کد خبر 429725
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۷

ارتش سوریه پس از حملات شدید روز گذشته، روند تحولات در استان جنوبی «سویداء» را به سود خود تغییر داد و موفق شد یک شهرک مهم را آزاد کند تا راه برای آزادسازی پایگاه اخیر اشغال‌شده باز شود.

به گزارش مشرق، جدیدترین اخبار از وضعیت غرب استان سویداء در 100 کیلومتری جنوب دمشق و در مرز اردن، حکایت از تغییر روند نظامی و میدانی به نفع مقاومت و ارتش سوریه می‌کند.

 کنترل نیروهای مقاومت و ارتش سوریه بر شهرک  راهبردی و مهم «سکاکا» مقدماه آزادسازی مقر تیپ 52 ارتش را فراهم کرد.

جزئیات پیشروی

روز گذشته، نیروهای ارتش سوریه و نیروهای بسیج مردمی السویداء بعد از خنثی کردن حملات جبهة النصره، حملاتی را به کمک نیروی هوایی و توپخانه ارتش به مواضع النصره در شهرک «سکاکا» واقع در غرب فرودگاه «الثعلة» انجام دادند.

مقاومت و نیروهای سوری بعد از درگیری چند ساعته موفق شدند اول صبح امروز سه‌شنبه شهرک «سکاکا» را تحت تصرف خود در بیاورند. با سیطره بر شهرک مهم «سکاکا»، فشارهای تروریست‌ها بر فرودگاه «الثعله» بسیار کم خواهد شد.

امروز، درگیری پراکنده‌ای در اطراف شهرک مذکور بین نیروهای ارتش سوریه و نیروهای بسیج مردمی السویداء با نیروهای تروریستی جبهه النصره گزارش شده است.

نیروهای بسیج مردمی السویداء و نیروهای ارتش سوریه در حال محکم کردن مواضع خود در شهرک «سکاکا» هستند.

به گزارش فارس، در صورت تثبیت شدن مواضع نیروهای سوری بر شهرک «سکاکا» حملات علیه مواضع تروریست‌ها در شهرک‌های «رخم» و «کرک» واقع در غرب شهرک «سکاکا» آغاز خواهد شد و ارتش سوریه به تیپ لشکر 52 که چندی پیش سقوط کرد نزدیک‌تر خواهد شد.

تیپ 52 ارتش سوریه اکنون تحت تصرف تروریست‌هاست و در غرب استان السویداء واقع شده است. سیطره نیروهای سوری بر روستاهای «رخم» و «کرک» در آینده نزدیک، نفوذ و حملات تروریست‌های جبهه النصره بر فرودگاه «الثعله» تقریبا ناممکن خواهد شد.

 

شب گذشته نزدیک به 1000 نفر از نیروهای تروریستی جبهه النصره حملاتی را علیه مواضع نیروهای ارتش سوریه در نزدیکی فرودگاه الثعله واقع در غرب شهر السویداء انجام دادند که در ابتدای حملات موفق به پیشروی جزئی شدند اما با رسیدن نیروهای کمکی از ارتش سوریه و نیروهای بسیج مردمی السویداء و حملات توپخانه ای و حملات جنگنده های ارتش سوریه به مواضع انان مجبور به عقب نشینی شدند.

به گزارش فارس، بیش از 90 تن از نیروهای تروریستی جبهة النصره در این حملات کشته شدند. همچنین موفق شدند تعداد زیادی از خودروهای مجهز به دوشکای تروریست‌ها را منهدم کنند.

همزمان جنگنده‌های ارتش سوریه مواضع تروریست‌ها را در بلندی‌های «شیخ حسین» واقع در غرب السویداء را مورد هدف قرار دادند. نیروهای تروریستی جبهه النصره با دادن تلفات زیاد مجبور به عقب‌نشنینی به سمت حومه استان درعا شدند و بدین ترتیب روند پیشروی آنان نه تنها در جنوب، متوقف، بلکه به عقب‌نشینی تبدیل شد.

 

طبق گفته منابع میدانی در جنوب سوریه به گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، مجموع تلفات شب گذشته تروریست‌های جبهة النصره در اطراف فرودگاه الثعله و بلندی‌های «شیخ حسین» به 150 نفر می‌رسد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • من یمنی هستم ۰۴:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۲
    0 0
    لعنت خدا بر تمام تکفیریهای خونخوار. خدایا منجی را برسان.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس