.

به جز جبهه شهر کی‌یف؛ چندین روز است که پیشروی قوای روسی در سایر جبهه‌ها نظیر خارکیف، سومی و ماریوپل متوقف شده است.

سرویس جهان مشرق _ در حالی وارد سومین هفته از جنگ اوکراین و روسیه می‌شویم که ارتش روسیه همچنان از ورود مستقیم به شهرهای بزرگ اوکراینی امتناع کرده و به دنبال محاصره این شهرها به ویژه کی‌یف پایتخت این کشور است.

به جز جبهه شهر کی‌یف؛ چندین روز است که پیشروی قوای روسی در سایر جبهه‌ها نظیر خارکیف، سومی و ماریوپل متوقف شده است و آتش بس انسان دوستانه به منظور خروج امن غیر نظامیان از این شهرها با وساطت سازمان ملل اجرا شده است.

داستان پیش بینی های عجیب پنتاگون!

در روز نخست حمله ارتش روسیه به اوکراین، منابع وابسته به وزارت دفاع امریکا "پنتاگون" اعلام کردند که برآورد فرماندهان ارتش امریکا این است که شهر کی‌یف پایتخت اوکراین طی ۹۶ ساعت (۴ روز) توسط ارتش روسیه به تصرف در خواهد آمد.

این در حالی است که پس از گذشت ۱۵ روز از شروع جنگ، نه تنها کی‌یف تصرف نشده و دولت اوکراین سرنگون نشده است، بلکه حتی شهر خارکیف در ۲۰ کیلومتری مرز روسیه نیز همچنان به مقاومت ادامه داده و تسخیر نشده است.

هشدار شدید ناتو علیه ارتش روسیه/ درس بزرگ جنگ اوکراین؛ هرگز به پیش بینی امریکا اعتماد نکنید/ سامانه‌های پدافندی پاتریوت در راه لهستان +نقشه و تصاویر

این ماجرا، بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران را به یاد دوره سقوط افغانستان می‌اندازد؛ در ماه آگوست ۲۰۲۱ میلادی (تابستان امسال) و در شرایطی که نیروهای طالبان اکثر مناطق این کشور و شهرهای بزرگی نظیر هرات و قندهار را به تصرف درآورده بودند، مقامات پنتاگون با خوش بینی عجیبی اعلام کردند که شهر کابل پایتخت افغانستان تا ۱ ماه دیگر مقاومت خواهد کرد و فرصت کافی برای خروج نظامیان و شهروندان امریکایی از این کشور وجود خواهد داشت.

اما کمتر از ۴۸ ساعت بعد با فرار دولت اشرف غنی از کابل، طالبان وارد این شهر شده و فجایع مربوط به خروج قوای امریکایی از فرودگاه کابل رخ داد!

هشدار شدید ناتو علیه ارتش روسیه/ درس بزرگ جنگ اوکراین؛ هرگز به پیش بینی امریکا اعتماد نکنید/ سامانه‌های پدافندی پاتریوت در راه لهستان +نقشه و تصاویر

اکنون نیز با گذشت ۱۱ روز از ضرب الاجل تعیین شده توسط امریکا برای سقوط پایتخت اوکراین، همچنان ارتش این کشور کنترل شهر کی‌یف را در اختیار دارد تا یک بار دیگر ثابت شود که هرگز نباید به پیشبینی‌های امریکایی در خصوص سرنوشت نبرد در خاک خود اعتماد کرد.

تنش لفظی شدید میان ناتو و کرملین

در روزهای اخیر و با ادامه ارسال محموله‌های سنگین تسلیحاتی توسط اعضای ناتو به خاک اوکراین، مقامات نظامی روسیه تهدیدات غیر مستقیمی را علیه این کشورها و احتمال حمله به گذرگاه‌های مرزی لهستان با اوکراین به منظور نابودی کاروان‌های سلاح انجام داده بودند که با واکنش کلامی شدید ناتو همراه شد.

پس از تهدید روسیه نسبت به ارسال محموله‌های تسلیحاتی از خاک کشورهای عضو ناتو، دبیر کل ناتو «جنس استولتنبرگ» اعلام کرد هرگونه اقدام تلافی‌جویانه روسیه و حمله به کمک‌های تسلیحاتی ناتو در خاک کشورهای عضو این پیمان، بند پنجم ناتو را فعال خواهد کرد که منجر به رویارویی نظامی بین ناتو و روسیه خواهد شد.

هشدار شدید ناتو علیه ارتش روسیه/ درس بزرگ جنگ اوکراین؛ هرگز به پیش بینی امریکا اعتماد نکنید/ سامانه‌های پدافندی پاتریوت در راه لهستان +نقشه و تصاویر

بر اساس گزارش‌ها، دو آتشبار پاتریوت آمریکا در لهستان مستقر شده‌اند. به گفته مقامات ناتو، این استقرار پیامی به روسیه و تنش‌های ایجاد شده در زمینه تهدیدات صورت گرفته توسط این کشور علیه اعضای ناتو درباره بند پنجم این سازمان است.

اذعان رهبران اوکراینی به تغییر طرح‌های نظامی ارتش روسیه

الکسی دانیلوف، دبیر شورای امنیت ملی و دفاع اوکراین می گوید روسیه تاکتیک های خود را در رابطه با جنگ با اوکراین تغییر داده و حدود ۸ ژنرال نیز از سمت های خود برکنار شده اند.

هشدار شدید ناتو علیه ارتش روسیه/ درس بزرگ جنگ اوکراین؛ هرگز به پیش بینی امریکا اعتماد نکنید/ سامانه‌های پدافندی پاتریوت در راه لهستان +نقشه و تصاویر

"امروز ما درک واضحی داریم که دشمن اکنون چه نقشه ای دارد؛ آنها از ابتدای جنگ کمی تغییر کرده اند که می خواستند در عرض ۲-۳ روز کار را تمام کنند و در امتداد خرشچاتیک رژه بروند.
این هدفشان محقق نشد و نخواهد شد.

علاوه بر این، آنها اکنون به تاکتیک دیگری روی آورده اند؛ آنها رهبری را تغییر داده اند. آنها حدود ۸ ژنرال را به دلیل انجام ندادن وظیفه از سمت خود برکنار کردند. افراد جدید منصوب شده اند. ما به وضوح درک می کنیم که در فدراسیون روسیه چه اتفاقی می افتد.

روسیه از شورای اروپا خارج شد

 وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که این کشور از شورای اروپا که سازمانی پیشرو در زمینه حقوق بشر است خارج می شود.

این وزارتخانه در بیانیه‌ای گفته است که کشورهای اتحادیه اروپا و ناتو رفتاری "غیردوستانه نسبت به روسیه" داشته و آن ها را به سوء استفاده از اکثریت خود در این شورا متهم کرد.

وزارت خارجه روسیه همچنین مدعی شده که این کشورها "به سیاست خود در تخریب شورای اروپا و فضای مشترک بشردوستانه و حقوقی در اروپا ادامه می دهند."

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 89
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 13
  • نیما IR ۱۱:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
    75 19
    ارتش افغانستان با شکست خوردن در عرض ۴۸ساعت شاهکار قرن به جود آورد هیچ ارتشی در این مدت کوتاه شکست نخورد بود البته به جز ارتش رضاشاه
    • alireza IR ۱۵:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
      31 62
      انتظار داشتی رضاشاه چکار کنه در مقابل ارتش تابن دندان مسلح انگلیس و روسیه.ارتش رضاشاه از تعدادی سرباز برنو به دست وتعدادی عراده توپ عقب مانده از جنگ اول جهانی ن نیروی دریایی داشت نه هوایی و نه دریایی فقط درحدی توان داشت که ایران رو یکپارچه کنه و سروسامان بده و خوزستان رو از چنگ شیخ خزعل عامل انگلیس دربیاره و به کشور برگردونه رضا شاه مردبزرگی بود پایه مدنیت رو در یک روستای بزرگ وعقب مانده به نام ایران بنا نهاد
    • IR ۱۶:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
      39 19
      گوشه ای از فجایع و ابرخیانت های رضاشاه ملعون: - جدایی رشته کوه‌های آرارات و بخشیدن آن به ترکیه - کشتار و تبعید بیش از ۲۴ هزار نفر از مردم ایران - جدایی دهکده توریستی فیروزه در خراسان شمالی و اعطای آن به روسیه که امروز جزو قلمرو ترکمنستان محسوب می‌شود. - امضای قرارداد ننگین سعدآباد با کشورهای همسایه عراق ، ترکیه و افغانستان و جدایی بخش‌های زیادی از ایران - بخشیدن اروند رود به عراق که سال‌ها بعد در جنگ تحمیلی تاوان‌ها دادیم - جدایی مناطق «بولاغ‌باشی»، «جوزر»، «قوری‌گل» ایران توسط ترکیه در زمان رضاشاه - جدایی روستاهای «سیرو» و «سرتیک» و برخی مراتع متعلق به کردهای «جیکانلو»ایران توسط رضاشاه - جدایی دشت ناامید در سیستان به مساحت ۳ هزار کیلومتر در سال ۱۳۱۷ - اعطای امکانات به باستان شناسان آمریکایی برای کاوش در تخت جمشید و تاراج آثار تخت جمشید توسط این باستان شناسان - غاصب۲۱۶۷ از روستاهای کشور و صدور سند این روستاها به نام خود - قتل عام کسانی که از دادن زمین‌هایشان به رضاشاه سر باز زدند و نیز کشتن مخالفان خود با آمپول هوا(توسط پزشک احمدی معروف) و - ممنوعیت عزاداری امام حسین(ع) در ماه محرم و صفر - شهادت روحانیون به نام ایرانی به مانند شهید مدرس به جرم مخالفت با فعالیت‌های ضد انسانی رضاشاه - کشتن شعرا، روشنفکران ‌و ادیبانی همچون فرخی یزدی ، میرزاده عشقی ، واعظ قزوینی و بسیاری از نویسندگان ایرانی توسط رضاشاه - تبعید نقاش نامی ایرانی کمال‌الملک به بیابان‌های نیشابور - به شهادت رساندن و مجروح کردن بیش از ۱۵۰۰ تن از مردم عادی مشهد در مسجد گوهرشاد و در جوار حرم مطهر امام رضا(ع) - تاسیس ارتشی که حتی نتوانست ساعاتی در برابراشغالگران مقاومت کرده و در نتیجه رضاشاه با خفت و خواری هرچه تمام تن به تبعید داد - قلع و قمع کردن عشایر ایران و تبعید بسیاری از آنان و دهها مورد دیگر
    • IR ۱۶:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
      25 8
      پس چرا به قاجار خورده میگیرید الان هم روسیه حمله نصف کشور رو میگیره
    • IR ۱۶:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
      30 13
      رضا شاه و توله اش خود عامل انگلیس بودند و بعضی ها هم بعدآ عمله انگلیس شدند. مانند: عالیجناب مغروق. شیوخ فتنه گر. مسعود رجوی مریم رجوی ابریشمچی سعودی. شیخ بنفش اصلی و سران اصلاحات نمای وطن فروش غربزده
    • علیرضا IR ۱۷:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
      29 23
      مردحسابی چرا به رضاشاه بدوبیراه میگی؟من طرف پهلوی و رضاشاه نیستم.ولی انصاف و وجدان دارم.اخه ابله ایران عقب افتاده اون زمان اگه جلوی متفقین می ایستادکه کشورنابودشده بود.
    • US ۱۸:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
      13 6
      این توجیه مناسبی برای بردگی و غلامی نزد روسیه نیست.
    • محمد IR ۱۸:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
      2 4
      شما اگر به جای رضا شاه کشور ر ا از قاجار تحویل می گرفتید. بهتر عمل می کردید. حیف و صد حیف که شما آن موقع معلوم نبود کجا بودید و انگلیسها. دنبال شما گشتند. و شما را پیدا نکردند. سراغ رضا شاه رفتند. رضا شاه هم. اینجوری مدیریت کرد ایکاش شما آن زمان بودید حیف که نشد. البته می خواستند یک نفر از قاجارها را جای رضا شاه و محمد رضا پسر بگذارند که از شانس بد ملت. آن هم نشد و همین پهلوی ها راگذاشتند. که متاسفانه خیلی بد شد اگر کسی دیگر. یا فردی از زمان حال می گذاشتند خیلی بهتر بود. لعنت به انگلیس.
    • IR ۱۹:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
      19 15
      هر کاری کنید نمیتوانید خدمات پهلوی ب ایران رو از تاریخ حذف کنید، ایران قبل از پهلوی چ بود و در انتهای پهلوی چ شد یه مقایسه ساده کنید میفهمید
    • DE ۲۱:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
      10 6
      رضا شا دزد دید راحت تره با ملت ایران بجنگه تا با دشمن .مرتیکه بی لیاقت پالانی اگر عرضه جنگیدن نداشت حداقل میتونست خودش و طایفه اش ملت ایران را غارت نکنند کم در جن. جهانی دوم ملت بدبحتی کشیدند.. در جنگ تحمیلی هم ما دست خالی بودیم در مقابل دنیا. ولی افتخار آفریدیم. رضا شا خری بود که ریاست شیران را به عهده داست . بعد از گله شیر چه انتظاری داری.
    • IR ۲۲:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
      8 7
      رضاشاه خدماتی هم داشت. واقع بینانه تاریخ رو ببینیم.
    • IR ۲۲:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
      3 4
      اگر قرار بر خیلی چیزها باشد اول قاجار هم خیلی چیزها نبود ولی تا آخر قاجار خیلی چیزها آمد!
    • IR ۰۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۰
      5 2
      دوتا گردان هندی زمان رضا پالانی ایران رو فتح کردن نه ارتش انگلیس فقط دوتا گردان هندی
    • IR ۰۱:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۰
      2 2
      راست میگه رضا شاه مرد بزرگی بود اما از لحاظ قد نه از لحاظ عقل و شعور سیاسی.
    • جعفر IR ۰۸:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۰
      3 3
      آقای alireza محمدرضا شاه یک سخنرانی داره که اونجا از پدر خودش به دلیل تسلیم بی چون و چرای کشور انتقاد میکنه و پدرش رو متهم به خوش باوری به نظام بین الملل میکنه و میگه ما نباید مملکت (منظور چاه های نفت و سایر امکانات کشور) رو سالم تحویل شوروی و انگلیس مییدادیم و در یک سخنرانی دیگه میگه ما مثلا باید انگلیس و شوروی رو تهدید به آتش زدن چاه های نفت میکردیم ولی نکردیم و راحت و بی دردسر کشوری که اعلام بی طرفی کرده بود رو دو دستی تحویل بیگانه دادیم
    • DE ۱۰:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۰
      4 2
      خخخخخ رضا شا خدماتی هم داشت باید واقع بینانه تر نگاه کنیم. خدمات او به جیب خودش و طایفه دزدش بود .یاد اون داستان می افتم . راننده تاکسی تازه کار تازه مست هم بود نصفه مسیر از جاده منحرف وشد وبه درخت برخورد کرد تاکسی داغون شد و مسافران زخمی. اومده بود پایین نصف کرایه را میخواست به زور از مسافرها بگیره میگفت نصف مسیر را آوردمه تون پولم را میخوام.خخخخ رضا پالانی هم بیشتر از یک راننده تاکسی ناشی مست شعورش نمیرسید تازه نمیه را ممرضا بچه ه اش را گذاشت پشت تاکسی خوردشه که مسافران زخمی را برسونه بقیه کرایه را بگیره خخخخ با کدام تاکسی؟؟؟ آمبولانس باید خبر میکرد تا کشور را نجات دهند
    • IR ۱۱:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۰
      2 2
      مگر تو نادان بتوني پشت اون مرد بزرگ حرف بزنيو داستان سرايي كني چون كل ايران بجز اندكي كه خودشونو يا به ندونستن زدن يا واقعا اگاهي ندارن ميدونن اون مرد چه ها كرد براي اين مرز يوم با دست خالي و كلنگ تو يه سال جاده چالوسو ساخت با تمام تكنولوژي امروز تو ٢٠سال نتونستن جاده شمالو به ٥٠درصد برسونن
    • IR ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۰
      1 2
      من نظراتو خوندم و شك ندارم در ايران امروز ما هنوز ابله هاني هستن و بايد فعلا ما در همين شرايط اسفبار بمونيم .امثال شما طرفداران تعدادي دزد هستين خاك بر سرتون كه نميفهمين روسيه هميشه دشمن ما بوده و هست نمونش الان كه پوتين داره تمام زورشو ميزنه توافق بهم بخوره كه نتونيم نفت بفروشيم . بعد شما ابله ها سنگشو به سينه ميزنين مث اربابتون شريعتمداري .با احساسات مردم هم بازي نكنين ٨٠درصد مردم به جرات ميتونم بگم عاشق رضا شاه فقيد هستن هيچكاريم نداره متونين يه نظر سنجي ازاد بزارين تا به چشم ببينين البته شما كاملا اگاه هستين خودتونو به ندونستن زدين
  • IR ۱۱:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
    31 19
    روسیه زیادی دستکم گرفته بود اکراین رو باید به غرب اوکراین لشکرکشی کنه تا جلو ارسال کمکها رو بگیره اگر میخاد شانسی داشته باشه وگرنه تا چند سال خودش رو درگیر جنگ فرسایشی میکنه
    • م IR ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
      9 27
      ای مزدور از خدا بی خبر
    • IR ۱۲:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
      11 18
      کل زورشو زد
    • IR ۱۳:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
      32 18
      گمان من این هست که روسیه قصد نداره مثل ارتش آمریکا از روی جنازه های مردم عبور کنه و مردم اوکراین رو در مقابل خودش قرار بده. والا جنگ طور دیگه ای پیش می رفت. به نظرم روسیه داره مدارا می کنه تا جایی که بشه این جنگ تبدیل به جنگ خونین و جهانی نشه. چون بعد از سقوط دولت اوکراین روسیه برای مدیریت اوکراین به مردم اوکراین نیاز داره.
    • IR ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
      14 14
      اصلا جنگ واقعی در اوکراین وجود ندارد و روسیه هم مشخص هست مانند آن جاهایی که گرفته می تواند بقیه جاهای دیگر هم بگیرد ولی سیاستش چیز دیگری هست و مذاکره برای همین هست ببیند نتیجه چی می شود
    • US ۱۸:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
      16 11
      روسیه هیچ وقت شریک قابل اعتمادی در طول تاریخ برای ایران نبوده است، امیدوارم موقع لشکرکشی به ایران هم همینقدر برای دفاع از اربابتون سینه سپر کنید.
    • IR ۰۰:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۰
      0 0
      دوستان ؛ جنگ باتلاق قدرت هاست . الان ۱۵ روز از جنگ گذشته چرا روسیه یک آمار درست نداده ؟ آمریکا حداقل اومد گفت ۲.۲ تریلیون دلار خرج کردیم تو افغانستان . تازه جنگ افغانستان یک جنگه غیر فعال بود . روسیه داره تن به تن میجنگه . حداقل روی ۱۵ میلیارد دلار هزینه باید داشته باشه . با این احتساب روسیه باید ۲۲۵ میلیارد دلار خسارت داده باشه ! و البته همین مقدار هم به اوکراین وارد کرده باشد . سعودی ها خدا می‌دونه چقدر تو این ۷ سال دادن . یک حمله به آرامکو ۵۰۰ میلیارد دلار هزینه داشت البته دولت سعودی نداد . بانک های چین و آمریکا و هند و..... وام دادن چون قیمت نفت ۲۰۰ دلار می شد .
  • IR ۱۱:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
    17 13
    آخه اگه کمک خارجی ها و ناتو و امریکا نبود روسیه دو روزه شما رو خورده بود شک نکنید.
    • IR ۱۴:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
      14 15
      مردم اوکراین که فرار کردن و نصف بیشتر اوکراین هم دست روسیه افتاده و کیف هم محاصره دم از چی میزنی؟ تازه روسیه حمله واقعی هم نکرد ولی مثلا آمریکا وقتی به عراق حمله کرد تا چند هفته درگیر بود تا تصرف کند عراقی که نه تجهیز داشت و نه نیروی نظامی درست
    • IR ۱۴:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
      12 6
      هیزم کش و آتشبیار این جنگ خود ناتو و غربی ها هستند برای درگیر کردن روسیه و این درگیری با کمک تسلیحاتی به اوکراین فرسایشی تر و در نتیجه روسیه درگیر تر خواهد شد.
    • IR ۱۴:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
      9 4
      جنگ و تورم نفت و در نتیجه گرانی و نابودی اقتصاد کشورها, همش برای کنترل جمعیت جهان در کنار ساخت ویروس های عجیب, بلاشک کارفراماسون های شیطان پرست است.
    • US ۱۸:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
      2 1
      هیچ انسان عاقلی خودش را دو دستی در دهن کفتار نمی گذارد.
  • IR ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
    8 5
    جنگ زرگری تمام عیار یهودی ــــ سرانجام با توطئه چینی ودخالت های آشکار و نهان و کارگردانی آمریکا ؛ و نقش بازی موفق مهره یهودی در یک جنگ زرگری تمام عیار ــ رییس جمهور به ظاهر دلقک اوکراین ــ پای روسیه در باتلاق جنگ اوکراین وارد شد. اکنون آمریکا به کمک رسانه هایش از روسیه غولی می سازد که هر لحظه تصمیم دارد کشورهای اروپایی را یک لقمه چپ کند. و بدین ترتیب ؛ آمریکای پس از ترامپ ؛ با انبوهی از مشکلات ؛ موفق گردید ، بحران های خود را صادر نماید. و مهار دو جانبه ای در اروپا ایجاد نماید: از یک سو روسیه را با تحریم اقتصادی و بحران های سیاسی و رسانه ای به انحطاط برساند . و از سوی دیگر ؛ نژاد جدید گاوهای شیرده؛ این بارچشم آبی اروپایی را ــ همانند گاوهای شیرده خلیج فارس ــ سر کیسه کند و کارخانه های اسلحه سازی خود را رونق بخشد و سلاح های بنجل خود را به اروپایی ها بیندازد.
    • IR ۱۷:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
      4 0
      12:14این متن رااحتمالاازجایی کپی کردی الان دوهفته ایه ک زیر هرخبری همین متن رامیزاری خخخ یدونه خبرهم ازدست ندی یوقتی غربگداهاحوصلشون سربره.. غرب تاکی میخاست یکه تازی کنه وتمام کشورهارا بازور مستعمره کنه؟ بالاخره یکشوری بایدبلندمیشدترمزاین حرامزادگان وقاتلین غربی رامیکشید. بشینن وساکت ک غرب بیادمثل شوروی ساقطشون کنه؟ همین خونخوارن کودتاچی اوکراینی 16هزارروس تبار روکشته وتویمن وسوریه وافغانستان ملت رابخاک خون کشیدبهمراه ناتوی ابلیسی. ضمنامگه ایران حمله کرده به اوکراین کوغربلیسها هی حمله لفظی میکننن به دولت وملت خودمون؟؟
  • IR ۱۲:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
    4 10
    پس برای چی دنبال توافق با کدخدا که سرنوشت شوروی و لیبی و عراق و اوکراین در انتطارتان هست، هستید؟!!!!!!!!
  • IR ۱۲:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
    8 8
    بازم از امریکا حرف میزنی لعنت بر روسیه و چین و امریکا مرد باش #مزدور
  • AT ۱۲:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
    22 12
    ارتش روسیه نشان داد که فقط روی کاغذ،ارتش دوم جهان است! و در عمل در ردۀ سی ام جهان قرار دارد»»اگر روسیه سلاح هسته ای نداشت جرئت نمی کرد کریمه رو تصرف کرده و به اوکراین حمله کند»چون توسط ناتو نابود میشد.
    • DE ۱۴:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
      12 8
      اگر ناتو هم به کمک امریکا بمب اتمی نداشت اولا ناتویی وجود نداشت ثانیا جرات نمیکردند کشورهای ناتویی یک سانتی متر به مرزهای کشورهای شرقی نزدیک شوند چه رسد اوکراین را از شوروی جدا کنند و در کشورها کودتای جورج سوروسی نارنجی و سبز کنند. با اگر اگر و مگر مگر نمیشه چیزی را اثبات کرد باید واقعیت را دید که چه هست. روسیه و اوکراین تاوان جنایات شوروی سابق که درجنایات شریک بودند راخواهند داد و امریکا و ناتو تاوان جنایتهای سابق و اکنون را با شدت تمام خواهند داد. تاریخ اینگونه است.
    • مهدی IR ۱۸:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
      2 0
      احسنت
  • ارتشی IR ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
    11 2
    استفاده روسیه از تاکتیکهای بسیار قدیمی مبارزه اوردن تجهیزات زرهی زیاد به کارزار تاکتیک مبارزه هلالی همه اینها منسوخ شدند اونهم در جبهه ای گسترده مثل اوکراین استفاده از تجهیزات زرهی در زمینهای مسطح و بدون عوارض جغرافیایی واقعا خطر ناک هست شما ببینید در جنگ اعراب و اسرائیل این اشتباه تاریخی را عبدالناصر انجام داد و ادوات زرهی بسیاری را روانه صحرای سینا کرد که اسرائیل همه انها را بمباران و نابود کرد نبرد هلالی در قره باغ جواب داد زیرا قره باغ از نظر جغرافیایی بسیار محدود بود نسبت به اوکراین . اوکراین پس از روسیه و قزاقستان سومین کشور وسیع حاصل از فروپاشی شوروی هست با وسعتی تقریبا یک و نیم برابر عراق کاملا مشخصه ورود ارتش روسیه به شهرها موجب تلفات سنگینی برای روسیه خواهد شد انها میخواستند با نابودی پدافندهای هوایی و مراکز نظامی اوکراین با حمله ای برق اسا اوکراین را اشغال کنند زیرا نه توان نظامی ای برای جنگی طولانی تدارک دیده اند و نه از نظر اقتصادی این جنگ وسیع برای انها به صرفه هست اوکراین چیزی برای از دست دادن ندارد و مشخصه برای وطن خواهد جنگید با رسیدن ادوات نظامی غرب انها میتوانند بیشتر هم دفاع کنند ولی برای روسیه اینجور نیست تلفات نظامی انها میتونه اعتراضات داخلی رو افزایش بده بگذریم از واکنشهای بین المللی در قبال این حمله احتمالا روسیه با مقایسه سرعت سقوط افغانستان تصمیم به حمله به اوکراین گرفت زیرا تصور میکرد از نظر جغرافیایی دو کشور تقریبا به یک اندازه هستند و میتونه با حمله ای برق اسا مانع کمکهای غرب هم بشه البته غرب خودش هم چنین تصوری داشت و برای همین کمکهای نظامی را در یک هفته اول نبرد ارسال نمیکرد تا دست روسها نیفته ولی با مقاومت اوکراین غرب کمکها را شروع کرد
    • DE ۰۱:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۰
      0 0
      تفاوت روسها با ما که اینجا این کامنت ها را مینویسیم اینه که ما نه نظامی هستیم نه متخصص جنگ نه سرلشکر... ولی روسها تجربه بسیاری از جنگها را دارند منجمله دو جنگ جهانی و چند قرن است ابر قدرت هستند و در مصاف با غرب و جاسوسهای سیا و موساد و دهها مراکز جاسوسی غربی دست برتر را داشته و دارند از لحاظ تکنیک و ادوات بسیار پیشرفته و خصوصا سالها تجربه موفق جنگ با تروریستها در سوریه را دارند. آنها کلا متخصص جنگ و رزمنده هستند لیکن قصد نسل کشی در اوکراین را ندارند زیرا هزاران سال همسایه بودند و خواهند ماند. اکنون قطار قطار تروریستهای دنیا را دارند در اوکراین خالی میکنند و اگر اوکراین به این کارش ادامه دهد از تمام شهرهایش تلی از خاک باقی خواهد ماند .زیرا روسها به هر خانه ای که از آن بهشان شلیک شود را با راکت منفجر خواهند کرد. این آرزوی چندین ساله غرب وحشی بود که اول بوسیله یک غربگدا مانند گربه چف گفتگوی تمدن ها شوروی را فرپاشی کند و بعد آرام آرام آن را تکه تکه کرده تا بتواند منابع نفت و گاز آنرا غارت کند. چشم هیز و دزد و پلید امریکا دنبال اموال ملت هاست مانند کفتارهای خون آشام.
  • IR ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
    3 2
    جنگ زرگری تمام عیار یهودی ــــ سرانجام با توطئه چینی ودخالت های آشکار و نهان و کارگردانی آمریکا ؛ و نقش بازی موفق مهره یهودی در یک جنگ زرگری تمام عیار ــ رییس جمهور به ظاهر دلقک اوکراین ــ پای روسیه در باتلاق جنگ اوکراین وارد شد. اکنون آمریکا به کمک رسانه هایش از روسیه غولی می سازد که هر لحظه تصمیم دارد کشورهای اروپایی را یک لقمه چپ کند. و بدین ترتیب ؛ آمریکای پس از ترامپ ؛ با انبوهی از مشکلات ؛ موفق گردید ، بحران های خود را صادر نماید. و مهار دو جانبه ای در اروپا ایجاد نماید: از یک سو روسیه را با تحریم اقتصادی و بحران های سیاسی و رسانه ای به انحطاط برساند . و از سوی دیگر ؛ نژاد جدید گاوهای شیرده؛ این بارچشم آبی اروپایی را ــ همانند گاوهای شیرده خلیج فارس ــ سر کیسه کند و کارخانه های اسلحه سازی خود را رونق بخشد و سلاح های بنجل خود را به اروپایی ها بیندازد. و برای قدردانی از بازی موفق دلقک اوکراینی ؛ در فریب روسیه ؛ جایزه صلح نوبل به او داده می شود.
  • IR ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
    8 4
    آمریکا گفت که تصاویر ماهواره نشون میده پوتین تدارک حمله به اوکراین داره ولی پوتین گفت رزمایش بوده وتموم شده و دستور برگشت نیروهاش داده همه کشورهای اروپایی مردمشون و خارج کردن ولی ایران بی اعتنایی کرد و گذاشت تا لحظه آخر با اون وضع خارج کرد
    • IR ۱۵:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
      10 6
      برو رد کارت بابا مگه ایرانیهای اکراین برا اینجا تره خرد میکنند انها گوششان به اینترنشنال بوده تعجب میکنم چرا باید پول محرومین را بدن برا اینا هواپیما بگیرن بیارن اینجا احتمالا نیروهای شرکتی را هم اخراج و با سفارش اینها را به صورت رسمی استخدام کنند
    • IR ۰۶:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۰
      0 0
      نابغه تحلیل منظورش عدم اعتماد به پیش بینی آمریکا بود
  • IR ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
    11 4
    افغانستان سقوط کرد چون دولت فاسد اشرف غنی پایگاه مردمی نداشت،شهرهای نزدیک به مرز روسیه هنوز هم مقابل دومین ارتش دنیا مقاومت می کنند چون اکثر مردم با جان و دل به دولت خود ایمان دارند. این بزرگترین درس عبرت برای حکومت ها و دولتمردان دنیاست!!!! قدر حمایت و نجابت مردم مظلوم ایران را بدانید.
    • IR ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
      4 5
      عزیز شهرها سقوط کردن
    • IR ۱۵:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
      3 8
      جناب 14:16 كدام شهر بزرگ جز خرسون سقوط كرده؟ در ايران خرمشهر سقوط كرد يعني ملت با حكومت نبودند؟
    • IR ۲۲:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
      0 0
      2 میلیون از اوکراینی ها ظرف چند روز از این کشور خارج شدن می دانی یعنی چی؟ در ضمن فقط خوزستان آن هم برخی شهرستانهای آن سقوط کرد که بعد یک مدت کوتاه پس گرفته شد
    • IR ۰۰:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۰
      0 0
      کدوم.ملت دفاع میکنه همون اوکراینی های ک تاژاپن ازانطرفم. تا برزیل وکانادا فرارکردن رومیگی؟ نکنه کودتاچیان افراطی و داعشیانی ک ملحق نشدن به اوکراین جزمردم اوکراین میدونی مثل النصره وداعش ک توعراق وسوریه جای ملت قالب میکردید خدالعنت کنه اونایی ک میدونه حق باکیه اماازحقارتشون جای حق رابه باطل میدن. 16هزارروس تبارکشته شدتواین چندسال ملت اوکراین نبودن؟؟ حالادوسه تا نازی وداعشی کشته شدن شدن ملت مقاوم؟؟ مردم. اوکراین اکثرافرارکردن اوناییم ک موندن اجازه خروج بهشون ندادن خخخ دیگه رسانه ودنیای ازاد اطلاعات وخبرجایی برای فرافکنی غربیهانمیزاره مثل قدیما...
  • IR ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
    8 11
    من به کدخدا اعتماد دارم. پنتاگون و سیا و آژانس امنیت ملی آمریکا از ۳ هفته قبل از جنگ فهمیدن ارتش روسیه قصد حمله به اوکراین را دارد.
    • DE ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
      10 7
      خخخخ خیلی باهوشی برو شبها در گاوصندوق بخواب ( صندوق مخصوص گاوها ) که ندزدنت. عمو فیروز وقتی چند ماه قبل روسیه لشکرش را برد بلاروس به مانور مشترک این درحقیقت میخواست از بالا به کیف حمله کنه . حتی اگه دوبار با تفنگ بادی گنجشک زده باشی میفهمی. لازم نیست سرلشکر جنگدیده و دوره دیده و متخصص جنگهای کشوری باشی که .امریکا تنها عرضه ای که داره اینه که منافقانه با جورج سوروس صهیونیسم ملت ها را رودرروی هم قرار بده و غربگداهای بدبخت درپیتی را سرکار آورده و ملتها را غارت کنه. کل هنر ابر قُد قُد امریکا فرار از افغانستان بود.
    • IR ۱۸:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
      6 3
      آقای خخخخ تو که ادب نداری چرا وارد سیاست می شوی .
    • جهودشناس IR ۰۸:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۰
      1 0
      کشتن گنجشک گناه بزرگی است و حتی مثالش هم زشته. نازی گنجشکها
  • IR ۱۵:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
    11 9
    رئیس‌جمهوری اوکراین، در پیامی به زبان روسی گفت: یک بیمارستان کودکان، یک زایشگاه. این‌ها چه تهدیدی برای روسیه داشتند؟ روسیه چه کشوری است که از بیمارستان و زایشگاه می‌ترسد و آن را نابود می‌کند؟ آیا زنان باردار می‌خواستند به روستوف (شهری در روسیه) حمله کنند؟ آیا کسی در این زایشگاه روسی‌زبانان را تحقیر کرده بود؟ یا (این حمله موشکی) نازی‌زدایی از یک بیمارستان بود؟
    • IR ۱۶:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
      7 6
      اگه یکی از اینا که میگی درست بود الان عکساش و فیلماش گوش فلکو پاره کرده بود.
    • IR ۱۸:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
      5 6
      این زایشگاه خالی از سکنه بود و به عنوان محلی برای جنگ استفاده میشد. از قول لاوروف میگم منبعش در اسپوتنیک هست.
  • FR ۱۵:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
    13 10
    روسیه مدارا میکنه که اینهمه تجهیزات زرهی ولجستیکی ازدست داده و اینهمه کشته رو دستش مونده واز زبونی و ناتوانی به مردم عادی و بیمارستانها حمله میکنه
    • IR ۱۷:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
      9 3
      اینطور می گی مزدوران روسیه در ایران ناراحت می شوند
  • اشنا ES ۱۵:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
    5 6
    اخه‌مگرناتوواروپاوامریکامردندزلنسکی‌تنهابماندمرگ‌وفروپاشی‌روسیه‌فرارسیده‌است‌وهمچنین‌سیخک‌زنهای‌برادرحزب‌اللهی‌پوتینف.
    • IR ۲۱:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
      5 0
      ۱۵:۵۴ جناب اسپانیایی این کامنتت که جر برداشته از خط قرمز گذشته مشرق به دادش برس
  • سیروس IR ۱۶:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
    7 1
    نیروها صدام با این که هشت سال با ایران جنگیدن و برتری قوا در برابر ایران داشتند در عرض یک هفته به فنا رفتند و صدام فرار کرد و البته مشخص شد که روسیه که ادعا قدرت را دارد این ها فقط در برابر ملت بی دفاع خودشان عرض قدرت می تواند بکنند و مشخص شد قدرت واقعی کشوری دارد که مردمش پشتبان آن هستند و آن را به وضوح در کشور اوکراین می بینیم من مخالف شدید جنگ هستم چون تجربه حضور در جنگ ایران و عراق را دارم. کسانی هستند اینجا از روسیه دفاع می کند فکر می کند با پشتیبانی از روسیه در مقابل آمریکا ایستاده اند خیلی در اشتباه هستند . ملتی مثل ایران که بزرگانی مثل فردوسی و حافظ و عمر خیام و مولانا را دارد چه حاجت به پیروی وتمجید وستایش از قدرتها تجاوز گر دارد
    • IR ۱۷:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
      6 8
      یاشاسین پوتین کبیر. مرگ بر ذلیلنسکی نوکر آمریکا.
    • IR ۱۸:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
      7 5
      آری اینچنین شد برادر . سال شصت و یک که ما با دشمنان ایران می جنگیدیم این جوجه کمونیستها وجود نداشتند حالا ظهور کردند و از پوتین دفاع می کنند .و به ما توهین می کنند .آن زمان حتی یک رزمنده نبود که طرفدار شرق و غرب باشد ولی حالا با پر رویی می گویند پوتین کبیر .
    • DE ۰۱:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۰
      0 0
      از تجزیه و ترکیب و تهلول سیاسی شما نتیجه میگیریم که تجزیه ات خوبه مثل ارباب امریکا که کشورهارا تجزیه میکنه تا غارت کنه . ولی مرده شور اون ترکیبت را ببره . روی ترکیبت بیشتر کار کن. جنگ ۸ سال طول کشید ولی صدام یک هفته ای پکید!! خب پس‌ما با کی مبجنگیدیم‌در مدت ۸ سال به یک هفته کم. شاعر میفرماید .چون مُرده شوم خاک مرا گم سازید _ احوال مرا عبرت مردم سازید. گور پدرم بگید چون لاف زدم _ من جبهه نبوده ام ولی گاف زدم. به جان جان کریه شعر خودشه. حالا غربگداها کورکورانه با تقلید از ساواک شاه به انقلابیون مهر کمونیست میزنند. اون کمونیستهای جنایتکار در جمع به اندازه یک هزارم غربی های وحشی تا حالا آدم نکشته اند. کمونیستها آدم شدند ولی آمریکای جنایتکار غربی قرون وسطایی بدون توقف قرنهاست صدها میلیون آدم کشته اند و جنایت میکنند.
    • IR ۱۴:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۰
      0 0
      در انقلاب 57 نسل انقلابی ان روز اکثرا شامل کمونیست ها، توده ای، سازمان چریک فدایی خلق و سازمان پیکار، سازمان مجاهدین خلق ک این سازمانها هم کمونیستی بودند و ظاهر خود رو اسلامی کرده بود و بعد از پیروزی انقلاب امام خمینی با اینها مشکل داشت و به دلیل اینکه کمونیستها انقلاب رو دست نگیرند امریکا و غرب در ابتدا با اسلامگراها موافق بود، امام خمینی خوشبختانه اکثر این کمونیستها را نابود کرد اما عده زیادی از ان کمونیستها با ظاهر اسلامی بعداز توبه کردن، وارد سیستم شدند و هنوز همان عقاید کمونیستی و وفاداری به چین و روس را در نهاد خود دارند و به منافع ملی ایران ضررهای هنگفتی زدند
  • IR ۱۶:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
    7 3
    ارتش روسیه باید از سمت بلاروس غرب اوکراین را اشغال کند تا مانع ورود کامیون های حامل تسلیحات از اروپا شود. همچنین ساحل جنوب غربی اوکراین که شامل بندر مهم اودسا می باشد باید به تسخیر روس درآید تا راه آبی با اروپا قطع شود. آن زمان است که ارتش روسیه فاتح میادین جنگ در اوکراین خواهد شد. تا زمانی که کمک های تسلیحاتی به اوکراینی ها برسد، آنها سرسختانه خواهند جنگید. باید راه ارتباطی آنها از سمت مرزهای غربی قطع شود.
    • IR ۲۳:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
      1 0
      چرا باید قطع بشه؟ اصلا چرا باید روسیه حتما پیروز این جنگ بشه؟ به ما چه؟ به تو چه؟
  • نیما IR ۱۶:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
    3 1
    حداقل این بود که میجنگید کشته میشد تازه برخلاف افاضات جنابالی هم نیروهوایی داشت هم نیرو دریای ولی چون حمایت مردمی نداشت کشور سقوط کرد
  • IR ۱۸:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
    6 4
    آقای علیرضا 15:04 رضاخان کشور 1648000 کیلومتر مربعی با 18 میلیون جمعیت و ارتش 180 هزار نفره رو داشت ولی جربزه مقاومت نداشت و چون با اراده طرف غربی اومده بود با اراده اونا هم رفت . در مقابل ما همون زمان فنلاند رو در شمال اروپا داشتیم با یک پنج وسعت ایران و 3 میلیون جمعیت یعنی یک ششم جمعیت اون روز ایران ولی در طول 6 سال جنگ جهانی دو بار با شوروی و یکبار با آلمان جنگید و تسلیم نشد و استقلال خودش رو حفظ کرد شاید پیروزی نظامی از آن فنلاند نشد ولی در جنگهای خودش اونقدر به دشمن خسارت زد که اونا رو وادار کرد تمامیت ارضی ، موجودیت سیاسی و استقلال فنلاند رو به رسمیت بشناسن ولی رضا قلدر اونقدر بی غیرت و سست عنصر بود که حتی به خودش جسارت دو روز مقاومت رو نداد و به سرعت متارکه جنگ کرد و تسلیم شد
    • alireza IR ۰۴:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۰
      1 1
      ن داداش زمان رضا شاه ایران اینقد سرمایه نداشت ک بتونه یه ارتش ۱۸۰هزارنفری تشکیل بده ارتشی بااین نفرات کلی هزینه وتجهیرات میخواست تو ارتش رضاشاه سربازها همه مسلح به تفنگ برنو ک خشاب پنج فشنگی داشت وخیلی بلند وسنگین بود مجهز بودن فقط افسران مسلح به تفنگ برنو کوتاه که حملش راحت تر بود مسلح بودن و یه کلت روولور فک کنم ازتانک و نفربر اصلا خبری نبود نیروی هوایی نداشت در دریا دوتا کشتی جنگی که اصلا تاب یک دقیقه مقابله با ناوگان پیشرفته متفقین نداشتن موجود بودو اینم بگم در اون زمان بخاطر قحطی آذوقه و خوراک به قدرکافی نبود تا همین ارتش بسیار کوچک وضعیف رو سیرکنند بزار یه چیز جالب بهت بگم پدربزرگم سرباز رضاشاه بود می گفت ما اصلا پوتین نداشتیم به پارچه برزنتی داده بودن و بااون دورپاهامون می پیچوندیم تا بتونیم در زمین های ناهموار راه بریم فقط درجه داران پوتین داشتن خواهشنا از رضاشاه بد نگین که خیلی ظلم به این مرد وحقیقت تاریخ میشه البته هیچ حکمرانی بدون عیب نیس ولی همین بس که این مرد اصلا زنباره نبود و حرمسرا نداشت باورکن اوشاید قلبی ازطلاداشت ولی بخاطر ساختن کشور و اینکه کسی از سران حکومت جرات خیانت نکنه از خود قیافه ای عبوس و بی رحم ساخت تا همه حساب کارخودشونو بکشن وخیانت ودزدی نکنند
  • US ۱۸:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
    10 10
    پوتین خود چنگیز مغول در قرن جدید هست، به هر دلیلی که حمله مغول به ایران اشتباه بوده، حمله روسیه به اوکراین هم غلط.
    • DE ۱۸:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
      7 2
      حمله امریکا به دهها کشور را چگونه توجیح میکنی توحش امریکا در کشتن بیش از یک میلیون از مردم عراق و افغانستان وسوریه ...را چه اسمی روش میگذاری . 75 سال پشتیبانی امریکا از توحش و آدم کشی رژیم اشغالگر را چه میدانی .تشکیل گروه تروریستی داعش و منتافقین.....را توسط امریکا لابد عین آزادی و دمکراتیک میدانی.
    • IR ۲۱:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
      6 1
      ایرباس ایران در خلیج فارس کار آمریکای نازی بود - اشغال ایران در جنگ دوم و اشغال تهران در شهریور 20 همان حنک - ساقط کردن دولت مردمی مصدق و ... کار آمریکای جنایت پیشه بوده
  • ماحسون IR ۱۸:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
    1 0
    نیشتمانم یعنی وطنم جنگ فراوان دیده وداره میبینه هیچ قدرت وکشوری جلودارش نیست انشالله
  • IR ۱۸:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
    4 2
    یک افسادطلب فقط و فقط و فقط در جهت منافع شخصی اش حرکت می کند و با مفاهیم انسانی اسلامی کاملا ببگانه است .
  • ناشناس IR ۱۹:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
    5 1
    نمیدونم چرا یه سری اصرار دارن زیر پرچم امریکا حسین حسین کنن نمیگیم روسیه خوبه سگ زرد برادر شغال اما امریکا جز خوبی و عنایت به مردم ما مگه کار دیگه ای هم کرده آیا؟
  • یک تاریخ‌دان IR ۱۹:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
    6 6
    سیاه ترین دوره ایران در طول تاریخ ایران حکومت پهلوی ها بود. چنین رکوردی در فلاکت ایرانیان تا هزاره‌ها هم دست نیافتنی است.قتل و کشتار و سبعیت حکومت درکنار گرسنگی ملت در دوره پهلوی تاریخ را ملکوک کرده.
    • alireza IR ۰۷:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۰
      1 1
      اینقد از پهلوی ها بد می گی چرا نخست وزیرش آقای هویدا بود هرچی گشتن هیچ اموالی چ ملک و چ حساب بانکی قابل تعریف ازش پیدا نکردن ها؟اینو جواب بده چرا هیچوقت چیزی بنام تورم نبود اگه پهلوی اون نیروی هوایی مدرن و هوانیروز بی رقیب درخاورمیانه که حتی اسراییل هم به قدش نمی رسید رو نمی ساخت و اون f14ها رونداشت ایران چطور میتونست جلو عراق وابسته تازه f16رو هم تعداد زیادی خرید وپولشم پرداخت ولی ابلهان سال های اول انقلاب گفتن این آهن پاره ها به چ دردمون میخوره و اگه اوناروهم داشتیم درکنارf14ها نیروی هوایی واس عراق بکلی باقی نمی موند مثل نیرویی دریایی قدرتمندی ک همون سال اول نیروی دریایی عراق رو برای همیشه از بین برد که حتی زمان حاضر هم عراق نیروی دریایی نداره خیلی می تونم واست مثال بیارم ولی اگه بخوای قانع بشی با همین مختصر قانع میشی وگرنه اندازه شاهنامه هم بنویسم نخواهی شد
  • با غیرت US ۱۹:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
    8 5
    اگر رضا شاه دفاع میکرد و شکست میخورد میگفتیم آفرین دفاع کرد. از قاجار هم کمتر بود که لااقل جنگید و شکست خورد
  • IR ۱۹:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
    5 1
    هیچوقت شد که غربگداها کمترین نگرانی و دغدغه ای بابت اوکراینی که قرار بود انبار تسلیحات اتمی و ببولوژیک ناتو بشه ، ابراز کنند؟
  • IR ۲۱:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
    6 8
    اوکراین پدر از روسیه در بیاره مثل جنگ افغانستان دمش بزاره روپشتش الفرار
  • IR ۰۰:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۰
    1 0
    جواب ان نادانی که گته رضاشاه مرد بزرگی بود... خوب معلومه خداروشکر تونازونعمت ببخاطرنعمت گازوبرق واب. ووووجادع وبیمارستان مدرسه نه میفهمی کی زمستان شده وکی تابستان انموقع مردم نان گندم. وبرنج بقول خودشان پلو ارزو بوده . نوددرصدایران حتا ازنعمت اب وبرق محروم بودن چه برسه به گازهفتاددرصد زایمانها بامرگ بچه یامادربچه همرااه بوده یک قطره ساده فلج اطفال نبوده که بیشتر بچها ان دوره فلج بودن..... زیاد خوردی لنگک میندازی... جانم فدای رهبرعزیزم
    • alireza IR ۰۹:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۰
      1 1
      نادان تویی ک نمیتونی اینو بفهمی رضاشاه از صفر شروع کرد بعنی اگه عقل داشته باید اینو بفهمی مملکتی ک حتی یه دونه مدرسه توش نبود و نه بیمارستان و نه دانشگاه ونه هیچ اداره ای حتا یک نفر شناسنامه نداشت چون اداره ثبت احوال هم نبود. نه جاده داشت ن راه آهن. کلا یک دهات به وسعت یک ملیون ششصدوچهل هزارکیلومتر مربع بود با بودجه صفر شروع کرد انحصار نفت هم دست انگلیس بود.اومد راه آهن زد درکمترین زمان و کمترین امکانات اونم از مالیات قندوشکر و چای مدرسه ساخت اولین دانشگاه رو ساخت اداره ثبت احوال گذاشت راه شوسه آسفالته ساخت و برای اولین بار او از ایران چهره یک کشور آبرومند ساخت حالا تو بیا هی چرت و پرت بگو و خایمالی کن من که مخالف حکومت نیستم ولی ترسویی مثل تو نیستم ک بیام خودمو اینجا عزیز کنم بگم جانم فدای رهبر برو بیچاره هرچی بدبختی می کشیم از آدمای دورنگ نون بروز خور می کشیم معلومه از اونایی ک دهنت همیشه بوی چربی آبگوشت میده احمق خودتی خایمال فرصت طلب من هم تو جبهه غرب بودم حلبچه استان سلیمانیه زمان بمباران شیمیایی مردم حلبچه و هم در جنوب جزیره مجنون ببند اون دهنتو من سرباز سپاه ولی عصربودم
    • DE ۰۳:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
      0 0
      ته مانده سطل آشغال ایران یعنی بازمانده گان ساواک مخوف رژیم جنایتکارپالانی این کفش لیس امریکاو پدرش نوکر انگلیس دست به مداد شدند.یکی از این احمق ها نوشته ۸۰ درصد مردم طرفداررضا پالانی هستند خخخ ولی در خارج که همه شاهپرستها و ساواکی ها جمعند موقعی که تظاهرات که دیگه ندارند خجالت میکشن بیشتر آبروی نداشته شون بره جلسه که میگذارن کلا به ۱۰۰ نفرنمیرسند تازه از فاصله ۵۰۰ یا ۶۰۰ کیلومتری هم نیرو آوردند .بعد این شلغم میگه ۸۰ درصد مردم ایران موافق جنایات دیکتاتوررضا هستند.بیخود نیست روی خیلی قرص ها نوشته موقع بارداری نخورید بچه تون ناقص العقل میشه .
  • FR ۰۶:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۰
    0 0
    شاید اتفاقا ناتو هم بیاد این استدلال را کنه که من جنگ را به خارج از مرز های خودم بردم همون دکترین دفاعی پیرامونی به هر حال آنچه که عیان هست ناتو دنبال فرسایشی شدن جنگ و طولانی شد نشه و دنبال ایجاد یک منطقه حائل در اوکراین و یک مزیت نسبی نه مطلق هست و تحمیل هزینه ها به روسیه در سایر جبهات مثل قره باغ و سوریه و لیبی و کوزو و آسیای میانه تا زمان جانشینی جناب پوتین احتمالا خسته کنند کارتل های نفتی آمریکایی هم که با وارد کردن نفت شیل میتوتن بازار روسیه را حداقل برای ده سال آینده تصاحب کنند گندم و غلات و استرالیا و کانادا و امنیت سرمایه گذاری در روسیه و حتی روابط با چین چین باید امروز نفت گرونتری بخره
  • نیما IR ۱۰:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۰
    0 0
    رضاشاه انقدر در طول تاریخ زن گرفت که دردوره محمدرضاشاه چندین نفر ادعا کردند فرزند رضاشاه هستند حتی یکنفر قیافه شبیه رضاشاه که درآخر با پول دهنش بستنند هر چی میخواد ازرضاشاه خوبه بگید دیگه نگید زنبار نبود زنبار بودن رضاشاه محمدرضاشاه اظهرمن شمس است
  • کارشناس IR ۱۱:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۰
    3 0
    حالا ملت ایران باید ببینند که امریکا چقدر به ایرانیان علاقه دارد . مردم ایران بیشتر توسط مسئولین تحریم شدند تا امریکا.
  • IR ۱۱:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۰
    4 0
    واقعا روسیه شیطان است. دشمنی بدتر از تزارها. همان کاری که دوران قاجار با ایران می کرد حالا با اوکراین و سایر کشورها می کند. روح منحوس تزارها در پوتین ملعون حلول کرده است. کشتار غیرنظامیانف تجاوز، حمله به بیمارستانف جدا کردن چند استان و سپس تبدیلشان به کشورهای نیمه مستقل وابسته به خود است.
  • IR ۱۲:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۰
    2 0
    چقدر کیف میده سوزش توده ای ها طرفدار روس روسیه خودش با دست خودش خاسته امریکا رو عمل کرد الانم اون رای هایی که برای تحریم ایران میدادی و تحقیر میکردی حالا همون بلا ها سرت اومده ببین مردم ایران چی کشیدن تازه هنوز مثه ایران تحریم نشدی
  • IR ۰۱:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    1 0
    ما منتظر شاهِ جهانیم___(فارغ از متن این خبر) لطفا برای ظهور امام زمان ع دعا کنیم. اللهم العجل لولیک الفرج

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس