اسرائیل با ارسال پیام از طریق لبنان به ایران و حزب‌الله لبنان اطمینان خاطر داده است که رزمایش دفاعی را قرار است برگزار کند و این مسئله هیچ ربطی به تحرکات موشکی‌ حزب‌الله لبنان در جنوب این کشور ندارد.

گروه بین‌الملل مشرق- گزارش پیش رو خلاصه مهم‌ترین اخبار بین‌الملل طی 24 ساعت است که از عصر روز گذشته تا عصر روزی که تاریخ آن در زیر می‌آید، انتخاب و خلاصه آن آماده شده است. همچنین برای استفاده راحت‌تر مخاطبین محترم، اخبار بر اساس کشور تفکیک گردیده است.

خلاصه اخبار بین‌الملل روز دوشنبه 94/3/11 به شرح زیر است:

پیام محرمانه نتانیاهو به ایران درباره مانور نظامی/ جیبوتی: روابط‌مان با تهران بد است/ تأثیر مصدومیت کری در مذاکرات هسته‌ای/ایران:

اولین نشست کمیته‌های مردمی دفاع از مقاومت ایران و اردن در تهران

خبرگزاری فارس- روز شنبه در تهران انجمن سیاسی ایران و اردن با حضور کارشناسان و محققانی از دو کشور برگزار شد. شرکت کنندگان در این نشست حمله عربستانی-آمریکایی علیه مردم یمن را محکوم کرده و خواستار توقف فوری این حملات شده‌اند.

سفیر فرانسه در آمریکا: عدم بازرسی=عدم توافق

خبرگزاری فارس- مقام ارشد فرانسوی بر لزوم تحقق امکان بازرسی از تاسیسات ایران به منظور حصول توافق نهایی هسته‌ای تاکید کرد. یکشنبه ژرار آرو سفیر فرانسه در آمریکا درباره مذاکرات هسته‌ای ایران اظهارنظر کوتاهی کرد و بر لزوم بازرسی از تاسیسات ایران تاکید کرد و تحقق یا عدم تحقق آن را مساوی توافق یا عدم توافق نهایی دانست.

تل‌آویو از طریق لبنان به ایران و حزب الله پیام فرستاده است

روزنامه تایمز اسرائیل- اسرائیل با ارسال پیام از طریق لبنان به ایران و حزب‌الله لبنان اطمینان خاطر داده است که رزمایش دفاعی را قرار است برگزار کند و این مسئله هیچ ربطی به تحرکات موشکی‌ حزب‌الله لبنان در جنوب این کشور ندارد. این در حالی است که مقام‌های اسرائیلی تخمین زده‌اند حزب ‌الله لبنان یکصد هزار موشک در جنوب لبنان مستقر کرده است. این رزمایش از یکشنبه با شبیه سازی حمله موشکی از لبنان، سوریه و غزه علیه اسرائیل در سرزمین‌های اشغالی آغاز شد.

پیام غیرمستقیم تل‌آویو به تهران و حزب‌الله

روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت- یک روزنامه اسرائیلی در گزارشی به هراس تل‌آویو از احتمال واکنش ایران و حزب‌الله به رزمایش این رژیم پرداخته و مدعی شده است که اسرائیل به صورت غیرمستقیم به تهران و بیروت پیام داده که این رزمایش اقدامی تهاجمی نیست. هدف از ارسال پیام، جلوگیری از سوءتعبیر نیات اسرائیل از برگزاری این رزمایش که از روز دوشنبه برگزار می‌شود، بوده است.

مدیر سیا: یکی از نقاط قوت چارچوب توافق هسته‌ای ایران، نظام بازرسی‌هاست

شبکه سی‌بی‌اس- رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا در پاسخ به این سؤال که آیا در صورت رسیدن به توافق هسته‌‌ای با ایران سازمانهای اطلاعی آمریکا توانمندی اطمینان یافتن از داشتن اطلاعات کافی درباره تقلب ایران دارد، گفت: یکی از نقاط قوت و قوی موجود در چارچوب توافق شده (بیانیه مشترک لوزان) که امیدواریم در توافق نهایی هم وارد شود، یک نظام قدرتمند بازرسی است. این بخشی از چارچوب توافق است که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دسترسی به تاسیسات هسته‌ای داشته باشد.

محکومیت عملیات انتحاری در نیجریه از سوی ایران

خبرگزاری فارس- مرضیه افخم سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان حمله انتحاری در مسجدی در شهر مایدوگوری مرکز ایالت بورنو در نیجریه را که منجر به کشته و زخمی شدن تعدادی از نمازگزاران شد، محکوم و با خانواده‌های بازماندگان این حادثه، دولت و مردم نیجریه ابراز همدردی کرد.

طرح ۱+۵ برای بازرسی و مصاحبه و پاسخی که ایران داد

خبرگزاری فارس- حمید بعیدی‌نژاد عضو تیم مذاکره کننده هسته‌ای و رئیس هیأت کارشناسی ایران در مذاکرات با 1+5 گفت: پروتکل الحاقی به هیچ وجه شامل مفادی در خصوص تعهد کشورها نسبت به پذیرش بازرسی از تأسیسات نظامی خود و یا ضرورت بازجویی از دانشمندان هسته‌ای نمی‌شود، نهایت چیزی که در پروتکل الحاقی آمده است، دسترسی مدیریت شده به سایت‌های غیرهسته‌ای با هدف انجام نمونه‌گیری‌های محیطی برای اثبات عدم فعالیت هسته‌ای در سایت‌های اعلام نشده است. وی درباره بحث PMD نیز خاطرنشان کرد: در دور ماقبل صدور بیانیه مطبوعاتی در لوزان، کشورهای 1+5 طرحی را به ایران ارائه کردند که شامل بازرسی از چند نقطه محدود از جمله دو تأسیسات نظامی و انجام مصاحبه با تعدادی از مقامات نظامی و متخصصان هسته‌ای بود. به محض طرح این پیشنهاد، ایران با شدیدترین وجه ممکن این پیشنهاد را توهین‌آمیز دانسته و آن را رد و اعلام کرد که حتی حاضر به دریافت رسمی آن نیز نیست... مشروح توضحیات بعیدی‌نژاد را می‌توانید از این‌جا بخوانید.

دیدار گروه‌های مقاومت فلسطین با سفیر ایران در لبنان

وبگاه خبری العهد- هیئتی از گروه‌ها، گردانهای مقاومت و شخصیت‌های فلسطینی صبح دوشنبه با محمد فتحعلی سفیر ایران در لبنان دیدار کردند.

جیبوتی: روابط‌مان با ایران بد است

روزنامه سعودی الحیات چاپ لندن- اسماعیل عمر غیلی رئیس‌جمهوری جیبوتی که کشورش به دلیل بحران یمن این روزها در صدر اخبار جنگ قرار دارد، از عربستان سعودی تمجید کرد و گفت روابط کشورش با عربستان عالی و تاریخی است و بزودی توافقی امنیتی میان دو کشور امضا خواهد شد. غیلی، بهار عربی را فاجعه خواند و گفت: (این)، بهار نیست... زیرا عراق و تونس و لیبی و سوریه و یمن را نابود کرد. او حزب‌الله لبنان را فتنه بزرگ خواند و رزمندگانش را سربازان ایران توصیف کرد و گفت که روابط جیبوتی با ایران بد است و جیبوتی تلاش می‌کند که از شر آن (ایران) در امان بماند.

پیام محرمانه نتانیاهو به ایران درباره مانور نظامی/ جیبوتی: روابط‌مان با تهران بد است/ تأثیر مصدومیت کری در مذاکرات هسته‌ای/یمن:

جنگنده‌های عربستان رادیو و تلویزیون صعده را برای نخستین بار بمباران کردند

المیادین- برای اولین بار در ۶۷ روز تجاوز نظامی عربستان به یمن، ساختمان رادیو و تلویزیون صعده واقع در شمال این کشور هدف حملات جنگنده‌های عربستان سعودی قرار گرفته است. هنوز گزارشی درباره تلفات احتمالی این حمله منتشر نشده است. نیروهای یمنی نیز در حملاتی تلافی جویانه، پایگاه های نظامی ارتش عربستان در نجران و جیزان را هدف حملات موشکی شدید قرار دادند به گونه ای که نظامیان سعودی مجبور شدند از این پایگاه ها فرار کنند.

وزارت خارجه آمریکا دستگیری اتباع این کشور را در یمن تایید کرد

رویترز- وزارت خارجه آمریکا خبر دستگیری چند تبعه این کشور در یمن و از سوی انصارالله را تایید کرد. رسانه‌های آمریکایی روز شنبه از زندانی بودن حداقل 4 تبعه این کشور در یمن خبر داده بودند.

۸ سرباز دیگر عربستانی در مرز یمن کشته و زخمی شدند

خبرگزاری دولتی عربستان واس- یمن و قبایل یمنی منطقه مرزی جازان را هدف حملات خمپاره ای قرار دادند که در پی آن یک نظامی کشته و هفت نفر دیگر نیز زخمی شدند.

نشست صلح یمن در ژنو اواخر خرداد برگزار می‌شود

روزنامه البیان- منابع مطلع سیاسی در یمن اعلام کردند که به احتمال بسیار، کنفرانس صلح یمن در ژنو، اواسط ماه جاری میلادی (اواخر خردادماه) برگزار می‌شود. این منابع بهامارات گفتند که سازمان ملل مطمئن شده است که همه طرف‌های مرتبط با یمن در این نشست حاضر خواهند شد و هم‌اکنون هیئتی ایرانی در مسقط (پایتخت عمان) مشغول گفت‌وگو با یک هیئت انصارالله و طرف آمریکایی است.

۸ کشته در انفجارهای مهیب شرق صنعا

خبرگزاری فرانسه- منابع رسانه‌ای از وقوع انفجارهای مهیب در صنعا خبر دادند. در این انفجارها که در پی بمباران صنعا از سوی جنگنده‌های سعودی صورت گرفت، بیش از 8 شهروند یمنی کشته شدند.

پیام محرمانه نتانیاهو به ایران درباره مانور نظامی/ جیبوتی: روابط‌مان با تهران بد است/ تأثیر مصدومیت کری در مذاکرات هسته‌ای/سوریه:

داعش 2 شهرک تحت کنترل گروه‌های مسلح در ریف حلب را تصرف کرد

خبرگزاری فارس- پس از دو روز درگیری‌های مسلحانه سخت بین داعش و گروه‌های مسلح، این گروه تکفیری شهرک‌های صوران و البله را در ریف شمالی حلب تصرف کرد.

حمله خمپاره‌ای گروه‌های مسلح به حلب 12 کشته برجا گذاشت

خبرگزاری فارس- گروه‌های مسلح تروریستی یک‌شنبه چندین منطقه مسکونی در شهر حلب را گلوله باران کردند. این گروه‌ها کوی‌های مسکونی الاعظمیه و الجمیله، در غرب شهر حلب را با خمپاره گلوله باران کردند که در نتیجه آن 12 غیر نظامی سوری کشته و ده‌ها نفر زخمی شدند. اغلب کشته‌ها و رخمی‌های این حمله را کودکان و زنان تشکیل می‌دهند.

هلاکت 4 سرکرده النصره در حمله ارتش سوریه به مقر این گروه در ریف دمشق

خبرگزاری فارس- حملات توپخانه‌ای ارتش سوریه علیه مواضع گروه‌های تروریستی تکفیری در منطقه مزارع خان الشیح در ریف جنوب غربی دمشق کشته شدن 4 سرکرده این گروه‌ها را درپی داشت. یگان‌های ارتش سوریه پس از کسب اطلاعات دقیق و موثق از مقرهای سرکردگان گروه تروریستی تکفیری جبهه النصره که مورد حمایت اطلاعاتی و لجستیکی رژیم صهیونیستی قرار دارد، در شهرک خان الشیح این عملیات را به اجرا گذاشت.

وصول محموله‌ سلاح‌های جدید عربستان به تروریست‌های شمال سوریه

نشریه المنار چاپ فلسطین- سران گروه‌های مسلح که در شمال سوریه فعال هستند و اخیرا با توافق قطر، ترکیه و عربستان، اتحاد تاکتیکی کرده‌اند، سلاح‌های جدیدی از عربستان دریافت کرده‌اند. اخیرا سلاح‌هایی جدید وارد جبهه شمالی سوریه شده است تا برتری نظامی برای حرکت به سوی دمشق، ایجاد کند و اکنون خط ارسال سلاح‌های سنگین از خاک ترکیه به شمال سوریه ایجاد شده است.

تونل‌؛ مسیر تازه ترکیه برای وارد کردن تروریست‌ها به سوریه

روزنامه الوطن سوریه- تروریست‌های خارجی که از ترکیه وارد سوریه می‌شوند این بار به جای عبور از گذرگاه‌های مرزی از تونل استفاده می‌کنند. تروریست‌ها با عبور از تونل ها وارد ریف‌های استان حلب و ادلب می‌شوند. ترکیه به زعم خود پاسگاه‌های مرزی را در مرزهای مشترک با سوریه احداث کرده است تا به اصطلاح از ورود تروریست‌ها به سوریه جلوگیری کند.

سازمان اطلاعات مصر خواهان باقی ماندن بشار اسد و نظامش است

توئیتر- عبدالخالق عبدالله مشاور محمد بن زاید ولی‌عهد ابوظبی یکشنبه اعلام کرد اختلافاتی میان مصر و عربستان درباره نظام بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه وجود دارد و سازمان اطلاعات مصر خواهان باقی ماندن اسد در هر راه‌حل سیاسی است. وی درباره اظهارات وزیر خارجه عربستان در کنفرانس خبری مشترک با سامح شکری همتای مصری‌اش که گفته بود دیدگاه عربستان و مصر در خصوص آینده سوریه بدون اسد یکی است، نوشت: این موضوع مربوط به موسسات امنیتی مصر است نه موسسات سیاسی آن.

تجمیع افراد مسلح در شمال و جنوب سوریه

نشریه فلسطینی المنار- همزمان با تبلیغات رسانه‌ای جبهه ضد سوری برای بزرگ‌ نشان دادن موفقیت‌های مقطعی در نقاطی از سوریه، برخی اخبار تایید نشده حاکی است که سرویس‌های اطلاعاتی شماری از کشورها در حال آماده شدن برای حمله گسترده به دمشق هستند. پس از اینکه سرویس‌های اطلاعاتی نیروهای خود را به مناطق مرزی و داخل سوریه اعزام کردند، این سرویس‌ها در حالت آماده‌باش به سر می‌برند. این در حالی است که این نیروها مناطقی را در منطقه‌های شمالی و جنوبی به دست گرفتند. منابع آگاه از حضور هزار تروریست در اردوگاه‌های آموزشی در خاک اردن و ترکیه خبر دادند و تأکید کردند که این تروریست‌ها آماده‌اند تا وارد خاک سوریه شوند.

پیام محرمانه نتانیاهو به ایران درباره مانور نظامی/ جیبوتی: روابط‌مان با تهران بد است/ تأثیر مصدومیت کری در مذاکرات هسته‌ای/عراق:

العبادی در کنفرانس ضدداعش پاریس شرکت می‌کند

وزارت خارجه فرانسه- وزارت خارجه فرانسه از حضور حیدر العبادی نخست وزیر عراق در نشست ائتلاف آمریکایی ضد داعش در پاریس خبر داد. پاریس در این کنفرانس که ماه ژوئن برگزار خواهد شد، میزبان حداقل 60 کشور است که همگی بخشی از ائتلاف آمریکایی ضدداعش هستند. دربیانیهوزارت خارجه فرانسه آمده است: جان کری وزیر خارجه آمریکا و لوران فابیوس وزیر خارجه فرانسه در این نشست در دوم ماه ژوئن شرکت خواهند کرد.

تجارت داعش با اعضای بدن انسان در موصل

کردپرس- سعید مموزینی مسئول اطلاع رسانی شاخه‌ 14 حزب دمکرات کردستان (پارتی) اعلام کرد که‌ عناصر داعش در شهر موصل تجارت وسیعی را با اعضای بدن انسان به‌ راه انداخته‌اند. داعش در موصل یکی از کاخ های صدام، رئیس رژیم ساقط شده‌ بعث را تبدیل به‌ بیمارستانی ویژه‌، برای خرید و فروش اعضای بدن انسان کرده‌ است. وی حاضر نشد که‌ نام کشورهایی را که‌ اقدام به‌ خرید اعضای بدن انسان از طریق داعش می کنند، افشا کند.

آزادی 8 منطقه در جنوب غرب سامرا

خبرگزاری فارس- وزارت دفاع عراق اعلام کرد که ارتش این کشور، 8 منطقه را در جنوب غرب سامرا از دست تکفیری‌های داعش آزاد کرد. در بیانیه وزارت دفاع عراق آمده است: تیپ پیاده‌نظام 17 ارتش عراق با پشتیبانی مستقیم نیروهای پلیس فدرال و نیروهای بسیج مردمی و با مشارکت جنگنده‌های ارتش، موفق شدند مناطق وسیعی از جنوب غرب سامرا را آزاد کنند و به شمال منطقه النباعی برسند.

45 کشته و 33 زخمی در انفجار تروریستی در غرب سامرا

پایگاه خبری اتحادیه میهنی کردستان- منابع آگاه امنیتی از کشته و زخمی شدن دست‌کم 78 نفر از نیروهای عراقی در یک حمله تروریستی در غرب سامرا خبر دادند. یک تانک بمب‌گذاری شده در نزدیکی یک انبار تجهیزات در منطقه الثرثاء در غرب سامرا منفجر شد که طی آن شمار زیادی از نیروهای امنیتی قربانی شدند. برخی منابع شمار اولیه قربانیان را 45 کشته و 33 زخمی اعلام می‌کنند.

پیام محرمانه نتانیاهو به ایران درباره مانور نظامی/ جیبوتی: روابط‌مان با تهران بد است/ تأثیر مصدومیت کری در مذاکرات هسته‌ای/آمریکا:

برگشت جان کری به آمریکا قطعی شد

شبکه خبری سی‌ان‌ان- پس از انتشار خبر شکستن پای جان کری در حین دوچرخه‌سواری، آمریکایی‌ها از فرستادن هواپیمایی مجهز به سوئیس برای بازگرداندن وی به وطن و ادامه درمان در بیمارستان‌های آمریکا خبر می‌دهند. این هواپیما به گونه‌ای تجهیز شده که وزیر بیمار با آسایش مسیر طولانی سفر از روی اقیانوس اطلس را طی کند. جان کری برای شرکت در نشست مقابله با داعش به فرانسه رفته بود.

بلینکن به جای کری به پاریس می‌رود

خبرگزاری فارس- در پی بروز حادثه برای جان کری وزیر خارجه آمریکا، قرار است به جای وی تونی بلینکن معاون وزارت خارجه در نشست موسوم به مبارزه با داعش شرکت کند. با این حال، مقامات وزارت خارجه آمریکا می‌گویند جان کری در تلاش است تا سانحه‌ای که روز یکشنبه برای وی رخ داد، تأثیری در برنامه کاری وی نگذارد. وی قرار است با لغو سفرهای اروپایی این هفته، برای جراحی به آمریکا منتقل شود.

مصدومیت کری می‌تواند بر مذاکرات هسته‌ای اثر بگذارد

خبرگزاری آسوشیتدپرس- یک روز پس از آنکه جان کری وزیر خارجه آمریکا به دلیل سانحه حین دوچرخه سواری دچار مجروحیت شدید از ناحیه استخوان ران شد، آسوشیتدپرس نوشته است چشم‌انداز طولانی شدن روند بهبودی کری می‌تواند مانعی در مسیر مذاکرات هسته‌ای و دیگر تلاش‌های دیپلماتیک ایجاد کند.

سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا هم کنار می‌رود

پایگاه خبری پالیتیکو- در ادامه تغییرات در تیم رسانه‌ای کاخ سفید، روز شنبه اعلام شد که برنادت میهان سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا نیز از سمت خود کناره‌گیری می‌کند. خانم میهان که از سال 2012 این سمت را در اختیار داشت، نقشی کلیدی در رویکردهای رسانه‌ای دولت باراک اوباما به خصوص در زمینه مذاکرات هسته‌ای با ایران، داشته است. هنوز جایگزین میهان مشخص نشده است. در هفته‌های گذشته جنفیر ساکی، مری هارف و پیش از آن هم جی کارنی از سخنگویی وزارت خارجه آمریکا و کاخ سفید کنار رفته و سمت‌های دیگری گرفته بودند.

پیام محرمانه نتانیاهو به ایران درباره مانور نظامی/ جیبوتی: روابط‌مان با تهران بد است/ تأثیر مصدومیت کری در مذاکرات هسته‌ای/مصر:

السیسی با عادل الجبیر دیدار کرد

اسکای‌نیوز- عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر با عادل الجبیر وزیر امور خارجه مصر در قاهره دیدار کرد. طرفین درباره آخرین تحولات منطقه از جمله بحران یمن یا یکدیگر مذاکره کردند. روابط مصر و عربستان پس از به قدرت رسیدن ملک سلمان از روزهای خوب گذشته در زمان ملک عبدالله فاصله گرفته چرا که ملک سلمان به دنبال دلجویی از اخوان المسلمین و به طور ویژه دولت رجب طیب اردوغان در ترکیه است که این مورد انتقاد نظامیان حاکم در مصر است.

پیام محرمانه نتانیاهو به ایران درباره مانور نظامی/ جیبوتی: روابط‌مان با تهران بد است/ تأثیر مصدومیت کری در مذاکرات هسته‌ای/ترکیه:

اردوغان افشاگر ارسال سلاح به سوریه را به پرداخت بهای سنگین تهدید کرد

خبرگزاری فارس- رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه روز دوشنبه علنا به تهدید روزنامه‌نگارانی پرداخت که هفته گذشته با انتشار تصاویری، از ارسال سلاح توسط ترکیه به سوریه پرده برداشتند. اردوغان گفت روزنامه‌نگاری که مسئول این اقدام بوده، بهای سنگینی بابت کار خود خواهد پرداخت. هفته گذشته، روزنامه جمهوریت ترکیه، تصاویری از دو کامیون‌ حامل مواد غذایی و دارو به سوریه منتشر کرد که درون آن‌ها سلاح جاسازی شده بود.

پیام محرمانه نتانیاهو به ایران درباره مانور نظامی/ جیبوتی: روابط‌مان با تهران بد است/ تأثیر مصدومیت کری در مذاکرات هسته‌ای/بحرین:

شیخ سلمان از درون زندان انفجار دمام عربستان را محکوم کرد

شبکه العالم- شیخ علی سلمان دبیر کل جمعیت اسلام‌گرای الوفاق بحرین که از دی ماه سال گذشته تا کنون همچنان بدون صدور حکم نهایی دادگاه در بازداشت موقت به سر می‌‌برد، انفجار تروریستی جمعه گذشته شهر الدمام را محکوم کرد.

پیام محرمانه نتانیاهو به ایران درباره مانور نظامی/ جیبوتی: روابط‌مان با تهران بد است/ تأثیر مصدومیت کری در مذاکرات هسته‌ای/کویت:

داعش در کویت حضور دارد اما ضعیف است

وبگاه کویتی الرأی- عبدالرحمن الجیران نماینده پارلمان کویت اعلام کرد که این کشور و قطر از وجود داعش در کشورهایشان مستثنی نیستند. وی گفت: گروهک داعش که در حال حاضر تلاش دارد دامنه فعالیت خود را گسترش دهد در قطر و کویت نیز حضور دارد اما حضور این گروهک در کویت ضعیف‌تر از ضعیف است.

پیام محرمانه نتانیاهو به ایران درباره مانور نظامی/ جیبوتی: روابط‌مان با تهران بد است/ تأثیر مصدومیت کری در مذاکرات هسته‌ای/فلسطین:

رئیس اسبق موساد: داعش بزرگترین خدمت را به ما کرد

العالم- افرایم هلفی رئیس اسبق موساد تأکید کرد که حزب الله لبنان درگیر جنگ سختی در سوریه شده است و داعش از این طریق به امنیت اسرائیل کمک می کند. وی گفت که جنگ حزب الله با عناصر تروریستی مثل داعش به تضعیف هر دو طرف می انجامد و باعث هدر رفتن نیروهای طرفین می شود.

تصویب لایحه 10 سال زندان برای پرتاب‌کنندگان سنگ به سمت پلیس رژیم صهیونیستی

پایگاه خبری راشاتودی- کابینه رژیم صهیونیستی لایحه تشدید مجازات فلسطینی‌هایی که به سوی اسرائیلی‌ها سنگ پرتاب می‌کنند را تصویب کرد که بر اساس آن این افراد در صورت پرتاب سنگ به سوی پلیس و وسایل نقلیه عمومی به 10 سال زندان محکوم می‌شوند.

پیام محرمانه نتانیاهو به ایران درباره مانور نظامی/ جیبوتی: روابط‌مان با تهران بد است/ تأثیر مصدومیت کری در مذاکرات هسته‌ای/هند:

هند درباره دستیابی داعش به سلاح هسته‌ای هشدار داد

روزنامه انگلیسی ایندیپندنت- رااو ایندجیت سینگ وزیر دفاع هند در حاشیه نشست امنیتی سنگاپور درباره دستیابی گروهک افراطی داعش به سلاح هسته‌ای از جانب کشورهایی چون پاکستان هشدار داد. سینگ تأکید کرد: با رشد داعش در غرب آسیا، هرکسی تا حدی از امکان دستیابی آنان به سلاح هسته‌ای از سوی کشورهایی چون پاکستان بیمناک است.

پیام محرمانه نتانیاهو به ایران درباره مانور نظامی/ جیبوتی: روابط‌مان با تهران بد است/ تأثیر مصدومیت کری در مذاکرات هسته‌ای/انگلیس:

طرح انگلیس برای خروج از کنوانسیون حقوق‌بشر، دنباله‌روی از نازی‌هاست

تلگراف- فرانسوآ کرپوگزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل در امور مهاجران بعد از تهدید محافظه‌کاران انگلیس برای خروج از کنوانسیون حقوق بشر اروپا، گفت باید دهه 1930 و چگونگی محدود شدن یهودیان و سپس مردم آلمان را در این کشور به خاطر داشته باشیم. این کنوانسیون بعد از جنگ جهانی دوم و با هدف جلوگیری از سرکوب مردم مانند دوره سرکوب‌گری آلمانی‌های نازی معرفی شد.

پیام محرمانه نتانیاهو به ایران درباره مانور نظامی/ جیبوتی: روابط‌مان با تهران بد است/ تأثیر مصدومیت کری در مذاکرات هسته‌ای/اوکراین:

ناآرامی‌ها در شرق اوکراین ۵ کشته بر جای گذاشت

شبکه خبری پرس‌تی‌وی- در پی ناآرامی‌ها در شرق اوکراین در 24 ساعت گذشته دست‌کم 5 تن کشته شدند. 2 نظامی در غرب شهر دونتسک، یک سرباز در شیروکینا در جنوب شرقی شهر ماریوپل و 2 غیرنظامی جان باختند. همچنین 2 غیرنظامی هم به دنبال انفجار بمب کشته شدند.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • ناشناس ۰۰:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
    0 0
    از قدیم گفتن چوب خدا صدا نداره و فعلا"خداوند به کمر جان کری زده است انشاءالله که دیگه از جایش بلند نشود .
  • ۰۲:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
    0 0
    هیچی، حالا باید قصه لگن جان کری رو هم بخوریم
  • ۰۷:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
    0 0
    دیوونه خودشون زدنش که مذاکرات مختل بشه...
  • ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
    0 0
    سقوط کری در اقیانوس با پای چلاق. چقدر بخندیم
  • ناشناس ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
    0 0
    جان کری : ما باید احمق باشیم که این مذاکرات رو ترک کنیم .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس