کد خبر 332008
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۴

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان پاکدشت از پیگیری حقوقی تخلف تنها باغ وحش شهرستان پاکدشت خبر داد و گفت: هم‌اکنون مسئول این باغ وحش ملزم به پرداخت ۲۰۰ میلیون ریال جریمه و بازگرداندن حیوانات واگذار شده، است.

به گزارش گروه اجتماعی مشرق به نقل از روابط عمومی اداره کل محیط زیست استان تهران محمودرضا سعیدپور اظهار داشت: این مرکز اقدام به واگذاری تعدادی از پستانداران و پرندگان وحشی به یکی از باغ وحش‌های استان‌های غربی و همچنین بازسازی این مرکز بدون دریافت مجوز محیط زیست کرده است که این امر موجب گردید پرونده در مراجع قضایی تحت پیگرد قرار گیرد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان پاکدشت با اشاره به اینکه عملکرد نامطلوب این مجموعه بارها طی بازدیدهای مکرر کارشناسان به مسئول واحد گوشزد شده بود، اظهار داشت: سهل انگاری و ناتوانی اقتصادی این مرکز در رفع معضلات و مشکلات موجب شد روز به روز شرایط محیطی این باغ وحش نامناسب تر شود.

وی تصریح کرد: علی رغم پیگیری‌های این اداره و صدور اخطاریه‌های مکرر زیست محیطی و اعطای مهلت مناسب به منظور رعایت مفاد دستورالعمل ایجاد و مدیریت مراکز نگهداری حیات وحش و همچنین عدم رعایت ضوابط توسط این باغ وحش به دلیل بی‌توجهی مسئول آن، پرونده به دستگاه قضایی ارجاع گردید.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان پاکدشت ادامه داد: پس از بررسی‌های لازم، برای مسئول این واحد قرار دویست میلیون ریالی صادر گردید، و متخلف ملزم به بازگرداندن حیوانات واگذار شده به پاکدشت شد.

سعیدپور خاطر نشان کرد: از جمله حیوانات این مجموعه می‌توان به کفتار، گرگ، تشی، میمون، خرگوش، عقاب سیاه، سارگپه، جغد شاخدار، کبک، قرقاول و مرغ عشق اشاره کرد.


مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.ir ارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس