ناتو از طریق خاک لهستان برای ارتش اوکراین جاسوسی می کند

سخنگوی وزارت دفاع روسیه با بیان اینکه سامانه پدافند هوایی اوکراین توان مقابله با جنگنده های روسیه را ندارد، اعلام کرد جنگنده های ناتو از طریق خاک لهستان برای ارتش اوکراین جاسوسی می کنند.

به گزارش مشرق به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه با اشاره به تازه‌ترین آمار و اطلاعات مربوط به عملیات ویژه این کشور در اوکراین اعلام کرد: جنگنده‌های ناتو از طریق خاک لهستان برای ارتش اوکراین جاسوسی می‌کنند.

ژنرال «ایگور کوناشنکوف» سخنگوی این وزارتخانه ضمن اعلام این خبر، خسارت‌های ارتش اوکراین در طول چند روز گذشته را نیز اعلام کرد و افزود: از ابتدای عملیات ویژه تا کنون ۲۷۸۶ مورد از زیرساخت‌های نظامی ارتش اوکراین از جمله ۱۴۶ جنگنده و بالگرد، ۹۵۳ تانک و زره پوش، ۶ سامانه پدافند موشکی، ۱۰۱ راکت انداز و ۹۳ پهپاد منهدم شده است.

وی تأکید کرد: ۹۰ درصد سامانه موشکی میان برد و کوتاه برد ارتش اوکراین منهدم شده است. چندین جنگنده ارتش اوکراین به رومانی منتقل شده و در نبردها شرکت نمی‌کنند.

کوناشنکوف ادامه داد: ۹۰ درصد فرودگاه‌هایی که ناوگان نظامی اوکراین از آن استفاده می‌کند، از کار افتاده است. سامانه دفاع هوایی اوکراین توان مقابله قابل توجه با جنگنده‌های روسیه را ندارد و برای پوشش دادن ضعف خود تلاش می‌کند از گزارش‌های اطلاعاتی جنگنده‌های «E-۳A» زیر مجموعه سامانه «آواکس- ناتو» که به طور شبانه روزی در حریم هوایی لهستان مشغول گشت زنی هستند، استفاده کند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس