معاون کنسولی و مجلس وزارت خارجه با ابراز امیدواری نسبت به آزادی ۱۹ زندانی تحریمی در آمریکا گفت که برنامه‌ای برای تبادل زندانیان ایرانی با آمریکایی به هیچ وجه مطرح نیست.

به گزارش مشرق، حسن قشقاوی معاون کنسولی، مجلس و امور ایرانیان خارج از کشور وزارت امور خارجه امروز (سه‌شنبه) در حاشیه مراسم ختم برادر مرتضی سرمدی قائم مقام وزارت امور خارجه درباره تلاش وزارت خارجه برای آزادی زندانیان تحریمی در خارج از ایران گفت: 19 زندانی ایرانی در آمریکا که در اثر تحریم‌های موجود و البته به قول آمریکایی‌ها زندانیان سیاسی در زندان‌های این کشور حضور دارند، ضمن اینکه 60 زندانی به دلیل جرایم عادی نیز در زندان‌های آمریکا محبوس هستند.

وی با بیان اینکه وزارت خارجه پیگیر آزادی این افراد است و به تلاش‌های خود در این زمینه ادامه می‌دهد، افزود: زندانیان تحریمی زندانیان بیگناهی هستند و ما تلاش بیشتری را برای آن‌ها خواهیم کرد، ضمن اینکه تعدادی زندانی نیز به دلایل مشابه در کشورهای جنوب شرق آسیا محبوس هستند و اتهاماتی که به آنها زده شده به مانند دیگر اتهامات وارده به زندانیان دیگر بی پایه و اساس است و پس از مدتی این موضوع کاملا روشن شده است.

قشقاوی خاطرنشان کرد: پس از برملا شدن برخی اتهامات بی اساس به زندانیان ایرانی خارج از کشور تعداد زیادی از آن‌ها ظرف چند سال گذشته به خصوص از کشورهای اروپایی و مالزی به ایران بازگشته‌اند.

وی تاکید کرد: 19 ایرانی زندانی محبوس در زندان‌های آمریکا تحت عناوین و اتهامات تحریمی نیز انسان‌های بیگناهی هستند و امیدواریم به زودی شرایط آزادی آن‌ها نیز فراهم شود.

معاون کنسولی، مجلس و امور ایرانیان خارج از کشور وزارت خارجه در پاسخ به سوالی در خصوص اینکه برخی رسانه‌ها از تبادل جیسون رضائیان خبرنگار واشنگتن پست که در تهران به دلیل برخی اتهامات بازداشت است با برخی زندانیان دیگر خبر داده‌اند، گفت: بحثی در مورد تبادل زندانیان به هیچ وجه مطرح نیست، زیرا هر کدام از این موارد شرایط خاصی را دارد و ما در حال پیگیری این موارد هستیم و چنین چیزی را تاکنون نشنیده‌ام.

وی همچنین گفت که قرار است در مهرماه کمیسیون مشترک کنسولی ایران و کویت و همچنین نشست کمیسیون مشترک کنسولی ایران و فیلیپین در نیمه مهرماه برگزار شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۳
    0 0
    زیاد مهم نیست
  • چمنی ۱۷:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۳
    0 0
    زنگ آغاز وقاعی جدید خورده است و راهی جز باز کردن دربها نیست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس