهودار در استان زاپروژیا در جنوب اوکراین موفق به کنترل نیروگاه اتمی مهم این استان شد.

 نیروگاه اتمی زاپروژیا به تصرف ارتش روسیه درآمد/ نگاهی به خسارات تجهیزات اوکراین و روسیه در ۸ روز گذشته +نقشه و تصاویر

مخالفت پلیس اینترپل با درخواست اوکراین

سازمان پلیس جهانی اینترپل، درخواست اوکراین برای حذف روسیه از این نهاد را با وجود حمایت انگلیس و لهستان از تعلیق مسکو، رد کرد.

ناتو: طرف درگیری در اوکراین نیستیم

ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو تاکید کرد که این سازمان طرف درگیری در اوکراین نیست و قصد رویارویی با روسیه را ندارد.

وزارت دفاع روسیه خبر داد؛ انهدام ۱۸۱۲ تاسیسات نظامی اوکراین

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد نیروهای مسلح این کشور تاکنون ۱۸۱۲ تأسیسات نظامی اوکراین و همچنین ۶۲ هواپیما، ۶۳۵ تانک و دیگر خودروهای زرهی را منهدم کرده‌اند. این وزارتخانه فیلمی از تانک‌های منهدم شده اوکراینی و موشک‌های جاولین رها شده در نزدیکی شهر «ماریوپل» اوکراین منتشر کرد.

آژانس اتمی: ۲ نفر در زاپروژیا زخمی شدند

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرد ۲ نفر در زاپروژیا زخمی شدند که از اپراتورها یا افراد فنی نبودند بلکه بخشی از پرسنل امنیتی بودند.

ادعای اروپا درباره بررسی قطع واردات گاز از روسیه

«جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در مورد احتمال قطع واردات گاز این اتحادیه از روسیه مدعی شد: ما همه چیز را در نظر می‌گیریم.

توضیحات وزارت دفاع روسیه درباره حادثه در نیروگاه زاپروژیا

وزارت دفاع روسیه توضیح داده است که آسیب احتمالی به نیروگاه اتمی زاپروژیا در طول شب به دنبال تبادل آتش بین یک گروه خرابکار اوکراینی و گارد ملی روسیه - در قلمرو مجاور نیروگاه - رخ داده است.به گزارش راشا تودی، در این بیانیه آمده است: رژیم کی‌یف تلاش کرد تا یک اقدام تحریک‌آمیز غیرانسانی را اجرا کند و اوکراینی‌ها ساختمان را هنگام خروج به آتش کشیدند. یک گشت سیار گارد ملی از پنجره‌های مجتمع آموزشی واقع در خارج از نیروگاه مورد حمله قرار گرفت که با شلیک متقابل سلاح‌های سبک سرکوب شد.

پرواز فوق‌العاده‌ برای انتقال ایرانیان از رومانی

روابط عمومی ایران ایر اعلام کرد، یک پرواز در روز شنبه ۱۴ اسفندماه سال جاری با شماره پرواز ۵۳۹۲ در ساعت ۲۳ و ۱۰ دقیقه از فرودگاه امام خمینی پرواز و در ساعت ۰۱ و ۲۰ دقیقه (به وقت محلی) در فرودگاه بخارست به زمین خواهد نشست.این پرواز بعد از سوار کردن مسافران حاضر در فرودگاه بخارست با شماره پرواز ۵۳۹۳ این فرودگاه را در ساعت ۰۱ و ۲۰ دقیقه (به وقت محلی) ترک و در ساعت ۰۷ و ۵۰ دقیقه (به وقت محلی) در فرودگاه امام به زمین خواهد نشست

تسلط روسیه بر بخشی از شهر ماریوپل

خبرگزاری رویترز گزارش داد مشاور رئیس‌جمهور اوکراین گفته بخشی از شهر ماریوپل به کنترل روسیه درآمده اما نیروهای اوکراینی همچنان مقاومت می‌کنند. وی افزود: تلاش‌های روسیه برای پیشروی در «میکولایف» را دفع کرده‌ایم و هیچ تهدیدی برای «اودسا» وجود ندارد.

«مریا» نابود شد

طرف روسی می‌گوید اجرای آتش توپخانه اوکراین باعث نابودی آن-۲۲۵ در آشیانه‌اش در فرودگاه گاستومل (هاستومل) کی‌یف شده است. بزرگترین هواپیمای ترابری دنیا، «آن-۲۲۵» آنتونوف موسوم به «مِریا» اولین پرواز خود را در ۲۱ دسامبر ۱۹۸۸ (شب یلدای ۱۳۶۷) انجام داد. هیولای آنتونوف موظف بود فضاپیمای «بوران» شوروی از محل ساخت به محل پرتاب-فرود آن در عمق بیابان‌های قزاقستان شوروی (مرکز فضایی بایکانور) ببرد. «مریا»‌ی غول‌پیکر به تنهایی ۴۶۲ رکورد هوایی شامل ۲۴۰ رکورد جهان هواپیمایی و ۲۲۲ رکورد هواپیمایی اوکراین را جابجا کرده است.

نهاد حقوق بشر سازمان ملل به تحقیقات درباره اقدامات روسیه در اوکراین رای داد

 شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد امروز (جمعه) با اکثریت قاطع به قطعنامه‌ای رای داد که نقض ادعایی حقوق بشر در جریان اقدامات نظامی روسیه در اوکراین را محکوم می‌کند و یک کمیسیون تحقیق برای بررسی آن تشکیل می‌دهد.

پوتین: هیچ نیت بدی نسبت به همسایگان خود نداریم

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه گفت این کشور هیچ نیت بدی نسبت به همسایگان خود ندارد و تنها به اقدامات منفی دیگر کشورها پاسخ می‌دهد.به گزارش رویترز، رئیس‌جمهور روسیه در ادامه سخنانش، از کشورها خواست روابط خود را با روسیه عادی کنند و در اشاره به تاثیر تحریم‌های اعمال شده توسط ایالات متحده و متحدان غربی آن بر روسیه، متعهد شد که مسکو به تعهدات اقتصادی خود در قبال سایر کشورها عمل خواهد کرد.

عکس سقوط جنگنده روسی هم جعلی از آب درآمد

خبرگزاری فرانسه گزارش داد، تصویری که از سقوط یک جنگنده روس در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی منتشر شده مربوط به اوکراین نیست و قدیمی است.

 نیروگاه اتمی زاپروژیا به تصرف ارتش روسیه درآمد/ ناتو درخواست زلنسکی را رد کرد!/ نگاهی به خسارات تجهیزات اوکراین و روسیه در ۸ روز گذشته +نقشه و تصاویر

گوگل هم به جمع تحریم‌کننده‌های روسیه پیوست

رویترز نوشت، بزرگترین شرکت فروش تبلیغات آنلاین در جهان زیر فشار درخواست‌ها، تمامی تبلیغات خود را در روسیه به حالت تعلیق درآورد
 شرکت گوگل بعد از اینکه توییتر و اسنپ هم تبلیغات فروش آنلاین خود را در روسیه تعلیق کردند، دست به این اقدام زد، پیش از این اقدام گوگل تبلیغات خود را در شرکت‌های دولتی روسیه متوقف و ممنوع کرده بود. البته که تصمیم اخیر گوگل موقتی است و در صورت تغییر شرایط، وضعیت به حالت قبل باز می‌گردد. گردش مالی گوگل در سال ۲۰۲۰ در روسیه ۷۹۰ میلیون دلار بوده است.

مسدود شدن کانال‌های تلگرامی اسپوتنیک و راشا تودی در اتحادیه اروپا

کانال‌های تلگرامی خبرگزاری اسپوتنیک روسیه و شبکه روسی راشا تودی در کشورهای اتحادیه اروپا مسدود می‌شود.

روسیه پایگاه گردان «آیدار» در دونتسک را منهدم کرد

به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه گزارش داد نیروهای مسلح این کشور با پهپاد «اینوخودتس» پایگاه فرماندهی-دیده‌بانی گردان «آیدار» (از گردان‌های ملی‌گرایان اوکراینی) در دونتسک را منهدم کردند.

 نیروگاه اتمی زاپروژیا به تصرف ارتش روسیه درآمد/ ناتو درخواست زلنسکی را رد کرد!/ نگاهی به خسارات تجهیزات اوکراین و روسیه در ۸ روز گذشته +نقشه و تصاویر

حمله پهپادی روسیه به گردان نئونازی‌ها در دونتسک

به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه گزارش داد نیروهای مسلح این کشور با پهپاد «اینوخودتس» پایگاه فرماندهی-دیده‌بانی گردان نئونازی‌های اوکراینی «اِیدار» در دونتسک را منهدم کردند.

ثبت بیش از ۱۸ هزار پناهنده اوکراینی در آلمان

به گفته وزارت کشور آلمان، در هشت روز اول درگیری‌های اوکراین که در نهمین روز خود قرار دارد، بیش از ۱۸۰۰۰ نفر از اوکراین وارد آلمان شده‌اند.

کرملین: بحثی از امضای سند بین روسیه و اوکراین نیست

دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین امروز (جمعه) گفت که «هیچ صحبتی» درباره امضای هیچ نوع سند رسمی بین روسیه و اوکراین پس از دور دوم مذاکرات دو طرف در روز پنجشنبه نیست.

پسکوف در کنفرانس تلفنی با خبرنگاران گفت: دور دوم مذاکرات دیروز برگزار شد. اکنون به مذاکرات بستگی دارد. این فرصتی است که هیأت‌ها بدون واسطه‌های غیرضروری تمام عناصر مواضع را به یکدیگر منتقل کنند. موضع ما به اطلاع طرف اوکراینی رسیده است.

وی در پاسخ به سوالی در مورد امکان امضای هر گونه توافقنامه سطح بالا بین دو طرف، گفت: هنوز هیچ صحبتی در مورد (امضای) هیچ سندی وجود ندارد. گفت‌وگوهایی که انجام شد فرصت خوبی بود تا دیدگاه خود را به وضوح بیان کنیم.

ناتو درخواست منطقه پرواز ممنوع بر فراز اوکراین را رد کرد

ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو در کنفرانسی خبری بعد از نشست وزرای خارجه این ائتلاف نظامی در اشاره به درخواست رئیس‌جمهور اوکراین برای ایجاد منطقه پرواز ممنوع بر فراز این کشور گفت «موضوع منطقه پرواز ممنوع در این نشست مطرح شد، اما ائتلاف معتقد است که هواپیماها و نیروهای ناتو نباید در اوکراین باشند».وی افزود: مداخله مستقیم ناتو در درگیری در اوکراین باعث گسترش آن به کشورهای دیگر می‌شود.

 نیروگاه اتمی زاپروژیا به تصرف ارتش روسیه درآمد/ ناتو درخواست زلنسکی را رد کرد!/ نگاهی به خسارات تجهیزات اوکراین و روسیه در ۸ روز گذشته +نقشه و تصاویر

نشست اضطراری شورای امنیت در پی حادثه در نیروگاه اتمی اوکراین

به گفته سه دیپلمات سازمان ملل، در پی حملۀ به گفته آن‌ها نظامیان روسیه به نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا در اوکراین، شورای امنیت سازمان ملل متحد در ساعت ۱۱:۳۰ جمعه (به وقت محلی) در نیویورک نشست اضطراری برگزار خواهد کرد.

به گزارش سی‌ان‌ان، این یک نشست آزاد با سخنرانی یکی از مقامات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و یک مقام سازمان ملل خواهد بود.

سوئیس: از بسته تحریمی جدید اروپا علیه روسیه حمایت می‌کنیم

دولت سوئیس ضمن اعلام حمایت از بسته تحریمی جدید اروپا علیه روسیه، گفت معامله با بانک مرکزی روسیه دیگر مجاز نیست. دولت این کشور همچنین اعلام کرد: نیازهای گاز طبیعی ما برای زمستان امسال تامین شده و ما به دنبال تامین آن در اسرع وقت برای زمستان آینده هستیم.

پوتین: هیچ نیت بدی نسبت به همسایگان خود نداریم

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه گفت این کشور هیچ نیت بدی نسبت به همسایگان خود ندارد و تنها به اقدامات منفی دیگر کشورها پاسخ می‌دهد.

به گزارش رویترز، رئیس‌جمهور روسیه در ادامه سخنانش، از کشورها خواست روابط خود را با روسیه عادی کنند و در اشاره‌ای به تاثیر تحریم‌های اعمال شده توسط ایالات متحده و متحدان غربی آن بر روسیه، متعهد شد که مسکو به تعهدات اقتصادی خود در قبال سایر کشورها عمل خواهد کرد.

خرابکاران اوکراینی به نیروگاه زاپروژیا حمله کردند

ایگور کوناشنکوف، سخنگوی وزارت دفاع روسیه گفت که این تاسیسات هسته به طور عادی کار می کند و مدعی شد که این منطقه از روز دوشنبه تحت کنترل روسیه بوده است.

کوناشنکوف گفت: اما، شب گذشته در منطقه مجاور نیروگاه، تلاشی از سوی رژیم ملی‌گرای کی یف برای انجام یک تحریک هولناک انجام شد.

وی افزود: در روز ۴ مارس در حدود ساعت ۲ بامداد در حین گشت زنی در قلمروی محافظت شده در مجاورت نیروگاه، یک گشت سیار گارد ملی مورد حمله یک گروه خرابکاران اوکراینی قرار گرفت.

او گفت: به جهت تحریک به بروز آتشی متقابل به سمت ساختمان، از پنجره‌های چند طبقه از ساختمان مجتمع آموزشی واقع در خارج از نیروگاه، به سمت نیروهای گارد ملی روسیه شلیک شد.

کوناشنکوف تصریح کرد که نیروی گشتی روس برای سرکوب حمله به آتش پاسخ داد و "گروه خرابکار" مجتمع آموزشی را رها کرد و در حین خروج آن را به آتش کشید.

رئیس دوما: زلنسکی اوکراین را به مقصد لهستان ترک کرد

«ویاچسلاو ولودین» رئیس مجلس دومای روسیه امروز (جمعه) گفت رئیس‌جمهور اوکراین از این کشور گریخته است. این قانون‌گذار ارشد روس در روزهای آغازین درگیری‌ها در اوکراین گفته بود زلنسکی کی‌یف را ترک کرده و به شهر «لویو» گریخته است.

ناتو درخواست منطقه پرواز ممنوع بر فراز اوکراین را رد کرد

«ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو در کنفرانسی خبری بعد از نشست وزرای خارجه این ائتلاف نظامی در اشاره به درخواست رئیس‌جمهور اوکراین برای ایجاد منطقه پرواز ممنوع بر فراز این کشور گفت «موضوع منطقه پرواز ممنوع در این نشست مطرح شد، اما ائتلاف معتقد است که هواپیماها و نیروهای ناتو نباید در اوکراین باشند». وی افزود: مداخله مستقیم ناتو در درگیری در اوکراین باعث گسترش آن به کشورهای دیگر می‌شود.

«شارل میشل» رئیس شورای اروپا روز پنجشنبه گفت که اجرای منطقه پرواز ممنوع بر فراز اوکراین تصمیمی برعهده ناتو است، اما گامی بیش از حد است و خطر واقعی تشدید تنش و جنگ بین‌المللی سوم را در پی دارد. آمریکا هم با این درخواست اوکراین مخالت کرده است. 

تصاویری از گلوله باران منطقه ایرپین در کی‌یف

ارتش روسیه منطقه ایرپین در کی‌یف را گلوله باران کرد که در ادامه فیلم آن را مشاهده می کنید.

پارلمان اوکراین: زلنسکی در کشور است

پارلمان اوکراین پس از اظهارنظر یک مقام روسیه‌ای درباره خروج ولودیمیر زلنسکی از اوکراین، ادعا کرد که او همچنان در کی‌یف است و به لهستان نرفته است.

مایکروسافت فروش و خدمات خود را در روسیه متوقف می‌کند

شرکت مایکروسافت امروز (جمعه) اعلام کرد که «کل فروش جدید محصولات و خدمات مایکروسافت در روسیه را متوقف خواهد کرد».

۲۴۰ میلیون دلار از کمک امنیتی آمریکا به اوکراین تحویل شده است

مقام وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد، بیشتر کمک امنیتی ۳۵۰ میلیون دلاری آمریکا به اوکراین، تقریبا ۲۴۰ میلیون دلار از این بسته امنیتی تحویل شده است و بقیه نیز باید ظرف چند روز یا چند هفته آینده به اوکراین برسد.

وی تصریح کرد: تجهیزاتی که تحویل داده شده اند شامل قابلیت هایی مانند ضد زرهی می باشند که اوکراین بسیار به آنها نیاز دارد.

انتشار اطلاعات دروغ درباره نیروهای روسیه جرم شناخته می‌شود

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه با امضای قانونی، انتشار اطلاعات غلط درباره نیروهای روسی را جرم اعلام کرد.

وی همچنین قانون مصادره دارایی های خارجی هایی که حقوق شهروندان روسیه را نقض می کنند و محدودیت هایی را برای آنها اعمال می کنند امضا کرد.

شویگو: غرب کی‌یف را به توقف نسل‌کشی در جنوب غرب اوکراین نکرد

«سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه در گفت‌وگوی تلفنی با «آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل گفت که غرب، کی‌یف را به توقف نسل کشی در جنوب غرب اوکراین مجبور نکرد.

سعودی‌ها خواستار گفت‌وگو میان اوکراین و روسیه شدند

عربستان سعودی روز جمعه خواستار تقویت گفت‌وگو میان کی‌یف و روسیه برای حل بحران کنونی شد

سعودی‌ها حدود هفت سال است که همسایه جنوبی خود را آماج حملات قرار داده و تا کنون هزاران زن و کودک را به خاک و خون کشیده و بخش بزرگی از زیرساخت‌های یمنی‌ها را ویران کرده‌اند و همچنان نیز در سایه چشم پوشی نهادهای بین‌المللی به این جنگ ادامه می‌دهند.

فیس بوک در روسیه تحریم شد

سازمان نظارت بر رسانه های روسیه (روس کوم نادزور) روز جمعه در بیانیه ای اعلام کرد: دسترسی به شبکه اجتماعی فیس بوک در پاسخ به ایجاد محدودیت از سوی این پلاتفرم برای رسانه های روسی، محدود شد. 

در این بیانیه گفته شده است که از ماه اکتبر سال گذشته میلادی ۲۶ مورد نقض حقوق رسانه های ارتباطی توسط فیس بوک گزارش شده است.

شبکه فیس بوک اخیرا دسترسی کانال تلویزیونی زویوزدا، خبرگزاریهای ریانووستی و اسپوتنیک و تارنماهای لنتارو و گازتا رو را محدود کرد. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 124
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 15
  • IR ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
    5 7
    ۶ فروند هواپیمای جنگنده رو از کجا آوردین؟
    • IR ۱۵:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
      یک مسئول اتحادیه اروپا که اسمش فراموش کردم ( عینگ گردی داره) صحبت از وقوع جنگ سوم جهانی کرد . میگوئیم چه ربطی به جهان داره!!؟؟؟ ، غرب ، و اروپائی ها ، همان مو بور و چشم آبی ها که خودشان را مفتخرانه مانند مردم سایر نقاط جهان نمی دانند . با دنیای سوای دیگران با روسیه سر جنگ دارند . پس جنگ خودتان علیه روسیه را جهانی ننامید . و ربطی جز خسارت به اقتصاد مردم ندارد ، غرب باید بفهمد مردم دنیا هشیار شدند و اجازه تسری خود خواهی آنان و خسارت به خود را نخواهند داد و پشتیبانی نمیکند .
    • محمدایوب IR ۱۵:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
      5 8
      از توصندوق خانه مامان بزرگ تو
  • IR ۱۳:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
    3 17
    چه اسمش قشنگه، زاپــروژیـــا. خخ
    • GB ۰۳:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
      1 1
      باد ارباب روسیه بدجوری خوابید خخخخخخخخ
  • IR ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
    اگه کسی واقعا آزاده باشه و پیرو امام حسین و دفاع از مظلوم که چهللل سال به ما آموزش میدادن الان بگه حرفای من اشتباست؟چون بخداااا قسم تو اون دنیا باید جواب بدیم ۱_کشور روسیه خودش همراه با اروپا سلاح های هسته ای اوکراینو نابود کردن و تضمین به جمایت همیشگی از اوکراین دادند فقط غرب نبوده.یه پای اون پیمان روسیه بوده که اللن اینحور زده زیرش.یه سرچ ساده هم بکنین هست همه جا. ۲_یه کشور مستقل میخواد عضو ناتو بشه و اصلا توی اون کشور جاسوس باشه الان این چیزا مجوز میده به روسیه که حمله کنههه و مردمشو و بچه هارو بکشهه و خونه زندگیشون اینحوررررر وحشیانه خراب کنه،؟؟ مثلا اللن آمریکا بگه چون ایران داره با روسیه متحد میشه پس باید بهش حمله کنم!!!اگه اوکراین کوچکترین تجاوزی به خاک روسیه کرده بود روسیه حق هرکاری رو داشت.بخدااااا یزرههه بدون تعصب نگاه کنین به ماجرا.مگه میشههههه یه کشور بگه چون همسایه من داره با دشمنم همکاری می کنه پس بزنمش!!!!!!! مگه ما یه عمرررر آموزش ندیدیم باید از مظلوم حتی شده با تعداد کم و حتی ضعیف تر از ظالم دفاع کردد؟؟اللن پس مردم کوفه زمان امام حسین باید منطقشون این می بود که امام حسینو تحریک کردن و چون سپاه یزید قوی تره باید از یزید دفاع کنیم که یه موقع از دست ما ناراحت نشه!!! شمارو به امام حسین قسم میدم فقط فکر کنین و بگین کجای حرفای من اشتباستتت.بخدااا باید تو اون دنیا جواب بدیننننن که چطوررر نگاه کردین و یه جنایتکار مردم یه کشورو به خاکو خون کشید و آواره کرد. بلهههه بخداااا منم قبول دارم آمریکا جنایت کارهههه اروپا جنایتکارههه.اون ها همم مردم و کودکارو کشتن مثل پوتیننن.ولی دلیل نمیشه از یه ظالم دیگه دفاع کنیمم بخاطر یه ظالم دیگهه.آزادگیییی اینو حکم می کنهههه.بر طبق اصول امام حسین ما باید همینطور که کنار مررم یمن می جنگیم کنار مردم اوکراینم بجنگیم بدون ترس از چیزی
    • IR ۱۴:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
      51 81
      خیال می کنی اسم امام حسین را بیاری ما به جوش میاییم؟ شما تا می تونین برای مظلوم نمائی اجنبی های وطن فروش تلاش می کنید خوب پس بدون در قراراد میسک اوکراین متعهد شد که به ناتو نپیونده ولی زد زیرش. خوب یمن و عراق و سوریه افغانستان تحریم ایران به همون امام حسین مظلومن خوابت نبره! در ضمن شما از نظر همون مظلوم ها اصلا ارزشی نداری چون نه سفید پوستی نه مسیحی، البته شاید هم هستی ادای ایرانی هارو درمیاری. جهان سومی هستی وبی ارزش
    • IR ۱۴:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
      44 67
      خوب برو بجنگ کسی جلتو نگرفته ولی شهید راه شیطان بزرگ می شی چون شیطان بزرگ آمریکا جهانخوار از این کار خوشش میاد و دوست داره شما همین کارو بکنی
    • IR ۱۵:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
      55 69
      حرفت خوبه ولی آسیاب به نوبت شما اول برو فلسطین بر علیه کودک کش بجنگ چون ۷۰ سال ظلم کردن بعد برو یمن گه ۸ ساله جنگه بعد اگر فرصت شد برو اوکران
    • IR ۱۵:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
      21 14
      بدون تعصب اگر باشیم ریشه ماجرا برای چند روز پیش و فقط ماجرای ناتو نیست خیلی موارد هست. کلا جنگ محکوم هست به هر شکل. نمونه بارز عدم جنگ و زندگی بدون جنگ اقوام ساکن در آمریکای مرکزی و جنوبی بودن که محقق ها با دلایل متعدد از جمله نداشتن دیوار و دفاع و ... متوجه شدن اصلا آنها اهل جنگ نبودن و نیازی هم به دفاع نداشتن ( که توسط همین نژادپرستان که این اواخر چهرشون بهتر معلومه قتل عامل شدن و شهرهایشان نابود و طلاهایشان غارت شد ) منظور اینکه اگر اختلاف نباشه یا ایجاد نشه یا دنبال تنش نریم یا زورگو نباشه و... جنگی هم نیست. اما ماجرای اوکراین ساده نیست مثلا از گردان آزوف و جنایت های آنها چیزی شنیده اید فکر کنید در کشورهای اطراف ایران سازمان های رسمی و قسمتی از نیروهای کشورهای اطراف و نه گروه ناشناس بوجود بیاد که علیه ایرانی ها و مسافرین و ... حملاتی انجام بدهند و مردم و بچه های غیرنظامی را بکشند آیا ایران نباید واکنش دهد. البته موافقم هر کشوری آزاد است با هر کشوری و پیمانی ارتباط داشته باشد اما همه و همه کشورها نه اینکه چشم آبی ها و غربی ها بله برای بقیه نه. مثلا چرا آمریکا اجازه نداد شوروی در کوبا موشک اتمی مستقر کنه اما خودش در شرق اروپا و ترکیه مستقر کرده. چرا انگلیس باید جزیره نزدیک آرژانتین را از چند هزار مایل آنطرفتر بگیره اما آرژانتین چنین حقی نداشته باشه چرا آمریکا میتواند در چند ده کیلومتری ایران چندین پایگاه داشته باشد در خلیج فارس و ... اما ایران در چند صد کلیومتری آمریکا هم حق بردن قایق تندرو نداشته باشه. شاید یک علتش سیاست غلط در کوتاه آمدن و عقب رفتن جلوی زورگویی هست اگر برای هر کاری مقابله به مثل میشد از سالها پیش خیلی مشکلات امروز نبود( چه روسیه چر ایران چه آرژانتین چه کشورهای آفریقایی و ...) اگر پاسخ ترور ناجوانمردانه سردار سلیمانی محکم داده میشد شخصیتی مانند فخری زاده که دنیایی از اقدامات غیر قابل گفتن دارند ترور نمیشد میدانید خیلی ها در فکر هم به زورگوها باخته اند چه برسد به عمل مثلا فکر میکنید برای چند نفر قابل تصور و نه عمل هست که دانشمند شماره 1 آمریکا در حوالی واشنگتن دی سی ترور شود و آنها بدانند کار چه کشوری است و هیچ اتفاقی هم نیافتد. ما از 13 سناریوی پاسخگویی ضعیفترین را انتخاب کردیم به نظرشما آمریکا هم ضعیفترین را انتخاب میکرد. چرا ما نباید کاری کنیم
    • IR ۱۵:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
      13:42 ازدربی طرفی واردمیشی غرب پرست بعدکلی طرف کودتاگران نازی اوکراین میگیری. اسم. امام واسلام برزبان نیار. اگه میدونسی این یهودیان چه ظلمی دارن بمسلمانان میکنن هیچوقت دفاع نمیکردی ازشون. میگی اوکراین بیگناهه؟؟ پس 13هزارروس تبارتواین چندسال کشته شدن بدست کودتاچیان چی؟ 70هزارنیروتجهیزکرده بودن ک حمله کنن روس تباران ک روسیه چندبارتذکرداداماجدی نگرفتن وبستن به توپ لوهانسک رو.. روسهادیگه درصدد دفاع برامدن.. 13هزارکشته خیلیه اوکرابن یدونه غیرنظامیش زخمی نشده فهمیدی غربزده حقیر
    • SE ۱۵:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
      20 72
      اوکراین برای پیوستن به غرب تسلیحاتش را نابود کرد یا برای پیوستن به روسیه؟ جواب بده. امام حسین اگر خودش باشد آیا به آمریکا و اوکراین و همه حامیان اسراییل اعلام جنگ نمی دهد؟ این چه منطق احمقانه ای است که خیال کرده اید باید مثل بچه مظلوم و بدبخت نشست و تماشا کرد یک کشور شیطانی هر غلطی بکند تا تو دست از پا خطا نکنی و اگر حمله کردی متجاوزی؟ چطور در تجاوزهای آمریکا و اسراییل و سعودی یاد امام حسین نمی افتید؟ چون امام حسینتان هم قلابی و از جنس قرآن سر نیزه معاویه است.
    • IR ۱۶:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
      دادا کل حرف هات اشتباهه ..نمی دونم معیارت ازظالم و مظلوم چیه یا کشور مستقل که گفتی یعنی چی یا معیار پاسخ دادن به خدا در روز قیامتت چیه .و...ولی آزاده اون فوتبالیست ترکیه ایی که گفت مگر اروپایی ها و آمریکایی ها برای یمن و فلسطین هشتک میزنن که من بزنم. .
    • نیما IR ۱۶:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
      16 59
      آقا یه کلام. خلاصه بحران اوکراین: آمریکا به روسیه قول داد ناتو نره سمت شرق. اما مثل برجام دبه کرد. حالا روسیه زد تو دهن دلقک غرب. حالا شما بگید حق با کی هست
    • IR ۱۶:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
      91 14
      ۱۵:۰۳ خوب احمق خان داره میگه ما باید طرف مردم بیگاه باشیم چه فلسطین وچه اکراین داره درست میگه مگه پاره اجر تو کلت هست که بازم حرف خودتون را میزنید ؟؟؟؟ پوتین یه دیکتاتور خونخوار هست اینا همه تایید میکنن
    • IR ۱۶:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
      23 5
      خوب از نظر خدا وفرستادگانش هر دوسمت ملعون هستن چه پوتین خونخوار وچه عرب
    • IR ۱۶:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
      1 5
      الحمدالله رب العالمین ، دفاع از مظلوم ، یا همان ندا و هدف انقلاب ، موجب شده ، (حداقل) شعاع هزار و پانصد کیلومتری . به یک معنا ، جزیره ثبات باشه . یعنی چنانچه اگر کسی سوء نیت داشت . باید مراقب باشد ، چون ایران ، در این حوزه اجازه تعرض و عدم امنیت را به احدی نخواهد داد ، و این را همه متوجه شده اند که باید مراقب رفتار خود باشند . و بسیار مهم است .،
    • DE ۱۷:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
      11 32
      ۱۵:۰۳ <<< آلبانی چطوره؟ خیلی حوصله ات سر رفته؟
    • IR ۱۷:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
      30 6
      ۱۷:۲۲ - البانی تو سرت بخوره احمق مثل مرد دارم میگم از استان فارس هستم.خخخخ
    • IR ۱۷:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
      21 4
      دوستان من همون فرد ارسال کننده نظر هستم که کلی جوابیه داده شده به نظرم و خواستم در خصوص اونا جوابیه هایی رو عرض کنم البته کاش یه محیط بهتر بود با هم بحث می کردیم: از اول شروع کنم.دوستمون یسری تهمتا به من زدن که خودشون میدوننو خدای خودشون.بعد ایشون گفتن در قرارداد مینسک اوکراین تعهد داده عضو ناتو نشه.کجا همچین تعهدی داده؟؟؟؟قرارداد مینسک هست عزیز تو اینترنت یه سرچ ساده همه چیو نشون میده.اوکراین هیچ تعهدی در این رابطه نداده. برخی از دوستان در خصوص چیزی که گفتم فک می کنم شبهه دارن.ببینین دوستان در قرارداد بوداپست اگه سرچ کنین براتون میاره روسیه به همراه کشورهای اروپایی تعهد می کنن اوکراین در ازای از بین بردن تسلیحات هسته ایش ازش حمایت می کنن که روسیه کامل زد زیرش. یکی از دوستانم فرمودن ریشه درفلان داره و بهمان. خوب اصلا حرفت قبول دوست من.ما الان با خیلی از کشورا از قدیم مشکلات ریشه ای داریم و مارو عذاب دادن یهو بدون دلیل باید بهشون حمله کنیم و مردمشونو بکشیم و خونه هاشونو خراب کنیم و نابود کنیم؟؟؟بدون اینکه به خاک ما تجاوز کنن؟؟ در خصوص تهمتهای سایر دوستان هم که باز میسپارمشون به خدا. آزادگی این نیست که بر اساس منافعمون از یک ظالم حمایت کنیم و علیه یه ظالم دیگه باشیم آزادگی اینه که در برابر هر ظالمی بدون در نظر گرفتن منافعمون وایسیم.امام حسین اگه می خواست بر اساس منافعش عمل کنه هیچ جوری جنگش منطقی به نظر نمی رسید.
    • به ۱۶:۳۹ SE ۱۷:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
      10 15
      اگر بپذیری کوروش و نادرشاه هم دیکتاتورهای خونخوار بودند حرفت را قبول می کنم.
    • IR ۱۸:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
      11 10
      زلنسکی چندین بار ندای هل من ناصر ینصرنی سر داده.روشم فقط به غرب نبوده و خطاب به کل دنیا به صراحت گفت یعنی کسی تو این دنیا نیست به من کمک کنه از خاک کشورم دفاع کنم؟؟؟ جوابشو که ندادیم بعدش باید بد جواب بدیم
    • DE ۱۸:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
      12 8
      غصه نخور عزیز ، اروپایی ها یک میلیون همنژادهای اروپایی اکراینی شون رو پذیرش کامل کردند و قراره تا سه سال همه جوره حمایت دریافت کنند، مسکن ، حقوق ماهانه بیمه اجتماعی ، اجازه کار، لباس ، لوازم خانگی . برای 7 میلیون اکراینی دارند مسکن و غذا وحقوق ماهانه بیمه اجتماعی رو از حالا سازمان دهی می کنند. لطفا شما اگر خیلی خدا و وجدان ، غیرت و همت دارید بدادهموطن های ایرانی خودتون برس که توی این وضعیت کرونا بعضی خانواده ها کار و درامد و نان ندارند. از قدیم گفتند چراغی که به خانه رواست برای غریبه حرام است! پس شما لازم نیست الکی غصه اکراینی ها رو بخوری و کاسه داغ تر از اش براشون بشی. راست میگی برو بیرون ببین تو محله خودتون چند نفر بی بضاعت و بدون نون و درامد هستش. براشون نون بخر ببر درخونشون به اشون بده. این بیشتر ثواب داره ، امام حسین (ع) و صاحب الزمان(عج) ازت راضی میشن.
    • IR ۱۹:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
      11 13
      شما دارین آسمون را به ریسون می بافین که از پوتین پلید حمایت کنین چرا ؟؟؟ اکثر مردم مذهبی با کمونیست و پوتین مشکل دارن ولی صدایشان به جایی نمی رسد
    • IR ۱۹:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
      14 12
      من با چشمان خودم دیدم در هواپیما سازی هسا چطوری مرد و زن اوکراینی داشتند به ایرانی ها هواپیما سازی یاد می دادند . ایا این جواب خوبی های مردم اوکراین است . ما می توانستیم از طریق اوکراین گاز به اروپا صادر کنیم .آیا مردم اوکراین این کار ما را فراموش می کنند.
    • به ۱۸:۰۱ - SE ۱۹:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
      7 29
      انا الحق فرعون کجا و انالحق منصور کجا. ابن زیاد هم روزی که جلوی مختار درمانده شد شعار هل من ناصر دارد. جرج بوش هم بعد از 11 سپتامبر شعار هل من ناصر داد! یادت رفته؟ حالا بگذار این مردک صهیونیست و شومن که خودش عامل اصلی این جنگ شده هم چنین شعاری بدهد.
    • به ۱۹:۰۲ - SE ۱۹:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
      7 37
      فعلا که صدای این مردم مذهبی شما را در تمام رسانه های عالم دارند عربده می زنند. البته چون ساکن آلبانی هستید و احتمالا از پیرمردهای آلزایمری سازمان هستید یاد آوری می کنم که قرصهایتان را بخورید. چون سی سال است که کمونیسم مرده و پوتین هم رسما مسیحی است.
    • IR ۲۰:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
      4 0
      آقای هسا . چطوری ؟ خوبی ، این دفعه چندم هست این مطلب را تکرار میکنی . دو دو تائی با خودت بکن ، لابد انتظار داری آدم بفرستیم ور دست زلنسکی ، که مثلا اوکراینی ها فراموش کنند یا نکنند ، دنیا را بپا ، همان همسایه های نزدیک و عضو ناتو جیک میزنند ، اگر به کشورهای ثروتمند اروپا بر نمیخورد ، همین بساط قهوه و لباس های اهدائی مردم که بتصویر میکشند را نمیدیدی ، چون بقیه توان همین را ندارند ، حتی وسیله جابجائی و اسکان . فعلا که بیرقدار میرسه ،پاضافه موشک های ضد تانک و هوا ، بیشتر از هر چیز دیگر ، که مردم مستاصل اوکراین ، عین مردم افغانستان و یمن و ،،، ، مثل مواد غذائی و بهداشتی بدان ها نیاز مبرم دارند
    • IR ۲۰:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
      0 30
      ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳ این یه بیناموس آلبانیاییه...
    • IR ۲۰:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
      1 0
      آقای هسا . چطوری ؟ خوبی ، این دفعه چندم هست این مطلب را تکرار میکنی . دو دو تائی با خودت بکن ، لابد انتظار داری آدم بفرستیم ور دست زلنسکی ،...جواب ..دوبار گفتم صد بار دیگه هم می گم اونها به گردن ما دین دارن . من دیدم که چگونه کلاس درس اوکراینی گذاشته بودند. شما جواب من را ندادید . من نگفتم برویم کمک مردم اوکراین . گفتم برای نجات اونها دعا کنیم و در غم آنها شریک شویم .گفتم .اگر مسوولین مجبورند چیزی نگویند ولی ما مردم مجبور نیستیم . گفتم رضایت دادن به ظلم گناهش مثل ظالم است . افتاد
    • DE ۲۱:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
      5 3
      عجب جوکی! از کی زلنسکی صهیونیست نژادپرست شیعه حسینی شده ما بی خبریم؟ به حق حرفهای نشنیده! تو غصه زلنسکی رو نخور و ناراحت نباش 18000 لات و لوت هایی شبه داعش اروپایی و ازکشورهای دیگه با دست مزد بالا وارد اکراین کرده!
    • IR ۲۲:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
      0 37
      مثل اینکه اگر روسیه پیشدستی نکنه اوکراین و ناتو روسیه را ضعیف و تجزیه میکنند و الان جنگ پ خرابی هم داخل اوکراین هست
    • به ۱۹:۳۳ هسا IR ۲۲:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
      56 0
      اگر جرات داری بگو آن زمان هم که در ایران بودند به دستور روسیه در ایران بودند و وقتی دولت نارنجی آمریکایی آمد ایران را رها کردند. اگر جرات داری بگو به دستور اربابشان آمریکا از ایران نفت و پسته هم نمی خرند چه رسد به گاز.
    • IR ۰۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
      0 6
      غرب باید به کشاورزی برگردد. اسم امام حسین در دفاع از نازی های اکراینی نبر. مرگ بر ضد و لایت فقیه چه آگاه باشند چه ناآگاه
    • IR ۰۴:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
      1 0
      اگر امریکا به ایران حمله میکرد اوکراین به ما کمک می کرد؟ همانطور که در جنگ عراق، اوکرایت طرفدار امریکا بود و به عراق نیرو فرستاد، بر ضد ما هم به امریکا کمک می کرد‌.
    • IR ۰۶:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
      1 0
      نظرت در مورد جنایت و نسل کشی اوکراین در شهر های جنوب و جنوب غربی اوکراین چیه .
    • IR ۰۸:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
      1 56
      داداش قضیه روسیه و اکراین همون مثل معروف ، پیشگیری بهتر از درمان است همون کاری که ما با داعش کردیم و جلوی گسترش اونو قبل از اینکه وارد خاکمون بشه گرفتیم و در نتفه خفه کردیم الان هم روسیه داره این کارو می کنه و جلوی گسترش ناتو رو قبل از اینکه وارد خاکش بشه رو می گیره ، فراموش نکن که چندین ماه بود که روسیه از طریق گفتگو سعی کرد اوکراینو قانع کنه که ناتو رو وارد کشورت نکن ولی رئیس جمهور دلقک ، نفهم و دست نشانده امریکا نپذیرفت و در واقع خون تمام کسانی که داره در این جنگ می ریزه بر عهده مسئولین کشور اوکراینه
    • IR ۱۸:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۵
      1 0
      ای کاش برای یمن هم این همه از عدالت میگفتی
  • از شهرستان سراب IR ۱۴:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
    3 1
    سازمان ناتو و اتحادیه اروپا و آمریکا سالها با دادن وعده مبنی بر به عضویت شناختن اوکراین و معطلی برای پذیرش ان کشور در این سازمان موجب حمله روسیه به اوکراین شدند چرا که اگر تعلل نمیکردند شاید امروز روسیه جرات حمله به اوکراین را نداشت
  • NL ۱۴:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
    15 41
    -خدایا ما منتظر شاهِ جهانیم---------- اللهم العجل لولیک الفرج ___(فارغ از متن این خبر) لطفا برای ظهور امام زمان ع دعا کنیم.---العجل العجل العجل یا مولانا یا صاحب الزمان
    • IR ۱۴:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
      6 14
      جان مادرت دیگه ننویس
    • IR ۱۵:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
      14 80
      چرا ننویسه خب مثل این زنگ ساعت داره اطلاع میده یک چندثانیه دعا کنی برای ظهور مگه بده
  • فرید IR ۱۴:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
    5 1
    روس ها باید سیایت تلفات حداقلی وارد کردن به طرف اوکراینی رو کنار بزارن چون باعث تلفات حداکثری از خودشون و فرسایشی شدن جنگ میشه و یه نفغ بوق های تبلیغاتی آمریکا، دو تا گردان تکاور اسپتناز کافیه تا اوکراین رو ظرف دو روز شخم بزنن و تحویل بدن
  • IR ۱۴:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
    13 8
    به نظر میرسه این جنگ لااقل تا یک ماه دیگه ادامه داشته باشه و با این وضع تلفات نظامی روسیه بسیار بالا خواهد رفت از نظر واکنش سایر کشورها شاید روسیه فکر نمیکرد واکنشهای جهانی تا اینقدر شدید باشه ارسال کمکهای نظامی فراوان برای اوکراین کار را بروی روسیه خیلی سخت خوئاهد کرد ترکیه هلند استونی بلژیک کانادا استرالیا امریکا المان فرانسه ایتالیا فنلاند و... کمکهای گسترده نظامی اقتصادی میکنند تحریمهای گسترده و بستن اسمان کشورها و تحریمهای تیمهای ورزشی بنظرم همه اینها بعلاوه مقاومت خارج از تصور زلنسکی روسیه را به میز مذاکره خواهند کشاند چرا که پوتین نمیخواهد مثل عربستان در باتلاق بیفته
  • مجتبی از زنجان IR ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
    0 1
    حرفی برای گفتن نیست حرفا گفته شده مشکلات حل بشه همه کشورها اما مگه بگفتنه
  • بایراق IR ۱۴:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
    17 7
    سلام‌‌وواقعیت‌اینست‌که‌نه‌شما‌نه‌روسیه‌ونه‌غرب به‌سرکردگی‌امریکا‌انتظارچنین‌مقاومتی‌از‌اوکراین را نداشت.اگر‌اوکراین‌موشکهای‌دوربرد‌غیر‌اتمی داشت‌پوتین‌.واقعا‌مستاصل‌میشد‌ایران‌باید‌برد‌ موشکهایش‌رابیشتر‌کند
  • رضا IR ۱۴:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
    121 9
    روسیه همیشه متجاوز بوده و خواهد بود بارها به ایران حمله کرده و در روز عاشورا ثقه الاسلام و یارانش را به دار کشیده و حرم امام رئوف را به توپ بسته و در ایران در آذربایجان پیشه وری و در کردستان قاضی محمد را علم کرده
    • IR ۱۵:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
      11 3
      البته انگشت کوچیکه آمریکا و انگلیس نمیشه جدا کردن افغانستان ، بحرین ، هیرمند و بخشی از ترکیه کودتای ۲۸ مرداد جنگ تحمیلی علیه ایران تولید داعش جنگ در افغانستان عراق سوریه لیبی فروش اسلحه به گاو شیرده برای مردم مظلوم یمن تحریم ظالمانه علیه ایران مخصوصا سرطانیها اسقاط هواپیمای مسافربری حمایت از قده سرطانی تحریک روسیه نقض توافق با اوکراین اووف خسته شدم ولی کو فهم سالم
    • SE ۱۷:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
      5 33
      همان روسیه متجاوز می توانست ایران را تصرف کند و به پشت ارس بر نگردد. کشتن مدعیان شیخیه و بابیه هم برای مردم ایران مایه خوشحالی بود و برای همین از اعدام آنها که اسم بردی ناراحت نشدند. این بدبختی است که امروز شیاطین را قهرمان می کنند.
    • IR ۲۰:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
      77 3
      سرزمین هایی که روسیه جدا کرده حداقل ۲۰ برابر هرات و بحرین و... هست.ضمنا روسیه راست به ایران حمله کرد و این مناطق را تصرف کرد در حالی که انگلیس با تحریک یا خواست مردم خود این کشورها جداشون کرد. در جنگ جهانی هم روسیه اول. تهاجم را شروع کرد.بزرگترین حامی سلاح صدام هم روسیه بود هنوز هم هست...
    • به ۲۰:۱۴ - SE ۲۲:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
      2 0
      پس می گویی روسبه مردانه و علنی جنگید و پیروز شد. انگلیس با خباثت و حقه بازی. روسیه همسایه بود و انگلیس غریبه. خودت جواب خودت را دادی. ضمنا جهت اطلاع تو کل کشور ترکمنستان را خود ایران به روسیه هدیه داد. برای آنکه لشکر ایران از ترکمنها شکست خورد و گفت اینجا را روسیه بگیرد تا امنیت خراسان برقرار شود. در پیمان آخال
    • IR ۲۲:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
      29 6
      همان روسیه متجاوز می توانست ایران را تصرف کند و به پشت ارس بر نگردد...جواب ..غلط می کرد .مغولها هم ایران را اشغال کردند .گرفتن یک منطقه راحت ممکن است باشد ولی حفظ منطقه خیلی سخت است .نباید عهد نامه گلستان و ترکمنچای را امضا می کردند .مردم خودشان کشورشان را پس می گرفتند
  • IR ۱۴:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
    10 19
    ١۶ هزار مزدور خارجی که وارد اوکراین شده اند، همان نیروهای ناتو هستند که برای جنگ با ارتش روسیه آماده شده اند. ناتو به صورت نامحسوس در حال انتقال نیرو و تجهیزات به اوکراین می باشد. ارتش روسیه باید با همکاری بلاروس غرب اوکراین را اشغال کند تا مانع ورود زمینی تسلیحات ناتو به اوکراین شود. همچنین مانع از ورود هرگونه هواپیمای ترابری نظامی از اروپا شود. در آن صورت روس ها فاتح میدان خواهند شد.
  • ۱۴:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
    4 38
    استراتژی تروریستهای آمریکایی و غربی در اوکراین و سوریه یکی هست.در سوریه داعش رو با مزدور های وهابی افراطی چند ملیتی درست کردند در اوکراین هم دارن مزدورهای چند ملیتی رو تسلیح میکنند! باید شاهد زمین سوخته کردن اوکراین با تخریب عمدی این مزدوران باشیم! البته هنوز سوریه هدف اصلی تروریستهای آمریکایی و غربی است اینها ردکم کنی هست!
  • IR ۱۴:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
    4 0
    وزیر نفت ایران به طور صریح و مستقیم از آمادگی ایران برای تبدیل شدن به صادر کننده و گذرگاه انتقال گاز به کشورهای همسایه و کشورهای اروپایی حرف زد. احسنت
  • مهدی IR ۱۵:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
    59 8
    پوتین به زباله دان تاریخ می پیونده مثل بقیه جنایتکارها
  • محمدایوب IR ۱۵:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
    18 51
    آن بدبختهای خود حقیر بین وغربگدا ببینند عربستان ومتحدین عرب وعبری وغربی او 8سال مردم مظلوم یمن را قتل و عام میکنند صدایی از حامیان حقوق بشر و سازمان ملل متحد آمریکایی در نیامد حالا 10روز است به اوکراین حمله شده چند جلسه فوق العاده تصویب تحقیقات تشکیل میدهند آیا یمنی‌ها وسوری ها وعراقی ها وافغانها بشر نیستند
    • IR ۱۶:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
      26 16
      ۱۵:۵۸ تو چکارت به مردم یمن هست ؟؟؟؟؟؟!!!! کلاه خودت بگیر تا باد نبره الان که جنگ تو یمن شدت نداره واکراینه که مردم بیگانهش دارن توسط دیکتاتور خونخوار قتل عام میشن
    • DE ۱۷:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
      4 39
      ۱۵:۵۸ <<< آلبانی چطوره؟ خیلی حوصله ات سر رفته؟
    • IR ۱۷:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
      32 1
      ۱۷:۱۳ فارسم احمق.خخخخ
    • DE ۱۷:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
      19 35
      برو بابا! یمنی های مظلوم هیچ کس در اینهمه بمب باران ها یک تیکه نان هم به اشون نمیدند. همه جا رو بستند و راه خروج از کشورشون رو هم ندارند .کسی به دادشون نمیرسه و سعودی و اماراتی ها با بمب افکن هاشون دارند ناجوانمردانه از بینشون می برند. ولی اکراینی ها چمدان بدست بشکل میلیونی همه کشورهای اروپایی درهاشون رو به روشون باز کردند و ازشون پذیرایی گرم میکنند. تلویزیون های اروپا که داره گزارش ها رو نشون میده.
    • IR ۱۷:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
      20 25
      اتفاقا یمن بسیار اهمیت داره ، امارات و عربستان با سوء استفاده از اتفاقات اوکراین به جنایت خود ادامه میدهند ، اگر زورشون میرسید ، دلشان می خواست . پیشروی هم بکنند . اما کور خوندن ، مردم مقاوم یمن باج به دشمن نمیدهند ، و درود ما نثارشان باد . ضمنا مطلب کلاه اینجا هیچ معنی ندارد .
    • به ۱۶:۴۲ - SE ۱۸:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
      5 18
      راست می گویی شدت ندارد چون هر قدر هم قتل عام شوند خبرشان نمی رسد. برای کسی هم مهم نیستند. اصلا تجاوز حق مردم بیگناه آمریکا و اوکراین است که حق دارند سربازانشان را برای حمله به عراق و افغانستان بفرستند. مردم گناهکار یمن و فلسطین و لیبی و عراق و افغانستان و سومالی و صربستان و.. همه باید کشته شوند.
    • IR ۱۸:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
      39 19
      ۱۸:۱۷ حالا به فرض شما راست میگید یعنی واقعا راضی هستید چون مردم یمن کشته میشن مردم اکراین هم قتل عام بشن؟؟؟؟؟؟!!!!! کاملا مشخصه شما منطق ندارید ومیخواید از پوتین خونخوار جنایت کار حمایت کنید
    • DE ۱۹:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
      9 52
      مردم اکراین کجا قتل عام می شن؟ این خبر رو از کدوم جیب ات الکی دراوردی ؟ ما وسط اروپا زندگی می کنیم و هر دقیقه شاهد اخبار اینجا هستیم. امروز فقط تا این لحظه 17000 اکرایینی با سلام و پذیرایی گرم ویژه وارد آلمان شدند! قراره در اروپا تا 7 میلیون اکراینی بمدت سه سال پذیرش و ساپورت کامل و ازشون بشه.
    • IR ۱۹:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
      36 4
      ۱۹:۰۲ شفات بده پس مثل اینکه خبر از هیچی نداری تا 200الی300نفر غیر نظامی که خود روسیه اعتراف کرده
    • به ۱۸:۳۵ - SE ۱۹:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
      14 42
      من شخصا راضی هستم که تمام اوکراینی های صهیونیست نارنجی که به زلنسکی و قبلش به عاملان انقلاب نارنجی رای دادند و از اسراییل حمایت کردند و سربازانشان را به عراق و افغانستان فرستادند قتل عام شوند. البته روسیه متاسفانه چنین کاری نمی کند.
  • DE ۱۷:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
    12 41
    زلنسکی و دوستان نازی اش باید دستگیر و در دادگاه محاکمه و مجازات شوند، درست مثل دادگاه نورنبرگ.
    • DE ۱۸:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
      7 42
      کاملا درسته زلنسکی باید برای حماقت ها و نژادپرستی اش محاکمه و نابود شود. در آلمان قراراست به آوارگان اکرائین تا سه سالتحت پوشش هر نوع کمکی قرارگیرند. تابحال یک میلیون اکراینی به کشورهای اروپایی وارد شده اند و با توجه به آمارها قراره 7 میلیون اکراینی بیان و به اشون پول و خانه و بیمه اجتماعی و اجازه کارداده بشه. برای همین آوارگان بشکل سیل اسا دارند میان.
    • DE ۱۹:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
      5 56
      برای چی الکی یکعده طویله نشین البانی دارند منفی میدن؟ چون حرف حق تلخه ! نه ! ما وسط آلمان زندگی می کنیم و مثل یک عده ابله فقط اخبار بی بی سی و انترنشنال گوش میکنن ، به این رسانه های خائن مغرض گوش نمیدیدیم بلکه کانال های رسمی آلمان و اروپا دارند ورود 17000 اکراینی رو با اب و تاب نشون میدن. قراره کشورهای اتحادیه اروپا تا 7 میلیون اکراینی رو پذیرش کنند.
    • DE ۰۱:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
      0 44
      زلنسکی نژادپرست صهیونیست راحت طلب رفته بغل امریکایی ها در سفارت امریکا توی لهستان برای خودش جا خوش کرده بعد یک عده اینجا برای این زلنسکی ترسو تره خورد میکنن.
    • IR ۰۲:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۵
      1 0
      یارو خودش نوشته خودشم تو زمانهای مختلف اومده جواب خودشو داده خخخخخخ بنده خدا یادش رفته وی پی انشو خاموش کنه پرچمش تابلوش نکنه این دفعه رو اخراجش نکنید از حمع سایبریا. 90 درصد نظرات همینجوریه خط میدن میگن برید اینجوری بنویسید
  • IR ۱۷:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
    1 5
    ایران می تواند با صادرات گاز به اروپا روابط با غرب را بهبود بخشد . ضمنا ما که به دنبال تولید بمب اتم نیستیم .پس چرا وانمود می کنیم که می خواهیم بمب اتم بسازیم.
    • DE ۱۸:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
      0 2
      دادا! اروپایی ها اونقدر موذی و نامردند که نگو ! تو آلمان روزهاست تو تلویزیون هاشون سران حکومتی شون دارند میگن میخوان از قطر گازشون رو وارد کنن و نیروگاههای اتمی جدیدی رو بسازند تا نیازی به گاز کشورهای دیگه نداشته باشند. ای کاش ماهم عرضه داشته باشیم و انرژی هسته ای مون رو چهارچنگی بچسبیم . غیرت کنیم و دهن هر اصلاحاتچی که دم از نداشتن نیروی دفاعی بازدارنده نظامی میزنه رو همه ملت ایران برای همیشه گل بگیرند تا برای همیشه توبه کنن. زیرا امنیت نباشه هیچی نیست.
    • IR ۱۹:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
      1 0
      ایران همیشه گفته فناوری هسته‌ایش صلح آمیز هست موضوع این هست که طرف مقابل دست از دروغگویی برنمیدارد و بدون سند و شاهد تهمت می زند.
    • به ۱۸:۳۵ - SE ۱۹:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
      4 0
      ببین عزیزم اروپای عزیزت حتی نفت و پسته ایران را هم تحریم کرده است. گاز پیشکش. گاز را از قطر و آمریکا می خرد. ایران هم وانمود نکرده بمت اتم می سازد. شما به خودتان چنین وانمودی کرده اید! عین قصه دروغ آش دادن سر کوچه.
  • IR ۱۸:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
    3 50
    اجاق کور آلبانی نشین هر وقت یک داستانی میشه امثال تو به اسم شهرهای مختلف ایران می ریزن مثل آشغال تو فضای مجازی اونی که فکر میکنی خودتی.
  • patriot IR ۱۸:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
    3 37
    این آلبانی نشین بدجوری داره می سوزه که هویتش معلوم شده
  • IR ۱۹:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
    4 12
    مافیای غرب به شدت تلاش داره که از ایجاد هر اتحادی بین کشورها علیه تسلط اختاپوسی غرب با تفرقه‌افکنی جلوگیری کنه. غیرت‌ورزی جماعتی که تا امروز معنی غیرت رو نمی‌دونستن برای اوکراین، فقط و فقط در راستای همین هدف هست.
  • IR ۱۹:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
    52 18
    برادران محترم آیا کسانی که شهید بهشتی و شهید مطهری و بسیاری از عزیزان ما را شهید کردند چه تفکراتی داشتند . آیا اینها به تعبیر شما غرب گدا بودند .یا جوجه کمونیست .لطفا بفرمایید چه طوری این همه گروهک کمونیست طرفدار لنین و مایو در ایران درست شد .آیا کار دستگاه اطلاعاتی شوروی نبود . لطفا تاریخ انقلاب را بخوانید و ببینید چه کسانی میانه ایران را با غرب به هم زدند . چه کسانی هویدا را کشتند تا سنای آمریکا بیانیه صادر کرد . چه کسانی می خواندند آمریکایی بیروت رو خونت روی زمین است . آن زمان که صدام امام خمینی را از عراق بیرون کرد مگر غرب نبود که به ایشان پناه داد . اگر غرب بد است چرا حضرت آیه الله حایری یزدی فرزندش را فرستاد آمریکا تحصیل کند و در همانجا ماند . اگر غرب بد و جنایتکار است چرا ایران را تحریم دارویی و غذایی نمی کند . برادران قرآن می فرماید دشمنی باقومی موجب نشود عدالت را زیر پا بگذارید . این چیزهایی که می گویید و می نویسید شبیه حرفهای گروهک های تروریستی اول انقلاب است .اگر شما این افکار را داشتید چرا از اول نگفتید تا این گروهک ها عزیزان ما را ترور نکنند و مثل حزب توده طرفداری کنند.
    • IR ۲۳:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
      6 86
      نه عزیزم. اولا شوروی مرد. کمونیسم هم همینطور. ثانیا همه اینها که گفتی همه به قول امام خمینی چپ های آمریکایی بودند. باورت نمی شود؟ الان مجاهدین خلق در کجا هستند؟ حزب کمونیست ایران در کجا فعال است؟ کدام در شوروی بودند یا در روسبه؟ همین اصلاح طلبان فعلی آیا چپ های سوسیالیست دهه 60 نبودند؟ خود را فریب ندهید. ثالثا مشخص است در آلبانی هستی چون همین غرب عزیزت از بنزین گرفته تا دارو را برای ایران تحریم کرده است. رابعا تحصیل در غرب و خدمت به ایران افتخار است. اگر از دشمن بگیری و به خودی بدهی بد است؟ آنچه بد است خیانت است. کاری که تو می کنی با کامنتهای کثیفت. انتظار داری ما کور باشیم و نبینیم حمله آمریکا به سراسر جهان آزاد است و همین اوکراین منتظر بود نیروهایش را به ایران بفرستد.
    • IR ۲۳:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
      34 1
      ۱۹:۵۰ سلام دوست فایده نداره اینا تو سرشون به جای مغز سنگ وپاره اجر هست هرمدرکی معتبری هم بیارید قبول نمیکنن وانکار میکنند اینا باید تو همین حالت زندگی کنن وتو همین حالت هم با نادانی از دنیا بروند.
    • IR ۰۱:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
      0 0
      اشتباه به 23و42مثبت دادم
    • DE ۰۲:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
      0 75
      به به ! چشم ما روشن ! امریکا درحال حاضر 1500 تحریم به پای ایران بسته که 30 الی 40 درصد به اقتصادمردم ایران اسیب و زیان رسونده. حالا شما شدید وکیل مدافع امریکایی که هیچ ایرانی ازش دل خوش نداره و هرروز یک فتنه و خونریزی بدست نوکرش موساد کثیف در منطقه راه می اندازه. دانشمندان هسته ای ایران رو به شهادت میرسونه.امریکا همه اش در صدد تضعیف کشور ماهستند. هنوز داغ سردار شهید سلیمانی تازه است. بیماران سرطانی ما بخاطر ظلم و تحریم های نامردانه امریکا دارند پر پر میشوند و از دستمان میروند اونوقت شما میائید قران رو به نفع امریکا تفسیر به رای می کنی مثل منافقین. عدالت روامریکا 5 دهه است زیرپاگذاشته خواب تشریف داری. بقول امام (ره) امریکا شیطان بزرگ. شیطانی که ایران رو تحریم دارویی کرده تا داروهای حیاتی بدست بیماران سرطانی مون نرسه و فوت کنن. در مورد کمونیسم ، کمونیسم هم مرد رفت پی کارش. چند دهه است کفن و دفن و خاکش کردن ، استخون هاشون هم تاحالا پوسیده. زمان کفن و دفن سیستم سراپا شیطانی سرمایه داری امریکاهم فرامیرسه که اینهمه جنگ و فتنه ظلم در دنیا راه میندازه. با خواست خدا و ظهور ولی عصر(عج) این شیطان بزرگ رو از روی زمین برمداره. برو برای امریکات یک تابوت از حالا سفارش بده.
  • IR ۲۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
    88 1
    امام جمعه تبریز: حمله‌ نظامی از سوی هر کشوری که آغازگر جنگ باشد، محکوم است... لطفا اسم کشور متجاوز را هم ببرید .
  • US ۲۰:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
    7 38
    Soleimani as Hero in Latin amirca
    • IR ۰۷:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
      1 0
      عمو برو دیکته تو درست کن و America رو نوشتی amirca !؟؟ ؛)) Correct your dictation / (latin Amirca ) is wrong /false / ؛))) / Latin America is true
  • IR ۲۰:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
    0 0
    شماها چطونه ، ده مرتبه شماره عوض میکنین . وقت گیر آوردین
  • IR ۲۰:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
    36 1
    گروهک‌های تروریستی اول انقلاب شهید بهشتی را آمریکایی می خواندند . شهید مطهری را طرفدار سرمایه داری می خواندند . حرف آنها این بود که دموکراسی تفکر لیبرالیستی غرب است و ما باید دیکتاتوری پرولتاریا درست کنیم . می گفتند جمهوری اسلامی نباید دادگاه درست کند باید دادگاه خلقی باشد .وقتی کسی جرمش مشخص است چه نیاز به محاکمه دارد . می گفتند ما باید جامعه بی طبقه درست کنیم و حتی خرده مالک را قبول نداشتند .و آنرا بورژوازی می دانستند . کمک به فقرا را عملی ضد انقلابی می دانستند . و تنها راه رهایی را ریختن خون می دانستند .جمهوری اسلامی به لطف خدا و با فعالیت سپاه پاسداران این جرثومه های کثیف را ریشه کن کرد . حالا متاسفانه گرایش به کمونیست و تفکر خونریزی دارد احیا می شود . کمونیست دارد خودش را باز سازی می کند .حتی در آمریکا کمونیستها زیاد شدند . تفکرات مارکسیسم خیلی خطر ناک و غیر انسانی است . اگر غفلت کنیم ضربه می خوردیم.
    • IR ۲۳:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
      1 6
      ای کاش کمونیسم قابل احیا بود و حداقل از ترس آن همه که شده سرمایه داران دست و پایشان را جمع می کردند و کمتر ظلم می کردند اما به هر حال مرده زنده نمی شود. پوتین هم مطلقا کمونیست نیست و حتی رییس فعلی حزب کمونیست روسبه آقای گنادی زیوگانف که مخالف پوتین هم خود را مسیحی می داند. تو هم برو گمشو. به جای یاد دین افتادن یا جنایات بی پایان آمریکا بیفت که احدی نه تحریمش کرد نه خواستار جنگ با او شد.
  • IR ۲۰:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
    6 3
    من یک ایرانی ام که نه جنگ اوکراین نه یمن نه فلسطین عشق صدام اصن برام مهم نیستن چون هیچ کشوری برا ما که تحریم شدیدشدیم طره هم خورد نکرد اون فلسطینیام که همشون سلفین حالا هرچی میخاین واق واق کنید
  • IR ۲۱:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
    0 7
    فعلا که صدای این مردم مذهبی شما را در تمام رسانه های عالم دارند عربده می زنند. البته چون ساکن آلبانی هستید و احتمالا از پیرمردهای آلزایمری سازمان هستید یاد آوری می کنم که قرصهایتان را بخورید. چون سی سال است که کمونیسم مرده و پوتین هم رسما مسیحی است جواب ... با ادبیات خودت حرف می زنم .احمق جان بی سواد .اولا آلبانی جد و ابادت است . من عاشق جمهوری اسلامی هستم و نون خوار جمهوری اسلامی هستم .اگر خدای نکرده جمهوری اسلامی نباشد من و خانواده ام همه چیزم را از دست می دهم . یک بار یک هنر جو به پیامبر اکرم توهین کرد یه سیلی به او زدم دور خودش چرخید . توی بی سواد نمی دانی کمونیست چی هست که می گویی سی سال است از بین رفته .توی احمق یه بار می گی عضو سازمان هستی یه بار می گی کمونیست از میان رفته .اگه از میان رفته چطور من عضو یک گروهک کمونیستی هستم . با نون حرام شکمت را سیر کردی که به راحتی به علاقه مندان جمهوری اسلامی توهین می کنی و تهمت میزنی. مشرق نیوز لطفا سانسور نکن
    • IR ۲۳:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
      5 1
      تو خیلی غلط بی جا کرده ای خودت را طرفدار اسلام و جمهوری اسلامی معرفی می کنی و بعد همان حرفهای آمریکا را عینا تکرار می کنی. مگر منافق غیر از این است؟ آن ادعاهایت را هم برای خودت نگه دار. کمونیسم هم مرده زنده نمی شود. چیزی که امروز هست آتئیسم است. همه مدعیان کمونیسم در ایران هم عاشقانه آمریکا را دوست دارند و دارند به روسبه فحش می دهند! مثل خودت.
    • IR ۰۹:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
      0 0
      ۲۳:۱۵ چیه حتما پماد سوختنی میخوای.خخخخخخ
  • محمد IR ۲۱:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
    7 7
    روسیه گاز را به سوی اروپا ببنده همه شون آدم میشن
  • IR ۲۲:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
    4 8
    من شخصا راضی هستم که تمام اوکراینی های صهیونیست نارنجی که به زلنسکی و قبلش به عاملان انقلاب نارنجی رای دادند و از اسراییل حمایت کردند و سربازانشان را به عراق و افغانستان فرستادند قتل عام شوند...جواب ..تو مسخ شدی .
  • IR ۲۲:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
    4 5
    خیال می کنی اسم امام حسین را بیاری ما به جوش میاییم؟ جواب .جوجه کمونیستها از اسم امام حسین ع به جوش نمی آیند ولی ما اگر کسی قسم ابوالفضل بدهد کوتاه می آییم . اگر دین ندارید آزاده باشید . ایران سرزمین مردم آزاده است .از جوجه کمونیستها هم زخم زیاد خورده.
    • IR ۲۳:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
      5 1
      خوارج هم اسم قرآن که آمد با قرآن ناطق جنگبدند. خاک بر سرشان. ما هم خیلی از مدعیان دروغین دیانت اسلام آمریکایی زخم خورده ایم.
  • IR ۲۲:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
    8 9
    دفاع از پوتین دروغ گو باعث تفرقه می شود من یک ماه است با برادر بزرگترم قهر هستم چون پوتین را آدم با تقوا می دانست . میان مردم تفرقه درست نکنید .
  • IR ۲۲:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
    0 7
    ما منتظر شاهِ جهانیم،__اللهم العجل لولیک الفرج
  • IR ۲۲:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
    1 4
    در مورد سخن آقا یا خانم ۱۹:۳۳ عرض میکنیم که زمان جنگ تحمیلی عراق علیه ایران ما از لیبی سلاح وارد میکردیم و تحریم ها رو دور میزدیم سرهنگ قذافی دیکتاتور قطعا رایگان اون تسلیحات رو به ما نمی داده و قطعا بخاطر تحریم ها دولا و پهنا و چند برابر با ما اون تسلیحات رو حساب میکرده / حالا اوکراین هم به قول شما تو ساخت هواپیما به ایران کمک کرده پول صادرات خدمات مهندسی به ایران در زمینه ساخت هواپیما رو می‌گرفته و رایگان این کار رو نکرده / در ثانی اگر یه رهبر یا رییس جمهور یه کشوری (قذافی یا زلنسکی) با تصمیمات اشتباه خودش امنیت کشور و مردمش رو بخطر انداخته قرار نیست ما بریم از او و اشتباهش دفاع کنیم ولو اینکه یه زمانی اینها یه خدماتی به ایران کرده باشند / بگذارید با یه مثال مسأله رو برای شما روشن تر کنیم فرض کنید بنده زمانی به شما فلان مبلغ قرض داده باشم و من امروز بروم جنایت و قتلی رو خدای ناکرده مرتکب بشم بعد بیام به شما بگم چون یه زمانی به شما پول قرض دادن شما بیا در جبران خدمتی که به شما کردم قتل رو گردن بگیر آیا میتونم از شما چنین توقعی داشته باشم فقط بخاطر اینکه یه زمانی به شما پول قرض دادم !!؟ ؛)) آیا شما می‌پذیرید !؟ / قطعا نمی پذیرید ؛) چون شما مسئول اشتباه بنده نیستید / حالا اوکراین به قول شما زمانی در ساخت هواپیما به ایران یه خدمتی کرده حالا آیا ما باید بریم از اشتباهات و تصمیمات غلط رییس جمهور اوکراین دفاع کنیم چه خبره یه زمانی به ما خدمت کرده !!؟ چنین انتظاری کاملا غیر منطقی و غیر عقلانی است والسلام
    • IR ۲۳:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
      2 3
      لیبی و اوکراین به دستور روسیه با ایران همکاری کردند. از روی که با غرب ساخت و پاخت کردند رابطه با ایران را رها کردند.
  • IR ۲۲:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
    4 1
    سخنرانی های قدیم اردوغان که میگفت آذری ها ترک اصیل نیستند.
  • IR ۲۲:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
    4 2
    مسکو و پاریس باید استانی از استانهای ایران بشوند.
  • IR ۲۳:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
    0 2
    در مقایسه غرب و شرق غربی ها از شرقی ها بهترند ولی وجدان جمعی ایرانی از همه دنیا بهتر است . چون ما بهترین دین را داریم و بهترین مذهب. رهبر ما علی ع است که سفارش قاتل خودش را می کند .ما نباید خودمان را در حد کمونیستها پایین بیاوریم .قدرت نرم شیعه است که جهانگیر است نه قدرت سخت . کسانی که از پوتین حمایت می کنند .طرفدار جمهوری اسلامی نیستند .ایران مستعمره بشو نیست.
    • SE ۰۰:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
      0 6
      اصرار بر کمونیست خواندن روسبه اثبات کننده آن است که پیران خرفت آلبانی نشین طرف هستیم. جالب آنکه همان زمان که خود شوروی هم بود و کمونیسم نمرده بود امام خمینی می گفت اینها دارند شوروی را مطرح می کنند که آمریکا منسی شود.
  • IR ۲۳:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
    6 1
    یادم میاد موقع حمله آمریکا به عراق برخی مقامات دولتی کشورهای اروپای شرقی سابق مثل لهستان و اوکراین داشتن خودشونو واسه آمریکا می کشتن ! وقتی اولین سرباز لهستانی تو عراق کشته شد و جنازشو به شهر ورشو آوردن مقامات آمریکا پرست لهستان یک مراسمی واسش گرفتن که تو تاریخ لهستان سابقه نداشت ! انگار یه قهرمان ملی لهستان تو راه دفاع از کشورش مرده غافل از اینکه این سرباز در راه کشتن مردم بدبخت عراق در معیت سربازان تروریست آمریکایی کشته شده بود ! یا اون جمهوری چک که تو آمریکا پرستی دست کمی از لهستان و اوکراین نداشت و فورا دستور آمریکا برای احداث ایستگاه رادیو فردا در شهر پراگ رو اطاعت کرد ! واقعا هر بلایی سر این کشورهای آشغال آمریکا پرست بیاد حقشونه و در اصل چوب خداست و از آه مظلومان جنگهای متعدد آمریکا تو غرب آسیا بر سرشون اومده. اما اینکه زلنسکی یهودی همین جوری کورکورانه و مثل فیلمای هالیوودی میخواد آمریکا تو آسمان اوکراین پرواز ممنوع اعلام کنه آدمو یاد اظهارات خنده دار وزیر خارجه اصلاح طلبا میندازه که اونم بدون اطلاع از مسائل نظامی و با مشاهده فیلمای هالیوودی گفته بود آمریکا میتونه با یه موشک کل سیستم دفاع مرکزی ایران رو نابود کنه ! واقعا ببینین بجز اصلاح طلبا و کشورهای اروپای شرقی جایی تو کل دنیا پیدا میشه که واسه آمریکا اینقدر پپسی باز کنن ؟! از آمریکای لاتین گرفته تا آسیا و آفریقا و حتی مردم اروپای غربی (نه دولتهاشون) همه به شدت از آمریکا و نظام سرمایه داری متنفرن ولی اینا دارن واسه آمریکا غش و ریسه میرن ! بعد خودشونو روشنفکر ! طرفدار مدرنیته !!!!!! میدونن !
  • IR ۲۳:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
    3 10
    یک علت کندی حرکت ارتش. روسیه در اوکراین اینه که اوکراین مردم رو سپر انسانی قرار داده یعنی طرف میره جلوی تانک روسی می‌خوابه که جلوی حرکت تانک رو بگیره / از اونجا که روسیه متعهد به اینه که آسیبی به غیر نظامیان نرساند کندی در حرکت و عملیات هاش ایجاد میشه / حالا مردم اوکراین این رو از کجا یاد گرفتند از کودتای ترکیه ، یعنی تقریبا شک نداریم که ترکیه (همون کسی که داره پهباد به اوکراین میفروشه و میفرسته ) به اوکراینی ها یاد داده که غیر نظامیان و مردمش. برن جلوی حرکت ارتش روسیه رو بگیرن / ترکیه و ی اردوغان اینرو از ایران یاد گرفته بودند و موفق به شکست کودتا علیه دولت ترکیه شدند / ارتش روسیه برای دور زدن و خنثی کردن این شگرد اوکراین ( سپر قرار دادن مردم غیر نظامی برای کند کردن حرکت ارتش روسیه ) یه راه بیشتر نداره و اون اینه که به افراد غیر نظامی که از این طریق به ارتش اوکراین کمک میکنند و جلوی حرکت ارتش روسیه رو میگیرن از کمر به پایین شلیک کنه و اونها رو زخمی کنه و بعد از صحنه عملیات دور و متفرق کند / ارتش روسیه بهیچ وجه نباید غیر نظامیان اوکراینی را از بین ببره و بکشه بلکه اونها رو بطور موقت زخمی و از صحنه عملیات دور کند والا اگر بکشد با مقابله و خشم مردم و غیر نظامیان اوکراینی بیش از پیش مواجه خواهد شد / ارتش روسیه باید این نقشه و شگرد. اوکراین رو بدینوسیله خنثی کند و الا جنگ فرسایشی خواهد شد و به نفع غربی ها و حامیان اوکراین تمام خواهد شد
    • IR ۰۱:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
      2 8
      اون کردها بودن و دموکرات و کوموله که مردم را سپر انسانی میکردند
    • IR ۰۶:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
      0 14
      البته یه راه دیگه هم هست که شگرد اوکراین (سپر قرار دادن افراد غیر نظامی برای کند کردن پیشروی ارتش روسیه ) را خنثی می‌کنه منتها کمی برای ارتش روسیه زمان بر و خطرناک است و اون اینه که از همین شگرد علیه خود ارتش اوکراین استفاده کنید یعنی چی !؟ / هر اوکراینی و یا مزدور اوکراینی ( اعم از تروریست های داعشی که آمریکا به اوکراین منتقل کرده هم جزو همین مزدوران هستند و...) که اومد جلوی تانک خوابید یا به نحوی مانع حرکت ارتش روسیه شد رو فی الفور دستگیر و تمام لباسهاشو غیر از لباس زیر (شرت) در بیارن که مواد منفجره ای یا جی پی اس و موبایل همراهش نباشه و انتحاری نباشه ، عده ای شون رو روی تک تک تانک های کاروان نظامی روسی ببندند و عده ای شون رو ببرند داخل نفربر های روسی که در کاروان نظامی روس ها هستند / حالا فایده این کار چیه !؟ اگه ارتش و دولت اوکراین برای جان شهروندانش (همون چشم آبی ها) ارزش قائل باشه تانک ها و نفربرهای روسی که حامل غیر نظامیان اوکراینی هست رو مورد هدف و اصابت قرار نخواهد داد / با این روش ۱-هم شگرد ارتش و دولت اوکراین در سپر قرار دادن غیر نظامیان برای کند کردن حرکت ارتش روسیه خنثی میشه ۲-هم تلفات نظامی روسیه کاهش پیدا میکنه چون نمیتونن دیگه تانک ها و نفربرهای روسی رو بزنن ۳- اگر دولت و ارتش اوکراین این تانک ها و نفربرهای مذکور رو زد جلوی چشم دنیا رسوا میشه و معلوم میشه برای جان شهروندان اوکراینی ارزش قائل نیست ۴- از همون روش و شگرد. اوکراین علیه خودش استفاده میشه و این شگرد کاملا خنثی میشه ؛))
  • ناشناس IR ۲۳:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
    10 3
    ما خودمون مورد تجاوز عراق که شوروی سابق تسلیح کرده بود واقع شدیم پدر ودو برادر بنده هشت سال برای این آب وخاک جنگیدن وجان دادن واقعا تعجب می کنم از کسانی که از تجاوز روسیه به اوکراین دفاع می کنند بله آمریکا واروپا دشمن اما اینکه دومین ابر قدرت دنبا با آنهمه سلاح متعارف وغیر متعارف به یک کشوذر دیگه حمله کنه وانجا را به خاک خون بکشه واشتغال کنه ا وعده ای نادان آن را توجیح کند اگر این روش یک روال بشته وهرکه قدرت داشت بکشور دیگه حمله کنه وچون بمب اتم داره کسی نتونه جوابش بده با اسرائیل خون خار وبقه قلدر های عالم چه فرقی می کنه چون شما از آمریکا بدتون می آید روسیه هر کاری کرد درسته این از مرام ایرانی وجوان مردی بدوره ما که کار برای مردم بی گناه از دستمون کاری برنمی اید حداقل باید آزاده باشم واقع باید گفت داریم بکجا می رویم ما وقتی شوروی به افغانستان حمله کرد با اینکه آن زمان یک ابر قدرت یکتاز بود حملشو محکوم کردیم واقعا باید بعضی ها در انسانیت خود کمی فکر کنند
    • SE ۰۰:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
      0 8
      جواب تو خیلی ساده است. مگر نمی گویی روسیه دشمن است؟ سر مار را به دست دشمن بکوب تا از یکی آسوده گردی. اوکراین هم دشمن بود. منتظر اینکه آمریکا به ایران حمله کند تا نیروهایش را به کمک آمریکا بفرستد. حالا به خودش تجاوز شده؟ به جهنم. حقش است.
  • IR ۲۳:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
    0 4
    " رئیس‌جمهور روسیه در ادامه سخنانش، از کشورها خواست روابط خود را با روسیه عادی کنند و در اشاره به تاثیر تحریم‌های اعمال شده توسط ایالات متحده و متحدان غربی آن بر روسیه، متعهد شد که مسکو به تعهدات اقتصادی خود در قبال سایر کشورها عمل خواهد کرد." بعد بگید تحریم اثر نداره
    • SE ۰۰:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
      0 0
      اگر وابسته شده باشی اثر دارد. روسیه ای که محتاج فروش نفت باشد البته تحریم رویش موثر است. یاد بگیرید دلار را از معیار ارزش بودن بردارید.
  • رزا CA ۰۱:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
    6 0
    اين حضراتى که داد از جنگ بر عليه اين و آن صحبت و يا بعضا پشتيبانى مى کنند متوجه هستيد که پوتين چگونه با تهديد و اعمال جنون آميز خود قصد دنيا را کرده است به طوريکه ممکن باعث سلب زندگى خود شما نيز شود. زراد خانه هاى هزاران بمب هسته اى امروزه بيش از صد کيلو تن شعاع تخريب چندکيلومترى دارند مقايسه کنيد با بمبى که بر سر هيروشما انداختند و فقط ۱۵ کيلوتن و باعث مرگ بيش از صد هزار مردم غير نظامى گشت که در جنگها دخالتى نداشتند. چين بايد دخالت کند و از روسيه با اصرار بخواهد که دست از جنگ افروزى بردارد در غير اين صورت جان و مال اکثريت ساکنان کره زمين در خطر نابودى خواهد بود.
  • IR ۰۷:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
    0 4
    جواب .....ای کاش کمونیسم قابل احیا بود و حداقل از ترس آن همه که شده سرمایه داران دست و پایشان را جمع می کردند و کمتر ظلم می کردند ...جواب... تو یک صفحه در باره کمونیست اطلاع نداری ... کمونیست مذهب را افیون جامعه می دونه . معتقد به جبر تاریخ است .خدا را قبول ندارم . از همه مهم تر معتقد به خونریزی است . می گوید طبقه انسان را می سازد و انسان بی اختیار است . اقتصاد اسلامی را سرمایه داری می داند . زن را مایه اختلاف می داند و آنرا شریک می داند . زن شریکی . ده سال دیگه این حرف هایت را بخوان .
  • IR ۰۷:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
    0 0
    نادان های غرق در گناه بدانند جنگ روسیه به اوکراین به نفع آمریکا و ناتو تمام می شود . ناتو تقویت می شود و اتحاد اروپا و آمریکا بیشتر می شود . جنگ داخلی در روسیه اتفاق می افتد. خدا ظالم ها را مکافات می کند.
  • IR ۰۷:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
    0 0
    حمایت زبانی از پوتین موجب قهر خدا و مکافات الهی می شود .خسارت آن محدود به طرفداران پوتین نمی شود .هر چه زودتر توبه کنید .
  • IR ۰۷:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
    22 0
    دشمنی با غرب نمی تواند بهانه حمایت از یک جنگ ضد بشر شود . شروع کننده جنگ باید محاکمه و مجازات شود .
  • IR ۱۰:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
    0 0
    بيش از هفتاد سال است كه سازمان ناتورا تأسيس كرده اند با هزينه هاى فراوان نكهدار ورشدداده اند تادستشان را بتوانند به گلوى روسيه نزديكتركنند حالا عروس اماده است درخانه وظاهرا شرايط وصال فراهم است جه شده داخل اطاق نميشوند شايد نيروهاى ناتو بزميند تا رزمىو دنبال داماد اجاره اى ميگردند
  • مجبید IR ۱۰:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۵
    0 0
    مرگ بر روسیه و کسانی که حامی روسیه هستند. ملت ایران هرگز خیانت های روسیه به ایران در طول تاریخ رو فراموش نمیکنه و همین طور وطن فروشانی که همیشه با روسیه همراه بودهاند.
  • ممد IR ۱۱:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۵
    0 0
    منم شما رو به همون امام حسین علیه السلام که فقط وقتی پای منافع یا گرایشات وسط میاد یادش میفتیم قسمتون میدم احتکار نکنید کم کاری نکنید خون مردم رو تو شیشه نکنید بعد دلارش کنید ترکیه و ... خونه بخرید قسمتون می دم اگه کسی پول نداشت از مطب بیرونش نکنید ،آزمایش بچه پدر و مادری که پول نداره رو انجام بدین به همون امام حسین علیه السلام قسم که با چشم خودم دیدم پسربچه سه چهار ساله که به خاطر یه سرماخوردگی مرده اول واسه مردم خودمون انسان باشیم بعد بریم ببینیم دنیا چه خبره چراغی که به خانه رواست به مسجد حراممممممممه
  • علی DE ۱۲:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۵
    2 0
    پوتین خود نازی است خود پوتین نئون نازی است که شروع به کشورگشایی و حمله متجاوز به کشور دیگرمیکند..متاسفانه در ایران هزار بار از یک سوراخ گزیده شوند باز همان آش و همان کاسه..یک بار بی اعتمادی به کدخدای شرق پوتین متجاوز چه بدی داشت که مسولین امتحان نکردند..غرب دشمن است هیچ انتظاری از آنان ندارید ولی بعلت قدرت مالی باز بسراغ ان و امضای قرارداد میروید.ولی روسیه بقول ایران که دشمن نیست چرا خیانت میکند.نه اقتصادی دارد ونه منابع پولی.هرجا فرصت کند خنجر میزند دل دل اعتماد به روسیه متجاوز چیست؟؟؟؟
  • IR ۰۵:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۵
    0 0
    وقتی آمریکا یک دلقک را رئیس جمهور می کند فقط برای اهداف خود است با به جنگ راه انداختن در دنیا فقط برای غارت سرمایه کشورها است و شهرهای که نابود میشود یا کسانی که کشته میشوند بعد نوبت چین است شک نکنید چون می خواهد جلو پیشرفت کشورها در حال توسعه را بگیرد ولی نه روسیه نه چین و نه ایران است که بخواهند مثل افقانستان تمام منافع آنها را برد ...مکرو مکراالله

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس