کد خبر 423389
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۱:۳۴

روزنامه تلگراف در آستانه برگزاری نشست اوپک در روز جمعه نوشت، انتظار می‌رود، اوپک در نشست آتی خود علی‌رغم نگرانی‌های برخی از اعضا در مورد کاهش قیمت نفت به زیر 100 دلار در هر بشکه، سطح تولید خود را تغییر ندهد.

به گزارش مشرق، روزنامه تلگراف در آستانه برگزاری نشست اوپک در روز جمعه نوشت، انتظار می‌رود، اوپک در نشست آتی خود علی‌رغم نگرانی‌های ایران، ونزوئلا و تعدادی از تولیدکنندگان آفریقایی در مورد کاهش قیمت نفت به زیر 100 دلار در هر بشکه، سطح تولید خود را تغییر ندهد.

به گفته کارشناسان، بسیار بعید به نظر می‌رسد که عربستان سعودی در برابر فشار دیگر اعضای اوپک برای تغییر استراتژی تحمل قیمت پایین نفت برای از میان خارج کردن نفت شیل آمریکا، سر خَم کند.

قیمت نفت برنت امسال 30 درصد ارزش خود را بازیافت. قیمت نفت پس از تصمیم اوپک در ماه نوامبر مبنی بر حفظ سقف تولید خود در سطح 30 میلیون بشکه در روز کاهش یافته بود. قیمت نفت برنت هفته گذشته 3.5 درصد ارزش خود را بازیافت و به 65 دلار در هر بشکه رسید.

پاسکال منگز مدیر صندوق لامبارد اودیر گلوبال انرژی گفت، ما فکر می‌کنیم اوپک و به ویژه عربستان تمایل خواهند داشت تا راهی را دنبال کنند که آنها را قادر بسازد تا موقعیت بلندمدت آنها را در میان مدت به بالاترین حد برساند. از اینرو، ما انتظار هیچ‌گونه تغییری از سوی اوپک در این مرحله نداریم.

قیمت پایین نفت، تعدادی از اعضای اوپک نظیر ایران، عراق و ونزوئلا را با کمبود ذخیره ارزی روبرو هستند، تحت فشار مالی قرار داده است. این کشورها انتظار دارند که سیاست اوپک در نشست عادی آن در وین را تغییر دهند اما این امر بعید است.

منگز افزود، ما انتظار داریم که برخی از شرکت‌کنندگان کوچک‌تر نظیر ونزوئلا تلاش کنند تا صدایشان بیشتر شنیده شود اما موفق نخواهند بود.

در آستانه این نشست در روز جمعه، قیمت نفت با تداوم کاهش ذخایر نفت آمریکا تقویت شد که نشان دهنده افزایش تقاضا در بزرگ‌ترین کشور مصرف‌کننده نفت در جهان است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • پسر ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
    0 0
    اوپک مزخرفترین سازمانی که ایران عضوش

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس