قطعی شدن اعدام 3 ضارب دادستان زابل، روزهای پرکار فرجی دانا برای تغییر روسا، تاثیر "خونریزی قلبی" بر برنامه‌های موبایل، حریق اتوبوس در ترمینال جنوب و... از مهمترین اخبار اجتماعی امروز می‌باشد.

به گزارش مشرق، مهمترین اخبار اجتماعی امروز به شرح زیر می‌باشد.


پیرترین مادر شهید ایران درگذشت

«آمنه مفرد» کهنسال ترین بانوی ایرانی هفته گذشته در سن 130 سالگی در گذشت.

اجتماعی

این مادر شهید دارای 200 نوه، نتیجه، نبیره و ندیده بوده و هفت فرزند این بانو هنوز در قید حیات هستند.

برای مطالعه متن کامل این مصاحبه همچنین مشاهده تمامی تصاویر اینجا کلیک کنید


قطعی شدن اعدام 3 ضارب دادستان زابل

حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی در جلسه شورای قضایی دادگستری سیستان و بلوچستان از قطعی شدن حکم اعدام سه تن از عوامل ترور داستان زابل خبر داد و گفت: بزودی در فرصت مغتنم و با آماده شدن تمهیدات لازم حکم اعدام این عوامل به مرحله اجرا در خواهد آمد و درس عبرتی برای کسانی که در سر سودای تعرض به دستگاه قضائی و ایجاد اخلال در امنیت کشور را دارند خواهد شد.

اجتماعی

وی ادامه داد: پرونده بعضی دیگر از عوامل ترور نیز مفتوح است و به تناسب جرم به مجازات خود خواهند رسید.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


روزهای پرکار فرجی دانا برای تغییر روسا


دکتر رضا فرجی دانا وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ، طی حکمی دکتر  گودرز صادقی هشجین را به سمت سرپرست دانشگاه  محقق اردبیلی منصوب کرد. گودرز صادقی در دولت هشتم ریاست دانشگاه ارومیه را بر عهده داشت.

اجتماعی

فرجی دانا همچنین در نامه جداگانه ای از خدمات دکتر مسعود گنجی رئیس سابق دانشگاه  محقق اردبیلی در زمان تصدی این مسئولیت قدردانی کرد.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


تاثیر "خونریزی قلبی" بر برنامه‌های موبایل

بزرگترین آسیب پذیری فراگیر تاریخ اینترنت که به "خونریزی قلبی" شهرت یافته و منجر به افشای اطلاعات مهمی از سایت های سرتاسر جهان شده بر برنامه های کاربردی تلفن همراه نیز تاثیر داشته است.

اجتماعی

این آسیب پذیری و رخنه فراگیر که از 20 فروردین ماه امسال اعلام جهانی شده مربوط به آسیب رسانی نرم‌افزارهای استفاده کننده از نسخه‌های بخصوصی از کتابخانه OpenSSL (نسخه‌‌ی 1.0.1 تا 1.0.1g) است که امکان استخراج ناخواسته اطلاعات حساس را به حمله‌کننده می‌دهد.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


حریق اتوبوس در ترمینال جنوب

حوالی ساعت 16 عصر روز شنبه یک مورد حادثه حریق مسافربری شهری به آدرس ترمینال جنوب به سامانه 125 اطلاع داده شد و به دنبال آن آتش‌نشانان در محل حاضر شدند.

اجتماعی

پس از حضور آتش‌نشانان در محل مشاهده شد که آتش‌سوزی در یک دستگاه اتوبوس بنز رخ داده و قسمتی از سقف این اتوبوس دچار حریق شده و شعله‌های آتش در حال سرایت به دیگر قسمت‌های اتوبوس است که آتش‌نشانان پس از قطع برق و جریان سوخت اتوبوس‌، با استفاده از تجهیزات مخصوص، شعله‌های آتش را در آن مهار و به طور کامل اطفا کردند.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


شهادت مامور پلیس بدست اشرار

اجتماعیسرهنگ نعمت پذیرا معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان هرمزگان در تشریح این ماجرا گفت: ساعت دو بامداد 22 فروردین ماه امسال ماموران پلیس هنگام گشت زنی در گلوگاه شهید میرزایی متوجه صدای شلیک تیر شدند.

با توجه به حساسیت موضوع بلافاصله ماموران راهی محل شده و در پشت گلوگاه با حدود 5 فرد مسلح رو به رو شدند. اشرار با مشاهده ماموران اقدام به تیراندازی به سمت آنها کردند که ستوان یکم حسین احمدی از ناحیه سر دچار جراحات شدید شده و به شهادت رسید.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


حریق سه اسکانیا در یک روز

سرهنگ صمد اسفندیاری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: ساعت یک بامداد امروز تصادف دو دستگاه اتوبوس اسکانیا در کیلومتر 35 محور جاده جیرفت به کرمان در داخل تونل بهمن به پلیس راه اطلاع داده شد.

اجتماعی

وی ادامه داد: با حضور ماموران مشخص شد دو دستگاه اتوبوس اسکانیا که از زاهدان به سمت بندرعباس در حرکت بودند به علت عدم رعایت فاصله طولی از سوی اسکانیای دوم در داخل تونل با یکدیگر برخورد کرده و دچار حریق می شوند. همزمان با وسعت گرفتن دامنه آتش 13 مسافر اتوبوس اول و 6 مسافر اتوبوس دوم از خودرو خارج می شوند که 3 نفر از آنها مجروح شده و به مراکز درمانی منتقل شدند.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


کشف پاشنه آشیل آنفلوآنزا توسط محقق ایرانی

بر اساس یافته‌های حاصل، دارویی که مولکولی موسوم به (prostaglandin E2 (PGE2 را مهار می‌کند، نرخ بقای ویروسی را در موش‌های آلوده به دوز مرگبار ویروس آنفلوآنزای H1N1 افزایش می‌دهد.

اجتماعی

مازیار دیوانگاهی، رهبر ارشد این مطالعه از دانشگاه مک‌گیل، مدعی است داروهایی که گذرگاه‌های PGE2 را هدف قرار می‌دهند، پیش‌تر طراحی و روی حیوانات آزمایش شده‌اند، بنابراین، یافته‌های جدید دارای پتانسیلی عالی در حوزه بالینی نه تنها برای درمان آنفلوآنزا، بلکه دیگر عفونت‌های تنفسی ویروسی خواهد بود که با گذرگاه‌های ایمنی مشابه، تعامل دارند.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


یکسان‌سازی هزینه‌ جراحی در بیمارستان‌ها

سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی نماینده مجلس شورای اسلامی درباره ابلاغ سیاست‌های کلی سلامت اظهار داشت: متاسفانه سلامت هیچ زمانی اولویت دولت‌ها نبود و تنها کسی که دغدغه اصلی وی از سال‌ها قبل سلامت بود، رهبر معظم انقلاب بود. بر این اساس مسؤلان باید روند اجرایی ابلاغ سیاست‌های کلی سلامت را پیگیری کنند.

پیرترین مادر شهید ایران درگذشت / شهادت مامور پلیس بدست اشرار

قاضی‌زاده هاشمی در ادامه عنوان کرد: سلامت موتور محور دیگر حوزه‌ها به حساب می‌آید. وزارت بهداشت نیز بر این اساس باید با ایفای نقش ارتقایی، چالش‌های حوزه سلامت را با سیاستگذاری صحیح برطرف کند، زیرا بر اساس سیاست‌های کلی سلامت وظیفه سیاستگذاری نظارت و پاسخگویی بر عهده وزارت بهداشت قرار گرفته است، در حالیکه در گذشته به صراحت در قانون به این صورت اشاره نشده بود.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس