قرار است طی روزهای آتی انگلیسی‌ها همایشی در تهران با حضور وزیر و مدیران ارشد وزارت ارتباطات برگزار کنند که قوانین عجیبی در آن حاکم است.

در گردهمایی انگلیسی هتل اسپیناس تهران چه خبر است؟/ اعمال تحریم‌های غربی به پایتخت ایران رسیدسرویس سیاست مشرقدرحالی‌که کشورهای اروپایی و غربی به تعهدات خود در برجام عمل نمی‌کنند اما شرکت‌ها و کشورهای خارجی دست‌به‌کار شدند تا ماهی خود را به‌صورت یک‌طرفه از رودخانه برجام بگیرند. در این جهت تهران میزبان همایشی با حضور وزیر ارتباطات و مدیران ارشد این وزارتخانه است که انگلیسی‌ها مدیریت برگزاری آن را بر عهده دارند.

این همایش «ایران کانکت 2016» نام دارد که گفته می‌َشود کاردار انگلیس هماهنگی‌های اجرایی برگزاری آن را برعهده دارد و قرار است هتل اسپیناس پالاس تهران در روزهای 16 و 17 شهریورماه میزبان این سمینار ارتباطاتی باشد.

نکات جالب توجهی که در این همایش انگلیسی مورد تعجب است برگزاری این همایش با توجه به قوانین و اعمال تحریم‌های غربی در فضای پساتحریم در قلب ایران یعنی تهران است. در سطری از اطلاعیه سایت این همایش آمده است که «علاوه بر ضوابط شرکت برگزار کننده این همایش شرایط الحاقی بر این سمینار حاکم است. شرکت Euromoney برای افراد حقیقی و حقوقی که برابر مقررات بین‌المللی اتحادیه اروپا و دولت انگلستان در لیست تحریم قرار دارند به هیچ وجه مجاز نیست و این شرکت مجاز است امکان شرکت افراد را بر اساس این ضوابط بررسی نماید.»[1]

لازم به یادآوری است که این همایش قرار است در تهران برگزار شود و شرکت برگزارکننده همایش می‌تواند با اجرای تحریم‌های اتحادیه اروپا در خاک ایران، مانع ورود بخشی از مسؤولان و شهروندان ایرانی به محل برگزاری شود.

 در گردهمایی انگلیسی هتل اسپیناس تهران چه خبر است؟/ اعمال تحریم‌های غربی به پایتخت ایران رسید

با این اوصاف بسیاری از مسئولان ایرانی که طی بهانه‌های مختلف از سوی امریکا و کشورهای غربی در لیست تحریم قرار گرفته‌اند اجازه حضور در این سمینار را در کشور خودشان ندارند و دولت روحانی در حال اجرای تحریم‌های اروپایی در تهران است که این موضوع نکته عجیبی است.

از سوی دیگر هزینه حضور مهمانانی که قرار است بر اساس اعلامیه مذکور فرصت اقتصادی این سمینار خوانده شده است، بر اساس پوند یعنی پول رایج انگلیس از داوطلبان شرکت در این همایش اخذ می‌شود که به پول کشورمان معادل 6 میلیون تومان برای هر نفر می‌باشد.

 در گردهمایی انگلیسی هتل اسپیناس تهران چه خبر است؟/ اعمال تحریم‌های غربی به پایتخت ایران رسید

میزبانی مشترک این همایش را شرکت Capacity Media، وزارت فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران و شرکت ارتباطات زیرساخت بر عهده دارند و نام نیکولاس هاپتون، کاردار انگلستان در ایران در کنار اسامی محمود واعظی، وزیر ارتباطات و محمد جواد آذری جهرمی، مدیر عامل شرکت ارتباطات زیرساخت ایران به‌عنوان سخنرانان همایش ذکر شده است و در اطلاعیه فارسی آن بدون ذکر نام آمده است که یکی از سفرای خارجی سخنران این همایش است.

موضوعاتی که قرار است در این همایش پوشش داده شود شامل موارد جالب توجهی نظیر «چگونه وارد بازار ایران شویم»‌، «چگونه نظام تحریم‌های باقی‌مانده را نقض نکنیم»، «‌ اطلاعات تا چه حد قابل دسترسی است و چگونه کسب و کارها را می‌یابید» و ... است.

 در گردهمایی انگلیسی هتل اسپیناس تهران چه خبر است؟/ اعمال تحریم‌های غربی به پایتخت ایران رسید

آنچه حائز اهمیت است شراکت ایران و کشوری مانند انگلیس در بحث‌های ارتباطاتی است که زمینه‌های نفوذ اطلاعاتی و سیاسی و همچنین جاسوسی را می‌تواند به نحو جالب توجهی برای شریک غیرقابل اعتماد در این همایش فراهم کند. به نظر می‌رسد این همایش با هدف زیرساخت‌سازی تحت عنوان مدرن سازی فناوری ارتباطات در ایران برگزار می‌شود که همین موضوع بسیاری از سؤالات مهم را در حوزه اطلاعاتی به وجود می‌آورد که پاسخ صحیح به آن‌ها بسیار مهم و حیاتی است.

از طرف دیگر برگزاری این نوع همایش‌ها نشان می‌دهد که اگرچه طرف غربی اجازه استفاده از مواهب برجام را به کشورمان نمی‌دهد اما سعی دارد به طرایق مختلف و از مسیری که منفعت این کار به سود خود است وارد بازار ایران شود. موضوعی که می‌توان آن را به مک‌دونالیزه کرده روابط اقتصادی ایران و کشورهای غربی تعبیر کرد. در این راستا برخی از اخبار حاکی از آن است که وزیر راه نیز برای افتتاح رسمی آنچه «کترینگ بین‌المللی و بزرگ‌ترین کترینگ خاورمیانه» عنوان شده است به خانی‌آباد می‌رود تا ظاهراً در خلاء توافق ایرباس‌ها، فعلاً باید به ورود شرکت‌های پخت‌وپز با سرمایه‌گذاری و آشپزی اتریشی‌ها در کترینگ قطارهای ایرانی افتخار کنیم.

بنابراین گزارش درباره شرکت کترینگ دونا با سرآشپز اتریشی در سایت یکی از شرکت‌های ریلی آمده است: «یکی از ویژگی‌های این کترینگ، سازگاری توشه‌های غذایی با ذائقه، سلیقه ایرانی و در نظرگرفتن ملاحظات تغذیه در حین سفر است؛ در آشپزخانه دونا، مرغوب‌ترین مواد غذایی با توجه به الگوهای تغذیه‌ای در قطار تحت نظارت یک سرآشپز اتریشی انتخاب می‌شود.»

بر این اساس کشورهای غربی تنها ایران را به مثابه بازار مصرف خود می‌نگرند و برجام را فتح بابی برای ورود اقتصادی و پر کردن جیب خود از پول‌های ایران می‌دانند؛ بدون اینکه فناوری و یا شراکتی در حوزه‌های صنعتی و فناوری داشته باشند و تنها به خدماتی کردن اقتصاد ایران و منفعت‌طلبی در این عرصه می‌اندیشند که متأسفانه دیده می‌شود با همکاری وزارتخانه‌های مختلف دولت یازدهم این مسیر کسب سود یک‌طرفه برای ورود شرکت‌های غربی بازشده است.



[1] www.capacityconferences.com/Iran-Connect-Iran.html

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 39
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 24
  • ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۵
    0 0
    و مگر اتریشی ها مسلمانند که غذای مسافران قطارهای ایران تولید کنند؟
  • جلیل فتح ابادی ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۵
    0 0
    چیز غیر عادی اتفاق نیفتاده. بالاخره باید بعد از تحریمها تدریجا وارد دنیای تجارت شد. نکند کاسبان تحریمها باز در این حوزه منافع خود را در خطر دیده اند.
  • ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۵
    0 0
    انگلیسی‌ها باید بیان زیرساخت‌های ارتباطی ایران رو بگیرند. اگر تلگرافچی رضاخان رو هم بخونید می بینید در آن زمان تلگراف هم دست انگلیس بود و همه اطلاعات کشور رو اونها داشتند و حتی خود تلگرافچی رضاخان هم جاسوس انگلیس ها. تاریخ تکرار نشه یک وقت!
  • ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۵
    0 0
    غیرعادی نیست انگلیس‌ها اومدن در تهران دارند تحریم‌ها را به ما دیکته می کنند؟!!
  • ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۵
    0 0
    حرف مفت نزن
  • ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۵
    0 0
    مرگ بر انگلیس خبیث و ملعون
  • وحيد ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۵
    0 0
    پاسخ به كامنت اول ۱۳۹۵/۰۵/۲۵ نه قربان سايد اين سر اسپز مسلمان نباشد ولي آوردنس كه اينجا اربابي كند براي ما ايرانيان ! او دستور ميدهد و كارگر ايراني اجرا ميكند !!! اين است آفتاب فروزان برجام ! اين است عزت از نوع كدخدائي اين است سياست باند اصطلاح اين است وقتي ما تنها كشور دنيا كه در ان بعد از ٤٠ سال بعد از انقلاب هنوز راديو تبوزيون ان مينويسد : به لطف متخصصان كشورمان.... در صورتي كه هيچجاي دنيا راديو tv ان چنين جمله حقير كننده را نمينويسد. در فرانسه كه مردمش ايثار مردم ايران را ندارد، خريدن جنس ساخت فرانسه يك غرور است ! اين در صورتي است كه روي دستمال كاغذي ايران نوشته شده : ساخت خارجه !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! اين خيانت است ! اين ايران فروشي است اين اقا زاده بازيست اگر قرار بر اين بود كه اينطور شود و ايران را به كوير تبديل ميكرديم پس چه بسا ان سيستم امريكائي از اين فساد بهتر ميبود ! و اين جمله من نيست و جمله سفير ايران در پاريس اقاي خراضي است ! ايراني بخود بياييم ! تنها راه حل رو پاي ماندن خودمان و توليد است
  • محمد ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۵
    0 0
    جناب فتح آبادی گویا متن رو مطالعه نفرمودید اشاره شد که فعالیت ها و برنامه های آتی غربی ها در ایران صرفا در اموری است که یا با هدف نفوذ اطلاعاتی است و یا فراهم کردن بازار مصرف برای کالاهایی که خود به راحتی از پس اونها برمی آیین و هیچ گونه فن آوری یا تجهیزات های تکی نصیبمان نمیکند با ادبیات کاسب تحریمی و سر در برف فرو کردن مشکلی حل نمی شود دلسوز کشور باشید
  • zzz ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۵
    0 0
    ...
  • ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۵
    0 0
    کاسب تحریم ها که همین برگزار کنندگان و شرکت کنندگان هستن. همون هایی که تو اوج نحریم صرافی زدن و دولا پهنا ارز رو حساب کردن با ملت. همون هایی که تو بازار دلار خریدن با منابع بانک ها تا ارز گرون تر بشه. همون هایی که نامه نوشتن به غربی ها که تحریم کنید تا ما برگردیم به قدرت.........
  • ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۵
    0 0
    جاسوسی و خیانت و حمله به زیر ساخت ها و نفوذ دررده های بالا دستاورد برجام ازطرف دولت به ملت تقدیم می شود پس مردم خیلی مواظب شبکه های اجتماعی باشید وزارت ارتباطات خوبه دیگه همه چیز ایرانی ها دردست سفارت مکار انگلیس ،درسکوت مردم چه اتفاقاتی که نمی افتد
  • محمد ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۵
    0 0
    سیستم های امنیتی هم باید مجوز همایش رو لغو کنند تا درس عبرتی برای روباه پیر باشد.
  • وحید ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۵
    0 0
    چی میگی عزیزم ما رو در کشور خودمون تحریم کردند این همایش بی غیرتهاست!
  • وحید ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۵
    0 0
    بنظر میرسه انگلیسی ها بشدت میخوان برنامه های جاسوسی و اطلاعاتیشون رو در ایران افزایش بدن!
  • 123 ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۵
    0 0
    بد جوری داریم تحقیر میشیم
  • وحيد ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۵
    0 0
    پاسخ به محمد واي به روزي كه بگندد نمك ! اكثر اقا زاده هاي تصميم گير جديد فارق التحصيل انگليس هستند ( بعد از فتنه كه امار داده بودند بيش از ٣٠٠٠ نفر ! تو فاميل اقاي امامه سفيد " علي اكبر ه ر " كه مثلا به امام و سيستمًنزديكه را نگاه كن... با دختره برج سازش كه عكس ميندازه با فرقه ضاله انگليسي مردم از خنده خدا را شكر كه نمك سپاه پاسداران هنوز فاسد نشده و اونها هستند كه ايران را از دائس و غيره نجات دادند و گر نه ...
  • مهماندار هواپیما ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۵
    0 0
    اقای وزیر( راه) را ظاهرا سواد کاریش را دیگران دیکته می کنند چون ایران ایر مجهز ترین کیترینگ را دارد می توانستند از تجربیات این شرکت که بسیار حرفه ای هم هستند استفاده کنند نه از غربی ها و در ضمن برای سخنرانی چرا باید پول مفت به انگلیسی های حرامزاده داده شود و چرا باید ایرانی که برای سریلندی کشورش و مبارزه با زیاده خواهی غربی ها تحریمها را دور می زند در خود ایران هم تحریم باشد ایا این دولت بر امده از انتخابات غربی ها است که جلو این اعمال تخقیر کننده را نمی گیرد
  • ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۵
    0 0
    واقعا شرم آوره
  • ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۵
    0 0
    آیا MTN ایرانسل هم انگلیسی هستش؟ قبلا تالیا و ترک سل و حتی چین هم قصد ورود داشتند درسته؟ . این نکته که انگلیس دارد به روش های مختلفی به ایران بر می گردد جای تامل دارد! . البته از یاد نبرید که اکثر آقازادگان تحصیل کرده انگلیس می باشند
  • ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۵
    0 0
    جدای از محتویات مقاله ، نکته ای را دیدم که عرض می کنم : اقای واعظی را تحت عنوان پرطمطراق جناب اقای دکتر محمود واعظی مقام محترم وزارت نامیده اند . در مورد دیگران گاهی از یک عنوان ساده اقای فلان هم دریغ کرده اند . به این می گویند فرهنگ اسلامی وزارت خانه تدبیر و امید
  • ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۵
    0 0
    هنوز هم که می گی کسب تحریم . روت رو برم
  • ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۵
    0 0
    بعد بگید شاهان قاجار چنین بودند و چنان! تو مملکت خودمون دارن خودمون رو ذلیل می کنند. ای ننگ بر وطن فروشان
  • ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۵
    0 0
    BBC كه در انگلستان كانال خصوصي است و بايد پول بدهي براي برنامه براي انگليسي ها براي ما فارسي زبانان مجانيست البته با كيفيت بسيار پايين براي ما ! و BBC خبيص اين سخنان را فراكني ميكند : 1 شنا در بیت المال 2 سوارکاری بر ملت 3 پرش از مالیات 4 صیغه نوردی 5 پرتاب فتوا 6 فیگور روی منبر
  • ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۵
    0 0
    بدجوری بوی گند دریوزگی و بی غیرتی میاد. خدایا این چند ماه باقیمانده را به خیر کن. داریم از عزت فراوون خفه میشیم!
  • ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۵
    0 0
    اینها klm را میخواهند که اگر درخواست یک لیوان آب بکنی با تف و لعن زنیکه بی ادب و بد اخلاق هلندی مواجه بشی.
  • ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۵
    0 0
    اینها klm را میخواهند که اگر درخواست یک لیوان آب یا یک تکه نان اصافی بکنید با تف و لعن و قیافه عبوس مهماندار بی فرهنگ و بی شخصیت هملندی مواجه بشی.
  • کیان ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۵
    0 0
    انگلیس و آمریکا کاملا با دولت یازدهم هماهنگ عمل می کنند. آنها از بیرون و اینها از داخل در حال فروپاشی نظام اقتصادی و سیاسی ایران هستند. حال نیز برای هماهنگی برای پروژه های بعدی این جلسات برگزار می شود. جلسات فرهنگی که تیر آخر و قوی ترین ضربه به یک کشور می باشد. آن هم در زمانی که وزیر ارشاد باید جوابگوی مسائلی باشد که به جای توضیح حاضر جوابی می کند.
  • ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۵
    0 0
    كاپيتالسيون
  • ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۵
    0 0
    مراحل عزیز کردن دشمن: مرحله 1 شعار بسه برین به کارتون برسین. مرحله 2 دین از سیاست جداست. مرحله 3 دوره انقلاب دیگه تموم شده باید به عصر جدید فکر کرد. مرحله 4 فقط درباره انرژی هسته ای یک صحبتی باهاشون بکنیم. مرحله 5 حالا آمریکا خیلی هم بد نیستا! مرحله 6 بالاخره یک جلسات اقتصادی که لازم هست ... حالا تو ایران باشه که راحت تره ... حالا اختیارش دست انگلیسیا باشه مگه فرقی هم میکنه؟!! مرحله 7 مگه چطور ....................
  • محمد ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۵
    0 0
    روباه خبیث که روباه خبیث است ، تعجب از پادو های... و سبز روباه و کدخدا است . چقدر دین و غیرت و میهن دوستی !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • ابولولو ۱۹:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۵
    0 0
    قبل از تحریم ها چوب بستنی وارد میشد از المان فرقی نکرده
  • ابولولو ۱۹:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۵
    0 0
    زمان احمد شاه قاجار نه میلیون ایرانی همین انگلیسی ها به کام مرگ بردن با مرگ بر انگلیس گفتن کاری درست نمیشه باید عمل کرد وظیفه تک تک مردم هست همینطور که سرکرده شون رو بیرون انداختیم (شاه ) باید جیره خور هاشون رو بیرون کنیم همه باهم
  • محمد ۱۹:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۵
    0 0
    ادامه وادادگیهای دولت محترم
  • ابولولو ۱۹:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۵
    0 0
    تحقیر از زمان بستن قبر ابولولو وامثالهم شروع شد حالا بهمون میگن رافضی
  • ۲۰:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۵
    0 0
    فقط استیضاح!
  • افشین ۲۳:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۵
    0 0
    آدمهای عاقل هیچ وقت یادشون نمیره چند جای ایران مثل آذربایجان و بحرین و کویت و امارات و باکو ...با توطئه انگلیسها از ایران جدا شد.البته دولت آقای روحانی با همکلاسیهای خودشون در انگلیس جلسه دارند .هم دوست و هم همکلاسی.تاریخ نشون داده اکثر آقایان تحصیل کرده در انگلیس مهره خود انگلیسیها هستند.
  • عماد ۰۵:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۶
    0 0
    چنانچه دین نداری آزاده باش
  • حسن ۰۲:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۷
    0 0
    این وزیر ارتباطات واقعا وزیر خارجه خوبی می شد کارهایی که کرده بیشتر وزارت خارجه ای بوده نه ارتباطی . ظاهرا وزارت ارتباطات وزیر لازم نداردیا اینکه وزارت ارتباطات را بنام وزارت ارتباطات خارجه بنامیم.
  • ۱۸:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۷
    0 0
    و با آن چوب بستنی ها بستنی تولید و صادر می شد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس