کد خبر 317161
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۴

در سوئد اتوبوس‌هایی جهت حمل مسافر و کاهش زمان سفر که قادر به شناور بودن بر روی آب هستند، ساخته شده است.

به گزارش گروه اجتماعی مشرق، محققان سوئدی برای کاهش ترافیک در استکهلم پروژه‌ای ارائه داده‌اند که موجب کم شدن تحرک شهری می‌شوند؛ آنها یک وسیله نقلیه ابداع کرده‌اند که دارای مزایای بسیاری است.

این پروژه توسط تیم پروفسور «کارل گارمه» از مؤسسه تکنولوژی KTH Royal با نام Waterway 365 ارائه شده است؛ در واقع این اتوبوس آبی در مقایسه با وسایل نقلیه زمینی نوآورانه است و با مواد بسیار سبک طراحی شده است.

اتوبوس‌های شناور+تصاویر

این اتوبوس‌های قایقی در فصل زمستان هم می‌توانند کار کنند و به راحتی از رودخانه‌های یخ زده عبور کنند زیرا دارای سیستم ضدیخ هستند؛ مصرف انرژی آنها خیلی کم است و کاملاً مودولار هستند.

این طریقه حمل و نقل 33 درصد زمان سفر را کاهش می‌دهد؛ ساخت این وسیله توسط دولت سوئد پشتیبانی شده است و می‌توان از این طرح در دیگر شهرهای سوئد نیز استفاده کرد.

اتوبوس‌های شناور+تصاویر


مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.irارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس