فیسبوک

در شرایطی که شبکه های اجتماعی غربی مدعی دفاع از امنیت و حریم شخصی کاربران هستند، توهین و فحاشی و آرزوی مرگ برای روس هاو رئیس جمهور روسیه در اینستاگرام و فیس بوک مجاز اعلام شد!

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، متا مالک فیس بوک و اینستاگرام به این دو شبکه اجتماعی اجازه داده تا توهین ها، تهدیدها و فحاشی های کاربران خطاب به روس ها را منتشر کرده و آنها را حذف نکنند.

کاربران از این پس، بدون نگرانی از حذف پست ها و مطالب خود می توانند خواستار اعمال خشونت بر علیه روس ها و سربازان روس شوند.

بیشتر بخوانید:

اجازه فیسبوک و اینستاگرام برای انتشار محتوای خشونت‌آمیز علیه روسیه‌

بر اساس محتوای ایمیل های داخلی، این دو شبکه اجتماعی همچنین به طور موقت به برخی از پست‌هایی که حاوی آرزوی مرگ برای ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه یا الکساندر لوکاشنکو، رئیس‌جمهور بلاروس هستند، اجازه انتشار می دهند.

بیشتر بخوانید:

هشدار کرملین در باره تحریک به خشونت علیه روسیه در شبکه‌های اجتماعی

سخنگوی متا در بیانیه‌ای گفت: در نتیجه تهاجم روسیه به اوکراین، ما به طور موقت برای برخی اشکال بیان سیاسی که معمولاً قوانین ما را نقض می کند، مانند درخواست برخورد خشونت آمیز با روس ها مانند بیان "مرگ بر مهاجمان روس" استثنا قائل شده ایم. ولی هنوز درخواست‌ برای اعمال خشونت بر علیه غیرنظامیان روسی مجاز نیست.

فیسبوک و اینستاگرام توهین به روس‌ها را مجاز دانستند

 در واکنش به این تحولات، سفارت روسیه در ایالات متحده از واشنگتن خواست تا «فعالیت های افراطی» شرکت متا را متوقف کند. سفارت روسیه در آمریکا در پیامی در توییتر خود نوشت: «کاربران فیس‌بوک و اینستاگرام به صاحبان این پلتفرم‌ها حق تعیین معیارهای حقیقت را ندادند و این دو شرکت ملت‌ها را در مقابل یکدیگر قرار دادند».

تغییرات موقت سیاست متا در مورد مجاز بودن درخواست خشونت علیه سربازان روسی در ارمنستان، آذربایجان، استونی، گرجستان، مجارستان، لتونی، لیتوانی، لهستان، رومانی، روسیه، اسلواکی و اوکراین اعمال می شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۶:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    1 4
    روس‌ها کلا ملت موهنی هستند
    • IR ۲۱:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
      0 0
      بدبخت تو تو عمرت یه روس از نزدیک دیدی که همچین چیزی میگی؟! اتفاقا روس‌ها مردم بسیار مهربون و متمدنی هستند، اون یانکی‌ها هستند که یابو علفین، با هر دوگروه هم برخورد و مراوده داشتم !!!! البته خوب و بد همه جا هست ولی منظور من اکثریته!!!
  • US ۱۷:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    1 0
    تو همون اینیستاگرام. روس‌ها هم متقابلاً می‌توانند. علیه بقیه همچین کامنتهایی رو بنویسند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس