موشک - اوکراین - روسیه

بیست و نهمین روز از عملیات ویژه روس‌ها در خاک اوکراین در شرایطی آغاز می‌شود که شورای امنیت سازمان ملل متحد قطعنامه پیشنهادی روسیه درباره وضعیت انسانی در اوکراین را تصویب نکرد.

سرویس جهان مشرق- بیست و نهمین روز از عملیات ویژه روس‌ها در خاک اوکراین در شرایطی آغاز می‌شود که شورای امنیت سازمان ملل متحد شب گذشته (چهارشنبه) قطعنامه پیشنهادی روسیه درباره وضعیت انسانی در اوکراین را تصویب نکرد. تنها روسیه و چین به این قطعنامه رأی مثبت داده و بقیه اعضای شورای امنیت سازمان ملل رأی ممتنع دادند. حتی یک عضو شورای امنیت با این سند مخالفت نکرد، ولی ۱۳ کشور عضو - فرانسه، انگلستان، ایالات‌متحده آمریکا، هند، ایرلند، کنیا، مکزیک، نروژ، آلبانی، برزیل، گابن، غنا و امارات متحده عربی به این پیش‌نویس رأی ممتنع دادند.

سه کشور بلاروس، کره شمالی و سوریه نیز ازجمله حامیان مشترک این قطعنامه بودند. قطعنامه پیشنهادی روسیه درباره اوکراین خواستار برقراری آتش‌بس از طریق مذاکره، به‌منظور تخلیه غیرنظامیان و ارسال کمک بشردوستانه برای آن‌ها شده بود.

واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد بعد از نشست شورای امنیت اعلام کرد، نتایج رأی‌گیری روز چهارشنبه در خصوص تصویب قطعنامه پیشنهادی روسیه در خصوص اوکراین ارزش‌های کشورهای عضو شورای امنیت سازمان ملل را نشان داده: به‌عنوان‌مثال، رد ابتکار عمل مسکو، کشورهایی که اولویت آن‌ها سیاسی کردن موضوعات است و نه مسائل بشردوستانه، افشا کرده است.

پس از نشست شورای امنیت آنتونوف: آمریکا سعی دارد روسیه را خبیث جلوه دهد، آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در واشنگتن صبح امروز، پنجشنبه اعلام کرد که اظهارات وزارت امور خارجه آمریکا درباره جنایات جنگی روسیه» ادعایی در اوکراین، مغایر باعقل سلیم است. سخنان وی در کانال تلگرام نمایندگی دیپلماتیک روسیه در ایالات‌متحده منتشرشده است.

شورای امنیت طرح آتش‌بس پوتین را رد کرد/ روسیه پاک‌سازی شهر ماریپول را آغاز کرد/ مین‌گذاری منطقه دونباس توسط ارتش اوکراین/ بایدن با بسته تحریمی وارد اروپا شد! +عکس و فیلم

پیش‌بینی تحولات جنگ در هفته آینده

کارشناسان نظامی و ژئوپلیتیک پیش‌بینی می‌کنند که هفته آینده میدان جنگ به این شکل پیشرفت خواهد کرد

· نیروهای مسلح روسیه می‌توانند بمباران را تشدید کنند. احتمال تشدید حملات هوایی وجود دارد.

· درحالی‌که توجه به کیف متمرکز است، نیروهای مسلح روسیه ممکن است سعی کنند نیروهای مسلح اوکراین را در شرق محاصره کنند

·  درباره مذاکرات بیشتر صحبت خواهد شد

·  امکان خروج دسته‌جمعی اوکراینی‌ها به روسیه وجود دارد.

·  میلیون‌ها اوکراینی دیگر این کشور را ترک خواهند کرد. اگر آوارگان داخلی را در نظر بگیریم، اکنون ۱۰ میلیون اوکراینی خانه‌های خود را ترک کرده‌اند. این تقریباً یک‌چهارم جمعیت کشور است.

پاک‌سازی نئونازی‌ها توسط ارتش روسیه در ماریپول

تصاویر منتشرشده نشان می‌دهد که نظامیان روسیه در شهر ماریپول در پاک‌سازی شهر از گروه‌هایی هستند که آن‌ها را نئونازی می‌نامند.

وضعیت عملیاتی در ماریوپل

شورای امنیت طرح آتش‌بس پوتین را رد کرد/ روسیه پاک‌سازی شهر ماریپول را آغاز کرد/ مین‌گذاری منطقه دونباس توسط ارتش اوکراین/ بایدن با بسته تحریمی وارد اروپا شد! +عکس و فیلم

تله گذاری ارتش اوکراین در دونباس

تلویزیون RT روسیه تصویری را منتشر کرد که نشان می‌دهد ارتش اوکراین مناطق غیرنظامی در دونباس را مین‌گذاری کرده است.

پوتین: فروش گاز روسیه به کشورهای غیر دوست به روبل خواهد بود

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه، در دیدار با اعضای کابینه دولت دیدار کرد و در جریان آن توجه ویژه‌ای به مسدود شدن دارایی‌های روسیه در کشورهای غربی شد. وی در این دیدار چندین دستورالعمل مهم و پیشنهادها متعددی را ارائه کرد.

بایدن وارد اروپا شد

رئیس‌جمهور آمریکا برای رایزنی درباره بحران اوکراین و اعمال بسته تحریمی جدید علیه روسیه وارد بروکسل پایتخت بلژیک شد.

شورای امنیت طرح آتش‌بس پوتین را رد کرد/ روسیه پاک‌سازی شهر ماریپول را آغاز کرد/ مین‌گذاری منطقه دونباس توسط ارتش اوکراین/ بایدن با بسته تحریمی وارد اروپا شد! +عکس و فیلم

وضعیت مناطق سیل‌زده در اطراف کی‌یف

تصاویر ماهواره‌ای جدید از وضعیت مناطق سیل‌زده پس از شکستن سد رودخانه اپرین توسط ارتش اوکراین

شورای امنیت طرح آتش‌بس پوتین را رد کرد/ روسیه پاک‌سازی شهر ماریپول را آغاز کرد/ مین‌گذاری منطقه دونباس توسط ارتش اوکراین/ بایدن با بسته تحریمی وارد اروپا شد! +عکس و فیلم

ورود بیش از ۴۰۲ هزار پناهجو از منطقه دونباس اوکراین به خاک روسیه

طبق اطلاعات نیروهای مرزبانی روسیه، تاکنون ۴۰۲ هزار و ۳۷۸ نفر از ساکنان دو منطقه دونتسک و لوهانتسک و دیگر مناطق همجوار اوکراین، از جمله بیش از ۸۴ هزار کودک از مرزهای فدراسیون روسیه عبور کرده و وارد خاک این کشور شده‌اند.

ارتش روسیه کنترل شهر ایزیوم در منطقه خارکوف را به دست گرفت

ژنرال ایگور کوناشینکوف، سخنگوی رسمی وزارت دفاع روسیه امروز، پنجشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه ارتش این کشور همچنان در حال ادامه وظایف نظامی خود در اوکراین هستند، اعلام کرد که نیروهای مسلح روسیه طی یک عملیات ویژه موفق شدند کنترل شهر ایزیوم در منطقه خارکوف را به دست بگیرند.

هدف قرار گرفتن کشتی روسی در بردیانسک

نیروی دریای اوکراین از انهدام کشتی روسی «اورسک» در بندر «بردیانسک» واقع در جنوب شرق اوکراین خبر داد.

انهدام سامانه موشکی ضدهوایی اوکراین با مهمات هدایت شونده دقیق

۶۰ تاسیسات نظامی اوکراین منهدم شد

ایگور کوناشنکوف، سخنگوی وزارت دفاع روسیه امروز گزارش داد که هواپیماهای عملیاتی-تاکتیکی و نیروهای مسلح روسی در جریان عملیات شب گذشته خود تعداد ۶۰ تاسیسات نظامی دیگر ارتش اوکراین را هدف قرار داده و منهدم کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 57
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 35
  • IR ۱۱:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۴
    به امید نابودی کامل نئونازیها و صهیونیستهای وحشی و آمریکای جنایتکار و اروپای به همه چیز........دروود بر پوتین....
    • روزبه IR ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۴
      12 59
      در صورت اتمام، توقف و یا آتش بس باز هم بایستی افزایش بهای سوخت رو محتمل دونست، به هر میزان افزایش بهای سوخت در جهان اتفاق بیافته بایستی منتظر فاصله گرفتن دولتها از غرب به خاطر بروز اعتراضات اقتصادی در کشورها بود، اگر طرف روس روند تحمیل فشار به غرب رو در حوزه انرژی مدیریت رو کنه بابستی منتظر تسلیم سازی اوکراین توسط غرب بود، تحمیل اراده از سوی طرفین، یعنی روسیه و غرب در حال حاضر تحت الشعاع تحولات بازار انرژی است، اروپاییها بزرگترین متضرر این جنگ خواهند بود، موج آورگان اوکراینی که به اروپا وارد شده به همراه افزایش نارضایتی ها از روند تصاعدی قیمت سوخت و پرداخت هزینه های انرژی به طرف روسی با روبل روسیه فقط روسها رو منتفع خواهد ساخت، یعنی هزینه های ماجراجویی آمریکا در اوکراین از جیب اروپا تامین میشه، این موضوع متحدین غربی رو در شرایط دشواری قرار میده، نه راه پس دارن نه راه پیش، این قضیه رو آل سعود متحجر فهمید غرب گرایان داخلی نه! دیگه امیدی به روی برگرداندن غربگرایان داخلی از غرب وجود نداره
    • کارشناس IR ۱۷:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۴
      57 8
      مرگ بر عنقلابی ها
    • Uk IR ۱۹:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۴
      12 1
      توده ای ها طبق طبق . سگهای روسی وق و وق
    • IR ۲۲:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۴
      7 49
      از خوبیای جنگ اوکراین و روسیه اینه که حالا میشه غربگداها رو هم از روی شرافت نداشتشون هم ادبیات کثیفشون بشناسیم
    • DE ۲۲:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۴
      1 0
      جناب روزبه خدا شکر که شما پزشک نشدی به بیمار سرطانی که مثلا تا دوهفته دیگه فوت میکنه میگی خودت رو آماده کن وصیت کن دیگه وقت نداری. حال شما یه خورده به غربگداها دل داری میدادی .صاف زدی توبرجکشون الان همه خودکشی دسته جمعی شون میکنند چون عموسام سقط کنه اینا یتیم و بی پدر میشن.
    • IR ۱۰:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
      0 0
      آمریکا ؛ گاوهای بولوند چشم آبی شیرده پرورش می دهد ــــــ سرانجام با توطئه ودخالت های آشکار و نهان و کارگردانی آمریکا ؛ و بازی موفق مهره یهودی ــ رییس جمهور به ظاهر دلقک اوکراین ــ در یک جنگ زرگری تمام عیار(سیاست تحریک حداکثری)؛ پای روسیه در باتلاق جنگ اوکراین وارد شد. اکنون آمریکا به کمک رسانه هایش از روسیه غولی می سازد که هر لحظه تصمیم دارد کشورهای اروپایی را یک لقمه چپ کند. و بدین ترتیب ؛ آمریکای پس از ترامپ ؛ با انبوهی از مشکلات ؛ موفق گردید ، بحران های خود را صادر نماید. و مهار دو جانبه ای در اروپا ایجاد نماید: از یک سو روسیه را با تحریم اقتصادی و تهاجم رسانه ای و بحران های سیاسی مهار زده و به سقوط بکشاند . و از سوی دیگر ؛ نژاد جدید گاوهای شیرده؛ این باربولوند چشم آبی اروپایی (آلمان ، فرانسه ؛ فنلاند ؛ سوئد ، هلند؛ نروژ ؛ لهستان و .....) را ــ همانند گاوهای شیرده خلیج فارس ــ سر کیسه کند و کارخانه های اسلحه سازی خود را رونق بخشد و سلاح های بنجل خود را به اروپایی ها بیندازد. از نتایج بدیهی این آتش افروزی : 1- فرار سرمایه های اروپایی به آمریکا 2- فرار مغزهای اروپایی به آمریکا 3- فرار سایر نخبگان (هنری ؛ ورزشی و..... ) به آمریکا می باشد. و برای قدردانی از بازی موفق دلقک اوکراینی ؛ در فریب روسیه ؛ به جای اسکار ؛ جایزه صلح نوبل به او داده می شود. زلنسکی: «من تبعه رژیم صهیونیستی هستم و شهروند اسرائیل! اما در اوکراین زندگی می‌کنم» به خاطر بیآوریم: آمریکایی ها ؛ به کابوی Cowboy معروفند. کابوی یعنی گاوچران یعنی: متخصص شناسایی ، به دام انداختن ؛ رام سازی و پرورش گاو وحشی .
  • حسین IR ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۴
    31 9
    عملیات ویژه؟؟؟!!! حتما تو قفقاز عملیات ویژه انجام دادن اون مناطق رو از ایران جدا کردن.
  • حسین حسین زاده فومنی IR ۱۲:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۴
    8 5
    دلیل اینکه آمریکا این همه شیطنت کاری و مواضع بسیار تند و فوق شدید نسبت به روسیه در جنگ اخیر گرفته است به نظرم این است که آمریکا در سوریه و عراق و افغانستان شکست مفتضحانه ای خورد و از هر جهت آبرویش رفت به خصوص با ایجاد داعش و سرنگونی آن بوسیله ایران و روسیه که انجام گرفت حالا می خواهد زهر چشم و انتقام خودش را بگیرد لذا اروپا و غرب و ناتو را مثل سگ رام شده به دنبالش می کشاند چرا که می داند به تنهائی هرگز نمی تواند آقای پوتین را شکست بدهد . لذا با همه توان و امکان و ارسال تجهیزات نظامی و ارسال تسلیحات فراوان و اختصاص بودجه برای ناکام نمودن روسیه در جنگ اوکراین . و از طرفی آمریکا و غرب میدانند که اگر روسیه اوکراین را از چنگالشان در آورد و حرف های خودش را به کرسی بنشاند دیگر هرگز نمی توانند با او در مورد کشورهای کوچک و وابسته به غرب و ناتو در هم مرز بودن با روسیه به کفتگو بنشینند چرا که روسیه با توجه به تهدیدات از سوی آمریکا و ناتو در مرزهایش اقدامات پیشگیرانه را به عمل خواهد آورد . بنابراین تمام سعی و تلاش آمریکا این است که با همراهی مجامع بین المللیروسیه را از عرصه جهانی خارج و با تحریم های بی سابقه منزوی عالم کنند که البته تعدادی از کشورها مخالف این اندیشه خبیثانه آمریکا و غرب هستند و تاکنون همراهی ننموده اند . از سوئی دیگر آمریکا و غرب بیم آنرا دارند اگر در این جنگ اوکراین نتوانند روسیه را تسلیم کنندو شکست بدهند بایستی در آینده نه چندان دور درگیر موضوعی به نام حمله چین به تایوان باشند و هزینه سنگینی را در آن رابطه بپردازند لذا این همه پا فشاری و تهاحم تحریم علیه روسیه می خواهند به نوعی به چین بگویند که اگر قصد تهاجم به تایوان راداشته باشد آماده این تحریم ها و تهدیدات باشد . در نتیجه موفقیت روسیه در جنگ با اوکراین شامه چین برای تهاجم جنگی به تایوان را آماده تر می نمایدچرا که آمریکا و ناتو خود را در مرزهای چین هم رسانده اند و در واقع امنیت و منافع ملی چین در معرض خطر افتاده است .
  • نیما IR ۱۲:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۴
    10 16
    در نهایت روسیه اوکراین را از نازیسم پاکسازی خواهد کرد و نام این عملیات ویژه باید عملیات پاکسازی باشد
    • بزرگمهر IR ۱۷:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۴
      10 3
      هیلتر هم همین نظر رو داشت.اخر هم به سزای اعمالش رسید.تاریخ دوباره تکرار می شود.به امید فرج اقا امام زمان
  • IR ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۴
    6 8
    برای حیوانات غربی،جان شهروندان هیچ ارزشی ندارد! تنها چیزی که آنها را سر عقل می آورد،فرستادن گروههایی مثل ام،آی،6 /سیا/موساد به مراکز غربیست تا مثل آنها حقوق بشر توزیع کنند!
    • IR ۱۷:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۴
      4 2
      حالا برای توی انسان نما جان انسانها ارزش داره ؟ تو بدنبال چی هستی ای وطن فروش ؟ آیا داری از ایران عزیز و جمهوری اسلامی جانبداری می کنی ؟ آیا شهید مطهری راضی است ؟؟ آیا شهید بهشتی و شهید باهنر راضی است ؟ چه کسی گفته تو از پوتین حمایت کنی .اسمش را بفرما تا ما هم کمک بدهیم ؟؟؟؟
    • IR ۱۷:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۴
      19 2
      روز قیامت با پوتین محشور می شوید .
  • IR ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۴
    4 1
    روسیه طرح اولش تسلیم سیاسی کیف است طرح دومش تصرف نظامی کیف در صورت شکست دو طرح اول و دوم طرح سومش اشغال همین 5 استان 1- کیف 2- سومی 3-خارکیف 4- ماریوپول 5- خرسون و در نهایت میکولایف و جدا نمودن آن بمانند دونتسک و لوهانسک برای مدت 10 سال و دمیدن آتش ملی گرایی روسی در روس زبان های خاک اوکراین و ایجاد اوکراین شرقی و نابودی اوکراین از صفحه جغرافیا می باشد زمان هم به نفع غرب پیش نمی رود البته اوکراین غربی را هم راحت نخواهد گذاشت و این منطقه هم بمانند یا بصورت فدراسیون باعث رنج اوکراینی ها خواهد شد مثل عراق و کردها و یا بصورت کره شمالی و جنوبی جدا از هم زندگی خواهند کرد
  • IR ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۴
    7 2
    به اعتراف روزنامه های اسرائیلی و اوکراینی ارتش اسرائیل و تیپ گولانی در خط مقدم ورسانه هایشان در پشت جبهه دارند علیه روسیه خوب فعالیت می کنند با کلماتی مثل تجاوزگر و اشغالگر و نظامیان امریکا و اسرائیل در اوکراین را مشروع و منجی جلوه گر می کنند
  • IR ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۴
    8 5
    روسیه بجای حمله به مراکز تجمع ارتش اوکراین به کارخانجات تولید تسلیحات حمله می کند معلوم است روسیه دنبال خلع سلاح اوکراین است
  • IR ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۴
    7 6
    روسیه باید رودخانه تریور را دور زده و شهر ژیتومیر در غرب کیف و بوریس پیل در شرق کیف و واسیلکیو در جنوب کیف را تصرف و اینچنین کیف را محاصره نمایند تا راه برای محاصره کامل و سقوط شهر کیف فراهم شود
  • IR ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۴
    6 16
    روسیه باید بجز خود شهر کیف تمامی مناطق اطراف کیف را با موشک های گراد شخم بزند
  • IR ۱۳:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۴
    9 19
    بابا اوکراین که ارتش ندارد مقاومت مردمی هم که ندارد پس همین چند روز هم که دوام آورده بخاطر منفجر کردن پل ها و سدهاست وگرنه الان روسیه از کیف رد شده به رومانی رسیده بودند
    • IR ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۴
      20 8
      پس عمه شماست که این همه سرباز روسی و تجهیزات را نابود کرده است؟
  • IR ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۴
    11 6
    طرح آتش بس پوتین؟!خخخخ شروع کننده اصلی جنگ اگه بخواد میتونه خودش آتش بس کنه نیازی به قطعنامه داره آیا؟!
    • IR ۱۴:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۴
      4 6
      زیادروی کردی کمنر مصرف کن تا توهم نزنی این اتش بخاطر خروج امن غیر نظامیان شهر های تحت محاصره بود ورد شدن ان توسط شورای امنیت نشان دادکه آمریکا وغرب هیچ ا زشی برای جان انسانها قائل نیست وازآن فقط به عنوان ابزار سیاسی استفاده میکند
    • IR ۱۷:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۴
      10 4
      نقشه پوتین این است پاک سازی قومیتی کند . پوتین انسان نیست که دلش بحال مردم بسوزد .
  • IR ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۴
    20 5
    48 ساعته قرار‌ بود کل شرق اوکراین و کیف رو بگیره بعد از 4 هفته تازه تونسته وارد ورودی بندر ماریوپل بشه که چند صد جوان شبه نظامی گردان آزوف اونجا هستند
  • IR ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۴
    7 1
    مرگ بر ماهی سیاه کوچولو
    • جهودشناس IR ۲۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۴
      0 0
      گل گفتی. در طول کرونا من توده ای بودنشون رو بخوبی حس کردم.
  • Zanjan US ۱۴:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۴
    13 6
    غیرت یک استنداپ کمدین مثل زلینسکی بیشتر از اعلا حضرت رضا خان قلدر آریایی پهلوی بود، اون کمدین نزدیک به یک ماهه که تسلیم ارتش روسیه نشده اما ژاندارم منطقه تمدن ۲۵۰۰ ساله آریایی قلدر خان پهلوی یک ساعت هم مقاومت نکرد، همش هارت و پورت همش پروپاگاندا ، آریا آریا هه هه
    • IR ۱۸:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۴
      1 1
      ای دمت گرم اون متوهمین خود عاریا پتدار بدجوری از این گامت شما خواهند سوخت
  • IR ۱۴:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۴
    15 3
    تصاویر نشون میده که روسهاحقیقتا شهر رو پاکسازی کردن. البته اگه پاکسازی رو مترادف با تخریب و ویرانی کامل بدونیم. اگر این‌حجم‌از تخریب اسمش عملیات ویژه هست و تجاوز نیست. میشه نتیجه گرفت که عربستان هم داره تو یمن عملیات ویژه انجام میده و دیگه نباید به عربستان گفت‌متجاوز.
  • IR ۱۴:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۴
    3 3
    ببینید سر رای ممتنع ایران چه جنجالی به پا کردند و اون وقت خودشان به یک قطعنامه‌ی صلح‌طلبانه رای ممتنع دادند.
  • IR ۱۶:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۴
    12 5
    تاریخ را تحریف نکنید. (عملیات ویژه) نیست، تجاوز همه جانبه روسیه به اوکراین است.
    • IR ۱۸:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۴
      3 1
      شما هر چی دوست داری اسمشو بذار. نفس عمل مهم است که بسیاری کار عاقلانه درست و شجاعانه‌ای بود. هیچ کشوری در بحث امنیت ملی شوخی نداره، البته اگه زورش برسه. ( ما هم اگر به موقعیت الان روسیه رسیده بودیم، بحرین عزیزمان را پس می‌گرفتیم )
    • IR ۲۱:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۴
      1 3
      ما هم اگر به موقعیت الان روسیه رسیده بودیم، بحرین عزیزمان را پس می‌گرفتیم ).. جواب . تو نه اطلاعات درستی داری و نه دین درستی . ما از روسیه قوی تر هستیم .ولی مثل پوتین جنایتکار نیستیم . .مردم ایران در شرافت سرآمد روزگار هستند . برادر بنده که مجروح جنگی بود در بیمارستان طالقانی تهران کنار اسیر عراقی بستری بود . ما وقتی در کردستان عملیات نظامی می کردیم کوچکترین آسیبی به مردم نمی زدیم . سه ماه تمام در محاصره بودیم و هر رزمنده در روز یک قرص نان کوچک سهمیه داشت ولی از مردم نمی گرفتیم و حتی امکانات پزشکی خودمان را در اختیار آنها می گذاشتیم . مردم ایران شرافتمند هستند ولی بلد نیستند خوب اطلاع رسانی کنند. ما کشور گشا نیستیم .بحرین را هم نمی خواهیم ..
    • DE ۲۲:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
      1 0
      پیداست داستان زیاد خوندی نه جبهه بودی نه برادرت مجروح بوده . اگر تو‌ جبهه ای بودی طرز تفکرت این نبود.مهم نیست چه کسی در مورد بحرین چه فکری میکنه مهم اینه که کسی که ادعای جبهه رفتن داره در این طور موارد منتظر دستور فرمانده میماند.نه از پیش خودش فتوی صادر کند. .یک جبهه ای همیشه گوش بفرمان رهبرش می ماند. دستور رسید حرکت میکند. چه حمله چه ضد حمله چه صلح چه جنگ .
  • IR ۱۷:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۴
    5 3
    بی گناه بی گناه است و فرق نمی کند رنگ صورتش چه شکلی است . ما بخاطر کشته و آواره شدند همه بی گناهان ناراحت می شویم . خدا لعنت کند پوتین را . با بهانه تراشی مردم اوکراین را مورد حمله قرار داد .حتی اولتیماتوم هم نداد . اول که گفت غربی ها دروغ می گویند من حمله نمی کنم ولی بعداً معلوم شد خودش دروغگو است .
    • IR ۲۱:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۴
      2 0
      بابا جان، قبل کامنت گذاشتن بشینین نیم ساعت در مورد قضیه مطالعه کنین عاخه
    • IR ۲۱:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۴
      2 2
      بابا جان، قبل کامنت گذاشتن بشینین نیم ساعت در مورد قضیه مطالعه کنین عاخه.....جواب ..تو مطالعه می فهمی چی هست .بی سواد .
    • DE ۱۸:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
      1 0
      بیگناه بیگناه است مخصوصا که چشمان آبی و پوستی سفید و موهایی طلایی داشته باشه آخ نگو که دلم براشون کبابه. یمن و سوریه و عراق و فلسطین که چشم آبی و موطلایی و پوست سفید نداره خب نداشته باشه مشکل خودشونه برن تهیه کنند تا دل ما هم براشون کباب شه . نه ایرانی نه لبنانی جانم فدات اوکراینی. قبلا میرفتند اوکراین و آنکارا برا اونکارا حالا دیگه نمیشه رفت لذا لعنت به پوتین .
  • امیر IR ۲۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۴
    5 2
    یادتونه شما و کیهان شریعتنداری اوکراین را مسخره می کردید و بهشون میخندیدید. شما همان هایی بودید که پوتین را یکی از رهبران جبهه مقاومت میدونستید. یادتون باشه یکی از رهبران جبهه مقاومت یعنی حاج بشار اسد از جنایات پوتین فاسد در اوکراین حمایت کرده. روزهای اول همه همه اصول گرایان از پوتین حمایت می کردند ائمه جمعه و رهبری گفته بودند که مسئول این جنگ اوکراینی ها هستند. دلسلش هم این بود که چون اوکرایتی ها از مهره و نوکر پوتین حنایت نکرده اند پس مقصرند. تازه این ابراهیم مونگول و شش کلاس سواد روز اول حمله تلفنی به پوتین گفته بود دعا میکنه جنگ به نفع دو ملت باشه. جمله مسخره ای که نه سر داشت نه ته
    • IR ۲۱:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۴
      1 2
      اولا پوتین جنایتکار است و شکی دران نیست .ثانیا شما حساب اوباش را با بزرگان قاطی نکن
    • IR ۲۲:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۴
      1 1
      رییسی عزیز دل ملت ایران است .لعنت بر پوتین درود بر رییسی
  • IR ۲۰:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۴
    10 1
    هر چی اراذل و اوباش است یه طرف ایستادند و از پوتین جنایتکار حمایت می کنند..سر افراز باد نظام مقدس جمهوری اسلامی و لعنت خدا و ملایک بر هر چی اجنبی پرست وطن فروش است .شما طرفداران پوتین از خوک پست تر هستید .بنده مناسب با فرهنگ شما اوباش احمق با این ادبیات مطلب نوشتم .چیزی عوض داره گله ندارد .
  • IR ۲۰:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۴
    4 1
    روزنامه اطلاعات: نگرانی روسیه،پیوستن اوکراین به ناتو نیست بلکه از نفوذ دمکراسی به ساختار حکومتش می ترسد. درست است . پوتین از ناتو نمی ترسد چون ناتو جرات حمله به روسیه را ندارد .پوتین از انقلاب مخملی می ترسد.
    • مرتضی IR ۰۳:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
      0 0
      عزیزم خودت داری جواب خودت رو میدی "روسیه از حمله غرب به خودش نگرانه" این حمله میتونه نظامی باشه که اروپا عرضش رو نداره ، میتونه هم سیاسی_فرهنگی باشه که غرب توش کاملا استاده و نگرانی هم داره اتفاقا کسانی که فکر می کنند اروپاییها و امریکایی ها خیلی نایس و با ادب هستند احمقانه فکر می کنند البته به نظر بنده اروپا آمریکا چین روسیه . . . همشون لنگه هم هستند ، ما نباید گول هیچکدام را نخوریم
  • IR ۲۰:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۴
    9 0
    تمامی کاینات گواهی می دهند که خدایی وجود دارد یسبح لله ما فی السموات و ما فی الارض .حتی العیاذ بالله اگر خدایی هم نباشد مکافات الهی وجود دارد من به وجود خدای متعال ایمان دارم ولی به وجود مکافات الهی یقین دارم .برادران عزیز و رفقای گرامی حتی اگر خدایی وجود نداشته باشد و معتقد به ماتریالیسم دیالکتیک هستید و تضاد را محرک جامعه می دانید اما یک چیز را نمی توانید منکر شوید و آن آدمهایی است که در بغض و کینه یک دیکتاتور ادم نما می سوزند . حتی اگر اوکراین می خواست عضو ناتو شود باز هم نمی توانست خطری برای روسیه باشد . پوتین اوکراین را سوزاند تا درس عبرتی باشد برای بقیه کشورها .این حق یک ملت نبود .اگر پوتین از انقلاب مخملی می ترسد راهش جلب رضایت مردم است نه نابودی یک ملت . دست از حمایت پوتین بردارید و میان مردم تفرقه ایجاد نکنید .یادتان باشد پوتین که به هم نژادش رحم نکرد به شما هم رحم نمی کند .ضمنا ما سالیان است که برای فلسطین و یمن گریه می کنیم. حتی اگر برای مظلومین فلسطین و یمن گریه نکرده باشیم نیامده ایم در رسانه های کشور به اسراییل و عربستان دست مریزاد بگوییم و در مرگ آنها شادی کنیم .
  • DE ۲۳:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۴
    1 1
    دوستان مراقب و مواظب ته مانده ای ساواک و منافقین و بهایی ها و نوکران وطنفروش غرب گدا و دزدان و رانتخوران و رفرمیست های نوکر غرب باشید مشکل درجه یک و عظیم ایران مشکل ۴۰سال تحریمهای جنایتکار تاریح امریکای امپریالیسم و ناتوی صهیونیست هست نه اوکراین و روس . با کمال وقاحت و بیشرمی و پررویی این تفاله های غرب مطلب اصلی ما را کرده اند جنگ اوکراین در صورتیکه ما در اوج جنگ تحریمها و فشارها به ملت و جنگ استحاله فرهنگی هستیم . روسیه ما را نحربم نکرده است این امریکای جنایتکار است که چند میلیون مسلمان در افغانستان و عراق و سوریه ...کشت .و کشورها را این جانور درنده و وحشی به جان هم می اندازد . لذا مرگ بر امریکا و نوکرهاش تمرکز کنید روی خیانت غرب و عربگداها در مورد تحریمها و دشمنی با ملت ایران . جنگ روسیه و اوکراین جنگ بین امریکای جنایتکار و روسیه است نه جنگ روسیه و ایران. همین غرب گداهای ناجوانمرد وطنفروش رفرمیست که به امریکا اطلاعات نظامی ما را میدهند و آدرس تحریمهای فلج کننده به امریکا علیه ایران میدهند حالا دستمال ابریشمچی دست گرفته اند و تخم چشمان ذلیلسکی را مبمالند که گردو خاک هاش پاک بشه... اف بر شما ناجوانمردان مشکل اصلی ما تحریمهای ابر جنایتکار تاریخ علیه ایران است.
    • IR ۰۷:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
      0 0
      دوستان مراقب و مواظب ته مانده ای ساواک و منافقین و بهایی ها و نوکران وطنفروش غرب گدا و دزدان و رانتخوران و رفرمیست های نوکر غرب باشید...جواب ..شاید خودت یکی از همین کسانی که می گویی هستی .و هدفت در گیر کردن بیشتر ایران با کل جهان است . می خواهید ایران را وارد جنگ کنید . ایران کشور صلح جو و حق طلب و مخالف جنگ است .نه موافق جنگ .یادت باشد موضع رسمی ما مخالفت با جنگ است.
    • DE ۱۶:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
      1 0
      یکی از پس مانده های ساواک ناراحت شد که نقشه شون لو رفته .جنگ ایران با ارباب جنایتکارت امریکا موقعی تموم میشه که یا ما از اسلام ناب محمدی ص دست برداریم یا اربابت از یاغی گری و دزدی و غارت و قتل و جنایت و چون ماهیت امپریالیسم بر پایه های فساد و دزدی و غارت و توحش بنا شده با اسلام ما که زیر بار زور نمیره جور در نیماد تنها قوی شدن ایران در حد ابر قدرتی خاومیانه اربات را مانند سگی ترسو به آغل باز میگرداند ولاغیر. و سالهاست در این مسیر با سرعت داریم پیش میریم.و اربابت امریکا در جهت سقوط و اضمحلال
  • IR ۲۳:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۴
    1 0
    نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی ایران این پیام امام بود
    • UA ۱۱:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
      0 2
      نگو الان توده ای ها و نفوذی های پوتین یقه جر می دهند
    • DE ۱۶:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
      1 0
      حالا یقه شون را جر بدهند میشه دوخت ولی اگه تو را جر دادند دیگه نمیشه بخیه ات زد از سوراخت نیا بیرون همون پشت مانیتورت قایم شو خطرناکه.
  • احمدخواجوند IR ۱۵:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
    0 0
    حالا موضوع قطعنامه چه بود که رای نیاورد
  • حامد IR ۱۳:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
    0 0
    در جنگ اوکراین؛ روسیه به ازای از دست دادن هر عدد از ادوات نظامی ( هواپیما؛ تانک....) تقریباً بین ۷ تا ۸ عدد زیرساخت نظامی رو کامل نابود کرد. در سال ۱۹۹۴ طبق معاهده بوداپست سومین قدرت اتمی جهان با خلع سلاح داوطلبانه قرار شد هم زیر چتر حمایتی غرب و هم عضو ناتو شود. ولی الان ۲۶ سال پا در هوا مونده و تمام زیرساخت های کشورش رو هم از دست داد. نتیجه غربگدایی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس