روسیه: انهدام ۲۰۳۷ زیرساختار نظامی اوکراین/ حملات ادامه خواهد داشت

سخنگوی وزارت دفاع روسیه امروز اعلام کرد که نیروهای مسلح این کشور تاکنون ۲۰۳۷ تأسیسات زیرساختار نظامی اوکراین، از جمله یک انبار تسلیحات پیشرفته غربی را نابود کرده‌‍اند.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری «تاس»، سرلشکر "ایگور کوناشینکوف"، سخنگوی رسمی وزارت دفاع روسیه امروز شنبه در جمع خبرنگاران اعلام کرد که در جریان عملیات ویژه در اوکراین، نیروهای مسلح روسیه در مجموع ۲۰۳۷ تأسیسات زیرساختار نظامی این کشور را منهدم کرده‌اند.

ببینید:

تصاویر جدید از حضور نیروهای روس در حوالی کی‌یف

این مقام نظامی توضیح داد: «تاکنون ۲۰۳۷ تأسیسات زیرساختی نظامی اوکراین در جریان این عملیات مورد اصابت قرار گرفت که در میان آنها ۷۱ پایگاه فرماندهی و مرکز ارتباطی نیروهای مسلح اوکراین، ۹۸ سامانه موشکی و ضدهوایی و ۶۱ ایستگاه رادار نیز وجود داشت.»

بیشتر بخوانید:

کشوری که "تفنگ" دارد؛ اما «تفنگچی» ندارد!

به گفته کوناشینکوف، ۶۶ فروند هواپیمای مستقر در زمین و ۱۶ فروند هواپیما در هوا، ۷۰۸ دستگاه تانک و سایر خودروهای زرهی رزمی، ۷۴ موشک انداز چندگانه، ۲۶۱ قبضه توپ و خمپاره صحرایی، ۵۰۵ دستگاه خودروی ویژه نظامی و همچنین ۵۶ هواپیمای بدون سرنشین در این عملیات منهدم شده است. علاوه بر این، نیروهای نظامی روسیه همچنین یک انبار بزرگ از ذخایر سیستم‌های موشکی ضدتانک از نوع Javelin و NLOW در حومه شهر "ژیتومیر" را منهدم کردند.

سخنگوی وزارت دفاع روسیه با اشاره به اینکه واحدهای نیروهای مسلح روسیه در حال انجام عملیات تهاجمی در یک جبهه گسترده هستند، تاکید کرد که نیروهای مسلح روسیه از حمله به تاسیسات نظامی در اوکراین دست نمی‌کشند و در این حملات سلاح‌های بسیار دقیق استفاده می‌کنند.

وزارت دفاع روسیه همچنین اعلام کرد که طرف روسی امروز، ۵ مارس (۱۴ اسفند)، از ساعت ۱۰ صبح به وقت مسکو، بطور موقت رژیم سکوت برقرار کرده و کریدورهای بشردوستانه را برای خروج مردم غیرنظامی از دو شهر ماریوپل و والنوواخا باز گذاشته است. طبق این اطلاعات، در خصوص کریدورهای بشردوستانه و مسیرهای خروج با طرف اوکراینی توافق شده است.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • KURD IR ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
    2 3
    ایران باید مواظب این پدر سوخته باشد
    • IR ۱۴:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
      2 4
      این پدر سوخته دیگه کارش تمومه، مگه نمیبینی روسیه داره ترتیبشو میده؟؟!! خخخخخخخخت
  • IR ۱۵:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
    4 2
    خسته نباشید جناب کوناشینکوف، با آرزوی موفقیت در سرکوبی نئونازیستها و صهیونیست‌ها !!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس