هیئت کارشناسی سازمان ملل مدعی است پرتاب ماهواره به فضا توسط ارتش ایران احتمالا نشان‌دهنده دستیابی به فناوری موشک‌های بالستیک است.

گروه بین‌الملل مشرق- گزارش پیش رو خلاصه مهم‌ترین اخبار بین‌الملل طی 24 ساعت است که از عصر روز گذشته تا عصر روزی که تاریخ آن در زیر می‌آید، انتخاب و خلاصه آن آماده شده است. همچنین برای استفاده راحت‌تر مخاطبین محترم، اخبار بر اساس کشور تفکیک گردیده است.

خلاصه اخبار بین‌الملل روز شنبه 94/3/23 به شرح زیر است:

ایران احتمالاً به فناوری موشک بالستیک رسیده است/ آمریکا به متجاوزین به یمن بمب‌های هدایت‌شونده می‌دهد/ دسترسی هکرهای چینی به اطلاعات محرمانه ارتش آمریکاایران:

پرتاب ماهواره احتمالاً نشان‌دهنده دست‌یابی ایران به فناوری موشک بالستیک است

فاکس‌نیوز- هیئت کارشناسان سازمان ملل ادعا کرده پرتاب یک ماهواره به فضا توسط ارتش ایران ممکن است نشان‌دهنده دست‌یابی ایران به فناوری موشک‌های بالستیک باشد. این هیئت که روز 1 ژوئن یافته‌های مربوط به پرتاب ماهواره ایران به فضا در 15 فوریه را منتشر کرده مدعی است مقامات تهران با آنکه گزارشی درباره هیچ یک از تحولات موشک‌های بالستیک جدید خود ارائه نمی‌کنند یا از انواع جدید این موشک‌ها و آزمایش‌های آنها رونمایی نمی‌کنند قصد دارند تا تاریخ 16 مارس سه ماهواره دیگر را در نوبت پرتاب قرار دهند.

مذاکرات عملا به بن‌بست خورده و ممکن است تمدید شود

خبرگزاری روسی ایتارتاس- مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه موسوم به 1+5 عملا به بن‌بست رسیده و این احتمال وجود دارد که ضرب‌الاجل 10 تیر به تعویق بیافتد.

واکنش وزارت خارجه آمریکا به گزارش‌ها درباره احتمال تمدید مهلت مذاکرات

خبرگزاری فارس- وزارت خارجه آمریکا به گزارش ایتارتاس درباره احتمال تمدید مهلت مذاکرات واکنش نشان داد. خبرگزاری ایتارتاس روسیه روز جمعه به نقل از منابع آگاه گزارش داد که مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه موسوم به 1+5 عملا به بن‌بست رسیده و این احتمال وجود دارد که ضرب‌الاجل 10 تیر به تعویق بیافتد. جف راتکه در پاسخ به سوالی درباره این گزارش گفت: ما به صورت علنی مذاکره نمی‌کنیم. و از توضیح بیشتر در این باره خودداری کرد.

مذاکرات هسته‌‌ای متوقف نشده است؛ ضرب‌الاجل چند روز تمدید می‌شود

شبکه خبری سی‌ان‌ان- مذاکرات هسته‌ای بین ایران و گروه 1+5 با نزدیک شدن به ضرب‌الاجل خود خوانده 30 ژوئن (۱۰ تیرماه)، که به گفته منابع آگاه ممکن است تمدید شود، به طرز روزافزونی دشوار شده، اما متوقف نشده است. این خبر را مقام‌های ارشد غربی پس از آن اعلام کردند که خبرگزاری دولتی روسیه، ایتارتاس گزارش داده بود رایزنی‌های هسته‌ای عملاً به بن‌بست خورده و احتمال تمدید مذاکرات وجود دارد. غربی‌ها می‌گویند تاریخ ضرب‌الاجل ممکن چند روز بعد از ضرب‌الاجل ۳۰ ژوئن ادامه پیدا کنند. هیچ‌کس درباره تمدید تمام‌عیار مذاکرات صحبت نمی‌کند.

توافق تا ۳۰ ژوئن ممکن است؛ دیدگاه ما درباره پی‌ام‌دی تغییر نکرده

وبگاه رسمی وزارت خارجه آمریکا- جف راتکه، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز جمعه در پاسخ به سوالات خبرنگاران درباره احتمال تمدید مهلت مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 گفت که توافق تا 30 ژوئن ممکن است. وی درباره گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس در که مدعی شده بود 1+5 عدم حل مسئله ابعاد نظامی احتمالی (PMD) تا ضرب‌الاجل 30 ژوئن را پذیرفته، گفت موضع واشنگتن نسبت به گذشته تغییر نکرده است. بدون چنین توافقی ما قادر به رفع تحریم‌ها نخواهیم بود. این موضع ما در سرتاسر مذاکرات بوده است.

نشست معاونان و کارشناسان در وین پایان یافت

خبرگزاری فارس- نشست سید عباس عراقچی و مجید تخت روانچی معاونان وزیر خارجه ایران و هلگا اشمیت معاون فدریگا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در راستای نگارش پیش نویس برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) در هتل پله کوبورگ شهر وین پایان یافت. نشست کارشناسان نیز که از ساعت ٩ صبح به وقت محلی برگزار شده بود نیز لحظاتی قبل پایان یافت.

نگرانی جدی دولت ایران نسبت به امنیت اماکن محل برگزاری مذاکرات هسته ای

خبرگزاری فارس- سفارت های جمهوری اسلامی ایران در وین و برن طی یادداشت های رسمی جداگانه ای که به وزارت خانه های امور خارجه اتریش و سوئیس ارسال شد، با اشاره به اخبار منتشر شده اخیر، مراتب نگرانی جدی دولت ایران از امنیت اماکن محل برگزاری مذاکرات هسته ای را به دولتهای مزبور اعلام کرده و خواستار اطلاع از نتایج تحقیقاتی که در این زمینه معمول می شود، شدند.

ایران احتمالاً به فناوری موشک بالستیک رسیده است/ آمریکا به متجاوزین به یمن بمب‌های هدایت‌شونده می‌دهد/ دسترسی هکرهای چینی به اطلاعات محرمانه ارتش آمریکایمن:

یونسکو حمله عربستان به نقاط تاریخی پایتخت یمن را محکوم کرد

سازمان یونسکو- سازمان علمی، فرهنگی و تربیتی ملل متحد، یونسکو حمله جنگنده‌های نیروی هوایی عربستان به نقاطی تاریخی در صنعا پایتخت یمن را محکوم کرد. ایرینا بوکوا مدیر کل یونسکو تصریح کرده بخش مهم و با ارزشی از آثار تاریخی یمن در حملات عربستان تخریب شده است.

ائتلاف سعودی حمله به مناطق تاریخی صنعا را تکذیب کرد

خبرگزاری فرانسه- ائتلاف منتسب به رژیم آل‌سعود علیه یمن می‌گوید که حمله‌ای به مناطق تاریخی صنعا صورت نداده است. ائتلاف مزبور گزارش داده است که حمله به بخش تاریخی شهر صنعا کار جنگنده‌های این ائتلاف نیست.

هیأت صنعا با هواپیمای سازمان ملل به ژنو می‌رود

روزنامه الشرق الاوسط- سازمان ملل یک هواپیمای اختصاصی به صنعا خواهد فرستاد تا رهبران احزاب و گروه‌های مختلف یمنی را که قرار است در نشست صلح ژنو شرکت کنند به ژنو ببرد. احتمال می‌رود گروه‌های یمنی جمعه پرواز داشته باشند و اگر مشکلی به وجود آید این پرواز به شنبه موکول خواهد شد.

بمب‌های هدایت‌شونده برای مقابله با حوثی‌های یمن تحویل امارات می‌شوند

رویترز- آژانس همکاری امنیتی وزارت دفاع آمریکا در اطلاعیه‌ای تصمیم آن وزارتخانه برای انتقال ادوات و خدمات دفاعی به ارزش ۱۳۰ میلیون دلار را به اطلاع جان بینر، رئیس‌مجلس نمایندگان آمریکا رساند. آژانس همکاری امنیتی وزارت دفاع آمریکا پیش از این اعلام کرده بود که با تایید وزارت خارجه، امکان فروش صدها بمب هدایت شونده به ارزش 130 میلیون دلار فراهم شده است.

مذاکرات صلح یمن به روز دوشنبه موکول شد

رویترز- سازمان ملل متحد اعلام کرده گفت‌وگوهای صلح یمن به دوشنبه موکول شده است. پیش از این قرار بود این نشست روز یکشنبه در ژنو برگزار شد اما اکنون با اعلام سازمان ملل یک روز به تعویق افتاده است.

ارتش یمن 12 نقطه در جنوب عربستان را با موشک هدف گرفت

الشرق الاوسط- یک مقام نظامی در ارتش یمن اعلام کرد که یگان پشتیبانی توپخانه و موشکی ارتش، چند نقطه نظامی جنوب عربستان را هدف گرفت. این حملات دو روز قبل از نشست صلح سازمان ملل برای یمن در ژنو انجام می‌شود. یک منبع گفته بود که حملات هوایی عربستان نیز طی سه روز نشست ژنو قطع نخواهد شد.

ایران احتمالاً به فناوری موشک بالستیک رسیده است/ آمریکا به متجاوزین به یمن بمب‌های هدایت‌شونده می‌دهد/ دسترسی هکرهای چینی به اطلاعات محرمانه ارتش آمریکاسوریه:

تکذیب خبر سرنگونی یک فروند جنگنده ارتش سوریه در ریف درعا

خبرگزاری فارس- منابع آگاه سوری ادعای گروه تروریستی موسوم به جیش الیرموک مبنی بر سرنگونی یک فروند جنگنده نیروی هوایی ارتش سوریه به واسطه موشک حرارتی در شهرک ام ولد در ریف شرقی درعا را رد کردند.

مجروحان گروه‌های مسلح در نبرد الثعله در سرزمین‌های اشغالی مداوا می‌شوند

خبرگزاری فارس- رژیم صهیونیستی همچنان به حمایت از گروه‌های مسلح تروریستی بخصوص تکفیری در جنوب سوریه ادامه می‌دهد و به هر طریق ممکن به ویژه در زمینه مداوای مجروحان در بیمارستان‌های این رژیم کمک می‌کند. بنابر اظهار منابع محلی چند تروریست مسلح که طی درگیری‌های اخیر فرودگاه نظامی الثعله، در استان سویداء مجروح شدند، برای مداوا در بیمارستان‌های رژیم صهیونیستی به سرزمین‌های اشغالی منتقل شدند.

ایران احتمالاً به فناوری موشک بالستیک رسیده است/ آمریکا به متجاوزین به یمن بمب‌های هدایت‌شونده می‌دهد/ دسترسی هکرهای چینی به اطلاعات محرمانه ارتش آمریکاآمریکا:

جان کری از بیمارستان مرخص می‌شود

خبرگزاری فارس- جان کری، وزیر خارجه آمریکا که بیش از 10 روز پیش در یک سانحه دوچرخه‌سواری از ناحیه استخوان رای پای راست دچار شکستگی پا شده بود به زودی از بیمارستان عمومی ماساچوست مرخص می‌شود.

جان کری: بعد از ۲۴ ژوئن به مذاکرات ایران می‌پیوندم

رویترز- جان کری، وزیر خارجه آمریکا که به علت شکستگی از ناحیه ران پای راست در بیمارستان ماساچوست آمریکا بستری بود هنگام مرخصی از این بیمارستان به اظهارنظر درباره مذاکرات هسته‌ای ایران پرداخت. وزیر خارجه آمریکا گفت ثانیه‌ای از مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 را از دست نداده است. او با بیان اینکه مصدومیت وی لطمه‌ای به این گفت‌وگوها وارد نکرده گفت بعد از مرخصی از بیمارستان، به طور تمام و کمال وارد این گفت‌وگوها خواهد شد.

هکرهای چینی به اطلاعات محرمانه پرسنل نظامی و امنیتی آمریکا دست یافتند

خبرگزاری آسوشیتدپرس- یک رسانه غربی هکرهای چینی را به حمله سایبری و سرقت اطلاعات محرمانه آمریکا متهم کرد. هرچند اتهام‌زنیهای مقامات آمریکایی به چین درباره حملات سایبری در سال‌های اخیر امری مسبوق به سابقه است، آسوشیتدپرس در گزارشی از دسترسی هکرهای چینی به اطلاعات محرمانه پرسنل امنیتی و امنیتی واشنگتن خبر داد.

ایران احتمالاً به فناوری موشک بالستیک رسیده است/ آمریکا به متجاوزین به یمن بمب‌های هدایت‌شونده می‌دهد/ دسترسی هکرهای چینی به اطلاعات محرمانه ارتش آمریکامصر:

حکم دادگاه علیه قاتلان رهبر شیعیان مصر اعلام می‌شود

پایگاه خبری الیوم السابع- دادگاه جنائی جیزه به ریاست قاضی معتز الخفاجی قرار است جمعه حکم 31 متهم در پرونده قتل رهبران شیعه مصر را صادر کند. حکم دادگاه علیه 31 متهم این پرونده که متهم به قتل حسن شحاته رهبر شیعیان مصر و سه تن از همراهان او شده‌اند اعلام خواهد شد. متهمان به تجمع برای قتل قربانیان با برنامه ریزی با سلاح سرد متهم شده‌اند؛ بر اساس این حکم متهمان با حرکت به سوی خانه شخصی حسن شحاته و قتل او و سه تن از همراهانش با سلاح سرد مرتکب قتل عمد شده‌اند.

حکم یک سال زندان پسر محمد مرسی قطعی شد

پایگاه خبری مصری الیوم- دادگاه تجدید نظر قاهره درخواست بازبینی عبدالله محمد مرسی پسر محمد مرسی رئیس جمهور برکنار شده مصر را در حکم یک سال زندان به اتهام مصرف مواد مخدر رد کرد. بر اساس این حکم پسر مرسی به اتهام مصرف مواد مخدر یک سال زندانی خواهد شد.

ایران احتمالاً به فناوری موشک بالستیک رسیده است/ آمریکا به متجاوزین به یمن بمب‌های هدایت‌شونده می‌دهد/ دسترسی هکرهای چینی به اطلاعات محرمانه ارتش آمریکاعراق:

جسد طارق عزیز در بغداد نیست

شبکه خبری العربیه- جسد طارق عزیز وزیر خارجه دوران صدام دیکتاتور معدوم عراق و معاون نخست‌وزیر این کشور در بغداد نیست. پیشتر اخبار و شایعات ضدونقیضی درباره ربوده شدن جسد میخائیل یوحنا معروف به طارق عزیز وزیر خارجه اسبق و معاون صدام در بغداد هنگام انتقال به اردن منتشر شده بود. برخی منابع مانند دختر عزیز از ربوده شدن جسد وی خبر دادند اما برخی منابع عراقی مانند وبگاه خبری السومریه گزارش دادند که جسد دستیار ارشد صدام هنوز در بغداد است.

ایران احتمالاً به فناوری موشک بالستیک رسیده است/ آمریکا به متجاوزین به یمن بمب‌های هدایت‌شونده می‌دهد/ دسترسی هکرهای چینی به اطلاعات محرمانه ارتش آمریکافلسطین:

پیشنهاد مقامات غربی برای کاستن از محاصره غزه در مقابل آتش‌بس طولانی مدت

روزنامه العربی الجدید- دیپلمات‌های اروپایی و مقامات وابسته به سازمان ملل در خلال دو هفته گذشته پیام‌هایی به جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس منتقل کرده‌اند . پیام‌های منتقل شده درباره وضعیت فعلی نوار غزه، بازسازی آن و احداث بندر بوده است. میانجی‌های این دیدارها اعلام کرده‌اند که رژیم صهیونیستی متمایل است در مقابل طولانی شدن آتش‌بس در نوار غزه، با احداث بندر یا یک گذرگاه آبی برای آن با هدف ارتباط با جهان خارج و کم شدن محاصره موافقت کند علاوه اینکه متعهد می‌شود مصالح لازم برای بازسازی غزه با حجم بسیار وارد این منطقه شود.

بازگشایی سه روزه گذرگاه رفح و رایزنی برای تمدید این مدت

وبگاه خبری السبیل- ماهر ابوصبحه مدیر کل اداره گذرگاه‌ها و مرزهای غزه اعلام کرد مقامات مصری شنبه گذرگاه رفح را به صورت دو طرفه باز کردند. ابوصبحه هم‌چنین از رایزنی‌هایی خبر داد تا مدت بازگشایی این گذرگاه تمدید و بیش از 3 روز باشد.

ایران احتمالاً به فناوری موشک بالستیک رسیده است/ آمریکا به متجاوزین به یمن بمب‌های هدایت‌شونده می‌دهد/ دسترسی هکرهای چینی به اطلاعات محرمانه ارتش آمریکاترکیه:

کلیت سیاست خارجه ترکیه باید تغییر کند

شبکه المنار- صلاح‌الدین دمیرتاش رهبر حزب دموکراتیک خلق‌ها در ترکیه، گفت: ترکیه به جای آنکه عامل کمک‌کننده به حل بحران در سوریه باشد خود به بخشی از مشکل در این کشور تبدیل شده است. کل سیاست خارجه ترکیه باید تغییر کند. حزب عدالت و توسعه نمی‌تواند هر سیاست خارجه‌ای را که می‌خواهد دنبال کند.

ایران احتمالاً به فناوری موشک بالستیک رسیده است/ آمریکا به متجاوزین به یمن بمب‌های هدایت‌شونده می‌دهد/ دسترسی هکرهای چینی به اطلاعات محرمانه ارتش آمریکاانگلیس:

یک مدرسه در انگلیس دانش‌آموزان را از روزه‌داری در ماه مبارک رمضان منع کرد

تریبیون- یک مدرسه ابتدایی در شهر لندن، پایتخت انگلیس، در نامه‌ای به والدین و سرپرستان دانش‌آموزان خود اعلام کرد در طول روزهای هفته هیچ یک از دانش‌آموزان حق روزه‌داری در طول ماه مبارک رمضان را ندارند. این مدرسه مدعی شده با دستیابی به اطلاعات موثق می‌داند روزه‌داری برای کودکان در طول ماه مبارک رمضان الزامی نیست. این مدرسه هم‌چنین مدعی شد سلامتی هر کسی اولویت دارد و در مدرسه روزه‌داری برای همه دانش‌آموزان ممنوع است.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۱:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۴
    0 0
    مگه ایران بالستیک نداره؟
  • محمد ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۴
    0 0
    کسانی که به حل مسئله تحریم دل خوش کردن در اشتباه بزرگی بسر میبرن چون سازمان ملل داره مانور میده روی موشک های ماهواره بر واگه بخوایم سازش کنیم نتیجش میشه اینکه ایران از تمامی فن آوری های نوین و هایتک مثل هسته ای ماهواره ها و ماهواره برها و... دستش کوتاه بشه و همین بحث اگه ادامه کنه کشیده میشه به بحث منابع ثروت مثل نفت و پتروشیمی فرداپس فردا میگن اینها ترورسیت هستن پس برقم نباید داشته باشن چون حمله سایبری میکنن به آمریکا
  • ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۴
    0 0
    درباره موشک بالستیک، بدهید مترجمتان تجدید نظر کند! موشک بالستیک یعنی موشکی که مثل یک توپ رها می شود و پس از خروج از جو ( منظور همین ارتفاعات پایین جو است) مجددا به جو بازمی گردد. و بقیه مسیر را به صورت توپ رها شده ادامه می دهد! تمام اسکادها این جور هستند! ما در موشک شهاب 3 به توانمندی دیگری افزون بر این رسیدیم و آن کنترل موشک پس از ورود به جو و در نزدیکی اصابت به هدف بود. چیزی که دقت اصابت موشک را بالاتر می برد و آن را از گزند پاتریوت و سامانه های ضد بالستیک در امان می دارد.
  • hamed ۱۸:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۴
    0 0
    منظورش قاره پیماست.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس