اولين هاي تمدن در پايتخت، روشهایی برای آنکه مادرمان در روز زن اشک شوق بریزد، برای تهیه جهیزیه عروس یتیم همت کنید، بررسی گلکسی اس 5 سامسونگ و ... از مهمترین عناوین اخبار امروز می‌باشند.

به گزارش گروه اجتماعی مشرق، مهمترین عناوین اجتماعی امروز به شرح زیر می‌باشد:



اولين هاي تمدن در پايتخت

دومین برنامه کشف تهران احمد مسجد جامعی در سال 93 روز جمعه 29 فروردین ماه همزمان با روز ارتش جمهوری اسلامی و در آستانه میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) در منطقه 7 تهران برگزار شد.

تهران يكي از تاريخي ترين شهرهاي ايران/ اولين هاي تمدن در پايتخت

رئیس شورای شهر تهران در اين بازديد به محله نظام آباد رفتند و در کوچه‌های قدیمی این محله قدم زدند و از بافت فرسوده دیدن کردند، پای درد دل اهالی نشستند و سری به خانه‌های محقر زدند. در این بازدیدها شهردار منطقه و همچنین مدیرکل میراث فرهنگی استان تهران، رئیس شورای شهر را همراهی می‌کردند. به همین دلیل برای حل بسیاری از مشکلات مردم محل تصمیم‌گیری شد.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


گزارش رئیس پلیس به رئیس‌جمهور؛
از 181 پرونده اختلاس بزرگ تا کشف 89 درصد جرایم خشن و جنایی

سردار اسماعیل احمدی مقدم صبح امروز در نوزدهمین همایش سراسری فرماندهان نیروی انتظامی که با حضور حسن روحانی در مقر ستاد فرماندهی برگزار شد، گفت: همه ساله پس از اتمام خدمت رسانی مضاعف به مردم در نوروز همایش مدیران با حضور مدیران کل، فرماندهان استان و یگان‌های مستقل برگزار می‌شود تا ضمن ارزیابی عملکرد یکساله، تدابیر کلان برنامه ریزی شود.

ویترین اجتماعی

وی با ارائه گزارشی از عملکرد مامورانش در سال 92 گفت: پلیس راهور با استفاده از فناوری‌های روز و توسعه استفاده از تکنولوژی توانست 400 کیلومتر از راه‌های کشور را تحت پوشش الکترونیکی قرار دهد.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


به مناسبت ولادت حضرت زهرا(س) و روز زن
روشهایی برای آنکه مادرمان در روز زن اشک شوق بریزد

ولادت حضرت زهرا(س) در 31 فروردین این روز را به رویداد مهمی برای مادران تبدیل کرده است و همه دوست دارند که هر طور شده این روز را بدل به روزی به یاد ماندنی بکنند؛ اما به مادری که خداوند بهشت را زیر پایش قرار داده چه چیزی می توان داد که در خور او باشد؟

ویترین اجتماعی

برخی در روز مادر به دنبال خرید کادوهای گران قیمت هستند. با آنکه کادوهای گران قیمت می توانند هر زنی را خوشحال کنند و هر چه برای مادر خرج شود کم است اما با کارهای خلاقانه و هزینه های کمتر نیز می توان دل مادر را شاد کرد . در ادامه به معرفی چند روش برای خاطره انگیز کردن این روز می پردازیم:

برای مطالعه متن کامل گزارش اینجا کلیک کنید


برای تهیه جهیزیه عروس یتیم همت کنید

به گزارش گروه اجتماعی مشرق، خیریه همت نوشت:

سلام و خداقوت

این فراخوان برای تهیه جهیزیه یک عروس یتیم است.

این دخترخانم دو سالی است که عقد کرده و پدرو مادرشان فوت کردند.

چون مادر ایشان زودتر فوت شده؛ پدرشان مجدد ازدواج کرده و پس از مدتی پدر هم فوت می کند و این خانم اکنون با نامادری خود زندگی می کنند.

شرایط اقتصادی خانواده خوب نیست و ازطرفی از لحاظ روحی هم دچار افسردگی شده اند.

همت کنید تا بتوانیم هرچه سریعتر جهیزیه ای برای این عروس خانم تهیه و به ایشان هدیه کنیم.

همت کنید


ویترین اجتماعی

تذکر مهم

درصورت عبور کمکها از سقف مورد نیاز صرف موارد بعدی خواهد شد


برای ارسال کمک اینجا کلیک کنید


کامیون‌سواری مترو

پس از وعده های فراوان مسئولان و گذشت 12 سال از خبر افتتاح مترو تبریز سرانجام با ورود اولین سری واگن های متروبه این شهر، ثانیه شماری برای به راه افتادن قطار شهری پس از سال ها آغاز شده است.

ویترین اجتماعی

برای مشاهده تمامی تصاویر اینجا کلیک کنید


بررسی گلکسی اس 5 سامسونگ

چند روز قبل کماندوی شماره 5 سامسونگ به ایران رسید. گلکسی اس ۵ همچون روال گذشته در دو نسخه راهی بازارهای مختلف دنیا می‌شود.

بررسی گلکسی اس 5 سامسونگ

در کشورهای توسعه‌یافته که شبکه مخابراتی 4G LTE در آن‌ها فعال است، نسخه G900F با پردازنده Snapdragon 801 و در کشورهای در حال توسعه مانند ایران خودمان که هنوز شبکه 3G نیز آنطور که باید و شاید در آن‌ها عمومی نشده، نسخه G900H با پردازنده ۸ هسته‌ای Exynos 5 عرضه می‌شود.

بریا مطالعه متن کامل گزارش اینجا کلیک کنید


راه اندازی یک میلیون و 500 هزار خط ADSL

محمدرضا بیدخام با بیان اینکه هم اکنون به بیش از 85 درصد تقاضاها برای نصب و راه اندازی سرویس اینترنت پرسرعت ADSL پاسخ داده می شود، اظهار داشت: تنها امکان ارائه سرویس ADSL برای 15 درصد تقاضاها به دلیل آنکه خطوط تلفنشان بر روی تجهیزات قدیمی فیبر – PCM – است وجود ندارد که با توسعه شبکه و جایگزینی تکنولوژی جدید این مشکل در سال جدید رفع خواهد شد.
ویترین اجتماعی
وی از افزایش ظرفیت برای واگذاری سرویس ADSL به متقاضیان تهرانی خبر داد و گفت: در سال جاری حدود یک میلیون و 500 هزار پورت ADSL در تهران و البرز نصب و راه اندازی خواهد شد.

بای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


بازگشت از مرگ برای افشای راز قتل

مردی بعد از کشتن دوست صمیمی‌اش دست به خودکشی زد اما زنده ماند و اسرار قتل را فاش کرد.

اقدام به خودکشی بعد از قتل دوست قدیمی

متهم درباره اقدام به خودکشی و تنظیم وصیتنامه و معرفی خود به‌عنوان قاتل نیز به‌کارآگاهان گفت: «پس از رهاکردن جسد، خودرو سعید را در منطقه ولنجک در یکی از کوچه‌های فرعی پارک کردم و خودم به شهرستان رفتم. یک هفته بعد مجددا به تهران آمدم و خودرو سعید را از ولنجک برداشتم و به بهشت‌زهرا و مزار مادرم رفتم. درحالی‌که از قبل تصمیم به خودکشی گرفته بودم، همان‌جا وصیتنامه‌ای تنظیم و خود را قاتل بهترین دوست خود معرفی کردم.»

بای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


دانش‌آموزی‌که درچهارشنبه‌سوری سوخت

دانش‌آموزی که در چهارشنبه آخر سال گذشته سوختگی شدیدی داشت، پس از درمان و دوران نقاهت به کلاس درس بازگشت.

ماجرای دانش‌آموزی که در چهارشنبه‌سوری سوخت+تصاویر

امیرحسین در ارتباط با شب حادثه می‌گوید: 3 نفر بودیم و در حال ساخت مواد محترقه بودیم؛ ناگهان صدایی آمد که باعث ترسیدن یک کودک شد و او برای فرار کردن پاهایش را روی مواد محترقه انبوهی که داشتیم گذاشت و در نهایت انفجار و سوختگی چهار نفر در این حادثه انجام شد.

ویترین اجتماعی

او گفت: وضعیت جسمانی من نسبت به دوستانم بهتر بود و آنها وضعیت سوختگی بدتری داشتند.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


خودکشی به خاطر 3میلیون بدهی

مردی 43 ساله که قصد پرت کردن خود از طبقه هفتم ساختمانی را در تهران داشت با دخالت آتش نشانی از این کار منصرف شد.

ویترین اجتماعی

برابر اطلاعات واصله فرد مذکور بیکار بوده و 3 میلیون تومان بدهی داشت و طلبکارش نیز از شیراز برای چندمین بار برای دریافت طلب خود مراجعه کرده بود که این مرد تهدید به خودکشی کرد.

برای مطالعه متن کامل خبر و مشاهده تمامی تصاویر اینجا کلیک کنید


نجات جان بچه بابون توسط شیر

ماجرا از آنجا آغاز می شود که دسته ای از بابون ها با صروصدای بسیار زیاد مشغول فرار از لابلای بوته ها و بالا رفتن از درختان بوده اند.

پس از مدتی مشخص می شود که دلیل ترس بابون ها دو شیر ماده هستند که به قصد شکار به بابون ها حمله کرده اند.

یکی از شیرها یک بابون ماده را که سعی در فرار داشت به دندان گرفت. در حالی که بابون ماده در آرواره های شیر جان می دهد یک بچه بابون کمتر از یک ماهه که مادر خود را در آغوش گرفته کم کم از بغل مادر به روی زمین می افتد.

نجات جان بچه بابون توسط شیر +تصاویر

بچه بابون نمی تواند از درخت بالا برود و ماده شیر او را به دندان میگیرد.

نجات جان بچه بابون توسط شیر +تصاویر

در کمال ناباوری پس از مدتی شیر بچه بابون را به زمین گذاشته و آنرا درمیان دستان خود می گیرد. بچه بابون شروع به بازی با شیر می‌کند.

نجات جان بچه بابون توسط شیر +تصاویر

برای مطالعه متن کامل خبر و مشاهده تمامی تصاویر اینجا کلیک کنید


شکم مرد هندی معدن طلا شد

مشرق، یک تاجر هندی با ادعای اینکه از روی عصبانیت در بطری آب را بلعیده به بیمارستان مراجعه کرد اما پزشکان در عمل جراحی 12 قطعه شمش طلا از شکم وی خارج کردند.

ویترین اجتماعی

این مرد که تاجری 63 ساله است 12 قطعه شمش را که بطور کلی 396 گرم وزن دارند بلعیده تا بتواند آنها را قاچاق کند.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


6 مکمل کاهش دهنده وزن

متأسفانه، کاهش وزن براي برخي افراد سخت تر است و نياز به روش هاي تکميلي دارد. از جمله اين روش ها استفاده از برخي مکمل هاست که علاوه بر مفيد بودن براي سلامت جسمي، باعث کاهش وزن نيز مي شود.

ویترین اجتماعی

در اين مطلب به نقل از «نيوزويک» به ۶ نوع از بهترين انواع مکمل هاي کاهش وزن اشاره شده است.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


از فاویسم بیشتر بدانیم

دکتر گلپایگانی فوق تخصص خون و سرطان کودک، با معرفی بیماری فاویسم این بیماری را یک بیماری وراثتی وابسته به کروموزوم X دانست که در دخترها کمتر بروز می‌کند، ولی در پسرها بیشتر دیده می‌شود.

ویترین اجتماعی

وی علت این بیماری را کمبود نوعی آنزیم در جدار گلبول‌های قرمز دانست که به دلیل نقص ارثی بروز می‌کند و باعث می‌شود گلبول قرمز زودتر از حد معمول از بین برود.

برای مطالعه متن کامل مصاحبه اینجا کلیک کنید


وعده وزیر بهداشت درباره کاهش هزینه‌ها

کتر سید حسن هاشمی در اجلاس روسای دانشگاه علوم پزشکی کشور در تهران، اظهارداشت: شعار امسال توجه به فرهنگ و اقتصاد با عزم ملی و مدیریت جهادی است و همه ارکان حاکمیت باید در جهت اجرای این شعار گام بردارند.

ویترین اجتماعی

وی افزود: ریاست جمهور نیز در بازدید از بیمارستان امام اعلام کردند که سهم پرداختی از جیب مردم در حال حاضر 70 درصد است و سعی می کنیم آن را در چند ماه آینده کاهش دهیم.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


کوچک‌ترین چاپگر رباتی

این چاپگر دارای 4 چرخ و یک موتور برای حرکت است و در برابر پرینترهای معمولی کندتر است؛ پرینترهای معمولی به‌طور متوسط  10 صفحه در دقیقه چاپ می‌کنند در حالی که این پرینتر بیش از یک صفحه (دو یا سه صفحه) در همان زمان چاپ می‌کند، کیفیت چاپ بدون نقص، سبک و قابل حمل است.

کوچک‌ترین چاپگر رباتی+تصاویر

یک دریچه کشویی در پایین دستگاه برای جوهر وجود دارد که قادر به چاپ 1000 صفحه است، محل اتصال به USB نیز در پایین دستگاه قرار گرفته است، باتری قابل شارژ است، با یک دکمه روشن و خاموش می‌شود، به طور مستقیم به گوشی‌های هوشمند و رایانه‌های شخصی متصل می‌شود، کاربر می‌تواند بر روی هر صفحه و به هر اندازه مطلب خود را چاپ کند و در 2رنگ سیاه و سفید تیتانیوم طراحی شده است.

برای مطالعه متن کامل خبر و مشاهده تمامی تصاویر اینجا کلیک کنید

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس