پیام‌های حمله آمریکا به ارتش سوریه، 5 نقطه ضعف باقی مانده در قراردادهای نفتی و... از دیگر عناوین خبری مهم روز است.

به گزارش مشرق، مهمترین عناوین خبری دوشنبه 29 شهريورماه به شرح زیر است:
 
 
سیاست
 

رئیس کمیسیون امنیت‌ملی مجلس گفت: گزارش کمیته هسته‌ای درباره نحوه اجرای برجام پس از سفر امروز به کمیسیون ارائه می‌شود.
 

نگاهی به ویترین روزانه مشرق؛عضو حقوقدان شورای نگهبان گفت: هیچ نظامی در دنیا وجود ندارد که بدون توجه به شایستگی افراد به آنها مسئولیتی بدهد و برای شرکت در انتخابات صلاحیت‌های کاندیداها در همه نظام‌های سیاسی مورد بررسی قرار می‌گیرد. 
 
 

شب گذشته جلسه شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در حالی برگزار شد که درباره مصوبات این جلسه اختلاف نظر وجود دارد. 
 

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی از موافقت شورای نگهبان با لایحه کاهش ساعات کار زنان شاغل در ادارات خبر داد. 
 
فرهنگ و هنر
 

در آستانه سال تحصیلی جدید، شبکه امید، برنامه های خود را برای نوجوانان ۱۲ تا ۱۸ ساله روی آنتن می‌برد.
 

نوش آبادی از برگزاری مراسم هفته دفاع مقدس خبر داد و گفت: ایثار و رسانه در دو بخش برگزار می شود و رسانه ها میتوانند آثار خود با موصوع ایثار به معاونت مطبوعاتی ارسال کنند. 
 

اختراعات بنده از سن ۹ سالگی با ماهواره ای دست ساز آغاز شد که اکثر شبکه های ماهواره ای دنیا را می گرفت و از آن زمان به اختراعات خود ادامه داده و تا به امروز بیش از ۳۸۰ اختراع داشته و در حال حاضر ۳۰ اختراع نیز در حال انجام دارم. 
 

اسماعیل امینی، استاد دانشگاه و شاعر طنزپرداز در دوره آموزش شعر کلک خیال گفت: در شعرهای میرزا حسین کریمی مراغه‌ای، آمیزه‌ای از همه گونه‌های طنز، عرفانی، تعلیمی، حکمی و ژورنالیستی موج می‌زند. 
 
 
اقتصاد
 

در حالی برخی مقامات ارشد وزارت نفت عجله زیادی برای امضای هر چه سریعتر قرارداد با شرکت های خارجی بر مبنای مدل جدید قراردادهای نفتی دارند که از دیدگاه کارشناسان، مصوبه دولت درباره این مدل قراردادی، همچنان اشکالات مهمی مانند نقض حاکمیت ملی بر میادین نفت و گاز و عدم پیش بینی سازوکار برای انتقال فناوری دارد.
 

بانکها یکسالی است کارمزد پیامک‌های بانکی را از مشتریان دریافت می‌کنند و اکنون برای کسر کارمزد نیمه دوم سال،پیش‌دستی کرده و چند روز مانده به اتمام نیمه اول،برداشت‌ از حسابها را آغاز کرده‌اند. 
 

نگاهی به ویترین روزانه مشرق؛رویترز اعلام کرد ایران قبلا با نهایی شدن قرارداد با ایرباس تا زمانی که مسائل مربوط به موافقت دولت آمریکا وجود داشته باشد، مخالفت کرده بود، اما اکنون به نظر می رسد که این کشور آماده امضای یک قرارداد مشروط است. 
 
 

درحالی دولت روحانی تورم را تک رقمی اعلام کرده که بانک مرکزی خبر داده، تخم مرغ ۲۳.۴ درصد، برنج ۴۶.۹ درصد،‌ حبوب ۲۷.۷ درصد، میوه های تازه ۲۷.۴ درصد، گوشت قرمز ۷ درصد، گوشت مرغ ۱۷ درصد، قند و شکر ۴۸.۹ درصد و چای ۱۵.۱ درصد در یکسال اخیر گران شده است. 
 
 
بین الملل
 

تحریم وهابیون در کنفرانس علمای اهل سنت در چچن به مثابه ضربه قدرتمند به تلاش‌های گسترده آل سعود است که از چندین دهه پیش درصدد معرفی خود به عنوان رهبر سیاسی اهل سنت و معرفی وهابیت به عنوان مذهبی که نماینده اسلام صحیح از نظر وهابیون است، قلمداد می‌شود.
 

گروه تروریستی داعش یکی از سران گروه مسلح مخالف دولت سوریه موسوم به "ارتش آزاد" را اعدام کرد. 
 
نگاهی به ویترین روزانه مشرق؛ 
 

با وجود اینکه دولت وفاق ملی، سرهنگ حفتر و پارلمان لیبی بر مدیریت رسمی شرکت ملی نفت بر بندرهای نفتی تاکید دارند، بازهم نماینده سازمان ملل خواستار عقب نشینی نیروهای نظامی از منطقه هلال نفتی شد تا مردم لیبی را علیه یکدیگر تحریک کند. 
 

بحران سوریه که از مرز ۵ سال عبور کرده است با ورود ترکیه به نقاط شمال شرق و مناطق کردنشین سوریه شاهد تغییر ماهیت بحران شد. جنگی نیابتی که به نمایندگی گروه های تروریستی برای جناح غرب آغاز شده بود به نیابت ترکیه از سوی آمریکایی ها در حال تغییر جهت است. 
 
ورزش
 

فدراسیون کشتی امروز سرمربی تیم ملی فرنگی را معرفی کرد و علی اشکانی قهرمان سابق کشورمان رسما هدایت تیم ملی را بر عهده گرفت.
 

فناوری خط دروازه در لیگ فرانسه هم اشتباه کرد تا جنجال زیادی در بازی لیون و مارسی ایجاد شود. 
 
نگاهی به ویترین روزانه مشرق؛ 
 

حساب باشگاه پرسپولیس به دلیل بدهی مالیاتی مسدود شد. 
 

دروازه‌بان کروات تیم فوتبال پرسپولیس در تمرین روز یکشنبه (روز گذشته) تیمش جنجال‌ساز شد. 
 
 
جامعه
 

دزدان حرفه‌ای، نیمه‌های شب با اجرای سناریوی سرقت به سبک فیلم‌های هالیوودی وارد یک طلافروشی شده و پس از سرقت 8 کیلو طلا درتاریکی شب ناپدید شدند.
 

کارشناسان iFixit با انتشار تصاویری از اجزای داخلی گوشی جدید اپل، آیفون ۷ پلاس به کالبد شکافی آن پرداخته است. 
 
نگاهی به ویترین روزانه مشرق؛ 
 

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران گفت: خدمات‌رسانی مترو تهران در روز عید سعید غدیر خم براي عموم مسافران و در روز بازگشایی مدارس براي دانشجويان و دانش آموزان رایگان است. 
 

ساعت رسمی کشور ساعت 24 سی ام شهریور یک ساعت به عقب کشیده می شود. 
 
 
دفاع و امنیت
 

جانشین رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا از آغاز مرحله دوم ثبت‌نام برای جریمه ریالی سربازی در سال جاری از اول مهر ماه خبر داد.
 

اتصال در شبکه سیم ها و بروز نقص فنی سبب شد پرتاب برنامه ریزی شده فضای پیمای روسی سایوز تا مدت نامشخصی به تاخیر بیافتد. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس