کمین ارتش سوریه در جاده تدارکاتی القاعده، انتقاد تند ابوالفضل پورعرب از فضای سینما، واکنش یونسی به اظهارات ناطق‌نوری درباره انتخابات و... از دیگر عناوین خبری مهم روز است.

به گزارش مشرق، مهمترین عناوین خبری شنبه 27 شهريورماه به شرح زیر است:
 
 
سیاست
 

در یکی از جلسات عبدالله نوری نوک پیکان انتقادات خود را به‎سوی عارف گرفته است؛ او فراکسیون امید را بسیار شکننده و مایه آبروریزی اصلاحات تلقی کرده است و نام نهادن این فراکسیون به نام اصلاحات را اقدام اشتباه تاکتیکی دانسته است.
 

نگاهی به ویترین روزانه مشرق؛از گفته‌های رئیس سازمان انرژی اتمی در بریتانیا برمی‌آید که وی دست‌کم 3 نگرانی درباره اجرای برجام دارد. 
 
 

یک منبع آگاه گفت: برخلاف ادعای برخی بابک زنجانی زیر تیغ جراحی نرفته و فعلا هم نیازی به عمل جراحی ندارد. 
 

دستیار ویژه رئیس‌جمهور خواستار توضیح ناطق‌نوری درباره اظهاراتش مبنی بر حمایت اصلاح‌طلبان به گزینه‌ای غیر از روخانی در انتخابات شد. 
 
 
فرهنگ و هنر
 

تهیه‌کننده و سردبیر برنامه «وطن دار» از تلاش‌های رسانه‌های غربی برای تفرقه و ایجاد داعش در افغانستان گفتند.
 

آیت الله جنتی گفت: یکی از آقازاده‌های آیت الله خزعلی در درگیری‌های قبل از انقلاب درقم، شهید شد. در آن ماجرا، جمله‌ای که ایشان گفت برایم خیلی عجیب بود، چون به ارزش شهادت ایمان داشت، می‌گفت: «با کفن خونین دفن کردن فرزندم، برایم لذتی داشت مثل شب عروسی وازدواجش!»
 
نگاهی به ویترین روزانه مشرق؛ 
 

ابوالفضل پورعرب به انتقاد از افرادی پرداخت که در مدت بیماری او خبری از وی نگرفتند. 
 

جدول کامل برنامه‌های چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت یک هفته مانده به برگزاری آن منتشر شد. 
 
 
اقتصاد
 

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی از افزایش مجدد قیمت گوشت خبر داد و گفت:‌ افزایش واردت راه کار اصلی برای جبران کمبود دام در کشور است ولی افزایش تعرفه، واردات را کاهش داده است.
 

آنچه در زیر می‌آید قیمت روز انواع لپ‌تاپ‌های مخصوص بازی در سطح بازار تهران است.
 
نگاهی به ویترین روزانه مشرق؛ 
 

تولید محصولات پژو با داخلی سازی ۲۰ درصدی در حالی قرار است در ایران انجام شود که با وجود این مونتاژکاری و همچنین تولید محصولات از رده خارج پژو، صنعت خودرو ایران همچنان گاو شیرده فرانسوی‌ها باقی خواهد ماند. 
 

طبق آمار ارائه شده، مدت قرارداد کارگران در بهترین حالت آنهم برای کارگرانی که در کارهای مستمر فعالیت می‌کنند ۶ماهه و یکساله است و خطر از دست دادن شغل،بیش از ۹۰ درصد کارگران را تهدید می‌کند. 
 
 
بین الملل
 

بسته شدن سفارتخانه‌ها و کاهش فعالیت‌های کنسولگری به معنای رساندن این پیام به تمامی جهانیان است: «ترکیه، دیگر امن نیست و به سمت آشوب‌ها و انفجارهای تروریستی پیش می‌رود که تهدیدی برای جان گردشگران و تاجرانی است که می‌خواهند به این کشور سفر کنند.»
 

نیروهای ارتش و بسیج مردمی سوریه روز گذشته طی عملیات کمین در شرق استان حماه مقادیر فراوانی سلاح و مهمات در حال انتقال برای عناصر گروه تروریستی تکفیری القاعده را کشف و ضبط کردند. 
 
نگاهی به ویترین روزانه مشرق؛ 
 

«انور قرقاش» وزیر مشاور در امور خارجه امارات عربی متحده به خطبه‌های نماز جمعه دیروز تهران که در آن عربستان « خائن‌الحرمین شریفین» نامیده شد، واکنش نشان داد. 
 

تروریست ها روز جمعه با استفاده از آتش بس تلاش کردند از محور شرقی به پایتخت سوریه حمله کنند که این تلاش با آمادگی ارتش این کشور ناکام ماند. 
 
 
ورزش
 

دربی ۸۳ یک مصدوم برای آبی‌پوشان پایتخت بر جای گذاشت.
 

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس پیش از ظهر امروز درگذشت. 
 
 نگاهی به ویترین روزانه مشرق؛


 

قهرمان المپیک لندن گفت: فکر می کردم یاسین پیشرو باز هم در لیگ برتر وزنه‌برداری حضور دارد ، از این رو پیشنهادهای دیگر را رد کردم. 
 

درحالی که شش بازی از لیگ می‌گذرد پرسپولیس تنها ۴ گل زده و مثل نیم فصل دوم سال قبل موقعیت گل خلق نمی‌کند. پرسش این است که کجای کار غلط بوده که فعلا این تیم تیغ برنده‌ای ندارد؟
 
 
جامعه
 

رئیس اتحادیه قهوه‌خانه‌داران و سفره‌خانه‌های سنتی تاکید کرد که ورود بانوان به قهوه‌خانه‌های معمولی غیرقانونی است و در مورد قهوه‌خانه‌ها و سفره‌خانه‌های سنتی نیز ارائه سرویس قلیان به بانوان غیرمجاز است.
 

تیر اندازی در کانون اصلاح و تربیت یاسوج 4 کشته بر جای گذاشت.
 
 نگاهی به ویترین روزانه مشرق؛


 

شهردار تهران در صفحه شخصی خود ماجرای بخشش نوجوانی که ۱۴ سال از عمرش را به دلیل ارتکاب به قتل در زندان گذرانده روایت کرد. 
 

در بند 3 ماده 28 لایحه احکام برنامه ششم توسعه آمده است: « تمامى دعاوى ناشى از عدم اجراى اسناد رسمى تنظیمى در دفاتر اسناد رسمى و دفاتر رسمى ازدواج و طلاق، در مرحله بدوى از طریق ادارات اجراى مفاد اسناد رسمى لازم‌الاجراى سازمان ثبت اسناد و املاک کشور رسیدگى و اجرا شود.
 
 
دفاع و امنیت
 

بخش‌های مختلف ناوهواپیمابر ارتش چین با حضور فرمانده نیروی دریایی ارتش ایران در آفریقای جنوبی مورد بررسی قرار گرفت.
 
نگاهی به ویترین روزانه مشرق؛ 
 

امیر مرحوم غلامرضا شیرانی در سال 1391 فرماندهی عملیات آزادسازی کشتی تجاری ایرانی را از دست دزدان دریایی به عهده داشت که با آزادی سازی این کشتی همراه بود.
 
 
جهاد و مقاومت
 

کارهای عجیب زیاد انجام می‌داد و اصلاً نمی‌گذاشت کسی از روحیه معنوی‌اش با خبر شود. رفتارش را که دیدم می‌گفتم: قرار نیست حالا حالاها شهید شود!
 

محمدعلی ابطحی با پاسداشت ایثارگری‌ها و جانفشانی‌های مدافعان حرم، حضور نظامی ایران در سوریه را دفاع از تمامیت‌ ارضی ایران دانست و تاکید کرد: ایرانی نمی‌تواند در برابر دفاع از سرزمینش و امنیتش بی‌تفاوت باشد. 
 
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۹:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۷
    0 0
    روزی که شرکت های خودرو سازی ما مشغول تولید انواع ماشین های بی کیفیت چینی بودند صداتون در نمی اومد. هر چی باشه از مدل چینی بهتره . یه زمانی پارس خودرو و کرمان موتور ماشین های با کیفیت کره ای و ژاپنی تولید می کردند که در دولت احمدی نزاد جای خودش رو به جک و ... داد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس