نجات دوتن از آتش‌سوزی خزانه، نسخه طب سنتی برای دندان‌های زرد، شرایط دریافت پلاک ویژه معلولان،خودداری بیمه ها از پرداخت تعرفه‌های پرستاری و... از مهمترین اخبار اجتماعی امروز می‌باشد.

به گزارش مشرق، مهمترین اخبار اجتماعی امروز به شرح زیر است:



نجات دوتن از آتش‌سوزی خزانه

اجتماعیسید جلال ملکی در این باره گفت: به دنبال اعلام یک مورد حادثه حریق در ساعت 22:48 جمعه شب، ستاد فرماندهی آتش‌نشانان ایستگاه‌های 13، 83 و 90 را به همراه گروه نجات 2 و دو بالابر و تشک نجات به محل حادثه که یک ساختمان سه طبقه مسکونی در محله خزانه خیابان ابریشم‌ بود، اعزام کرد.

آتش‌نشانان با استفاده از تجهیزات مخصوص، دو مرد 35 و 65 ساله را که به شدت دچار مشکل تنفسی شده بودند، از مرگ نجات داده و به عوامل اورژانس تحویل دادند.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


نیاز 8 میلیاردی برای اجرای طرح / ایجاد زمینه فعالیت 7هزار دانشمند

محمدجواد لاریجانی رئیس پژوهشگاه دانش‌های بنیادی با اشاره به اجرای طرح شتابگر ملی چشمه نور در قزوین، گفت: راه‌اندازی این شتابگر در قزوین می‌تواند کشور را به قطب دانش و فناوری خاورمیانه تبدیل کند.

اجتماعی

رئیس پژوهشگاه دانش‌های بنیادی با اشاره به اینکه راه‌اندازی شتابگر ملی کشور را به قطب دانش و فناوری خاورمیانه تبدیل می‌کند، اجرای آن را نیازمند بودجه‌ای ۸ هزار میلیارد ریالی دانست.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


کلینیک دندانپزشکی ویژه مبتلایان به ایدز

دکتر قیوم زاده رییس مرکز بهداشت جنوب تهران با بیان این که کلینیک دندانپزشکی ویژه مبتلایان به اچ ای وی (ویروس ایدز) با تعرفه دولتی خدمات دندانپزشکی را برای بیماران اچ ای وی ارائه می دهد گفت: بیشتر مبتلایان به این ویروس برای مراجعه به دندانپزشکی مشکل دارند یا از ترس این که پذیرش نشوند بیماری خود را اعلام نمی کنند که مشکلاتی را برای بقیه مراجعه کنندگان در پی دارد؛ بنابراین راه اندازی این کلینیک را در برنامه کاری خود قرار دادیم.

اجتماعی

کلینیک دندانپزشکی ویژه مبتلایان به اچ ای وی (ویروس ایدز) در مرکز بهداشتی جنوب تهران راه اندازی شد.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


نسخه طب سنتی برای دندان‌های زرد

سید جواد علوی کارشناس طب سنتی، درباره علت بوی بدن دهان از دیدگاه طب سنتی اظهار داشت: باید توجه داشت که علل متعددی عامل بوی بد دهان است.

اجتماعی

وی با اشاره به اینکه عمدتا برای بدبویی دهان 3 عامل بسیار مهم و تاثیرگذارمطرح است، گفت: بخارها و دودهای دخانی که از معده به سوی مری و دهان متصاعد می‌شود، عفونت‌های نزله‌ای که از ترشحات سینوس‌های چرکی و ترشحات پرده‌های محافظ مغز به پایین یعنی حلق سرازیر می‌شود و عفونت‌های لثه و دندان از عوامل موثر بر بوی بد دهان هستند.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


وزیر بهداشت عضو کلوب شد

سید حسن هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با عضویت در شبکه اجتماعی کلوب ارتباطی نزدیکی با مردم برقرار کرده است.

وزیر بهداشت عضو کلوب شد

صفحه شخصی وزیر بهداشت به نشانی www.cloob.com/hassan.hashemi در دسترس است.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


تاثیر آب گرم بر سلامت مغز

پژوهش محققان دانشگاه آلابامای غربی نشان می‌دهد که غوطه ورشدن در آب گرم باعث افزایش جریان خون مغز در جهت مثبت می‌شود.

اجتماعی

طی این پژوهش، محققان از 9 مرد سالم خواستند تا در تانک آبی به حالت ایستاده قرار بگیرند. پس از گذشت 10 دقیقه، تانک آب توسط سه پمپاژ دیگر تا سطح دهلیز سمت راست قلب مردها و با آب 30 درجه سلسیوس پُر شد.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


شرایط دریافت پلاک ویژه معلولان

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور با اعلام شرایط و جزئیات صدور پلاک ویژه به معلولان گفت: تا کنون برای بیش از 6000 معلول، پلاک ویژه صادر شده است.

اجتماعی

دکتر یحیی سخنگویی معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور، درباره جزئیات اعطای پلاک ویژه به معلولان در سال جاری اظهار کرد: پلاک ویژه برخلاف آرم طرح ترافیک سالیانه، دائمی است.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


پوشش بیمه‌ای داروهای‌جدید در فاز دوم

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران با اشاره به اینکه این سازمان تلاش خواهد کرد تا سیاست‌های کلی سلامت از سوی مقام معظم رهبری تحقق پیدا کند، گفت: در فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها داروهای جدید تحت پوشش بیمه قرار خواهند گرفت.

اجتماعی

وی تصریح کرد:‌ در سیاست‌های ابلاغی توجه ویژه‌ای به بخش خدمات، آموزش، پیشگیری، بهداشت، درمان و توانبخشی شده است که باید مد نظر مسئولان در حوزه درمان و بیمه و سلامت باشد.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


خودداری بیمه ها از پرداخت تعرفه‌های پرستاری

دکتر عبدالله ثقفی با یادآوری دو محور کلی در پیام ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه سلامت گفت: ارتقاء شاخصهای سلامت با هدف دستیابی ایران به جایگاه نخست و به مرجعیت علمی و تبدیل ایران به قطب پزشکی منطقه آسیای جنوب غربی و جهان اسلام یکی از این محور های کلی است که در این پیام به خوبی تبیین شده است.

اجتماعی

عضو شورای عالی نظام پرستاری، سیاستهای ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه سلامت را برای جامعه پرستاری نوید بخش خواند و گفت: چالشها و دغدغه حوزه پرستاری با اجرای سیاستهای کلی سلامت مرتفع می شود.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


سرهنگ بختکی فوت کرد

سرهنگ یوسف بختکی رئیس سابق کلانتری ابوذر شب گذشته فوت کرد. مراسم تشییع پیکر وی، صبح امروز با حضور مسئولان انتظامی پایتخت در ستاد پلیس پیشگیری تهران برگزار شد و تا ساعتی دیگر در قطعه 230 بهشت‌زهرا دفن می‌شود.

سرهنگ بختکی فوت کرد+عکس

مرحوم بختکی که شب گذشته به دلیل بیماری در بیمارستان شریعتی تهران فوت کرد،‌ به علت برخورد قاطعانه و شجاعانه با مجرمان و اراذل و اوباش منطقه ابوذر، همیشه زبانزد خاص و عام بود.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


هشدار بی‌آبی به 37 میلیون ایرانی

اجتماعیرحیم میدانی معاون وزیر نیرو گفت: تهران و 10 کلانشهر ایران در معرض تنش آبی قرار دارند و چنانچه 10 درصد در مصارف مشترکان صرفه جویی شود، می توانیم تابستان امسال را با کمترین محدودیت و مشکل سپری کنیم.

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا از قرار گرفتن تهران در معرض تنش آبی خبر داد و گفت: اراک، اصفهان، شیراز، قزوین، قم، کرج، کرمان، مشهد، همدان و یزد دیگر شهرهایی هستند که هم اکنون در تنش آبی قرار دارند.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


پلی متفاوت در بزرگراه مدرس

مدیرعامل شرکت نوسازی اراضی عباس‌آباد با اشاره به مراحل پایانی تکمیل پل طبیعت گفت: با افتتاح پل طبیعت، شرق و غرب منطقه عباس آباد با یک مسیر ویژه به هم متصل خواهد شد و بدون شک گردشگری شهری در منطقه عباس آباد و قلب پایتخت تحول جدی را شاهد خواهد بود.

اجتماعی

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


شرط واگذاری آلودگی هوا به قالیباف

هاشمی استاندار تهران گفت: آلودگی هوا را آنقدر مطرح کرده‌ایم که جدی شده است. در صورتی که شهرداری برای حلموضوع آلودگی هوا پول نخواهد ما موافقیم که به شهرداری واگذار شود. آلودگی هوا برای یک دستگاه نیست و یک موضوع حاکمیتی است. اگر پول نخواهد ما صددرصد آلودگی هوا را به آن واگذار می‌کنیم.

اجتماعی

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس