معاون دبير کل حزب الله لبنان، رژیم صهیونیستی را منشأ بلايا و مشکلات به وجود آمده در خاورمیانه دانست.

به گزارش مشرق، پايگاه اينترنتی النشره شیخ «ماهر حمود» ،رئیس اتحادیه جهانی علمای مقاومت، در مراسم افتتاحیه کنفرانس این اتحادیه در بیروت گفت: با تعداد اندکی از امت (اسلامی) می‌توان اسرائیل را شکست داد و ممکن است خداوند این پیروزی را به دست عده دیگری که شایسته آن هستند تحقق بخشد.

شيخ" نعيم قاسم "، معاون دبير کل حزب الله لبنان، در کنفرانس « اتحاديه جهاني علماي مقاومت » در بيروت گفت : اين موضوع مهم است که به خوبي بدانيم فلسطين ، اصل و  محور است و هر اندازه هم که چالش، دشواري و پيچيدگي به وجود آيد، باز هم بايد سوي جهت گيري ما به سمت فلسطين باشد.

شيخ نعيم قاسم گفت : منشأ بلايا و مشکلاتي که در منطقه به وجود آمده، اسرائيل است. همه مصائب جغرافيايي و سياسي و فرهنگي و اقتصادي و اخلاقي ما از اسرائيل است.ما معتقديم مقابله با اسرائيل اصل و اساس است.

حجت الاسلام و المسلمين "محسن اراکي" ، دبيرکل مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي، نیز گفت:مقاومت اسلامي امروز عبارتند از پرچمي که براي ياري خداوند و رسولش و عمل به ميثاق الهي برافراشته شده است.

آقاي اراکی افزود: توطئه اي در جريان است تا وحدت امت اسلامي را از بين ببرد و جامعه اسلامي را به جامعه اي که در داخل خودش درگير است تبديل کند. اين توطئه بزرگي است که هدفش آن است ما را به وعده الهي بد گمان کند. هدف از توطئه عليه امت اسلامي آن است که بار ديگر مسلمانان را به نقض ميثاق الهي مبتلا کنند.

اراکي افزود: علمای مقاومت از همه مسلمانان مي خواهند جهت گيري آنها فقط به جنگ با اسرائيل باشد. جنگ با اسرائيل بايد در اولويت باشد تا اين غده سرطاني از بين برود.

"شیخ احمد بدرالدین حسون" مفتی سوریه  نیز به اوضاع یمن اشاره کرد و افزود: اگر در یمن آتش جنگ به پا کردند و هشتاد کشور را جمع کردند تا سوریه را به زانو در آورند و آتش جنگ را در عراق شعله ور کردند و جنایتکاران را از سراسر جهان جمع کردند تا فرزندان شما را بکشند و اموال شما را نابود کنند، ناراحت نباشید؛ ایران یکی از این نمونه هاست که با جنگی چند ده ساله می‌خواستند آن را به زانو در آورند و صد‌ها میلیارد (دلار) نیز برای این کار هزینه کردند.

وی ادامه داد: آن‌ها اکنون در برابر ایران تسلیم می‌شوند و با تواضع از آن می‌خواهند بمب هسته‌ای نسازد. شنیدید که اخیرا سازمان ملل نتوانست تصمیمی برای ممنوعیت وجود سلاح‌های کشتار جمعی در خاورمیانه اتخاذ کند. چرا وقتی ایران به آن‌ها می‌گوید نمی‌خواهیم سلاح کشتار جمعی بسازیم، آن‌ها می‌گویند شما را تحریم می‌کنیم، آن‌ها نمی‌خواهند یک کشور اسلامی در علم پیشرفت کند.

وی در ادامه گفت: آن‌ها تصور می‌کردند که امام خمینی (ره) به عراق و فرانسه تبعید شد و از دست یک نفر کاری بر نمی‌آید. آن‌ها گمان کردند "بشار اسد" رئیس جمهور سوریه و سید (حسن نصر الله) در برابر آن‌ها تسلیم می‌شود و علمای مقاومت نیز فورا تلاش می‌کنند نظر آن‌ها را جلب کنند، ولی اینگونه نیست.


منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس