یک سیلی جایگزین طناب دار شد، مخالفت تامین اجتماعی با ادغام بیمه‌ها، چه مجازاتی در انتظار رمالان است؟، مرخصی 6 ماهه 47 هزار زن را بیکار کرد و ... از مهمترین عناوین اخبار امروز می‌باشند.

به گزارش گروه اجتماعی مشرق، مهمترین عناوین اجتماعی امروز به شرح زیر می‌باشد.



یک سیلی جایگزین طناب دار شد

همه‌چيز براي اجراي حكم اعدام مهيا شده بود و مادر مقتول طناب را بر گردن قاتل انداخته بود اما سرانجام با زدن يك سيلي، قاتل فرزندش را بخشيد. سال 86، چهارشنبه بازار شهرستان نور از توابع استان مازندران، شاهد نزاع خیابانی بود که منجر به قتل «عبدالله حسین‌ زاده» نوجوان ۱۷ ساله شد. پدر و مادر عبدالله که پسر کوچکترشان را در جریان یک تصادف از دست داده بودند باید داغ عبدالله را هم تحمل می کردند. حالا پس از ۷ سال، آنها در پای چوبه دار از قصاص که حق طبیعی‌شان بود گذشت کردند.

عکس/ نجات از چوبه دار با سیلی

برای مشاهده متن خبر اینجا کلیک کنید


مخالفت تامین اجتماعی با ادغام بیمه‌ها

معاون درمان سازمان تامین اجتماعی گفت: با ابلاغ سیاست های کلی سلامت توسط رهبر معظم انقلاب، مبنی بر تقویت بازار رقابتی برای ارائه خدمات بیمه ای - درمانی، بحث ادغام بیمه ها جایگاهی ندارد.

ویترین

«محمدعلی همتی» افزود: سیاست های کلی سلامت بسیار جامع و کامل و چراغ راهنمای نظام سلامت است.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


نتیجه دردناک پیاده‌روی قالیباف

محمدباقر قالیباف امروز در مراسم نشست ابلاغ برنامه‌های سال 93 سازمان بسیج شهرداری تهران اظهار داشت:سال گذشته برای مجموعه ما در شهرداری تهران دو تا سه اتفاق رخ داده است که باید آن را سرلوحه کارمان قرار دهیم.

ویترین

شهردار تهرن با اشاره به اینکه مدیریت جهادی بیشترین رفاه و منفعت مالی را به مردم می‌رساند، گفت: تلاش می‌‌کنیم در پایان ۴ سال آینده فضایی را در شهرداری فراهم کنیم که وقتی مردم به شهرداری می‌آیند بگویند این شهرداری دیگر آن شهرداری نیست.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


چه مجازاتی در انتظار رمالان است؟

روند رو به رشد گرایش به خرافات، کار و بار رمال‌ها و فال‌بین‌ها را سکه کرده است. روزی نیست که در صفحه حوادث روزنامه‌ها با خبر دستگیری دعانویس‌های متجاوز، روح‌احضارکن‌های کلاش و نایبان خودخوانده‌ مواجه نشویم. علاوه بر تقویت‌ باورهای دینی و آگاهی‌بخشی به شهروندان به نظر می‌رسد آشنایی آنها با نحوه شکایت از این متقلبان می‌تواند به کاهش رمالی و کف‌بینی در جامعه کمک کند.

ویترین

قضات دادگاه‌های كیفری معمولا افراد متهم به رمالی و فالگیری را با استفاده از قوانین مربوط به كلاهبرداری و تحصیل مال نامشروع مجازات می‌كنند.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


مرخصی 6 ماهه 47 هزار زن را بیکار کرد

معاون فنی درآمد سازمان تامین اجتماعی گفت، بر اساس نتایج تحقیق این سازمان، طی مدت 18 ماهه گذشته، 47 هزار زن شاغل به خاطر استفاده از مرخصی زایمان به مدت شش ماه، از محل کار خود اخراج شده و بیمه بیکاری دریافت کردند.

ویترین

«محمدحسن زدا» معاون فنی درآمد سازمان تامین اجتماعی افزود: این زنان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی بودند که مشمول بیمه بیکاری شدند.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


آسمانخراش کویری با چاپ 3بعدی

در آینده در کویرها هم می‌توان آسمان خراش‌هایی با چاپ 3 بعدی مشاهده کرد.

آسمانخراش‌های کویری با چاپ 3 بعدی+تصاویر

«سند بابل» یک برج زیست محیطی و هنری جدید است که موجب می‌شود انسان‌ها بتوانند در محیط کویری نیز زندگی کنند و در حال حاضر به عنوان یک مرکز تحقیق و اقامت توریستی طراحی و در نظر گرفته شده است.

برای مطالعه متن کامل خبر و مشاهده تمامی تصاویر اینجا کلیک کنید



شارژ گوشی با آب‌جوش

شرکت Power Practical با استفاده از آب‌جوش امکان شارژ گوشی‌های موبایل را فراهم کرده است.

شارژ گوشی با آب‌جوش +عکس

با این روش می‌توان با هر 20 دقیقه شارژ، دو ساعت از گوشی استفاده کرد. قیمتی که برای این محصول در نظر گرفته شده 149 دلار است.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


فرستادن فایل با سرعت نجومی

این برنامه به شما اجازه می دهد تا چیزی حدود ۱۲۰ عکس، ۳۰ آهنگ و یا یک فیلم با کیفیت بالا را در حدود ۱ دقیقه به راحتی انتقال دهید.

فرستادن فایل با سرعت نجومی+دانلود
دانلود

فرستادن فایل با سرعت نجومی+دانلود
برای مطالعه متن کامل و دانلود اینجا کلیک کنید


کیف پول الکترونیک هوشمند در موبایل

گوشی‌های موبایل هر سال مجهز به فناوری تازه‌تری می‌شوند. زمانی افزودن دوربین به گوشی‌ها هیجان انگیز می‌نمود، هیجانی که در سال‌های اخیر جای خود را به گوشی‌هایی با صفحات تاچ خازنی و با وضوح و کیفیت بالا داده است.
NFC چیست؟
NFC (ارتباط میدانی با برد نزدیک، Near Field Communication) جهت پرداخت پول از طریق گوشی های هوشمند بوجود آمده اند، در واقع مهم ترین کاربرد NFC همین کیف پول موبایلی است  ولی کاربرد های دیگری هم دارد.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید



هشدار پدافند غيرعامل درباره "خون ريزي قلبي"اينترنت

بدون شک Heartbleed (خون ريزي قلبي)را مي توان بزرگ ترين،  مهم ترين و خطرناک ترين حفره امنيتي در اينترنت دانست؛ يک نقص فاحش امنيتي که بيش از دو سوم وسعت اينترنت را در معرض افشاي اطلاعات محرمانه قرار داده است.حال هر کسي در هر گوشه از جهان مي تواند يک قرباني بالقوه باشد.

ویترین

در اين رابطه معاون فناوري اطلاعات و ارتباطات سازمان پدافند غيرعامل از ارسال نامه اي به دستگاه هاي متولي زيرساخت هاي حياتي و حساس با مضمون هشدار درباره خطرات اينترنتي خبر داد و گفت: دستگاه هاي متولي اين زيرساخت ها بايد تمهيدات پدافندي و سايبري را رعايت و شبکه هاي حساس خود را از اينترنت جدا کنند.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


حبس در کمین پزشکان متخلف

تقصیر پزشکی مجازات دارد. این مطلب را رئیس انجمن علمی حقوق پزشکی ایران بیان کرد و افزود: با توجه به تصویب قانون مجازات اسلامی که از اردیبهشت 1392 اجرایی شده، هر چند قانونگذار در قانون جدید، مسؤولیت پزشکی را مبتنی بر تقصیر و خطای پزشکی می‌داند، اما به لحاظ عدم تصویب آیین‌نامه مجازاتهای جایگزین موضوع ماده 79 قانون مجازاتهای اسلامی جدید «خطر زندان» مرتکبان تقصیر در حوزه پزشکی را تهدید می‌کند.

ویترین

دکتر محمود عباسی در این خصوص خاطرنشان کرد: این خطر تنها متوجه جامعه پزشکی نیست، بلکه قانون درباره همه آحاد جامعه یکسان است، از این رو سایر مشاغل و حرفه‌ها نیز موضوع این قانون هستند و در صورت تخلف بر اساس قوانین مجازات می‌شوند.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید



تیم رباتیک ایران اول شد

خبرگزاری فرانسه گزارش کرد ممکن است تحریم‌های اقتصادی سرعت ایران را کاهش داده باشد اما این تحریم‌ها نتوانسته پیشرفت کارشناسان رباتیک ایران را در رقابت با رقبای آلمانی و هلندی خود در فوتبال روبوکاپ کم کند.

ویترین

نهمین دوره مسابقات بین المللی روبوکاپ آزاد ایران با اعلام تیم های برگزیده پس از سه روز رقابت فشرده در حالی به کار خود پایان داد، که تیم MRL دانشگاه آزاد قزوین با 9 قهرمانی در صدر ایستاد.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


بودجه 7هزارمیلیاردی برای بخش سلامت

هاشمی وزیر بهداشت گفت: حدود هفت هزار میلیارد تومان به بخش سلامت کشور اختصاص یافته است که بخشی از این بودجه برای ماندگاری پزشکان در استان‌هایی مانند سیستان و بلوچستان هزینه خواهد شد.

ویترین

وزیر بهداشت گفت: بخشی از این بودجه نیز جهت کمک به بیماران صعب‌العلاج و بخشی در راستای کاهش پرداختی مردم برای درمان اختصاص می‌یابد.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


لاغری سریع به چه قیمت؟

سازمان غذا و دارو اعلام کرد: ضمن افزایش تماس‌های تلفنی با مرکز ملی اطلاع رسانی داروها و سموم وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در خصوص مصرف داروهای تبلیغ شده در شبکه‌های ماهواره ای، بدینوسیله به اطلاع می‌رساند از آنجا که مواردی از بستری در بیمارستان و مرگ ناشی از مصرف برخی از داروهای کاهش وزن از جمله فرآورده HERBAL SLIMMING  گزارش شده است، توجه هموطنان و خانواده‌ها را به این نکات جلب می‌شود:

ویترین

تهیه دارو فقط باید از طریق سیستم دارویی کشور اعم از داروخانه‌ها و بیمارستانها صورت پذیرد و حتی پزشک معالج هم مجاز به فروش دارو یا فرآورده‌های دارویی در مطب نیست.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


ویژگی انسانهای دارای سلامت روان

فربد فدایی روانشانس، اظهار داشت: سلامت روان فقط پیشگیری از بیماری‌های روانی نیست بلکه احساس رضایت از زندگی، احساس شادمانی و کمال است. بنابراین مفهوم سلامت روان فراتر از بیماری است.

ویترین

وی با اشاره به ویژگی‌های انسان سالم افزود: تعریف انسان سالم از نظر روانی آن است که نشانه‌ها و نابسامانی‌های روانی مانند اضطراب،‌ افسردگی، نارسایی در احساس و ادراک، اختلال تفکر، اختلال قضاوت و غیره را نداشته باشد.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


تصادف هولناک سمند با کامیون

صبح امروز طی تماس با آتش نشانی تصادف دو دستگاه خودرو سبک و سنگین با یکدیگر واقع در جاده تهران به طرف شهریار،بعد از میدان معادن گزارش گردید.

ویترین

در نهایت ضمن ایمن سازی کامل محیط و جلوگیری از نشت سوخت و قطع سرباطری خودرو ها فرد مصدوم از داخل خودرو خارج و با همکاری اورژانس 115 شهریار به بیمارستان انتقال و محل جهت انتقال خودروها به پارکینگ تحویل راهنمائی و رانندگی گردید.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.ir ارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس