فایز الشهری عضو مجلس شورای عربستان مدعی شد که اظهارات تحریک کننده برخی مبلغان عربستانی علیه شیعیان این کشور ربطی به انفجار قطیف ندارد.

گروه بین‌الملل مشرق- گزارش پیش رو خلاصه مهم‌ترین اخبار بین‌الملل طی 24 ساعت است که از عصر روز گذشته تا عصر روزی که تاریخ آن در زیر می‌آید، انتخاب و خلاصه آن آماده شده است. همچنین برای استفاده راحت‌تر مخاطبین محترم، اخبار بر اساس کشور تفکیک گردیده است.

خلاصه اخبار بین‌الملل روز یک‌شنبه 94/3/3 به شرح زیر است:

عربستان: انفجار قطیف را به نام ایران بنویسید/ایران:

تصمیم پنتاگون برای نصب رادار دفاع موشکی در آلاسکا برای مقابله با ایران و کره شمالی

رویترز- وزارت دفاع آمریکا روز جمعه اعلام کرد که در صدد استقرار رادار دوربرد در مرکز آلاسکا است که این رادار به عملکرد بهتر سامانه سپر موشکی آمریکا در مقابل موشک‌های ایران و کره شمالی کمک می‌کند.

سازمان ملل دریافت محموله امدادی کشتی شاهد را تائید کرد

خبرگزاری فرانسه- سازمان ملل روز شنبه تائید کرد که محموله امدادی و غذایی ایران را که قرار است به دست مردم یمن برسد، در بندر جیبوتی دریافت کرده است. کشتی شاهد که هفته گذشته ایران را ترک کرد، روز گذشته برای تحویل اقلام امدادی وارد بندر جیبوتی شد. این کشتی محموله‌ای 2500 تنی شامل آرد، برنج، کنسرو، کمک‌های اولیه درمانی و آب معدنی را به همراه داشت.

مسئول عربستانی: انفجار قطیف را باید به پای ایران نوشت

روزنامه الحیات- فایز الشهری عضو مجلس شورای عربستان مدعی شد که اظهارات تحریک کننده برخی مبلغان عربستانی علیه شیعیان این کشور ربطی به انفجار قطیف ندارد. الشهری ادعا کرده که باید این حادثه و تهدیداتی از این دست را به پای ایران و حزب الله لبنان نوشت.

عربستان: انفجار قطیف را به نام ایران بنویسید/یمن:

سفر هیئتی عُمانی به یمن و هیئتی از انصارالله به عُمان

پایگاه خبری شبکه المیادین- المیادین در خبری فوری از ورود یک هیأت از کشور عمان به فرودگاه صنعا خبر داد. عمان که همواره تلاش داشته در بحران یمن، نقش میانجیگر را ایفا کند، این هیأت را با هواپیما به یمن فرستاد و در مقابل یک هیأت از جنبش انصارالله یمن نیز سوار بر همین هواپیما به کشور عمان سفر کرد تا درباره بحران جاری در یمن با مقامات این کشور رایزنی کند. گفته می‌شود که قرار است هیأت عمانی وارد شده به صنعا با محمد علی الحوثی رئیس کمیته عالی انقلاب یمن رایزنی کند.

مخالفت منصور هادی با شرکت در کنفرانس ژنو

پایگاه خبری المصدر آنلاین- یک منبع بلندپایه عربی در کنفرانس ریاض فاش کرد که منصور هادی رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن روز چهارشنبه گذشته با دو نفر از مشاوران خود برای بررسی درخواست سازمان ملل جهت مشارکت در کنفرانس ژنو بحث و گفت‌وگو کرد. افزود: منصور هادی در دیدار با مشاوران خود درباره عدم حضور در کنفرانس ژنو قبل از اجرای قطعنامه ۲۲۱۶ شورای امنیت درباره تحریم تسلیحاتی انصارالله صحبت کرد.

یمنی‌ها با 80 موشک فرماندهی مرزبانی عربستان در جیزان را هدف قرار دادند

المیادین- ارتش و نیروهای یمنی 80 موشک به مقر فرماندهی نیروهای مرزبانی سعودی در منطقه الطوال در جیزان در جنوب عربستان شلیک کردند. در این حمله موشکی یک انبار تسلیحاتی ارتش عربستان نیز هدف قرار گرفته است.

اخبار تایید نشده از سقوط یک جنگنده عربستانی در صنعا

روزنامه الوطن یمن- منابع مختلف خبری در یمن، از سقوط یک جنگنده سعودی اف15-اس (F15-S) در صنعاء، پایتخت یمن خبر دادند اما برخی منابع دیگر آن را رد کردند. روزنامه الوطن نوشت: نیروهای پدافند هوایی در یمن، بامداد یکشنبه موفق شدند یک جنگنده دیگر عربستان سعودی را در بنی‌الحارث حومه پایتخت سرنگون کنند.

یک مقام نظامی انصارالله سقوط جنگنده عربستان را تایید کرد

شبکه خبری سی‌ان‌ان- یکشنبه یک مقام مسئول نظامی در جنبش انصارالله یمن اعلام کرد که یک جنگنده اف 16 عربستان سعودی در صنعا سقوط کرده است. وی افزود: جستجو برای یافتن خلبان این جنگنده که به وسیله ضدهوایی‌های انصارالله ساقط شد، ادامه دارد. این جنگنده در شهر بنی خیران در منطقه بنی الحارث در شمال صنعا سقوط کرد. گفته می‌شود که جنگنده‌های سعودی همچنان در حال پرواز بر فراز این منطقه‌اند تا خلبان جنگنده را بیابند.

اعلام آماده باش در مرزهای عربستان با یمن

شبکه خبری اسکای‌نیوز- نیروهای مسلح عربستان روز یکشنبه حالت آماده باش کامل در مرزهای جنوبی با یمن اعلام کرده‌‌‌اند.

اسرائیل منطقه جبل نقم پایتخت یمن را با بمب‌های نوترونی بمباران کرد

وترنز ‌تودی- گوردون داف نظامی سابق آمریکایی در دوران جنگ ویتنام تأکید کرد که اسرائیل در حمله به منطقه جبل نقم در یمن از سلاح نوترونی استفاده کرده است. وی با استناد به دلایل علمی ثابت کرد بمبی که هفته گذشته به منطقه جبل نقم یمن اصابت کرد سلاح نوترونی بوده است.

عربستان: انفجار قطیف را به نام ایران بنویسید/عربستان:

عربستان حمله سایبری به وزارت خارجه را تایید کرد

پایگاه خبری العربیه- پس از انتشار اخبار و شایعاتی درباره حمله سایبری موفق به وزارت خارجه عربستان، اسامه بن احمد النقلی رئیس بخش رسانه‌ای وزارت خارجه این کشور این خبر را تایید و اعلام کرد که سیستم رایانه‌ای این وزارت خانه هک شده بود. وی بر خلاف اخبار منتشر شده درباره میزبان بالای موفقیت این حمله سایبری، ادعا کرد که هکرها نتوانسته‌اند هیچ سندی به اسم وزارت خارجه عربستان منتشر کنند تا دشمنان این کشور را به خواسته‌های خود برسانند.

آغاز تظاهرات مردم قطیف عربستان یک روز پس از انفجار

شبکه المیادین- یک روز پس از انفجار انتحاری در مسجدی در روستای القدیح در استان قطیف عربستان که منجر به شهادت 22 نفر و زخمی شدن بیش از 100 نفر شد، صدها هزار نفر از اهالی مناطق اطراف این روستا در فراخوانی تجمع کرده و علیه تروریست‌ها شعار دادند.

عربستان هویت عامل حمله انتحاری به مسجد قطیف را اعلام کرد

شبکه خبری العربیه- وزارت کشور عربستان سعودی، اعلام کرد که هویت عامل انتحاری مسجد القدیح در قطیف شناسایی شده است. فرد انتحاری صالح بن عبدالرحمن القشعمی نام دارد که از ماده منفجره آر.دی.ایکس (RDX) استفاده کرده است. وزارت خارجه عربستان همچنین مدعی شد که القشعمی تحت تعقیب نیروهای امنیتی بوده زیرا وی عضو گروهی تروریستی بوده که دستوراتش را از سازمان تروریستی داعش از خارج، دریافت می‌کرده؛ امری که ماه آوریل کشف شد و تا آن تاریخ 26 نفر از عناصرش بازداشت شدند و همه‌ آنها ملیت سعودی داشتند.

دست داشتن محمد بن سلمان و دستگاه امنیتی سعودی در بمب‌گذاری قطیف

پایگاه خبری الوعی- جانشین ولیعهد عربستان در حملات تروریستی روز جمعه در مسجد امام علی(ع) قطیف دست داشته است. حمله تروریستی به مسجد امام (ع) قطیف با دستور محمد بن سلمان انجام شده است تا با ایجاد رعب و وحشت مانع از هرگونه تحرک شیعیان و اعتراضات احتمالی آنها شود.

تظاهرات مردم قطیف علیه جنایت داعش با شعار لبیک یا حسین

المیادین- هزاران نفر ازاهالی شهر قطیف در واکنش به حمله تروریستی داعش به مسجد امام علی(ع) این شهر که منجر به شهادت 20 نفر شد، دست به تظاهرات زدند. معترضان در حالی که شعار لبیک یا حسین(ع) سر می‌دادند به طور نمادین نیروهای داعشی و همچنین مفتی‌های سعودی که علیه شیعیان فتوا صادر می‌کنند را به زنجیر کشیدند و در خیابان‌های قطیف گرداندند.

تروریست انتحاری انفجار قطیف از خانواده‌های نزدیک به دربار عربستان بود

پایگاه خبری مصری الیوم- وزارت کشور عربستان اعلام کرد تروریست انتحاری که عملیات حمله به مسجد امام علی (ع) در القدیح استان القطیف را اجرا کرده بود یک عربستانی و از خانواده‌های بزرگ این کشور به شمار می‌آید. خاندان القشعمی یکی از معروف ترین خانواده های عربستان است و اخیرا نیز سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان در تماسی تلفنی با یکی از اعضای این خانواده درگذشت همسرش را به او تسلیت گفته بود که به نظر می‌رسد این خانواده از نزدیکان دربار آل سعود به شمار می‌رود.

ملک سلمان: عاملان و همکاران با انفجار قطیف مجازات خواهند شد

خبرگزاری فارس- سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان دو روز بعد از انفجار تروریستی قطیف گفت: همگی ما نسبت به فاجعه رخ داده که مسجد روستای القدیح را هدف قرار داده دردمند شدیم. وی همچنین ضمن تأکید بر اینکه این جنایت که نتیجه آن مرگ انسان‌های بیگناه بوده با هیچ یک از ارزش‌‌های اسلامی و انسانی سازگاری ندارد اعلام کرد که هر فردی که در این جنایت دست داشته، یا با آن همکاری کرده و این اقدام را حمایت می‌کند مورد بازخواست قرار خواهد گرفت و مجازات لازم را متحمل خواهد شد.

پیام تسلیت عبدالله دوم به ملک سلمان و مردم عربستان

روزنامه اردنی الرای- عبدالله دوم پادشاه اردن در پیامی به سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان انفجار تروریستی در روستای القدیح در استان قطیف در شرق عربستان را تسلیت گفت. وی انفجار تروریستی قطیف را اقدامی مجرمانه و بزدل توصیف کرد و ابراز امیدواری کرد که شاهد تکرار اینگونه حوادث در عربستان نباشد.

وزارت کشور عربستان: هدف داعش حمله به نیروهای امنیتی و ایجاد تفرقه است

خبرگزاری فارس- منصور الترکی سخنگوی وزارت کشور عربستان اعلام کرد که هدف داعش، حمله به نیروهای امنیتی این کشور و ایجاد تفرقه مذهبی در عربستان است. وی همچنین یاد‌آور شد که عامل انتحاری انفجار مسجد امام علی (ع) در القطیف با گروهک تروریستی داعش در ارتباط بوده و یکی از اعضای گروهی است که پیشتر به وسیله نیروهای امنیتی وزارت کشور بازداشت شده‌اند.

عربستان: انفجار قطیف را به نام ایران بنویسید/سوریه:

اولاند: فرانسه به حمایت از مخالفان سوری ادامه می‌دهد

پایگاه خبری اسپوتنیک- فرانسوآ اولاند رئیس‌جمهور فرانسه با طرح درخواست برگزاری کنفرانسی جدید درباره اوضاع سوریه در ژنو سوئیس مدعی شد: باید از ضعف رژیم بشار اسد برای ساختن سوریه‌ای جدید و مبارزه با تروریست‌ها استفاده کرد.

رئیس‌جمهور فرانسه در ادامه مشارکت مسکو و واشنگتن در روند صلح سوریه را حائز اهمیت خواند و گفت: جامعه بین‌الملل باید تمامی تلاش خود را برای یافتن راه‌حل سیاسی برای بحران سوریه انجام دهد و فرانسه نیز به حمایت و پشتیبانی خود از مخالفان دموکراتیک و میانه‌رو سوری و یافتن راه‌حل سیاسی ادامه خواهد داد.

۱۸ و ۱۹ خرداد نشست جامع معارضان سوری در قاهره

پایگاه خبری النشره- بدر عبدالعاطی سخنگوی وزارت خارجه مصر اعلام کرد که قاهره روزهای 8 و 9 ژوئن آتی (18 و 19 خرداد) میزبان نشست گسترده معارضان خارجی و معارضان داخلی و ملی سوری خواهد بود.

داعش بیش از 900 نفر را در تدمر اعدام کرده است

خبرگزاری فارس- از زمان تصرف شهر تدمر، در استان حمص واقع در مرکز سوریه بدست داعش، این گروه تکفیری اقدام به انتشار فیلم‌های متعددی از کشتار اهالی این شهر کرده است. فعالان سوری در این خصوص تاکید می‌کنند که از زمان تصرف تدمر بدست داعش که اواسط هفته گذشته رخ داد، تاکنون بیش از 900 نفر از اهالی این شهر کشته شدند.

مهمترین پایگاه داعش در ریف حسکه سقوط کرد

خبرگزاری فارس- نیروهای ارتش سوریه و کمیته‌های دفاع مردمی کُردهای این کشور در ادامه عملیات‌های خود در ریف حسکه، واقع در شمال شرقی سوریه موفق شدند، مهمترین پایگاه گروه تروریستی تکفیری داعش در کوه عبد العزیز، واقع در ریف غربی حسکه را تصرف کنند.

جبهه النصره 30 شهروند کُرد سوری را ربود

المیادین- گروه تروریستی جبهه النصره 30 شهروند کُرد سوری را که در راه بازگشت از دمشق به منطقه عفرین در شمال استان حلب بودند، ربود.

تلویزیون سوریه: 300 تروریست در عملیات شکستن محاصره بیمارستان جسر الشغور کشته شدند

تلویزیون سوریه- در جریان شکستن محاصره بیمارستان جسر الشغور 300 تروریست از گروهک جبهه النصره کشته و صدها تروریست زخمی شدند. ارتش سوریه جمعه گذشته (1 خرداد) محاصره بیمارستان جسرالشغور واقع در ریف جنوب غربی ادلب را در هم شکست.

عربستان: انفجار قطیف را به نام ایران بنویسید/عراق:

چهار منطقه در بیجی آزاد شد

السومریه‌نیوز- نیروهای امنیتی عراق و نیروهای مردمی موسوم به الحشد الشعبی در ادامه پیشروی‌های خود در بیجی، موفق شدند مناطق الحاوی، الطالعه، البوطمعه و الحجاج در بیحی را بازپس بگیرند.

طرح داعش برای ترور رئیس جمهور آلمان

پایگاه خبری اسپوتنیک- مقامات سوئیسی درحال تحقیق درباره طرح ترور یوآخیم گاک رئیس جمهور آلمان توسط یک افراط گرای طرفدار داعش هستند. یک جوان 27 ساله توسط مقامات امنیتی سوئیس به تلاش برای ترور رئیس جمهور آلمان از طریق بمب و مواد شیمیایی متهم شده است. همچنین حمله به بیمارستان و یک کارخانه دارو سازی از دیگر اتهامات مطرح شده علیه جوان 27 ساله عراقی الاصل توسط مقامات سوئیس عنوان شده است.

مدال تکریم مرجعیت بر سینه قاتل داعشی‌ها در حرم امام حسین (ع)

خبرگزاری فارس- سید احمد الصافی و شیخ عبدالمهدی الکربلائی نمایندگان آیت‌الله سید علی السیستانی مرجعیت عالی شیعیان در عراق در حرم حضرت امام حسین (ع)، از ابوعزرائیل رزمنده مجاهد معروف به قاتل داعشی‌ها تکریم کردند. نمایندگان مرجعیت به ابوعزرائیل مدال افتخار و شرافت اهدا کردند.

عملیات داعش علیه پایگاه هوایی عین الاسد در الانبار خنثی شد

المیادین- نیروهای مسلح عراقی شامل نیروهای امنیتی، بسیج مردمی و عشایر سنی که در حال نبرد با تکفیری‌های داعش در محورهای مختلف شهر الرمادی هستند، موفق شدند 6 عامل انتحاری را در شمال غرب این شهر به هلاکت برسانند. این افراد با 5 خودروی بمب گذاری شده قصد داشتند پایگاه عین الاسد در الرمادی را هدف قرار دهند که شناسایی و مورد هدف قرار گرفتند و هر 5 خودرو منفجر شدند.

عربستان: انفجار قطیف را به نام ایران بنویسید/فلسطین:

بانک جهانی: مصر و اسرائیل محاصره غزه را شدیدتر کرده‌اند

پایگاه خبری پانوراما- بانک جهانی اسرائیل و مصر را به تنگ‌تر کردن محاصره غزه متهم کرده و گفته است که این محاصره باعث نصف شدن تولید داخلی غزه شده است. در این گزارش آمده است، اگر جنگ‌های مختلف و حصار شدید بر روی غزه نبود، اقتصاد غزه چهار برابر قوی‌تر از وضعیت کنونی بود.

معاون وزیر خارجه اسرائیل: از رود اردن تا دریای مدیترانه مال ماست

خبرگزاری فرانسه- زیپی هاتوولی معاون جدید وزیر خارجه رژیم صهیونیستی اعلام کرد تمامی اراضی واقع در حد فاصل رود اردن تا دریای مدیترانه متعلق به این رژیم است. وی گفت: مهم این است که بگوییم این سرزمین یعنی تمام این سرزمین برای ماست. ما نباید به خاطر اینکه به اینجا آمده‌ایم از کسی معذرت‌خواهی کنیم.

شرمن یهودی است و می‌داند که باید اسرائیل را راضی نگه دارد

روزنامه جروزالم‌پست- جروزالم‌پست در گزارشی، فهرست سالانه خود از 50 یهودی تاثیرگذار را منتشر کرد که در این میان، نام وندی شرمن مذاکره‌کننده ارشد آمریکا در مذاکرات ایران و 1+5 و معاون وزیر خارجه این کشور در امور سیاسی به چشم می‌خورد. جروزالم‌پست در ادامه می‌نویسد: وندی شرمن نه تنها باید به عنوان یک زن یهودی که مستقیما با جمهوری اسلامی مذاکره می‌کند، به یک توافق جامع و غیرقابل نفوذ برای باراک اوباما دست یابد، بلکه باید در آمریکا، آن را به جامعه یهودیان و در خارج، به افکار عمومی اسرائیل بقبولاند.

تشکر تلفنی نتانیاهو از جان کری برای وتوی قطعنامه ضد بمب اتم سازمان ملل

پایگاه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت- بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی پس از تلاش‌های ثمربخش آمریکا برای جلوگیری از تصویب قطعنامه خاورمیانه بدون بمب اتم، از واشنگتن به دلیل این کار تقدیر کرد. این پیام تشکر به صورت تلفنی با جان کری وزیر خارجه آمریکا مطرح شده است.

فراخوان سازمان‌های صهیونیستی برای یورش گسترده به مسجدالاقصی

وبگاه خبری فلسطین‌الیوم- سازمان‌های صهیونیستی موسوم به مدافعان هیکل به صهیونیست‌ها فراخوان داده‌اند که یکشنبه و دوشنبه به مناسبت عید معروف به شاووعوت یا عید نزول تورات به صورت جمعی به مسجدالاقصی یورش ببرند . جمعیت‌های مختلف صهیونیستی از صهیونیست‌ خواستند با شرکت در مراسم ویژه این روز آیین‌های نژادپرستانه انجام دهند.

عربستان: انفجار قطیف را به نام ایران بنویسید/لبنان:

معاون نصرالله: ۴۰۰ کیلومتر مربع از اراضی لبنان تحت اشغال تکفیری‌ها است

المنار- شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله لبنان گفت: عناصر تکفیری اراضی لبنان را در مناطق القلمون و عرسال اشغال کرده‌اند و خطر مستقیمی برای لبنان و خاک آن به شمار می روند. 400 کیلومتر مربع از اراضی لبنان در مناطق عرسال تحت اشغال تروریست های تکفیری است. همان طور که اسرائیل اراضی ما را اشغال کرده است، عناصر تکفیری نیز اراضی ما را اشغال کردند.

عربستان: انفجار قطیف را به نام ایران بنویسید/نیجریه:

ارتش نیجریه 20 گروگان را از دست بوکوحرام آزاد کرد

خبرگزاری فرانسه- 20 گروگان در بند گروه تروریستی بوکوحرام در عملیات ارتش در شمال شرق این کشور در منطقه سامبیسا آزاد شدند. طی این درگیری ده‌ها تروریست کشته شدند و 20 زن و کودک از دست تروریست‌ها آزاد شدند.

سازمان ملل استفاده بوکوحرام از کودکان به عنوان بمب‌های انسانی در نیجریه را محکوم کرد

رادیو بین‌المللی فرانسه- بان کی ‌مون دبیرکل سازمان ملل متحد در اظهاراتی از ادامه آدم‌ربایی‌ها و استفاده از کودکان به عنوان بمب‌های انسانی توسط گروهک تروریستی بوکوحرام در نیجریه ابراز تأسف کرد. وی همچنین اعلام کرد که از اظهارات زنان و کودکان تحت اسارت این گروه که اخیرا آزاد شده‌اند، به شدت تحت تأثیر قرار گرفته و از دولت نیجریه خواست که حمایت‌های پزشکی و روان‌شناختی از نجات یافتگان را افزایش دهد.

عربستان: انفجار قطیف را به نام ایران بنویسید/روسیه:

امضای قرارداد ساخت خط لوله گاز روسیه ترکیه در ماه آینده

راشاتودی- مقامات دولتی روسیه و ترکیه در حال آماده سازی شرایط برای امضای قرارداد اجرای خط لوله انتقال گاز روسیه به ترکیه موسوم به ترکیش استریم هستند. دو کشور این قرارداد دو جانبه دولتی را تا پایان ماه آتی میلادی امضا خواهند کرد.

عربستان: انفجار قطیف را به نام ایران بنویسید/آلمان:

ضرب‌الاجل پارلمان آلمان برای افشاگری دولت درباره همکاری جاسوسی با واشنگتن

بیلدآم زونتاگ- حزب سوسیال‌دموکرات آلمان برای آنگلا مرکل صدراعظم درباره رسوایی‌های اخیر مبنی بر همکاری‌های جاسوسی برلین-واشنگتن و کوتاهی کردن دولت آلمان برای افشاگری در این زمینه ضرب‌الاجل تعیین کرد. یاسمین فهیمی دبیر کل حزب سوسیال‌دموکرات در این مورد گفت:‌ من انتظار دارم که سرانجام دفتر صدراعظمی تا نشست هفتگی بعدی به صورت روشن در این مورد اطلاع‌رسانی کند. قرار است این نشست 8 ژوئن (18 خرداد) آغاز شود.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 16
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • ۰۱:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    0 0
    عربستان سعودی داره خودش رو فدای اسرائیل میکنه
  • ۰۱:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    0 0
    طرح داعش برای ترور رئیس جمهور آلمان: انشاالله عملی بشه...
  • ۰۵:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    0 0
    انفجارقطیف درعربستان وبا حمایت سعودیها انجام شدچه ربطی به ایران دارد؟!حتما میخواهید بگویید سلاحهاوپرچم عربستان هم که دردستان جنایتکار داعش قرارداردکار ایران است!!!!!!شما سعودیها عجب الاغهایی هستیدواقعا...
  • مهدي ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    0 0
    من به شما قول ميدهم آل سعود رفتني هست ايران بايد تمام هم وغمش را روي پيشرفت و نيز درگيري آخر الزماني با اسرائيل معطوف نمايد،مواليد بالا،مديريت منابع آبي،پيوند علم با صنعت واستفاده هر چه بيشتر از توليدات بومي واصلاح كيفيت آنها ودر انتها فرهنگ سازي وباز ميگويم فرهنگ سازي
  • ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    0 0
    "عربستان: انفجار قطیف را به نام ایران بنویسید" مثل کیهان تحلیل کرده
  • عباس ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    0 0
    دیگ خدا وکیلی عربستان خیلی گستاخ شده ایران باید پاسخ این همه گستاخی ها رو بده
  • آرش آذر ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    0 0
    عربستان با این کارهای ابلهانه و حملات وحشیانه اسم کشورش رو برای مدتی در صدر اخبار رسانه های جهان قرار داده و داره خودش رو از یه کشور منزوی و بدون سر و صدا به یه کشوری تبدیل میکنه که سر زبونهاست
  • رحمن ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    0 0
    پر واضح است که عامل داعشی این انفجار در زندان بوده و توسط استخبارات سعودی برای این انفجار او را آماده کرده اند
  • استواری ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    0 0
    عربستان با فرافکنی و مظلوم نمایی قصد دارد از زیر بار عواقب انفجار مسجد امام علی(ع)قطیف شانه خالی کند. چرا داعشی ها مناطق نظامی عربستان را هدف قرار نمیدهند؟؟؟ چرا مساجد وهابی یا سنی عربستان را هدف قرار نمیدهند؟؟؟ چرا شهر قطیف برای عملیات انتخاب شد؟ چرا با توجه به تحت تعقیب بودن عامل انتحاری وی آزادانه در عرستان میچرخیده است؟؟ چرا اظهارنظرها قبل از انفچار مطرح نبود؟؟ چرا در سوریه وعراق ولبنان و یمن وعربستان ومصر وافغانستان و پاکستان و... هدف داعشی ها شیعیان هستند؟؟؟ چرا شیعیان را مسلح نمیکنند؟؟؟ چرا علمای وهابی فتوای منع کشتار مردم در مساجد را نمیدهند؟؟ مگر مردم در مساجد نظامی هستند؟یابرای جنگ آمده اند؟؟؟ همه این آتش ها از گور شیطان بزرگ و حمالان منطقه ای آن از جمله حاکمان مفلوک،اردن قطر عربستان امارات مصر ترکیه پاکستان و.... بلند میشود. همه باید منتظر انتقام امت اسلامی باشند. که این انتقام بسیار دردناک خواهد بود.
  • yaser ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    0 0
    فکر کنم همش کار اسرائیل باشه،انفجار در مناطق شیعه نشین عربستان و بعد انفجار در مناطق سنی نشین ایران،دیگه مثل روز روشنه که چه هدفی در کاره!
  • ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    0 0
    شبیه جوکه!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • ابوریحان ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    0 0
    آقا اگه زکریای رازی الکل رو اختراع نمیکرد هیچکدوم از این اتفاقا نمی افتاد
  • علی ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    0 0
    دقیقا اگر میبینیم ایران با عربستان درگیر نمیشه نیروشو برای جای دیگه ذخیره کرده وچون میدونه عربستان درآخرین نفسهاش ممکنه هرکاری رو برای ضربه به ایران انجام بده لذا از در دوستی حتی در سطح مسئولین درجه بالا وارد شده مثل حرفهای آقای رضایی که میشه گفت بسیار زیرکانه بود
  • علي ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    0 0
    جنگ بشه اگه أسلحه هم نباشه من با ناخون ميرم همه را خفه ميكنم تا خود واشنگتن شنا ميكنم تا كل نقشه ي جغرافيي نام مقدس ايران باشه
  • ۲۱:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    0 0
    چرا رسانه ها روی موضوع وتوی قطعنامه سازمان ملل زیاد مانور ندادند!امریکا این همه ادعا میکنه کشورهای خاورمیانه نباید وارد مسابقه تسلیحات اتمی بشن ،این سلاحها خطری برای امنیت جهانی هستند و اگه ایران بمب بسازه بقیه هم میسازن و از این حرف ها، بخاطر کار نکرده کلی تحریم میشیم، حالا در عمل امریکا قطعنامه سازمان ملل در مورد خاورمیانه عاری از سلاح اتمی رو فقط بخاطر اسراییل وتو میکنه!!!
  • ۲۱:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    0 0
    اولین کسی که بالون هدایت شونده را اختراع کرد فورا از اختراعش پشیمان شد و گفت ممکن است با این وسیله کسی سنگ بر سر مردم فرو بریزد!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس