سفیر سوریه در مسکو: اوکراین ممکن است به «ادلب بزرگ اروپا» تبدیل شود

سفیر سوریه در مسکو ضمن هشدار درباره درخواست کی‌یف برای استقرار نیروهای خارجی در اوکراین گفت که این تصمیم مقامات اوکراین می‌تواند این کشور را به «ادلب بزرگ اروپا» تبدیل کند.

به گزارش مشرق، «ریاض حداد» سفیر سوریه در مسکو به درخواست کی‌یف برای تشکیل «سپاه بین‌المللی» و دعوت از نیروهای خارجی در اوکراین واکنش نشان داد و گفت که این درخواست می‌تواند اوکراین را به «ادلب بزرگ اروپا» تبدیل کند.

بیشتر بخوانید:

۴۵۰ شبه نظامی خارجی از ادلب به سوی اوکراین حرکت کردند

حداد در گفت‌وگو با خبرگزاری تاس ضمن هشدار درباره ایجاد یک «سپاه خارجی» در اوکراین گفت: جهانیان می بایست از خطر تبدیل اوکراین به ادلب اروپا آگاه باشند که خطر برای امنیت روسیه و اروپا و جهان خواهد بود.

سفیر سوری تاکید کرد که کی‌یف از طریق انجام چنین اقداماتی با حمایت غرب، به تروریست‌ها اجازه نفوذ به اروپا و آزادی عمل در کشورهای اروپایی می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد که این نیروها با در دست داشتن تسلیحات ناتو برای دستیابی به منافع سیاسی کشورهای غربی که هنوز قادر به درک خطری که چنین اقداماتی برای جهان و تمدن بشری در کل ایجاد می کند، مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

پیشتر ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین از آغاز تشکیل سپاهی موسوم به «سپاه بین المللی» برای مبارزه با نیروهای روس در اوکراین خبر داد.

دیمیتری کولبا وزیر امور خارجه اوکراین گفت که کشورش ۲۰ هزار درخواست داوطلبان از ۵۲ کشور جهان برای شرکت در جنگ در کنار ارتش اوکراین ثبت کرده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس