زیر و بم بیمه شخص ثالث در سال93، یک میلیون نفر در صف وام ازدواج، افزایش کرایه‌های حمل‌ونقل از هفته آینده، آسيب‌هاي پنهان اشتغال مادر بر فرزندان و ... از مهمترین عناوین اخبار امروز می‌باشند.

به گزارش گروه اجتماعی مشرق، مهمترین عناوین اجتماعی امروز به شرح زیر می‌باشد:



ثبت‌نام بیش از یک میلیون نفر در طرح بیمه رایگان

مدیرکل سازمان بیمه سلامت استان تهران از ثبت نام بیش از یک میلیون نفر در طرح بیمه همگانی رایگان تا کنون خبر داد و گفت: 20 درصد از 6 میلیون نفری که در کشور از هیچ بیمه ای برخوردار نیستند، در مناطق حاشیه ای و اطراف تهران زندگی می کنند.

پهبد پورشبانان مدیرکل سازمان بیمه سلامت استان تهران گفت: طرح پوشش بیمه همگانی در راستای سیاست‌های دولت در برقراری پوشش بیمه ای برای آحاد جامعه و بر اساس قانون برنامه پنجم توسعه انجام می گیرد و طی این برنامه مقرر شده تا سازمان بیمه سلامت در سال جاری نسبت به پوشش پایه 6 میلیون ایرانی که فاقد پوشش بیمه ای نیستند، اقدام کنند.

اجتماعی

وی تاکید کرد: در استان تهران نیز همزمان با سراسر کشور از روز اول اردیبهشت ماه از طریق سامانه  www.bimehsalamat.ir نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند و همچنین با مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت و با پرداخت فقط 2 هزار تومان به ازای کل افراد خانوار ثبت نام اینترنتی آنان انجام می شود.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


انتقاد تند وزیر بهداشت از صداوسیما

سید حسن هاشمی در حاشیه مراسم اعطای نشان ایمنی و سلامت در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در پاسخ به سؤال ایران مبنی بر علت تأخیر اعلام تعرفه‌های درمانی که قرار بود اسفند ماه سال 92 اعلام شود اما تاکنون به صورت رسمی اعلام نشده، اظهار داشت:‌ واقعیت این است که مردم از وضع موجود راضی نیستند و همه باید همت کنیم تا در این شرایط خاص به یک اتفاق نظر برسیم. درباره اعلام تعرفه‌ها، هیأت وزیران هیچ تقصیری ندارد.

اجتماعی

موضوع این است که وزارت بهداشت هنوز با بخش خصوصی به یک اتفاق نظر نرسیده است، اما امیدوارم ظرف چند روز آینده این انتظار به پایان برسد و اعلام تعرفه با یک پیوست نظارتی از طرف صنف و معاونان درمان همراه باشد.

وی در ادامه افزود:‌ ما باید در ابتدا قدم را درست برداریم. گرچه در ابتدای راه نیاز به تدبیر و خویشتنداری است اما بطور قطع تعرفه‌ها در سال‌های آتی، قبل از سال جدید اعلام خواهد شد.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


افراد مذهبی مغز سالم تری دارند

محققان آمریکایی با همکاری دکتر مجید فتوحی با انجام تحقیقی بر روی شهروندان دو ایالت جورجیا و مینه سوتا دریافتند که اهالی جورجیا به دلیل انجام فعالیت های مذهبی بیشتر، مغز سالم تری دارند.

اجتماعی

این تحقیق در قالب پروژه ای موسوم به پروژه ذهن زیبا به انجام رسیده که همه ساله نتایج آن از سوی کمپین ملی آموزش بهداشت آمریکا برای هریک از ایالت های این کشور اعلام و منتشر می شود.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


5دلیل برای تناول تخم مرغ

تخم مرغ ماده غذایی است که با داشتن ظاهری ساده اما سرشار از پروتئین جایگاه مناسبی در بین غذاها دارد.

اجتماعی

اگر علاقه چندانی به تخم مرغ ندارید و این ماده غذایی را از برنامه غذاییتان حذف کرده‌اید این ۵ دلیل تلنگری خواهد بود تا نظرتان راجع به آن عوض شود. با ما همراه باشید.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


زیر و بم بیمه شخص ثالث در سال93

به فاصله دو سه روز از اعلام نرخ دیه سال جاری توسط وزیر دادگستری، این نرخ رسما از روز گذشته اجرایی شد.

از جمله افزایش نرخ‌هایی که در آغاز هر سال ‌ثابت رقم می‌خورد، افزایش نرخ دیه کامل انسان است که به دنبالش، افزایش نرخ بیمه شخص ثالث را ‌مستقیم و برخی افزایش‌های دیگر را ‌غیر مستقیم سبب می‌شود.

اجتماعی

بر این اساس، نرخ دیه برای امسال ۱۵۰ میلیون تومان تعیین شده که در ماه‌های حرام با 30 درصد افزایش به ۲۰۰ میلیون تومان خواهد رسید که به نسبت ۱۱۳ میلیون تومان نرخ دیه سال ۹۲، بیش از ۳۱ درصد افزایش نشان می‌دهد.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


تحول اساسی در کیفیت خدمات زایمان

سجاد رضوی مدیرکل نظارت بر درمان وزارت بهداشت افزود: هدف اصلی وزارت بهداشت در سیاستهای جدید خود تشویق مردم به افزایش موالید و داشتن فرزندان بیشتر است.

اجتماعی

وی گفت: در این مسیر تعرفه خدمات زایمان طبیعی را هم برای پزشکان و هم برای ماماها افزایش دادیم و تعرفه خدمات زایمان طبیعی نسبت به سال گذشته بیش از دو برابر افزایش می‌یابد و تقریباً با تعرفه خدمات سزارین مساوی می شود و حتی در مواردی تعرفه زایمان طبیعی و درآمد آن برای بیمارستان بیشتر از سزارین می شود.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


10 توصیه برای داشتن زندگی عاری از بیماری

محمود خدادوست در حاشیه همایش طب سنتی و زندگی سالم در وزارت بهداشت گفت: طب ایرانی قدمت چندین هزار ساله دارد و چون ریشه در باورهای مردم دارد توصیه‌هایش مقبولیت‌های بیشتری پیدا کرده است.
اجتماعی
وی ادامه داد: ظرفیت طب سنتی غنی و پیام اصلی آن حفظ تندرستی است که به 6 اصل خوردن و آشامیدن، آب و هوا، حرکت و سکون، خواب و بیداری، استفراغ و احتقان و امراض مفصلی استوار است.

خدادوست گفت: در واقع بر اساس این 6 اصل ضروری، سبک زندگی تعریف می‌شود و برای اصلاح این سبک تدابیری وجود دارد که می‌توان آنها را عملی کرد.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


یک میان‌وعده دانشجویی

خوردن مواد غذایی ضروری برای حفظ سلامتی و استحکام بدن لازم است. فقط باید بدانید که کدام خوراکی ها؛ ارزش غذایی بالاتری دارند. در فرهنگ های مختلف تهیه غذا به روشهای گوناگونی صورت می گیرد که در نتیجه ترکیب های بیشماری از مواد غذایی حاصل میشود.

با خوردن اسنک چه موادی وارد بدن می‌شود+جدول

اسنک به غذایی اطلاق می شود که معمولاً به عنوان یکی از وعده های اصلی غذا (صبحانه، ناهار، شام) مصرف نمی شود؛ بلکه میان وعده ای است که موقتاً گرسنگی فرد را برطرف می سازد و انرژی مختصری برای انجام کار فراهم می کن؛ در واقع اسنک نوعی غذای مختصر است.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


دو کشته در میانه/ آبگرفتگی منازل مسکونی/ نجات سه کودک گرفتار در سیل

برخورد جریان هوای گرم در سطوح میانی جو و نیز هوای بطور نسبی سرد سطح زمین سبب ایجاد ناپایداری های قوی جبهه ای در اردبیل و قسمت مرکزی این استان شده است.

آخرین اخبار از سیل تبریز

حوالی ساعت 23 سه شنبه ابرهای توفانزا موسوم به کومولونیمبوس به شکل ناگهانی و سریع در آسمان اردبیل رشد و گسترش یافت و در پی آن برق های پی در پی آذرخش فضای منطقه را روشن نمود و غرش های آسمان آغاز شد.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


کشف اسکلت یک پلنگ

عصر روز گذشته (۱۳۹۳/۲/۲) نیروهای یگان محیط زیست پارک ملی گلستان حین گشت زنی با لاشه یک پلنگ ایرانی در محدوده ای بنام دره زاولی برخورد نمودند.

کشف اسکلت یک پلنگ+تصاویر

مدیر روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان گلستان در این باره گفت: لاشه که متعلق به یک پلنگ نر جوان می باشد در فاصله ای اندک از جاده آسیایی در حالی مشاهده شده که اجزای بدن پلنگ توسط حیوانات لاشه خوار خورده شده اما اسکلت پلنگ به غیر از دستها کاملا سالم است.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


روشی برای بالا بردن سرعت آندرويد

ممکن است بعد از يک مدت که از خريد گوشي شما بگذرد و نرم‌افزارهاي متنوعي را روي آن بريزيد، احساس کنيد که گوشي شما از نظر کارکرد ضعيف شده و کارايي و سرعت روزهاي اول خود را ندارد.

اجتماعی

مسلما در اين شرايط هر کسي دوست دارد که دوباره گوشي خود را به شرايطي بازگرداند که سرعت خوبي داشته است. در چند شماره به شما راه‌هايي را آموزش خواهيم داد تا بتوانيد سرعت گوشي هوشمند يا تبلت خود را که مبتني بر سيستم عامل آندرويد است افزايش دهيد. زيرا ممکن است به مرور زمان اين کندي سرعت برايتان بسيار آزار دهنده شود.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


ساخت تلفن‌های همراه ضدسرقت

قرار است اسمارت‌فون‌هایی ساخته شود که کاربران بتوانند از راه دور تمام اطلاعات آن را پاک کنند. سازندگان برتر تلفن‌های هوشمند قصد دارند با راه‌اندازی طرحی، جلوی به سرقت رفتن اسمارت‌فون‌ها را بگیرند. این طرح قرار است در ژوئیه سال آینده (تیر ۱۳۹۴) عملیاتی شود و سپس گوشی‌های مجهز به این نوع فناوری ضدسرقت، روانه بازار آمریکا گردد.

اجتماعی

در این طرح علاوه بر شرکت‌های اپل، سامسونگ، گوگل، اچ‌تی‌سی، هواوی، مایکروسافت، موتورولا و نوکیا، شرکت‌های مخابراتی آمریکا از قبیل ورایزن کامیونیکیشنز (Verizon Communications)، اسپرینت (Sprint Corporation)، ای‌تی اند تی (AT&T) و یواس سلولر (U.S. Cellular) نیز مشارکت دارند. در این پروژه، اسمارت‌فون‌هایی ساخته می‌شود که کاربران به هنگام احساس خطر، می‌توانند از راه دور تمام اطلاعات گوشی را پاک کنند.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


آسيب‌هاي پنهان اشتغال مادر بر فرزندان

خانمي ۲۷ ساله هستم. دختري ۸ ساله دارم، به خاطر اين که سرکار مي روم، دخترم نصف روز تنهاست. مي خواهم بدانم اين شرايط چه تاثيري بر روحيه اش خواهد داشت؟

اجتماعی

با عجله از خواب بيدار مي شود و لباس هاي فرزندش را تنش مي کند. در حالي که بچه اش هنوز کاملا چشم هايش را باز نکرده است، دستش را مي کشد تا او را به مهدکودک يا خانه مادربزرگ برساند. لحظاتي بعد هم فرزندش را مي بوسد و مي گويد: «بعدازظهر ميام دنبالت، تا مامان برمي گرده بچه خوبي باشي!»

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


افزایش کرایه‌های حمل‌ونقل از هفته آینده

ابوالفضل قناعتی عضو کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران، با اشاره به اینکه افزایش قیمت کرایه‌ها پیش از آغاز سال مشخص و زمان اجرای این افزایش نیز تعیین شده بود، گفت:‌براساس مصوبه شورای شهر ابتدای اردیبهشت زمان تعیین شده برای اعمال افزایش 25 درصدی قیمت تاکسی‌ها بود اما به دلیل درخواست دولت از شورای شهر به منظور دست نگه داشتن تا اجرای فاز دوم هدفمندکردن یارانه‌ها منتظر ماندیم.

اجتماعی

وی ادامه داد: با توجه به اینکه پایان هفته جاری به عنوان زمان اعلام شده برای تعیین قیمت سایر حامل‌های انرژی از جمله بنزین، مشخص شده است، از ابتدای هفته آینده افزایش قیمت کرایه‌ها براساس قیمت‌های مشخص شده انجام می‌شود.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


یک میلیون نفر در صف وام ازدواج

علی اصغر میرمحمد صادقی مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی، در مورد علت انتظارهای چند ماهه متقاضیان تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج اظهارداشت: منابع قرض‌الحسنه بانک‌ها تکافوی اجرای تعهدات قانونی را نمی‌دهد و علاوه بر پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج، تکالیف سالیانه قانون بودجه برای پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه به بخش‌های مختلف از جمله کمیته امداد، بهزیستی و اشتغال‌زایی وجود دارد.

اجتماعی

وی افزود: به بانک‌ها اعلام کردیم پرداخت تسهیلات ازدواج را در اولویت قرار دهند اما بانک‌ها نمی‌توانند ‌منابع قرض‌الحسنه خود را تنها به این بخش اختصاص دهند زیرا باید تکالیف بودجه‌ای هم مورد توجه قرار گیرد.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


نحوه ورود موبایل و تبلت به بند 350 اوین

یک منبع آگاه قضایی اظهار داشت: در ادامه پیگیری‌های مرتبط با بازرسی از بند 350 زندان اوین، تحقیقات لازم انجام شد و در نهایت 2 تن از عوامل ورود تجهیزات الکترونیکی مخصوصا موبایل به بند 350 زندان اوین شناسایی و دستگیر شدند.

اجتماعی

وی با اشاره به آغاز تحقیقات قضایی از این افراد گفت: این افراد، 2 پزشک بودند که به صورت قراردادی و موقت، با این زندان همکاری می‌کردند.

غلامحسین اسماعیلی نیز پیش از این  از شناسایی رابط شبکه خبری بی‌بی‌سی در زندان اوین خبر داده بود.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


شماره تلفن‌ها 8 رقمی می‌شوند

مصوبه 184 کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات مبنی بر حذف پالس محوری از تعرفه های تلفن ثابت، محاسبه کارکرد مشترکان بر مبنای دقیقه، اجرای طرح یکسان سازی کدهای مخابراتی در سطح استانها و یکنواخت سازی تعرفه های تلفن همراه به شرکت مخابرات ایران ابلاغ شد.

اجتماعی
این مصوبه با هدف شفافیت و ساده سازی و حذف پالس محوری از تعرفه های تلفن ثابت، محاسبه کارکرد مشترکین بر مبنای دقایق استفاده، اجرای طرح یکسان سازی کد در سطح استانها، یکنواخت سازی تعرفه های تلفن همراه، توسعه شبکه تلفن ثابت با تضمین درآمد عادله برای شبکه تلفن ثابت، همچنین برقراری عدالت تعرفه ای با حذف منطقه های (زون های) بین شهری و تعیین آبونمان به صورت پلکانی و نیز فراهم کردن امکان تعریف بسته های تعرفه ای مختلف توسط اپراتور، نظارت پذیری بهتر و پایه گذاری نظام تعرفه ای علمی، در 25 اسفندماه به تصویب کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات به ریاست محمود واعظی وزیر ارتباطات رسید.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


3 قلوهای یک بز وحشی

آقای احسان فرنام مستندساز خوب حیات وحش موفق شده است همزمان با شروع فصل زادوولد در سال جاری، از پدیده نادر سه قلوزایی تصویربرداری نماید. این تصاویر که در منطقه حفاظت شده هرمد (هرمود) لارستان فارس تهیه شده است یک بز وحشی را نشان می دهد که ۳ بزغاله سالم به دنیا آورده است.

اجتماعی

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.irارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس