مرد هنرمندی که جایش در المپیک خالی است، عبدی: روحانی باید ادبیات خسته‌کننده خود را کنار بگذارد و... از دیگر عناوین خبری مهم روز است.

به گزارش مشرق، مهمترین عناوین خبری یکشنبه 10 مرداد ماه به شرح زیر است:
 
سیاست
 

«فساد‌اقتصادی» آنقدر بار معنایی منفی دارد که هیچ یک از جریان‌ها و چهره‌های سیاسی جمهوری اسلامی صریحاً از آن دفاع نکنند؛ بنابراین برخی می‌کوشند با حاشیه‌سازی درباره آن و مانور روی مفسدین و محکومین اقتصادی،‌ از فساد قبح‌زدایی کنند.
 

فعال سیاسی اصلاح طلب می‌گوید: روحانی باید ادبیات و نحوه سخن گفتن خسته‌کننده خود را کنار بگذارد و با مردم خودمانی‌تر و نزدیک‌تر حرف بزند به‌طوری که مردم فاصله‌ای میان او و خودشان حس نکنند. 
 

هاشمی که در ماجرای برجام برای دولت سنگ تمام گذاشته بود، در ماجرای فیش‌های حقوقی هنوز که هنوز است وارد نشده است. رفیقِ شادی‌های برجامِ دولت تبدیل به نارفیقِ ساکتِ روزهای سخت دولت شده و حاضر نیست حتی یک کلمه در این‌باره سخن بگوید. 
 

«ستاد برجام» در سالگرد یکسالگی توافق نهایی به جای عذرخواهی از بابت بی‌دستاوردی‌های آن، گویا قصد دارد راهکار دیگری مثل اجباری شدن لمس دستاوردهای توافق نهایی را بیازماید. 
 
 
فرهنگ و هنر
 

کارگردان گروه «فیتیله» با اشاره به برنامه هایی که در دهه شصت و هفتاد برای کودکان تولید می شد بیان کرد که بسیاری از این هنرمندان امروزه در حوزه کودک کار نمی کنند و غایب هستند.
 

مهران احمدی برای اولین بار نقش یک روحانی را بازی می کند و در توضیح کوتاهی بیان کرد که نقش سیدرضی را در سریال «چرخ فلک» بازی می کند و سعی کرده است آن را متفاوت ایفا کند. 
 
نگاهی به ویترین روزانه مشرق؛ 
 

فیلم سینمایی«بارکد» به کارگردانی مصطفی کیایی با فروش حدود هشت میلیارد تومان فاتح گیشه ها در اکران تابستان شد. 
 

حمید فرخ‌نژاد فیلم «ایستاده در غبار» را اثری پاک، سالم و هنری دانست و گفت: این فیلم با نگاهی متفاوت قطعا می‌تواند با جوانان این روزها که جنگ را ندیده‌اند، ارتباط خوبی برقرار کند و شیرمردانی چون احمد متوسلیان را به آنها بشناساند. 
 
اقتصاد
 

کارشناس اقتصادی افزایش ورودی‌های ارز به کشور، محوریت سیستم بانکی در بازار ارز، تأمین ارز متقاضیان، حذف ارز قاچاق، جلوگیری از زیاده‌نمایی واردات و کم‌نمایی صادرات، شکل‌گیری بازار یکپارچه و باثبات و حذف رانت ارز مبادله‌ای را از نتایج مثبت سیاست ارزی جدید بانک مرکزی دانست.
 

جزئیات یکی از پرونده‌های قاچاق کالا در مبادی رسمی از جعل سند و احتمال تبانی در سایه ضعف اشراف اطلاعاتی و نبود سامانه‌های یکپارچه میان دستگاه‌های مربوطه حکایت دارد. 
 
نگاهی به ویترین روزانه مشرق؛ 
 

باقی ماندن رکود در فضای کلی اقتصاد ایران و تعطیلی بسیاری از کارگاه‌های ساخت و ساز مسکن، باعث ریزش نیروی کار و بیکاری هزاران کارگر ماهر در یکی از شغل سازترین فعالیت‌های اقتصادی کشور شده است. 
 

شرکت تأسیسات دریایی در خارج ایران دو شرکت را به ثبت رسانده بود تا در اوج تحریم به فعالیت شرکت کمک کند اما مدیران عامل این شرکت‌ها در سایه همین تحریم‌ها پاداش‌های بدون توجیه و کلانی را به خود اختصاص دادند و آنها اکنون بدون هیچ مشکلی فعالیت دارند. یکی از آنها ٦٧ میلیون درهم و مدیرعامل شرکت دیگر ٦٠ میلیون درهم به صورت غیرقابل توجیه پاداش دریافت کردند. 
 
بین الملل
 

قاسم صباح بدعان الشیحاوی مسئول نظامی تروریست های داعش در فلوجه که توسط نیروهای عراقی دستگیر شده است، اذعان کرد که این گروه تروریستی برای اشغال بغداد و کربلا برنامه ریزی کرده بود.
 

نیروهای ارتش سوریه روز گذشته در حین پاکسازی یکی از مقرهای گروه های تروریستی تکفیری فعال در محله «بنی زید» واقع در شمال شهر حلب انبار تسلیحات ساخت ترکیه و آمریکا را کشف و ضبط کرده اند. 
 
نگاهی به ویترین روزانه مشرق؛ 
 

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و سرکرده منافقین مریم رجوی در پاریس دیدار کردند. 
 
 

پس از پیشروی‌های ارتش سوریه در حلب و قرار گرفتن آن در یک قدمی تسلط کامل بر این استان، اتاق فکر غربی-عربی با تغییر نام جبهه النصره در صدد ممانعت از ثبت این شکست بزرگ و کمرشکن برای خود است. 
 
ورزش
 

حسین معدنی، مربی سابق تیم ملی والیبال ایران دو سال پیش در چنین روزی دارفانی را وداع گفت.
 

در یک اتفاق عجیب در برزیل با لوگوی المپیک اقدام به فروش کوکائین می‌شود. 
 
نگاهی به ویترین روزانه مشرق؛ 
 

رامین رضاییان با انتشار پستی در اینستاگرامش از فسخ قراردادش با ریزه اسپور خبر داد.
 
نگاهی به ویترین روزانه مشرق؛ 
 

تیم ملی والیبال ایران در حالی رقابت‌های خود در المپیک را آغاز خواهد کرد که مصائب زیادی گریبانگیر آنها است. 
 
 
جامعه
 

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اعلام آغاز پایلوت طرح رجیستری گوشی موبایل، گفت: هر زمان نتیجه طرح کاملاً مثبت بود آغاز طرح را رسماً اعلام می‌کنیم و اکنون هیچ زمانی برای شروع رسمی اعلام نخواهم کرد.
 

یکی از اعضای باند یاکوزا که در ژاپن مرتکب جنایت شده بود؛ در تهران شناسایی و دستگیر شد. 
 
نگاهی به ویترین روزانه مشرق؛ 
 

طبق تحقیقات در جهان درآمد پزشکان متخصص به‌طور متوسط ۳ الی ۴ برابر درآمد سرانه هر کشور است اما در ایران اوضاع به‌گونه‌ای دیگر رغم خورده است. متأسفانه آمار واقعی و شفافی پیرامون درآمد پزشکان متخصص در ایران وجود ندارد. 
 

مشترکین اینترنت پرسرعت غیر حجمی مخابرات پس از پایان مدت قرارداد می‌توانند سرویس خود را غیرحجمی تغییر دهند. 
 
نگاهی به ویترین روزانه مشرق؛ 
 
 
دفاع و امنیت
 

پایگاه آمریکایی در خبری مدعی شد ایران پس از دریافت سامانه موشکی اس ۳۰۰ از روسیه، استقرار این سامانه را در حومه پایتخت آغاز کرده است.
 

ارتشبد سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه در جریان بازدید از مسابقات رزمایشی 2016 این کشور از یگان جمهوری اسلامی بازدید و با سردار ولی معدنی فرمانده نیروهای ایران دیدار و در باره این رقابت ها گفت وگو کرد. 
 
نگاهی به ویترین روزانه مشرق؛
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۰
    0 0
    قیمت اینترنت هنوز بالاست و شرکتها تغییری در قیمت ندادن سرویس ها هم همان قبلی ها هستند
  • ۱۹:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۰
    0 0
    اون تعرفه گمرکی مربوط به حنا و یا چیزی شبیه به اون نیست؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس