سه ابلاغیه کم اثر زنگنه برای ایمنی پتروشیمی‌ها، اژه‌ای: ادعای وزارت‌ارشاد درباره یالثارات کذب است، و... از دیگر عناوین خبری مهم روز است.

به گزارش مشرق، مهمترین عناوین خبری یکشنبه 17 مرداد ماه به شرح زیر است:
 
سیاست
 

آقای خرازی می‌گوید 700، 800 میلیارد دلار از پول مردم به غارت رفت. بالاخره 700 میلیارد دلار بوده یا 800 میلیارد دلار. بین این دو رقم 100 میلیارد دلار اختلاف است. تکلیف این رقم نجومی چه می‌شود؟
 

سخنگوی دستگاه قضا با بیان اینکه لغو پروانه شدن روزنامه یالثارات در ارتباط با موضوع اخیر در جلسه هیئت نظارت کذب است گفت: هیئت نظارت درباره این موضوع جلسه‌ای تشکیل نداده است. 
 

سخنگوی شورای نگهبان گفت: شورای نگهبان در موقع بررسی صلاحیت‌ها فعالیت‌های زودهنگام انتخاباتی برخی از کاندیداها را مدنظر قرار خواهد داد. 
 

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از تصویب مشروط کلیات لایحه اصلاح قانون بودجه سال 95 در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد. 
 
 
فرهنگ و هنر
 

برنامه تلویزیونی «خندوانه» به مناسبت 17 مرداد روز خبرنگار میزبان خبرنگاران و اهالی رسانه شد.
 

مستند "مهاجر" در پاسخ به مستند دروغین شبکه بی بی سی در مورد افغانستانی های مدافع حرم و تیپ فاطمیون ساخته شده است.
 
نگاهی به ویترین روزانه مشرق؛


 

تأثیر و تأثر متقابل فرهنگ و اقتصاد، دست‌کم در عرصه سینما که تقاطع بزرگراه‌های هنر، رسانه، صنعت و تجارت است، بر کسی پوشیده نیست. حتی آنان که به سبک اروپایی، مخالف بردگی(!) فرهنگ برای اقتصادند و از هنر چیزی جز هنر نمی‌خواهند، منکر این موضوع نیستند. 
 

«پرویز شاهین‌خو» بازیگر ۱۰۱ ساله سینما، تئاتر و تلویزیون ایران صبح امروز در خانه ابدی آرام گرفت. 
 
نگاهی به ویترین روزانه مشرق؛ 
 
 
اقتصاد
 

طبق آمار گمرک در 3 ماه منتهی به خرداد سال 95, 32و نیم تن چرخ دوزندگی صادر شده است.
 

در طی سالهای ۹۴ و ۹۵، سه ابلاغیه از سوی وزیر نفت به منظور توجه به مسائل ایمنی، بهداشت و محیط زیست در واحدهای پتروشیمی صادر شده و به تمامی واحدها ابلاغ شده است اما وقوع ۱۱ حادثه در ۱۴۰ روز ابتدایی سال ۹۵ نشان از کم اثر بودن این ابلاغیه ها دارد.
 
نگاهی به ویترین روزانه مشرق؛
 
 

سازمان خواروبار جهانی (فائو) در گزارشی 7 میلیارد جمعیت جهان را از نظر اینکه چه کار انجام می‌دهند تفکیک کرده است. 
 

موتور سیکلت تک تازموتور موجود در بازار 1 میلیون 500 هزار تومان به فروش می رسد. 
 نگاهی به ویترین روزانه مشرق؛
 
 
بین الملل
 

وزیر خارجه آمریکا در برزیل گفت که مبلغ چهارصد میلیون دلار پرداخت شده به ایران باج دهی نبوده و تنها پول ایرانی‌ها به علاوه سود آن به شمار می‌رود.
 

دیلی میل نوشت: اگر ترامپ تنها چند ساعت صبر می کرد و به اشتباه خود اقرار نمی کرد می توانست بگوید: دیدید! من که گفته بودم. 
 
نگاهی به ویترین روزانه مشرق؛ 
 

رئیس حزب نهضت اسلامی افغانستان با بیان اینکه دیپلمات‌های ایرانی در تبانی عربستان سعودی و امارات متحده عربی با طالبان شهید شده بودند، گفت: پرونده این دیپلمات‌ها هیچ‌گاه باز نخواهد شد. 
 

در کمین ارتش سوریه در حومه جنوبی شهرک «کنسبا» ۴۰ تروریست و در درگیری تروریست های «جیش الفتح» با نیروهای مقاومت ۵۲ تروریست از پای درآمدند. 
 
ورزش
 

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در رابطه با بازگشت رامین رضاییان گفت: در این مورد دیگر سؤالی نپرسید زیرا این موضوع تمام شده است.


کاپیتان تیم استقلال با انتشار پیامی از هواداران استقلال تشکر کرد.
 
نگاهی به ویترین روزانه مشرق؛ 
 

آیا علیرضا منصوریان و استقلال مدل جدیدش مانند لیگ هشتم دوباره متولد خواهند شد تا برای دومین بار شروع بد استقلال با پایانی خوب خاتمه یابد؟ 
 

سرپرست تیم ملی والیبال ایران گفت: صادر نشدن آی دی کارت آنالیزور تیم ملی ضربه بزرگی در المپیک به تیم می‌زند.
 
 
جامعه
 

بازی پوکمون گو کمتر از یک ماه پس از معرفی توانست یک تحول در صنعت بازی ایجاد کند، اما نکته قابل تامل زندگی مردی است که ایده ساخت این بازی به ذهنش خطور کرد.
 

معاون مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش ‌وپرورش با اشاره به ادامه یافتن ثبت نام از اتباع در مدارس تا پایان شهریور ماه گفت: امسال شهریه از دانش آموزان اتباع اخذ نمی‌شود و آنها باید همانند سایر دانش آموزان هزینه‌هایی چون کتاب و بیمه را بپردازند. 
 

بررسی حوادث رخ داده در صنعت پتروشیمی ایران از ابتدای سال جاری تا امروز (۱۴۰ روز ابتدایی سال ۹۵)، از بروز ۱۱ حادثه در این صنعت حکایت دارد. به عبارتی به طور متوسط در هر ۱۳ روز یک حادثه در صنعت پتروشیمی کشور داشته ایم. 
 
نگاهی به ویترین روزانه مشرق؛ 
 

چند وقتی است در محافل عمومی و خصوصی بحث تعدیل مجازات قاچاقچیان موادمخدر و حتی حذف اعدام آنها مطرح است اما سوال اینجاست این موضوع چه قدر به واقعیت نزدیک است و اساسا چه مجازات بازدارنده‌تری نسبت به اعدام می‌تواند مبارزه با قاچاق را مثمرثمرتر کند. 
 
 
دفاع و امنیت
 

معاون احضار و اعزام سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی از تشکیل ستاد فراخوان و تعیین تکلیف مشمولان غایب در این سازمان خبر داد.
 

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح با بیان اینکه حداکثر دریافتی کارکنان و مدیران و فرماندهان نیروهای مسلح بالاتر از حد مجاز که قانون تعیین کرده است، نبوده، گفت: سیاست ستاد کل در مورد حقوق‌ها، کاهش فاصله میان حداقل و حداکثر دریافتی‌هاست. 
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محمد شامد ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۷
    0 0
    دروغی بیش نیست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس