سازمان برنامه جهانی غذا روز جمعه گفت که قرار است محموله امدادی ایران پس از تخلیه در جیبوتی، توسط کشتی‌های سازمان ملل به بندرهای یمنی حدیده و یا عدن منتقل شده و در آنجا به نیروهای حاضر در محل برای توزیع، تحویل داده شود.

گروه بین‌الملل مشرق- گزارش پیش رو خلاصه مهم‌ترین اخبار بین‌الملل طی 24 ساعت است که از عصر روز گذشته تا عصر روزی که تاریخ آن در زیر می‌آید، انتخاب و خلاصه آن آماده شده است. همچنین برای استفاده راحت‌تر مخاطبین محترم، اخبار بر اساس کشور تفکیک گردیده است.

خلاصه اخبار بین‌الملل روز شنبه 94/3/2 به شرح زیر است:

اوباما: برای امن‌تر کردن اسرائیل است که با ایرانی‌ها مذاکره می‌کنیم/ داعش مسئولیت حمله به شیعیان عربستان را به عهده گرفت/ دختری که داعش زنده‌زنده آتش زد/ایران:

سازمان ملل مدعی شد: محموله کمک‌های ایران در جیبوتی تخلیه می‌شود

خبرگزاری رویترز- سازمان برنامه جهانی غذا روز جمعه مدعی شد که قرار است محموله امدادی ایران پس از تخلیه در جیبوتی، توسط کشتی‌های سازمان ملل به یمن تحویل داده شود. محموله کشتی در جیبوتی تحویل برنامه جهانی غذا می‌شود و به کشتی‌های تحت اجاره برنامه جهانی غذا تحویل داده می‌شود تا به بندرهای یمنی حدیده و یا عدن منتقل شده و در آنجا به نیروهای حاضر در محل برای توزیع، تحویل داده شود.

مجلس نمایندگان آمریکا طرحی برای تقویت جنگ نرم علیه ایران و روسیه تصویب کرد

آسوشیتدپرس- کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا روز پنجشنبه طرحی که خواستار ایجاد اصلاحات در ساختار بنگاه سخن‌پراکنی آمریکا است را به اتفاق آراء به تصویب رساند. این طرح خواستار ایجاد اصلاحات در شبکه‌های پخشِ تحت حمایت مالی آمریکا برای مقابله با چیزی است که یک نماینده کنگره آن را تسلیحاتی کردن اطلاعات از سوی روسیه، ایران و پیکارجویان داعش خوانده است.

اوباما: دنبال توافقی با ایران برای امن‌تر کردن اسرائیل هستیم

خبرگزاری فارس- باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا در بزرگترین کنیسه شهر واشنگتن گفت که او پیوندهای محکمی با اسرائیل دارد. وی گفت: ایران تحت هیچ شرایطی نباید به سلاح‌های هسته‌ای دست پیدا کند. به همین دلیل است که من تمام گزینه‌ها را روی میز نگه داشته‌ام. اوباما تصریح کرد که به دنبال توافقی با ایران است که تک تک مسیرهای دست‌یابی این کشور به سلاح‌های هسته‌ای را بنندد و اسرائیل را امن‌تر کند.

طرح نظارت کنگره بر توافق هسته‌ای با امضای اوباما به قانون تبدیل شد

خبرگزاری فارس- باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا طرح موسوم به بازبینی توافق هسته‌ای در کنگره 2015 را امضا و رسماً آن را به قانون تبدیل کرد. این طرح که به کنگره آمریکا اجازه نظارت استصوابی بر هر گونه توافق هسته‌ای بین ایران و گروه 1+5 را می‌دهد پیش از این در هر دو مجلس آمریکا (مجلس نمایندگان و سنا) به تصویب رسیده بود. قانون بازبینی توافق هسته‌ای در کنگره، کاخ سفید را ملزم می‌کند تا ظرف نهایتا 5 روز تقویمی پس از رسیدن به توافق مربوط به برنامه هسته‌ای ایران، توافق را با تمام ضمایم آن به کمیته مربوطه و سران کنگره ارائه کند.

مذاکره‌کنندگان از قانون جدید کنگره برای فشار بر ایران جهت امتیازگیری استفاده کنند

خبرگزاری فارس- باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا، جمعه طرح موسوم به بازبینی توافق هسته‌‌ای در کنگره را امضا و آن را رسماً به عنوان قانون لازم‌الاجرا کرد. سناتور باب کورکر، رئیس کمیته روابط خارجی مجلس سنا و تهیه‌کننده اصلی این طرح در بیانیه‌ای تأکید کرد: مذاکره‌کنندگان ما باید از اضافه شدن این اهرم فشار، برای گرفتن امتیازات بیشتر از ایران استفاده کنند تا هر گونه توافق حاصل شده با ایران قابل راستی‌آزمایی و قابل اجرا باشد و بتواند به مردم آمریکا اطمینان بدهد که ایران توانایی ساخت سلاح اتمی را نخواهد داشت.

واشنگتن مدعی مشارکت ایران در عملیات آزادسازی پالایشگاه بیجی شد

خبرگزاری فارس- مقامات دفاعی آمریکا روز جمعه مدعی شدند که ایران برای بازپس‌گیری پالایشگاه نفت بیجی از دست گروه تروریستی داعش،‌ وارد عمل شده و برای کمک به پیشروی نیروهای عراقی، تسلیحات سنگین و توپخانه در اختیار آن‌ها قرار داده است. در بیانیه روز جمعه ارتش آمریکا اشاره‌ای به نقش ایران در این عملیات نشده بود و در بیانیه جدید ارتش آمریکا نیز آمده که نیروهای امنیتی عراق به کمک آمریکا موفق شدند یک مسیر زمینی به سوی پالایش‌گاه بیجی ایجاد کنند.

ایران خواستار شناسایی و محاکمه عاملان جنایت انفجار مسجد قطیف عربستان‌ شد

خبرگزاری فارس- مرضیه افخم سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان عملیات تروریستی علیه نمازگزاران مسجد امام علی (ع) در منطقه القدیح استان قطیف عربستان را شدیداً محکوم کرد. سخنگوی وزارت خارجه با تاکید بر لزوم شناسایی و مجازات عاملان خاطرنشان کرد:‌ مقابله و مبارزه با گروه‌های تروریستی و افراطی و عدم ماجراجویی‌های خارجی و توقف تحمیل هزینه‌های جبران ناپذیر به ملت‌های منطقه گام‌های ضروری است که باید در اولویت قرار گیرد.

لغو روادید کامل بین ایران و روسیه در آینده نزدیک

خبرگزاری صدا و سیما- پس از نهایی شدن اسناد مربوط به افزایش تسهیلات برای بازرگانان، سرمایه گذاران، دانشجویان، گردشگران و کامیون‌داران بین ایران و فدراسیون روسیه در مسکو، علی چگنی مدیرکل کنسولی وزارت امور خارجه ایران گفت: این اقدام گام بلندی برای لغو روادید کامل بین دو کشور در آینده نزدیک است.

نقش مستقیم سرویس جاسوسی اسرائیل در ترور دانشمندان هسته‌ای ایران

شبکه خبری پرس تی‌وی- مارک دانکف رئیس اسبق دفتر حزب جمهوریخواه کینگ کانتی، سیاتل، با تاکید بر دست داشتن سرویس جاسوسی رژیم صهیونیستی علیه دانشمندان هسته‌ای ایران و عملیات خرابکارانه در مرزهای ایران در چند سال قبل و عدم بازرسی از تاسیسات هسته‌ای اسرائیل از سوی بازرسان بین‌المللی درباره مذاکرات هسته‌ای گفت: فکر می‌کنم شانس موفقیت ایران در این مذاکرات به طور کامل کم است.

اوباما: برای امن‌تر کردن اسرائیل است که با ایرانی‌ها مذاکره می‌کنیم/ داعش مسئولیت حمله به شیعیان عربستان را به عهده گرفت/ دختری که داعش زنده‌زنده آتش زد/عربستان:

شمار قربانیان انفجار مسجد شیعیان در قطیف به 20 شهید و 100 زخمی رسید

رویترز- وزارت کشور عربستان سعودی اعلام کرد که شمار قربانیان انفجار تروریستی در مسجد شیعیان در یکی از مناطق قطیف افزایش یافته است. در بیانیه وزارت کشور عربستان سعودی اعلام شد که در این انفجار 19 تن شهید و نزدیک به 100 نفر زخمی شدند. در آمار اولیه شمار قربانیان، 6 شهید و 50 زخمی اعلام شد. این انفجار ظهر جمعه در مسجد امام علی(ع) در منطقه القدیح شهر القطیف رخ داد.

داعش مسئولیت حمله انتحاری در قطیف را برعهده گرفت

رویترز- داعش مسئولیت حمله تروریستی به مسجد امام علی(ع) در شهر قطیف در شرق عربستان را برعهده گرفت. این حمله تروریستی که منجر به شهادت 20 نفر و زخمی شدن نزدیک به 100 تن دیگر شده است.

حزب الله حمله تروریستی در قطیف را محکوم کرد

دفتر رسانه ای حزب الله لبنان- حزب الله لبنان با صدور بیانیه‌ای حمله تروریستی به مسجد امام علی در منطقه القدیح قطیف در شرق عربستان را محکوم کرد. بیانیه حزب الله با اشاره به اینکه گروه‌های تکفیری تفاوتی بین شیعه و سنی و مسلمان و غیرمسلمان قائل نیستند، تصریح کرد که این تروریست‌ها رفتار وحشیانه خود را علیه همه و با تعمد بکار می‌گیرند. حزب الله اشاره کرد که دولت ریاض در قبال این حمله وحشیانه مسئول است.

کاخ سفید حمله به مسجد در عربستان را محکوم کرد

رویترز- جاش ارنست، سخنگوی کاخ سفید روز جمعه حمله تروریستی به مسجد شیعیان در القطیف عربستان را محکوم کرد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا حمله تروریستی قطیف را محکوم کرد

رویترز- سخنگوی وزارت خارجه آمریکا حمله تروریستی در قطیف عربستان سعودی را محکوم کرد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در کنفرانس خبری خود در پاسخی به سوالی درباره حمله تروریستی به مسجد شیعیان در عربستان سعودی گفت که آمریکا حمله تروریستی که به کشته شدن و زخمی شدن غیرنظامیان انجامیده را محکوم می‌کند. ماری هارف گفت داعش مسئولیت این اقدام تروریستی را پذیرفته اما ما هنوز در موقعیتی نیستیم که این ادعا را تایید کنیم اگرچه هر گروهی که این کار را کرده، این حمله محکوم است.

مقتدا صدر درباره بهار عربی در عربستان هشدار داد

السومریه‌نیوز- مقتدا صدر رهبر جریان صدر در واکنش به انفجار تروریستی در مسجد شیعیان در قطیف عربستان گفت که بعید نیست که برخی طرف‌های حکومتی در عربستان سعودی، تروریست‌ها را تغذیه کرده باشند. وی افزود: وجود مکانهای مقدس یعنی مکه و مدینه در عربستان به این معنا نیست که بهار عربی در این کشور صورت نخواهد گرفت یا مومنان به ذلت در مقابل تروریسم و خشونت و تندروی تن خواهند داد. لذا به گوش باشید که در صورت تکرار چنین حادثه‌ای، بهار عربی آغاز شود.

دو نظامی دیگر سعودی در نزدیک مرز یمن کشته شدند

شبکه المیادین- دو نظامی سعودی در منطقه بربر در نزدیک مرز با یمن هدف قرار گرفته و کشته شدند.

۳ نفر که قصد نفوذ به مساجد الشرقیه عربستان را داشتند بازداشت شدند

پایگاه خبری النشره- کمیته‌های مردمی در منطقه الشرقیه عربستان موفق شدند سه نفر را که در تلاش برای ورود به یکی از مساجد این منطقه بودند بازداشت کنند. این اقدام بعد از انفجار تروریستی روز جمعه در مسجد امام علی (ع) در القطیف روی داد.

پیشنهاد تل‌آویو به عربستان برای انتقال فن‌آوری گنبد آهنین در مرز با یمن

روزنامه رأی‌الیوم چاپ لندن- گزارش‌های دیپلمات‌های غربی حاکی از آن است که شخصیت‌های عربستانی در پشت پرده، پیشنهادی از رژیم صهیونیستی دریافت کرده‌اند مبنی بر اینکه فن‌آوری گنبد آهنین را به منطقه جازان عربستان هم‌مرز با یمن که چندین بار مورد حمله موشکی قرار گرفته، انتقال دهند.

اوباما: برای امن‌تر کردن اسرائیل است که با ایرانی‌ها مذاکره می‌کنیم/ داعش مسئولیت حمله به شیعیان عربستان را به عهده گرفت/ دختری که داعش زنده‌زنده آتش زد/آمریکا:

واشنگتن ۲۹۶ ایمیل مربوط به دوره وزارت خارجه هیلاری کلینتون را منتشر کرد

شبکه سی‌ان‌ان- وزارت خارجه آمریکا اولین مجموعه از ایمیلهای هیلاری کلینتون در زمان وزارت خارجه وی را که مربوط به نحوه مدیریت واقعه حملات به کنسولگری آمریکا در بنغازی لیبی است، منتشر کرده است. دقایقی پس از انتشار خبر منتشر کردن اسناد مربوط به ایمیلهای هیلاری کلینتون، آسوشیتدپرس، المانیتور و خبرگزاری رادیو سوا واقع در واشنگتن خبر دادند که سایت حامل این ایمیلها دچار مشکل شده و از دسترس خارج شده است.

کنفرانس بازنگری در ان‌پی‌تی با کارشکنی آمریکا بدون توافق بر سند نهایی پایان یافت

خبرگزاری فارس- کنفرانس بازنگری در پیمان ان‌پی‌تی بدون نتیجه در رسیدن به یک سند مورد قبول تمامی طرف‌ها به کار خود پایان داد. رز گاتمولر، معاون وزیر خارجه آمریکا در امور کنترل تسلیحاتی و امنیت بین‌المللی در سخنان خود در این کنفرانس تصریح کرد: ما به صراحت خاطرنشان کردیم که حاضریم این کنفرانس را بدون سند مورد توافق نهایی به پایان ببریم تا اینکه سندی بد را قبول کنیم. آمریکا با متهم کردن مصر به دستکاری فرایندها و تلاش برای تعیین ضرب‌الاجل برای اسرائیل و همسایگان آن جهت نشست در ماه‌های آینده این سند را رد کرد.

مک‌کین: سخنگوی کاخ سفید احمق است

شبکه خبری فاکس‌نیوز- سناتور جان مک‌کین، رئیس کمیته نیروهای مسلح مجلس سنا روز جمعه، سخنگوی کاخ سفید را به خاطر اظهار نظرش اخیرش درباره سقوط شهر الرمادی، مرکز استان الانبار فردی احمق خطاب کرد اما لحظاتی بعد حرفش را پس گرفت. وی از جاش ارنست، سخنگوی کاخ سفید به خاطر اظهاراتی که روز سه‌شنبه مطرح کرده بود و گفته بود: آیا هر بار که ما علیه داعش شکستی می‌خوریم باید سراسیمه و دست‌پاچه عمل کنیم؟ انتقاد کرد و وی را احمق خواند.

سنای آمریکا بار دیگر طرح محدودیت جاسوسی‌های آژانس امنیت ملی را رد کرد

نیویورک‌تایمز- طرح مجلس نمایندگان آمریکا درباره محدود کردن اقدامات آژانس امنیت ملی، نتوانست آرای لازم برای تصویب شدن در مجلس سنا را بدست آورد. اواخر آبان سال گذشته مجلس سنای آمریکا به طرح محدود کردن فعالیتهای جاسوسی آژانس امنیت ملی این کشور رای مثبت نداد. این طرح بار دیگر توسط مجلس نمایندگان تصویب و برای مصوب شدن به سنا آمد. در رای گیری انجام شده، این طرح با 57 رای موافق و 42 رای موافق باز هم نتوانست حد نصاب 60 رای را برای تصویب شدن در مجلس سنای آمریکا کسب کند.

اوباما: برای امن‌تر کردن اسرائیل است که با ایرانی‌ها مذاکره می‌کنیم/ داعش مسئولیت حمله به شیعیان عربستان را به عهده گرفت/ دختری که داعش زنده‌زنده آتش زد/عراق:

کنگره آمریکا به دنبال بازگشت نظامیان آمریکایی به عراق است

پایگاه تحلیلی المانیتور- بسیاری از نمایندگان کنگره آمریکا از مسئله خارج شدن کنترل بخش‌هایی از شهر الرمادی و تصرف آن توسط تکفیری‌های داعش استفاده کرده‌اند و خواستار بازگشت ارتش آمریکا به عراق شده‌اند. نمایندگان کنگره مستقیماً افزایش نیروهای رزمی در عراق را مورد تأیید قرار ندادند اما استدلال کردند که تعداد مستشاران آمریکایی در عراق و نقش آنها می‌بایست به طرز چشمگیری افزایش یابد.

منطقه الحصیبه در شرق الرمادی آزاد شد

السومریه‌نیوز- نیروهای امنیتی، بسیج مردمی و عشائر استان الانبار که چند ساعت پیش، عملیات بزرگ آزادی الحصیبه در شرق الرمادی را کلید زدند، موفق شدند در این عملیات پیروز شوند. نیروهای مسلح عراقی موفق شدند، منطقه الحصیبه را آزاد کنند.

گروهک داعش عناصر خود را از سوریه به فلوجه عراق اعزام می‌کند

وبگاه خبری الوفد- گروهک تروریستی داعش پس از اینکه گذرگاه مرزی الولید در سوریه را تصرف کرد، عناصر خود را به سوی شهر فلوجه روانه کرد. منابع دولتی در استان الانبار عراق درباره آزادی عمل گروهک تروریستی داعش در مرزها هشدار دادند؛ مسئله‌ای که سامانه‌های دفاعی این گروهک را تحکیم خواهد بخشید و بر وخامت اوضاع خواهد افزود.

العامری: طرح امنیتی ویژه‌ای برای بغداد داریم

السومریه‌نیوز- هادی العامری دبیرکل سازمان بدر عراق، شنبه از وجود یک طرح عملی جدید برای حفظ امنیت بغداد خبر داد و در عین حال خواستار بازخواست عاملان اهمال در مسئله سقوط الرمادی شدند. وی درباره عملیات بیجی گفت که نبرد بیجی همچنان ادامه دارد و ما نیز طرح عملیاتی جدیدی برای تامین امنیت پایتخت عراق داریم. فرمانده سازمان بدر عراق تاکید کرد که اعتماد بر ائتلاف بین‌المللی علیه داعش یک سراب است.

اوباما: برای امن‌تر کردن اسرائیل است که با ایرانی‌ها مذاکره می‌کنیم/ داعش مسئولیت حمله به شیعیان عربستان را به عهده گرفت/ دختری که داعش زنده‌زنده آتش زد/یمن:

6300 کشته و زخمی در طی 59 روز حملات سعودی‌ها به یمن

شبکه تلویزیونی المیادین- سخنگوی وزارت بهداشت یمن گفت: از آغاز حملات عربستان به یمن تاکنون دستکم 1500 نفر کشته و 4800 تن نیز زخمی شده‌اند. وی تصریح کرد که اوضاع بیمارستان‌ها بسیار بد است و کمک‌های انسانی در بهترین حالت تامین کننده 5 درصد نیازهاست.

در صورت بازگشت هادی به یمن، انصارالله کنترل حضرموت را نیز به دست می‌گیرد

شبکه‌های اجتماعی- خبرسازی‌های متعدد در طول روز گذشته مبنی بر اینکه، عبدربه منصور هادی رئیس‌جمهور فراری و مستعفی یمن قصد دارد به حضرموت یمن بازگردد، به سوژه مناسبی برای کاربران شبکه‌های اجتماعی اینترنت تبدیل شد و آنها اعلام کردند که در صورت بازگشت هادی که خیانتش برای همه فاش شده، انصارالله طی چند ساعت کنترل این استان را به دست خواهد گرفت.

اوباما: برای امن‌تر کردن اسرائیل است که با ایرانی‌ها مذاکره می‌کنیم/ داعش مسئولیت حمله به شیعیان عربستان را به عهده گرفت/ دختری که داعش زنده‌زنده آتش زد/سوریه:

تماس تلفنی بشار اسد با نیروهای محاصره شده در جسرالشغور

خبرگزاری فارس- بشار اسد رئیس جمهوری سوریه، عصر جمعه با سرهنگ محمود صبحه فرمانده گروهی از نظامیان سوری که در جسرالشغور در محاصره هستند، تماس تلفنی گرفت. اسد در این تماس تلفنی به نظامیانی که در بیمارستان جسرالشغور در محاصره هستند، گفت: شما با قهرمانی‌هایی که از خود نشان دادید، بیانگر سرباز واقعی ارتش عربی سوریه هستید. شما پایداری و مقاومت کردید و نه تسلیم را و نه شکست را می‌شناسید. اسد در ادامه به این فرمانده ارتش سوریه اطمینان داد که همکارانش در ارتش سوریه عازم شده‌اند تا محاصره را بشکنند و از آنان خواست به خدا اعتماد کنند.

اوباما: برای امن‌تر کردن اسرائیل است که با ایرانی‌ها مذاکره می‌کنیم/ داعش مسئولیت حمله به شیعیان عربستان را به عهده گرفت/ دختری که داعش زنده‌زنده آتش زد/فلسطین:

مقاومت فلسطین: عباس آشتی داخلی را به تعطیلی کشانده است

وبگاه خبری فلسطین الیوم- صلاح البردویل یکی از اعضای ارشد جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس اعلام کرد، این جنبش خواهان صلح داخلی است و این محمود عباس (ابومازن) رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و فتح است که مانع آن می‌شود.

اعتصاب غذای اسیر فلسطینی وارد نوزدهمین روز شد

خبرگزای فلسطینی سما- اعتصاب غذای شیخ خضر عدنان یکی از اعضای ارشد جنبش جهاد اسلامی فلسطین وارد نوزدهمین روز خود شد. شیخ عدنان در اعتراض به بازداشت موقتش برای سومین بار در زندان هداریم دست به اعتصاب غذا زده است. در همین راستا عیسی قراقع رئیس هیأت امور اسرای فلسطینی درباره وضعیت سلامتی شیخ عدنان هشدار داد و خواستار مشخص کردن حدی برای بازداشت موقت شد.

دولت توافق ملی: منتظر موافقت تل‌آویو برای آغاز بازسازی کلی غزه هستیم

وبگاه خبری الرساله- مفید الحساینه وزیر امور زیرساخت و مسکن دولت توافق ملی فلسطین اعلام کرد که این دولت منتظر موافقت رژیم صهیونیستی برای آغاز عملیات بازسازی خانه‌هایی است که به صورت کلی در نوار غزه تخریب شده اند.

اسرائیل نگران قطعنامه نهایی کنفرانس بازنگری ان‌پی‌تی است

روزنامه صهیونیستی هاآرتص- رژیم صهیونیستی نگران است که قطعنامه نهایی کنفرانس سازمان ملل درباره منع اشاعه سلاح‌ها هسته‌ای، تل‌آویو را برای اذعان به داشتن زرادخانه‌های هسته‌ای تحت فشار قرار دهد. کنفرانس بازنگری سلاح‌های پیمان ان‌پی‌تی ماه گذشته در شهر نیویورک آمریکا آغاز شد و قرار است روز جمعه به پایان برسد. یک مقام اسرائیلی گفت: اسرائیل نگران است که آمریکا ممکن است در نشست فعلی نیویورک از تصویب قطعنامه‌ای درباره خاورمیانه که برنامه هسته‌ای مخفیانه این رژیم را به خطر می‌اندازد، جلوگیری نکند.

اکثر اسرائیلی‌ها خواستار راه‌حل ایجاد دو دولت هستند

پایگاه خبری عاروتص شوع- شیمون پرز رئیس سابق رژیم‌صهیونیستی می‌گوید اکثر اسرائیلی‌ها خواستار راه‌حل ایجاد دو دولت هستند. وی در حاشیه مجمع جهانی اقتصاد از همه طرف‌ها خواست از احیای مذاکرات سازش حمایت کنند.

اوباما: برای امن‌تر کردن اسرائیل است که با ایرانی‌ها مذاکره می‌کنیم/ داعش مسئولیت حمله به شیعیان عربستان را به عهده گرفت/ دختری که داعش زنده‌زنده آتش زد/مصر:

سیسی در حال تبدیل شدن به یک دیکتاتور است

پایگاه آمریکایی فارین‌پالیسی- احکام ظالمانه اعدام در و واکنش توام با سکوت غرب نشان می‌دهد عبدالفتاح السیسی توانسته ائتلاف حاکم را تقویت کند؛‌ ائتلافی که می‌تواند او را از مرحله انتقالی به مرحله بلندمدت تحکیم قدرت سوق دهد. دستور کار کنونی قدرت در مصر حول سه موضوع می‌چرخد: سرکوبی مخالفان و آنچه ترور خوانده می‌شود، حفظ و ادامه دریافت پول نقد از پادشاهی‌های سنی خلیج فارس و همچنین انجام اصلاحات اقتصادی متوسط. تحکیم قدرت، السیسی موجب بی توجهی به خواسته‌های دموکراتیک مردم و تبدیل او به دیکتاتوری شبیه به حسنی مبارک شده است.

اوباما: برای امن‌تر کردن اسرائیل است که با ایرانی‌ها مذاکره می‌کنیم/ داعش مسئولیت حمله به شیعیان عربستان را به عهده گرفت/ دختری که داعش زنده‌زنده آتش زد/لبنان:

سیدحسن نصرالله: احتمال اعلام بسیج عمومی علیه تکفیری‌ها وجود دارد

الاخبار- سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان در دیدار با شماری از مجروحان مقاومت با بیان اینکه دیگر دوران اختلافات عربستان، قطر و ترکیه در خصوص سوریه تمام شده و همه علیه مقاومت متحد شده‌اند، گفت: شرایط لبنان به خطرناکی شرایط سال 1982 است و احتمال اعلام بسیج عمومی وجود دارد. مشروح سخنان نصرالله را می‌توانید از این‌جا بخوانید.

احتمال آزادی گروگان‌های لبنانی تا هفته آینده

روزنامه المسقبل- پس از گذشت نزدیک به 10 ماه از ورود شماری از افراد مسلح جبهه النصره و داعش به خاک لبنان و به گروگان گرفتن نزدیک به 20 نظامی و نیروی امنیتی، به نظر می‌رسد که پیگیری‌های طرف لبنانی به مرحله ثمردهی نزدیک شده است. منابع قضایی لبنان از احتمال مبادله شماری از زندانیان وابسته به گروهک تروریستی جبهه النصره با گروگان‌های لبنانی در آینده نزدیک خبر داد و مدعی شد که نهادهای مربوطه در حال تکمیل پرونده برخی زندانیان (بازداشتگاه رومیه) برای مبادله هستند.

اوباما: برای امن‌تر کردن اسرائیل است که با ایرانی‌ها مذاکره می‌کنیم/ داعش مسئولیت حمله به شیعیان عربستان را به عهده گرفت/ دختری که داعش زنده‌زنده آتش زد/فرانسه:

۷۷ درصد فرانسویان با نامزدی اولاند در انتخابات ریاست جمهوری آینده مخالفند

نشریه فرانسوی لوپاریزین- نتایج تازه‌ترین نظرسنجی در فرانسه نشان می‌دهد که حدود چهار پنجم فرانسویان با نامزدی مجدد فرانسوآ اولاند رئیس‌جمهور کشورشان در انتخابات ریاست جمهوری آینده فرانسه در سال 2017 مخالفند.

سارکوزی در اندیشه بازگشت به قدرت

هفته‌نامه آلمانی اشپیگل- نیکلا سازکوزی رئیس‌جمهور پیشین فرانسه قصد دارد تا بار دیگر به عرصه سیاست باز گردد و با شرکت در انتخابات به عنوان رئیس جمهور انتخاب شود. وی در این مورد می‌گوید: من هر کاری که باید انجام دهم، انجام خواهم داد. سارکوزی از بازگشت خود به سیاست به عنوان نوعی اجبار و وظیفه یاد می‌کند و می‌گوید که حزب وی به دلیل اختلافات درونی دچار شکاف شده است افزایش قدرت راست‌گرایان ملی و دولت سوسیالیست فرانسه از دیگر دلایل وی هستند.

اوباما: برای امن‌تر کردن اسرائیل است که با ایرانی‌ها مذاکره می‌کنیم/ داعش مسئولیت حمله به شیعیان عربستان را به عهده گرفت/ دختری که داعش زنده‌زنده آتش زد/سازمان ملل:

بان‌کی‌مون حمله تروریستی در قطیف را محکوم کرد

سازمان ملل- دبیرکل سازمان ملل با صدور بیانیه‌ای حمله تروریستی در قطیف را که منجر به کشته شدن 20 نفر و زخمی شدن 100 تن دیگر شد، محکوم کرد.

داعش دختر ۲۰ ساله را به دلیل امتناع از تن دادن به خواسته شیطانی آن‌ها زنده‌ زنده آتش زد

روزنامه واشنگتن‌پست- در ادامه اقدامات غیرانسانی داعش، زینب بنگورا نماینده ویژه سازمان ملل در امور خشونت جنسی در منازعات و درگیری‌ها خبر داد که اعضای این گروه تروریستی دختری را به خاطر اینکه درخواست شیطانی آنها را رد کرده بود،‌ به آتش کشیده‌اند.

اوباما: برای امن‌تر کردن اسرائیل است که با ایرانی‌ها مذاکره می‌کنیم/ داعش مسئولیت حمله به شیعیان عربستان را به عهده گرفت/ دختری که داعش زنده‌زنده آتش زد/روسیه:

روسیه و جمهوری آذربایجان در دریای خزر رزمایش نظامی برگزار می‌کنند

اسپوتنیک- فرمادهی بخش جنوبی ارتش روسیه از برگزاری رزمایش نظامی مشترک با آذربایجان در دریای خزر با حضور بیش از 10 کشتی جنگی خبر داد.

اوباما: برای امن‌تر کردن اسرائیل است که با ایرانی‌ها مذاکره می‌کنیم/ داعش مسئولیت حمله به شیعیان عربستان را به عهده گرفت/ دختری که داعش زنده‌زنده آتش زد/انگلیس:

کامرون: مردم انگلیس درباره وضع کنونی و مقررات اتحادیه اروپا نگرانی دارند

اسکای‌نیوز- نخست‌وزیر انگلیس بر لزوم تغییر و انجام اصلاحاتی در مقررات و قوانین اتحادیه اروپا تاکید کرد. دیوید کامرون در پایان نشست رهبران اتحادیه اروپا در پایتخت لتونی تاکید کرد که مردم انگلیس درباره مقررات و قوانین اتحادیه نگرانی دارند.

اوباما: برای امن‌تر کردن اسرائیل است که با ایرانی‌ها مذاکره می‌کنیم/ داعش مسئولیت حمله به شیعیان عربستان را به عهده گرفت/ دختری که داعش زنده‌زنده آتش زد/پاکستان:

داعش مدعی خرید و تولید سلاح هسته‌ای با کمک پاکستان شد

روزنامه پاکستان- ادعای عجیب داعش مبنی بر دریافت سلاح هسته‌ای از پاکستان، رسانه‌های این کشور را حیرت زده کرده است. داعش به تازگی مدعی شده طی یک سال آینده می‌تواند از طریق مافیا که با مقامات فاسد در پاکستان ارتباط دارند، سلاح هسته‌ای از این کشور خریداری نماید. داعش همچنین ادعا کرده که حتی اگر موفق به دریافت سلاح هسته‌ای نشوند، می‌توانند با خرید چند هزار تن مواد منفجره و اورانیوم عملیات‌های خود را گسترش دهند.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • ۰۰:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۳
    0 0
    امریکا هم همچین میلی به توافق نداره فقط جلو اعراب جوری جلوه میده تا اونها را تحریک کنه مثل عربستان که از حول حلیم افتاد تو دیگ یمن!
  • مهدی از قم ۰۰:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۳
    0 0
    وقتی در سال 92 دولت تدبیر و امید تازه سر کار امده بود در یک برنامه رادیویی اقای زیباکلام فرمودند دنیا(منظور همون امریکا)اکنون شاهد برخوردی با ادبانه در مورد هسته ای از ایران است و به ان پاسخ مثبت خواهد داد.الان باید این دبه ها را به اقای صادق زیباکلام تحویل بدهیم به جای پاسخ مثبت
  • مرگ بر انگلیس و روسیه و امریکا و عربستان ۰۰:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۳
    0 0
    ما حتی اگر هم زیر سخت ترین فشار تاریخ بشریت هم باشیم در برابر زورگویان کم نمیاریم حالا اون زورگو هر خری میخواد باشه انقدر مقاومت میکنیم تا شکستش بدیم تاریخمون اینو خووووووووب نشون داده
  • سروش ۰۱:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۳
    0 0
    وقتی ما اسراعیل را در هفت دقیقه نابود کردیم اونوقت امریکا میفهمد با شیر مذاکره کرده واقعا کور عصای کورشده گنبد سفالی امتحانش رادپس داده وتنها برای دلخوشی ال جهود است بان کی مون موش کور راهی جز محکوم کردن نداره؟
  • سپیده دانافر ۰۱:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۳
    0 0
    اوباما خودت و منافقین داخلی را به مستراح تاریخ میفرستیم
  • سروش ۰۳:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۳
    0 0
    مطمعنم کسانی که منفی داده اند عوامل ال سعود و اسراعیل در ایرانند
  • ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۳
    0 0
    من نمیدونم که تا کی باید به خاطر یک سری مذاکرات الکی که همه میدونند به نتیجه نمیرسه و اگه هم برسه یه کلاه سر ایران میره که تا نوک انگشتان پای مارو میپوشونه و عزت و کرامت ایرانی را نابود میکنه، باید صدامون در رابطه با یمن و هیچ کجای دیگر دنیا در نیاد که یه وقتی اوبامای کثیف و خائن بدش نیاد ظریف جون بسه دیگه بگو اشتباه کردم و برگرد مردم که نمیخورنت هر پسری ممکنه اشتباه بکنه مهم اینه که بپذیری
  • ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۳
    0 0
    چرا منفی دادین؟؟؟؟؟؟ هرچندم شعاری باشه اما باید باشه.... مرگ بر آمریکا... مرگ بر اسرائیل... مرگ بر آل سعود خون خوار
  • ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۳
    0 0
    آمریکا فکر نکن این آتش دامنت را نخاهد گرفت خواهیم دید که می گیرد
  • ناشناس ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۳
    0 0
    با این تفاسیر مذاکره کنندگان دارند به اسرائیل کمک میکنند.
  • سيد هادي ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۳
    0 0
    با تمام مخالفت هاي رهبري با گفتگو با شيطان بزرگ اما.... براي رفع تحريم ها اجازه گفتگو با امريكا را گرفت كه بعد از 2 سال هنوز هيچ موفقيتي نداشتند و هر روز عقب نشيني كرده و هر روز تهديد و تحقير ميشويم و ديگر اين وهابیهاي مارمولك ما رو تهديد ميكنند اين يعني ذلت
  • ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۳
    0 0
    سران کفر نباید احساس امنیت کنند برنامه ریزی کنید برای نا امن کردن ایالات متحده شیطان

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس