کد خبر 422967
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۶:۰۰

آمریکا و ژاپن تاکید کردند که واشنگتن چتر دفاع سایبری خود را بر ژاپن نیز گسترش خواهد داد و به متحد آسیایی خود برای مقابله در برابر حملات آنلاین علیه پایگاه‌های نظامی و زیر ساخت‌ها از جمله نیروگاه‌های برق کمک خواهد.

به گزارش مشرق، به نقل از رویترز، آمریکا و ژاپن با انتشار بیانیه ای در خصوص همکاری های سایبری تصریح کردند که ما با افزایش بدافزارهای سایبری و حملات آنلاین روبرو هستیم که توسط عاملان غیر دولتی و مورد حمایت دولت انجام می شود.

در این بیانیه آمده است: واشنگتن چتر دفاع سایبری خود را روی سر ژاپن نیز خواهد کشید و به توکیو برای مقابله با تهدیدات روزافزون و پیچیده سایبری علیه پایگاه های نظامی و زیر ساخت های مهم از جمله نیروگاه ها کمک خواهد کرد.

امنیت سایبری یکی از مهمترین زمینه های تعمیق روابط آمریکا و ژاپن به شمار می رود. آمریکا و ژاپن در ماه آوریل نیز توافقنامه ای را برای گسترش همکاری های نظامی به امضا رسانده اند. امضای توافقنامه مربوط به همگرایی سامانه های دفاع موشکی بالستیک بین توکیو و واشنگتن در شرایطی است که هر دو کشور به شدت از افزایش قدرت نظامی چین نگران هستند.

آمریکا و ژاپن نگران تهدیدات سایبری به خصوص از سوی چین و کره شمالی هستند. در حالی که آمریکا در حال سرمایه گذاری سنگین برای پاسخگویی به حملات سایبری است، ژاپن که میزبان بزرگترین پایگاه نظامی آمریکا در آسیا است، در زمینه دفاع سایبری عملکرد ضعیفی داشته است.

واحد دفاع سایبری ارتش ژاپن تنها 90 عضو دارد و این در مقایسه با 6 هزار کارمند پنتاگون در این بخش بسیار ناچیز به شمار می رود. توکیو قصد دارد تا برای میزبانی بازی های المپیک 2020 آماده شود و این در حالی است که تهدیدات سایبری علیه این کشور به شدت رو به افزایش است.البته کارشناسان امنیت سایبری ژاپن بر این باورند که حملات آنلاین به وبسایت های دولتی ژاپن ظرف چند ثانیه شناسایی می شود.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس