پاداش قهرمانی والیبال نشسته در پارالمپیک نصف شد، آخرین جزئیات از راه‌اندازی وای فای شهری و... از دیگر عناوین خبری مهم روز است.

به گزارش مشرق، مهمترین عناوین خبری دوشنبه 5 مهرماه به شرح زیر است:

 
 سیاست
 

تصمیم جدید بانک مرکزی برای وام ازدواج/ خواب سنگین بهارستان در آستانه ۹ ماهگی برجام!/ شکست منصوریان مقابل میلیاردرهابرجام با توجه به اینکه در شرایط فعلی آمریکایی‌ها همچنان در مقابل همکاری بانک‌های اروپایی با ایران کارشکنی می‌کنند و سیاستمداران و رسانه‌های متعدد آمریکایی از کاهش محبوبیت روحانی در ایران پس از برجام حکایت می‌کنند، به نظر می‌رسد با توصیۀ نهادهای امنیتی آمریکا شاهد برداشتن گام‌های مثبتی از جانب غرب برای نمایش صوری گشایش‌های برجام در ماه‌های آینده خواهیم بود.
 
 

رئیس‌‌جمهور پاسخ نامه محرمانه جامعه مدرسین به خود را از طریق فرستاده‌ ویژه‌اش داد. 
 

معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رئیس‌جمهور گفت:‌ اگر پیش از برجام کشورهای اروپایی و حتی کشورهای بزرگ غیر اروپایی در کنار آمریکا قرار می گرفتند؛ اکنون بواقع و آشکارا ایالات متحده را بدلیل کوتاهی‌ها و سنگ اندازی هایی که به بهانه تحریم های اولیه برای کار با ایران ایجاد می کند، مورد بازخواست قرار می‌دهند. 
 

برجام کم کم دارد ۹ ماهه می‌شود، اما افکار عمومی و کارشناسان، هنوز منتظر گزارش مجلس از اجرای شش ماهه آن هستند. 
 
 
فرهنگ و هنر
 
 

صداو سیمای جمهوری اسلامی ایران در ایام محرم با پخش سه مجموعه تلویزیونی مهمان خانه‌های مردم می‌شود. 
 

محسن تنابنده با انتشار پستی در اینستاگرامش کاربران فضای مجازی را برای پیوستن به کمپین «من خواب نیستم؛ نه به اعتیاد» دعوت کرد. 
 
نگاهی به ویترین روزانه مشرق؛ 
 

بازیگر فیلم «بادیگارد» وضعیت حال حاضر سینما را نامطلوب خواند و دلیل غیبت چهار ساله اش را مشکلات متعدد در این عرصه دانست.
 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: باید در آثار به غیرت شخصیت داستان توجه شود تا خدای ناکرده بی‌غیرتی به عنوان یک نگاه نسبی در جامعه فراگیر نشود و مخاطب با شخصیتی که کمتر غیرت دارد هم‌ذات‌پنداری نکند. 
 
 
اقتصاد
 

در قرارداد فروش فراورده های نفتی بین شرکت نیکو و ویتول سوئیس اختیار دوره تعیین قیمت پایه فرآورده به شرکت ویتول داده شده است.
 

بر اساس اسناد بدست آمده، فقط در یک فقره سوء استفاده از کارت بازرگانی موسوم به یکبار مصرف میلیاردها تومان بدهی به گمرک ایجاد شده است که با ابطال شدن کارت بازرگانی سرنوشت این بدهی انباشته شده مشخص نیست.
 
نگاهی به ویترین روزانه مشرق؛ 
 

مدیرکل نظارت بر بانک های بانک مرکزی از تصمیم جدید این بانک برای حل مشکل وام ازدواج خبر داد و گفت: دستورالعملی توسط بانک مرکزی درباره سهمیه بانک ها در پرداخت وام ازدواج در حال تدوین است. 
 

رئیس سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی از دریافت رای دیوان عدالت اداری برای لغو ممنوعیت واردات خودروهای لوکس متروکه خبرداد و گفت: مزایده فروش ۱۳۷ خودروی لوکس تا پایان مهر برگزار می شود. 
 
 
بین الملل
 

جنگنده اف ۳۵ که گران قیمت ترین پروژه نظامی آمریکا لقب گرفته و تعداد زیادی از آن نیز پیش فروش شده همچنان گرفتار مشکلات فنی است بطوریکه در جدیدترین مورد یک فروند از این جنگنده آتش گرفت.
 

منابع میدانی از اعزام و استقرار گسترده نیروهای تازه نفس نظامی ارتش سوریه به استان دیرالزور واقع در شرق این کشور خبر می دهند. 
 
نگاهی به ویترین روزانه مشرق؛ 
 

وزیر امورخارجه روسیه امروز بار دیگر تأکید کرد که آمریکا و غرب به تعهدات خود در سوریه عمل نکرده‌اند. 
 

یکی از فرماندهان جبهه النصره در گفتگو با یک رسانه آلمانی از حمایت‌های تسلیحاتی آمریکا به این گروه تروریستی خبر داده و تصریح کرد که آمریکایی‌ها در کنار ما هستند. 
 
 
ورزش
 

رییس فدراسیون پرورش اندام گفت: دخترانی که عکس‌های خود از حضور در رقابت‌های بدنسازی را منتشر کردند چنانچه احکامی از سوی فدراسیون گرفته باشند، لغو خواهد شد.
 

تمرین امروز تیم فوتبال استقلال در حالی برگزار شد که علیرضا منصوریان تمرینات مفرحی را برای شاگردانش در نظر گرفت که این موضوع تمرین را تحت تأثیر قرار داد. 
 
نگاهی به ویترین روزانه مشرق؛ 
 

سرمربی تیم ملی والیبال نشسته ایران می‌گوید: اگر مسئولان ورزش کشور پنج درصد از بودجه ورزش‌های پرهزینه را به ورزش جانبازان و معلولین اختصاص دهند، ما می‌توانیم مدال‌ها و قهرمانی‌های بیشتری در رقابت‌های پارالمپیک کسب کنیم. 
 

عضو هیات مدیره باشگاه استقلال با اشاره به بیانیه افشارزاده تاکید دارد که وزیر ورزش و جوانان تعلق رنگی ندارد. 
 
 
جامعه
 

وای فای شهری از جمله تکنولوژی‌هایی است که طی سال‌های اخیر به فراوانی در کشورهای مختلف مورد استفاده قرار گرفته و این روزها به نظر می‌رسد اپراتورهای ایرانی اینترنت نیز ادامه حیات در بازار را نیازمند ارائه این سرویس می‌دانند.
 

نگاهی به ویترین روزانه مشرق؛طی چندروز اخیر دسترسی کاربران به برخی صفحات اینستاگرام با محدودیت همراه بود که پیگیریها حاکی از آن است که دلیل این مشکل تست یک اسکریپت جدید( برنامه) روی این شبکه است. 
 
 

مدیر کل فناوری اطلاعات و ارتباطات ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز اعلام کرد که بعد از نهایی شدن طرح رجیستری مشکلی برای دریافت خدمات گوشی‌های تلفن همراهی که مورد استفاده مصرف‌کنندگان است پیش نخواهد آمد بلکه قرار است بر اساس اولویت و زمان بندی شناسه دار شوند. 
 

رئیس سازمان نهضت سواد آموزی گفت: بیسوادی تا 3 سال آینده در ایران به طور کامل ریشه‌کن می‌شود. 
 
دفاع و امنیت


فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: در جنگ‌های نیابتی اگر تهدیدی صورت بگیرد هم مهاجمین و هم کشوری که از آنها حمایت می‌کنند پاسخی سخت دریافت خواهند کرد چرا که ما با هیچ کشوری تعارف نداریم. 
 

جنگنده های سوخو 25 مدرنیزه شده روسی وارد نبرد سوریه شدند. 
 
نگاهی به ویترین روزانه مشرق؛ 
 
 
 جهاد و مقاومت
 

«مهدی‌تات» جوان آشنا و ۲۲ ساله ای است که بیشتر وقت خود را در گلزار شهدا می گذراند و قبور شهدا را می‌شوید تا مبادا غبار رویشان بنشیند. با این جوان شیفته و عاشق همراه شدیم. 
 

این پندار بر نیروها و حتی مسئولین کشور غالب شده بود که کاری نمی‌توانیم انجام بدهیم ولی این اقدامات «حاج حمید» موجب تجدید قوای روحی نیروها شد. 
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس