حامد صاحب الکربلائی مسئول سازمان بدر در کربلای معلی، یکشنبه اعلام کرد که بیش از هزار نیروی این سازمان به منظور تامین امنیت کربلا در ایام 15 شعبان، در این شهر مستقر خواهند شد.

گروه بین‌الملل مشرق- گزارش پیش رو خلاصه مهم‌ترین اخبار بین‌الملل طی 24 ساعت است که از عصر روز گذشته تا عصر روزی که تاریخ آن در زیر می‌آید، انتخاب و خلاصه آن آماده شده است. همچنین برای استفاده راحت‌تر مخاطبین محترم، اخبار بر اساس کشور تفکیک گردیده است.

خلاصه اخبار بین‌الملل روز دوشنبه 94/3/4 به شرح زیر است:

بازدید مدیریت شده از مراکز نظامی ایران؛ آری یا نه/ برنامه موساد برای انفجار مسجد اهل تسنن در ایران/ استقرار هزار نیروی سازمان بدر در کربلاایران:

نشست گردشگری ایران و ترکیه در استانبول

خبرگزاری فارس- علیرضا بیکدلی سفیر کشورمان در ترکیه با اشاره به برگزاری نشست گردشگری ایران و ترکیه در استانبول گفت: این نشست روز جمعه 8 خرداد ماه در هتل جیلان اینترکانتیننتال استانبول و با حضور رئیس شورای روابط تجاری ایران و ترکیه، رئیس تورساب، مسئولان استان آذربایجان شرقی و بازرگانان ایرانی و ترکیه برگزار خواهد شد.

تکذیب نقل قول عراقچی در خصوص بازدید مدیریت شده از مراکز نظامی ایران

خبرگزاری فارس- سید عباس عراقچی معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه ایران پس از انتشار اخباری به نقل از خود در خصوص موافقت ایران با بازدید مدیریت شده از مراکز نظامی کشور، این خبر و همچنین موافقت تیم مذاکره‌کننده با مصاحبه خارجی‌ها با دانشمندان هسته‌ای ایران را تکذیب کرد.

معاون ظریف راهی مسکو شد

خبرگزاری فارس- حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه کشورمان به منظور رایزنی با مقامات روسیه درباره اوضاع منطقه راهی مسکو شد. وی قرار است صبح دوشنبه در دیدار با میخاییل باگدانف معاون وزیر خارجه و نماینده پوتین در امور خاورمیانه درباره اوضاع منطقه به رایزنی بپردازد.

موساد برای انفجار مسجد اهل تسنن در ایران برنامه‌ریزی‌ می‌کند

پایگاه خبری الوعی نیوز- سرویس اطلاعاتی اسرائیل برای اجرای عملیات تروریستی در یکی از مساجد اهل تسنن در ایران همانند حادثه تروریستی انفجار مسجد امام علی(ع) در قطیف واقع در شرق عربستان برنامه‌ریزی کرده است. موساد در این سناریو، هدف تحریک اهل تسنن علیه شیعیان و دولت ایران را دنبال می کند.

پروتکل الحاقی زمانی قابل اجرا است که مجلس آن را تصویب کند

شبکه العالم- علاء‌الدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در خصوص نشست اخیر مجلس با حضور محمد جواد ظریف و سید عباس عراقچی گفت: در جلسه اخیر عراقچی پروتکل الحاقی را تشریح کرد ، نه اینکه جمهوری اسلامی ایران پذیرفته است؛ زیرا مطلع هستید کهپروتکل الحاقی زمانی قابل اجرا است که مجلس شورای اسلامی آن را تصویب کند.

وین فردا میزبان پنجمین دور رایزنی‌های هسته‌ای برای ادامه نگارش پیش‌نویس برجام

خبرگزاری فارس- دور جدید رایزنی‌های هسته‌ای در راستای ادامه نگارش پیش نویس برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) از سه‌شنبه 5 خرداد ماه به ریاست سید عباس عراقچی و مجید تخت روانچی معاونان وزیر خارجه ایران و هلگا اشمیت معاون فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در هتل پله کوبورگ شهر وین برگزار می‌شود. قرار است این رایزنی‌ها تا روز جمعه ادامه یابد و احتمال دارد سایر هیأت‌های ۱+۵ نیز در این دور از گفت‌وگوها حضور یابند.

بازدید مدیریت شده از مراکز نظامی ایران؛ آری یا نه/ برنامه موساد برای انفجار مسجد اهل تسنن در ایران/ استقرار هزار نیروی سازمان بدر در کربلاسوریه:

۱۴ سناتور آمریکایی خواستار پذیرش پناهندگان سوری شدند

پایگاه اینترنتی ورلد نت دیلی- یک گروه 14 نفری از سناتورهای دموکرات سنا نامه‌ای به باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا نوشتند و از او خواستند که شمار پناهندگان سوری که در شهرها و روستاهای آمریکا پناه می‌گیرند، به طرز چشمگیری افزایش دهد. آمریکا می‌بایست ظرف یکسال و نیم آینده، دستکم 65 هزار پناهنده سوری را بعنوان پناهنده دائمی بپذیرد.

آزادسازی بیش از 100 روستا از سیطره داعش در ریف حسکه

خبرگزاری فارس- ارتش سوریه کمیته‌های مردمی کُردهای این کشور بیش از 100 روستا در ریف حسکه، واقع در شمال شرقی سوریه را از سیطره گروه تروریستی تکفیری داعش آزاد کردند. روستاهای آزاد شده در منطقه تل تمر در استان حسکه و منطقه کوه عبد العزیز در جنوب غربی شهر حسکه واقع شده‌اند.

گفت‌وگوهای صلح سوریه در آستانه آغاز شد

دیاپازان- نشست رایزنی‌های بین نمایندگان گروه‌های مختلف اپوزسیون سوریه در آستانه پایتخت قزاقستان دوشنبه آغاز شد و تا روز چهارشنبه ادامه خواهد کرد.

طرح قاهره برای سوریه؛ بشار اسد در مسند خود باقی خواهد ماند

روزنامه الاخبار- دور جدیدی از مذاکرات برای ایجاد دیدگاه واحد در میان معارضان سوریه در راه است. قاهره این بار در روزهای 8 و 9 ژوئن میزبان این مذاکرات خواهد بود تا تکمله مذاکرات پیشین معارضان باشد. یک منبع دیپلمات مصری گفت: قاهره به هماهنگی با مسکو ادامه می‌دهد تا مکانیزمی به وجود آید که معارضان را خشنود کند و همزمان مستلزم بقای بشار اسد در منصبش باشد به گونه‌ای که معارضان در دولت شریک باشند.

بازدید مدیریت شده از مراکز نظامی ایران؛ آری یا نه/ برنامه موساد برای انفجار مسجد اهل تسنن در ایران/ استقرار هزار نیروی سازمان بدر در کربلاعراق:

استقرار هزار نیروی سازمان بدر در کربلای معلی

پایگاه خبری السومریه نیوز- حامد صاحب الکربلائی مسئول سازمان بدر در کربلای معلی، یکشنبه اعلام کرد که بیش از هزار نیروی این سازمان به منظور تامین امنیت کربلا در ایام 15 شعبان، در این شهر مستقر خواهند شد.

انتقاد اشتون کارتر از ارتش عراق به خاطر سقوط شهر الرمادی

سی‌ان‌ان- ‌وزیر دفاع آمریکا در اظهاراتی درباره تصرف شهر الرمادی توسط داعش،‌ از ارتش عراق به دلیل ناتوانی در مقابل تروریستها انتقاد کرد. وزیر دفاع آمریکا در گفتگویی با شبکه به موضوع سقوط شهر الرمادی عراق پرداخت. وی در این مصاحبه گفت: آنچه ظاهرا اتفاق افتاد آن بود که نیروهای عراقی نشان دادند که هیچ اراده و خواستی برای جنگیدن ندارند.

تلاش عربستان برای ترور مراجع دینی عراقی

پایگاه خبری وعی‌نیوز- بنا به برخی گزارش‌های امنیتی از مقامات عراقی، دستگاه اطلاعاتی عربستان سعی دارد در هماهنگی محمود الصرخی و حمایت مالی و تسلیحاتی از وی برخی مراجع شیعه نجف اشرف را به شهادت برساند. محمود الصرخی، شیخ فتنه‌گر اهل کربلاست که مدتی پیش بر ضد فتوای جهاد آیت‌الله سیستانی دست به شورش و اغتشاش در شهر مقدس کربلا زده بود.

پیشمرگه: در آزادسازی الانبار شرکت نمی‌کنیم

خبرگزاری براثا- جبار یاور دبیر کل نیروهای پیشمرگه عراق اعلام کرد که این نیروها در نبرد آزادسازی استان الانبار از دست داعش شرکت نخواهند کرد. وی اعلام کرد: شهر الرمادی به رغم وجود نیروهای تا دندان مسلح و پرواز جنگنده‌های ائتلاف بین‌المللی ضد داعش و حضور مستشاران نظامی آمریکایی سقوط کرد. یعنی این استان نیازی به حضور نیروها یا تسلیحات بیشتر ندارد.

نیروهای داوطلب در جنوب کرکوک همچنان در حال مقاومتند

خبرگزاری فارس- نیروهای بسیج مردمی عراق در منطقه تازه در جنوب استان کرکوک در شمال عراق، حمله مجدد داعش به خاکریزهای این نیروها در نزدیکی روستای بشیر را خنثی کردند. تکفیری‌های داعش، در ساعت 22 شب دوشنبه به مدت 3 ساعت خاکریزهای نیروهای بسیج مردمی را هدف قرار دادند اما این اقدام آنها خنثی شد و به تکفیری‌ها اجازه پیشروی داده نشد.

بازدید مدیریت شده از مراکز نظامی ایران؛ آری یا نه/ برنامه موساد برای انفجار مسجد اهل تسنن در ایران/ استقرار هزار نیروی سازمان بدر در کربلایمن:

تلاش غربی‌ها برای میانجی‌گری پنهانی میان یمن و عربستان

خبرگزاری فارس- حمد البخیتی عضو ارشد دفتر سیاسی انصارالله با اشاره به اینکه برخی طرف‌های غربی در تلاشند با میانجی‌گری حملات را متوقف کنند، ابراز داشت که ممکن است سناریو میانجی‌گری پنهانی همانند سال 2009 برای متوقف کردن حملات عربستان سعودی عملی شود.

سرنگونی یک جنگنده دیگر عربستان این بار در صعده یمن

المسیره- یک جنگنده عربستانی در منطقه ملیل منطقه کتاف واقع در شمال شرقی استان صعده یمن سرنگون شد. منابع محلی و امنیتی یمن خبر دادند که نیروهای ارتش یمن با پدافند هوایی این جنگنده را هدف قرار دادند. وزارت دفاع یمن نیز در بیانیهای سرنگونی جنگنده عربستان در منطقه کتاف در شمال شرقی صعده را تائید کرده است.

برگزاری مذاکرات صلح یمن در ژنو به تعویق افتاد

خبرگزاری فارس- سازمان ملل یکشنبه شب برگزاری نشست صلح یمن را که قرار است با مشارکت طرف‌های مختلف یمنی برگزار شود، به تعویق انداخت. کارشکنی عربستان سعودی، که دو ماهی است یمن را آماج حملات هوایی قرار داده و عبد ربه منصور هادی رئیس‌جمهور مستعفی یمن، مانعی جدی در مسیر برگزاری این نشست ایجاد کرده است. هنوز تاریخ جدید برگزاری نشست صلح یمن مشخص نشده است.

ریاض در حضرموت یمن ارتش تشکیل می‌دهد

روزنامه لبنانی الاخبار- الاخبار از قصد عربستان برای تشکیل ارتش در حضرموت یمن که به قلب القاعده مشهور شده، خبر داد. عربستان سعودی می‌خواهد پیش از نشستن پشت میز مذاکرات، از هر فرصتی برای گرفتن امتیاز و رسیدن به دستاورد از تجاوزی که رو به ناکامی و شکست است، استفاده کند. تشکیل ارتش جدید، آخرین برگه عربستان است که به فرماندهی سرتیپ المقدشی در استان حضرموت پیگیری می‌شود و از داخل عربستان سعودی هدایت خواهد شد.

بازدید مدیریت شده از مراکز نظامی ایران؛ آری یا نه/ برنامه موساد برای انفجار مسجد اهل تسنن در ایران/ استقرار هزار نیروی سازمان بدر در کربلاآمریکا:

دستگیری دسته‌جمعی معترضین به تبرئه پلیس قاتل در اوهایو

خبرگزاری اسپوتنیک- رأی دادگاه ایالتی اوهایو مبنی بر تبرئه مایک برلو افسر قاتل پلیس این ایالت، مردم شهر کلیوکلند را خشمگین و شهر را به صحنه زد و خورد پلیس و معترضان تبدیل کرد. قربانی این افسر قاتل، یک زوج رنگین پوست بوده‌اند؛ مردم معترض بر سفیدپوست بودن افسر خاطی تأکید دارند و می‌گویند که وی بنا بر رنگ پوست قربانیان به خود جرأت داده که در تعقیب و گریز، ماشین حامل یک زوج را به رگبار ببندد و 49 گلوله به سمت آن شلیک کند.

جاسوسی‌ آمریکا از اهداف اروپایی برخلاف قوانین آلمان نیست

روزنامه آلمانی تسایت- گرهارد شیندلر رئیس‌سرویس اطلاعات آلمان مسئولیت همکاری با آژانس امنیت ملی آمریکا در جاسوسی از شرکت‌ها و سیاستمداران اروپایی را پذیرفته است و در عین حال گفت که آنچه رخ داده اشتباه بوده است. شیندلر در عین حال از همکاری اطلاعاتی کشورش با آژانس امنیت ملی آمریکا دفاع کرده و گفته است که آلمان مستقل از سرویس‌ اطلاعاتی آمریکا عمل می‌کند ضمن اینکه آژانس امنیت ملی آمریکا، امنیت آلمان را به خطر نینداخته است. این مقام آلمانی گفت این اقدامات سرویس امنیتی آمریکا منافی قوانین آلمان نبوده است.

طرح داعش برای حمله اتمی در خاک آمریکا در سال ۲۰۱۶

پرس‌تی‌وی- تکفیری‌های داعش در مقاله‌ای در مجله دابق که به این گروه تروریستی تعلق دارد، اعلام کردند که پول کافی برای خریداری یک سلاح هسته‌ای از پاکستان و انجام یک حمله در خاک آمریکا در سال آینده میلادی را در اختیار دارند. داعش در این مقاله نوشت که این سلاح‌ از طریق مرز جنوبی با مکزیک قابل قاچاق به آمریکا است.

بازدید مدیریت شده از مراکز نظامی ایران؛ آری یا نه/ برنامه موساد برای انفجار مسجد اهل تسنن در ایران/ استقرار هزار نیروی سازمان بدر در کربلافلسطین:

حماس اردوهای آموزشی نظامی برای دختران غزه برگزار می‌کند

وبگاه خبری ارم نیوز امارات- مشیر المصری سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس اعلام کرد که این جنبش آمادگی‌های بسیاری در راستای برگزاری اردوهای آموزشی برای دختران 14 تا 20 ساله در اردوگاه‌های ویژه این امر را کسب کرده است. عنوان این اردوهای آموزشی طلائع التحریر (پیشگامان آزادسازی) است و در صورت اجرایی شدن در تابستان امسال برگزار خواهد شد.

صدور حکم رئیس مجلس قانونگذاری فلسطین

خبرگزاری فلسطینی صفا- اعلام کرد که رژیم صهیونیستی عزیز الدویک رئیس مجلس قانونگذاری فلسطین را به 12 ماه زندان و غرامت مالی 6 هزار شِکِلی (واحد پول این رژیم) محکوم کرد. عزیز الدویک در سال گذشته (۲۰۱۴) به همراه تعداد دیگری از نمایندگان مجلس قانونگذاری فلسطین بازداشت شد.

بازدید مدیریت شده از مراکز نظامی ایران؛ آری یا نه/ برنامه موساد برای انفجار مسجد اهل تسنن در ایران/ استقرار هزار نیروی سازمان بدر در کربلالبنان:

سید حسن نصرالله بر ادامه نبرد القلمون تا امن شدن مرز لبنان تأکید کرد

خبرگزاری فارس- سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در سخنرانی یکشنبه شب خود به مناسبت روز عید مقاومت و پانزدهمین سالگرد مقاومت و آزادسازی جنوب این کشور، به درگیری‌های مرزی مقاومت و ارتش سوریه با عناصر تکفیری از جمله منطقه القلمون اشاره کرد و گفت: نبرد القلمون تا امن شدن همه مرزهای لبنان و سوریه ادامه دارد. مشروح سخنان نصرالله را می‌توانید از این‌جا بخوانید.

بازدید مدیریت شده از مراکز نظامی ایران؛ آری یا نه/ برنامه موساد برای انفجار مسجد اهل تسنن در ایران/ استقرار هزار نیروی سازمان بدر در کربلاافغانستان:

ناتو: داعش در حال عضوگیری در افغانستان و پاکستان است

روزنامه فرانسوی فیگارو- فرمانده سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در افغانستان در اظهاراتی از رشد گروه تروریستی داعش در افغانستان و پاکستان خبر داد و نگرانی خود را از این بابت ابراز کرد. جان کمپل در اظهاراتی اعلام کرد: عناصر گروه داعش در افغانستان اقدام به عضوگیری و استخدام نیرو به ویژه از میان طالبان می‌کنند اما هنوز قابلیت‌ عملیاتی ندارند.

بازدید مدیریت شده از مراکز نظامی ایران؛ آری یا نه/ برنامه موساد برای انفجار مسجد اهل تسنن در ایران/ استقرار هزار نیروی سازمان بدر در کربلااتحادیه اروپا:

نروژ، سوئد و فنلاند میزبان بزرگترین رزمایش هوایی اروپا

اسپوتنیک- کشورهای سوئد، نروژ و فنلاند در بزرگترین رزمایش هوایی اروپا در سال 2015 مشارکت خواهند کرد. سوئد، نروژ و فنلاند میزبان یکی از بزرگترین رزمایش‌های هوایی به نام رزمایش چالشی قطب شمال 2015 با نام اختصاری هستند که روز دوشنبه آغاز می‌شود.

بازدید مدیریت شده از مراکز نظامی ایران؛ آری یا نه/ برنامه موساد برای انفجار مسجد اهل تسنن در ایران/ استقرار هزار نیروی سازمان بدر در کربلاسازمان کشورهای مشترک‌المنافع:

آغاز نشست سران امنیتی جامعه همسود در دوشنبه

قیرتاک- دوشنبه سی‌وهشتمین جلسه شورای سران دستگاه‌های امنیتی و خدمات ویژه کشورهای جامعه همسود در شهر دوشنبه آغاز به کار کرد. شرکت‌کنندگان در این نشست مسائل مربوط به اقدامات مشترک برای تأمین امینت اطلاعاتی کشورهای جامعه همسود و جستجوی راه هایی برای بهبود همکاری در چارچوب شورایی برای مبارزه با تروریسم و افراط‌گرایی را مورد بررسی قرار می‌دهند.

بازدید مدیریت شده از مراکز نظامی ایران؛ آری یا نه/ برنامه موساد برای انفجار مسجد اهل تسنن در ایران/ استقرار هزار نیروی سازمان بدر در کربلاآرژانتین:

داعش رؤسای جمهور آرژانتین و شیلی را تهدید به مرگ کرد

کلارین- گروه تروریستی داعش در نامه‌ای الکترونیکی خطاب به پلیس بوینوس آیرس (پایتخت آرژانتین) کریستینا فرناندز رئیس‌جمهور آرژانتین، رومان آرخنتینو دی سانتو رئیس پلیس فدرال این کشور و میچل باچلت رئیس‌جمهور شیلی را تهدید به مرگ کرد. در نامه مذکور آمده است: شیطان کریستینا فرناندز کرشنر، رامون دی سانتو و حالا باچلت به جای آلبرتو نیسمن (دادستان ویژه پرونده آمیا که چندی پیش خودکشی کرد) اهداف مستقیم ما برای رهبری کشورهایی هستند که در تضاد با مقاصدمان قرار دارند؛ توجه داشته باشید که دی سانتو 2 بار تا نزدیکی مرگ پیش رفت، با این حال هنوز حکم از بالا صادر نشده است.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • حسین ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۵
    0 0
    جرات داره همچین کاری کنه واقعا ؟؟
  • حسین ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۵
    0 0
    جرات داره همچین کاری کنه واقعا ؟؟
  • موشک خان ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۵
    0 0
    بعد از اتفاق مهاباد, دشمنان امیدوار شدند ما باید با کار رسانه ای جلوی این اتفاق کثیف, تفرقه و جنگ قومی رو بگیریم
  • ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۵
    0 0
    من یک ایرانی اهل تسن هستن میگم بزرگتر از اسراییل هم نمیتونه شیعه و سنی های ایرانی را از هم جدا کنه ما همه ایرانی هستیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس