کد خبر 429651
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۸

«نیویورک‌تایمز» بعد از ورود رسمی «جب بوش» به میدان رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۶ به تشریح مواضع وی درباره موارد مختلف پرداخت و گفت: بوش احتمالاً هرگونه توافق هسته‌ای با ایران را لغو کند و تحریم‌ها علیه کوبا را تقویت کند.

به گزارش مشرق، «جب بوش» فرماندار ایالت «فلوریدا» در بین سالهای 1997 تا 2007، روز دوشنبه (دیروز)، نامزدی خود را برای شرکت در رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری 2016 آمریکا بعنوان نماینده حزب جمهوری‌خواه اعلام کرد.

جب، پسر «جرج هربرت واکر بوش» چهل و یکمین رئیس‌جمهور آمریکا و برادر کوچکتر «جرج واکر بوش» چهل و سومین رئیس‌جمهور آمریکا است و معروف به ضربه زدن به ارتدوکسی جمهوری‌خواه است.

روزنامه آمریکایی «نیویورک‌تایمز»، مواضع جب بوش در برخی موارد را تشریح کرده است.

سیاست خارجی

جب معتقد است که نیروهای رزمی نباید برای مبارزه با تکفیری‌های «داعش»‌ به عراق اعزام شوند بلکه برخی از نظامیان و نیروهای ارتش می‌بایست با نیروهای عراقی همکاری کنند و در بخش آموزش نیروهای عراقی و شناسایی اهداف کمک کنند.

این نامزد جمهوری‌خواه، تفاهم هسته‌ای «لوزان» بین ایران و 1+5 (آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه، چین بعلاوه آلمان) را یک «توافق هولناک» می‌داند و همچون بسیاری از نامزدهای جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا تأکید کرده است که به احتمال خیلی زیاد اگر رئیس‌جمهور آمریکا شود، هرگونه توافق نهایی هسته‌ای با ایران را لغو خواهد کرد.

طبق این گزارش، جب بوش خود را «حامی تزلزل ناپذیر» اسرائیل و «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی می‌داند و همچنین خود را از اظهارات اخیر «جیمز بیکر» وزیر خارجه اسبق آمریکا مبرا دانست که از نتانیاهو انتقاد کرده بود.

جب همچنین مخالف عادی شدن روابط آمریکا با کوبا است و در واکنش به تصمیم «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا در ماه دسامبر سال گذشته میلادی برای عادی شدن روابط واشنگتن با کوبا گفت: به جای برداشتن تحریم‌ها، می‌بایست به دنبال تقویت تحریم‌ها (علیه کوبا) باشیم.

مهاجرت

جب بوش معتقد است که به افرادی که به صورت غیرقانونی در آمریکا هستند، باید یک مسیر قانونی پیشنهاد داده شود.

وی در این باره در ماه فوریه سال جاری میلادی گفت: شما جریمه‌های خود را پرداخت می‌کنید، اجازه کار موقت دریافت می‌کنید. از سایه بیرون می‌آیید، مالیات می‌پردازید، جریمه پرداخت می‌کنید. کمک دولتی دریافت نمی‌کنید. زبان انگلیسی می‌آموزید و جرم مرتکب نمی‌شوید. هر یک از این چیزهایی که شما انجام دهید یک جرم قابل تبعید است.

جب همچنین خواستار اجرای شدیدتر قوانین مهاجرتی از جمله تحت تعقیب قرار دادن تاجرانی شد که بیگانگان و مهاجران غیرقانونی را به استخدام درمی‌آورند.

ازدواج همجنسگرایان

جب بوش ضمن نشان دادن مخالفت خود با ازدواج همجنسگرایان، اعلام کرده است که به ازدواج سنتی معتقد است اما به هرحال تاحدودی پیشنهاد به رسمیت شناختن برخی اتحادیه‌های همجنسگرایان را مطرح کرده است. وی در ماه ژانویه گفت: «امیدوارم که بتوانیم برای تمامی مردم خوب در خصوص تمامی موضوعات مربوط به ازدواج زنان و مردان همجنسگرا احترام قائل باشیم. این مردمان خوب شامل زوج‌های همجنسگرایی می‌شود که تعهد دائمی به یکدیگر دارند و خواستار حمایت‌های قانونی بیشتری هستند و همچنین شامل افرادی همچون ما می‌شود که معتقدیم ازدواج یک رسم دینی است و خواستار محافظت از آزادی مذهبی هستند.

محیط زیست

جب بوش در ماه آوریل سال جاری میلادی در «نیوهمپشایر» گفت: آب و هوا در حال تغییر است و من در اینباره نگران هستم. ما باید با همکاری دیگر مردم جهان در خصوص یافتن راهی برای کاهش انتشار گاز کربن مذاکره کنیم.

اظهارات جب درباره تغییرات اقلیمی بین او با دیگر نامزدهای جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، تفاوت ایجاد کرده است زیرا آنها انکار می‌کنند که تغییرات اقلیمی در حال رخ دادن است و نمی‌پذیرند که گرمای جهانی در نتیجه رفتارهای انسانها به وجود آمده است.

جب بوش همچنین اعلام کرده که نگرانی بیشتری درباره محافظت از اقتصاد دارد و هشدار داد که هرچه عرصه صنعتی تهی باشد، توانمندی برای رقابت در دنیای رقابتی جهان کاهش می‌یابد.

وی همچنین یکی از محافظان برجسته استانداردهای آموزش نوین ریاضیات و انگلیسی در آمریکا است و اعلام کرد: افزایش انتظارات و ارزیابی دقیق از سطح دانش‌آموزان برای موفقیت ضروری است.

اقتصاد و بودجه

بوش در حالیکه پیام اقتصادی خود را بر نابرابری و رکود دستمزد طبقه متوسط جامعه قرار داده است، اما تاکنون یک پیشنهاد مفصل برای مقابله با این معضل ارائه نکرده است. وی گفته است که تلاش دارد تا نرخ شد سالانه ملی را با افزایش دو برابری به چهار درصد برساند تا ایجاد اشتغال کند.

با اینحال، گرچه جب بوش، تمایل دارد کد مالیاتی را ساده کند اما توضیح نداده که چگونه می‌خواهد نظام مالیاتی فدرال را تغییر دهد. او در زمان فرمانداری خود چندین لایحه کاهش مالیاتی را به قانون تبدیل کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۹:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
    0 0
    سگ زرد برادر شغاله

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس