سرویس اطلاعاتی روسیه از طرح آمریکا و عربستان برای بمباران اماکن مذهبی مکه خبر داد؛ آمریکا و عربستان قصد دارند مکه به ویژه کعبه و مناطق مجاور آن را بمباران و یمن را به انجام این حملات متهم کنند.

گروه بین‌الملل مشرق- گزارش پیش رو خلاصه مهم‌ترین اخبار بین‌الملل طی 24 ساعت است که از عصر روز گذشته تا عصر روزی که تاریخ آن در زیر می‌آید، انتخاب و خلاصه آن آماده شده است. همچنین برای استفاده راحت‌تر مخاطبین محترم، اخبار بر اساس کشور تفکیک گردیده است.

خلاصه اخبار بین‌الملل روز جمعه 94/3/8 به شرح زیر است:

نقشه عربستان برای بمباران کعبه چیست/ ایران لیست بازرسی آژانس را رد کرد/ایران:

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا: توافق هسته‌ای باید به آزادی زندانیان آمریکایی مشروط شود

یو‌اس‌ای‌تودی- جان بینر، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا روز پنجشنبه بار دیگر از دولت باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا خواست توافق هسته‌ای با ایران را به آزادی سه شهروند آمریکایی محکوم شده در دادگاه‌های ایران مشروط بکند. سعید عابدینی، امیر میرزایی حکمتی و جیسون رضائیان اتباع آمریکایی زندانی در ایران هستند که قانونگذاران آمریکایی قبلاً هم درخواست ایجاد پیوند بین آزادی آنها با توافق هسته‌ای را مطرح کرده‌اند.

آمادگی بنادر جیبوتی برای جذب و انتقال کمک‌های بیشتر برای یمن

خبرگزاری فارس- حسین امیرعبداللهیان معاون وزیر خارجه ایران آمادگی کشورمان برای ارسال محموله های بیشتر جهت تأمین نیازهای ضروری مردم آسیب دیده یمن را مورد تأکید قرار داد. وزیر امور خارجه و همکاریهای بین المللی جیبوتی نیز اعلام کرد: بنادر جیبوتی آمادگی جذب و انتقال کمکهای بیشتر برای یمن را دارد.

وزیر انرژی آمریکا هم به مذاکرات کری-ظریف ملحق می‌شود

خبرگزاری رویترز- ارنست مونیز وزیر انرژی آمریکا نیز به دیدار دوجانبه وزرای خارجه ایران و آمریکا در ژنو میپیوندد. سخنگوی وزارت خارجه آمریکا 2 روز پیش اعلام کرد که جان کری و محمد جواد ظریف روز شنبه در ژنو دیداری دوجانبه خواهند داشت و در مسیر تلاش‌ها برای رسیدن به توافق هسته‌ای تا 30 ژوئن، با یکدیگر رایزنی می‌کنند.

واردات کشورهای آسیایی از نفت خام ایران به بالاترین حد در 4 ماه رسید

خبرگزاری رویترز- میزان واردات نفت خام از ایران توسط کشورهای آسیایی در ماه آوریل با افزایش 12 درصدی، به بالاترین حد در چهار ماه گذشته رسید. خریداران آسیایی نفت خام ایران در ماه آوریل روزانه به طور متوسط 1.17 میلیون بشکه نفت از ایران وارد کرده‌اند.

عراقچی: لیست افراد و مراکز مشخص شده از سوی آژانس رد شد

خبرگزاری صدا و سیما- سید عباس عراقچی معاون وزیر خارجه کشورمان درباره نتایج نشست سه روزه وین گفت: روی اصل همزمانی توافق وجود دارد و ماهیت اقدامات طوری است که همزمان شدن آنها مشکلاتی دارد که باید به یک ترتیباتی برسیم که خواسته دو طرف رعایت شود. این از مواردی است که هنوز روی آن کار می کنیم. عراقچی در پاسخ به این پرسش که آیا درباره عدم مجوز بازرسی از افراد و تاسیسات به طرف غربی واکنشی نشان داده‌اید، گفت: یک راه حل که طرف مقابل ما مطرح کرد این بود که لیستی از افراد و مراکز مشخص شود و آژانس بتواند به آنها دسترسی مدیریت شده داشته باشد، دسترسی که اجازه کسب اطلاعاتی از محیط پیرامونی به بازرس داده نمی‌شود و در یک محدوده کاملاً مشخصی، وظیفه‌اش را انجام می‌دهد، این ایده مطرح شده بود. این پیشنهاد در تهران مورد موافقت واقع نشد.

آژانس، در گزارش خود عدم پیشرفت در موضوع ابعاد احتمالی را اعلام می‌کند

خبرگزاری رویترز- آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گزارش خود بار دیگر مدعی می‌شود که پیشرفتی در مسئله بررسی ابعاد احتمالی نظامی، صورت نگرفته است. یوکیا آمانو مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هر سه ماه گزارشی را در خصوص وضعیت برنامه هسته‌ای ایران منتشر می‌کند.

فرود هواپیمای کمک‌های ایران به یمن در جیبوتی

خبرگزاری فارس- هواپیمای حامل کمک‌های انسان دوستانه جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران به یمن با موفقیت در فرودگاه بین‌المللی جیبوتی به زمین نشست. هواپیمای ایلوشن 76 جمهوری اسلامی ایران پس از طی مسیر چهار ساعته با وجود کارشکنی‌های معمول عربستان با موفقیت و سلامت کامل در فرودگاه جیبوتی فرود آمد.

عراقچی و روانچی به ژنو رفتند

خبرگزاری فارس- سید عباس عراقچی و مجید تخت روانچی معاونان وزیر امور خارجه کشورمان که به منظور ادامه نگارش پیش نویس برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) از روز چهارشنبه در وین به سر می‌بردند، جمعه وین را به مقصد ژنو ترک کردند تا به ظریف ملحق شوند. ظریف و کری وزرای خارجه ایران و آمریکا قرار است شنبه در ژنو دیدار و گفت‌وگو کنند.

تهران مجوز دسترسی به اماکن و افراد مربوطه را صادر کند

خبرگزاری فارس- گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تازه‌ترین گزارش خود در مورد برنامه هسته‌ای ایران را منتشر کرد. یوکیا آمانو مدیر کل آژانس در این گزارش بار دیگر اعلام کرده است که تهران باید دسترسی‌های لازم و اطلاعات مربوط به سایت نظامی پارچین را در اختیار این نهاد قرار دهد. متن کامل گزارش را می‌توانید از این‌جا بخوانید.

ظریف راهی ژنو شد

خبرگزاری فارس- وزیر خارجه ایران که به همراه هیأتی سیاسی و اقتصادی به آتن سفر کرده بود، آتن را به مقصد ژنو ترک کرد. شنبه قرار است وزرای خارجه ایران و آمریکا درباره پرونده مذاکرات هسته ای در ژنو دیدار و گفت‌وگو کنند.

برگزاری نشست کارشناسی درباره پیش نویس برجام به ریاست بعیدی نژاد

خبرگزاری فارس- در ادامه رایزنی‌های چند روز اخیر در وین در راستای ادامه نگارش پیش نویس برنامه جامع اقدام مشترک (برجام)، نشست کارشناسی به ریاست حمید بعیدی نژاد مدیرکل امور سیاسی و بین‌المللی وزارت امور خارجه به مدت سه ساعت و نیم برگزار شد.

سفر ظریف به مسکو به منظور حضور در اجلاس شانگهای

خبرگزاری فارس- مهدی سنایی سفیر ایران در روسیه از سفر وزیر خارجه کشورمان به مسکو خبر داده و اعلام کرد: محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه چهاردهم خرداد برای حضور در اجلاس امنیت و ثبات در کشورهای عضو شانگهای به مسکو می‌آید. در این اجلاس وزرای خارجه کشورهای عضو، ناظر و مهمان سازمان شانگهای شرکت خواهند کرد.

نقشه عربستان برای بمباران کعبه چیست/ ایران لیست بازرسی آژانس را رد کرد/یمن:

عملیات ارتش عربستان برای بازپس‌گیری پایگاه نظامی محروق در نجران

پایگاه خبری الحیاد- وزارت دفاع یمن که با جنبش انصار الله همکاری می‌کند اعلام کرد که چند خودروی زرهی عربستان را در منطقه نجران نابود کرده است. عربستان عملیاتی برای بازپس گیری برخی مناطق نظامی از جمله پایگاه نظامیمحروق در منطقه نجران که در کنترل قبایل یمنی قرار گرفته بود آغاز کرده است.

کشته شدن ۲ سرباز دیگر سعودی در حمله ارتش یمن

خبرگزاری فارس- ارتش یمن و کمیته‌های مردمی وابسته به جنبش انصارالله با کمک قبایل یمن، پنجشنبه پادگان شحبه عربستان در منطقه مرزی نجران را بمباران کردند. دو سرباز عربستانی دیگر در حمله موشکی و خمپاره‌ای به پایگاه نظامی شحبه در نجران کشته و چندین نفر دیگر زخمی و خودروهای نظامی و تانک‌های آنها نیز منهدم شدند.

توطئه عربستان و آمریکا برای بمباران اماکن مقدس مکه و نسبت دادن آن به انصارالله

وبگاه خبری الخبر برس- سرویس اطلاعاتی روسیه از طرح آمریکا و عربستان برای بمباران اماکن مذهبی مکه خبر داد. آمریکا و عربستان قصد دارند مکه به ویژه کعبه و مناطق مجاور آن را بمباران و یمن را به انجام این حملات متهم کنند.

پیشنهاد چندین میلیون دلاری عربستان به علی عبد‌الله صالح برای ائتلاف با ریاض

شبکه خبری المیادین- علی عبد الله صالح رئیس جمهور پیشین یمن، از نقش عربستان در بحران موجود در این کشور پرده برداشت. وی تأکید کرد که عربستان به او پیشنهاد داده است که در ازای دریافت چندین میلیون دلار با ریاض و گروه اخوان المسلمین ائتلاف کند. وی همچنین درباره اختلافاتش با عبد الملک الحوثی رهبر جنبش انصار الله نیز تأکید کرد که اختلافاتشان عقیدتی نیست و فقط اداری است.

نقشه عربستان برای بمباران کعبه چیست/ ایران لیست بازرسی آژانس را رد کرد/سوریه:

شهر اریحا در ریف ادلب سقوط کرد

خبرگزاری فارس- پس از درگیری‌های شدید و بسیار سخت نیروهای ارتش سوریه با گروه‌های تروریستی تکفیری از جمله جبهه النصره و جیش الفتح در شهر اریحا واقع در ریف ادلب، این نیروها از این شهر عقب نشینی کردند. نیروهای ارتش سوریه تلاش بسیاری داشتند، پیش از عقب نشینی تا جای ممکن اهالی، را از شهر خارج کنند.

اهالی حمص برای مبارزه با داعش در کنار ارتش سوریه اعلام آمادگی کردند

خبرگزاری فارس- تقریبا یک سال پیش بود که اهالی حمص شاهد خروج گروه‌های مسلح از شهرشان بودند تا نفسی راحت و بدور از درگیری‌های نظامی بکشند، اما امروز با سقوط تدمر آنها خطر گروه‌های تروریستی از جمله داعش را بیش از هر زمان دیگری احساس می‌‌کنند.

هم اکنون داعش تنها 160 کیلومتر با آنها فاصله دارد و این موضوع موجب شده تا جوانان و مردان حمص از هر قشر و طبقه‌ای روی به نقاط نظامی ارتش سوریه بیاورند و آمادگی خود برای کمک به ارتش سوریه را اعلام کنند.

نقشه عربستان برای بمباران کعبه چیست/ ایران لیست بازرسی آژانس را رد کرد/عراق:

پارلمان عراق استاندار نینوا را برکنار کرد

وبگاه خبری السومریه- سرانجام پارلمان عراق در ادامه بررسی علل سقوط استان نینوا در شمال عراق به مرکزیت موصل به دست گروه تکفیری داعش، استاندار نینوا را از سمت خود برکنار کرد. هفته گذشته حیدر المولی نماینده ائتلاف ملی عراق در پارلمان این کشور اعلام کرد که حیدر العبادی نخست وزیر این کشور از پارلمان خواسته اثیل النجیفی استاندار نینوا را برکنار کند.

تاسیسات الثرثار در شمال رمادی و ۹۰ نظامی محاصره‌شده آزاد شدند

السومریه- هادی العامری رئیس سازمان بدر عراق از موفقیت جدید نیروهای این سازمان و بسیج مردمی عراق (الحشد الشعبی) خبر داد. العامری گفت: رزمندگان الحشد الشعبی و نیروهای امنیتی عراق محاصره تاسیسات الثرثار در شمال رمادی را شکستند و 90 سرباز را آزاد کردند.

پنتاگون: الرمادی کماکان تحت کنترل داعش قرار دارد

خبرگزاری فارس- سرهنگ استیو وارن، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا روز پنجشنبه گفت شهر الرمادی، مرکز استان الانبار عراق کماکان تحت تصرف نیروهای گروه تروریستی داعش قرار دارد. تروریست‌های تکفیری داعش روز دوشنبه (28 اردیبهشت/18 مه) اعلام کردند الرمادی و مقر تیپ 8 ارتش عراق و همچنین تانک‌ها و موشک‌اندازها را در این شهر در اختیار گرفتند.

نقشه عربستان برای بمباران کعبه چیست/ ایران لیست بازرسی آژانس را رد کرد/عربستان:

انفجار نزدیک مسجد شیعیان در دمام عربستان؛ ۴ شهید و ۱۰ زخمی تاکنون

شبکه خبری المیادین- در نزدیکی مسجد امام حسین در دمام عربستان یک انفجار صورت گرفت. این انفجار تروریستی در نزدیکی پارکینگ خودروهای نمازگزاران در منطقه العنود دمام رخ داده است و بر اساس آمارهای اولیه، تا کنون 4 نفر شهید و 10 نفر دیگر زخمی شده‌اند. برخی از منابع خبری نیز اعلام کردند که شخص انتحاری در پوشش زنانه دست به این جنایت تروریستی زده است. بنا به گزارش خبرگزاری فرانسه، گروهک تروریستی داعش، مسئولیت این انفجار را بر عهده گرفته است.

نقشه عربستان برای بمباران کعبه چیست/ ایران لیست بازرسی آژانس را رد کرد/لیبی:

یک پایگاه هوایی در سرت لیبی به دست داعش افتاد

شبکه خبری العربیه- گروهک تروریستی داعش پنجشنبه یک پایگاه هوایی در لیبی را به تصرف خود در آورد. عناصر داعش توانستند کنترل پایگاه هوایی القرضابیة واقع در سرت لیبی را به دست گیرند.

نقشه عربستان برای بمباران کعبه چیست/ ایران لیست بازرسی آژانس را رد کرد/سازمان ملل:

سازمان ملل: ارتش اسرائیل در لیست سیاه قرار می‌گیرد

روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت- لیلی زورقی نماینده سازمان ملل ویژه امور کودکان در مناطق درگیری اعلام کرد ارتش رژیم صهیونیستی باید در کنار گروهک داعش در لیست سیاه قرار گیرد. زورقی افزود: ارتش اسرائیل به دلیل ارتکاب جنایت‌های خود علیه کودکان در جنگ اخیر غزه (تابستان 2014) باید در کنار گروه‌هایی مانند القاعده، بوکوحرام و طالبان در لیست سیاه قرار گیرد.

سازمان ملل ارتش اسرائیل را در لیست ناقضان حقوق کودکان قرار نمی‌دهد

خبرگزاری رویترز- منابع دیپلماتیک می‌گویند با وجود تلاش‌های صورت‌گرفته برای وارد کردن نام ارتش رژیم‌صهیونیستی به لیست ناقضان حقوق کودکان در جریان درگیری‌های نظامی، اما بان کی مون دبیر کل سازمان ملل احتمالا امسال هم از این کار خودداری خواهد کرد. هرچند اسرائیل فشار بر سازمان ملل را رد می‌کند، اما چندین کانال دیپلماتیک می‌گویند تل‌آویو به شدت این نهاد بین‌المللی را تحت فشار قرار داده تا اطمینان یابد که نام ارتش اسرائیل وارد این لیست سالانه نمی‌شود.

سازمان ملل: داعش ۳۰ هزار تبعه خارجی دارد

العالم- در نخستین گزارش سازمان ملل در خصوص تروریستهای خارجی داعش آمده است حدود ۳۰ هزار تبعه خارجی در صفوف گروه تروریستی داعش در حال جنگ هستند. شمار تروریست‌های خارجی داعش طی 9 ماه اخیر حدود 70 درصد افزایش یافته است. همچنین اعضای این گروه تروریستی از 100 کشور مختلف آمده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 17
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • ناشناس سلام ۰۰:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۹
    0 0
    از این ملعونا هر کار بر میاد که به تاسی از پدران صهیونیستشون برای رسیدن به اهدافشون خودزنی کنن.
  • مجيد ۰۱:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۹
    0 0
    آخه مگه مجبوري دروغ بگييد. آقا دقت کن . در خبر سقوط اريحا هيچ کدام از ارتشي ها مقاومت نکردند. حودتون تو اخبار تحولات سوريه نوشتيد. حالا اينجا گفتيد که کلي مقاومت کردن. آمار بازديدتون مي ياد پايينا. از ما گفتن از شما....
  • صاعقه ۰۱:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۹
    0 0
    این سرویس اطلاعاتی روسیه هم حرفایی میزنه که آدم شاخ درمیاره.آخه یمن اگه جنگنده داشت بااونا جلو اف15سعودی رو میگرفت چه برسه به اینکه بره کعبه رو بمبارون کمه.اگرم با موشک بخوا بزنه ریاض رو میزنه نه مکه رو.باید به کل دنیا ثابت بشه که سعودی ها خاءن الحرمینن و حرمین شریفین خط قرمز یمنن.
  • ۰۱:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۹
    0 0
    سپاه ابرهه نابود خواهد شد انشاالله...
  • ۰۲:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۹
    0 0
    اینا میگم مشرق بدونی... آوردن آقای احمدی روشن شاید برای سخنرانی کار درستی نباشه.. ایشون پدر شهیدن درست... شهیدشونم ویژه درست... اما سخنران خوبی نیستنا... خرابشون نکنن؟!!
  • ۰۲:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۹
    0 0
    صهیونیستها از نزدیک شدن اسلام ناب به مسیحیت میترسن.
  • ۰۲:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۹
    0 0
    أَلَمْ تَرَ کَیْفَ فَعَلَ رَبُّکَ بِأَصْحَابِ الْفِیلِ
  • ۰۳:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۹
    0 0
    چرت نویس
  • ۰۷:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۹
    0 0
    پاورچین مگه یک مکان نظامی نیست؟!
  • ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۹
    0 0
    بسی جای تاسف هست که هرحرفی که این روس های کمونیست ومنفعت طلب را چاپ می کنید.یک موقعی خوداین روس ها حرف ازحمله به مقدسات اسلام درعربستان می زدند. دراین مسئله اس300 هرروزدارندیک دروغی می گویند یک روز می گویندتحویل می دهیم یک روز هم ازلغو قراردادمی گویند.زیادبه حرف های پوتین اعتمادنکنید.بخاطرمنافع خودش به همه چیزپشت پا می زنه.
  • نوروزی ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۹
    0 0
    اولاً این حرف یک حرف پوچ و مزخرفی است ثانیاً اگر هم درست باشد همان کاری را خدای کعبه خواهد کرد که با سپاهیان ابرهه کرد وتا آخرین نفرشان را کشت آن هم به بدترین شکل ممکن 0 مرگ برآل سعـــود نجس وکثیف . مرگ بر سازشکار مرگ بر پادشاهان سعودی از کوچک تا بزرگ آنان 0
  • مجتبی ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۹
    0 0
    پارچین... پاورچین اسمه سریاله!!!
  • سعید نوروزی ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۹
    0 0
    امروز کشور عربستان به بن بست رسیده است ، یعنی خط پایان عمر حکومت خود 0 هر حکومت طاغی ویاغی به فضل خدا سقوط خواهد کرد زیرا این وعده الهی است . آیا ابرهه موفق شد تا خانه ی خدا را خراب کند؟ آیا فرعون موفق شد تا خدارا ازبین ببرد؟ آیا نمرود موفق شد تا خدارا بکشد ؟ اگر تمام قدرتهای دنیا جمع شوند تا در مقابل خدای یکتا قد علم کنند هرگز نتوانند وهمگی نابود خواهند شد 0
  • ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۹
    0 0
    پاورچين؟!!! منظورت پارچينه؟
  • ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۹
    0 0
    اونجا بودی ؟ اما من اونجا بودم وقتی بین مشهدی ها حرف می زد. من به احترامش ایستادم و بی اختیار سیل اشکم جاری بود ، مردی که صداش می لرزید و اظهار دل شکستگی می کرد. نمی شد که عمق دردش رودرک نکنی. خانواده های شهید سروران ما هستن.
  • ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۹
    0 0
    به یقین ان هم با زیر نظر ما
  • ناشناس ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۹
    0 0
    پس چرا همین خدا زمانی که لشکر یزید به کعبه حمله کرد اونا رو نابود نکرد؟؟؟؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس