زمان واریز یارانه نقدی مهر، پخش یک سریال پلیسی از شبکه سه و نتایج جدیدترین نظرسنجی‌ از انتخابات آمریکا از دیگر عناوین خبری مهم روز است.

 به گزارش مشرق، مهمترین عناوین خبری شنبه 24 مهرماه به شرح زیر است:
 
 سیاست
 
حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان در راستای سی‌ و دومین سفر استانی خود، دوم آبان ماه به استان مرکزی سفر خواهد کرد. همچنین استان البرز نیز به عنوان آخرین مقصد سفر استانی رئیس جمهور در مرحله نخست سفرها خواهد بود.
 وزیر کشور از تغییر معاونت سیاسی این وزارتخانه در آستانه برگزاری دو انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر و روستا خبر داد.
 
 پرویز اسماعیلی توضیحاتی درباره ماجرای اهدای تابلوی نقاشی استاد فرشچیان به جان کری باعنوان « به مینیاتور ایرانی دقت کن آقای کری!» داده است.
 داوود محمدی رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس، از پایان بررسی پرونده مسکن مهر در کمیسیون اصل ۹۰ خبر داد و اظهار داشت: گزارش کمیسیون در این زمینه برای قرائت در صحن علنی به هیأت رئیسه مجلس ارائه شده است.
 
 
 فرهنگ و هنر
 مدیر تولید مجموعه تلویزیونی «قصه های تبیان» گفت: این مجموعه اپیزودیک که بر اساس داستان های واقعی و موضوعات قرآنی ساخته شده تمامی مراحل فنی را به پایان رسانده و برای پخش تلویزیونی آماده است.

مجموعه تلویزیونی «قصه های تبیان» در ۴۵ اپیزود توسط کارگردانان جوان به تهیه کنندگی زنده یاد فرج الله سلحشور و مشاور کارگردانی جمال شورجه و مشاور فیلمنامه منصور براهیمی جلوی دوربین رفت.
 

زمان پخش سریال جدید شبکه یک

سریال «پرستاران» که علیرضا افخمی و محمودرضا تخشید کارگردانان آن هستند و داود هاشمی تهیه کنندگی آن را بر عهده دارد، ۲۳ مردادماه در لوکیشنی که در بیمارستان نورافشار واقع در نیاوران ساخته شده است، کلید خورد.

سریال «پرستاران» در ۵۲ قسمت ۴۰ دقیقه ای روی آنتن شبکه یک خواهد رفت و از دهم بهمن ماه به پخش می رسد.
 پخش فصل هشتم مجموعه خارجی گروه تجسس RIS /season 8-Delliti Imperfetti با عنوان بازگشت گرگ ازیکشنبه 25 مهر ماه از شبکه سه سیما پخش می شود .

در خلاصه داستان این سریال آمده است:گروه تبهکاری که با شیوه هایی خاص و با نقاب حیوانات باعث آزار و نا امنی مردم شده بودند در پایان فصل هفتم دستگیر و به زندان می اُفتند. یکی از آنها موسوم به گرگ ،ازبیمارستان فرار کرده و یکی از همدستانش را نیزدر راه انتقال به زندان فراری می دهد.همچنین دو نفر دیگر از این گروه نیز در راه انتقال به زندان دادگاه از چنگ پلیس می گریزند و دوباره گروه جنایتکار لوپو دور هم جمع می شوند . این خبر آرامش همه اعضا گروه تجسس را برهم می زند و آنها همه توانشان را روی پرونده این گروه تبهکار متمرکز می کنند.
  استودیوی سری جدید برنامه خندوانه قرار است در باغ کتاب تهران واقع در تپه های عباس آباد راه اندازی شود البته استودیوی سری چهارم برنامه «خندوانه» بزرگتر از استودیوی «باغ کتاب» بود.
 
 
 اقتصاد
 در ارزیابی کیفیت خودروها در شهریورماه امسال همچنان پژو ۴۰۵، پژو ۲۰۶ ، پژو پارس، سمند، دنا ، انواع پراید و تیبا حائز تک ستاره شدند.
 
ماجرای هدیه‌ای که ظریف به کری داد/ پخش یک سریال پلیسی از شبکه سه/ خودروهای بی‌کیفیت را بشناسید/ زمان واریز یارانه نقدی مهرماه/ نتایج جدیدترین نظرسنجی‌ها از انتخابات آمریکا/ آیا امام سجاد (ع) قیام مختار را تأیید کرد؟ 
 در جریان معاملات امروز بازار سرمایه تعداد 1214میلیون سهم و حق تقدم به ارزش 609میلیارد تومان در 78هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با ثبت افزایش 231واحدی در ارتفاع 77 هزار و 886واحد قرار گرفت.
 مدیرعامل شهر جدید پردیس در پاسخ به این سئوال که آیا قیمت نهایی مسکن مهر این هفته ابلاغ می‌شود و این مبالغ از متقاضیان چگونه دریافت خواهد شد گفت: پس از ابلاغ دستورالعمل افزایش قیمت مسکن مهر که مربوط به دولت قبل بوده، دائماً در حال برگزاری جلسات هستیم و تصور می‌کنم که تا دوشنبه هفته جاری با برگزاری جلسه‌ای که با حضور نمایندگان متقاضیان انجام خواهد شد، قیمت نهایی مسکن مهر برخی فازها مثل فاز 8 مشخص خواهد شد.
  «شصت و هفتمين» مرحله یارانه نقدی مربوط به مهر95 به ازاء هر نفر 45 هزار و 500 تومان، ساعت 24:00 روز دوشنبه مورخ 1395.07.26 به حساب سرپرستان محترم خانوار واریز و قابل برداشت خواهد بود.
 پس از تاخیر ایران و آغاز برداشت گاز توسط عربستان سعودی از میادین تازه اکتشاف شده و مشترک فرزاد در خلیج فارس حالا نوبت به میدان مشترک آذر رسیده است.

عراق که از دو سال قبل تولید روزانه بیش از ۲۰۰ هزار بشکه نفت خام از میدان مشترک آزادگان جنوبی را آغاز کرده اخیرا تولید نفت از میدان مشترک جدید نفتی با ایران به نام آذر را هم کلید زده و این درحالی است که این کشور در طول چند سال اخیر با مشکلات متعددی همچون ظهور گروه تروریستی داعش دست و پنجه نرم کرده است.
 
 
 جهان
 «سائولی نینیسته» رئیس‌جمهور فنلاند و «باقر عزت بگوویچ» رئیس‌جمهور بوسنی و هرزگوین در سفرهای جداگانه نیمه اول آبان‌ماه به تهران سفر می‌‌کنند.

دیدار و گفت‌و‌گو با مقامات عالی‌رتبه جمهوری اسلامی ایران، مباحث دوجانبه، پیگیری توافقات کمیسیون‌های مشترک اقتصادی، رایزنی درباره مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی از عمده برنامه‌های رؤسای جمهور فنلاند و بوسنی و هرزگوین به تهران است.
 ک عامل انتحاری ظهر امروز (شنبه) خود را در منطقه الشعب در شمال بغداد منفجر کرد که این حادثه تا کنون به گفته منابع عراقی 31 کشته و 50 زخمی در پی داشته است
 پلیس ایالت کانزاس آمریکا سه مرد را به اتهام طرح نقشه بمبگذاری در آپارتمان محل اسکان تعدادی از مهاجرین سومالیایی و مسجد محل تردد ایشان، بازداشت کرد.
 یگان های توپخانه ارتش و کمیته های مردمی یمن با خمپاره و توپ برج الدخان عربستان در منطقه جیزان در خاک این کشور را هدف قرار دادند.
 جدیدترین نظر سنجی انجام شده در آمریکا در مورد نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ این کشور حکایت از برتری هفت امتیازی هیلاری کلینتون دارد.

در این نظر سنجی که توسط رویترز و Ipsos انجام شده ۴۴ درصد از رای دهندگان آمریکایی از نامزدی هیلاری کلینتون در انتخابات هشتم نوامبر حمایت می کنند.
 
در این نظر سنجی که از تاریخ هفتم تا ۱۳ اکتبر انجام شده ۳۷ درصد از رای دهندگان از دونالد ترامپ حمایت کرده اند.
 
 
 ورزش
 مسعود تابش درباره دلیل خداحافظی محرم نویدکیا از دنیای فوتبال پس از داربی اصفهان اظهار کرد: مشکل زانوی محرم جدی‌تر شده و او در گفت‌وگو با طاهری اعلام کرده است که نمی‌تواند با این وضع به فوتبال ادامه دهد و در نهایت تصمیم به خداحافظی از دنیای فوتبال گرفت.
 یعقوب کوچک‌زاده، بنیانگذار ژیمناستیک ایران و پدر ژیمناستیک گیلان در 97 سالگی درگذشت.

وی در سال 1328 در بندرانزلی به دنیا آمده بود و سال‌ها در رشته‌هایی همچون ژیمناستیک و همچنین شنا و شیرجه فعالیت کرد و به مربیگری نیز پرداخت.
 اتحادیه فوتبال آلمان دو بازیکن تیم زیر 19 ساله‌های این تیم به نام‌های ویتالی یانلت و ادریسا توره که عضو تیم باشگاهی راسن‌بال لایپزیگ هستند را از اردوی این تیم در آلبانی اخراج کرد.

بر اساس گزارش روزنامه «بیلد» آلمان، این دو بازیکن 18 ساله در هتل محل اقامت تیم زیر 19 ساله‌های آلمان اقدام به مصرف قلیان کرده‌اند. این دو بازیکن البته آوردن قلیان به اتاق‌شان و استعمال آن را رد کرده‌اند.
 
 
 حسینیه
 امام حسین (ع) در دعایی عرضه داشت: «پروردگارا! آن جوان ثقفی را بر آنان مسلط کن تا جام تلخ مرگ و ذلت را به ایشان بچشاند. از قاتلان ما کسی را باقی نگذارد ... انتقام مرا و دوستان و خاندان و شیعیانم را از اینان بگیرد.»
  جابر به همراه شاگردش عطیه، اولین مردمانی بودند که با قصد و نیت زیارت و معرفت امام، از راه دور و در شرایط خفقان سیاسی، سنت اربعین را با جلوه‌ای از زیارت حقیقی و آداب آن از خود به جا گذاشتند. 
 همه ساله مراسم عزاداری سالار شهیدان به همت مجید مجیدی برگزار می شود. 
 
این مراسم که همزمان با شب سوم امام برگزار شد قاضی زاده هاشمی (وزیر بهداشت)، رضا میرکریمی، کمال تبریزی، علی وزیریان، محمدرضا صابری، محمدحسین قاسمی، حبیب والی نژاد، رسول صدرعاملی، علی سرتیپی، غلامرضا فرجی، محمد آفریده، علیرضا تابش، علیرضا رضا داد، محسن شمس، احمد میرعلایی،  عبدالحمید قدیریان، حسن پورشیرازی، محمد حیدریان، احمدرضا درویش، محمود صلاحی (سازمان فرهنگی هنری شهرداری)، سید محمد علی ایازی و... در این مراسم حضور داشتند.
 شیخ مفید در موضعی از کتاب ارشاد اسامی شهدا اهل‌بیت (ع) را شمار کرده پس از آن فرموده که تمام این‌ها در مشهد امام حسین (ع) پایین پای او مدفون‌اند مگر جناب عباس بن علی (ع) که در راه غاضریه در مقتل خود مدفون است و قبرش ظاهر است، ولیکن قبور این شهدا که نام بردیم اثرش معلوم نیست.
 
 
 جهاد و مقاومت
 مسجد «حمزه سیدالشهدا» در محله آذری با 45 شهید دفاع مقدس همچون کارخانه انسان سازی بود که تا به امروز جوانان محل را به حرکت در مسیر اسلام و انقلاب هدایت کرده است.
مراسم گرامی‌داشت شهید مدافع حرم «رسول خلیلی» شامگاه یکشنبه 25 مهرماه در منزل این شهید بزرگوار برگزار می‌شود.
 همزمان با سالگرد شهادت جمعی از رزمندگان مقاومت در عملیات محرم سال گذشته در سوریه، یادواره شهدای مدافع حرم یگان فاتحین بسیج برگزار می شود.

این مراسم روز جمعه 30 مهرماه از ساعت 14 با حضور خانواده شهدا و مسوولین در سالن همایش های برج میلاد برگزار خواهد شد.
 
 
 دفاع و امنیت
 دو رزمناو از یگان دریایی خزر روسیه در چارچوب یک ماموریت 15 روزه دوستی امروز (جمعه) راهی سواحل ایران و قزاقستان شدند.

وزارت دفاع روسیه با اعلام خبر حرکت این ناوها که وابسته به حوزه نظامی فدرال جنوب این کشور هستند، افزود: سفر برنامه ریزی شده ناو موشک انداز تاتارستان، ناوچه موشکی گرادسویاژسک و ناوهای پشتیبانی سفر خود را آغاز کردند.
 ارتش آلمان با اختصاص 1.5 میلیارد یورو 5 شناور رزمی را به خدمت می‌گیرد.

بنابر گزارش شبکه تلویزیونی n-tv آلمان، قرار است از این کشتی‌ها در دریای مدیترانه و یا شاخ آفریقا استفاده شود. این اقدام با توجه به افزایش تنش‌ها میان روسیه و سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) برای آلمان اهمیت دارد.
 سرهنگ ادوارد باسورین سخنگوی وزارت دفاع جمهوری خودخوانده دونتسک روز جمعه در بیانیه ای اعلام کرد: بالگرد ارتش اوکراین در جریان تیراندازی مدافعان (شبه نظامیان) دونتسک سرنگون شد.
 یک گروه از نظامیان نیروهای ویژه هوابرد روسیه برای شرکت در رزمایش ضدتروریستی در مصر وارد این کشور شدند.

براساس برنامه اعلام شده وزارت دفاع روسیه، این نیروها در قالب رزمایش مدافعان دوستی 2016 همراه نظامیان مصری با جنگ افزارهای سازمانی در عملیات تمرینی نابودی گروههای تروریستی و مسلح در شرایط صحرایی تمرین می کنند.
 
 
 جامعه
 سایت Statista در تازه‌ترین گزارش خود شبکه‌های اجتماعی را به ترتیبِ محبوبیت در بین کاربران سراسر دنیا رتبه‌بندی کرده است. طبق این گزارش که در سپتامبر 2016 تهیه شده، فیس‌بوک با بیش از یک میلیارد کاربر فعال رتبه نخست را دارد، اینستاگرام با بیش از 500 میلیون کاربر فعال هشتم و تلگرام در رتبه آخر قرار دارد. رتبه‌بندی شبکه‌های اجتماعی را در نمودار زیر مشاهده می‌کنید.
 
ماجرای هدیه‌ای که ظریف به کری داد/ پخش یک سریال پلیسی از شبکه سه/ خودروهای بی‌کیفیت را بشناسید/ زمان واریز یارانه نقدی مهرماه/ نتایج جدیدترین نظرسنجی‌ها از انتخابات آمریکا/ آیا امام سجاد (ع) قیام مختار را تأیید کرد؟ 
 جوانی شیطان صفت که اقدام به ازار و اذیت زنان پایتخت می‌کرد، توسط پلیس شناسایی و دستگیر شد.
 معاون اداری و مالی سازمان تأمین اجتماعی از اجرای پرداخت متمرکز مستمری بازنشستگان این سازمان و تغییر زمان پرداخت مستمری ها خبر داد.

وی افزود: این برنامه طی ماه‌های مهر، آبان و آذر اجرایی می‌شود و دو گروه بازنشستگانی که اعلام شد در این دوره در هر ماه مستمری خود را با حداکثر ٣ روز تغییر در یافت می‌کنند.
 آخرین مهلت ثبت‌نام آزمون استخدام ۱۰ هزار نفر در آموزش و پرورش، امروز است و سازمان سنجش اعلام کرده است که این زمان تمدید نمی‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۲۱:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۴
    0 0
    چرا لیفان x50 نیست
  • ناشناس ۲۲:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۴
    0 0
    محمود هم چیزی به رئیس جیبوتی داد مث اینکه؟
  • ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۵
    0 0
    خوب بود مشرق
  • ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۵
    0 0
    مرگ بر امریکا
  • ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۵
    0 0
    درود بر نیروی انتظامی
  • ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۵
    0 0
    عجب در مذاکره مگه طرفین به هم هدیه هم میدن!
  • ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۵
    0 0
    خودرو با کیفیت هم مگه داریم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس