کد خبر 1348315
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۵
بوریس جانسون نمایه

نخست‌وزیر انگلیس طرحی شش‌بندی را با هدف حمایت از اوکراین و اعمال فشار حداکثری بر روسیه ارائه کرد.

به گزارش مشرق، «بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس بامداد یکشنبه از دیگر کشورها خواست تا به طرح شش بندی خود برای پاسخ به حمله روسیه به اوکراین بپیوندند، طرحی که از ارائه حمایت‌های بشردوستانه به اوکراین تا تحمیل بیشترین فشار اقتصادی ممکن به مسکو را شامل می‌شود.

بیشتر بخوانید:

روسیه درباره عواقب تحریم های جدید به انگلیس هشدار داد

جانسون طی بیانیه‌ای گفت: «این کافی نیست که حمایت خود را از نظم بین‌المللی مبتنی بر قوانین اعلام کنیم، ما باید از آن در برابر تلاش مستمر برای بازنویسی قوانین با نیروی نظامی دفاع کنیم».

بیشتر بخوانید:

ترس انگلیس از جنگ مستقیم با روسیه

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، او اهداف خود را که شامل تشکیل ائتلاف بین‌المللی بشردوستانه برای اوکراین، حمایت از دفاع این کشور از خود و اعمال فشار حداکثری بر مسکو می‌شود، فهرست کرد.

بیشتر بخوانید:

واکنش تند خبرنگار اوکراینی درباره بی‌اعتنایی انگلیس به جنگ اوکراین+فیلم

نخست‌وزیر انگلیس همچنین خواستار راه‌های دیپلماتیک برای کاهش تنش با مشارکت کامل دولت اوکراین، امنیت قوی‌تر در منطقه اروپا-آتلانتیک و پایان دادن به «عادی‌سازی خزنده» فعالیت‌های روسیه در اوکراین شد.

به نوشته رویترز، انگلیس قصد دارد با اقدامات قانونی جدید که روز دوشنبه به پارلمان ارسال می‌شود، با سرعت بیشتری برای تحریم بازرگانان روسی اقدام کند.

ببینید:

فیلم/ ستون‌های تازه‌نفس روس آماده ورود به اوکراین

فیلم/ لحظه هدف قرارگرفتن جنگنده روسی توسط اوکراین

درگیری‌های اوکراین در حالی بامداد یکشنبه به یازدهمین روز خود نزدیک شده که قتل یک عضو تیم مذاکره‌کننده اوکراینی توسط عوامل این کشور، افزایش تحریم‌های غربی علیه روسیه و تداوم مداخلات آمریکا، اوضاع را پیچیده‌تر کرده است.

«ولودیمر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین نیز بار دیگر درخواست خود از ناتو و آمریکا برای برقراری منطقه پرواز ممنوع در این کشور را تکرار کرده و این در حالی است که سران آمریکا و ناتو چند بار این درخواست را رد کرده و گفته‌اند برقراری منطقه پرواز ممنوع یعنی ورود به درگیری به مستقیم با روسیه، که چنین چیزی را نمی‌خواهند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۵
    2 0
    انگلستان سخنگوی امریکا شده است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس