کد خبر 465664
تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۹

مقام های نظامی کنونی و سابق آمریکا تاکید کردند: ایالات متحده کار بر روی سامانه دفاع موشکی در خاورمیانه را علی رغم پیشرفت حاصل شده در دستیابی به توافق هسته‌ای با ایران، ادامه خواهد داد.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، مقام های نظامی کنونی و سابق آمریکا اعلام کردند: ایران بزرگترین زرادخانه موشک های کوتاه برد، میان برد و موشک های بالستیک را در منطقه در اختیار دارد و دستیابی به توافق هسته ای دلیلی برای متوقف شدن کار بر روی سامانه دفاع موشکی در خاورمیانه نخواهد بود.

اظهارات مقام های آمریکایی در شرایطی است که تلاش جمهوریخواهان برای مخالفت با توافق هسته ای ایران در سنا با شکست روبرو شده است و باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا به یک پیروزی بزرگ دست یافته و زمینه لازم برای اجرای توافق هسته ای ایران آماده شده است.

"رابرت شر" دستیار وزیر دفاع آمریکا به نمایندگان گفت: پنتاگون به تلاش خود برای اجرای برنامه های دفاع موشکی در خاورمیانه ادامه خواهد داد چرا که توافق هسته ای شامل کار ایران بر روی موشک های بالستیک نمی شود.

وی در سخنانی در کمیته خدمات مسلح مجلس نمایندگان آمریکا گفت: من هیچ شکی ندارم که فعالیت های موشک بالستیک ایران همچنان یک خطر برای آمریکا و متحدان ما در اروپا، اسرائیل و خلیج فارس خواهد بود.

اوباما و کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در نشست ماه می بر لزوم ایجاد سامانه دفاع موشکی خاورمیانه تاکید کردند. پس از دستیابی ایران و قدرت های جهانی به توافق هسته ای، واشنگتن سعی دارد تا نگرانی های متحدان خود در خلیج فارس را کاهش دهد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس