.

به نظر می‌رسد بن بست ایجاد شده در جبهه شمالی شهر کی‌یف و تمرکز قوای سنگین ارتش اوکراین برای دفاع از پایتخت موجب شده تا فرماندهان روس طرح جدیدی را برای وارد کردن فشار به دولت اوکراین بررسی کنند.

سرویس جهان مشرق _ به مدت یک هفته وضعیت میادین نبرد در سه جبهه اصلی خاک اوکراین با ثبات نسبی و عدم تغییر قابل توجه در خطوط تماس طرفین همراه بود اما به تدریج ارتش روسیه در حال اجرا کردن طرح نهایی خود برای کنترل شهرهای مهم اوکراین است.

در جبهه جنوبی از آغاز نبرد قابل پیش بینی بود که استراتژی ارتش روسیه پیشروی از جبهه شبه جزیره کریمه تا شهر خرسون در شمال این منطقه است که با تصرف این شهر با موفقیت همراه بود؛ سپس پیکان حملات و پیشروی‌ها به سمت بندر ماریوپل در جنوب شرق اوکراین نشانه رفت و از از ۱ هفته قبل ارتش روسیه از غرب و شبه نظامیان منطقه دونباس از شرق به دروازه‌های این شهر رسیده و موفق به محاصره کامل آن شدند؛ روسیه تلاش زیادی کرد تا با مذاکره با مسئولان شهر و قوای اوکراینی حاضر در این بندر به شکل مسالمت آمیز کنترل آن را به دست بگیرد و چندین دور آتش بس و ایجاد کریدورهای انسان دوستانه به منظور خروج غیرنظامیان نیز اجرا شد اما در نهایت مدافعین اوکراینی حاضر به پذیرش مصالحه و خروج از این منطقه نشدند.

حمله سنگین روسیه به مرکز مستشاری ناتو در غرب اوکراین/ احتمال باز شدن جبهه جدید با ورود ارتش بلاروس +نقشه و تصاویر

بنابراین از روز گذشته نبرد سنگینی میان دو طرف در ورودی های بندر ماریوپل آغاز شده و خسارات سنگینی نیز به زیرساخت‌های این شهر وارد شده است؛ تصاویری از ورود نخستین تانک‌های روسی به داخل شهر نیز منتشر شده است.

حمله سنگین روسیه به مرکز مستشاری ناتو در غرب اوکراین/ احتمال باز شدن جبهه جدید با ورود ارتش بلاروس +نقشه و تصاویر
وضعیت شهر ماریوپل پس از درگیری‌های سنگین

اگرچه نیروهای اوکراینی تا کنون مقاومت سرسختانه‌ای از خود نشان داده‌اند اما بعید به نظر می‌رسد که در نهایت بتوانند مانع از تصرف شهر توسط ارتش روسیه شوند.

احتمال ورود مستقیم ارتش بلاروس به میدان نبرد

اگرچه حتی پیش از شروع جنگ نیز، خاک بلاروس به عنوان مقر اصلی تجمع نیروهای ارتش روسیه و مرکز فرماندهی جنگ شناخته می‌شد اما هیچ گونه مدرکی مبنی بر مشارکت مستقیم این کشور در جنگ اوکراین به دست نیامده بود؛ همچنین لوکاشنکو رئیس جمهور بلاروس نیز چندین بار اعلام کرده بود که ارتش این کشور تصمیمی برای ورود مستقیم به جنگ اوکراین ندارد.

اما به نظر می‌رسد بن بست ایجاد شده در جبهه شمالی شهر کی‌یف و تمرکز قوای سنگین ارتش اوکراین برای دفاع از پایتخت موجب شده تا فرماندهان روس طرح جدیدی را برای وارد کردن فشار به دولت اوکراین بررسی کنند.

حمله سنگین روسیه به مرکز مستشاری ناتو در غرب اوکراین/ احتمال باز شدن جبهه جدید با ورود ارتش بلاروس +نقشه و تصاویر
مسیر پیش بینی شده برای حمله به غرب اوکراین با فلش قرمز

تا امروز که ۱۸ روز از آغاز جنگ اوکراین می‌گذرد مناطق غربی خاک این کشور به جز چند مورد حملات موشکی به پایگاه‌های هوایی، آرامش نسبی داشته و از میدان نبرد دور بوده‌اند؛ همین امر موجب شده تا کشورهای غربی با استفاده از گذرگاه مرزی اوکراین با کشور لهستان، با خیال راحت اقدام به ارسال محموله‌های بزرگ تسلیحاتی نظیر موشک های ضد زره و سامانه های پدافندی دوش پرتاب برای ارتش اوکراین کنند.

بنابراین بر اساس گزارشات منتشر شده و تصاویر ماهواره‌ای، قوای مشترک ارتش روسیه و بلاروس دست به تجمع نیروی قابل توجهی در منطقه لویوف در جنوب غرب بلاروس و مرز شمال غربی اوکراین زده‌اند که ممکن است نشانه‌ای بر حمله احتمالی آنها به سمت مرزهای اوکراین با لهستان و قطع مسیر ارسال سلاح ناتو به این کشور باشد.

حمله سنگین روسیه به مرکز مستشاری ناتو در غرب اوکراین/ احتمال باز شدن جبهه جدید با ورود ارتش بلاروس +نقشه و تصاویر

همچنین پس از آغاز نبرد، بسیاری از کشورهای اروپایی سفارت خود در کی‌یف و مراکز اطلاعاتی و جاسوسی در پایتخت اوکراین را به سمت مناطق غربی و مرز لهستان منتقل کرده بودند که با حمله احتمالی روسیه از این محور احتمالا ناچار به جا به جایی مجدد خواهند شد.

حمله به مرکز آموزشی و مستشاری ناتو در غرب اوکراین

بر اساس تصاویر منتشر شده از سوی منابع اوکراینی، نیروی هوایی روسیه یک مرکز آموزشی و مستشاری که گمان می‌رود در آن اساتید نظامی عضو کشورهای ناتو مشغول آموزش قوای اوکراینی باشند را در شهر یاوروف در غرب اوکراین هدف حمله سنگین خود قرار داده‌اند.

حمله سنگین روسیه به مرکز مستشاری ناتو در غرب اوکراین/ احتمال باز شدن جبهه جدید با ورود ارتش بلاروس +نقشه و تصاویر

شهر یاوروف در منتهی الیه غرب اوکراین و فاصله ۲۰ کیلومتری تا مرز لهستان قرار دارد.

حمله سنگین روسیه به مرکز مستشاری ناتو در غرب اوکراین/ احتمال باز شدن جبهه جدید با ورود ارتش بلاروس +نقشه و تصاویر

هشدار عجیب ناتو در اوکراین!

شب گذشته ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو هشدار داد که روسیه احتمالا در اوکراین از تسلیحات شیمیایی استفاده کند.

حمله سنگین روسیه به مرکز مستشاری ناتو در غرب اوکراین/ احتمال باز شدن جبهه جدید با ورود ارتش بلاروس +نقشه و تصاویر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 57
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 10
  • IR ۱۱:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
    74 24
    آماشالله چه عجب بالخره روسیه تغییر استراتژی داد بالخره فهمید با یک لجستیک فکر شده به سمت غرب اکراین باید حرکت کنه و سر افعی اونجاست اون موقع هم ضربه روانی وارد میکنه به دشمن هم گذرگاه های مهم رو در اختیار میگیره اینجوری دایره محاصره در حد کشوری میشه تا اینکه فقط بچسبه به محاصره ۲ تا شهر!
    • پری مجرد 45 ساله IR ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
      81 21
      دم روسیه گرم
    • IR ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
      31 24
      ان‌شاءالله به زودی دولت مزدور دلقک اوکراینی سقوط می‌کنه و انواع سلاح‌های کشتار جمعی و شیمیایی و میکروبی ناتو به دست روسیه میفته، وقتی همه دنیا بفهمن ناتو برای حمله به ایران و روسیه چه نقشه‌های کثیفی داشته، غربزده‌ها چطوری روشون می‌شه در چشم هموطنانشون نگاه کنن؟
    • فرید IR ۱۴:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
      10 8
      درسته ولی وفتی در تامین لجستیک جبهه شرقی هم که هم مرز مستقیم با خودشه خوب عمل نکرده چه طوری میخواد جبهه غربی رو تامین کنه ؟! در هر صورت این ماجرا اهمیت مرگبار پشتیبانی و لجستیک رو نشون میده و اینکه آمریکایی ها چرا جرات نمیکنن به ایران حمله کنن، تمام پایگاه های پشتیبانی و لجستیکشون مثل گوشت زیر دندون آتشبارهای موشکی ایرانه، مسلمان باید قدر شناس باشه، خدا حافظ اسد رو بیامرزه که با ما توی صنعت موشکی همکاری کرد
    • IR ۱۵:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
      23 11
      روز بدبختی برای ناتو قابل توجه غربگداها
    • IR ۱۸:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
      7 6
      منم در حمله حق رو به روسیه میدم ولی خداییش در شان ما نیست از کودک کشی ها اینقدر خوشحال باشیم
    • رضا IR ۲۲:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
      5 10
      نوکران روسیه خودشان را نشان می دهند آ ماشاالله
  • نیما IR ۱۱:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
    52 23
    اوکراین توان مقاومت در برابر روسیه ندارد
    • IR ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
      19 40
      تا الان حزب الله لبنان مقاومت میکرده تو اکراین؟
    • IR ۱۳:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
      19 24
      اگر داشت که از محله های مسکونی و مهاجرین رنگین پوست به عنوان سپر انسانی استفاده نمی کرد
    • IR ۱۳:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
      8 51
      روسستان از صفحه ی روزگار محو خواهد شد .
    • IR ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
      7 29
      من اصلا از روسیه و روشها و ایده هایش طرفداری نمی کنم چون شیوه آنها در زندگی راه روشنی برای تشخیص یک دکترین مبتنی بر فهم صحیح از خلقت و زندگی بشری با شناخت حقیقی از نظام خلقت الهی را چندان نشان نمیدهد و بیشتر جنبه سیاست زدگی و دنیا طلبی دارد ( درست مانند سیستم فشل فرهنگ منحط و دکترین غربی) ، اما اروپا هم می داند که مقاومتش در مقابل روسیه نتیجه مطلوبی برایش نخواهد داشت. اصلا مقاومتی در کار نیست که منجر به نتیجه ای شود!!! آنها فقط به این امید دارند که روسیه به خاطر منافع تجاری یا از جنگ کوتاه بیاید و یا به خاطر قوانین دو پهلو و یک بام و چند هوای سازمان ملل کمی با اروپا مدارا و مجبور به باج دادن شود . اما این روسها و اسلاو تبارها در ظول تاریخ نشان داده اند که به مغول باج نمی دهند چه رسد به فکل کراواتی های عهد شکن حیله گر ، خلاصه که اروپا خودش را سپر منافع آمریکای در حال افول کرده و دارد هزینه زیاده خواهی لابی انرژی صهیونیستها در آمریکا را از جیب مردم اروپا میدهد. اکراین وابستگی بنیادین به غرب ندارد اما شیوه زندگی عجیب و نه چندان موجه آنها اقتصاد کاملا متوازن و خو گرفته با جمعیتشان را فدای توهم غرب پرستی کرده که بیشتر زائیده مصرف الکل و وجود فحشا و عوامل دیگر فرهنگی مشابه در این دو دیدگاه نه چندان الهی در شرق و غرب جهان است. البته با توجه به افول شیوه مسیحیت و ضعف روشهای آنها در تبیین احکام حقیقی خدا ، انتظار بیشتری نیز از جهان فعلی و نفوذ فرهنگ کابالیستی در کشورهای دارای ضعف دینی و فرهنگی نمی رود. در کشورهای اسلامی هم با آن همه تفرقه دولتهای دست نشانده غرب همان روشها در کشورهای دیکتاتوری عرب مثل عربستان سعودی و امارات و حتی مصر اجرا میشود ، می ماند دو کشور ایران و ترکیه که متاسفانه دولتها در ترکیه به دیدگاه مردم مسلمان اهمیتی نمیدهند و بیشتر جنبه سیاسی دارند تا اسلام خواهی متکی بر فهم حقیقی اسلام و متاسفانه در ایران هم وجود برخی افراد غرب گرا و دور از ولایتمداری در بدنه مدیریتی و اتخاذ شیوه سرمایه سالاری باعث کندی حرکت اسلام و پیشرفت آن در همه امور زندگی شده . امید ما به بیداری مومنان و سلحشوران اسلام و تشیع در ایران و جهان است که با پایمردی ،زمینه ظهور مولای جهانیان مهدی موعود عج را هر چه زودتر و به اذن خداوند سبحان فراهم کنند. اللهم عجل لولیک الفرج والعافیه والنصر
    • محمد IR ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
      3 2
      مگه مقاومت می کردن ؟؟؟ من فکر میکردم اومدن پیک نیک
  • IR ۱۲:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
    10 18
    چند کشور به جنگ یک کشور رفته آند .روسیه .بلاروس .چچن .
    • IR ۱۹:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
      3 8
      کفتارها تکی کاری نمی تونن بکنند. برای همین باهم حمله می کنند مخصوصا وقتی شکارشون اینقدر چقر باشه.
    • DE ۲۳:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
      8 2
      از اونطرف آلمان ، لهستان ، انگلیس ، فنلاند ، سوئد، هلند دارند با اسلحه ، موشک وهزاران دستگاه و کمک های مالی به اکراین کمک میکنند. سربازان انگلیسی دویدند رفتند به اکراین. از 150 کشور با پولهایی که مال بانک روسیه بود 200 میلیارد دلار به اکراین داده شده تا زلنسکی راحت طلب وفتنه افروز مزدور بخره ! پس لطفا حرفهای الکی نزن!
    • IR ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۳
      1 0
      وقتی اطلاع نداری چرت نگو این همه کشور ب اوکراین کمک میکنه بعد میگی ب علیه ۱ کشور اگ چین کمک روسیه میکرد تا الان کار اوکراین تمام بود تنها کشوری ک با دست خالی مقابل همه ایستادگی کرد فقط ایران بود هشت سال دفاع مقدس یادتون نره
    • حمید IR ۱۴:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۳
      1 0
      رهبر فقط سید علی کور شود هر آنکه نتواند ببیند
  • FR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
    6 0
    این مرکز فقط ۱۶ کیلومتر با مرز لهستان فاصله دارد
    • احمدی IR ۱۵:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
      9 2
      امریکا واروپا به لرزه افتادند
  • IR ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
    23 10
    نگرانی روسیه بیشتر متوجه خودداری سربازان روس از کشتار غیر نظامیانی است که به عنوان سپر انسانی توسط گردان های آزف استفاده میشود. روسها مشکلی با درگیری با نظامیان نئونازی ندارند و حسابشان را کف دستشان خواهند گذاشت اما نمیخواهند به تاسیسات و یا مردم غیر نظامی صدمه بزنند. بخاطر همینه که این ماموریت قدری زمان میبرد هرچند تا بحال نیز جزو یکی از سریعترین پیشرفت های نظامی محسوب میشود. اوکرایین کشور بزرگی است و تا امروز بیش از 40 درصد خاک آن توسط روسیه پاکسازی شده.
  • عسل IR ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
    24 41
    مرگ بر روسیه درود بر مقاومت اوکراینی ها. اوکراینی ها مثل ویتنامی ها نابود کنید روس های کثیف را.
    • IR ۱۴:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
      14 5
      به سپر انسانی کردن مهاجران غیر سفید پوست مقاومت نمی‌گن بهش میگن جنایت جنگی
    • IR ۱۴:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
      4 2
      مجید دلبند اون ویتنام است که با آمریکا در جنگ بود -
    • IR ۱۴:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
      8 2
      آب رو کجات بریزن نسوزی
    • امید IR ۱۵:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
      1 2
      اگر ناتو حلقه محاصره شودبا اوکراین تکمیل میکرد همه عسل ها رو میخورد و می.....
    • پوتین IR ۱۵:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
      0 0
      به حرف گربه سیاه بارون نمیباره
    • IR ۱۶:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
      4 3
      خدا شفات بده. من طرفدار اشغالگری روس نیستم ولی این اوکراین مثل تو غربگداست. آخرشم سرش بی کلاه میمونه.
    • DE ۱۶:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
      3 2
      ۱۲:۵۹ خخخخ این کامنت را حتما جوبایدن نوشته دقت کنید.: مرگ بر روسیه درود بر مقاومت اوکراینی ها. اوکراینی ها مثل ویتنامی ها نابود کنید روس های کثیف را.خخخ پوتین اجازه نداشت به روسیه حمله کنه . شعار قبل از تولد شما این بوده : امریکا توخالیست ویتنام گواهیست. چکار به روسیه داره. در جنگ ویتنام روسیه وجود نداشت اتحاد جماهیر شوروی بود و هر جا جنایتی میکرد‌ استارتش از اوکراین میخورد. اوکراین داره تقاص خونریزهای تاریخی خود را میدهد . شهر ها را تل خاک کرد و اکنون تل خاک میشود. بزودی تکزاس از امریکا جدا میشود و همین داستان در امریکا اتفاق می افتد. امریکا علیه تگزاس
    • جلال IR ۱۶:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
      3 1
      خدا کمی عقل و شعور بهت عنایت کنه از کجا اینقدر عقده داری که داری آتش می گیری؟ نون جیب خودت رو میخوری و نوکری غرب وحشی رو می کنی یا حساب دیگه ای بین تو و وحشی ها هست؟
  • IR ۱۳:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
    26 23
    حمایت از روس‌ها در آدمکشی ،شراکت در آدمکشی و جنایت است .زنده باد مردم قهرمان اکراین.
    • پری مجرد 45 ساله IR ۱۴:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
      7 15
      خاک عالم بر سرت
    • IR ۱۵:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
      7 7
      مردم قهرمانی که میگی بیشرشون فرار کردن کشورهای دیگه
  • IR ۱۴:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
    9 7
    دم روسیه گرم با کل مفت خورهای دنیا درگیر جنگه ،پوتین داره آروم آروم اوکراین رو می بلعه، ود رهر صورت پیروزه میدانه الان نه فردا.
  • IR ۱۴:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
    14 17
    قطعا پوتین خبیث دیوانه شده و دست به کشتار مردم زده است. قطعا شکست خواهد خورد.. برای ایرانی هایی متاسفیم که از یک جانی جنایتکار در کشتار مردم کشور دیگر حمایت می کنند. متاسفیم. اینها یا ایرانی نیستند یا اینکه مزدور خودفروخته هستند.
  • IR ۱۵:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
    2 5
    روسیه باید رودخانه تریور را دور زده و شهر ژیتومیر در غرب کیف و بوریس پیل در شرق کیف و واسیلکیو در جنوب کیف را تصرف و اینچنین کیف را محاصره نمایند تا راه برای محاصره کامل و سقوط شهر کیف فراهم شود
  • IR ۱۵:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
    3 2
    زلنسکی باید انتخاب کند می خواهد 1- ناتو و یهودیان را حفظ کند یا 2- اوکراین و مردمش را مردم اوکراین و جهان دارند تماشا می کنند
  • IR ۱۵:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
    2 4
    روسها اوکراین را به فدراسیون تبدیل نمی کردند اگر اوکراینی ها تضمین می دادند از خاک این کشور جنگی آغاز نمی شود ولی مقامات اوکراین قبول نمی کنند طرح صلح با روسیه امضا کنند کار اوکراین تمام است
  • IR ۱۶:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
    10 13
    زنده باد ارتش سرخ روسیه، زنده باد ارتش بلاروس، درود بر پوتین قهرمان، مرگ بر ناتو، مرگ بر آمریکا.
    • DE ۱۶:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
      4 8
      خخخخ باز یک توده ای سر از قبر بیرون آورد . اسکل ارتش سرخ زمان اتحاد جماهیر شوروی بود که مانند الانِ ناتو و آمریکا جنایت و خونریزی میکرد. روسیه چکارش به ارتش سرخ .دیوانه. بعد از جنگ جهانی دوم تاحالا ۲۲۵ جنگ در گرفته که ۲۰۰ تاش امریکا بوده بقیه اش هم را شرکای امریکه دخالت کردند. همین اوکراین مرکز فرماندهی و تخریب و تجاوز و انبار و کارخانه تولید هزاران نوع اسلحه برای کشتار مردم دنیا در زمان اتحاد جماهیر شوروی بود. وحالا شده دلقک خانه
  • حسام IR ۱۷:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
    0 5
    ایشالله با یه حمله اتمی برق آسا و سهمگین و یه بمباران شدید و کشت و کشتار چندین هزار نفری و اشغال و تصرف کامل اکراین ، روسیه و آقای پوتین موفق به تامین امنیت روسیه خواهند شد توسل به امام زمان به امید رسیدن به اون روز !
  • DE ۱۸:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
    5 0
    توجه توجه توجه .خبرگزاری آلمان گزارش داد در حملات روسیه علیه مردم اوکراین فاجعه بزرگی اتفاق افتاده و روز گذشه در حملات روسیه ا نفر کشته و ۵ نفر مجروح شدند ولی در همین روز تعداد ۲۷۵ نفر در اثر کرونا در آلمان در یک روز فوت شدند‌. خوب چرا ویروس کرونا را نمیبرید اوکراین اون که بیشتر مردم را میکشه تا لشکر روس. چنان جیغ و داد و هواری راه انداخته اند در دنیا انگاری لشکر روس داره در اوکراین به اندازه کرونا در آلمان آدم میکشه.
    • DE ۲۲:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
      2 0
      آلمانی ها خودشونه به خواب زدن و نمیشه بیدارشون کرد. همون آمار کرونایی شون هم خیلی بیشتر از اون چیزی که با رسانه های وابسته به آمریکا شون به خورد ما میدن. آدمهایی که آلمانی ها میکشن مهم نیست فقط اونایی که روسا میکشن مهمه.
  • FR ۱۸:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
    1 0
    ناتو حیال داره اوکراین را وادار به حمله شیمیایی کند تا تصویر سازی ضد روسیه کامل شود ....جنگ
  • IR ۱۹:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
    6 0
    مرگ بر غرب پرست ،هرچند به روسیه نیز نباید دلخوش باشیم و فقط باید قوی باشیم
  • IR ۱۹:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
    0 4
    شما کاسه روسیه رو لیس نزن بد جوری گوه پوتین دو می خورین اونم یه اشکالی مثل بایدن
  • زینب رضوی IR ۱۹:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
    1 1
    مدافعان حرم باید با تقویت نیروهای یمن وتشدید حملات به مرزهای سعودی از یمن جنایات سعودی هارا متوقف کنند یاران مختار کجایند این سعدها وشمرها وحرمله ها به میدان آ»دند ودوباره سرقاسم ها برنیزه می رود تا زینی ها دوباره اسیر نشوند بجنید ای مردان مرد ما چشم به راه شمائیم
  • IR ۲۰:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
    1 0
    مرکزمستشاری یکی ازصدها کارناتودرجهت میدان کشتاردرست کردن ضدروسیه است تسلیح ومرکزحقوق گیری واموزش مسلحین ضدروسی هم دراین پایگاهها شروع میشود وازاینجا به میدان اوکراین میروند به عبارت کامل ستاد جنگ ضدروسیه ومدیریت میدانی واقتصادی انرابرعهده دارد
  • DE ۲۰:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
    2 0
    داستان شیطان و ابلیس را داره شیطان بزرگ و شرکاش انجام میدهند. وقتی ابلیس انسانها را گول میزند و فریب میدهد موقعی که ان آدم خلاف را انجام داد شیطان فرار میکند و میگید من از تو بزارم و دوری میجویم چون چیزی را‌مبینم که تو نمیبینی و لی باز دنبال فرصت میگردد‌ تا او را فریب دهد . حالا شیطان بزرگ ذلیلسکی و شرکایش را فریب داد و وقتی روسیه حمله کرد عملا گفت فرار کن من هم دارم در میرم از تو بیزارم چون چیزهایی روسیه داره که اگر بگذاره روی میز همه جا میره هوا و رفقای شیطان بزرگ هم خود را کنار کشیدند و یک مشت دلقک در اوکراین انتها ماندتد و یک مشت دلقک در سایر کشورها اول ریختند در خیابانها و حال دیگه خبری ازشون نیست. خب پس چرا انجمن معلمها به حصر سران فتنه و حصر مردم اوکراین اعتراض کرده؟ خب چون باعث هر دو حصر جورج سوروس صهیونیزم شد که رفیقشونه . عجب!! باز که تو تعجب کردی . عجب!
  • IR ۲۱:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
    2 0
    قبل ازغده سرطانی اسراّئیل باید اول گاوهای شیرده عربستان درمنطقه نابودشوند-چون عربستان باثروتی که داره باعث شده امام مسلمانان برعلیه غده سرطانی درحاشیه قرار بگیرند
  • IR ۰۰:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۳
    2 1
    کیف اگر وارد جنگ خیابانی شود باتلاق روسیه ست
    • DE ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۳
      1 0
      عمو یادگار خوابی یا بیدار 19 روزه در اوکراین و کیف جنگ خیابانی شده خوابی؟؟ یا فکر کردی جنگ بیابانیه الان. کل شهرهای که روسیه گرفته در راههای اصلیش ساختمان سالم نمونده به این میگن جنگ خانه به خانه و خیابانی یا منتظر موندی موسی خیابانی از گور پاشه باز تر بزنه به ته مونده گروهک منافقین در آلبانی .
  • IR ۱۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۳
    1 0
    بازیگری که بجای اسکار؛ جایزه صلح نوبل می گیرد ؛ جنگ زرگری تمام عیار یهودی ــــ سرانجام با توطئه چینی ودخالت های آشکار و نهان و کارگردانی آمریکا ؛ و نقش بازی موفق مهره یهودی در یک جنگ زرگری تمام عیار ــ رییس جمهور به ظاهر دلقک اوکراین ــ پای روسیه در باتلاق جنگ اوکراین وارد شد. اکنون آمریکا به کمک رسانه هایش از روسیه غولی می سازد که هر لحظه تصمیم دارد کشورهای اروپایی را یک لقمه چپ کند. و بدین ترتیب ؛ آمریکای پس از ترامپ ؛ با انبوهی از مشکلات ؛ موفق گردید ، بحران های خود را صادر نماید. و مهار دو جانبه ای در اروپا ایجاد نماید: از یک سو روسیه را با تحریم اقتصادی و بحران های سیاسی و رسانه ای به انحطاط برساند . و از سوی دیگر ؛ نژاد جدید گاوهای شیرده؛ این بارچشم آبی اروپایی (آلمان ، فرانسه ؛ سوئد ، هلند؛ نروژ ؛ ایتالیا ؛ لهستان و.....) را ــ همانند گاوهای شیرده خلیج فارس ــ سر کیسه کند و کارخانه های اسلحه سازی خود را رونق بخشد و سلاح های بنجل خود را به اروپایی ها بیندازد. و برای قدردانی از بازی موفق دلقک اوکراینی ؛ در فریب روسیه ؛ جایزه صلح نوبل به او داده می شود.
  • IR ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۳
    1 1
    چقد روس زاده اینجا هست، قبل انقلاب امریکازاده و انگلیس زاده زیاد بود بعداز انقلاب روس زاده زیاد شده،
  • سام IR ۱۳:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۳
    0 0
    زنده باد پوتین: اینکه روسیه از تسلیحات شیمیایی استفاده کنه، مضخرفه، اگر اینطور بود از سلاح های حاوی اورانیم ضعیف شده استفاده میکرد‌، اما دیده شده ارتش اوکراین درجنگ از بمب های فسفری ساخت اسراییل استفاده کرده.
  • IR ۱۵:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۳
    0 0
    امام خمینی فرمود : خطر شوروی کمتر از آمریکا نیست . اونهایی که برای پوتین دم تکان میدن کاش می فهمیدن
  • رضا فهیمی IR ۱۵:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
    0 0
    اینکه ما بگیم امام گفته روسیه بدتره این مال زمانی بود که روسیه قدیم بود مثل زمان شاه حالا روسیه در جبهه مقاومت قرار گرفته و بر علیه اروپا و آمریکا هم مسیر ایرانه از طرفی ناتو داشت تلاش میکرد به مرز ایران نزدیک بشه ولی کور خونده این جنگ فقط به نفع آمریکاییها بود چون اروپا هم بشدت از طرف آمریکا سرش کلاه رفت .از طرفی به راحتی نمیزارند روسیه هم پیروز بشه مگر مثل ایرانیها از جون و دل بجنگه و تمام انرژیشا بزاره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس