.

از روز گذشته یگان موشکی استراتژیک ارتش روسیه که عمدتا بر پایه موشک های بالستیک اسکندر است دور جدیدی از حملات خود را آغاز کرد.

سرویس جهان مشرق _ در حالی که پیش بینی می‌شد از روز گذشته دور جدید پیشروی سنگین زمینی ارتش روسیه از محور شمال به سمت کی‌یف پایتخت اوکراین آغاز شود، اما فرماندهان روس تصمیم به تغییر استراتژی میدانی گرفته و دور جدیدی از حملات موشکی به مراکز فرماندهی، انبارهای سوخت و مهمات و پایگاه‌های هوایی و پدافندی را آغاز کردند.

ششمین روز از نبرد روسیه و اوکراین/ وقفه کوتاه در پیشروی زمینی و تمرکز بر حملات موشکی دوربرد به مراکز نظامی ارتش اوکراین +نقشه و تصاویر
ستون گسترده نیروهای ارتش روسیه در نزدیکی مرز بلاروس

ارتش روسیه اگرچه پیشروی‌های قابل توجهی در هر سه جبهه اصلی نبرد در خاک اوکراین داشته است و تنها ۵ روز از این نبرد نیز گذشته است اما دفاع سرسختانه و کمین‌های متعدد پارتیزانی نیروهای اوکراینی موجب شد تا سطح خسارات و تلفات وارد شده به ارتش روسیه بالاتر از حد انتظار آنها باشد.

ششمین روز از نبرد روسیه و اوکراین/ وقفه کوتاه در پیشروی زمینی و تمرکز بر حملات موشکی دوربرد به مراکز نظامی ارتش اوکراین +نقشه و تصاویر
تانک T۷۲-B۳ روسی که هدف قرار گرفته و نابود شده است

همچنین مشکلات عدیده‌ای نیز در بحث پشتیبانی از قوای پیشتاز روس در برخی جبهه‌ها پیش آمد و برخی ستون های پیش قراول بدون پوشش آتش و لجستیک در مناطقی که پتانسیل دفاعی بالایی از طرف اوکراینی وجود داشت گرفتار شده و در بسیاری از مواقع با رها کردن تجهیزات ناچار به عقب نشینی شدند.

بنابر این از روز گذشته یگان موشکی استراتژیک ارتش روسیه که عمدتا بر پایه موشک های بالستیک اسکندر است دور جدیدی از حملات خود را آغاز کرد.

یکی از مناطقی که روز گذشته هدف موشک‌های اسکندر ارتش روسیه قرار گرفت مقر فرماندهی عملیاتی شمال، هنگ ارتباطی و انبار سوخت ارتش اوکراین در شهر چرنیگف در شمال شرق کی‌یف بود.

ششمین روز از نبرد روسیه و اوکراین/ وقفه کوتاه در پیشروی زمینی و تمرکز بر حملات موشکی دوربرد به مراکز نظامی ارتش اوکراین +نقشه و تصاویر
ساختمان نابود شده فرماندهی ارتش اوکراین در چرنیگف

مدافعین چرنیگف در روزهای گذشته حملات سنگینی علیه قوای روسی که قصد پیشروی به سمت پایتخت را داشتند اجرا کردند و فرماندهی ارتش روسیه با شناسایی دقیق مقر فرماندهی این نیروها در ساختمانی در این شهر با استفاده از موشک بالستیک اسکندر این محل را مورد اصابت دقیق قرار داد.

همچنین حداقل ۶ تیر موشک بالستیک اسکندر نیز به سوی پایگاه هوایی اوزرنه در استان ژیتومیر اوکراین شلیک شد که بر خلاف انتظار خطای نسبتا زیادی داشته و عمدتا به مناطق بی اثر اصابت کردند.

ششمین روز از نبرد روسیه و اوکراین/ وقفه کوتاه در پیشروی زمینی و تمرکز بر حملات موشکی دوربرد به مراکز نظامی ارتش اوکراین +نقشه و تصاویر

با توجه به تصاویر به نظر می‌رسد روسیه قصد حمله به رمپ های هواپیما و باندهای اصلی نشست و برخواست در این فرودگاه را داشته است اما موشک های اسکندر با خطای چند ده متری به اطراف این اهداف اصابت کرده‌اند.

آخرین وضعیت میدانی نبرد در اوکراین

بنابر آخرین نقشه‌های به روز شده از جبهه‌های نبرد در خاک اوکراین، ارتش روسیه همچنان به دنبال ۳ هدف اصلی خود برای هفته نخست جنگ است:

ششمین روز از نبرد روسیه و اوکراین/ وقفه کوتاه در پیشروی زمینی و تمرکز بر حملات موشکی دوربرد به مراکز نظامی ارتش اوکراین +نقشه و تصاویر

_ تصرف شهر صنعتی خارکیف به همراه شهر سومی در جبهه شمال شرق

_ تصرف بندر راهبردی ماریوپل در جبهه جنوب غرب

_ پیشروی همزمان از دو جهت شرقی و غربی شهر کی‌یف و محاصره پایتخت اوکراین

آغاز مذاکرات در بلاروس

رئیس هیات مذاکره‌کننده روسی امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد، مذاکرات میان روسیه و اوکراین در گومل بلاروس باید راس ساعت ۱۲ به وقت مسکو آغاز شود.

شروع جنگ شهری در بندر ماریوپل

ظاهرا درگیری در داخل شهر راهبردی ماریوپل بین ارتش روسیه و نیروهای اوکراینی آغاز شده است.

در صورت تصرف این شهر بندری توسط ارتش روسیه، ارتباط اوکراین با دریای Azov به طور کامل قطع می‌شود.

* در پی بمباران پایگاهی در شهر اوختیرکا توسط ارتش روسیه بیش از ۷۰ سرباز اوکراینی کشته شدند.

ششمین روز از نبرد روسیه و اوکراین/ وقفه کوتاه در پیشروی زمینی و تمرکز بر حملات موشکی دوربرد به مراکز نظامی ارتش اوکراین/ ارتش روسیه وارد بندر ماریوپل شد +نقشه و تصاویر

ورود ارتش روسیه به شهر خرسون

ویدئوهای جدید نشان می دهند پس از انجام عملیات شناسایی توسط واحدهای پیاده در ساعات اولیه صبح امروز، از دقایقی پیش ستون های زرهی ارتش روسیه در حال ورود به شهر خرسون در ساحل غربی رودخانه دنیپر هستند.

* اتحادیه اروپا اعلام کرد که اطلاعات به دست آمده از ماهواره ها را در اختیار اوکراین قرار خواهد داد.

درخواست فوری لهستان برای خرید پهپادهای رزمی امریکایی

به گزارش جینز دیفنس، ارتش لهستان درخواست فوری برای خرید تعداد نامشخصی از پهپادهای رزمی مدل MQ-9 ریپر را به پنتاگون ارائه کرده است. به نظر می‌رسد این درخواست تحت تاثیر حوادث رخ داده در مرزهای این کشور و درگیری نظامی روسیه و اوکراین باشد.

*دولت نروژ اعلام کرد یک بسته کمک نظامی به ارزش ۲۲۶ میلیون دلار را تحویل ارتش اوکراین می‌دهد.

 این کمک شامل کلاه‌خود و جلیقه‌های ضد گلوله و دیگر اقلام نظامی است.

واکنش نخست وزیر انگلیس به طرح برقراری پرواز ممنوع در اوکراین

بوریس جانسون نخست وزیر بریتانیا در واکنش به احتمال برقراری منطقه پرواز ممنوع بر فراز آسمان اوکراین اعلام کرد: صادقانه می‌توانم بگویم نمی‌توانیم منطقه پرواز ممنوع بر فراز اوکراین را تضمین کنیم و چنین طرحی را انجام دهیم، این منجر به درگیری مستقیم با روسیه می‌شود.

این خبر به روزرسانی می‌شود ...

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 113
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 42
  • IR ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    88 79
    روسیه به دنیایی تحریم های فلج کننده خوش آمدی! یکی از بانیان تحریم امروز ایران همین روسیه بوده که مانع ورود ایران به اقتصاد جهانی شد.برای نمونه فقط و فقط فرض کنید گاز ایران در کنار گاز روسیه به اروپا میرسید!!! خدا جای حق نشسته! البته هنوز مونده تا طعم واقعی تجزیه رو هم باشه!!!
    • IR ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
      31 25
      اوفیش روسیه اگر تحریم بشه اوضاع برای ما خوب میشه از چه لحاض؟؟؟!!!بزاتون میگم اگر تحریم بشه روسیه فقط تشنه پول میشه ماهم میتونیم از فرصت استفاده کنیم و ارتش و سپاه رو بکوبیم وبا زیر قیمت بسازیمش که میشه انبوهی از سوخو ۳۰ ، ۳۵ ، ۵۷ ، ۳۴وحتی ۲۴ و تولید میگ۳۵ در ایران ، انبوهی از هواپیماهای ایلوشین ۷۶ و بالگردهای میل ۳۵وکاموف ۳۵ راه اندازی تولید تانک تی ۹۰ و خرید ۱۵۰۰ عراده تانک آرماتا و۲۰۰۰عراده بی ام پی ۳ و ۱۵۰۰تا بی تی آر ۹۰ و ۱۵ تا ۲۰ ناوچه بویان و ۸تا۱۲ناوچه گروگویچ برای ارتش و سپاه و تعداد زیادی موشک های کلاب و سانبرن و ۸تا توپولوف ۲۲ ام برای حمله به اهداف دریایی و تعدا زیادی سامانه اس ۴۰۰ و پانتسیر . شاید بگید پولش از کجا میاد ، براتون میگم اروپا روسیه رو تحریم میکنه و روسیه دیگه نفت و گاز بهشون نمیفروشه میان پی ما ، چین از ترس تحریم نفت از روسیه نمیخره میاد پیش ماو کلی بازارهای دیگه از جمله فروش تجهیزات چون که تحریم تسلیحاتی ول شده .
    • IR ۱۱:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
      63 33
      معلوم خیلی از سیلی که روسیه به ابهت پوشالی اربابتون آمریکا شیطان بزرگ زده سوختی اینجوری به پرت و پلا گویی افتادی
    • GB ۱۱:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
      48 17
      مشخصا نمیدانی راجع چه چیز صحبت میکنی ، کجا روسیه مانع ورود ایران به اقتصاد شد ؟؟؟ واقع انسان از وجود موجوداتی مثل تو که نمی دانند ولی نظر می‌دهند هیران میمونه
    • محمد IR ۱۲:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
      21 4
      ضریب هوشیت چنده بچه؟برو سر کلاس آنلانت تحریم رو ایران جواب نداد اونوقت رو روسیه جواب میده برو سر کلاس آنلاینت و مشقاتو بنویس
    • DE ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
      17 5
      بعضی ها گویا قطب نماشون رو اینروزها گم کردند. یادت نره این سردار شهید سلیمانی عزیز بود که روسیه رو متقاعد کرد برای درهم کوبیدن داعش پا به میدان بزاره و با ایران در نابودی داعش همکاری کنه. داعشی که امریکا و ال سقوط مثل گوسفند درمنطقه پروار کرده بودند که مسلمانان بی گناه منطقه و مسلمانان ایرانی رو رو درو کنه. راست میگی برو یقه صهیونیست های دزد رو بگیر که شاهراه لوله نفت ایران رو که در زمان شاه مخلوع کشیده با پول نفت ایران هاپولی کردند خوردند! بیخود دلت رو الکی صابون نمال ساده جان. اروپایی جماعت نمیاد از ایران گاز بخره که پولش بیاد تو جیب ایرانی ها. امریکا و اروپایی ها بیخود نبود درافغانستان اینهمه توقف کردند. زیرا دارند منابع گازی وسیع افغانستان رو می مکند. خبری نداری پس خبرش رو برو حداقل بخون که اروپایی ها افغانستان رو برای چنین موقع دوشیدن زیر سر گذاشتند.
    • حمید IR ۱۴:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
      0 0
      روسیه نگو
    • DE ۱۵:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
      5 2
      ۱۱:۳۰.اوفیش روسیه اگر تحریم بشه ...ماهم میتونیم از فرصت استفاده کنیم و ارتش و سپاه رو بکوبیم خخخخخ وبا زیر قیمت بسازیمش ... خخخخ // بنده خدا بچه خوبی هستی ولی خیلی دلالی فک میکنی عمو . یا اصلاحطبی یا داری اصلاحطلب میشی یا اصلاح طلب بودی خودت خبر نداری اونها فقط دلالی فک میکنند شما که ماشالله کارت درسته شاید کاروتون و فیلم های زورو زیاد میبینی . روسیه و چین را بایستی رفیق راهبردی دید نه بعنوان طعمه و غارت ولی مانند کاکتوس باید حواست جمع تیغها و تیغ زدنهاشون باشی . همینکه الان امریکا و ناتو نمیتونند در ایران و یا کنار مرزهای ایران مستقر بشن برای روسیه شاخ شونه بکشن , روسیه بابت این کلی به ما بدهکاره و ازش ماهی نمیخواهیم ماهیگری باید یاد بگیریم نسخه ساخت اس 400 را میخواهیم نه خود اس 400 مگه کلا صنعت ذوب آهن و تهیه فولاد های ساختمانی در ایران با ذوب آهن اصفهان شروع نشد خب روسها بهمون فروختند با نسخه پخت تولید چدن ماده اولیه فولادسازی نه اروپایی ها . بعد اروپایی ها مجبور شدند سالها بعد فولادسازی های دیگر را به ما بفروشند چون دیگه داشتیم....
    • IR ۱۵:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
      9 23
      ظاهرا ادزشی های نوکر پوتین خیلی بهشون فشار اومده و سریع عکس العمل نشون میدن
    • IR ۲۲:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
      2 16
      دقیقا خخخخخ انگار فشار به اونجاشون خیلی بیش از اندازه وارد شده که اینجوری دارن مثل کفتار ناله میزنن ههههههههههههه
    • IR ۰۰:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
      0 1
      اون تیم ظریف بخونید ظخیم احمق بود که خودتحریمی کرد و فروش سلاح ایران رو تحریم کرد...این حرفی که گاز ایران رو روسیه تحریم کرده رو ازکجات آوردی؟ معلومه که قرصاتو نخوردی. اصلا ایران خودش تحریمه همه جوره، چجوری بتونه نفت یا گازش رو بفروشه؟ که روسیه رو میندازید جلو؟ برو قرصاتو بخور...برو...
    • IR ۰۷:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
      0 1
      جنگ روسیه با اکران و جنگ اقتصادی غرب با روسیه مصداق شر الضالمین بالضالمین است.
    • تبریزی IR ۲۱:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
      0 0
      خطاب به ۱۰:۳۲: واقعا تحت تاثیر قرار گرفتم از سطح درک و فهم و شعور تو، فقط ترشی نخور خراب نشی...
  • IR ۱۰:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    50 47
    یواش یواش نشانه های به گل نشستن این کفتار پیر کا گ ب نمایان میشه!تا دیروز که می گفتن به خاطر کم شدن تلفات پیشروی ها کند شده!!!
    • IR ۱۱:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
      50 19
      كفتار پیر بایدن دارو دستش هست که همه دنیا را گرفتن ول کن یک اوکراین نییتسن مثل خودشماها که طرفدار اصلاح طلبید تمام حکومت پول ایران بلیعدید
  • AT ۱۰:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    27 2
    ارتش روسیه دیروز(دوشنبه)»از یک سلاح گرمافشاری(بمب خلاء) علیه اوکراین استفاده کرد.»بمب گرمافشاری قدرت تخریبی بسیار بالایی دارد.
    • IR ۱۲:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
      13 3
      از موشك اسكندر هم افسانه بافته بودند! دقت موشك هاي ما به مراتب بهتر است.
  • IR ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    20 18
    آره ارواح بابات دو روز دیگه که کی یف رو کامل گرفت حالت رو می پرسم دلت رو به این خبرها خوش کن.
    • بهزاد IR ۲۱:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
      5 0
      والا بیطرف بودن و آزادی بیان مشرق از رسانه های لیبرالها هم بیشتره. من تو خط فکری مشرق نیستم ولی انصاف رو رعایت کن
  • IR ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    30 10
    اللهم العجل لولیک الفرج ___(فارغ از متن این خبر) لطفا برای ظهور امام زمان ع دعا کنیم.---العجل العجل العجل یا مولانا یا صاحب الزمان
    • IR ۱۴:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
      10 2
      اللهم عجل لولیک الفرج
  • IR ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    38 16
    خسته نشدی یک نفری این همه کامنت علیه روسیه میزاری یک کمی استراحت به خودت بده کار اوکراین تمومه.
    • IR ۱۶:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
      5 15
      تشریف بیارید اینستاگرام تا ببینید در اقلیت هستید. جالب آنکه همون اقلیت هم همشون اکانتهای فیکی هست که یک عکس از خودشون نگذاشتن
    • محمد IR ۲۲:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
      14 3
      اینستاگرامی ها همه بیسوادن
  • IR ۱۱:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    10 20
    پوتین دیوانه شده است.بهترین کار این بود که به جای ورود مستقیم به جنگ که هزینه زیا و تلفات غیر نظامی و ویرانی دارد و کلا جنگ را حتی در کشورهای مدرن عادی کرد از نیروهای تحت پوشش و جدایی طلبان استفاده می کرد.
    • DE ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
      3 0
      این سوسول بازی ها دردنیای جنگل برای جنگ منافع معنی نداره. مگه میدان جنگ که چنگ و دندان درکاره جای پلنگ صورتیه:)
    • DE ۲۱:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
      13 1
      آخه پوتین اصلاح طلب نداره بندازه به جون اوکراین ۸ سال همه چیزش را شرطی کنند قبلا جورج سوروس صهیونیزم رفت اونجا یک انقلاب رنگی نارنجی مانند همون فتنه سبزی که برای ایران خوابش را دیده بود با اصلاح طلبها درست کرد اوکراین را پکوند. ضمنا روسها در دنیا معروف هستند اول با فریاد های وحشتناک و داد و قال رجز میخونند و میگند‌میخوان چند تا را بکشند کجا را منفجر کنند ...ولی امریکایی ها و غربی ها مانند سگ ترسو و‌منافقین مخ زنی میکنند هزاران نفر را میکشند خودشون هم اشک تمساح برای آزادی و حقوق انسانها میریزند.
  • US ۱۱:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    23 33
    توده ای ها وابسته که تمام ایران را تحویل ارباب پوتین دادن و نه گاز ما به اروپا صادر شد و اهرمی برای تحت فشار گذاشتن غرب که مانع تحریم ایران شود و همچنین عقب نگهداشتن اقتصاد ایران و گرو گرفتن برجام توسط روسیه و استفاده از کارت بازی ایران برای امتیاز گرفتن بعد طرفداران سینه چاک پوتین کمونیست میگفتن حملات تمام عیار نبوده اره شلیک موشک بالستیک بر سر مردم اوکراین تمام عیار نیست جنگ داره طولانی میشه و فرسایشی و فروپاشی پوتین کفتار و روسیه بدزات
    • پیدا IR ۱۲:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
      15 4
      توده ای بپاپاجونت بود که مرد
    • DE ۲۱:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
      8 1
      خخخخخ عین ساواک برای اینکه مردم را نوکر امریکا کنه و ضد روسیه مانند عقب افتاده ها میگفت کمونیست یعنی خدا نیست خخخخ تا مردم عادی باور کنند .ولی معممین و روحانیون اصیل خیانت حزب جاسوس و وابسته توده به کا‌گ ب و خیانت شاه خائن و غربگداها به سازمان سیا را برای مردم تشریح میکردند. حالا تازه یکی یکی ساواکی ها دارن کامنت مینویسن ضد نیروهای انقلاب و تهمت کمونیست به آنها میزدند عین ساواک شاه خائن.
  • IR ۱۱:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    26 32
    به اوکراین افتخار میکنم. باورم نمیشد ارتش پوتین مغرور با آن همه ادعا و داشتن دومین ارتش قدرتمند جهان هنوز هم از پس اوکراین برنیامدند. اوکراینی ها تا این لحظه ۶ روز است قهرمانانه مقابل ارتش تا دندان مسلح پوتین ایستادند و اجازه تصرف کیف را به روس ها ندادند. زلنسکی هم حاضر به ترک اوکراین هم نشدو به مردم اوکراین روحیه داد و آنها را به ایستادگی مقابل روس ها تشویق کرد. همین کار هم باعث شدکه غرب و ناتو تصمیم عملی خود را برای حمایت نظامی و اقتصادی از اوکراین گرفته و سیل مهمات جنگی را به اوکراین سرازیر کنند.
    • IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
      29 15
      روسیه می خواهد شهر های اوکراین را سالم تصرف کنه و تا می تونه به غیر نظامیان آسیبی نرسه.اگه مثل عربستان و آمریکا بی شرف و بی وجدان بود و مناطق مسکونی را بمباران می کرد و از سلاح سنگین در مناطق مسکونی استفاده می کرد تا حالا کل اوکراین را اشغال کرده بود.زلنسکی دلقک در نهایت از اوکراین فرار میکنه و این مردم بی گناه اوکراین هستند که به خاطر این دلقک که بازیچه ی غرب است قربانی شدند.
    • حقجو IR ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
      22 11
      ارتش روسیه تا دندان مسلح هست ولی تنها چند واحد و تیپ اونهم به صورت پراکنده وارد کرده. سیاست روسیه زمین سوخته نیست که با تمام توان اوکراینش را بکوبد. از چشم پوتین اوکراین یک کشور خصم نیست بلکه یکی از استانهای سابق و هم خون و فرهنگ خودش هست که سیاستمدارانی بی کفایت در اونجا سرکار هستند که با توهمات خود و تحریکات ناتو و غرب بزدل، امنیت سرزمین مادری خود را به خطر انداخته. اگه مردم اوکراین فرار نکنند بلکه دست به کار بشن و دولت دلقک های غربگرا را ساقط کنند درگیری تمام میشه. ایکاش همه سرزمینهایی که با دخالت خارجی‌ها از وطن مادریشون جدا شدند سر عقل بیان و دوباره متحد بشن.
    • ناشناس NL ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
      3 13
      چند روز خواست ادای خرس مهربون رو دربیاره دید نشد برگشت تنظیمات کارخانه ،الان زمین سوخته رو اجرا میکنه شهرها رو با اسکندر و موشکهای با قدرت تخریب بالا میزنه
    • مهدی IR ۱۲:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
      11 1
      منم ب یمن و سوریه و عراف افتخار میکنمک هشت سال مقابل قدرتهای غربی ایستادن
    • TR ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
      6 10
      تا الان صد ها کودک و غیر نظامی توسط روسیه کشته شدن شهرهای اوکراین ویران شدن شعار نه شرقی و نه غربی برای چی بود روسیه و آمریکا جفت شان جنایتکار و تروریست هستند با نوچه هاشون
    • DE ۰۰:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
      1 0
      اینکه جنگ ۶ روزه طول کشیده بخاطر اینه که مردم بیچاره عادی بتونند شهر را تخلیه کنند کشته نشوند وگرنه وقتی حزب الله لبنان چند ده هزار موشک داره روسیه میتونه روزی چندین هزار موشک به اوکراین بزنه . خیلی از اوکراینی ها با رژیم کودتای رفرمیست دست نشانده صهیونیست نوکر غرب بشدت مخالف هستند و بایستی بعد از سرنگونی رژیم برگردند و اوکراینی با حکومت مستقل را پایه ریزی کنند. آینده اوکراین ازآن مستقل هاست نه رفرمیست های میست غربگدا.
  • IR ۱۱:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    17 9
    آفتاب از کدوم طرف درومده که شما ناچار به اعتراف شدین
    • IR ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
      12 5
      چیشد که اینطوری شدی عزیزم؟
  • IR ۱۱:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    27 20
    تاریخ مصرف دیکتاتور پرمدعای روسیه دیگر تموم شد
  • IR ۱۱:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    27 18
    روسیه روسیاه تاریخ است باید این فضاحت را میچشید این دومین ارتش قدرتمند دنیا!!!
    • IR ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
      12 6
      سخت نگیر. امیکرون گرفتی
  • تاجر IR ۱۱:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    29 27
    تاریخ نشان داده روس ها فاتحین قطعی جنگ ها بوده اند. اما هرگز روسیه به مانند امروز مراقب تلفات انسانی و کشته شدن مردم عادی نبود. ان شاءالله تو جنگ اخیر هم روسیه پیروز شود.
    • IR ۱۲:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
      10 9
      مثل افغانستان؟
    • IR ۱۸:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
      4 3
      تو افغانستان ارباب شما شکست خورد وبا بی آبروی ترک کرد
    • علی‌ CA ۰۸:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
      1 1
      واقعا فکر کنم بهتره فقط به اخباری که میشنوی قانع نباشی‌ و مطالعه کنی‌!! روسیه خیلی‌ شهرها، خانه ها، را زده با تعداد خیلی‌ زیادی زن و بچه و مردم معمولی‌ را کشته.
  • IR ۱۱:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    79 38
    تزار سرخ پوش و عمله هایش در کشورهای جهان سوم باید بفهمند دنیای مدرن و‌دموکرات دیگر روش های قلدری و وحشی کری را نمی پسندد اگر بخواهید بر کشور و دنیا حکمرانی کنید باید با شیوه های معقول و حفظ کرامت انسان ها باشد نه قلدری و سانسور و طرح صیانت
    • IR ۱۱:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
      16 5
      چه حرفهای قشنگی! خوت نوشتی یا کپی کردی؟
    • IR ۱۱:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
      16 7
      حکومت داری معقول از نظر مغزهای مفلوک و کوچک غربگدا یعنی آمریکا که تنها دولت جنایتکاری است که از بمب اتم بر علیه مردم بی دفاع استفاده کرده
    • IR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
      11 1
      باشه. معنی انسانیت و حفظ کرامت را هم از شما یاد گرفتیم.
    • وحید IR ۱۱:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
      10 6
      خفه شو در این دنیا و این شرایط فقط و فقط باید قوی باشی و گرنه آمریکای وحشی و دارو دسته ی وحشیترش میبلعند
    • IR ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
      20 5
      ببند، حرام لقمه اصلاح طلب غرب گدا.
    • IR ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
      18 4
      آیا آمریکا و عمله هاش به کرامت مردم یمن احترام گذاشتند.خیر.قطعا روسیه اوکراین را اشغال می کنه و ارباب پوشالی یعنی آمریکا هیچ غلطی نمی کنه.
    • DE ۱۴:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
      6 2
      خوبه نمردیم دنیای مدرن ودمکراتیک رو هم به چشم دیدیم نسخه ای که از 11 سمپتامبر بشدت پیچیدن جنگ و نابود کردن کشورهای منطقه ماست ، شب و روز زدن پایگاه جنگی امریکاییه توی تمام سواحل اسیا و منطقه ماست. کدوم دمکراتیک ..... شر ور لطفا نگو!
    • بختیاری US ۲۰:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
      2 0
      تورا به جان عزیزت این مدرن و دمکراتی که گفتی رو واضح توضیح بده؟؟؟ امیدوارم منظورت دروغ های امریکای تروریست وحشی و سایر وحشی های غربی که ادعای تمدن و دمکراسی دارند نباشه.ظاهرا 99 درصد از وقتت پای بی بی سی و صدای امریکای وحشی میگذرونی .که اینقدر راحت دروغهای شاخدار این تروریست های وحشی رو تکرار میکنی.اگر اهل تحقیق ومطالعه باشی متوجه خواهی شد که وحشی تر و دیکتاتور تر از غربی های خبیث نداشتیم ونخواهیم داشت.خصوصا کدخدا و انگل یس کفتار زوار در رفته((( این شیاطین فقط ظاهری شیک دارند ودستگاه دروغ پراکنی قوی ، اگر جز این هست بفرمائید.همراه با مثال؟؟؟)))
  • DE ۱۱:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    21 5
    "رای مثبت روسیه به قطعنامه علیه حوثی ها، پس از رای ممتنع امارات به قطعنامه علیه مسکو" بدون شرح
  • IR ۱۱:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    17 6
    مرگ بر کسانی که بر روی مردم بیگناه بمب می ریزد. کرگ بر شرق و غرب. مرگ بر گر ها مرگ دشمن که تحریم ایران امضا کردند.
  • IR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    20 11
    اوکراین با درخواست عضویت ناتو عملا به روسیه اعلان جنگ داد. آغازگر این جنگ، اوکراین و رئیس‌جمهور دست‌نشانده اش هست.
  • IR ۱۱:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    12 10
    هدف موشک باران تخریب جزئی باند هست نه نابودی تا بعد از تصرف بتونن ازش استفاده کنن .. اگه دقت کنید هیچ سامانه یا زیربنایی حساس توسط موشک هدف قرار نمیگیرن
    • حامد IR ۱۲:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
      10 3
      احسنت
  • ناشناس US ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    8 24
    دیگه دوران جنگ و لشکر کشی به پایان رسیده. تشکیل سازمان ملل و کنوانسیون ها و جامعه جهانی در سال 2022 نمیپذیره راحت به یک کشور مستقل لشکرکشی کرد. از نظر حقوق بین الملل روسیه باید غرامت چند میلیارد دلاری بخاطر تخریب منازل و زیرساخت های کشور اوکراین بپردازد. غرامتی که عراق سالیان دراز به کویت پرداخت کرد. کل کشور اوکراین هم تصرف کنند بعدا با اقتصاد فلج و تحریم های جامعه بین الملل میخواهند چکار کنند. جنگ و لشکرکشی راه حل نیست.
    • IR ۱۲:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
      21 2
      بله دیگه. طبیعتا از لحاظ قانونی این فقط آمریکا و دار و دسته اش هستند که حق راه انداختن جنگ و وحشیگری و تخریب برای مبارزه با تروریستم و بسط آزادی هستند. این حرف ها را موقع حمله آمریکای جهان خوار به پاناما، ویتنام، عراق، لیبی، صربستان و .... هم این حرف ها را می زدی یا بوق های آمریکایی توی کله ات کرده بودند که همه این ها تروریست هستند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • DE ۱۴:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
      5 1
      این چرت و پرت ها رو برو دم گوش سران امریکا تو همون کشوری که زندگی میکنی بگو. ترامپ خودش رو علم کرده دور بعد انتخاب بشه به او بگو. برو این چرت وپرت ها رو به امریکایی هایی بگو که هرسال کم کم دو سه تاجنگ تو دنیا راه میاندازن ،درتمام سواحل اسیا و منطقه ما شبکه پایگاه جنگی زدند. اگر تسلیجات و نیروی نظامی اخه ! این پدرسگ های تا دندان مسلح تو منطقه ما چه غلطی میکنند؟ برو عمو خودت رو مثل زرافه امریکایی رنگ کن!
  • US ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    95 29
    توده ای ها که کشور رو به پوتین فروختن و بازیچه دست روسیه و چین کمونیست کردن برای ما دم از اسلام میزنن و بعد با ملحدین هم اغوش و هم پیاله شدن امیدوارم جنگ طولانی شود و وکراین پیروز شود و فروپاشی ارتش پوشالی و فرسوده روسیه در این جنگ شود تا ملت مظلوم ایران از چنگ کفتاری مثل پوتین راحت شوند
    • IR ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
      19 3
      چیزی نیست. کرونا پلاس گرفتی
    • IR ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
      1 6
      تکبیر
    • DE ۰۱:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
      1 0
      کجای کاری عمو ! توده ای مرد رفت پی کارش . چند دهه است براش سنگ قبر گذاشتند گویا شما هنوز خواب خوابی. امروز دیگه ایدئولوژی لیبرالی با انقلاب های مخملی با افکار پوسیده بی اعتبارش داره دوره مردنش رو پشت سر می گذاره . زیرا لیبرالیسم غربی در تجربه نشون داد جز فتنه گری ، فریبکار دروغ هیچی ته اش نیست. فقط با دهن گشادش شعارهای الکی میده. این عجوزه بزک شده جز جنایت و کودتا و جنگ و ایجاد درد و رنج برای بشریت هیچ غلطی نکرده. نمونه اش همین اتش فتنه ایی است که یک رئیس جمهوری صهیونیست تبار نژادپرست اکرائینی راه انداخته و زندگی مردم براش اهمیتی نداره. بنازم پیامبر (ص) عزیز مون که با کلام توحید 1400 سال پیش تیشه به ریشه هر نوع نژادپرستی زد و همه شون رو روانه زباله دان کرد.
  • IR ۱۱:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    18 13
    درود بر روسیه، چین، کره شمالی، ونزوئلا، کوبا و هر کشوری که جلوی امریکای ملعون با بحران‌آف ینی‌ها و دسیسه‌های همیشگیش بایسته
    • US ۱۳:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
      6 9
      کمونیستی. اینجاایران هستش عوضی نگیر عزیز.
    • IR ۲۰:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
      1 1
      اگر اینجا ایرانه اون پرچم امریکا روی سردر شما چیکار میکنه جناب؟! خدا رو شکر که این کشورهای مثلا کمونیستی هستند تا خاری بشن در گلوی امریکای جهانخوار و خونخوار وگرنه تا حالا کل دنیا رو بلعیده بودش!
  • IR ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    20 6
    قدرت نظامی نباشه همین بلا سر ایران هم میاد
    • IR ۱۲:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
      16 0
      قدرت نظامی + حمایت مردمی
    • DE ۱۴:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
      1 0
      کاملا درسته. مثل لیبی که خرخر رفت خودش رو مثل اکرائین خلع سلاح کرد تا غربی ها در حمله ها به اش کمک کنن، نه تنها غربی ها کمک نکردند بلکه این کشور و ویرانه و مخروبه و تجزیه هم کردند. هرکی خر بازی در بیاره و قوه دفاعیه نداشته باشه باید منتظر حمله ، موشک ، سقوط و تجزیه و از دست رفتن سرزمین اش زن و بچه هاش باشه. متاسفانه دنیا با این ابرقدرت ها قانون جنگل درش حکومت میکنه. هرکسی این واقعیت رو انکار کنه به سرنوشت لیبی و اکرائین مبتلا میشه. اصلاحاتچی های غرب گدا خائن شده بودند قذافی شماره دو هرروز داشتن ادرس این دره خطرناک رو یعنی خلع سلاح قوه دفاعیه ایران رو به ایرانی هامیخواستند بخورانند تا ایران رو لیبی دوم کنند. خداروشکر که کید و مکرشیطانی شون بخودشون برگشت.
    • DE ۱۵:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
      2 0
      هر کشوری قوه نظامی و دفاعیه قوی نداشته باشه همین بلا هرلحظه ممکنه سرش بیاد. لعنت به اصلاحاتچی های خائن که دائم میخواستند ایران و ایرانی رو به نفع امریکا تضعیف کنن. همه چی این سرزمین رو دو دستی بدن دست امریکا و اروپا . ایران رو تسلیم امریکا و اروپا کنند و ایران بشه مستعمره توسری خور بدبخت بدتر از کشورهای افریقایی!
  • IR ۱۳:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    5 2
    یه دلقک رو که بنشونی رو کرسی ریاست جمهوری مملکت رو به این ورطه ها میکشونه. مثل این که اون دلقکه مجری فراری، محمد حسینی بشه رئیس جمهور ایران!
  • IR ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    1 5
    امیدوارم روسیه بتونه اوکراین رو شکست بده سازمان ملل و امریکا و اروپا این همه جنایت کردند توی دنیا به همه جا حمله کردند هیچ کی هیچی نگفت و گفتند حمایت از ازادی حالا روسیه حمله کرده شده تجاوز لعنت به این قوانین دوگانه باشه جنگ به اروپا کشیده بشه یه کم دردی که سر جهانیان اوردن رو ببینند
  • ارتشی IR ۱۳:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    4 1
    پهبادهای اوکراینی بسیار اسان ابتدا و انتهای ستونهای زرهی را مورد هدف قرار میدهند که وسطیها راه فرار نداشته و طعمه اسانی برای پهبادها میشوند این یک شیوه استراتژیک در نبردهای هوایی هست
  • DE ۱۴:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    5 3
    یاد داستان اون مرد با تغارش افتادم که میخواست یک اقیانوس دوغ درست کنه! شترات دارند دسته دسته خواب مفنگی میبیند. حداقل برو یک مطالعات میدانی بکن بعد بیا الکی از خودت رویابافی کن. نفت وسیع افریقا و امریکای لاتین که بیشتر از نفت منطقه ماست دم دست اروپا و امریکاست. غربی های نفت اشام از چنددهه پیش برنامه هاشون رو دارند. برای اینه امریکا هی اینجا اونجا لشکر کشی میکنه و جنگ و خونریزی راه مینداره. اونا نمیان اون نفتها رو بزارن بیان نفت منطقه ما رو بخرن. زیرا نمیخوان پولشون تو جیب مسلمان ها بیاد. پروفسور جان!
  • تینور US ۱۴:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    1 5
    سرهنگ الکسندر اوکسانچنکو، از تاپ گان های نیروی هوایی اوکرایین، در یک درگیری هوایی کشته شد.
  • IR ۱۴:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    1 0
    مشرق سری به کانال تلگرام آخرین خبر بزن. جزئیات توافق احتمالی وین رسما منتشر شد
  • FR ۱۴:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    3 13
    روبل هم مثل ریال شد ...ایران. کره شمالی ..ونزوئلا ..روسیه ...گستاخی پوتین تا کجا ادامه داره ..به باتلاق اکرایین خوش آمدید........کیم جونگ اون ...بشار اسد....پوتین ....
  • احمدی IR ۱۴:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    5 8
    لطفا بی طرفانه اخبار را درج کنید مگر این شهر توسط اوکراین اسغال شده که می گویید آغاز پاکسازی!
    • IR ۱۷:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
      6 3
      اکراین و آلمان شرقی و لهستان و .. سرزمینهای بعد از جنگ دوم در تصرف روسیه است همانند ایتالیا و فرانسه و آلمان غربی و سوئیس و سوئد و.. دزر تصرف آمریکا هستند اروپا ول معطل است از رژیم هیتلری به رژیم آمریکا و روسیه تعلق دارند زیادی قمپوز در کردند باور نداشتند چی هستند
  • IR ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    1 0
    جزییات جدید از توافق احتمالی در وین: قسمت اول: جدیدترین اطلاعات رسیده از توافقِ در حال نگارش در وین نشان می‌دهد به دلیل سنگ اندازی‌های آمریکا در نقطه احتمالِ برابر توافق یا عدم توافق هستیم و ایران مصمم است به هیچ وجه از خطوط قرمز خود عبور نکند و حداقل خواسته‌های ایران در این توافق مواردی است که در ادامه می‌آید، هرچند طلاعات موثق ما نشان می‌دهد موارد باقی مانده از همه موارد ذیل مهم تر هستند و تا آن خطوط قرمز رعایت نشوند، توافقی درکار نیست 🔺بر اساس اطلاعات رسیده‌، توافق احتمالی در قالب یک "تصمیم" کمیسیون مشترک برجام همراه با سه ضمیمه شامل ضمیمه رفع تحریم‌ها، ضمیمه اقدامات هسته‌ای، و ضمیمه برنامه بازاجراست.منظور از ضمیمه رفع تحریمها شرح تعهداتی است که طرفهای مقابل به ویژه امریکایی‌ها در خصوص رفع تحریم‌ها باید بدهند. این اطلاعات نشان می‌دهد، تحریمهای مذکور شامل تمامی تحریم‌هایی که ذیل برجام رفع و در دوره ترامپ بازاعمال شده بودند و همچنین تمام تحریم‌های ناسازگار با برجام که در دوره ترامپ وضع شدند است اما از نکات مهم در این میان که به نوعی دستاورد توافق جدید نسبت به برجام به حساب می آید این است که طرف مقابل پذیرفته در جهت تسهیل انتفاع ایران از رفع تحریم‌ها و همچنین جلوگیری از تزاحم قوانین دیگر در فرآیند رفع مؤثر و پایدار تحریم، تعهدات ضروری تازه‌ای را بپذیرد که الزاما در برجام قید نشده اند. طبق اطلاعات دریافتی در ضمیمه تعهدات هسته‌ای نیز که به اقدامات ایران ارتباط دارد چند موضوع مهم که توسط تیم ایرانی مطرح شده بود تثبیت شده است، بر این اساس در حوزه تحقیق و توسعه ماشین‌های سانتریفیوژ، موعدهای زمانی تحقیق و توسعه منطبق با برجام حفظ شده و در عین حال از منظر تولید انبوه سانتریفیوژهای پیشرفته، جمهوری اسلامی ایران در وضعیتی قرار می‌گیرد که بر اساس برنامه زمانی برجام تا یک دهه آینده نیز امکان رسیدن به آن وجود نداشت. به نظر می رسد در اینجا اشاره توافق به ماشینهای IR2M ، IR4 و IR6 باشد که در دو سال و نیم اخیر بعد از گام سوم ایران و گام پنجم و همچنین بعد از تصویب قانون راهبردی مجلس در حوزه غنی سازی به کار گیری شدند چراکه طبق بندهای 32 تا 43 پیوست یک برجام ، ایران محدودیتهایی در این حوزه داشت
  • IR ۱۴:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    1 1
    جزئیات جدید از توافق احتمالی وین/ قسمت دوم: مثلا طبق بند 35 تا ده سال بعد از اجرای برجام ایران حداکثر روی 10 ماشین IR4 امکان آزمایش داشت همچنین طبق بند 37 تنها بعد از هشت سال و نیم سال می توانست تست روی زنجیره 30تایی IR6 را اغاز کند آن هم به گونه ای که طبق بند 39 امکان برداشت مواد غنی شده را نداشت. از دیگر نکات مهمی که در این توافق وجود دارد و آخرین خبر توانسته به ان دست پیدا کند رد شدن خواسته مهم امریکایی ها در خصوص زمانهای پایانی در برجام است، این خواسته از زمان دونالد ترامپ از سوی واشنگتن دنبال می شد و حتی دولت جدید بایدن نیز با شعار "طولانی تر و قوی‌تر" پای به مذاکرات گذاشت که حالا طبق این اطلاعات به نظر میرسد این موضوع نیز که جزو خطوط قرمز مهم ما بوده به نفع ایران تثبیت شده و طبق برجام محدودیت‌های موجود بر برنامه هسته‌ای ایران نیز از دو سال دیگر به مرور کاهش خواهد یافت
  • IR ۱۴:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    1 0
    جزییات جدید از توافق احتمالی در وین/ قسمت سوم طبق اطلاعات واصله از ضمیمه سوم موارد تازه‌ای نظیر تضمین سیاسی و تضمین ذاتی و راستی‌آزمایی عملیاتی و حقوقی اقدامات طرف آمریکایی به توافق احتمالی افزوده شده و با توجه به سابقه آمریکا، در ارتباط با استفاده از ساز و کار حل اختلاف (مکانیزم موسوم به ماشه)، تعهدی فردی و جمعی برای مقابله با سوء استفاده از این ساز و کار ایجاد شده است. همچنین برای محکم شدن تضمین ایران و تقویت "تضمین ذاتی" برای جمهوری اسلامی، توافق بر امکان استناد به بند 26 برجام تصریح کرده و ضمنا اجرای تعهدات ایران را به پایبندی طرف‌های مقابل به تعهداتشان مشروط کرده، به این معنی که اجرای تعهدات ایران را مشروط کرده و مبنایی حقوقی و توانی عملیاتی جهت احیای سریع ظرفیت هسته‌ای ایران فراهم نموده است. نکته مهم در ضمیمه سوم که از خطوط قرمز اصلی ایران در مذاکرات بوده و اطلاعات ما نشان می‌دهد اجرایی شده این است که در تمامی مراحل اجرای توافق، اولین اقدام از جانب طرف های مقابل انجام می‌گیرد و در هیچ مرحله‌ای، ایران طرف شروع‌کننده نخواهد بود، همچنین در طول این دوره، همزمان با اجرای مراحل مختلف تصمیم کمیسیون مشترک، فرآیند راستی‌آزمایی عملیاتی و حقوقی نیز اجرایی می‌شود
  • IR ۱۵:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    1 0
    جزییات جدید از توافق احتمالی در وین/قسمت چهارم: از دیگر خطوط قرمز جمهوری اسلامی ایران برای رسیدن به توفق این بود که آمریکا حتی بعد از انجام همه تعهداتش هم بلافاصله به برجام بازنگردد ، این موضوع نیز در ضمیمه سوم که موضوعات باز اجرایی را توضیح می دهد تصریح شده و طبق شنیده ها، آمریکا تا پیش از انجام تمام تعهدات خود و راستی‌آزمایی رفع تحریم‌ها از جانب ایران، عضو برجام و کمیسیون مشترک نخواهد شد. هنوز تا پایان مذاکرات و رسیدن به توافق نهایی چند موضوع مهم و خط قرمزی ایران باقی مانده که بدون تغییر موضع امریکایی‌ها که چنین تنشی را باعث شده اند، و رفع این حداقلهای باقی مانده ایران، وضعیت نهایی توافق مشخص نخواهد بود.
  • ف GB ۱۵:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    0 5
    رسیدن به اهداف مهم است بعد تحریمهاکنسل میشود..
  • یار313دهم مهدی موعود IR ۱۵:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    4 1
    اروپایی ها و امریکاییهای بزدل مخصوصا بایدن بزدلی که با تقلب رئیس جمهور امریکا شد و ناتوی پوشالی به دلیل بزدل بودنشون هیچ جایگاهی بین انسانهای شجاع و مقاوم و کشورهای شجاع ندارند و بر همگان اثبات شد که قدرتهای پوشالی هستند و نباید به انها اعتماد کرد ...هرچند از روسها خوشم نمیاد اما خیلی دلم میخواد پوتین اروپا و امریکاییها را سر جاشون بنشونه و با موشکهای قاره پیمای اتمی نابودشون کنه چون بزدل هستند من جای پوتین بودم اینکا را میکردم .هرچند خود پوتین و روسیه و چین هم باید نابود بشند .چه بهتر که خوداشون همدیگه را نابود کنند.یه نکته دیگه تمام اینا اتفاقات زد و بند های پشت پرده هست که روسها و امریکاییها انجام داده اند فریب نخورید .ان شاالله که همشون به درک واصل بشند.
  • IR ۱۵:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    4 1
    نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی غربگداها خودشون رو برای غرب جر می دهند چون نانشون این جوری تامین میشه، در ایران فکر نکنم کسی دلبسته روسیه باشه و جنگ دوست داشته باشه لطفا کسانیکه رگ گردن برای اکراین کلفت می کنند حرکت کنند و الا مردمش که حرکتی انجام نمی دهند ما مسیر خودمون رو می رویم و هرچه برای ما پیش بیاد خیره موضع ما همون موضعی است که رهبری فرمودند
    • IR ۱۹:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
      3 2
      نانشون این جوری تامین میشه؟!!!!!! دقیقا چه جوری اونوقت؟ غربگراها در این شغل دولتی دارند یا شما شرقگراها ؟! دستتون برای همه رو شده . دیگه تقلای بیخود نکنید. یک نفرتون روسیه رو محکوم نکرد
  • IR ۱۵:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    4 9
    شور نزنید روسیه و آمریکا با هم سر ونزولا و اوکراین معامله کردن
  • IR ۱۶:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    3 0
    فکر کنم اروپای نگران برای کند شدن پیشروی روسیه ، اقدام به دفاع در خاک اکراین کنند ، ممکنه با خصومت در حال شعله ور شدن اروپا و دمیدن آن توسط آمریکا و انگلیس . با روسیه . پوتین دستور پیشروی و ادمه برای تصرف دیگر کشورها را صادر کند
  • IR ۱۶:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    6 5
    خطاب به اونهایی که تا از اوکراین دفاع میشه میزنن تو خاکی و علم فلسطین و یمن را بلند میکنن مگر پوتین جونتون از یمن در برابر حملات عربستان حمایت کرد یا مگر کشتار مردم فلسطین توسط اسراییل را محکوم کرد. همین پوتین عزیزتان نه فقط عربستان را محکوم نکرد بلکه با عربستان اوپک پلاس رو تشکیل دادن تا ایران و ونزوئلا به خاک بنشینند. همینطور هم رفیق گرمابه و گلستانه اسراییل هست و تا اسراییل به سوریه حمله میکند رادارهاش رو خاموش میکنه . استعمار چه امریکاتفاقی و چه انگلیس چه روسیه همشان محکوم هستند و همان قدر که کشتار مردم یمن محکوم هست تجاوز و کشتار مردم اوکراین هم باید محکوم شود
  • IR ۱۶:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    0 2
    پاکسازی خرسون؟ مگه کثیف بوده؟
    • DE ۱۷:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
      5 0
      هرجا غربگداها برن همونجا را رفرمیست میزنند یا همون گند میزنند باید اول پاکسازی بشه قبلا در زمان جنگ سرد دو تا پاکسازی داشتیم پاکسازی غربگداها و نوکران امریکای آنروز و همان امریکای آنروزِ امروز و پاکسازی جاسوسان و توده ای های شوروی سابق .
  • اینجایی IR ۱۶:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    6 8
    شبیه رسانه های متعلق به روسیه خبررسانی می کنید!!!!
  • IR ۱۷:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    4 7
    اخبارتون کاملن یکطرفه و بنفع روسیه پخش میشه ولی واقعیت اینست مردم اوکراین همراه با حکومتشون علیه اشغال روسها میجنگند و تاکنون علیرغم حملات سنگین روسیه هیچ موفقیت مهمی بدست نیاورده و تلفات سنگین هم داده
    • بهزاد IR ۲۱:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
      6 1
      حداقل این گزارش مشرق منطبق بر واقعیت بود. شجاعت و شرافت مردم اوکراین قابل احترامه
  • IR ۱۸:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    8 3
    مردم اوکراین دارند تاوان انتخاب رئیس جمهور بد و غربگدا رو میدن همونطور که ما بخاطر انتخاب رئیس جمهور بد تاوان زیادی دادیم (غربگدا واقعا لقب مناسبیه برای عده ای که اینجا یکی از دوستان نوشته بود و ممنونم از ایشون)
    • IR ۱۹:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
      6 2
      اگر از نظر قماش شما آزادی خواهی و عدالت خواهی و احترام به کرامت انسانیت و حق تعیین سرنوشت به معنای غربگدا (یا هر واژه ی مجعول دیگری) هست، آری ما با افتخار غربگدا هستیم .
    • IR ۲۱:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
      2 4
      آزادی خواهی و عدالت خواهی و احترام به کرامت انسانها و حق تعیین سرنوشت قماش شما رو هم در دولتهای قبل بخصوص دولت قبل دیدیم! چه جور هم دیدیم!!
  • کارشناس IR ۱۸:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    13 4
    مسئولین ما انقدر نفهم هستند خیانتهای روسیه را فراموش میکنند و به ناکرده های امریکا کینه دارند. همین صدام دست پرورده شوروی بود که امریکا برش داشت.
    • DE ۰۱:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
      0 0
      منظورت اصلاحاتچی هاست که 32 سال صندلی ها رو اشغال کرده بودند؟
  • IR ۱۹:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    3 3
    ‏آزادی بیان تو اروپا غوغا میکنه! هر کس به صورت عمومی از اقدامات روسیه حمایت کنه ۱ تا ۳ سال میره زندان. تو اسلواکی وضعیت بدتره و تا ۲۵ سال ممکنه زندان داشته باشه.
  • آرش IR ۲۰:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    3 5
    فعلا که ستون های زرهی روسیه داره توسط پهپادهای بیرقدار وموشک های ضد زره نابود میشه ونیروهای روسی ادوات رزمی رو به علت کمبود سوخت رها میکنن ! واقعا روسیه از لحاظ فناوری وتکنولوژی عقب هست هنوز داره از تانک تی ۷۲ زمان شوروی استفاده میکنه.واقعا از لحاظ پشتیبانی ولجستیک روسیه ضعیف عمل کرد
    • IR ۰۱:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
      0 0
      دوست عزیز شما افغان هستید؟ این بیرقدار که میگید یعنی چی دقیقا؟ ما قدیم به پرچم میگفتیم بیرق. ولی پرچمدار به جمله شما نمیخوره .
  • بهزاد IR ۲۱:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    3 5
    ایران میتونه گاز و اسلحه به اروپا بفروشه. فرصت تاریخی رو از دست ندید آقای رئیسی باید سفرهای اروپایی رو شروع کنه به اروپا تضمین بده ایران هیچ تهدیدی علیه اروپا نیست و میتونه امنیت انرژی و نظامی اروپا رو تامین کنه
  • IR ۲۱:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    7 2
    خدمت طرفداران و نوکران پوتین و روسیه عرض میکنم که روسیه امروز به قطعنامه تحریم حوثی ها رای مثبت داد
  • مجتبی از زنجان IR ۲۱:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    2 4
    انشالله مشکلات همه۲۱۰کشور در جهان حل بشه از جمله اوکراین،اتیوپی،ایران،نیجریه،یمن،فلسطین، اسراییل،عراق،سوریه و... هرچند هزار بار دعا کنیم نمیشه چرا واقعا نمیشه یعنی چی
  • IR ۲۱:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    1 5
    رای مثبت روسیه علیه حوسی ها بخاطر اینکه امارات بطرف امریکا‌برنگردد. روسیه از طرف چرخش ایران به امریکا خیالش راحت است.
  • IR ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
    1 0
    این موشک اسکندر که اینقدر روش تبلیغات میکردند اینقدر خطا داره. همان بهتر شد که ما نخریدیم که البته مثل اس ۳۰۰ میخواستیم بخریم ولی روسیه نداد ما هم رفتیم سراغ ساخت سری ذوالفقار که اتفاقا خیلی هم خوب و دقیق از آب در آمد. اگر خودمان چیزی بسازیم بهتر از این هست که از روسیه بخریم چون الکی گران ولی کارایی و کیفیت پایین.
  • بهرام IR ۱۲:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
    0 0
    مرگ بر پوتین و اذنابش که همه دزد و اختلاس گر و الیگارش و جنایتکارند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس