کد خبر 299832
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۵

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور با اعلام شرایط و جزئیات صدور پلاک ویژه به معلولان گفت: تا کنون برای بیش از 6000 معلول، پلاک ویژه صادر شده است.

به گزارش مشرق، دکتر یحیی سخنگویی معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور، درباره جزئیات اعطای پلاک ویژه به معلولان در سال جاری اظهار کرد: پلاک ویژه برخلاف آرم طرح ترافیک سالیانه، دائمی است.

وی افزود: طرح ترافیک برای همه استان‌ها اجرا نمی‌شود و مختص کلان‌شهرها از جمله تهران است. دارندگان پلاک ویژه می‌توانند از تسهیلات در نظر گرفته شده برای آرم طرح ترافیک بهره‌مند شوند و در مسیرهای مشمول طرح، برای امور ضروری چون درمان، ورزش و غیره تردد کنند.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی با اشاره به اینکه امکان دریافت پلاک ویژه برای والدین و یا خود معلولان جسمی متوسط، شدید و بسیار شدید، معلولان ذهنی و نابینایان فراهم شده است، از همکاری راهنمایی و رانندگی با سازمان بهزیستی در این زمینه قدردانی کرد.

سخنگویی ادامه داد: تا کنون برای بیش از شش هزار معلول، پلاک ویژه صادر شده است و ثبت‌نام همچنان ادامه دارد. بر این اساس معلولان متقاضی ابتدا به کمیسیون‌های پزشکی سازمان بهزیستی مراجعه می‌کنند تا بر اساس موازین و معیارهای موجود از شدت معلولیت خود آگاهی یافته و معرفی‌نامه مربوطه را دریافت کنند.


مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.ir ارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس