کد خبر 1347673
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۴
آیا اوکراین پاتوق تروریست های بین المللی می شود؟

برخی تماس ها مقارن ظهر امروز (جمعه) از مناطق غربی اوکراین حاکی از این بود که دسته هایی از جنگجویان خارجی اجاره ای سوار بر کامیون های نظامی در حال عزیمت به مناطق درگیری در شرق این کشور هستند.

به گزارش مشرق، منابع محلی گفتند که هنگام عبور از جاده های منتهی به شهرهای غربی اوکراین، حرکت مخالف ده ها خودرو حامل جنگجویان خارجی به سمت مناطق درگیری در شرق این کشور را دیده بوده اند که اوکراینی ها و برخی کشورهای اروپایی از آنان به عنوان «جنگجویان داوطلب» یاد می کنند.

این افراد که عمدتا سوار بر خودروهای سنگین نظامی بودند، اکثرا مسلح بودند و همچنین ده ها خودرو سنگین حامل تجهیزات نظامی هم در ستون های طولانی به سمت شرق اوکراین حرکت می کرد.

تا ساعت مخابره خبر تاکنون جمهوری چک به طور رسمی اعزام جنگجویانی از این کشور برای نبرد با ارتش روسیه را تایید کرده است، اما در عین حال برخی کشورهای اروپایی نیز در روزهای اخیر از بازکردن دروازه هایی برای ورود نیروهای خارجی با عنوان «جنگجویان داوطلب خارجی» خبر داده بودند.

«ولودیمیر زلنسکی»، رئیس جمهوری اوکراین که از تلاش هایش برای کشاندن دیگر دولت های اروپایی به جنگ با روسیه به نظر ناامید می رسد، همچنان درخواست عضویت در اتحادیه اروپا و ناتو را پیگیری می کند، این در حالی است که طرف های غربی نه تنها هیچ کمک مستقیم نظامی به این کشور نکرده اند، حتی موضوع درخواست عضویت در اتحادیه اروپا و ناتو را هم با سکوت طی می کنند.

زلنسکی در روزهای اخیر همچنین بارها خواستار پیوستن جنگجویانی از سایر کشورها به نظامیان اوکراینی بوده است.

کارشناسان معتقدند رئیس جمهوری اوکراین که با محاسبه های اشتباه خود که تصور می کرد غربی ها از وی در برابر ارتش سرخ حفاظت می کنند، با درخواست های مصرانه برای عضویت در ناتو، مسکو را تحریک به اقدام نظامی کرد.

اکنون نیز به نظر می رسد زلنسکی در به کار گیری نیروهای خارجی شتاب زده عمل کرده و بار دیگر دچار خطا در محاسبات خود شده است.

سابقه و تجربه استفاده از جنگجویان اجاره ای در بحران های مختلف بین المللی نشان داده است که عوارض و تبعات آن بیش از منافع چنین سیاست هایی است.

جنگجویان خارجی دوره درگیری ها را طولانی می کنند؛ تلاش های صلح را عقیم کرده و به عقب می اندازند؛ از ظرفیت های میزبان زالو وار استفاده می کنند؛ در میان آنان عوامل گروه های تروریستی شناخته شده، به صحنه بحران رسوخ و نفوذ می کنند و مهمتر اینکه در پایان جنگ و درگیری ها روی دست میزبان می مانند و به استخوان در گلو تبدیل می شوند.

حال باید دید آیا اوکراین با چنین روندی به سمت تبدیل شدن به «پاتوق تروریست ها» می رود، یا رهبران این کشور حساسیت موضوع را درک کرده و سریع این روند را اصلاح خواهند کرد؟

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
    1 0
    مشرق جان کجای کاری برای چی فراخوان دادن مزدوربیاداوکراین؟ ایناداعش را ازقبل اورده بودن خصوصازمانی ک اززندان سوریه فرارکردن سرکردههای خارجیش نوددرصدفراری دادن برای اوکراین.قراربودبه 70هزارنیروکودتاچی اوکراینی ملحق بشن ک حمله کنن به روس تبارهاروسهادستشون راخوندن الان برای اینکه لوث نشه الکی فراخوان دادزلنسکی که بعدبگه هرج ومرج بودوقابل شناسایی نبودن ومانمیدونسیم داعشی هستن وایناازقبل نیمدن حیله ومکرغرب برمیگرده بخودشون به یاری خدا
  • بختیاری IR ۰۱:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
    0 0
    یعنی فکر کردید این دلقک با فکر وتحلیل های غلط خود چنین خطایی مرتکب شده؟؟؟این چاه پیش روی اوکراین توسط کدخدای وحشی و انگل یس زالو صفت حفر واماغده شده برای نابودی هردوطرف،تضعیف روسیه و راحت شدن از شر تروریست ها با قربانی شدن اوکراین و دلقک نادان، ولی نمیدونن چوب خدا بیصداست و تاوان تمام خونهای به ناحق ریخته شده در کشورهای مسلمان توسط غربی های وحشی پرداخت خواهد شد با درگیری و نابودی هردوطرف توسط همدیگر.روز موعود وحشی های شیطان پرست نزدیکه!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس